уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Један мало другачији поглед на турски пуч - успео је, ко каже да није успео

Kоментари (80) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 21 јул 2016 08:48
Onako manje ili više pošteno
Ma ko "stoji iza vojnog udara" isti je "uspješan" u pogledu strateškog uništavanja "tekovina Kemalističke sekularno-ateističke Turske". S tim je "gotovo", još samo "vise Kemalove slike u javnim prostorijama" i "protokularno se održava tradicija Kemalovog maozoleja", a i to neće zadugo.Neće proći nešto pretjerano dugo, kada će se i Kemalove slike bacati masovno po kontejnerima i smetljištima (nešto kao što su Titove u svoje vrijeme i visile i bacane), kada će se javno "osuditi Kemalizam" slićno što su Sovjeti / Rusi "osudili Staljinizam".
Druga je stvar koliko će sreće ili nesreće donijeti "politička reislamizacija samim Turcima"? Prije da će im donijeti stratešku nesreću nego sreću, ali niko nije "prorok" da može znati 100% pouzdano "šta će biti ako bude"? Neki su mislili u svoje vrijeme "da je i Izetbegović donosio dobro 1990, kada su ga "uzvisivali", pa ne bi baš ni blizu dobra? Možda tako bude i sa Erdoganom? Možda razbije državu i upropasti narod, a možda i ne bude tako?
Препоруке:
34
1
2 четвртак, 21 јул 2016 09:03
Ne slazem se sa autorom...
...da je pokret 'ne davimo Beograd' nastao kao americki proizvod!Pokret je spontan i posledica je bahate vlasti koja ne preza od najogavnijih lazi. Ako se neki Amerikanac umesao u one koji protestvuju, to ne znaci da ga CIA zasigurno finansira. Medjutim, pojava 'drugosrbijanaca' kao govornika i nekih samozvanih vodja na protestima, moze da oslabi opravdani revolt Beogradjana na vanzakonsko delovanje gradskih vlasti, policije i Vodje. Sta li tamo trazi M.Vasic, poznata politicka figura devedesetih? Ili 'Bolonja' Turajlic?Nepravda, koju Srbi podnose pod Vodjom ,Vulinom, Dacicem i kompanijom, ne moze se dugo trpeti, prevazilazi sve granice ljudskog dostojanstva i postenja!A Turskoj, turski problemi!
Препоруке:
74
56
3 четвртак, 21 јул 2016 09:25
синиша бр.1
У праву је Ристивојевић што се тиче Ердогана, али има нешто још у природи америчког мишљења, тачније речено америчког политичког мишљења. Они мисле деструктивно и само деструткитво. Никад не мисле стваралачки и градитељски јер им је јасно да је " људска памет ограничена, а глупост бескрајна" што би рекли стари Латини. Такође им је јасно да рушити може свака будала, а да градити не може ни сваки вредан поштзен и добронамеран човек. Чак ни паметан. За грађење, стваралаштво потребно је и стрпљење и срећа, а не само знање и хиљаде других фактора, за рушење је довољно бити амерички политичар.

Ја сам био тамо кад је пао Милошевић. Нисам пратио ни њихову ни нашу штампу, видио сам да је Србија колабирала и мислио сам, мене спашава само новац и вредно сам радио и штедео.

Први пут се мој политички рефлекс упалио и аларм зазвонио кад сам наилазећи, не гледајући, чуо забринути глас анкора са ЦНН који каже забринуто " У Београду је демократска ошпозиција подељена".
Препоруке:
27
4
4 четвртак, 21 јул 2016 09:36
Primorac
"Žuta patka" čak i simbolički "odaje" ko stoji iza realno opravdanog bunta građana Beograda - tzv. "Druga Srbija" i to u svim svojim "agregatnim stanjima", od tzv."nezavisnih novinara" preko tzv."nezavisnih intelektualaca" do tzv."nezavisnih umetnika"! Ono što im je zajedničko je duboki prezir i mržnja prema državi u kojoj žive i narodu kome, na njihovu žalost i užas, pripadaju!
Препоруке:
70
19
5 четвртак, 21 јул 2016 09:52
Велизар М.
Не треба Американцима слаба унутрашња власт у Турској, него јака да може да спроводи одлуке. Речју, циљ преврата је био да ослаби Ердогана ка притисцима споља али да га и даље задржи на власти да може да спроводи одлуке. И 100% је успео.
Нешто ми је ова теза климава. Последице јесу такве, Ердоган јесте подложнији притиску споља и јесте задржао власт. Међутим његову позицију је ипак теже одржавати сада него пре удара. Било му је много лакше када је моћ војске ограничавао полако, у етапама. Турска можда има владара који учвршћује власт али сама држава је ипак нестабилнија. Друго, које су то димензије преваре и који је то степен комплексности ако Американци, у моменту када Ердоган отопљава односе са Русијом (фолирано или не), иницирају удар пројектован за неуспех? Пола региона су запалили како би истерали Русе одатле или како би их испровоцирали а сада Турску, кључног савезника у тој работи, дестабилизују?! Не бих рекао да је баш то био амерички циљ.
Препоруке:
44
9
6 четвртак, 21 јул 2016 10:10
Saša
Ukupan kontekst i pozadina ovog puča neće nikada biti do kraja rasvjetljeni i uvjek će ostati prostora za razne interpretacije .

Kao prvo , ja ne mislim da je Erdogan organizovao ovo jer bi to bilo suludo iz više razloga .

Kao prvo , ko prati njegovu političku karijeru od preko 30 godina zna da bi on sa ovim potpuno ugrozio svoj ugled u članstvu partije i kod simpatizera .

Dalje , stavljati glavu na panj ljudima kojima ne vjerujete a od kojih vas dobar dio mrzi takodje ne djeluje racionalno .

E mi se sve dogovorili a onda neko iz ko zna kojeg razloga ipak odlučio da mu opali metak u glavu ?

Što se tiče teze da su Amerikanci ovo napravili tako da ne uspije o njoj se može polemisati ali tu treba biti svjestan da bi u toj varijnti to značilo nešto što je mnogo više i šire od same Turske i čak Bliskog istoka .

Ovo bi značilo da su SAD ušli u projekat koji će direktno voditi njihovom povlačenju sa Bliskog istoka sa svim konsekvencama toga .
Препоруке:
25
4
7 четвртак, 21 јул 2016 10:20
Saša
Da je u Bijeloj kući već Tramp, ili da je neko počeo da sprovodi suštinu njegove politike, ovo bi imalo mnogo više smisla.

Ne mora da znači i ovako ali ponavljam da ja u to ne vjerujem jer su posledice takvog poteza epohalne.

U toj varijanti ovo bi značilo da su SAD već odlučile da udju u izolacionističku politiku i da za sobom ostavljaju što više haosa na što više mjesta.

Moguće je ali nisam baš uvjeren da je tako, mislim da je još rano mada sam siguran da takva američka politika brzo dolazi.

Meni mnogo više djeluje da su SAD podcijenile Erdogana i da su išli na sledeću varijantu, eliminicaiju njega i uskog kruga najbližih saradnika a čak možda i ostanak na vlasti islamista možda pod Davotuglom.

Ovo bi za SAD bila opcija sa najmanje komplikacija i sve bi brzo došlo na Bussines us usual.

E sada što se u hodu desilo to će se možda nekada saznati.

Iranci nisu baš poznati da objavljuju neprovjerene vijesti tako da je moguće da su zbilja Rusi spasili Erdogana.
Препоруке:
28
5
8 четвртак, 21 јул 2016 10:29
asteroid
tekst je prepun bizarnih i netacnih konstrukcija poput one da je "prevrat americki najvazniji izvozni proizvod", autor verovatno ne zna ko je izumeo automobil, kompjutere, nije cuo za silicijumsku dolinu ili fordova vozila, lewis farmerke itd itd. prilicno nevest nacin da se zamene teze i svi dogadjaji u turskoj isfabrikuju onako kako autoru odgovara. nije istina da su amerikanci uvek uspeli u svom naumu, osim kad je rec o kubi, npr. ima puno primera kako su neslavno propali u pokusaju da instaliraju svoje poslusnike, poput irana, vijetnama, zemalja juzne amerike itd. to je samo par logickih gresaka (doduse pitanje je da li su to greske ili namera samog autora radi opravdavanja ruskih grantova). sledeci korak spskih nacionalista je proglasavanje erdogana za borca protiv zle amerike, velikog saveznika rusije, slobodara i na kraju za nekoga kome se srpski nacionalisti moraju diviti. zaboga, on je putinov saveznik, sta ima veze sto je erdoganova agenda vezana za obnovu otomanskog carstva
Препоруке:
28
35
9 четвртак, 21 јул 2016 10:37
Др
Дилетантски приступ проблему. Када Ердоган обара руски авион, када годинама уназад подржава и помаже све исламске терористе у Сирији против Асада, када успоставља односе са фашистичком Украјином, подржава терористичке организације кримских Татара, онда Ристивојевић ту не види америчке прсте.

Какви су то Амери који могу да контролишу и управљају са 115 турских генерала, а не могу да држе Си-Ен-Ен Турк који је укључио Ердогана у програм преко неке апликације и практично га спасао тиме...
Препоруке:
41
8
10 четвртак, 21 јул 2016 10:55
mala primedba
Da nije autor teksta član one čuvene NVO "Daj patku tati"? Inače, svi znamo da je pre protesta zbog Savamale Vučić bio potpuno imun na pritiske sa zapada.
Препоруке:
32
13
11 четвртак, 21 јул 2016 11:21
bakicar
Previše pretpostavki, još da Amerikancima uspijeva sve što zamisle, stvarno ne znam odakle autoru takva ideja. KOd CIA-e možete dakle naručiti neuspjeli puč, poluspjeli puč, potpuno uspio puč, slabo pečen ili reš po želji. Američka moć je u silaznoj putanji i realnost multipolarnog svijeta je takva da će ovakvih tektonskih poremećaja biti sve više. Prave suverene države poput Turske, Irana, Rusije, Kine..., će se boriti za očuvanje i širenje uticaja svim raspoloživim sredstvima.
Препоруке:
24
7
12 четвртак, 21 јул 2016 11:50
сер јошка
питам се питам како би САД спровеле своју идеју обелодањену јавно још пре 10-ак година о прекомпоновању граница на Леванту, укључујући независни Курдистан, што значи распад њиховог највернијег савезника, а да не изгубе Турску као Савезника .. него..
наћи осиону корисну будалу да растури државу баш онако како њима одгововара.. са свом "патријОтском" и исламистичком ретоприком "да се Турци не сете"...

како ли се Курди само смеју чистки најбољих генерала моћне војске.
Препоруке:
27
1
13 четвртак, 21 јул 2016 11:52
DrJelaBisic
Puc je uspeo jer mu je cilj bio da ne uspe.Najvci dobitnici 0d ovog puca su Asad i Kudi,Kurdi,najveci gubitnk je Erdogan.Od kako je dosao na vlast(a i pre toga)nije vise poslusan savenik SAD(NATO,EU..)Ochepio je Izrael(Marmara i sve posle),SAD(odbio da avioni SAD koriste svoje baze u Tuskoj,Indzirlik npr,za napade na ID)saradjuje sa ID i finansira ih kupujuci njihovu naftu.Zamerio se i Rusima,oborivsi njihov avion.Za EU je smislio krizu sa izbeglicama,uglavnom sirijskm Kurdima.Prosto,covek je zaboravio ko je i misli da samostano vlada Tuskom.Da bi ga se lako smaknulo treba ga pustiti(koliko god je to moguce i ne skodi)da radi bas ono sto hoce.Sad mu se pruzila prlika,i to je njegova propast,a sa njim,na radost mogih,i propast Turske.
Препоруке:
27
7
14 четвртак, 21 јул 2016 12:05
mare
Normalno da režim Erdogana nema legitimitet, jer je anti-demokratski/diktatorski. Ako je broj osvojenih glasova merilo onda je i Hitler legitiman. I Vučić osvoji dosta glasova, ali kako, tako što kontroliše 95% svih masovnih medija.
Nema tv-duela, debata, slobodnih medija i novinara, skidaju se emisije...
Oko puča u Turskoj jasno je kao dan da se radi o podvali, to je sad svima jasno. Prvo, puč se radi u 3 ujutru kad svi spavaju, kad je predsednik u držvi, on se hapsi ili ubija...
Providno je što su se sledećeg dana pojavili spiskovi nepodobnih sudija, profesora, generala...to sve ukazuje da je taj spisak za čistku sekularista napravljen ranije, a puč je bio samo povod da Erdogan ustoliči svoju vladavinu.
Naši režimski analitičari su smešni kad povezuju Erdogana sa Rusijom, kako NATO ruši Erdogana, a zaboravljaju da je Erdogan izrazito anti-ruski nastrojen, ubio je ruske pilote, finansira Islamsku državu, i Turska je članica NATO.
Препоруке:
18
9
15 четвртак, 21 јул 2016 12:07
Немирни
Не слажем се са аутором, мислим да се списак издајника већ одавно зна и да је ово планирано поодавно. Зато пуч није успео, хизметовцима се журило кад су схватили да су проваљени. Војни удар је поранио, био је планиран да се деси али не овако брзо.
Препоруке:
29
3
16 четвртак, 21 јул 2016 12:51
Спиридон
Потпуно невероватна конструкција а све по Илија Чворовић систему да ништа не изгледа онако као што јесте. Дакле да видимо, гдин Ристивојевић прво примећује оно што му се никако не уклапа у ЦИА снајка ЦИА теорију а то је тотални аматеризам пучиста све заједно са америчком ЦНН Турк тв станицом у коју се Ердоган јавља, што се испостави као кључни догађај да се пуч осујети. Међутим гдин Ристивојевић жели свим срцем и по сваку цену да пуч ипак буде ЦИА снајка ЦИА па куд пукло да пукло. Он се замисли али баш онако дубоко и сети се коначно нове теорије по којој је аматеризам иако делује потпуно спонтано и случајно у суштини ЦИА намештаљка. У преводу Америка је организовала пуч али намерно тако лоше да би Ердоган могао да га угуши и... И да самим тиме ризикује да Ердоган примети да му Американци раде о глави и тако их још више заволи, него што их је волео до тада. Боже драги каква квазианализа...
Препоруке:
18
18
17 четвртак, 21 јул 2016 12:59
И то сам
Ердоган је добио скоро 50% гласова на изборима,
нико
Препоруке:
7
4
18 четвртак, 21 јул 2016 13:09
asteroid
@
И то сам
Ердоган је добио скоро 50% гласова на изборима,

pa sta je to "skoro 50%" glasova? i tih "skoro 50%" glasova su namankuti nakon raspisivanja novih izbora posto je na prethodnim dobio znatno manje, a nakon toga je hapsio, zatvarao, prebijao opoziciju i zabranio sve opozicione medije. i pitaj Boga koliko je glasova pokraol. rezime: erdogan, i pored svih totalitarnih metoda da namakne sto veci broj glasova nema ni polovinu podrske od strane birackog tela, ne znam koliko ih je izaslo u turskoj na izbore ali verovatno u krajnjem ishodu taj broj dolazi do otprilike 30% gradjana turske koji ga podrzavaju. daleko je on od neprikosnovenog vladara.

p.s.imamo i mi jednog koji je dobio "skoro 50% glasova"
Препоруке:
20
3
19 четвртак, 21 јул 2016 13:15
Oprem dobro
Da bi se Turska programirano raspala ili bar izgubila teritorije na jugoistoku, potreban je jak vodja koji reaguje impulsivno, losi savetnici koji ko zna za koga rade, demoralisana vojska i frustrirano podeljeno drustvo u strahu. Ako je cilj bio da se stvore uslovi za novu geografiju ovog regiona onda je sve savrseno uspelo. Sada samo da kokamo kokice, otvorimo pivo i cekamo nove vesti. Nazalost, Srbija i njeno vodjstvo su po zna koji put izgubljeni u vremenu i prostoru. Prvo nismo shvatali da ugovor iz Jalte istice i Berlinski zid pada. Pa nismo shvatili sirenje jedne agresivne organizacije na istok. Danas ne razumemo tektonske poremecaje u regionu Crnog Mora i Bliskog Istoka koji ce uticati i na nasu zemlju. Idioti su zauzeti samo licnim bogacenjem, provizijama, mitom i sluzenjem svakog sa strane ko im ponudi kakvu takvu legitimnost. Ne mislim da su protesti u Beogradu organizovani spolja. Ne treba meni niko stran da razumem da je moja drzava nefunkcionalna i korumpirana do koske.
Препоруке:
28
3
20 четвртак, 21 јул 2016 13:29
moram da primetim
"Ердоган је добио скоро 50% гласова на изборима, он има легитимитет за СВЕ одлуке које донесе"

50% glasova ne znači da je neko postao kralj (u ovom slučaju sultan) u apsolutističkoj monarhiji.
Препоруке:
17
0
21 четвртак, 21 јул 2016 14:26
Спиридон
@ Oprem dobro

Потпуно се слажем са вама да не треба ником нормалном било ко са стране да прича како је у Србији све труло да трулије не може бити и то од темеља до крова, као и да против таквог стања треба изаћи и протествовати односно да су све те а ла Информер ЦИА теорије око паткице у Савамали најобичнија глупост. Међутим исто важи и за Турску, упознао сам стицајем околности пар Турака у протеклих годину дана и ни од кога нисам чуо ништа лепо о Ердогану већ све најгоре, буквално као да слушам себе када причам о Вучићу. Дакле зашто би и њима требао неко са стране да покушају да га скину са власти па макар и војним пучем. Барем војни пуч у Турској није ништа необично, чак напротив...
Препоруке:
7
7
22 четвртак, 21 јул 2016 14:39
negi
@moram da primetim I Asad je dobio 80% glasova na izborima pa ga svi ruše,između ostalog i Erdogan!A Saudijci i Emiraćani i ne izlaze na izbore pa ih niko ne dira.
Препоруке:
27
0
23 четвртак, 21 јул 2016 14:56
Jovan
Sličnosti između Vučića i Erdogana

Ubedljivo su pobedili na izborima.
Diktatori koje podržava Amerika.
Erdogan sprovodi čistku.
Vučić je već sproveo čistku u policiji, ali to ovde nikog nije zabrinulo.
Erdogan imao spremljen spisak koga treba otpustiti.
Vučić ima spisak, ali više nema dovoljan broj poslanika da bi otpustio sve koji nisu članovi SNS.
Obojicu kobajagi ruši Amerika.
Erdogan je veliki sultan.
Vučić je takođe veliki, ali ne znam šta.
Imaju istu dijagnozu, umislili su da su veliki vladari.

S tavim vladarima i Srbi i Turci su gotovi, a tek će da propadnu.

Kraj im se bliži, neće doživeti penziju.
Препоруке:
28
2
24 четвртак, 21 јул 2016 15:48
Zoran
"Речју, намера Американаца је била да он буде изведен управо тако да би Ердоган могаом да га заустави. У том случају, преврат је успешан."

Znaci Amerikanci su hteli da bas tako bude izveden puc. Onda ce Erdogan njih da okrivi i priblizice se Rusiji, Izraelu?

Gde je tu logika americkih genijalaca?

Da ti kazem nesto: Verovatno su Rusi obavestili Erdogana. I sigurno su Amerikanci za ovaj puc znali. Ali ti zaboravljas da Turska nije Libija, Srbija, Egipat. .... To je druga sila u NATO-u posle Amerike. To je zemlja koja je drzala veliko carstvo 500 godina. I to samo do pre 100 godina. 1912. izasla iz Makedonije, ako se dobro secam.

Takvi ne padaju lako. Ako ces bas Amerikanci se nisu proslavili ni sa Ukrajinom. A Turska im je samo jos jedan nizi pad u odnosu na Ukrajinu. Znaci, gde god ima malo tvrdje(Rusi u blizini Ukrajine, Turska jaca drzava), tu Amerika pada.
Препоруке:
15
2
25 четвртак, 21 јул 2016 17:18
Vukasin
Zar je toliko neverovatno, cak nemoguce, da pokusaj puca zaista nije uspeo, kako je planiran? Mogao je neko i zaustavljanje Amerikanaca u Siriji da nazaove savrsenim americkim planom da se dalje oslabi Rusija, ali koliko je to odseceno od stvarnosti... Razumem poslovicnu opreznost gospodina Ristivojevica, ali ne bih se slozio ovim njegovim misljenjem, uopste.

Nudim podjednako nepotkrepljivu hipotezu, da u visim esalonima vlasti u svetu svi vec znaju da ce Tramp biti novi POTUS posle Novembra, i da se pametniji (i oni pod pritiskom potrebe) vec pozicioniraju sto bolje umeju za nove geopoliticke promene koje stizu.
Препоруке:
10
2
26 четвртак, 21 јул 2016 17:27
negi
Erdogan je preduhitrio svojim pučem pravi puč koji se spremao.Jednostavno,bio je brži.Nije teško ni pretpostaviti ko mu je na vreme dostavio informaciju! Problem sa našim analitičarima je što svuda vide zaveru CIA.Da uhvate ženu u krevetu sa komšijom za to bi optužili CIA,što bi žena i potvrdila.Tako se stvara mit o CIA.Pa ta ista CIA je u 70% operacija bila neuspešna,što i njeni bivši rukovodioci priznaju.Revolveraškim jezikom rečeno, Erdogan je bio brži, ali mu ovo poniženje neće oprostiti,a bogme neće i on njima.Što bi rekli južnjaci,igra Zare.
Препоруке:
7
0
27 четвртак, 21 јул 2016 17:34
Србин црнац, атеиста
Зашто је онда Ердо'ан почео договарати побошљање односа с Русијом и чак се званично извинио за атентат на пилота (што је преседан у турској култури) ако спрема дубоки заокрет као још већи амерички јастреб, зар је и то део тактике? Свакако ћемо то сазнати, мени делује као помало нереално. Питање је да ли се Ердо'ан уопште нешто много пита и да ли је неповратно укљештен у геополитичком сукобу Русије и САД. Ако су амери потегли Курде да би Ердо'ана дотерали на своју политичку линију њих би исто тако могли искористити и Руси, не заборавимо да су Курди традиционалан руски савезник, не амерички, управо из тог разлога Курди нису добили државу када су Енглези и Французи делили Блиски исток пре стотинак година, самим тим су Руси могли играти исту игру с Курдима јер и њима одговарају Курди као средство притиска на Анкару, па су на томе могли и капитализирати. Ако су амери покушали исто, вероватно је да је ФСБ прозрео игру и пружио Турску руку помирења уместо руку уништења, која је и прихваћена.
Препоруке:
9
1
28 четвртак, 21 јул 2016 17:43
Србин црнац, атеиста
Друга ствар која није узета у обзир су Ердо'анови неоосманлијски снови, којих они сањају да остваре више преко економије и путем пантуркизма, односно визије Анкаре да постане политичка и природна престоница свих туркијских народа евроазије (што је етничка и културолошка будалаштина, али није ни сасвим неизводљиво), а сви ти народи се налазе на територији Русије и бившег СССР-а и у мањој или већој мери су русификовани или интегрисани у руску културу, тако да практично Руси имају кључ за турске тежње, јер Турска своје идеје не може провести без јаке економије, што сада Русија саботира па Ердо'ан хтео не хтео мора направити статешки савез са Русијом. Турска и Русија су велики историјски непријатељи, али Турска никада није добила по тамбури од Америке а од Русије јесте, па је логично да се Русије боје више од Америке, поготово кад не знају шта Руси заиста смерају.
Препоруке:
8
1
29 четвртак, 21 јул 2016 18:12
Милан
Вучића кад би изабрали за председника, забранили СРС и кад би био мање снисходљив према западу, могло би се рећи да је он српски Ердоган. Овако нам преостаје да чекамо неки "неуспели удар" који ће предводити рецимо Братислав Дикић. Кад у Турској то прође, преостаје нам песимизам јер нисмо слепи и видимо летаргију највишег степена.
Препоруке:
9
1
30 четвртак, 21 јул 2016 19:23
Branislav
Mnogi su već procenili da je puč organizovao sam Erdrogan, da bi konačno oslabio Kemaliste. Pa kako su detaljnji spiskovi hiljada izdajnika bili spremni za manje od 24 sata posle neuspelog puča? Ili tvrdnja da su baš pučisti oborili ruski avion, koju je Erdroganovo okruženje sada poturilo. Jer pučisti bi bili toliko naivni da hapse sve osim Erdrogana. Bombarduju praznu preseničku palatu i druge smešne greške.
Препоруке:
10
0
31 четвртак, 21 јул 2016 19:43
драго_ца
@Спиридон
у протеклих годину дана и ни од кога нисам чуо ништа лепо о Ердогану


What you should know about Turkey's President, Recap Tayyip Erdogan:

1. The Turkish economy between 2002 and 2012 caused a growth of 64% in real GDP and a 43% increase in GDP per capita.

2. Erdoğan inherited a debt of $23.5 billion to the IMF, which was reduced to $0.9 billion in 2012. He decided not to sign a new deal. Turkey's debt to the IMF was thus declared to be completely paid and he announced that the IMF could borrow from Turkey.

3. In 2010, five-year credit default swaps for Turkey's sovereign debt were trading at a record low of 1.17%, below those of nine EU member countries and Russia.

4. In 2002, the Turkish Central Bank had $26.5 billion in reserves. This amount reached $92.2 billion in 2011. During Erdoğan's leadership. Inflation fell from 32% to 9.0% in 2004.
Препоруке:
10
4
32 четвртак, 21 јул 2016 19:45
драго_ца
@Спиридон

5. Under Erdoğan's government, the number of airports in Turkey increased from 26 to 50.

6. Between 2002 and 2011, another 13500 km of expressway were built.

7. For the first time in Turkish history, high speed railway lines were constructed, and the country's high-speed train service began in 2009. In 8 years, 1076 km of railway were built and 5449 km of railway renewed.

8. Erdogan put greater investments into the healthcare system than any predecessor. As part of the reforms, the "Green Card" program, which provides free health benefits to the poor.

9. Erdoğan increased Education spending from 7.5 billion lira in 2002 to 34 billion lira in 2011, the highest share of the national budget given to one ministry and number of universities in Turkey nearly doubled, from 98 in 2002 to 186 in October 2012.

10. In 1996 1$=222 Lira and in 2016 1$=2.94 Lira, even after the recent turmoil.
Препоруке:
10
4
33 четвртак, 21 јул 2016 20:00
Pobro
''Други став, према којем је САД умешана у организацију преврата, који режимски квазианалитичари у директним преносима у ноћи догађаја нису смели да превале преко уста (уживао сам у тихом мучењу тих тупих пера на кратком ланцу да објасне ко стоји иза организације а да не изговоре скраћеницу САД или именицу Америка, или барем ону магловиту Запад) сада, неколико дана после догађаја, се одомаћио''

BRILJANTNO !
Препоруке:
8
2
34 четвртак, 21 јул 2016 20:08
драго_ца
Уместо коментара:

БРИСЕЛ - Висока представница ЕУ за спољну политику и безбедност Федерика Могерини и комесар за проширење и добросуседску политику Јоханес Хан данас су позвали Турску да поштује владавину закона, људска права и основне слободе након неуспелог пуча у тој земљи.

Истовремено, САД су позвале турску владу да очува демократске институције након неуспелог пуча, додајући да ће међународна заједница "мотрити" шта се догађа у Турској, која је чланица НАТО, саопштила је данас Бела кућа.
Препоруке:
7
3
35 четвртак, 21 јул 2016 20:26
Цвико
Без обзира на све изнето, за и против, Ердоган је америчка послушна лутка. То што он изјављује, час једно час друго, нема везе са правом стварношћу. На самиту у Варшави, речено је: "на Русију". Овај пут за разлику од Хитлера и других, претходних, напад на Русију мора бити беспрекорно изведен. Ништа не сме да их омета, да се испречи. Зато су "смирили" Србију а Турска као важан фактор у нападу, не сме да има унутрашње слабости. Ове слабости су са овим неуспешно успешним пучем, уклоњене(?). Свесни овог, Руси су позвали Ердогана на разговор почетком идућег месеца. Ердоган мора да чује и другу страну која ће му саопштити да рата на руској територији неће бити. После овог разговора, наравно ако до њега дође, Ердоган неће моћи да се правда. Ово му је задња шанса. А пучеве може да прави колико и кад хоће. Сваком детету је допуштено да се игра али у свом атару.
Препоруке:
14
3
36 четвртак, 21 јул 2016 21:01
драго_ца
@Цвико
Зато су "смирили" Србију

Аааа... види се да су Амери темељни. Чули су они за Барбаросу и знају да је захебано имати Србију за непријатеља. Замисли, они нападну Русе а Срби оду у партизане и почну да праве неке офанзиве бежаније и све им покваре.

а Турска као важан фактор у нападу, не сме да има унутрашње слабости. Ове слабости су са овим неуспешно успешним пучем, уклоњене


Бриљантна тактика заваравања. Споља изгледа као да правиш поделе и раздор у држави а ти се у ствари ојачаваш само то противник не види.
Препоруке:
7
5
37 четвртак, 21 јул 2016 21:20
Црна Мамба 1.део
С мало чим у овом тексту могу да се сложим.
По мени, циљ овог пуча није био да се Ердоган ослаби већ учврсти. Иако је Ердоган освојио скоро 50% гласова Турска је објективно подељена земља растрзана унутрашњим националним поделама, учешћем у рату протв Сирије, све више коришћена у обрачуну са Русијом. Земља која је на раскршћу и без чијег учешћа, или бар неутралисања, никаква политика на Блиском истоку, Балкану и Црном мору није могућа. Просто, Турска је тако позиционирана. Стања на сваком од ових простора се заостражавају што, наравно,не може да не остави трага на унутрањем плану. Присталице различитих политичких опција се све више сукобљавају и ако једна не однесе превагу земља би, вероватно, доживела судбину Украјине.
Зато је био потребан "пуч". И то се види сваким даном све више. Уводи се један облик ауторитарног режима коме је непријатељ мислећи свет: професори, судије, администрација...значи, сви они који знају реално стање ствари у земљи.
Препоруке:
15
2
38 четвртак, 21 јул 2016 21:20
Црна Мамба 2.део
Земља се притеже и утеже. Зашто? Па претпостављам зато што се спрема ситуација којој ће то бити неопходно а то може да буде само у некој комбинацији против Русије.
Пуч је, наравно, добро исценирам да би се Турска представила као неки џеп отпора против Америке и запада што има за циљ да се око Турске окупе и хомогенизују око једног циља они муслимани који мрзе запад. Та мржња неће бити препрека да буду искоришћени за циљеве тог истох запада. Обична је пропаганда да он противник запада а том пропагандом су се повели и ови наши несрећници у власти који не мисле својом главом (боље речено не мисле уопште) и који у свему виде Вучића као меру. Ван памети је за очекивати да Ердоган који је до сада био највећи послушник Америке направи такав заокрет и окрене се против ње. А и зашто би то радио? Па Турска захваљујући Америци гради неоосмансу политику и Америка дозваољава да она буде регионални играч.
Препоруке:
18
3
39 четвртак, 21 јул 2016 21:20
Црна Мамба 3.део
Ердоган је био и остао политичар који безпоговорно извршава Америчке налоге. Сада ће само имати већи капацитет без опасности да се Турска поцепа.
Правити паралелу Ердогана и Вучића и њихових позиција је, ама баш у свему, неутемељено.
Препоруке:
17
3
40 четвртак, 21 јул 2016 22:24
negi
@Crna mamba Ne slažem se u potpunosti sa vama ali u principu razmišljate u dobrom pravcu.Tačno je vaša konstatacija da Erdoganu puč treba da bi utegao Tursku.Tačna je i konstatacija da je ta utegnuta Turska potrebna zbog Rusije.Rusija je večni neprijatelj Turske, plus Iran.Ono što se ne slažem je sledeće.Za Rusiju nije potrebna nikakva utegnutost Turske prema Rusiji, Turska je uvek utegnuta bilo ko da vlada.Erdoganu je utegnutost Turske(čitaj,islamistička Turska) potrebna zbog Islamske države koja je pred porazom i nestankom.Taj prazan prostor,stvoren uništenjem ID Erdogan želi da popuni i tako ostane glavni igrač među rdikalizovanim sunitima na Bliskom istoku (uz S.Arabiju).Umesto ID novi centar okupljanja radikalizovanih sunita biće Erdoganova radikalizovana Turska.Drugi razlog i animozitet koji je nastao prema SAD jesu Kurdi koji su faktički američka pešadija u Iraku i Siriji.Oni to nisu džaba,SAD je nešto obećala Kurdima(državu ili autonomiju) i to mora da ispuni.
Препоруке:
6
1
41 четвртак, 21 јул 2016 22:32
Onako manje ili više pošteno
Lično smatram da bi za Tursku i cijeli uslovno rečeno "muslimanski svijet" (posebno najugroženiju kategoriju danas u svijetu Arape) bilo najbolje i to zaista najbolje da se u svakom pogledu vezuju za Rusiju, jer ima tome više razloga.Prvi pravoslavlje je nemjerljivo milostivije i bliže istinskom božijem zakonu u odnosu na ono što se naziva "zapdno hrišćanstvo", koje nema ništa ili sasvim malo od "hrišćanstva", koje se pretvorilo u "goli materijalizam i pohlepu", koje djeluje na principu (mislim da je to najbliće određenje?) "principu predhrišćanskog Rimskog carstva (u pagansko višebožačko vrijeme), jer "njeruju" u silu, moć, porobljavanje, pljačku i nanošenje zla cijelom svijetu, da cijeli svijet drže u ropstvu i pokornosti "ne bogu nego njima".Drugi Rusija (Sovjetski Savez) su presudno uticali na dekolonizaciju "muslimanskog i arapskog svijeta" nakon 1945.godine.To ne bi trebalo nikada zaboraviti, ali nažalost "licimjerni Zapad" drži konce i muslimane okreće protiv pravsoavnih.
Препоруке:
5
1
42 четвртак, 21 јул 2016 22:33
Цвико
Курди у целој причи су губитници, били и биће. Бар је њих лако изиграти. Или ако лепше звучи, "пустити низ воду". Кад су Амери неком нешто дали а да њима не иде у прилог, тј. џеп? Амери никад не дају већ само узимају. Начин, техника, тактика, није битно.
Препоруке:
11
1
43 четвртак, 21 јул 2016 23:03
шмрљ
По `уходаном` обрасцу, САД су користили кемалистичку армију као `коректив` режима. Та је за њих прави савезник - пожељна и - предвидива. А Реџо, - баш и није...
А њему је требало да се ослободи такве армије која му стално дише за вратом, - ако жели да буде газда.. Као крај садашње кампање, очекује промену устава и овлашћења као у председничком систему. А после већ даље... Питање је, колико је секуларни и кемалистички `елеменат` остао јак. Јер времена се мењају, долазе нове генерације са другачијим погледима. Уз то азијски економски простор показује веће перспективе раста него онај на Западу, крцат дубиозама ? Стари `обрасци` постају - застарели... А који су амери у питању код овог пуча, то би тек била `сторија`...
Препоруке:
6
0
44 четвртак, 21 јул 2016 23:10
negi
@Cviko Dali su svojoj pešadiji na Kosovu OVK-a državu.Toga se Erdogan i plaši kada su Kurdi u pitanju.Ako se Erdogan nametne kao zaštitnik radikalnih sunita posle sloma ID,to mu je dodatni zaštitni mehanizam prema Rusima jer može da aktivira radikalne sunite u bivšim sovjetskim republikama protiv Rusije.A ako Amerikanci ispale Kurde Rusi uvek mogu da pritisnu Asada i Iračane da im oni daju autonomiju ili nešto slično Republici Srpskoj.Erdogan je sam sebe doveo u nezgodan položaj u ratu u Siriji i ovaj puč mu je bio jedino rešenje da,kako kaže @Crna Mamba, utegne Tursku tj.da je radikalizuje dovođenjem islamista na sve položaje u Turskoj.
Препоруке:
2
1
45 петак, 22 јул 2016 02:13
Causa Spectandum
@ драго_ца
2. Erdoğan inherited a debt of $23.5 billion to the IMF, which was reduced to $0.9 billion in 2012. He decided not to sign a new deal. Turkey's debt to the IMF was thus declared to be completely paid and he announced that the IMF could borrow from Turkey.


Zbog podebljanog su namestili uspesnu igru u Rumuniji. U Turskoj nece iz velikog broja razloga, a glavni je Iran.
Medjutim, ovo tenutno stanje ne moze dugo da potraje, pa ce Erdogan, zarad sebe, da postane koopertivniji, slusajuci "savete" i dizuci kredite. Za 18 meseci, do dve godine bice bivsi. Ipak su to turci.
Препоруке:
6
1
46 петак, 22 јул 2016 05:24
Алекса
Не зависи све од људи,
без обзира колико нека сила била моћна.
Амери су сигурно и иза Ердогана и иза пучиста.
Зар Сирија није пример да и моћ да се твори "контролисани хаос" има ограничења.
Историја је често креативна.

Мислим, да аутор прецењује снагу центара моћи на Западу и да можемо да се забављамо, да погађамо шта се стварно догодило. Само проблем је у томе што се и даље догађа и тек ће следеће стабилно стање да расветли догађања која су иза нас. Не слажем се са поштованим Сашом, да она неће да буду расветљена.

Не верујем Турчину. И није ми далеко мисао, да је Запад подигао улог, то значи повећао мамац. Сетите се колико су дуго покушавали да привуку Русе да јуре утвару коју су звали ИСИС.
Оно шта се види је да се Ердоган труди да покаже како су две линије у турској политици и институцијама толико раздвојене, да је она друга страна одговорна за убиство пилота Пешкова.
Мало морген.
Много се бре труде да привуку туристе из Русије. Ево Русија скида ограничења за летове.
Препоруке:
6
0
47 петак, 22 јул 2016 05:26
Алекса
Надам се да ТУРИСТИ неће похрлити.
Уосталом,то ће да буде и један од сигнала,шта Русија заиста чини.
Замислите колико талаца се може добити на тако прост начин.
Личи на друштвене мреже,где рибице саме пливају у мрежу.

У Инџирлику је нуклеарно оружје.Распад државе може да почне од било којег њеног "слабог" дела.Имамо опипљив пример на Српским земљама (Тек од недавна су активније наше блокаде).

Не мислим да је прагматизам у високој политици толико јак да може да сасвим баци у сенку елементе који одређују идентитет неког подручја.
Заиста,тешко ми је прихватити превртање Турске. Много је она запетљана како у мреже Запада,тако је и свесна да без обзира колико то изгледало илузорно,наш правац упорно смера према Константинопољу.
Могу да помислим ситуацију у којој се језгро Места уређује слично Јерусалиму и то би био један од ефеката,невероватног сматрам,савеза између Стамбула и Москве.

Једно сам сигуран,Турска је у ситуацији да се након сто година поново бори за голи живот.
Препоруке:
5
0
48 петак, 22 јул 2016 08:20
Црна Мамба
@Negi
Ја нисам нигде написала да је таква Турска потребна Русији. Оно што сам мислила да кажем је следеће: Турска се утеже да би била што ефиксније и убојитије оружје против Русије. Ја сам чак убеђена да се, и из војске и из администрације одстрањују они који би били препрека некој антируској политици а води се супротна пропаганда-како наводно Ердоган одстрањује атлантистичке кадрове из војске. Уосталом, Америка је дала подршку Ердогану док се још није знало ни ко стоји ни какав ће бити резултат пуча. Слажем се са Вама да је курдско питање отворено али само као потенцијална батина. Све док Турска игра како Америка свира курдско питање неће бити отворено од стране Америке. Ето још једног разлога зашто нема промене политике Турске. Неко други можда може покренути то питање али оно неће бити успешно приведено крају.
Оно што хоћу да кажем је следеће: државе пријатељи Америке се учвршћују и јачају и никакав сепаратизам неће се толерисати. Државе које нису лојајне Америци се растурају.
Препоруке:
9
0
49 петак, 22 јул 2016 08:56
луди скретничар
Уклањање интелигенције, судија, професора, 2/3 формираних генерала и адмирала, може некој држави донети користи баш колико је донело и Србији.

Као ДРЖАВА Турска је након овога страшно ослабљена. Уколико се тренд њене ре-исламизације настави, то ће је још више у економском, технолошком и војном смислу упропастити. Зашто? Зато што ригидни неоИслам једноставно представља супротност сваком технолошком напретку и води државе у пропаст. Добар пример је Хомеинијев Иран. Тек након одбацивања његових верских догми, Иран креће да се развија као држава.

Ислам и држава су неспојиви!
Препоруке:
6
0
50 петак, 22 јул 2016 12:25
Marko Gay
Rusija moze izaci na Sredozemlje samo ako:

1) anektira Istocnu Trakiju (oko 10 miliona ljudi)

2) zavrsi izgradnju Kanala Istanbul zapadno od Bosfora (koji Erdogan gradi), i

3) prokopa kratak kanal pre Dardanela kod mesta Kavakkoy.

U toj slucaju moreuzi Bosfor i Dardaneli bi bili nova granica izmedju ruske Istocne Trakije i Turske.
Препоруке:
1
1
51 петак, 22 јул 2016 18:46
Jovan
Erdogan ima sjajne rezultate u ekonomiji i podršku turskog naroda.
Ali ono što radi u poslednjih godinu dana, a posebno ovo posle puča će mu poništiti sve pozitvno što je do sada uradio. Dovoljno je pogledati hronologiju događaja i videće se da Tursku ne čeka ništa dobro u skoroj budućnosti.

Čvrsta ruka nikom dobro nije donela.
Препоруке:
2
2
52 петак, 22 јул 2016 18:52
драго_ца
@Marko Gay

Технички изгледа веома примамљиво.

Како то извести практично?

1. Навести Бугаре да зарате са Турцима па их после узети под своје? Има само један играч који би то могао урадити а то нису Руси.

2 Искористити распад Турске (теорија која већ дуже време кружи около) и узети ту територију (опет не може без Бугара). Други играчи би ту имали подељена осећања: једнима одговара распад Турске а другима никако не одговара излазак Руса на Медитеран. Мислим да је овај други интерес многоструко јачи.

Моје предвиђање: лепе жеље и ништа више.
Препоруке:
1
0
53 петак, 22 јул 2016 19:07
драго_ца
@Jovan
Čvrsta ruka nikom dobro nije donela.


А ја мислио да Срби највише воле чврсту руку :~(
Препоруке:
2
1
54 субота, 23 јул 2016 08:03
Поштовалац НСПМ
Ово јесте прави смисао успелог неуспешног пуча, овим чином се требају задовољити и Руски захтеви обнову политичких и других односа са Русијом. Проблем је у томе што ће САД змија која је у потпуности била не само упозната са рушењем Руског Су-24 већ и дала одобрење и даље бити председник само сада у улози султана. Мислим да спрам искуства у односима са Турском Руси неће насести на руду и необазриво успостаавити и обновити односе са Турском. Живела Србија.
Препоруке:
3
1
55 субота, 23 јул 2016 08:29
negi
@drago_ca Nema tu velikog filozofiranja ili zauzmeš Trakiju ili Istanbul(Kostantinopolj),a najbolje u isto vreme zauzeti i jedno i drugo.
Препоруке:
0
0
56 субота, 23 јул 2016 10:17
DrJelaBisic
Za postovaoca NSPM(a i ostale):Erdogan je na vlast i u zizu javnst dosao neocekivano.I zadrzao se u politickom zivotu isto tako.Svi su mislii da nece biti tu toliko dugo.Dosao je na vlast zato sto su turskim biracima dosadili lopovi na vlasti,kao religiozni postenjacina,i ispostavilo se da niti je posten,niti je bezopasan.Za njega su,npr glasale hiscanske(nepriznate)manjine-Grci i Jermeni,jre su smatrali da je njihov poolzaj u sekularnoj Turskoj gori nego pod islamskom vlascu.(sto je donekle tacno,ako se uzme poloazaj koji su imali u 19.v.)Cak i Kurdi su se necemu od njega nadali.Njegovi ispadi u odosu na saveznike Tuske(prvo Izrael-Marmara,pa SAD i NAT,EU...)posmatrani su pozitivno.Patriotski(Mada su pokvarili odnose Turske sa saveznicim)Obarnje Ruskog aviona je mozda izveo"iz svoje glave"a mzoda je urnut d strane SAD-dve muve jednim udarcem(i Rusija i Ergodan)"Posteni"Erdogan,dokazano je,trguje naftom koju prodaje ID(i tako ih,nekntrolisano,finansira.A i sebe)Njegova politika...
Препоруке:
1
0
57 субота, 23 јул 2016 11:23
DrJelaBisic 2
..srljanja nije,do sada,bila uspesna,i svako je Boga molio da se on izgubi sa scene.Ako misli da se pomirio sa Izraelom(SAD,NATO,EU...)i sa Rusijom-naivan je.Ni jedni ni drugi ne prastaju,i on,u stvari nije pravi saveznik Zapada.Njegovi snovi obnavljanja Otomanske imperije(pod patonatom SAD)su samo to-snovi.SAD ne zele nigde,ni pod svojim patronatom,stvaranje velikih drzava,vec cepkanje i razjedinjavanje.I SAD i Rusia ockuju od Erdogana,sada,da kroz svoju pobedu nad pucistima obavi njihov posao:unistavanje Tuske armije,a sledstveno tome i unstavanje Turske.
Препоруке:
0
0
58 субота, 23 јул 2016 12:23
серпска сарма, а мож и пасуљ@ ... мада би се пре могло рећи ...
... да на МИРОЂИЈУ личим, јер се у свашта мешам!? У том смислу, рекао бих нешто прилично неповољно за аутора овог уратка и за ОГРОМНУ ВЕЋИНУ са-коментатора, СЕМ бар делимично Г-ДИНА драга_ца!? У том смислу моја ОСНОВНА ПРИМЕДБА је да ни аутор, а СКОРО НИКО од са-коментатора НЕ МИСЛИ СИСТЕМСКИ! Аутор, правник по образовању и професор на Правном факултету у Новом Саду показује све слабости његове струке, а то је ФОРМАЛИЗАМ континенталног права (у разради основне тезе) и БИЗАРНОСТ основне (хипо)тезе која тако наликује систему прецедената тзв. острвског права!? Једном речју, "БОСАНСКИ ЛОНАЦ", а БЕЗ Босне (сем Ердогановог заклињања у рахметли Алију!), а и "лонац" (шта год био!) је прилично ОЛУПАН! У том смислу не бих анализирао аутора, ни његову аd hock "хипотезу" која тако личи на "стил" Бубе Морине: "Ркните нешто у народ!", а и на РЕАГОВАЊА ОГРОМНЕ ВЕЋИНЕ са-коментатора, који реагују по "принципу" ТРКЕ керова за "електричним зецом", но бих Вашу пажњу УСМЕРИО ка тзв. СИСТЕМСКОЈ АНАЛИЗИ!
Препоруке:
3
0
59 субота, 23 јул 2016 12:36
серпска сарма, а мож и пасуљ@ ... мада би се пре могло рећи ..., наставак
... да на МИРОЂИЈУ личим, јер се у свашта мешам!? У том смислу, занимљиво је размотрити ШТА је СИСТЕМСКА АНАЛИЗА у друштвеним наукама, напосе политологији!? У том смислу, препоручујем да обратите пажњу на НВО чији је оснивач, власник и главни аналитичар, познати руско-украјински политолог Ростислав Ишченко, чији су неки од сјајних текстова преношени и овде на НСПМ!? Човек ради, оснивач је и власник тзв. Центра за СИСТЕМСКЕ анализе и ПРОГНОЗЕ!? Сад, поставља се питање ШТА су то СИСТЕМСКЕ АНАЛИЗЕ и сагласно њиовим закључцима и одговарајуће ПРОГНОЗЕ!? То Вам је оно што ради госн Вукадиновић, АЛИ на ПЕДАГОШКОМ НИВОУ!? Све нам (или бар ВЕЋИНУ ТОГА!) даје "на изволте": вести, коментари, мишљења, анализе, делом и прогнозе..., уз његове (раније и проф. Антонића) ТЕМЕЉНЕ КОМЕНТАРЕ на наш садањи тренутак и тад актуелну СРПСКУ тему!? То је ОСНОВНО, та СВЕОБУХВАТНОСТ вести, догађаја, анализа, мишљења, прогноза, после чега долази СЛЕДЕЋЕ, ЈОШ ЗНАЧАЈНИЈЕ по важности, а то је СРЕДСТВО ТРИЈАЖЕ тих...
Препоруке:
4
1
60 субота, 23 јул 2016 12:52
серпска сарма, а мож и пасуљ@ ... мада би се пре могло рећи ..., други наставак
... да на МИРОЂИЈУ личим, јер се у свашта мешам!? У том смислу, та СВЕОБУХВАТНОСТ вести, догађаја, анализа, мишљења, прогноза, после чега долази СЛЕДЕЋЕ, ЈОШ ЗНАЧАЈНИЈЕ по важности, а то је СРЕДСТВО ТРИЈАЖЕ свих тих ствари, а на основу ЕТИКЕ и унутарње ЛОГИЧКЕ консеквентности!? ЕТИКА о којој причам је ЕТИКА ЗАЈЕДНИШТВА, заједничјког ЖИВЉЕЊА, етика ZOON POLITIKON-a, етика НАЦИОНАЛНОГ, али САМО ако је иста у САГЛАСНОСТИ са унутарњом логичком консеквенцијом спољашње динамике!? Шта сам мислио тиме рећи? Најбоље је илустровати ПРИМЕРОМ!? Овде сам другим поводима износио да је ЗБОГ ОВОГ ПОЛИТИЧКО-ЕКОНОМСКОГ ТРЕНУТКА и због већ СВИМА ВИДНОГ кинеског пројекта "Новог пута свиле", а и руских гасно-нафтних аранжмана нама Србима ваља ИЗИГРАТИ карту моравско-вардарске осе, што ПОДРАЗУМЕВА ДОГОВОР са Македонцима!? Нашта ми је незанемарив број колега са-коментатора одговарао или са: "А Српска? А Косово?" или са "Нема договора са -бугарашима-!" при чему НИКО НИЈЕ МОГАО да ми одговори А СА КОЈИМ...
Препоруке:
2
0
61 субота, 23 јул 2016 13:00
серпска сарма, а мож и пасуљ@ ... мада би се пре могло рећи ..., трећи наставак
... да на МИРОЂИЈУ личим, јер се у свашта мешам!? У том смислу, моје изношење ТЕЗЕ да ЗБОГ ОВОГ ПОЛИТИЧКО-ЕКОНОМСКОГ ТРЕНУТКА и због већ СВИМА ВИДНОГ кинеског пројекта "Новог пута свиле", а и руских гасно-нафтних аранжмана нама Србима ваља ИЗИГРАТИ карту моравско-вардарске осе, што ПОДРАЗУМЕВА ДОГОВОР са Македонцима!? Нашта ми је незанемарив број колега са-коментатора одговарао или са: "А Српска? А Косово?" или са "Нема договора са -бугарашима-!" при чему НИКО НИЈЕ МОГАО да ми одговори А СА КОЈИМ ПАРАМА ћемо ОВАКО БАНКРОТИРАНИ финансијски (још и више МОРАЛНО!) ИЗФИНАНСИРАТИ ОПСТАНАК Републике Српске (Миле Додик се, уз сав његов лоповлук, ипак ПАТРИОТСКИ ЗАДУЖИО за бар наредне 2 ГЕНЕРАЦИЈЕ младих из Српске!? Па Ви сад видите!) и повратак Косова, обашка што би по тој НАКАРАДНОЈ "логици" "антибугараштва" ваљало ЗАУЗЕТИ Македонију, ОДОЛЕТИ Шипцима и Бугарима и "успут" УБЕДИТИ тих МИЛИОН ИПО Словена Вардарске Македоније да су Срби, а не нешто друго!? Мало ли је и за ВЕЋЕ НАЦИЈЕ од наше!?
Препоруке:
3
1
62 субота, 23 јул 2016 13:42
Majstor Bob
Nije mirođija, majonez je taj koji se u sve meša. Majonez je, inače, zbog toga inspiracija našem Vučku, mada on to sramežljivo krije.
Препоруке:
2
1
63 субота, 23 јул 2016 14:41
серпска сарма, а мож и пасуљ@ Majstor Bob
Ја сам "класичар" и ИСТОЧЊАК (у источно-православном смислу), зато се држим МИРОЂИЈЕ, а не Наполеоновско-ШВАПСКОГ мајонеза!? Свако добро.
Препоруке:
2
1
64 субота, 23 јул 2016 19:06
DrJelaBisic
z=Za majstora Boba:Nije,naravno majonez,vec margarin(odnosno puter)Njega mozete u sve da mesate,i u slatka i u slana jela.Ne daj Boze da to uradite sa majonezom(ne ide u slatke stvari)Inace,ne kaze se u svemu(svakom jelu)mirodjija,vec u svakoj corbi mirodjija.
Препоруке:
1
0
65 субота, 23 јул 2016 21:01
серпска сарма, а мож и пасуљ@ DrJelaBisic vis-a-vis Majstor Boba
Побогу, што се бавите АНАЛИТИЧКИМ тричаријама У ШТА се све мешају мајонез, маргарин ил мирођија!? Прво, ваља знати да су Арапи, као очеви модерног схватања слаткиша, мешали бројне ЗАЧИНЕ са њиовим сластицама, чему као ДОКАЗ и у модерно доба служи КОНЗУМАЦИЈА једног паковања ПРАВИХ баклава, које нису само слатке и тестасте, већ ПРЕ СВЕГА "дишу и миришу", највише захваљујући ЗАЧИНИМА и ВОЋНИМ додацима!? Јел тако госпа Јело!? Даље, поменух да је порекло мајонеза из доба наполеоновских ратова, кад су га Швабе спрчкале!? Испало је да то није тако лоше јестиво, али је пре свега СИРОВИНА за сложенија јела у која се могу ставити и његови ПОЈЕДИНАЧНИ састојци!? Маргарина је ЧИСТИ "вештак& хемија", АМЕРИКАНСКИ наравно и тиме ИНФЕРИОРАН!? Користи се као ПРИРУЧНИ ИЗВОР МАСНОЋА, јефтин и релативно стабилан, али тиме не мање НЕКВАЛИТЕТАН!? У том смислу УВЕК сам за мирођију у ЧОРБИ, КРАЉИЦИ ЈЕЛА! Треће, НЕКО из "кухиње" НСПМ-а је "скратио" "рецопис" моје "чорбе" за око ПОЛА!? ЗАШТО, немам појма!?
Препоруке:
2
0
66 недеља, 24 јул 2016 12:40
negi
@sarma U pravu je gospođa Bisić!Nisi ti nikakva mirođija,to je plemeniti začin,ti mu više dođeš kao ambrozija!
Препоруке:
1
1
67 недеља, 24 јул 2016 13:58
српска сарма, а може и пасуљ@ negi
Кад би ти знао "драги наш" ТУПСОНЕ шта је СТВАРНО ПРВОБИТНО значила реч "амброзија" (линк: http://www.gradsubotica.co.rs/od-hrane-bogova-do-posasti-ovog-veka-ambrozija/), а У ШТА се ИЗРОДИЛО њено значење, не би тако ЛУПЕТАО!? Тј. био би бар ОПРЕЗАН, ако не и смеран у твом наступу, уместо што БОБОЊАШ ко "Максим по дивизији"!? А под 2, баш си нашо "цркву у којој ће да се молиш", пошто полемишеш са једним од КО-АУТОРА (аутор ТРИ прилога, од којих је на једном ПРВИ аутор!) досад ЈЕДИНЕ МОНОГРАФИЈЕ о алергеној биљци амброзији на српском језику! Ради ТВОГ просветљења (ког вероватно НЕЋЕШ досегнути, јер, шта ћеш, "мало руку, малена и снага", а ЈОШ МАЊА... глава!?) ево референце, па се УЧИ: "Амброзија", 2007 (ур.: В. Јањић и С. Врбничанин, Херболошко друштво Србије, Београд; ISBN: 86-83979-23-7)!?
Препоруке:
1
0
68 недеља, 24 јул 2016 16:01
negi
@sarma Ne vidim zašto se onda buniš,ja sam upravo na to i mislio!?
Препоруке:
0
0
69 недеља, 24 јул 2016 18:24
српска сарма, а може и пасуљ@ negi, ЈОПЕТ
Мислио сам да ћеш као ОПОНЕНТ нешто "крштено" да смислиш, али ЈОК, користиш НАЈЕФТИНИЈУ софистичку подметачину засновану на ХОМОНИМИЈИ!? О томе је још пре 2300 година писао Аристотел у "Софистичким оповргавањима", а ти сад покушаваш да исто подметнеш... Ајде бегај младац, још треба доста тога да научиш!?
Препоруке:
1
0
70 недеља, 24 јул 2016 19:00
negi
@sarma E ako je Aristotel rekao,onda u redu!Usput,jel pomenuo ambroziju?
Препоруке:
1
0
71 недеља, 24 јул 2016 20:40
српска сарма, а може и пасуљ@ negi, ЈОПЕТОВАНО ЈОПЕТ
За амброзију се пре информиши код Хесиода, тај је писао о "олимпским бозима, силним и лијепим, који амброзију јеђаху и нектар пиху..." А о оној ДРУГОЈ, АМЕРИКАНСКОЈ амброзији, е за ту амброзију погледај горенаведену књигу, ако иоле и једно и друго уопште разумеш...
Препоруке:
1
0
72 понедељак, 25 јул 2016 09:06
српска сарма, а може и пасуљ@ један мало другачији поглед на једно мало другачије мишљење о турском пучу - пуч је успео, ко каже да није успео, али успео је не због првих или других, већ сасвим трећих разлога
Пошто је дискусија мало неочекивано скренула у "кулинарске" воде, ред је да је вратимо на прави смер, путем текста са руског сајта "Руско пролеће" (енгл. "Russkaya vesna") (линк: http://rusvesna.su/recent_opinions/1469140561), где неколико руских аналитичара расправља тезу изнету од иранске државне агенције "Фарс" да је Ердоган спашен по РУСКОЈ дојави о ДАНУ и ЧАСУ преврата!? Наравно, те ствари, као СТРОГО ТАЈНЕ се НЕ МОГУ ПРОВЕРИТИ (што поменути аналитичари признају), али може се о њима расправљати по принципу КОНВЕРГЕНЦИЈЕ ВЕРОВАТНОЋА разних догађаја и мотива за описану тезу!? Укратко, све се своди на стару поговорку "непријатељ мог непријатеља је мој пријатељ", макар исти био "сукин сын", како Ердогана "крсте" руски аналитичари!? (За тачно значење на српском (иначе познато коментатору) тог терминa консултујте сајт Google translate.) Још прецизнији резиме мишљења тих руских аналитичара састоји се у томе да ако су Руси стварно СПАСЛИ Ердогана, спасли су га због ТАКТИЧКИХ РАЗЛОГА!?
Препоруке:
1
0
73 понедељак, 25 јул 2016 20:04
Majstor Bob
Posle mirođije, maslaca i margarina, ja bih još jedno m uveo u diskusiju, a to je maslac. Kakva je razlika između masla i maslaca, i šta bi pas s maslom pojeo a šta ne bi, to sada treba proučiti.
Препоруке:
1
0
74 понедељак, 25 јул 2016 21:07
серпска сарма, а мож и пасуљ@ Majstor Bob
Мораћете то "истраживање" БЕЗ мене да урадите "штовани", ал да не испадне како сам надобудан, једна мала питалица до мене: Шта је ГИ!? Толико!? (Иначе, ГИ није само "кулинарска" цака, већ бар делом и ТЕОЛОШКИ фазон у... ХИНДУИЗМУ!?)
Препоруке:
0
0
75 понедељак, 25 јул 2016 21:42
negi
@sarma Nemaš ti pojma,GI,GA,GU je zaštitni znak naših južnjaka pogotovo kad hoće nekog da namagarče ili zbune.Upoznaj prvo domovinu pa onda filozofiraj.
Препоруке:
0
1
76 понедељак, 25 јул 2016 22:32
серпска сарма, а мож и пасуљ@ negi
Од СВИХ опонената НАЈЛАКШЕ МИ ЈЕ са ... ГЛУПИМА! Јел си ти уопште ПРОЧИТАО ШТА сам написао!? Ево, па читај: "Шта је ГИ!? Толико!? (Иначе, ГИ није само "кулинарска" цака, већ бар делом и ТЕОЛОШКИ фазон у... ХИНДУИЗМУ!?)" Да ти ПОЈАСНИМ БУЗДОВАНУ, "ГИ" (под наводницима, да би га ти будалесино уопште разликовао!) је специјална врста ИНДИЈСКОГ маслаца која се добија ВЕОМА ДУГИМ МУЋКАЊЕМ МЛЕКА, при чему се из млечне масноће избаци БУКВАЛНО СВА ВЛАГА, што омогућава да се "ГИ" УОПШТЕ НЕ КВАРИ, чак ни на ТРОПСКОЈ ИНДИЈСКОЈ КЛИМИ! Пошто је процес прављења "ГИЈА" веома дуг и напоран и пошто се тим процесом издваја можда НАЈЧИСТИЈИ тип маслаца уопште, хиндуистички теолози су употребили процес прављења "ГИЈА" као метафору не само за дуготрајне и напорне процесе медитације и просветљавања њихових аскета, већ и као својеврсну метафору за еволуцију целог космоса!? А твоје РАСИСТИЧКЕ примедбе упућене нашој САБРАЋИ староштокавског изговора са југоистока Србије, то обашка LATINIČARU!
Препоруке:
2
0
77 уторак, 26 јул 2016 09:35
Majstor Bob
Sa GI maslom, pas bi sve pojeo, čak i Vučkovu izložbu u paketu sa neGIjevim neznanjem! A verovatno bi se i prosvetlio. Izbućkao bi ceo okean mleka uz pomoć neGIja, ne bi gi ni Vučko stigo!
Препоруке:
2
0
78 уторак, 26 јул 2016 13:37
серпска сарма, а мож и пасуљ@ Majstor Bob
Мој наклон Majstor Bobe.
Препоруке:
1
1
79 среда, 27 јул 2016 00:27
Tурас
Јел` пуч стваран ? И зашто није ? Јел`оде Аполо `68 на Месец ? Или негде снимано у не вади ? И зашто Руси ћуте ? Дал` то све не личи на "теорију" завере ? Или на договор са Русима ? И ко се овде све замлаћује да ће Амери да ратују са Русијом ? Мени је још мој пок. тата говорио . Сине запамти , Американци никада неће заратити са Русијом . Данас читам овде другачија грувања . Ристивојевић лого разматра , али то не мора да бидне . Факат је да је почела игранка да добија ритам . Ритам , да се питам .
Препоруке:
1
0
80 четвртак, 28 јул 2016 11:58
Бранислав Поповић
Иако нисам сигуран да ли је Ристивојевић у свему праву, ово је врло ѕанимљив угао гледања. Одличан чланак. Ја сам у ноћи пуча поставио једно пет могућих сценарија ко је покренуо пуч и зашто је исход био какав јесте. Овакав поглед могу да придодам једном од сценарија које сам разматрао.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер