субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Шта би требало знати пре разговора о броју страдалих у Јасеновцу

Kоментари (54) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 18 јул 2016 23:37
Цвико
Ја се сећам да сам у југоштампи читао текстове о Јасеновцу, крајем педесетих година прошлог века. Бероватно да у архивима још постоје снимци радио и ТВ емисија, у којима су забележене изјаве сведока. Све у свему, податке треба ставити на гомилу, потом сложити по календару. Свакако треба користити и податке о предратним пописима становништва као и друге демографске изворе. Већина становника Подкозарја завршила је свој живот у логорима. Јасеновац је једно од њихових стратишта. Како то тражи време, питање је и новаца са којима треба платити истраживаче и материјалне трошкове. Погледајмо или угледајмо се на Израелце. Ако смо могли на конто Сребрнице да дамо 5 милиона евра, онда можемо потрошити и неки новац за Јасеновац. Свако ко може треба да укаже где има података. Треба бити сарадљив. Ово је значајно питање карактера српског националног корпуса. Зато не штедимо и не тражимо оправдања за нечињење.
Препоруке:
111
1
2 уторак, 19 јул 2016 00:56
Дух Чавеза
Морали би да знамо да си ти из Ресавске преписивачке школе.
Препоруке:
11
50
3 уторак, 19 јул 2016 01:17
Kodzin praunuk
Ima materijala i moze da se nadje.
Radjena su istrazivanja, ali su prekinuta.
Ispravan put je da se oformi institut za izucavanje ratnih zlocina. Njemu bi bilo u opissu i da istrazi zlocine u skorasnjim ratovima.
Jedino tako bi dobili nepristrasnu i objektivnu dokumentovanu istinu.
Politicke procene, procene poitickih sudova i novinski clanci nisu i ne mogu da budu osnova za razumnog coveka.
Jasenovac je strasna stranica srpske istorije i mi smo duzni da je kad-tad otvorimo.
Zataskavanje ce nas sve neizostavno, i Srbe i Hrvate i sada Bosnjake, uvesti u sledeci krug pakla.
Zaboravite na bratstvo-jedinstvo, na politikante koji pricaju o vec utvrdjenim sudskim istinama. Jedino naucni, metodicni pristup moze dati rezultate.
Ne treba se obazirati na strane politicke faktore, ni na strane sudove, vec samo na naucnoj osnovi, metodoloski jasno i definisano unapred, sakupiti cinjenice.
To i moze i mora da se uradi.
Препоруке:
67
0
4 уторак, 19 јул 2016 02:55
цмок Торонто
Ја знам да никада оне(1) $ не у хРватску,Босну,ЦГ,Македонију,Шиптарију нећу потрошити.А и у Србији.
Оно што не знам...када ће бЕоград бити сРпски.
Вероватно никада..
Ако је за утеху наше тек долази...Тако му дође а ми..
Жртве смо ми и данас тако да бројање..иде у небеса.
Препоруке:
43
6
5 уторак, 19 јул 2016 03:45
Трећепозивац
Клањам се пред јасеновачким жртвама и подржавам сваки вид разоткривања истине о ужасу страдалништва српског народа у овој фабрици смрти.
Али морам да поставим једно питање: ХОЋЕ ЛИ ИКО ИКАДА И ИГДЕ почети да говори и пише о КОНЦЕНТРАЦИОНОМ ЛОГОРУ званом СРБИЈА који је трајао од 1992. до 1995. године и у којем је било заточено око 8 милиона људи, свих доба и узраста, са искључивом намером да се СВИ ДО ЈЕДНОГА ИСТРЕБЕ са земнога шара, а чији је креатор била тзв "међународна заједница" на челу са два монструма од којих се један зове САД а други, сада, ЕУ!?
Препоруке:
64
5
6 уторак, 19 јул 2016 06:37
prava adresa
Ivo i Slavko Goldstajn, dugogodisnji rad, vrlo precizno bez zamajavanja. Gotovo kompletna familija skoncala je u Jasrnovcu, ali Goldstajni su profesionalno sakupili podatke. Prvi put se pise i o materijalnim posmrtnim ostacima, ozbiljan rad bez mistifikacije.
Препоруке:
47
8
7 уторак, 19 јул 2016 07:55
sokrat
Sve se zna!

Dovoljno je znati broj Srba u današnjoj Hrvatskoj.
Препоруке:
54
3
8 уторак, 19 јул 2016 08:15
Цвико
@Kodzin praunuk,
Потпуно се слажем са Вама. Дакле треба основати Институт који би у свакој општини у Србији и док постоји Република Српска, и у њој, оформити истраживачке екипе. Истраживачке екипе у свакој општини могу се оформити од пензионисаних професора Историје, демографа, социолога,итд., који могу са својим знањем и снагом у општинским архивима да нађу тражене податке и шаљу у Институт. Неко ће казати какве везе имају подаци из нпр. Црне траве са Јасеновцом? Нађе се, ако ништа друго, оно ће нека вест пронађена у Црној Трави потврдити исту такву вест из неког меродавнијег извора, итд.
Препоруке:
26
2
9 уторак, 19 јул 2016 08:37
Катарина Крстић
Очекивала сам више од Мишине, с правом. Директор једине установе у Србији која се бави прво Јасеновцем, а затим и другим стратиштима на којима су истребљивани Срби никако не би смео да прво објави вапај, а да нас не обавести о томе шта је предузео да се ти извори првог реда набаве и поуче. Шта је до сада предузео да набави грађу првог реда насталу у НДХ и на које је проблеме наишао? Истина, највише ме је последњи пасус натерао да се јавим, али, Мишина, уместо вапајне претпоставке, човече, шта си предузео да истражиш путеве и доступност заробљене грађе у Лондону и Москви? Па, сви знамо да контакти, бар у Москви постоје, који би помогли да се та грађа лоцира. Знаш их и Ти. Добро, чак одлично...

Да, и да не заборавимо, а то није поменуто. Осим немачких политичких извештаја који су делимично познати, немачке мемоарске грађе... постоји и грађа, рецимо и..., немачке службе радних логора ТОТ, чији су представници и из Јасеновца, одводили Србе...Проучисте ли то?...
Препоруке:
56
2
10 уторак, 19 јул 2016 09:17
сизиф
Не би требало раздвајати Јасеновац од Авноја, исти је то пројекат. Нити Хрвате од Југословена, иста је то мржња.
Препоруке:
52
12
11 уторак, 19 јул 2016 09:56
Бојан, Приштина
Ја ипак мислим да већина нашег народа о Јасеновцу зна оно што треба да зна - 1.) Да је убијено више стотина хиљада људи; 2.) Да су убијани зверски, клањем, ломљењем костију, садистичким иживљавањем, да није пуно метака потрошено тамо; 3.) Да су мала деца на исти начин убијана; 4.) Да су Усташе чиниле један значајан део хрватског народа и да су у ширим хрватским масама имале значајну подршку за оно што раде, нажалост тако је и дан данас. Као и то да је Римо-Католичка црква инспиратор свега.

Последице тога су евидентне, Срби су на подручију Хрватске чинили трећину становништва а данас су сведени на пар процената, усташки злочини су такође део одговора зашто у БиХ сада нема 70% Срба као пре 80 год. него 30%
Препоруке:
72
5
12 уторак, 19 јул 2016 11:03
Зоран Ђорђевић
Да би се започео разговор о Јасеновцу треба да постоји политичка воља, политичка потреба и дозвола.
Исто важи и за Сребреницу.
Препоруке:
38
0
13 уторак, 19 јул 2016 12:47
Бојан, Приштина
Оно што рецимо ја нисам имао појма о усташким злочинима сазнао сам скоро у изванредном видео документарцу " ИРОДОВИ СИНОВИ" којег има на YouTube и којег свимапрепоручујем да погледају.

А односи се на то да ми Срби у принципу знамо за Јасеновац, Јадовно и ту и тамо за Прибиловце - али за мене је нов и фрапантан податак, да је тих јама типа Јадовно имало око 190 да су у многима завршиле стотине а у многима и хиљаде покланих људи.

Значи та земља западно од Дрине је натопљена невином српском крвљукао сунђер.
Препоруке:
38
2
14 уторак, 19 јул 2016 12:52
@prava adresa
jeste, s tim da su Goldstajni utvrdili deset puta manju cifru ubijenih od one kojom se najčešže manipuliše
Препоруке:
21
5
15 уторак, 19 јул 2016 13:05
Jovan
Zaista, o Jasenovcu i ostalim stratištima dovoljno znamo da nikada više ne dozvolimo da nam se to desi.

Da idemo u EU zajedno s nemcima i hrvatima?
Da idemo mečki na rupu?
Zar nas istorija nije ništa naučila.
Hvala lepo, ja bih radije kupio S400.
Препоруке:
39
2
16 уторак, 19 јул 2016 13:08
Stanić Milan
Jasenovac.Otvorena rana na tkviu srpskog naroda,koja nije zalečena najpre zahvaljujući ljudima srpske nacionalnosti koji nisu bili dovoljnon glasni ili nisu hteli da se kompletira građa vezana za Jasenovac.Naravno,kompletirati građu,značilo je proglasiti hrvatski narod "an ženeral" za zločine što Titu i rukovodstvu CK KPH koje u toku rata i posle sabotira instrukcije CK KPJ,a kao glavni kolovođa je A. Hebrang koji je bio zatočen u Jasenovcu i otuda razmenjen za nemačke zarobljenike.Iz izjave A. Hebranga datoj ustaškim vlastima( a koju u svojoj III knjizi citira A. Miletić istoričar)da se isčitati da je isti otkrio ustašama čitavu strukturu partije.O tome svedoči posle rata i ustaški agent Tibor Vaška.Obzirom, da su sovjeti u Beču zarobili veliki deo nemačke i ustaške arhive u njima je pronađeno i ime A. Hebranga koji je dao pismeni pristanak za osnivanje KPH u NDH.Ovo su Rusi iskoristili da ga ucene,pa je među inim podržao rezoluciju IB-a.Ostaje nejasno njegov razlog smrti.
Препоруке:
23
2
17 уторак, 19 јул 2016 13:10
Сергеј
Пре разговора о броју страдалих Срба у Јасеновцу ми морамо да знамо какви проблеме имао и има в.д. Директора музеја жртава геноцида односно Вељко Ђурић, како они су били решене, и његови контакти са представницима западне резедентуре. И - опа - имаћемо јасан као Божиј дан одговор.
Препоруке:
22
2
18 уторак, 19 јул 2016 13:27
Stanić Milan 2
U svom drugom prilogu treba reći nešto o "hrvatskim povjesničarima"i njihovoj objektivnosti, kada su u pitanju žrtve Jasenovca.Jedan od kolega upućuje na g. Slavka Goldštajna i njegovu objektivnost.Mogu samo reći da sam 2008.(9)uživo slušao Goldštajna ju. koji na RTSU izjavi,"da je u Jasenovcu ubijeno cca 75 tisuća ljudi,ali ne više od 110.000",kao da su ljudi cepanice,pa koji desetak hiljada gore ili dole nije bitno.
Slažem se sa G-đom Katarinom Krstić da je tekst ovog priloga bledunjav do neprepoznatljivosti.Logor Jasenovac je velika enigma,na čijem primeru je stradala istina,sve za račun političkog projekta bratstva - jedinstva što se srpskom narodu debelo obilo o glavu.Preporučam knjigu dokumenata Dr Antuna Miletića u 3 toma o Jasenovcu gde je sakupljena velika arhivska građa,jer je pomenuti bio predsednik komisije za istraživanja zločina u Jasenovcu,a šta je posebno, ona otkriva anatomiju bestijalnog zločina,kroz potresna svedočenja sudionika.
Препоруке:
28
3
19 уторак, 19 јул 2016 14:08
Србин
На основу овог текста мени није јасно да ли аутор, Вељко Ђурић Мишина, има намеру да заиста да битан допринос расветљавању истина о ХРВАТСКОМ ЛОГОРУ ЈАСЕНОВАЦ ЗА МОНСТРУОЗНО УБИЈАЊЕ СРБА.
О историји и судбини Срба на просторима западно од Дрине писали су многи аутори, као Владимир Дедијер, МИЛАН БУЛАЈИЋ - ДИРЕКТНО О ЈАСЕНОВЦУ, ВИШЕ КЊИГА, Гојко Николиш, Виктор Новак (Магнум кримен,о улози Ватикана за функционисање логора),... Имао сам књиге од свих ових аутора а остале су 1992. у стану у Сарајеву. Књиге су "муџахедини и усташе" спалили церемонијално испред зграде у којој се стан налазио...
Дакле, многи подаци постоје, многи се могу још пронаћи. Потребна је "политичка воља" што значи да је ПОТРЕБНО ДА СРБИЈА БУДЕ СЛОБОДНА И НЕЗАВИСНА, ДА ИМА СВОЈУ ВЛАСТ А НЕ НАМЕСНИЧКУ КОЈА СЛУЖИ ЗАПАДНИМ АНТИСРПСКИМ-НАЦИ ТВОРЕВИНАМА.
Треба издати књигу са именима убијених Срба за време НДХ, колики год број успемо сакупити, и изградити споменик жртвама Јасеновца-спомен комплекс и у Србији.
Препоруке:
35
4
20 уторак, 19 јул 2016 15:06
Milutin3000
@Бојан, Приштина

Мени је било довољна песма Матије Бећковића - "Кажа у кажи"

Некаква је хтела да их поброји,
Где год је коју нашла,
И све у крв завеже,
Па се увек забрајала,
А није ухватила ни стотинску.

"А што сестро јадиш јаде,
Да побројиш безданице,
То не могу књижевници,
А не сестре безбратнице...

Где су ти Вргин и Сански мост, Вранограча,
Дивосело, Гудовац, Згљен, Гиљева, Подлапача,
Ивановић и Божића јарак, Челебић, Бишевача,
Кечина, Ветриње, Борићевац, Придворача,Сремски фронт, Сува међа, Ладара, Бусовача,
Мехино стање, Тошко чело, Шума Растовача?"

Чуло се из једне коју је прескочила.

...

А било их је више него тица:
Косовка, Крагујка, Голубинка, Ластва,
Гавраница, Орлујка, Чавкарица, Соколана,
Змајево, Врањина, Врапче, Јастребарско...

А уместо косова, голуба, крагуја
Пуне су ђачких качкета у гуја.

Гавраница,
А има и Гавранац
А где је Гавранац
Ту је и Гавранче.
Где је Безданка
Има и Безданац,
А уз љих двоје,
Близу је Безданче.
Препоруке:
25
2
21 уторак, 19 јул 2016 15:50
Бојан, Приштина
@ Милутин 3000

Шта рећи друже, сатанина војска на земљи.
Препоруке:
17
1
22 уторак, 19 јул 2016 16:37
Milutin3000
@Бојан, Приштина

И ја, друже, читах доста списа о тим злочинима, и овако матор, отплакао сам више пута. И желео сам тој нашој небраћи да их снађе слична судбина, али овоземаљска, јер ми је постојање таквих злочина било доказ да Бога нема. А опет, можда су такве звери управо и доказ да Њега има, јер све на овом свету има своју супротност. Ако је овај геноцид отелотворење неизрецивог зла и тоталног безумља... онда мора, али мора, постојати и супротност у виду бескрајне лепоте, мира и доброте. Назовимо то Богом.

Нервирао сам се и зато што ти злочини нису кажњени, што та држава и даље постоји, и што добар део њених грађана и даље негује ту идеологију.
И знаш шта ме је смирило? Чињеница да ОНИ немају мира. То је знак да осећају да нешто није у реду, и да победа није њихова и поред етнички чисте државе о којој су маштали. Јер чему Томпсонови концерти, лупање ћириличних табли, пљување по БГ таблицама аута... ако мислиш да си победио? Немају сна. Мржња ће их уништити на крају.
Препоруке:
27
3
23 уторак, 19 јул 2016 17:49
Геноцид
"Број је преувеличан","Број је минимизиран", "Број је тачан", "Број није тачан" , ...... пређите на суштину и свеукупно разматрање из којег ће изаћи тачан закључак - РЕЧ ЈЕ О ГЕНОЦИДУ! Докторе, оловку у руке па пиши! Познати су ти извори, методологија, .... а и то Теби спада у радну обавезу. Уз све то, Ти си један од малобројних који су преостали из покланог и протераног народа.
Препоруке:
24
2
24 уторак, 19 јул 2016 18:09
Zločin genocida
http://srbin.info/2015/09/02/salih-selimovic-mehmedalija-nuhic-i-amir-camdzic-ukloniti-posljedice-genocida/
Препоруке:
14
2
25 уторак, 19 јул 2016 18:50
Drago
Pod jedan: Jasenovac je nastao pprvenstveno kao antikomunisticki logor, gde bi se komunisti sprovdili na likvidaciju posle hapsenja.
Na ogradi je svakog dana menjana tabla sa brojkama, koje su sa ponosom hrvatski antikomunisti isticali, koliko je komunista ubijeno tog dana i koliko ukupno.

Posle je tek Jasenovac presao na ostale.

Prvo tako sve pocinje. Prvo se napada komunizam, a posle svi ostali.

Zato je antikomunizam koren svakog zla.
Препоруке:
12
26
26 уторак, 19 јул 2016 18:57
Непристојан ник
Али да цитирамо
1. Anketna komisija iz Zagreba u sastavu: Vice Baranović, dr Zdravko Popović, dr Ante Premeru, dr Milan Majer i dr Ante Pecikozić, 18. maja 1945. (nepunih mesec dana pošto su ustaše napustile Jasenovac) sa četvoricom preživelih svedoka došla na stratište. Svedoci su jednoglasno izjavili da je tu ubijeno preko milion ljudi, a Milan Duzemlić precizirao da je reč o 1.400.000 žrtava.
2. Komisija navela sledeće biografske podatke o Milanu Duzemliću: star 25 godina, rodom iz Drenovog Boka, srez Novska, s boravištem u Krapju, Hrvat.
Препоруке:
26
4
27 уторак, 19 јул 2016 18:59
Непристојан ник
наставак
3. Duzemlić, u vreme rata opštinski beležnik u Jasenovcu, rekao da je uhapšen 21. decembra 1943. i „strpan u logor“. Do hapšenja je dobijao pojedine zapisnike uprave logora o slučajevima navodno prirodne smrti zatočenika od tifusa i zaraznih bolesti. Do dana hapšenja video je 900.000 tih prijava! Dva puta ponavlja taj broj i dodaje: „Pošto sam ja bio općinski bilježnik, imao sam prilike da posmatram te spiskove i ovo sam vidio svojim očima, što sam iskazao“. Prijave je, po Duzemlićevim rečima, video i opštinski blagajnik Stjepan Risović koga su ustaše ubile u Jasenovcu. Spiskovi su nestali, te možemo samo da pretpostavimo da su u nekoj tajnoj arhivi.
И шта сад ауторе текста, ниси знао за ово?
Препоруке:
33
3
28 уторак, 19 јул 2016 19:02
Буди Бог с нама
Шта п/оста од истраживача Машине? Пуки рекапитулант, без свога става, увезан од паписта до грла, само да би остао на руководећем месту екумењарске установе. И откуд му идеја да Москва не жели да уступи Србима документацију? Је ли он или ко год други тражио или ургирао? Је ли Српска Црква умолила сестринску Руску да јој помогне да дође до сачуване документације? Да ли то Мишина уравниловничар оптужује Москву за саучесништво са србомрзном Јевропом у затирању трагова о српском мучеништву? Је ли и то било у опису радне платформе директора, поред изричитог одбацивања послератних процена о преко 700 000 уморених Срба у јасеновцу, руку под руку са несрећним владиком Ћулибрком?
Препоруке:
36
9
29 уторак, 19 јул 2016 19:28
мој рођак са села
@Непристојан ник

Кратко објашњење.
https://youtu.be/5GVT9UKlTNo
Препоруке:
2
3
30 уторак, 19 јул 2016 20:39
Decko iz B. @ Сергеј
"Пре разговора о броју страдалих Срба у Јасеновцу ми морамо да знамо какви проблеме имао и има в.д. Директора музеја жртава геноцида односно Вељко Ђурић, како они су били решене, и његови контакти са представницима западне резедентуре. И - опа - имаћемо јасан као Божиј дан одговор."

Kakav problem je imao Veljko Djuric?
Препоруке:
9
0
31 уторак, 19 јул 2016 21:31
Decko iz B.
Izvori koji ne negiraju istinite zvanicne brojke Jasenovackih zrtava.

Srboljub Zivanovic predsednik "The International Commission for the Truth on Jasenovac" portal: http://www.ic-jasenovac.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
Prva konferencija o Jasenovcu, sa nabrajanjem izvora koji govore o brojkama od 750.000 zrtava Jasenovca. Evo izvor:
http://www.ic-jasenovac.com/pdf/1/Jasenovac%201.pdf

Raphael Israeli: The Death Camps of Croatia: Visions and Revisions, 1941-1945
(https://books.google.de/books?id=fA_FZYUE_IwC&pg=PA173&lpg=PA173&dq=Hermann+Neubacher+Jasenovac&source=bl&ots=bwNexhcJ9G&sig=dYlxjZ8mW72LCV0NPsu8Z3O3sH0&hl=de&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=Hermann%20Neubacher%20Jasenovac&f=false)
Препоруке:
7
2
32 уторак, 19 јул 2016 22:04
Ненад
На територији Југославије 1931.године живело је 68405 Јевреја од чега преко 32375 у областима које су припале НДХ.Године 1941. њихов број се кретао око 72500, овом броју треба додати више од 4000 Јевреја који су побегли са простора Трећег рајха на територији Југославије до априла 1941.године.Давидовом звездом у НДХ означено је око 39000 лица.Мелита Швоб,Загребачка Јеврејка која је преживела Холокауст утврдила је тачан број убијених и места где су убијени: Јасеновац,Јадовно,кућни праг.Не видим разлог зашто и Срби то не ураде.Имају пописе иѕ 1931. и 1948.,бројну архивску грађу, усташке спискове,фотографије и све то обједине у музеју који би био посвећен српским зртвама геноцида током Другог светског рата.
Препоруке:
12
0
33 уторак, 19 јул 2016 22:18
srb a ne srp
Londonski kraljevski institut je utvrdio imenom i prezimenom 475 000 tisuca zrtava,neka oproste svi oni koji nisu pobrojani.Mucenici,Serbski.
Препоруке:
16
3
34 среда, 20 јул 2016 01:20
Бели Орао
Лик је озбиљан преварант. Надобудни.
Препоруке:
12
6
35 среда, 20 јул 2016 01:23
Бели Орао
Лик је озбиљан преварант. Надобудни.
Препоруке:
15
5
36 среда, 20 јул 2016 03:57
Majstor Bob
Još ima titoista među Srbima.
Препоруке:
17
7
37 среда, 20 јул 2016 11:12
Марија
Добар чланак.
Препоруке:
4
11
38 среда, 20 јул 2016 13:30
Душан Ј. Басташић
Драган Цветковић виши кустос Музеја жртава геноцида у Београду, у интервјуу у Загребу маја 2013.:
- Могао бих да закључим да је у Јасеновцу живот изгубило између 122.000 и 130.000 особа. Наравно, то није необорива процена, али је најреалнија у овом тренутку.
- Госпићка група логора (Госпић, Паг, Јадовно) у свега два и по месеца постала је место страдања између 16.000 и 17.000 људи.
http://arhiva.portalnovosti.com/2013/05/dragan-cvetkovic-jasenovac-je-paradigma-stradanja/
Препоруке:
6
3
39 четвртак, 21 јул 2016 10:06
Decko iz B. @ Душан Ј. Басташић
"- Могао бих да закључим да је у Јасеновцу живот изгубило између 122.000 и 130.000 особа. Наравно, то није необорива процена, али је најреалнија у овом тренутку."

A kako je stoviro gosp. Cvetkovic taj njegov zakljucak? Kako je dostigao na te cifre umesto zvanicnih 750.000?
Препоруке:
7
3
40 четвртак, 21 јул 2016 10:18
Decko iz B.
Gospoda,

pocelo je znaci totalna dezintegracija ne samo Drzave Srba, nego i njihove istorije i njihovih zrtava.

Gosp. Misin, pise tekst sa naslovom sta treba znati, a po meni malo sta zapise sta se treba znati. Koja je to svrha njegovog teksta? Pise da ima nekakvih arhiva. Pa sto ne ode niko iz Srbije da istrazuje te arhive? Kako da se dokaze smrt u npr. Jasenovackom logoru ako su ubijenu nejac koje nisu spalili bacili u savu?

Kako su stigli u Aussvicu na brojku od 1.000.000 zrtava ako su zrtve spaljene? Gde im je dokaz za tu ogromnu cifru? Spisak napravljen kada su stigli zrtve u logoru? Ima dosta "naucnih" fasiste koje te spiskove ne dovode u pitanju ali kazu da to nije dokaz da su ti ljudi svi u Aussvicu spaljeni. Argumentuju da se nejac vodila i na druga mesta gde su ljudi radili dal na polju, u fabrici ili na ratistu iskopavajuci rovove. I niko nemoze garantirati da su se ti ljudi vracali u Aussvic. Mogli su biti i prebaceni na drugim mestima.
Slicno se argumentuje.
Препоруке:
10
2
41 четвртак, 21 јул 2016 12:12
Decko iz B.
Na vi konferenciji o Jasenovcu u Banja Luci 2014, Vladimir Umeljić je dao malu sliku o komplikovanoj temi ucvrscavanje broja zrtava u Jasenovcu. Ne samo on, nego i mnogi drugi.

Poglavlje 2 "THE SENSITIVE ISSUE OF ESTIMATION OF THE NUMBER OF GENOCIDE VICTIMS" izvor: http://www.ic-jasenovac.com/images/pdf/vi%20konferencija%20-%20jasenovac%20-eng.pdf

Svako ko razume engleski ce shvatiti zbog cega je toliko tesko dati jasnu cifru. U tome se slazem. To je razlog moje kritike da se cifre koje nudi naprimer gosp. Goldstein (i koje je izgleda zvanicno preuzeo Simon Vizental Centar!) izgleda cisto ovako uzmu za cementirane da se broj zrtava ne nadje od zvanicne cifre od 750.000 nego od 80.000 (a Simon Vizental je licno poceo sa 20.000 zrtava).

Meni nije jasno gde se tu sada pozicjonira Beogradski Muzej zrtava genocida, i sa kojom argumentacijom oni nude taj broj zrtava?
Препоруке:
6
3
42 четвртак, 21 јул 2016 15:30
Decko iz B.
Srboljub Zivadinovic bio je gost muzeja kojem je gosp. Misina direktor.

http://muzejgenocida.rs/85-novosti/241-%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%B5%D1%82%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%B4%D1%80-%D1%81%D1%80%D0%B1%D0%BE%D1%99%D1%83%D0%B1%D0%B0-%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%9B%D0%B0.html
Препоруке:
4
1
43 четвртак, 21 јул 2016 15:56
Decko iz B.
Izgleda da drzava Srbija do danas nema bas mnogo interesa da se izdaju troskovi zarad projekata koje bi istrazili i prezentirali genocida nad Srbima?

Gosp. Misina se zalu na ovom video linku da njegov muzej para nema. Za jedan mali projekat potrebno je oko 15-50.000 Evra, sto taj muzej nema.
https://www.youtube.com/watch?v=lDQAQnplF7w (8:00-9:00)
Pitam se zbog cega taj muzej nema adekvatni budzet da radi svoj posao, jer izgleda poricatelji genocida rade punom parom na internacijonalnom planu!?

Vlada isplati svake godine savezu jevrejskih opstina 950.000€, sa duznoscu da izucavaju Holokaust! Sta su oni do sada stim parama i imovinom uradili???

izvor: http://www.nspm.rs/hronika/vlada-srbije-predlozila-da-srbija-isplacuje-savezu-jevrejskih-opstina-950.000-evra-godisnje-narednih-25-godina.html
Препоруке:
7
1
44 четвртак, 21 јул 2016 19:05
И фризирани подаци су застрашујући
Половином седамдесетих прошлог века је штампана Крлежина Југословенска енциклопедија, идеолошки и антисрпски обојена. Тамо су наведени подаци о жртвама у логорима у НДХ и те бројке су на нивоу неколико стотина хиљада Срба.
Препоруке:
8
2
45 субота, 23 јул 2016 16:41
Брундало
Моного тога, пријатељу, се зна више од овога што си написао.Не критикујем Те зато што си написао, требало би свакодневно о томе писати, односно "истину треба стално понављати јер заблуде непрестано расту" - Гете, критикујем све вас историчаре јер буквално нисте ставили тачку на крај када се ради о Јасеновцу (и ово је доказ да историја није наука).Господо, било да се ради о Јасеновцу, или многим Јасеновцима по НДХ-азији у току постојања те злочиначке творевине у којој су прављене баханалије незапмћене на територији оне Југосалвије. Те баханалије се само могу мерити са баханалијама које је починио Хитлер. Зато је, господо и са НДХ требало поступити као са Јапаном, Немачком, Италијом, извршити тзв. смиривање, потписати са НДХ споразум са свим последицама које су након потписивања споразума доживеле силе осовине. Таква Хрватска није могла ући у састав Југосалвије, зато Броз, Бакрић, Блажевић, Крајачић, Крлежа и др. нису ни дозволили да се суди Хрватима. Доказ за то је и Клагенфурт.
Препоруке:
1
0
46 субота, 23 јул 2016 18:32
Decko iz B. @ Брундало
Izvinite ali ne slazem se u potpunosti sa vasem komentarom.

"Те [Ustaske] баханалије се само могу мерити са баханалијама које је починио Хитлер." To po meni nije tacno. 3. Rajh je ubijao po njihovim logorima na industrijskom nacinu, u komori. Bili su Zrtve sve nacijonalnosti izlozene torture i svacega, ali ne na onaj nacin na kojem su se izzivljavali Ustase u njihovim logorima, vrseci ubistva bukvalno rucno i na najbrutalniji nacin. Sto me dovodi do sledece kritike.
"Таква Хрватска није могла ући у састав Југосалвије,"
I stime se ne slazem! Hrvatima/Ustasima nisu trebali da im se nudi ulaz u YU nego kao Nemcima izlaz gde god hteli posle velike odmazde nad njima. Ima Volksdeutscher-i koji se do dana danas zale da nekako razumeju da su isterani, ali da su prosli Ustasi, Mudzahedini i Balisti skoro nekaznjeno, koji su veca zverstva ucinili nego "nasi Nemci", to im nece u glavu. Pravo da vam pisem, nece ni meni!!!
Препоруке:
2
0
47 субота, 23 јул 2016 20:49
Брундало
„Izvinite ali ne slazem se u potpunosti sa vasem komentarom“.Прво, у полемици нема потребе да се извињавате.Ето ја се нећу извинити, а поручи ћу Вам да нисам сагласан (дрва се слажу) са Вашим освртом. Нисте схавтли или нисте раније употребљавали синтагму „извршити смиривање“.Погледајте споразуме са Немачком, Јапаном, Италаијом, шта значи смиривање (у шта спадају и судски процеси, као што је Нинбершки). Друго, шокиран сам да у неку руку оправдавате начине убијања које су примењивали фашисти - Немци (Ви кажете „3. Рајх“).Испда да су били хуманији зато што су убијали „на индустриски начин у комори“. Немци су, Дечко, убијали на све начине. Живео сам у Русији 4 године.Икао је тај мали, а мегаломански усташоидни народчић – Хрвати био бруталан, што значи да су чинили баханалије (Љубо Милош узме од мајке бебу, баци је увис и дочека на на нож), клали србосеком, не могу се поредити са оним баханалијама које су Немци почимили у Русији.Тамо, мој Дечко,нису имали индустриски начин убија. наставак
Препоруке:
1
2
48 субота, 23 јул 2016 20:55
Брундало
којега Ви сматрате хуманим, већ су примењиували све у историји незапамћене начине убијања (силовали, а онда силоване Рускињу заклали, набијали на бајонете, спаљивали бацачима пламена, опседнути Лењинград је днево сахрањивао 10 000. житеља (ДНЕВНО, драги Дечко), а до Стаљинграда на све што су наишли, све што се кретало сурово су убијали, исребљивали. Гледао сам снимке, филмске записе у великом броју музеја у Русији (убили су 26 милиона, Дечко, опасуљи се).Треће, Ви Дечко, настављате да правите недопустива поређења. Ни краћег осврта ни више опасних и недопустивих поређења. Требало би да се застидите. Ви сада жалите Фолксдојчере који су такође правили невиђене баханалије по Војводини заједно са Мађарима. Господине Дечко да ли знате какав су погром починили 1942. у Н. Саду и Војводини. наставак
Препоруке:
2
2
49 субота, 23 јул 2016 20:59
Брундало
Данима су лешеви били по сокацима и улицама где су царевали пси и други лешинари, бацали су Србе и Јевреје под лед, а жалосна Скупштина Србије је донела декларацију да се прво обештете потомци тих џелата и то је урађанео (лично ми је рекао то потврдио један од запосленика који ради на извршењу Закона о реституцији). Ви ламентирате на „нашим Немцима“ , Вама кажете неке ствари не иду у главу. нажалост, не само неке. Зар ја не написах ко су главни кривци што на НДХ није извршано смиривање. Што није извршено смиривање Хрвата., што им није суђено, већ су их пацовским каналима населили у ЛА, Евроипи, Аустралији и које куде. Читајте моје текстове о Ројници (био сам шеф мисије у Буенос Аиресу), „Уби, уби Србина“, „Католичка патологија и фалични Хрвати" и десетине др. текстова.
Препоруке:
4
1
50 субота, 23 јул 2016 22:24
Decko iz B. @ Брундало
"Друго, шокиран сам да у неку руку оправдавате начине убијања које су примењивали фашисти - Немци (Ви кажете „3. Рајх“)."

Mnogog ste se naduvali i probate mi stavljati reci ili misli u zapisanom mom tekstu sto nisam nigde napisao! Nigde ja ne opravdam nacine ubijana od strane 3. Rajha. Nigde!!! Stojim iza toga da su nemacki logori, sa svim njihovim hororom sto su morali da trpe logorasi do smrti u komori, bili humaniji nego ustaski. Da naglasim da smrt u gasnoj komori je isto uzasan, kada se jadnici u drugoga ili sopstvenog mesa zakace u smrtonosnoj borbi ili probaju u tus glavi prstima zacepiti da ciklon B ne izlazi vise. Ali bilo kako morbidno za vas valjda zvuci, uzasni uslovi u nemackim logorima su bili mnogo bolji nego sto su morali trpeti mucenici i jadnici po logorima u NDH. Ako suprotno mislite, vase je pravo i licna stvar!

Drugo,zverstva koja je Vermaht u Sovjetskom Savezu radila,ne osporavam niti negiram. I tu probate da mi stavite nesto u usta sto ne mislim niti pisem!
Препоруке:
3
0
51 субота, 23 јул 2016 22:32
Decko iz B. @ Брундало
"и Дечко, настављате да правите недопустива поређења. Ни краћег осврта ни више опасних и недопустивих поређења. Требало би да се застидите. Ви сада жалите Фолксдојчере који су такође правили невиђене баханалије по Војводини заједно са Мађарима. Господине Дечко да ли знате какав су погром починили 1942. у Н. Саду и Војводини."

Opet probate mi stavljati neke stvari u mojem kometrau koje nisam napisao! Ja nigde ne zalim za isteranih Folksdojcere! Nigde!!! Jedina opravdana stvar je to bila posle drugog svetskog rata! Ja zalim duboko da smo Ustasima, Hrvatima kako ih vi nazivate, dali ispruzenu pomirljivu ruku, umesto ih terati u Jadransko more za zverstava koje su ucinili (kao i neki "nasi Nemci" u dijaspori!). Ako bi uspeli da iskopaju ispod Jadranskog mora 'pacovski kanal' u tom kratkom roku, Ustase po svetu bi imali kao i danas, samo sto bi nase zapadne zemlje ocistili od smrada ustaskoga jednom zauvek! A sada mora da se uzme sledeca situacija, za projekat 'brckanje'.
Препоруке:
1
0
52 субота, 23 јул 2016 22:45
Decko iz B. @ Брундало
"Ви сада жалите Фолксдојчере који су такође правили невиђене баханалије по Војводини заједно са Мађарима. Господине Дечко да ли знате какав су погром починили 1942. у Н. Саду и Војводини. Данима су лешеви били по сокацима и улицама где су царевали пси и други лешинари, бацали су Србе и Јевреје под лед, а жалосна Скупштина Србије је донела декларацију да се прво обештете потомци тих џелата и то је урађанео (лично ми је рекао то потврдио један од запосленика који ради на извршењу Закона о реституцији)."

Opet vi mene tuzite zato sto masoni Beogradski vracaju potomcima Nacistima imanja! Sto se mene tice treba svako imanje koje se vrati dali Nemackom nacistu ili Honvedi da se spali do temelja, i politicare koje su potpisali taj zakon javno prebiti sa bicom i oduzeti licna imanja.
Препоруке:
4
1
53 субота, 23 јул 2016 22:56
Decko iz B. @ Брундало
"Читајте моје текстове о Ројници (био сам шеф мисије у Буенос Аиресу), „Уби, уби Србина“, „Католичка патологија и фалични Хрвати" и десетине др. текстова."

Ja vasih tekstova neznam! Sto im nije sudjeno umesto ih isterati i pobiti, mene pitate? Ali ta rasprava je i nepotrebna, zato sto je to vec proslost koju nemozemo menjati. Ali mozemo menjati da se Ustaski kapital kao prvo iz danasnje Srbije kao i iz Srpske izbaci. Drugo se spremati za Dom njihov!
Препоруке:
3
1
54 субота, 23 јул 2016 23:02
Decko iz B. @ Брундало
Ali da vas ja pitam sada nesto! Kako vi geldate na tome da nekakvi savez jevrejskih opstina dobija 950.000€ godisnje (25 godina) plus imanja jevrejskih bez naslednika, kao da istrazuju sve to sto vi ovde meni probate da stavljate u "usta"? Gde su dosadasnji rezultati, tog "saveza"? Dali vi mislite da je dobor da se dele zrtve u prvu klasu (Jevreje) i durgu Klasu (sve ostale)?
Jos da naglasim da su upravo Simon Vizental kao i naslednik gosp. Zurof bukvalno desetkovali broj zrtava Jasenovackog logora bes potvrde. A jos da se svracaju po Srbiji, pa da se bas oni zale na povecanje Ustasnosti i poricanje Holokausta. Bas oni! Kako vi na to gledate ili samo znate da izmisliti nekakvih optuzbe?
Препоруке:
7
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер