Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Otvoreno pismo crnogorskoj javnosti

Komentari (124) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 09 jul 2016 15:56
ubitačno jako
Pri čemu je gotovo tragikomično što ta jedna te ista družina u Srbiji divlje tabloidno „patriotiše“, „srbuje“ i „rusuje“, psujući i pljujući EU i Zapad, dok u Crnoj Gori još divljije „crnogorišu“ i „natoišu“, braneći od mene, DSS-a, Srbije i Rusa crnogorsku državnost, gej prava i sv(ij)etle evroatlantske perspektive.

E, ovo se zove "zmiju u glavu". Đorđe, svaka čast na hrabrosti i pameti. Čuvajte se.
Preporuke:
162
4
2 subota, 09 jul 2016 16:02
Dr
Lepo ste sve sročili Milovoj hobotnici, Bravo!
Preporuke:
146
4
3 subota, 09 jul 2016 16:03
Rade
Bije Đorđe kao Karađorđe. Raskrinkao ih, istranžirao i u mišju rupu saterao. Posebno mi se sviđa početak i ono na kraju, kad kaže da će se vratiti u Crnu Goru, ali ne samo turistički. Bebe, Pink i ostali informeri mora da će da polude od muke.
Preporuke:
133
7
4 subota, 09 jul 2016 16:14
ZEMUNAC
OVDE,u Srbiji, CE SE PRE ODRZATI REFERENDUM o odvajanju Vojvodine,neki nas "EGZIT" za zapadne nalogodavce,nego posteni referendum u Crnoj GORI!VEC je gdin Vucic tiho pustio u novu,neformiranu, Vladu autonomase i dao im da kreiraju ZASTAVU VOJVODINE!A I U SRBIJI o putu i sporazumima sa NATO i o putu u EU ne sme biti referenduma,ZBOG GOLE ISTINE,koja bi,na uzas nalogodavaca, pobedila na toj probi!Zar u USTAVU Crne Gore,DOVOLJAN BROJ POTPISA ne daje direktno pravo gradjanima na referendum?NE MESA se gdin Vukadinovic bez razloga,RADI SE o VULGARNOM nametanju interesa zapada gradjanima Crne GORE!Vole RUSIJU,a moraju pod okupaciju NATO,jer ih vodi bivsi TITOV pionir,ugladjeni kriminalac i TAJKUN na diomacem zadatku za SAD!Kako su samo izbrali bas gdu MILA,Tacija i VUCICA i dali im,sa zapada,potporu u kreditima i kroz to i APSOLUTNU VLAST !BAS ista poruka i za Crnu Goru,kao i za Srbiju!DOLE MARIONETSKA VLADA!HVALA na istini gdine Vukadinovicu!Neka odrze REFERENDUM,a ne manipulisu narod!
Preporuke:
77
7
5 subota, 09 jul 2016 16:36
Nenad
Đorđe Vukadinović stalno podmešta netačne podatke. On čak iznosi podatak, ne samo da su ljudi u Crnoj Gori protiv NATO-a, već i da je ubedljiva većina Srba protiv NATO-a. Pa, valjda EU i NATO kao milosrdne i anđelske institucije koje prevazilaze svakog pojedinca bolje znaju koliko je narodu milo ono što se NATO-u i Milu snilo. Ipak, Vukadinović neće sprečiti ono što narod zna i oseća - Đukanović, Vujanović, Marović, Lekić, Vučić, Nikolić, Čedomir, Šormaz... su pošteni i čestiti ljudi, borci za slobodu i patriote, borci protiv kriminala, tajkuna i mafije i heroji koji će spasiti Crnu Goru i Srbiju od ruskog agresora. Milosrdni, anđelski i bratski prijatelji iz SAD, EU, MMF-a i NATO-a su bogatili uranijumom i na tim zdravim temeljima Crna Gora i Srbija će se na svaki način obogatiti i u svetloj EU budućnosti. Naravno, zbog istorijske slave Đukanovića i Vučića ne treba zaboraviti junačke preteče Sekulu Drljevića i Milana Stojadinovića. Hoćemo li biti zajedno u EU raj(h)u? Uz Stepinca.
Preporuke:
104
9
6 subota, 09 jul 2016 16:40
Rumija
Djordje steta je da kerberi ,nesojluk i olos vode ove dvije srbske drzave.Neznam dje je gore ali se nadam da ce se ipak stvari kada tada vratiti na svoje mjesto ili nas vise nece biti!
Preporuke:
87
7
7 subota, 09 jul 2016 16:45
Dule 7488'
Tih DPS-ovih 40% bi se začas istopili na 15% ako bi izgubili vlast. Biće.
Preporuke:
86
5
8 subota, 09 jul 2016 17:11
Crna Mamba
I ovde i tamo se zapatila neka lažljiva svest koja nas ubeđuje da je sve pozitivno prevara ili bar će se završiti prevarom; odbacujući svaki oblik političke i lične hrabrosti na delu je podmuklo preumljavanje Srba. Ti i takvi najviše se boje istine. Ti i takvi surovo se obračunavaju sa onima koji istinu zbore. Takav im je odnos prema sadašnjosti. Takav im je odnos prema prošlosti. Oni bi da menjaju i sadašnjost i prošlost. Naravno prema svojim merilima koja su više nego ograničena.
Puna su im usta demokratije i Evrope samo se ne pridržavaju nijednog demokratskog principa jer demokratija je, pre svega, kompromis...kompromis sa svojim neistomišljenicima. I ovde i tamo neistomišljenici se satiru za primer drugima. Vlast osvajaju jer ih narod smatra praktičnim.
Ali, kao što kaže Niče: "Svi praktični ljudi podobni su da služe: upravo ih to čini praktičnim; bilo za druge, bilo za njih same."
Preporuke:
64
3
9 subota, 09 jul 2016 17:46
Igor
Ako DPS-u smeta to što smo objavili da je većina građana Crne Gore protiv ulaska u NATO i da sankcije Rusiji ne podržava praktično niko - raspišite referendum pa me demantujte!


Upravo!
Preporuke:
59
0
10 subota, 09 jul 2016 18:39
Zaharova neobaveštena
NSPM je poslednje svetlo u srbijansko-crnogorskom mraku! Čak i da je "savamala" podržana od CIA to je dalekovido od Amerike. Ne vidim kako Rusi mogu verovati Dačiću,Vulinu, Zorani,...namerno nisam pomenuo Vučića, jer ovi drugi još više ilustruju srpsku prevrtljivost i puzanje u NATO. Oni slede Mila i njegovu politiku u svemu, čak i oko Kosova. Žaba ili normalni Srbi, se postepeno kuvaju. Rusi ništa nisu naučili u Crnoj Gori. Smešno je gledati,čak i neodgovorno, kako Rusi dozvoljavaju onu NATO sprdnju u ruskom pribaltiku i Avganistanu,a Ukrajinu da ne pominjem.Ako žele manje žrtve, Rusi će morati da menjaju taktiku. Sankcije ostaju.Inače dva najefikasnija NATO čoveka na Balkanu su Mesić i Milo.
Preporuke:
48
3
11 subota, 09 jul 2016 18:40
S.Z.Ž
Vreme je da ućutimo i krenemo da se spremamo za predstojeci masakr. Doste je bilo zajeb....
Preporuke:
48
2
12 subota, 09 jul 2016 18:45
mala primedba
"Kao što su im, i ovde i tamo, smrtni neprijatelj činjenice, pristojnost i istina."

Mislim da je ovom rečenicom sve rečeno i o Milovim montenegrinima i o radikalskim srbendama.
Preporuke:
56
3
13 subota, 09 jul 2016 18:46
Daleko da ste vi mali ali
Nikada ne potcenjuj snagu malog coveka!

Turci su iz ovih krajeva otisli zbog razbijenog krcaga........
Preporuke:
53
0
14 subota, 09 jul 2016 18:58
Spiridon
Nažalost ono što pokazuje ovo istraživanje u Crnoj Gori kao i ono od pre par meseci koje je Đorđe uradio u Srbiji je da odnos raspoloženja naroda po nekim krucijalnim tačkama od državnog značaja uopšte ne korespondira sa odnosom snaga političkih partija za koje se glasa na izborima. U Crnoj Gori na primer iako je ulazak u NATO ili uvođenje sankcija Rusiji nešto što narod većinski ne odobrava to ne znači praktično ništa da isti taj narod koliko prekosutra na izborima ne glasa za stranke koje se zalažu upravo za takve poteze dok su na vlasti. Osnovni problem tamo i ovde je upravo u tome što samozvanu elitu predstavljaju praziluk jajare i secikese u skupim odelima i što je glas prave elite samo nečujni šapat u sveopštem orgijanju najgoreg medijskog šljama koji iz dana u dana od cele države pravi otužni rijaliti. Samo u takvoj sredini može 48% podršku imati očigledno mentalno obolela osoba koja od pola šest kao sultan prima građane ili drži nadrealne sednice vlade nasred površinskog kopa...
Preporuke:
69
4
15 subota, 09 jul 2016 19:50
Olga
Spiridone sve si lepo rekao. Samo bih se nadovezala. Jedan od razloga zbog čega je narod u velikom broju podržao ove na vlasti na izborima, a nije za NATO i sankcije Rusiji, zbog čega ima smisla da to bude referendumsko pitanje, je to što uprkos Bregzitu mnogi veruju u EU i misle da put kojim ovi na vlasti idu, bez obzira što ih mnogi ne podnose (a tu je i medijska propaganda da sve servira za širu ciljnu grupu), ipak dovodi do ekonomskog boljitka, jer je životni standard - ono što najviše interesuje i tišti građane - na jako niskom nivou, a tu je i priča o miru i sigurnosti i okruženju. Ipak, mnogi od njih koji kažu da su za EU, nisu za NATO pakt, ili za promenu Ustava i odricanja od Kosmeta.
Preporuke:
35
2
16 subota, 09 jul 2016 19:57
dva oka u vugla
Pravo u glavu.
Među dva oka.
Referendum,nato,sankcije Rusiji,kriminal,MEDIJI.
S obe strane isto.
Ima li ljudi u Srbiji i Crnoj gori?
hejter
Preporuke:
41
0
17 subota, 09 jul 2016 19:57
Spiridon
@ Zaharova neobaveštena

Osnovni problem Rusije je što ona za razliku od Zapada ne nudi sistem vrednosti koji može da povuče masu i što je još gore ne postoji dobro razrađen način delovanja već je sve to štap, kanap i prazna priča. To i jeste osnovni razlog zašto su Amerikanci u Ukrajini a ne Rusi u Kanadi. Zapitajte sebe ali bez viška emocija a šta to Rusija zaista nudi i što je još bitnije po čemu se to nešto suštinski razlikuje od sistema vrednosti Zapada?! Tačan odgovor je da trenutno Rusija nudi zastarelu verziju potpuno istog sistema kao onog na Zapadu, odnosno Zapad od pre pola veka sa nešto više hrišćanstva i manje razvrata gde još postoje čvrste nacionalne države. Ne može se vreme vratiti unazad i zamrznuti u nekom zlatnom dobu jer tako ne radi univerzum. Rusi su imali svoje rakete na Kubi kada su nudili alternativu šta god ko mislio o SSSR a sada podržavaju Tomu, Dačića, Vučića tj Janukoviča i Mila do juče ili daju pare ispod žita opskurnim partijama kao Ataki u Bugarskoj...
Preporuke:
40
8
18 subota, 09 jul 2016 20:01
negi
@Spiridon Veoma cenim vaše komentare i nemojte mi zameriti ako vam kažem da taj paradoks (na referendumu glasaju jedno a na izborima suprotno)nije specifičan samo u Srbiji ili C.Gori.To isto se dogodilo i na referendumu oko Bregzita u Velikoj Britaniji.To samo pokazuje da se birači na izborima ponašaju sebično(praktično),po principu šta mogu da dobijem za sebe lično ili u skladu sa svojim ličnim ideološkim ubeđenjem,dok na referendumu reaguju emotivno(suverenitet,patriotizam) i tako se izjašnjavaju. To znaju vlastodršci i u C.Gori i u Srbiji i zato beže od referenduma.Druga važna stvar koja odslikava karakter režima u Srbiji i C.Gori je da isti mediji(isti vlasnici i urednici) u C.Gori zastupaju jednu opciju(za NATO;protiv Rusije) a u Srbiji suprotnu opciju(za Rusiju,protiv zapada i NATO),o čemu sam već polemisao,pokazuje da to nisu mediji već obične propagandne agencije koje rade po principu ko plati više takve i "vesti" će dobiti.
Preporuke:
39
3
19 subota, 09 jul 2016 20:02
Apis
Bravo g Đorđe
Milo Đukanović je pobedio u Srbiji 2012 kada je na vlast došla naprdnjačka izdajnička klika.
Kažu ljudi koji znaju postoji savezni premijer Nevini Cane Žabac sa Uba i dva republička Milo i Alek.
Hidra mafijaško-medijska u CG- Milo- Cane-Beba-Pink-Informer
Hidra mafijaško-medijska u SR- Alek-Cane-Beba-Pink-Informer
Braćo Srbi u Cg i u Srbiji mislite o tome

A mučenoj portparolki ruskog MID-a koja zdušno brani Aleka od nas samih i optužuje sve nas nezadovoljne izdajničkom bandom naprdnjaka da smo američki plaćenici poručujem- Vaša mudra spoljna politika u Ukrajini, Moldaviji, Bugarskoj, Rumuniji, Crnoj Gori a sada i u Srbiji dovela je i dovešće do toga da su već neke a uskoro i sve ove zemlje biti članice EU i NATO i van bilo kakvog ruskog uticaja!!!!
Portparolki sa lepim nogama savetujem modne piste i neka se mani politike jer su im rezultati katastrofalni!
Preporuke:
44
6
20 subota, 09 jul 2016 20:22
Žalosna sova
"Udarili su tek kada sam otišao. Mučki, iz potaje, kao hijene. Bez prava i mogućnosti da odgovorim."
Još nas ima živih iz plemenu Jaukovića koji su mu na grobu plakali"Generale hvala Bogu da imamo srpsku slogu". Sve se vraća sve se plaća, a posle će Srbi da budu genocidni. Gospodin Vukadinović je zaboravio Kralja Nikolu i šta je govorio Vladika Rade " Poturica gori od Turčina".Ali, kraj je blizu, svaki svoga subašu, pa ćemo videti dalje.
Preporuke:
45
2
21 subota, 09 jul 2016 20:33
Spiridon
@ Olga

Plašim se da su problemi mnogo dublji i praktično nerešivi. Pokušajte da zamislite bilo koju zemlju a da nije azijatska ili afrička despotija u kojoj može da se desi da, pazite sad, mandatar za sastav vlade kome je jedini posao da napravi vladu i dobije za nju skupštinsku podršku prima građane od pola šest ujutro ili da dok je premijer drži sednice vlade nasred površinskog kopa!? Sutra bi ga smenili i poslali na psihijatrijsko posmatranje svugde sem ovde gde je heroj, što u sličnoj samo drugačijoj verziji važi i za Mila koji bi bio u zatvoru valjda svugde sem u Crnoj Gori. Milo to radi već četvrt veka a Vučić četiri godine sa tendencijom ka četvrt veka i nikom ništa jer ih narod glasa baš takve kakvi jesu. Narod ih glasa jer se slični sličnima raduju i to je problem koji može biti samo gori i gori, jer ta spirala odlaska mladih i pametnih u kombinaciji sa negativnom selekcijom najgoreg poltronskog šljama podobnog ovom sistemu sve brže i brže vodi sve nas i ovu zemlju na dole...
Preporuke:
60
3
22 subota, 09 jul 2016 20:37
to, Majstore
Nadam se da će ove reči i razjašnjenja otkloniti barem deo nesporazuma i otčepiti makar neko uho koje je bilo zapušeno gebelsovskom propagandom koja se obrušila na mene povodom našegistraživanja. A u Crnu Goru ću se – uprkos svim napadima, klevetama, uvredama i pretnjama – svakako ponovo vratiti. I to ne samo poslovno i turistički.
Do tada – zbogom. I „do svidanija“!
Preporuke:
32
2
23 subota, 09 jul 2016 20:39
Saša
Poštovani gospodine Vukadinoviću ,

prvo želim da Vam se zahvalim za Vaš pozitivan odnos prema Crnoj Gori .

Ja sam Crnogorac i crnogorski državljanin koji živi i planira da živi u Srbiji .

Uvijek sam bio za crnogorsku državnost i pravo svakog Crnogorca da sam odabere koliko će biti Srbin a koliko Crnogorac i koliko će puta to da promijeni samo pod uslovom da za bilo koju od tih opcija ne traži platu ili apanažu .

I ako se javno nisam eksponirao , već trideset godina i u Crnoj Gori i u Srbiji poznajem skoro sve aktere na političkoj sceni a odavno sam uvidio da ni jedni ni drugi neće nikada napraviti zdravu demokratsku alternativu .

JOŠ OD KRAJA OSAMDESETIH MENI JE BILO JASNO DA ĆE SVE OVO DA SE TRAGIČNO ZAVRŠI I ZA SRBE I ZA CRNOGORCE A DA ĆE OVI MOJI OBZIROM DA IH JE VEOMA MALO NA KRAJU BALADE NAJVJEROVATNIJE I NESTATI .

U ovom Vašem , odličnom i bez primjedbi , tekstu postoji jedna suštinska stvar koju ste ispravno naveli ali je niste objasnili .
Preporuke:
35
6
24 subota, 09 jul 2016 20:47
Saša
Naravno , radi se o HOBOTNICI .

Medjutim , što je sve HOBOTNICA ?

Ovo Vam pišem jer iskreno cijenim Vaš doprinos političkoj kulturi i opismenjavanju naroda i shvatite ovaj moj komentar kao molbu i sugestiju .

HOBOTNICA NIJE SAMO MEDIJSKA APARATURA KOJU KOORDINIŠE GOSPODIN BEBA POPOVIĆ .

HOBOTNICA JE :

- Udbaško - KOSovska zavjera koju već deceniju igraju ove strukture za interese raznih ali ne srpskog i crnogorskog naroda .

- Hobotnica je to kako je srpska UDBA , koju su uglavnom sačinjavali Crnogorci , što porijeklom što na privremenom radu u Srbiji , dovela na vlast u Crnoj Gori Momira , Mila i Sveta .

- Hobotnica je to kako je ta ista ekipa režirala ratne sukobe na teritoriji bivše države sa primarnim ciljem opšte pljačke a stradanjem srpskog i drugih naroda kao paravanom za istu .

- Hobotnica je i to kako se ta ista ekipa medjusobno posvadjala oko toga ko će bolje služiti globalnoj Imperiji .
Preporuke:
48
3
25 subota, 09 jul 2016 20:54
Saša
- Hobotnica je i to što se nakon sukoba dva porijeklom Crnogorca u Beogradu , Miloševića i Stanišića , Djukanović odjednom pojavljuje kao veliki Crnogorac i promoter takozvane nezaisnosti .

- Hobotnica je i to što je ta navodna nezavisnost fatalna prevara za crnogorski narod i suštinski je bila samo sredstvo da se medijski , informativni i špijunski kapaciteti Imperije preko Crne Gore uvuču u pokoravanje Srbije .

- Hobotnica je i to što je krajem devedesetih tadašnji Hotel Crna Gora ( koji se više neće zvati tako , bolje reći srušen je e da bi se napravio Hilton , ovo simbolički oslikava svu sadašnju sudbinu i budućnost Crne Gore ) bio baza sa skivanje i organizovanje srpskih izdajnika i špijuna i pripremu za njihov dolazak na vlast u Beograd , VJEROVATNO SE SJEĆATE TZV. KAZABLANKE ?

- Hobotnica je i to što su tzv. nezavisni mediji kao i tzv NVO sektor u obije države aparatura iste imperijalne strukture i tek obični kolaboracionisti .
Preporuke:
42
6
26 subota, 09 jul 2016 21:04
Zaharova neobaveštena
@Spiridon

Apsolutno se slažem sem u jednoj stvari. Jezgro Rusije je pravoslavno i slovensko. Sa druge strane to je 200 ruskih nacija sa sve četiri svetske crkve jako zastupljene u populaciji. EAU je prošireni okvir uz Šangajsku organizaciju sa Kinom.To je ozbiljna konkurencija zapadnoj civilizaciji.Nije samo ekonomija odlika civilizacije. Međusobni uticaji se prožimaju ali bitna je zvanična skala vrednosti koja je zastupljena mahom i kod naroda i kod elite.Na stranu tajkuni i podzemlje...Oni imaju problem belih i crvenih kao i mi sa četnicima i partizanima. Lažne dileme i lažne partije unose zabune i crno-belu sliku istorije.To stvara konfuziju i podele u narodu i lako je zavesti različitu manjinu.Zapad je još uvek finansijski višestruko jači.Ali vodi se hibridni rat! Puca se! Rusi su skloni povlačenju sve do Moskve pa i Sibira. Tako gube saveznike koji neveruju više u snagu Rusije. Duhovna posebnost je neupitna kao i vrednosti koje možda još spavaju...
Preporuke:
21
2
27 subota, 09 jul 2016 21:20
Decko iz B.
Ne dajete se, gospodine Vukadinovicu.

Pozdrav svima u ekipi NSPM.
Preporuke:
31
1
28 subota, 09 jul 2016 21:29
Spiridon
@ negi

Niste mogli dati bolji primer od Bregzita, doduše primer koji upravo potvrđuje moju tezu oko ovdašnje unikatnosti u šizofrenom razmišljanju. Dakle Engleska bez ostatka koji čini Veliku Britaniju je ubedljivo glasala za izlazak. Za izlazak iz EU u samoj Engleskoj su glasali ljudi iz manjih sredina a medijsku podršku su im davali njihovi tabloidi dok je London i ostali gradovi glasao više za ostanak u EU. Složićemo se da i mi imamo sličan odnos u glasanju Beograda prema ostatku kada je EU u pitanju ali za razliku od Engleza ovde oni neće u EU tj u Crnoj Gori neće u NATO a glasaju ogromnom većinom za Vučića ili Mila iako im oni govore da nema drugog puta sem evropskog odnosno onog koji vodi u NATO. Pazite Vučićevu glasači bi za Putina i pravoslavlje glavu dali a glasaju njega kome su puna usta ulizivanja Angeli Merkel i divljenja protestantima. Evo Zukorlić i Čanak su već deo vlasti, Čeda je u niskom startu i to neće uticati ni promil na Vučićevu popularnost... Nadrealno...
Preporuke:
35
2
29 subota, 09 jul 2016 21:30
Olga
Spiridone u pravu ste Milo vlada bez malo tri decenije. To je političar starog kova baš kao i Momir. Mi smo tako jednog imali ovde, da nije bilo bombardovanja i nesrećnog rata i Kosova i on bi vladao ko Milo, ali sudbina je drugačije htela, da ode iz rodnog sela...a onda znamo svi šta je dalje i kako bilo.
Ovi što su sada na vlasti su bili i onda - Julin, Vučić, Šešelj, Dačić i naučili su sve tehnike manipulacije od diktatora, koje uspešno primenjuju u doba mira, kao što su to kadgod Marijanović i dr. uspešno radili u doba rata. Milo je izgleda specijalista i za rat i za mir - čovek za sva vremena. Ono što im je svima zajedničko je da su kriminalci u rukavicama. A s barabama lako nije.
Preporuke:
35
4
30 subota, 09 jul 2016 22:14
Bundzija Sumadijski
Bravo, Vukadinovicu!
Pratm situaciju u Crnoj Gori skoro toliko intenzivno kao i u Srbiji i mogu reci da je stvar tacna. Ista ekipa "turbo Srba" i "turbo Crnogoraca" nam kroji kapu. Sto je najgore, SNS je preuzeo tehnike vladanja DPS-a: udbasko ponasanje, maksimalna zloupotreba svih drzavnih resursa, stalni pritisak na opoziciju, stalno potkupljivanje osirotelog coveka na svim nivoima.
Takodje, nazalost, u Crnoj Gori danas i nema iskrene opozicije, ako se izuzmu Demokratski front i SNP. Cekam ovog malog Aleksu Becica da izadje "na cistac", ali on uporno i vesto izbegava teska pitanja, kao skijas u veleslalomu ih zaobilazi.
Demokratski front ima velike probleme jer cesto deluje arhaicno, tako da bih, da zivim u Crnoj Gori, glasao za SNP.
Ipak, kljucna stvar i ovde i tamo je sto su interesi kapitala (i kriminala) na strani Vucica. "Informer" i "Pink" ovde, "Informer" i "Pink" tamo. Cane Subotic ovde, Cane Subotic tamo. Klovn Filip Vujanovic, klovn Tomislav Nikolic.
Preporuke:
30
1
31 subota, 09 jul 2016 22:15
cisto onako
a zapravo od strane jedne regionalne hobotnice koja već odavno hara Crnom Gorom – a odskora se proširila i u Srbiji.

Daleko od toga da je ovo regionalna hobotnica, ovo je, nazalost, samo jedan pipak globalne hobotnice.
Preporuke:
23
1
32 subota, 09 jul 2016 22:21
NASTAVAK
Vrlo ozbiljno istrazivanje je "Nova srpska politicka misao" sprovela u Crnoj Gori. Ozbiljno, dakle, temeljno, dubinsko.
Samo cu se na jednu stavku osvrnuti. Rec je o stampanim medijima kojima se veruje. Stekao sam utisak da je javnost polarizovana izmedju "Vijesti" i "Dana". Ako bih priblizio komparacijom manje obavestenima u Srbiji kvalitet tih listova, rekao bih da su "Vijesti" u rangu "Blica" od pre desetak godina, dakle, pre opste tabloidizacije tog lista, a da je "Dan" nesto slabijeg kvaliteta od "Vecernjih novosti" sa pocetka XXI veka. Ova razlika od nekoliko procenta u korist "Vijesti" cini mi se ide na dusu moderatorima sajta "Dana" koji je isuvise nesavremen i nekomunikativan sa citaocima.
Inace, uvek pricam dozivljaj sa Jadranskog mora kada sam, iz znatizelje, kupio "Pobjedu" i narod me je gledao bledo. Taj ogavni rezimski list niko ne cita, cak ni "tvrdo jezgro" DPS-a. On je u rangu "Politike" iz najcrnjih vremena "Hadzi-Struje"!
Preporuke:
23
1
33 subota, 09 jul 2016 22:27
Spiridon
@ Zaharova neobavestena

Dajete mi zaista savršen šlagvort sa pričom o Šangajskoj organizaciji ili Evroazijskoj uniji. Dakle pod jedan fenomenalni geopolitički potezi Rusije i u jednom i u drugom slučaju, pod dva u potpuno se slažem sa vama u tome da je Rusija u svom temelju slovenska i pravoslavna, e sad pod tri moje pitanje i osnovna dilema su kako ta slovenska i pravoslavna Rusija u svoju sferu uticaja tipa EAU privlači sebi slične zemlje tipa Srbiju, Crnu Goru ili Ukrajinu?! Amerika odnosno njena ispostava u Briselu zvana EU nude tačno određen sistem vrednosti i što je najbitnije taj sistem vrednosti radi na delu u njihovim državama. Taj sistem oni " misionarski " šire preko sistema medija i nevladinih organizacija i to je duboko ušlo u narod, što se kaže Die Beste makar se neki red zna. Elem šta to nudi Rusija sem loše i zastarele kopije tog istog sistema sa nekim manjim varijacijama i što bi bilo ko birao Rusiju kada je to jedno te isto samo sa manje reda a više hrišćanstva...!?!
Preporuke:
18
4
34 subota, 09 jul 2016 22:38
brzi
@Daleko da ste vi mali ali

Turke su iz vaših krajva proterali austrijanci, isto kao su u prvom ratu francuzi iz vaših krajeva protrali austrijance i rusi u drugom ratu švabe. To je neopovrgliv istoriski fakt.
Preporuke:
4
42
35 subota, 09 jul 2016 22:53
milcican
zato ja uporno govorim- ulica, ulica i samo ulica. i jedni i drugi samo ce to razumeti ( ako budu imali vremena ).
Preporuke:
20
2
36 subota, 09 jul 2016 23:01
Bokelj
Gospodine Vukadinović kažete raspišite pošten referendum. Ja živim u Crnoj Gori više od pola vijeka i odgovorno tvrdim da tu nikada nije bilo, niti je sada niti će ikada biti nešto pošteno.
Preporuke:
52
2
37 nedelja, 10 jul 2016 07:54
Pounavac
Udbaško - KOSovska zavjera koju već deceniju igraju ove strukture za interese raznih ali ne srpskog i crnogorskog naroda .

....
Vi ste preblem Saša, vi (malim slovom), Srbin koji se pocrnogorčio. Šta bi bilo, e moj Saša, da je tamo kod vas u tim hebenim brdima predominantno bjelogorično drvo, da li bi se vi zvali bjelogorci. I dalje malo slovo, nema ništa veliko u vašoj prodaji, izdaji, prevejeri, prenevjrei i nevjeri.
Ja sam Srbin iz Bosne, Krajišnik..nikad nisam htio ništa drugo da budem nego Srbin a ostavio sam tragove sperme, krvi i znoja i u Zagrebu, i u Hamburgu, i u Čikagu, i u Tihuani, i u Vankuveru i u Montrealu...
Vi ste jako mali Saša.. kako i ide uz vaše ime.. Aleksandar je veliki, Saša je uvijek mali!
Jednog proljeća, preoraćemo mi Srbi i Cetinje, zasaditi plemenito Srpsko žito, iskorijeniti korov poput vas, jednog proljeća, ne zadugo....
Preporuke:
19
17
38 nedelja, 10 jul 2016 08:50
KK
Ne brini se Đorđe, dobiće obe ekipe ono što zaslužuju, nokaut iz bekenda ...
Preporuke:
11
1
39 nedelja, 10 jul 2016 09:49
Spiridon
@ Olga

Odlično ste primetili da je Milo u stvari stara titoistička škola vladanja, te da su na kraju krajeva ako ja mogu da dodam režimi blizanci u Srbiji i u Crnoj Gori u suštini najgora moguća mešavina titoističkog kulta ličnosti, tabloidnog blata devedesetih i mafijaško kleptokratske strukture hrljenja u EU raj posle 5 oktobra. Međutim ono što ja sebe uvek pitam je kako je moguće da jedan te isti narod plače i rida kada je umro faraon komunističkog bratstva i jedinstva Tito, upada zatim u nacionalni zanos do granica bljutavosti tamo devedesetih i da mu isti ti XXL srBstvo likovi sada prodaju sa 50% podrškom protestantizam i ulizičku germanofiliju?!? Jedini logičan odgovor koji dobijam je da očigledno ne postoje nikakva čvrsta politička uverenja, već da je jedino bitan svemogući vođa kome se divi, kome je sve dozvoljeno i koji je gospodar života i smrti. Očigledno je da su na Zapadu uočili ovo isto i da su im Milo odnosno njegov učenik Vučić bili poklon sa neba baš takvi kakvi jesu...
Preporuke:
15
1
40 nedelja, 10 jul 2016 10:16
el srbinjo
ma ova je anketa došla kao budali šamar. ujedno je i odgovor onima u srbiji, koji optužuju srpski narod u crnoj gori(cnogorce)za odvajanje od matice i priznanje fantomske države kosovo. svaka čast!
Preporuke:
13
1
41 nedelja, 10 jul 2016 10:37
Hodam sad kao zombi
Čim "hobotnica" ovako sikće znači da je gospodin srpski narodni poslanik, konačno da neko opravda zvanje narodnog poslanika, pogodio zmiju pravo u glavu!

Bravo Đorđe!

Konačno da dočekamo PRAVOG narodnog poslanika!
Preporuke:
21
0
42 nedelja, 10 jul 2016 11:03
Cviko
Brojni komentari-pohvale Đorđu podsećaju me na jednu anegdotu iz sudske prakse. Advokat kaže osuđenom: "jest da su te osudili ali mi smo im rekli sve u lice". Dakle, Đorđe je rekao sve a mi, osim pohvala ni makac. Tu je naš problem. Nema akcije.
Preporuke:
15
1
43 nedelja, 10 jul 2016 11:25
Saša
@ Pounavac

Poštovani hvala Vam na odličnom komentaru .

Vaš komentar je objasnio bolje od bilo kog mog ili drugog suštinu problema .

Nema potreba ni da se rade bilo kakve analize i sondaže .

DOVOLJAN JE SAMO JEDAN KOMENTAR KAO VAŠ , A NISTE VI JEDINI , DA BI SE SHVATILO ŠTO SE I ZBOG ČEGA ZBILO I ZBIVA .

Komentar kao Vaš najbolje objašnjava zbog čega bi neko trpio i gori režim od aktuelnog .

Koliko se god suludih riječi čulo iz Crne Gore zadnjih godina to je tek kap u moru u odnosu na logiku koju Vi slijedite .

Najinteresantnije je to što se takvi stavovi i dalje često prihvataju kao normalni a upravo zbog toga će se postojeće stanje samo pogoršavati .

Vama svaka čast kako možete prosuditi kako je ko i na osnovu čega odredio svoju nacionalnu pripadnost .

Takodje Vam svaka čast što će te vi sve preorati , pretpostavljam kao što ste i zadnjih decenija a što je Vašem narodu donelo vidnu korist .
Preporuke:
10
15
44 nedelja, 10 jul 2016 11:36
Saša
Ukoliko neko misli da će bilo koji iole normalan Crnogorac objašnjavati zbog čega je to što jeste najblaže rečeno je uvredljivo .

Vjerovatno ovi koji žive od apanaže jedva i čekaju da udju u takve rasprave ali je meni to suludo .

Bez ikakve patetike ali je to činjanica , od kada se koristi termin Crna Gora moja porodica je tamo u bila je dio te priče .

Što sada treba ja da budem ?

Da se pravim da šest vjekova istorije nije postojalo jer nebitno iz kojih razloga to nekome smeta ?

A upravo zbog razmišljana kao što je navedeno Crna Gora mora čuvati svoje atribute državnosti .

Naravno uz sve druge razloge .

Koliko medju Srbima bude razumjevanja za ovakve stavove toliko će biti uzajamne saradnje i pomoći .

Crna Gora i Srbija imaju gotovo identične probleme i opasnosti i zajedno ih mogu lakše rešavati .

Ali , ukoliko je bilo ko kome medjusobno problem ili opasnost nije realno očekivati bilo kakvo zajedništvo .

Osim da nas manje više zajedno pozoblju .
Preporuke:
11
13
45 nedelja, 10 jul 2016 11:48
nenad
Vukadinovic ne razume. Narod u CG i Srbiji je srcem za NATO
Preporuke:
8
9
46 nedelja, 10 jul 2016 13:12
Krajišnik
Pounavac
"Vi ste preblem Saša, vi (malim slovom), Srbin koji se pocrnogorčio."

Ne. Problem su oni koji se pretvaraju da su Srbi.

Milošević, Stanišić, Božović, Karadžić, Mitević kasnije Vučelić, sve ključne funkcije i saradnja sa Hrvatima na uništenju Krajine.
Preporuke:
15
3
47 nedelja, 10 jul 2016 13:14
Peter RV
@ Saša

"Ukoliko neko misli da će bilo koji iole normalan Crnogorac objašnjavati zbog čega je to što jeste najblaže rečeno je uvredljivo".

Potpisujem!
Izvinjavanja za ono što smo- nikome i nikad!
Preporuke:
15
3
48 nedelja, 10 jul 2016 13:45
Spiridon
@ Saša

Pod jedan da se odmah razumemo čisto radi otklanjanja nesporazuma, ja nemam nameru da vam dolazim u Crnu Goru u bilo kom obliku agresivnom ili neagresivnom a vi bi koliko shvatam da dođete trajno u Srbiju i koristite sve prednosti toga što smo jedan narod, iako naravno vi mislite, što je vaše puno pravo, da ste Crnogorac. Dakle što se mene tiče izjašnjavajte se i kao marsovci, učite decu u školama da je srpski nastao od crnogorskog jezika, da ste poreklom sa Švarcvalda ( Crna Gora na nemačkom ) ili Irana, nemam nikakav problem sa time ali ni najmanje. Međutim mene interesuje samo kako to da je vaš pradeda ili deda bio Srbin iz Crne Gore a vi da ste Crnogorac jer ne možete da zaboravite šest vekova istorije. Dakle vašem dedi ili pradedi je pet vekova u redu da se oseća Srbin a vama je šesti vek onaj presudni da bi bili nešto sasvim drugo. Ne znam kako da vam objasnim i moja porodica je ovde u Srbiji nekoliko vekova a opet se uvek loše osećam kada me neko naziva Srbijancem...!?
Preporuke:
26
0
49 nedelja, 10 jul 2016 14:12
Spiridon
@ Peter RV

Odlično evo i vama onda pitanje, dakle kako ste to tačno postali ono što jeste odnosno vaš predak od pre sto i kusur godina je bio Srbin iz Crne Gore a vi krv njegove krvi ste ponosni Crnogorac?! Da bude cela situacija potpuno fantazmagorična ja Srbin iz Srbije iako mislim, valjda imam pravo nadam se, da smo mi jedan narod ne dolazim u Crnu Goru niti fizički niti virtuelno na internetu a opet vi sa one druge strane ponosni svojom samobitnošću, koju vam ja ne osporavam jer je vaš privatni provlem, ste u Srbiji u svakom mogućem obliku. Mislim ako ste već autohtoni i nezavisni, ako ste već drugi narod zašto to malo ne primenjujete a ne samo da se busate u grudi sa time...!?
Preporuke:
20
0
50 nedelja, 10 jul 2016 14:29
Saša
@ Spiridon

Poštovani ,

veoma poštujem što Vi ne planirate da dolazite i zavodite red u Crnoj Gori kao što budite sigurni ni ja nemam namjeru da zavodim red u Srbiji .

To što ja živim u Srbiji nije zbog toga što smatram da smo jedan narod već što mi ovdje odgovara a vjerujte da ne zavisim ni poslovno ni privatno od Srbije .

Ne znam da li bih možda bio prihvatljiviji ili bolji da sam kao mnogi odlučio da sam Srbin ili Srbin iz Crne Gore pa ovdje tažio razna prava ili privilegije ali to nisam nikada ni pomišljao niti imam namjeru .

Mislim da je to korektno i prema zemlji u kojojm živim .

Potpuno je poštujem kao gost . A da pojasnim još jednom ovdje sam najviše zbog toga što imam najviše prijatelja i ljudi koje cijenim .

BEZ UVREDE ZAPITAO BIH VAS A I SVE KOJI PROVLAČE SLIČNE TEZE :

ODAKLE VI ZNATE BOLJE OD MENE ŠTO MI JE BIO DJED ILI PRADJED ?

Ja sam inače porastao sa djedom a znam i imam dosta toga zapisano i o pradjedovima i onima prije njih .
Preporuke:
7
17
51 nedelja, 10 jul 2016 14:41
Brundalo
Eh, kada bi samo Milo Britva bio titoistička škola, gde bi nam bio kraj. Po čemu se razlikuju ovi vlkdarai od crnogorskih.
No, ne javljam se zbog toga. Poštovani Vukadinoviću, javnuo sam se i onda kda ste bili na toj tribini u C. Gori. Ja Vas još jednom uvervam, ne ulazeći u Vaše stavove, naučna ispitivanja itd, da su u C. Gori i jedni drugi na svoj način neprijatelji one sirotinje. Drugo, ne uveravam Vas, ali pouzdano znam zbog porekla, a i na osnovu dugogodišnje profesije, da Milo Britva nema izbora. Crna Gora ako ne uđe u EU,a pre toga u NATO nestaće sa karte Evrope. Biće razbucana kao što svinje razbucaju skrobavu vreću. NATO zna da C. Gora nema novc da godišnje plaća ogromna sredstva (pitajte Bugare, gde sam radi i pratio ulazak Bugarske u EU, kako gladaju zbog izdvajanja ogromnih sredstava iz buidžeta za NATO), prima je u članstvo jer je već davno dogovoreno da kraj, iz koga potičem, durmitorsko-sinjajevinsku visoravan, prtetvore u veliku vojnu bazu. Sva je priča oko NATO u tiome.
Preporuke:
12
0
52 nedelja, 10 jul 2016 14:41
Saša
Da ponovim , ne pišem ja ovo što se sa nekim objašnjavam VEĆ ZBOG TOGA ŠTO JE OVDJE LEŽI SUŠTINA PROBLEMA .

SVE DOK NEKO BUDE SMATRAO DA NEKOLIKO STOTINA HILJADA LJUDI IMA ODREDJENI NACIONALNI IDENTITET ZATO ŠTO SU U ZABLUDI , ILI SU LUDI , ILI SU TO NA NEKI NAČIN NAPLATILI ...

E SVE DOK TO NEKO BUDE SMATRAO ZA NEKOG 500 KILOMETARA UDALJENOG A ČESTO I NEKOLIKO VJEKOVA UNAZAD ...

TO ĆE BITI HUMUS DA SE URUŠAVAJU ODNOSI SRBIJE I CRNE GORE I SRBIJE I CRNOGORACA .

AKO NEKO NE MOŽE DA PRIHVATI DA POSTOJE CRNOGORCI TAKVI KAKVI JESU KAKO MOŽE I OČEKIVATI BILO KAKVO RAZUMJEVANJE I SARADNJU SA DRUGE STRANE ?

U OPŠTE NE ŽELIM DA ZALAZIM U DIMENZIJU PRIČE KOJA SE TIČE SRBOVANJA CRNOGORACA I SRBA IZ CRNE GORE I FATALNIH POSLEDICA TAKVIH PERSONA .

NA LIČNOM ISKUSTVU ZNAM DA MI NEKI ZAMJERAJU ŠTO SAM CRNOGORAC ALI ZNAM I TO DA ME SVI MOJI PRIJATELJI SRBI ZBOG TOGA VIŠE CIJENE I VOLE NEGO DA SAM DOŠAO U BEOGRAD I POSTAO SRBIN .
Preporuke:
4
18
53 nedelja, 10 jul 2016 14:47
Marija
Krajišnik

Takva raspodela funkcija stvarno nije mogla biti slučajna. Jasno je da su oni postajali to što su bili baš zato što su Crnogorci. Ja to tada nisam primećivala. A ni moje društvo. Zato sam toliko i ogorčena što su sve opljačkali i sad je skoro sve njihovo.
Preporuke:
14
3
54 nedelja, 10 jul 2016 14:53
aleksandar
Za Sasu.
Zaista nije potrebno nista da objašnjavate zašto ste Crnogorac latinicar.
Razlozi su dobro poznati i imaju izvesne veze sa antisrpstvom, Titom te današnjom zapadnom politikom na Balkanu, sve u sklopu slabljenja srpskog faktora.
Neki kao Vi su podlegli tome i zaboravili na časne pretke, a neki se bogami još uvek, i pored neizdrživih pritisaka drže junački u današnjem "montenegru" (umrla je Crna Gora).
E sad, svako neka živi sa svojim odlukama, savešću i pameću.
Preporuke:
20
6
55 nedelja, 10 jul 2016 15:46
NSPM web
Molimo komentatore da se uzdrže od jalove "srpsko-crnogorske" rasprave i prepucavanja, jer je to kontraproduktivno i upravno ono što odgovara članovima pomeunte "hobotnice"
Preporuke:
25
0
56 nedelja, 10 jul 2016 17:29
GEDZA
U KLJUCNOJ JE POSLEDICNOJ VEZI MOJ KOMENTAR;

POSTOVANI DJORDJE VUKADINOVICU ,
PRIJAVITE SVOJU KANDIDSTURU ZA PREDSEDNICKE IZBORE U SRBIJI,
SKUPLJAJTE PODPISE,GLASAM ZA VAS. ZA SPAS SRBIJE I SRPSTVA I SLOBODE I PRAVDE U SRBIJI !!!

VERUJEM U RUSIJU !!!
Preporuke:
13
0
57 nedelja, 10 jul 2016 17:50
NS
Iskljucivi i jedini razlog zbog kojeg je Crna Gora i njezino stanovnistvo (kako god da se nazivalo) ikome bitno je strateski polozaj i mogucnost Rusije da morskim ili vazdusnim putem dodje do Srbije. Da nije toga niko ziv ne bi razmisljao o Crnoj Gori i nikoga od Srba ta drzava ne bi interesovala ni na koji nacin. Ako nekim slucajem Rusi uspeju da pridobiju Bugarsku ili Grcku i Makedoniju, Crna Gora postaje slepo crevo koje ama bas nikoga vise nece interesovati, pa tako ni Nato.
Preporuke:
14
0
58 nedelja, 10 jul 2016 18:02
Peter RV
(zamoljavam moderatora da mi dozvoli odgovor na ovu provokaciju)

@Spiridon
@ Peter RV

"Odlično evo i vama onda pitanje, dakle kako ste to tačno postali ono što jeste odnosno vaš predak od pre sto i kusur godina je bio Srbin iz Crne Gore a vi krv njegove krvi ste ponosni Crnogorac?!"

Ovo vaše 'pitanje' više liči na arogantnu generalizaciju koja je postala moda u Srbiji.
Vidite, nikad nijesam živio u Srbiji i svi moji predci su živjeli i umrli u CG! (Moj otac je bio, sa Markom Dakovićem, jedan od tvoraca ujedinjenja Srbije- CG, 1918).
Ne radi se o nekom 'ponosu' nego o samoodbrani. Ni jedan od mojih predaka nije se stidio što je Crnogorac- pa to neću, ni ja!
Održavam tradiciju.
Preporuke:
10
17
59 nedelja, 10 jul 2016 21:42
Seljak Bezemljaš
nedelja, 10 jul 2016 18:02 Peter RV

"O NAJN" Kasnije ću ovo objasniti.

Za početak malo istorije.
"Prva klica teorije o Crnogorcima kao posebnoj naciji, nagovešten je u "Memorandumu" kralja nikole Ligi naroda u novembru 1920.
U tim diplomatskim dokumentima se nalaze i sve potonje
ideje o etnogenezi crnogorske nacije..
Ona je postala moćna društvena snaga, tek nakon uspostavljanja federativne države pod komunističkim vođstvom 1945.
Njen glavni ideolog, Milovan Đilas, priznavao je da crnogorska nacija ne postoji, da se stanovništvo naziva srpskim, ali da bi tu svest trebalo zameniti crnogorskim nacionalnim identitetom.(M.Đilas članak u list "Borba" "O crnogorskom nacionalnom identitetu" 1 maj 1945)
Milorad Ekmečić citat iz eseja MESTO PODGORIČKE SKUPŠTINE U ISTORIJI

Po mom saznanju sve do 1945 ni istaknuti zelenaši nisu tvrdili da su nacionalno Crnogorci.Izjašnjavali su se kao Srbi a crnogorci su bili po pokrajinskom,geografskom ključu .Tražili su državu a ne naciju.
Preporuke:
20
4
60 nedelja, 10 jul 2016 23:03
Peter RV
@ Seljak Bezemljaš
Dokazali ste konačno da Crnogorci ustvari ne postoje!
Naučno nema što.
Čestitam!
Preporuke:
14
4
61 nedelja, 10 jul 2016 23:09
Olga
Spiridone, narod je takav kakav je, nemamo bolji. U suštini, kao što Boško kaže, komunisti su velika većina ovog naroda prema svim statistikama (on iznosi i brojke koliko je 1990. godine bilo članova u milionima) i ništa oni tu ne bi menjali. Ne mogu normalni ljudi od njih da dođu na vlast, naučili su da žive dobro na kredit za vreme Broza, naučili su da se partijski šlihtaju za vreme Slobe, kada su izgubili nisu očajavali već su promenuli stranku (SPS i DS), zato nam je tako. Jako kao narod volimo diktatore i skloni smo njihovoj idealizaciji, a kako vreme prolazi totalne negativnosti nam postaju vrline i imamo opravdanja i simpatije za njih. Komunizam je gadan pelcer, nismo se mi njega rešili od 1945.godine do danas, on je samo mutirao. Danas diktatori nisu "hedonisti" kao nekad, već kriminalci i hohštapleri.
Preporuke:
12
3
62 nedelja, 10 jul 2016 23:27
Seljak Bezemljaš
Napisao sam jednom, pa da ponovim.
Gospodin Vukadinović baštini starovremsko poštenje.
Ne želi da veruje u masovnu ljigavost ljudi.
I tamo i ovde i na istoku i na zapadu.
Umesto termina ljigavost,koristi se termin konformizam. Gajenje iluzije da si slobodan i da odlučuješ a da se masovno radi po diktatu.Uz ocenu da je to korisno ili najmanje štetno.

Propast režima pristalice (a gospodin Vukadinović na tome radi i ja mu želim sreću) uvek doživljavaju kao težu stvar od propasti države.Vlada se pomoću straha.
Najveći strah je strah od gubitka privilegija.
Privilegiju treba definisati kao nešto što čovek ima(materijalno, statusno, ugled...) ali zna da mu to ne pripada.

Posle Prvog svetskog rata činjeni su veliki napori da se ubede Austrijanci da nisu Nemci.Nije se uspelo.
Preporuke:
21
3
63 ponedeljak, 11 jul 2016 01:35
Dragan, Katun
Imamo ozbiljnog neprijatelja, ima dobru potporu spolja, svuda su prisutni-najamnici, narod je iščupan iz korena-bravar je za većinu idol i dan danas, biramo ili "biramo" veleizdajnike koji se ponose što su to, teško izgleda tek dolazi.
Preporuke:
19
1
64 ponedeljak, 11 jul 2016 08:26
negi
I ovo istraživanje kao i većina komentara bavi se posledicama i trenutnim stanjem a ne uzrocima koji su doveli do takvog stanja.Uzrok,po meni to je osporavanje prava Crne Gore na državnost od strane Srba i Srbije i to održava Mila i njegovu hobotnicu na vlasti. Sve dok se ne otkloni taj uzrok,neće biti napretka u normalizaciji odnosa Srbije i Crne Gore.Milo će nastaviti da produbljuje i zaoštrava tu podelu jer mu to omogućava arbitarno vladanje.Ista je stvar sa podelom u Srbiji na "patriote i izdajnike" ili nekakve Srbijance i Srbe,ali o uzrocima ovih podela NSPM uporno izbegava da se raspravlja i tako i pored dobrih namera samo doprinosi postojećem stanju u kome će neki Milo ili neki Vućko vladati,vešto produbljujući te razlike.
Preporuke:
4
8
65 ponedeljak, 11 jul 2016 08:26
Spiridon
@ Saša & Petar RV

Dakle ne bih zaista širio ovu jalovu raspravu, kao što uredništvo lepo reče, ali samo da dodam da vam barem sa moje strane nikada neće biti osporeno pravo na šta god vi poželite da imate od nacije, jezika, crkve, samo recite šta god još treba i imate moju punu podršku. Moje pitanje o vašim precima je zasnovano na onome što kažu DNK analize i moje skromno poznavanje te materije, zatim na onome što kaže istorija i to rukama znamenitih Crnogoraca svojeručno pisana kao i moje skromno poznavanje narodnih običaja, nošnji ili sitnih detalja tipa zašto je čuvena kapa crnogorske narodne nošnje baš takva kakva jeste, šta predstavlja crno na njoj, šta crveno a šta opet onaj zlatni obrub. Bez želje da bilo koga u Crnoj Gori uvredim i da na bilo koji način osporim zasebnu naciju ja samo konstatujem da u 19. veku ima nezavisne države ali zasebne nacije izvinite tada prosto nema. Tada u Crnoj Gori postoji potpuno isto osećanje kao kod Srba u Hercegovini ili Krajini. Znači nešto se desilo.
Preporuke:
18
1
66 ponedeljak, 11 jul 2016 08:33
sizif
@Seljak Bezemljaš
Tražili su državu a ne naciju.

Nuto jugoslovenske pameti. Nije šija nego vrat.
Preporuke:
3
5
67 ponedeljak, 11 jul 2016 09:44
sizif
(2)

Po istoj jugoslovenskoj logici nije problem što je 900.000 Bošnjaka i 400.000 Crnogoraca 1945. dobilo pravo na samoopredeljenje, za razliku od skoro 2 miliona Srba preko Drine, i svoje republike.

Nego je problem što su komunisti proglasili Bošnjake i Crnogorce nacijama :)
Preporuke:
5
3
68 ponedeljak, 11 jul 2016 10:17
Saša
@ Negi

Vi ste u potpunosti pogodili suštinu .

A o implikacijama i tome što ko i za koga u stvari radi neka svako sam razmisli i zaključi .

Znam da od ovakvih rasprava nema koristi ali sam i ušao u nju da bih dokazao upravo ovo što Vi tvrdite .

Najdobronamjernije , u Srbiji imaju svoje stavove na ovu temu a dio njih se uzimaju gotovo kao aksiomi .

Sa druge strane , nije svaki Crnogorac portparol aktuelne vlasti samo zbog toga što se ne slaže sa dominantnim stavovima u Srbiji .

Nezavisno od vlasti u Beogradu i u Podgorici o ovima temama nikada nije bila otvorena slobodna diskusija već se NAMJERNO SVI SVE VIŠE ZABIJAJU U SVOJE ROVOVE .

KO NEĆE DA SHVATI DA SE OVA HOBOTNICA UPRAVO I IZLEŽE IZ OVE PROGRAMIRANE ZAMKE ...

A ŠTO DA SE RADI ...
Preporuke:
8
5
69 ponedeljak, 11 jul 2016 10:51
Saša
Zamolio bih uredništvo da mi dozvoli da se zaokruži sve ova rasprava vjerujem sa smislenim zaključkom .

DA SHVATE LJUDI U SRBIJI ŠTO JE VLAST U CRNOJ GORI

I zbog Crne Gore ali i zbog toga što koliko vidim isto dolazi i kod njih .

Dakle , nije toliki fenomen što je vlast u Crnoj Gori nepromijenjena decenijama VEĆ TO ŠTO ONI SVE IZBORE DOBIJAJU SA 500 DO 1000 GLASOVA RAZLIKE !

A evo kako to izgleda već decenijama i bez uvrede anketi gospodina Vukadinovića ovo objašnjava priču nekoliko puta bolje .

U Crnoj Gori ima preko 25 % manjina ( Albanci , Muslimani , Bošnjaci , Hrvati , muslimani , muslimani koji se izjašnjavaju kao Crnogorci a vjerujte da ima koji se pišu i kao Srbi ) i oni gotovosvi , može i bez ovoga gotovo , glasaju za vlast a procentualno izlaze na izbore u većem procentu od naših kojima se odavno zgadilo sve i vlast i država i stalna priča o srpsko-crnogorskim odnosima što medjudržavnim što medjunacionalnim .
Preporuke:
12
3
70 ponedeljak, 11 jul 2016 12:26
negi
@Saša Istraživanje koje je NSPM i Vukadinović sproveo u C.Gori je tačno i ono odslikava trenutno raspoloženje građana C.Gore.Ali u isto vreme,to raspoloženje građana ne uspeva da se valorizuje u konkretnu političku akciju,sve dok režim nameće teme o kojima mi raspravljamo.Sa druge strane on vešto igra na kartu onih krugova Srbiji koji mazohistički osporavaju pravo Crnoj Gori na državnost.U nekim slučajevima Milo i aktivira te strukture u Srbiji da zaoštre situaciju,kako on eto nema druge opcije nego da nastavi sa svojom politikom koja je "jedina opcija".Srbi u Srbiji nemaju ni jedan interes da osporavaju pravo C.Gore na svoju državnost i pravo da samostalno upravljaju svojom državom. Oni su to imali i pre stvaranja Jugoslavije i to pravo imaju i posle njenog nestanka.Mislim da svi oni u Srbiji koji to pravo C.Gori osporavaju,užasno greše.Tim stavom oni samo štete,prvenstveno Srbiji jer C.Goru guraju u tabor srpskih protivnika, a time i C.Gori.
Preporuke:
8
6
71 ponedeljak, 11 jul 2016 13:28
Dragan, Katun
Ja , Šumadinac, u svoje ime Izvinjavam se svim blackmauntovcima za pretrpljeni duševni bol koji su pretrpeli zbog naše Hegemonije.
Preporuke:
14
3
72 ponedeljak, 11 jul 2016 18:26
Peter RV
@Spiridon
@ Saša & Petar RV
Insistirate da se diskusija prenese na teren vaše indoktrinacije.
Crnogorac ima svoju sopstvenu definiciju kojoj je sasvim izlišno dodavat pojam nacije.
Uobraženi smo do te mjere da vjerujemo da smo ratovali i krvarili za slobodu- kad su drugi pognuli glavu. Imamo istoriju od koje se ne stidimo.
Mi smo samo nekih četiri stotine hiljada kojima je stvorio duh, Petar II Petrović-Njegoš, pa ako hoćete da znate ko smo-čitajte njegova dijela!
Preporuke:
5
1
73 ponedeljak, 11 jul 2016 21:11
Seljak Bezemljaš
Naivno je (da ne rečem nešto teže)svako mišljenje gde se polazi od pretpostavke ili tvrdnje da režim u Crnoj Gori (i ne samo u Crnoj Gori)manipuliše narodom.
Suština je da postoji većina koja misli da taj režim vodi najbolju moguću politiku. (deo toga je ulazak u Nato)
Ta osnova na kojoj stoji crnogorsko društvo je "potopljena"ne vidi se, jer neće niko da je vidi.
A iznad su priče, priče naroda,priče u medijima,priče pojedinaca i grupa i sve to služi zamajavanju.
Svagde je tako samo što je to u ovom slučaju veoma tanko i rovito.
Pa važi pravilo čamca.Ne mrdaj se mnogo,izvrnućemo se.I pravilo šatora.Ne pipaj krov dok kiša pada.Procuriće.

Ako bi se pomislilo da će ulazak u Nato doneti štetu, a naročito ako bi do štete došlo, ili ako bi se smanjila ili prestala isplata "gotovanstva"preko noći bi popucali prećutni dogovori i "koalicije"režima i naroda.
Preporuke:
6
3
74 ponedeljak, 11 jul 2016 21:41
negi
@Seljak bezemljaš Austrijanci i tvrde da im je zajedničko germansko poreklo i jezik ali da su oni Austrijanci i da imaju svoju državu,Austriju.Čak i Bizmark koji je ujedinio i stvorio Nemačku 1871 god. nije želeo da uključi Austrijance u okvire Nemačke države.Ne vidim da išta fali Nemačkoj što je Austrija posebna država sa germanskim stanovništvom ili da išta fali Austriji što nije u sastavu Nemačke.Tako bi trebalo da bude i između nas i Crne Gore,ili su Germani glupi a mi Srbi prepametni.
Preporuke:
3
9
75 utorak, 12 jul 2016 00:47
Zvonimir Bgd 1
Izvod iz kapitalnog istoriografskog dela akademika Milosa Blagojevica "Nemanjici i Lazarevici - srpska srednjevekovna drzavnost". Citiram delove.
Za svestranije razmatranje brojnih usroka koji su uticali na jedinstvo i podvojenost srpskih zemalja, mogli bi se postaviti siroki hronoloski pa i teritorijalni okviri, posto je u pitanju jedan veoma dug process koji NIJE OKONCAN SVE DO NASIH DANA.
...Pod pojmom SRPSKIH ZEMALJA podrazumevaju se oni krajevi balkanskog poluostrva u koje su se Srbi doselili i gde se vremenom izgradila SVEST O PRIPADNOSTI JEDNOM NARODU.
...tamo su postojale posebne SRPSKE oblasti kao sto su: Paganija ili Neretvljanska oblast, kasnije poznata kao KRAJINA, zatim humska Zemlja i Travunija ili TREBINJE, dok se istorijska oblast po imenu Srbija nalazila dublje u unutrasnjosti...
Nazivi ovih OBLASTI ostali su dugo u upotrebi, posto su se tokom srednjeg veka sacuvale ili razvile neke njihove osobenosti.
Preporuke:
7
0
76 utorak, 12 jul 2016 00:59
Zvonimir Bgd 2
Ne zadrzavajuci se dugo na njihovoj istoriji, treba ipak istaci da se one (SRPSKE OBLASTI) NIKADA NISU UJEDINILE, niti su se nasle u zajednickim POLITICKIM granicama, STO CE OSTAVITI DUBOKE TRAGOVE U SVEUKUPNOM RAZVITKU SRPSKOG NARODA.

Sva podvlacenja su moja.
Naravno, za ovakva tvrdjenja, izuzetni istoriograf velikog znanja, pokojni akademik Milos Blagojevic, dao je svoja opsirna i iscrpna, izvornom gradjom dokumentovana objasnjenja i dokaze koja postoje u ovoj knjizi od 450 stranica.

Iz mnogo toga je jasno da se nikako ne moze raditi o evoluciji koja donosi "novi narod", vec nove drzave i stalne promene politicke podele jednog te istog naroda. Generalno gledano. Vremenska etnicka mesanja do kojih dolazi tokom istorije i razvojem oblika drzavnog uredjenja i komunikacijama, ne potire cinjenicu da je sav taj prostor postojbina i sediste jednog te istog naroda - srpskog. Zato su savremene izmisljotine, stvar politickih podela, ne etnicke realnosti.
Preporuke:
7
0
77 utorak, 12 jul 2016 12:13
goxy5
ma dok je muslimancina u crnoj gori, nema nista od postenih izbora, jer su oni prodane duse, poturice
Preporuke:
5
0
78 utorak, 12 jul 2016 12:18
goxy5
u crnoj gori skoro nista ne radi sem malo turizma, finansira drzavu od sverca cigareta prvo, droge, balvana
Preporuke:
6
0
79 utorak, 12 jul 2016 13:35
aleksandar
Hajde da se ne zavaravamo.
Višedecenijski procesi koji su doveli do rasrbljivanja današnjih "montenegrina" (preko dvestotine hiljada samo u Montenegru, a ima ih, vidi se iz komentara i u majčici Srbiji) su se tako dobro primili, da, kao i kod Srba koji su prihvatili katoličanstvo i postali najžešće ustaše, njihov povratak u okvire srpskog roda više nije moguć.
Krajnje apsurdan i u suštini budalast narcizam nepostojećih razlika, negiranje srpskih korena, glupiranje oko "montenegrinskog autohtonog volšebnog nastanka te jezika i pisma" je sada poprimilo takve razmere da je povratak unazad nemoguć.
Milo i tzv. "hobotnica" te njihovo eventualno uklanjanje sa vlasti u tom smislu ništa neće promeniti u odnosu prema Srbima i Srbiji (a to je jedino što bi nas Srbe u vezi sa Montenegrom trebalo da zanima).
Politička raspodela je takva da iza njega može doći samo sledeći "autohtoni".
Jer, kao i kod bivših Srba, sadašnjih najžešćih Hrvata, država Montenegro može da egzistira samo na antisrpstvu.
Preporuke:
8
2
80 utorak, 12 jul 2016 14:01
aleksandar
Nastavak.
Država Montenegro, da bi zapečatila svoje "autohtono" postojanje, u narednom periodu pored ulaska u Nato, mora svim sredstvima da smanji postotak Srba na manje od 10% (tu neće birati sredstva), da ih svede na beznačajnu nacionalnu manjinu, da smanji postotak onih koji govore jedinim mogućim - srpskim jezikom, te legalizuje postojanje "autohtone" montenegrinske unijatske pravoslavne "crkve".
Uz to, tu ide bratski zagrljaj sa nezavisnom državom Hrvatskom, bratskom "kosovom" i Albanijom, i preduzimanje i podržavanje svih antisrpskih akcija u svim svetskim, evropskim i regionalnim telima.
U tom cilju, država Montenegro, kao ni do sada, neće birati sredstva i načine ostvarenja, imaće podršku "zapadnih prijatelja", a ko god nasledi Mila i njegovu hobotnicu, takav je raspored političkih snaga, moraće da nastavi njegov zavet i amanet.
Preporuke:
6
2
81 utorak, 12 jul 2016 14:13
ANALITIČAR
@ SASA
@ PETER RV

Srpski nacionalista sam starog kova , jako ste me razočarali sa pričom o postojanju crnogorske nacije . Ne postoji crnogorska nacija , to je odvratna ustaška vatikanska propaganda . CRNOGORCI su Srbi koji žive u Crnoj Gori , reći za sebe da si Crnogorac znači da si SRBIN koji živi u Crnoj Gori . Šta je bio Njegoš . Bio je SRBIN . Šta je bio Ivan Crnojević , bio je SRBIN . Šta je bio otac SVETOGA SAVE , Stefan Nemanja - gde je rođen - u Ribnici , Podgorica . Crnogorce Srbe jako volim , jako i svako vređanje Crnogoraca smatram kao vređanje Srba . Crnogorci su Srbi ali su Crnogorci u državotvornom smislu jer je Crna Gora slavna srpska država . Pričati da su Crnogorci i Srbi dva naroda je uvreda za svakog Srbina i Crnogorca , mi smo jedan narod . Reći da smo mi dva naroda znači ići stazama ustaše Broza , Sekule Drljevića , Savića Štedimlije i svih ostalih neprijatelja srpstva . U ovom ratu 1990ih odziv na mobilizaciju u odbrani srpstva bio je najveći u Crnoj Gori
Preporuke:
9
5
82 utorak, 12 jul 2016 14:40
mateus
Tekst je dobar i u najvećem delu poklapa se sa mojim uverenjima i osećanjem bliskosti sa narodom i građanima CG. Doduše, osećanje bliskosti povremeno iščili pod uticajem neumornih montenegrinskih delatnika s obe strane granice. U kojoj meri i kada će i u potpunosti nestati - ne znam... ali siguran jesam da su se crvene lampice upalile u mojoj glavi.

Neprestana gordost, sujeta, osionost, prepotencija i prezir koji se izlučuju od strane montenegrinskih vrhovnika (s obe strane) prema normalnom osećanju bliskosti neretko izaziva zaprepašćenje do kojih su bespuća spremni da idu!
Da li je mržnja bespovratni cilj?
Preporuke:
7
1
83 utorak, 12 jul 2016 14:44
negi
Toliko tupavo od nas je nametati nekom da bude Srbin ako on to neće.Da li je to izvodljivo bez upotrebe prisile, pa nije.Što se to više osporava sve je gore i ima suprotan efekat,videli smo to na primeru muslimana koji su de fakto Srbi.Zašto je to tako?Pa zato što su i Crnogorci Srbi i ovim to dokazuju.Srbin kad se zainati neće ni kako on hoće?
Preporuke:
3
7
84 utorak, 12 jul 2016 16:32
Peter RV
@ ANALITIČAR
Kolikogod da vas razočaram, ne pada mi na pamet da se stidim što sam Crnogorac - ako hoćete da se obratite mene- onda čitajte pažljivije moje komentare.
Sledeći put kad mi se obratite, ne zaboravite da me udružite i sa Antom Pavelićem, izpast će te tako još veći srpski patriota!
Preporuke:
4
6
85 utorak, 12 jul 2016 16:39
Nenad Pivaš
Koliko se meni čini Peter RV uopšte za sebe ne negira da je Srbin. Ne znam što su se toliko neki komentatori navrzli na njega. Kada on kaže za sebe da je Crnogorac on nema na umu ona dva Milova slova i Sekulu Drljevića. On je Crnogorac kao što je neki drugi Srbin Hercegovac ili Krajišnik.
Preporuke:
9
2
86 utorak, 12 jul 2016 16:50
Peter RV
@ Nenad Pivaš

Hvala Nenade i - bratski pozdrav!
Preporuke:
7
0
87 utorak, 12 jul 2016 21:18
Dragan, Katun
Jedini citat koji sam zapamtio, jer je Vredan, inače prezirem one koji svoju pamet podupiru eksplicitnim citatima.
Marko Miljanov, na samrtnom odru: Umirem Srećan kao Kuč, al nesrećan kao Srbin.
Pozdrav Braćo od Šumadinca sa TroMoravlja!
Preporuke:
7
1
88 utorak, 12 jul 2016 21:45
Seljak Bezemljaš
ponedeljak, 11 jul 2016 21:41 negi

Vaše komentare obično preskačem ali ste mi se lično obratili.Pa da vam odgovorim.
Blaženo je svako neznanje.
Lepa moja pameti.
Paralele Austrija-Nemačka Srbija-Crna Gora postoje ali su potpuno drugačije od onih koje vi zamišljate.

Kao prvo ZAPAMTITE DA SU AUSTRIJANCI NEMCI.
Od 1918, a naročito od 1945 pa do 1955 učinjen je znatan napor da prihvate austrijsku naciju ali nije prošlo. Država da ali nova nacija ne.
Sile pobednice su mirovnim ugovorima (Sen-žermenski,Versajski) zabranile Austriji udruživanje sa Nemačkom. Austrija je od 1945 pa sve do 1955 bila podeljena na četiri okupacione zone i kao deo njene neutralnosti postoji zabrana udruživanja sa Nemačkom.

Deo tog pritiska (i mnogih ucena i teritorijama i drugo) je da Austrija nema klasičan popis stanovništva i ne koristi podatke o nacionalnosti već se koriste podaci o državi porekla,govorni jezik i konfesionalna pripadnost.
nastavak
Preporuke:
7
1
89 utorak, 12 jul 2016 22:38
negi
@Seljak bezemljaš "Zapamtite da su Austrijanci Nemci". Pa u čemu je onda tvoj problem.Pa i ja to tvrdim,samo sam ja umesto reči Nemci upotrebio reč Germani,kao što su i Bavarci,Saksonci,Prusi itd. I po tvojoj tvrdnji "da su Austrijanci Nemci" jasno je da su jedno i drugo,otprilike kao Srbi i Crnogorci.Pustite priču posle Drugog svetskog rata,Austrija je starija od Drugog sv.rata,čak je starija država i od Nemačke, isto kao i C.Gora koja je starija kao država od Prvog svetskog rata pa to Srbiji nije smetalo,ali sad joj eto smeta.
Preporuke:
1
2
90 utorak, 12 jul 2016 22:41
Seljak Bezemljaš
nastavak za negi
Spominje se broj Nemaca do 1918 a onda odjednom Nemaca nema.Neće da može.To se samo vama i ne samo vama čini.Službeni jezik je bio i ostao nemački.Prilikom osnivanja 1918 država se zvala NEMAČKA AUSTRIJA.Da ne dužim.Austrija je nemački špic.

Paralela je da je nemački nacionalizam uspešan zahvaljujući i otporu austrijskih Nemaca da SAČUVAJU NACIONALNNOST a srpski je neuspešan zbog slabosti i crnogorstva.
Uspešni su oni koji stvaraju jake države a mera uspešnosti je da neuspešnim određuješ, granice, jezička pravila,naciju(e)...Posledica neuspešnosti srpskog nacionalizma je iscepkanost ovih prostora na male državice.

Ujedinjenje nemačkog naroda dugo je sprečavala Francuska.Do ujedinjenja je došlo tek kada je Francuska žestoko tučena kod Sedana pa 1871 nemačka vojska ulazi u Pariz i u čuvenoj sali ogledala u Versaju proglašava ujedinjenje Nemaca u NEMAČKO CARSTVO(zvano i Drugi Rajh)
nastavak
Preporuke:
7
0
91 utorak, 12 jul 2016 23:39
posmatrač
@negi
Pa u čemu je onda tvoj problem.Pa i ja to tvrdim.
I po tvojoj tvrdnji "da su Austrijanci Nemci" jasno je da su jedno i drugo,otprilike kao Srbi i Crnogorci.

Da li vi umete da čitate?

Austriji ni posle Prvog, ni posle Drugog svetskog rata nije dozvoljeno da se pripoji Nemačkoj. Gde vi tu vidite sličnost?
Preporuke:
7
0
92 sreda, 13 jul 2016 12:41
negi
@posmatrač Jedan narod dve države,stvarno nema sličnosti sa Srbijom i C.Gorom?! Ili se praviš da ne vidiš poentu ili nećeš da razumeš?Ili predlažeš da anektiramo C.Goru kao Hitler Austriju 1939 god.?! Nije loše živeti u snovima ali nema vajde.U realnom životu ima samo štete.
Preporuke:
1
3
93 sreda, 13 jul 2016 14:31
Decko iz B. @ negi
"Toliko tupavo od nas je nametati nekom da bude Srbin ako on to neće."

Ako mi vec necete odgovoriti dali ste vi da se izbaci iz srpskog ustava preambule Kosova i Metohije zarad nekakvih poglavlja, dali ste vi onda za to da jedino Srbi smeju biti i asimilirani (kao i proterani i/ili ubijanji ako to necu da prime) a nista da se desi na Srpskoj strani?

Imate pravo na vase vidjenje, ali vase iznete misli vode Srbe i Srbiju ma kolka je bila u ambis. Jer je to sto vi zagovarate nastavak masonske politike koja se vodi od zavrsetka 1. svetskog rata prema Srbima do dana danasnjeg.
Preporuke:
5
0
94 sreda, 13 jul 2016 14:34
Decko iz B. @ negi
"Pustite priču posle Drugog svetskog rata,Austrija je starija od Drugog sv.rata,čak je starija država i od Nemačke, isto kao i C.Gora koja je starija kao država od Prvog svetskog rata pa to Srbiji nije smetalo,ali sad joj eto smeta."

A sto vama smeta da se Crna Gora opet ujedini sa Srbijom ako ona i Srbija to hocu? Sta vi konkretno kritikujete?
Preporuke:
5
0
95 sreda, 13 jul 2016 14:37
Decko iz B. @ negi
"Ili predlažeš da anektiramo C.Goru kao Hitler Austriju 1939 god.?! Nije loše živeti u snovima ali nema vajde.U realnom životu ima samo štete."

Pa sta bi vi rekli ako Siptari anektiraju delova Crne Gore, "Makedonije" i Grcke? Dali cete to kritikovati a aneksiju naseg Kosova i Metohije, eto se mora za sto... (vase "argumente").
Preporuke:
6
1
96 sreda, 13 jul 2016 14:45
Decko iz B.
Ja imam utisak da je korisnik koj stoji iza "negi", je i onaj koj koristi imena "alkar" i "DŠ". Mnogo od ovih zadnjih imena nisam citao odavno ovde. "Oni" su agresivno njihovo ustasko lajanje izvodili ovde. Posto su se Ustasi sada uplasile da do kvizlinskog pada u Beogradu moze dnevno da dodje, i stime da se formira revansisticka politika "resenja Ustasije" jednom zauvek, sada se preslo na "kulturniji" nacin
krijuci njihove brutalne, destabilizujuce i rasisticke zahteve, ukrasuju u polupatriotske rece.

To je moje vidjenje.
Preporuke:
5
1
97 sreda, 13 jul 2016 20:30
negi
@Dečko iz B. Dečko,prvo se nauči pristojnosti.Moji komentari su uvek potpisivani sa "negi" i to NSPM zna. Druga stvar,pre nego što nekome prilepiš etiketu "ustašija" dobro razmisli.Ja kao Srbin Šumadinac protiv te ustašije sam se borio kad je trebalo i gde je trebalo.To što imam stav koji imam je moje mišljenje i nikad neću poistovetiti Milov režim sa Crnogorcima koji su se zajedno samnom borili protiv te ustašije.Sram te bilo!
Preporuke:
3
5
98 sreda, 13 jul 2016 22:25
Decko iz B. @ negi
"Ja kao Srbin Šumadinac protiv te ustašije sam se borio kad je trebalo i gde je trebalo."

Posto ste vi meni pisali da se "sinekura,stanova,kuća,zvanja, doktorata,stečeno toliko vlasti koja se i dalje održava tom rečenicom:"Za sve su krivi žuti" ili "Za sve je kriv DOS"." Znate li koliko kuca i bogatstva su se izgradili na tome "borio se ja protiv Ustase"? Gosp. Canak npr. na tome izgradio njegovu politicku karijeru i stvorio bogatstva. Posto vas neznam, necu vama lepiti da ste vi kao Canak, ali odgovora nikada dajete jedino vase tesko shvacenja misljenja ili stav, sto jedino daje destabilizujuce stvari po Srbiji. A na konkretna pitanja nikada odgovor, nego samo floskule. Zato sto sam znao da opet nista od vase strane nece doci, pisao sam da mislim da vi koristite vise korisnih imena na NSPMu. Da bar na nesto mozete odgovoriti.
Samo da dodajem da se "alkar" od kad sam stavio moj komentar vec javio, na drugom clanku. Zanimljiva koincidencija! Dali je ga gosp. Juratovic zvao?
Preporuke:
4
0
99 sreda, 13 jul 2016 22:26
Seljak Bezemljaš
nastavak
Pobeda kod Sedana, nad Francuzima omogućava ujedinjenje nemačkog naroda a srpske pobede nad Nemcima (polubraća i Bugari tu nisu glavni) omogućava da se u novebru 1918 pre stvaranja Jugoslavije Crna Gora, Srem, Bačka-Baranja i Banat pridruže Srbiji.Velikim skupštinama u Podgorici,Rumi i Novom Sadu prethode skupštine po manjim mestima.(Nemačka je 1871 stvorena od 71 do tada različite samostalne tvorevine u rasponu od države do tzv. slobodnih gradova)
Pokazaće se da srpskom ujedinjenju ne stoje na putu samo Nemci ali da ne širim priču.
Austrija nije formalno ušla u sastav Nemačkog carstva (to im je naziv 1918)jer je u borbi sa Pruskom, ko će izvršiti ujedinjenje Nemaca izgubila.Tukli je Prusi kod Sadove 1866.g.Kada se prave paralele treba znati da Srbija i Crna Gora nisu međusobno ratovale.
nastavak
Preporuke:
4
2
100 sreda, 13 jul 2016 23:00
negi
@Dečko iz B. Da li tebi vredi reći jednom.Nikad,ali nikad se nisam potpisao drugačije na komentaru osim "negi". Da li to do tvog uma može da dopre? Postavljaš mi bezvezna pitanja na koja ja tebi treba da odgovaram! Ja sam raspravljao o odnosima Srbije i C.Gore,Srba i Crnogoraca,njihovog prava na državnost.O čemu ti raspravljaš? Za ono što si napisao "ustašija" reći ću ti ponovo,sram te bilo i zaboravi dalju polemiku samnom.
Preporuke:
2
2
101 sreda, 13 jul 2016 23:01
Seljak Bezemljaš
Paralele treba praviti sa Bavarskom.
Više od 700.g. samostalna država.
Kraljevina kojom sedam vekova upravlja porodica Vitelsbah.
Sve je to nestalo ujedinjenjem.
Dobro nije sve.
Minhenu su ostale prekrasne zgrade bivših ambasada grupisane na trgu nedaleko od centra.
I Engleski park (Englisch garten)najveći park na svetu.Tu je često logorovala engleska vojska.Bavarska joj bivala saveznik.Ponekad Francuzima.
Može li neko da zamisli da Bavarska bude saveznik nekome ko je kontra nemačkim interesima.

Ne smeta mi to što se po neko izjašnjava nacionalno kao Crnogorac.
Ali da se zna da i ja znam da se to oslanja na spoljnu podršku koja je u osnovi antisrpska.
Crna Gora ju u stanju koji potseća na produžene događaje posle Mojkovačke bitke.Dakle kapitulacija. Nije kažu trebalo da se bore.
Ne zameram.Snažni su pritisci. Srbi i ovde i u dijaspori pribegavaju mimikriji a ovi kud će šta će,našli izlaz u crnogorstvu.
Neozbiljno je tvrditi da na to utiču "velikosrpski krugovi" svojom pričom.
Preporuke:
7
2
102 sreda, 13 jul 2016 23:57
Dečko iz B. @ negi
Polemika svama i onako ne vredi, kada nikada odgovarate. Uporedjenje svama sa Ustasem mi je zao, ako stvarno niste jedan od pominatih ustasa.

Slobodno vi dalje sirite vasa "misljenja", koje Srbiju ali i Srbe u regijonu nikuda necu povesti osim u daljih pokolja.
Preporuke:
3
1
103 četvrtak, 14 jul 2016 02:34
Zdravko
Jedno pitanje možda nevezano za tematiku. Hoće li mi iko odgovoriti kako to da se u Brazilu ne koristi službeni brazilski jezik, u Austriji službeni austrijski jezik, na Islandu islandski, na Kosmetu kosmetski, u Kanadi kandski, u Australiji australijanski, u Meksiju meksički, u Venecuaeli venecuelanski, u Argentini argentinski? U svim tim državama govore se engleski, portugalski, njemački i španski jezik i to je normalno, naučno i uobičajeno. A kad se srpski jezik isječe na hrvatski, makedonski, bosanski, crnogorski to je isto normalno, naučno i uobičajeno. Da li je u pravu cijeli svijet ili su u pravu ovi otimači i kradljivci?
Preporuke:
5
0
104 četvrtak, 14 jul 2016 08:56
negi
@Seljak bezemljaš Sve ste lepo objasnili ali ste propustili da navadete dva glavna razloga zašto Bizmark 1871 god. nije hteo da uvrsti Austriju u Nemačko carstvo(a mogao je) što je suština ove bezvezne rasprave koju smo započeli.Prvi razlog je što su Austrijanci i njihova dinastija ortodoksni(tvrdi)katolici vezani za Vatikan.Da je Austrija ušla u sastav Nemačke bila bi narušena ravnoteža katolici-protestanti što je bila osnova ujedinjenja Nemačke u jednu državu.Sam Bizmark kancelar Pruske,kao i sama Pruska koja je ujedinila Nemačku,bio je protestant i veliki protivnik katolicizma.Drugi razlog je dinastička porodica Hazburg koja je bila na tronu Austrije,takođe katolička vezana za Vatikan.Na čelo ujedinjene Nemačke došla je Pruska vladajuća porodica Hoencolern,koji su bili protestanti.To su dva glavna razloga zašto Austrija nije ušla u sastav ujedinjene Nemačke.Ima veze sa Srbijom i C.Gorom, u Srbiji dinastije Obrenović-Karađorđević, u C.Gori dinastija Petrović.
Preporuke:
2
4
105 četvrtak, 14 jul 2016 09:10
ludi skretničar
Da uprostimo za Negija, Sašu i Sizifa:

Ne osporavamo pravo Crne Gore na državnost, već pravo Montenegra na postojanje.

Jer ono što postoji danas ispod Brodareva nije Crna Gora, već nekakav Montenegro, latiničarsko-islamska tvorevina zasnovana na anti-identitetu, gde je glavna odrednica "nisam Srbin"!
Preporuke:
9
1
106 četvrtak, 14 jul 2016 12:07
negi
@ludi skretničar To i jeste problem što pojedinci kao ti misle da oni imaju ovlašćenje od Boga da određuju drugima šta će biti i kako će se zvati.Po tebi,sad kao imaju pravo na državu ali ne da se nazovu kako hoće i još ih nazivaš Montegrinima.Što se mene tiče imaju pravo na svoju državu i imaju pravo da se zovu kako oni hoće.Šta se to mene Srbina Šumadinca tiče,njihovo pravo njihov problem.
Preporuke:
1
4
107 četvrtak, 14 jul 2016 12:48
ludi skretničar
#negi#

Zamena teza. U taj Montenegro, država brani Srbima da budu Srbi i različitim vrstama prinude ih tera da se izjasne kao Crnogorci. Ko to ne vidi - nije Srbin, a još manje šumadinac.
Preporuke:
6
1
108 četvrtak, 14 jul 2016 13:43
negi
@Ludi skretničar Ponovo ti određuješ ko je ko! Ne brani Srbima u C.Gori to država C.Gora već vlast u C.Gori. Ovo što se događa u C.Gori nije ništa novo i ne događa se samo danas,događalo se još za vreme Kralja Nikole i ima veze sa borbom za vlast.
Preporuke:
2
4
109 četvrtak, 14 jul 2016 15:58
aleksandar
Bravo za ludog skretničara.
Upravo tako, ko to ne vidi, onda ništa. Takvom nema pomoći.
Preporuke:
4
1
110 četvrtak, 14 jul 2016 22:30
Seljak Bezemljaš
četvrtak, 14 jul 2016 08:56 negi
Ujedinjenje i stvaranje Nemačkog Carstva, Nemačkog Rajha (zvaničan naziv države)izvršeno je proširenjem Pruske na druge nemačke teritorije (Alzas i Lorena i ne samo to biće sporno ali da ne širim)
Već spominjana Bavarska bila je kraljevina.
I šta je bilo sa kraljem i porodicom Vitelsbah koja je 700.g. vladala Bavarskom.
Ostala u Minhenu, glavnom gradu Bavarske, Vitelsbaherštrase.Prilikom ujedinjenja imali su četiri kraljevine.
Pruski kralj se proglasio carem.
Ostaju tri.Kao naše tri dinastije.Ali tu prestaje svaka paralela.
Kraljevi Bavarske, Saksonije i Virtenberga otišli u hladovinu istorije.
Mi jednog bacili kroz prozor (ima se može se)drugi postao kralj Jugoslavije??!! treći se žalio na sve strane i sažalili se Italijani, pomogli oružjem iz Gaeti ali bio slab odziv.Od 1923 (kongres KP u Beču)zahteve crnogorskog kralja nose komunisti.
nastavak
Preporuke:
8
0
111 četvrtak, 14 jul 2016 22:49
Seljak Bezemljaš
nastavak
A sa pričom katolici protestanti potpuno ste promašili.Ne samo zato što je Bavarska katolička zemlja.
Tridesetogodišnji verski rat katolika i protestanata završen je 1648.g. Vestfalskim mirom, dakle 223.g. pre ujedinjenja.Taj rat podeliće Nemačku na deliće.(kraljevsta, visoka i obična vojvodstva,kneževine, gradovi....

Ujediniće je prihvatanje ideje da nacija nije vera već jezik.Ali ne vredi vama crtati.
Bavarsko,dakle ono što je lokalno (običaji, odeća, (hiljade mladih na Oktober fest dolazi u bavarskoj nacionalnoj nošnji)se neguje ali ne diže na nivo nemačke nacije.
Austrija je u sukobu sa Pruskom izgubila pravo da ujedini Nemce.Formalno je ostala van ali kao nemački špic ili mlađi brat.
Austrijanci su i pod pritiskom ostali Nemci.
Možda je ovde pritisak jači.
Jer se u obuzdavanju Nemačke nikad nije išlo do kraja. U oba rata na Rusiju se gledalo kao na većeg protivnika.
Preporuke:
9
0
112 petak, 15 jul 2016 18:27
negi
@Seljak bezemljaš Prijatelju,vidim da te istorija zanima i to je dobro,ali nemoj učiti istoriju preko interneta.Ima dobrih knjiga o istoriji Nemačke,probaj u nekoj antikvarnici ili kod uličnih prodavaca starih knjiga da pronađeš predratna izdanja "Gece Kona" koji je izdao istoriju svih značajnih država,bez i jedne slovne greške.Istorija nije samo hronologija događaja i statistički podaci koje intrnet objavljuje već i analiza i pokušaj objašnjenja tih hronoloških događaja a to može dati samo čovek istoričar.Nemoj ovo shvatiti kao omalovažavanje tvojih komentara koji su ok., već kao prijateljski savet ili predlog,kako god.Svako dobro.
Preporuke:
1
3
113 petak, 15 jul 2016 21:57
posmatrač
@negi
To i jeste problem što pojedinci kao ti misle da oni imaju ovlašćenje od Boga da određuju drugima šta će biti i kako će se zvati.Po tebi,sad kao imaju pravo na državu ali ne da se nazovu kako hoće i još ih nazivaš Montegrinima.Što se mene tiče imaju pravo na svoju državu i imaju pravo da se zovu kako oni hoće.

A mi nemamo pravo da ih smatramo tuđinima?
Vi ćete nam određivati da smo s njima jedan narod, uprkos očima i zdravom razumu.
Preporuke:
1
0
114 petak, 15 jul 2016 22:53
negi
@posmatrač Pomešao si,ne osporavaju oni nama pravo da se zovemo kako hoćemo,nego mi njima.Vaš stav i stav pojedinih komentatora mi liči na stav ostavljenog i ucveljenog muža kome je ceo svet kriv što mu je draga otišla sa drugim.
Preporuke:
0
1
115 subota, 16 jul 2016 09:00
posmatrač
@negi

Ko ovde tvrdi da su Crnogorci Srbi, vi ili ja?
Preporuke:
0
0
116 subota, 16 jul 2016 11:39
negi
@posmatrač Ja ne tvrdim ništa,samo se zalažem da ostavimo narodu u Crnoj Gori da se izjasni kako hoće i kako on smatra da treba.
Preporuke:
0
1
117 subota, 16 jul 2016 12:58
posmatrač
@negi
Ja ne tvrdim ništa

Onda ovo niste vi napisali?
negi sreda, 13 jul 2016 12:41

@posmatrač Jedan narod dve države,stvarno nema sličnosti sa Srbijom i C.Gorom?! Ili se praviš da ne vidiš poentu ili nećeš da razumeš?
Preporuke:
0
0
118 subota, 16 jul 2016 14:10
negi
@posmatrač Šta ti je tu sporno čoveče.Ostavimo narodu u Crnoj Gori da sam izjasni,bez našeg mešanja i siguran sam da će odlučiti kako sam napisao,jedan narod(uz sve specifičnosti) dve države.
Preporuke:
1
1
119 subota, 16 jul 2016 14:52
posmatrač
@negi

Jedan narod, dve države!? Vi nas stvarno držite za kretene.
Preporuke:
0
0
120 subota, 16 jul 2016 15:33
Decko iz B. @ posmatrač
Ovom ne vredi raspravljati. Jedino sto on zeli je nastavak SKOJeve politike da se sto vise oduzme od Srba i napravi od toga nekakvih tvorevina, kao Crno Gorska nacija. Ili Makedonska ili, ili. Ta politika se nastavlja sa Briselskom politikom. Presli od SKOJevaca u EVROpojaca, i ni jedni ni drugi politiku nemaju, nego jedino indoktrinacijskog izvrsenja sta centralni komite (dansnji Brisel) naredjue. To je to!

Jedino sto za takvih nesme se nikada desiti da se Srbija sa Srbima i lojalnim gradjanima dogovore za stabilnu i stime jaku drzavu, koja ce raditi da pridobije Srbe koje su se nasli zbog strasne politike izvan njene matice, u uniji sa Srbijom.

Pise on da moramo da postujemo drzavnost njihovu i valjda najbrze zaboraviti na koj nacin ta "drzavnost" Milogore je izglasana. A da zvanicna Podgorica nasu drzavu to jest granicu brutalno povredjuje i priznadose tu NATO tvorevinu na nasem juznozapadnom delu Drzave, ovog "Sumadinca" izgleda ne zanima mnogo?!

Gubite vreme stom Agentom.
Preporuke:
1
0
121 subota, 16 jul 2016 15:44
Decko iz B. @ posmatrač
"Jedan narod, dve države!?"

Tu genijalnu ideju je izdala nemacka, kako bi Srbi trebali da gutaju pilulu, da Kosovo* dobije stolicu u UN. Mnogo ovaj korisnik koristi te fraze, dal ustaske ili koji mogu da dolaze iz "Auswärtiges Amt" (nemacko inostrana ministarstvo). Njegovo pravo jeste da to pise, pitanje ko njemu hoce da veruje?

Izgleda da je ovaj Sumadinac dosta "politicku i kulturnu dekontaminiran" od agentskih tvorevina poput Pavicevicke, Biserke i Kandicka.
Ako zelite da vidite koj program prva dama daje i ko je placa... izvolte:
http://www.czkd.org/
Preporuke:
3
1
122 ponedeljak, 18 jul 2016 12:51
negi
@Dečko iz B.@posmatrač Crna Gora je već država,Republika Srpska je na putu da bude država.Pored vas "velikih patriota" Srbija još ne bi bila država.Da C.Gora nije proglasila nezavisnost još bi se zvali SCG,slično kao prizvođač dresova.Kosovo nema veze sa državnošću C.Gore koja je bila država pre Srbije.Ili možda hoćete da ukinete Republiku Srpsku zato što nije Srbija? Vaš najači argument Pavićević,Biserko,Kandić,da nema njih kako bi ste se vi dokazivali da ste patriote.Pustite Mila hoštaplera,on vlada C.Gorom,nije on C.Gora.Takav "patriota" je bio i Vučić,naravno dok nije došao na vlast, sad je izdajnik.Ili bi vi,kao on i Šešelj da zaratimo sa našim narodom u C.Gori da bi vi izlečili svoje komplekse. Ne bi me čudilo još samo sa njima i Makedoncima nismo ratovali.Ali vi sa vašom pameću imate šansu to da izvedete.
Preporuke:
0
0
123 ponedeljak, 18 jul 2016 18:59
Decko iz B. @ negi
Ako Milogorci navale na Srbe u toj tvorevini, po meni Srbija nebi trebala da gelda po stranu i da saceka sledeci talas izbeglica, nego treba da upadne tamo i da slomi fasiste. I terati ih u Ustasiju, Siptariju ili u Jadran. Sta bi vi radili? Nista, a posle se zaliti na Izbeglice koji vam oduzmu posla i daju njihov glas za vas "radikalnoj" demokratskoj opciji u Srbiji?

Treba graditi na tome da se te drzavice opet spoje u jednu jedinu drzavu, koja ce nam biti svima majka! Kao sto je Nemacka uspesno radila na tome "jedan narod, jedna drzava" i uspela da ujedini, ili ako hocete anektira istocni deo sa zapadnom. A Bonn tadasnji glavni grad zapadne nemacke, to nije uspela stime da DDR-u (istocnom delu) daje drzavnost nego uvek je radila na tome da se jednog dana opet ujedinje. Uvek!

S'cime vi imate problem, da se izradi slicni plan u Beogradu za sve srpske zemlje u regijonu?
I naravno jasna(!) i cvrsta politika da do sledeceg pogroma Srba, bilo gde, ne dodje?
Preporuke:
0
0
124 ponedeljak, 18 jul 2016 19:58
Decko iz B. @ negi
"Kosovo nema veze sa državnošću C.Gore koja je bila država pre Srbije.Ili možda hoćete da ukinete Republiku Srpsku zato što nije Srbija?"

Prvu recenicu ne razumem. Ko je imao prvo drzavnost po vama? Za durgu recenicu ja vam saopstim da zelim da ukinem Republiku Srpsku cim se pridruzi Srbiji! Odlicno ste to shvatili. Mudjahedinima oko gops. Izetbegovica bi ostavio Ustase u tkz. HercegBosni. Tako su se fino razumeli kada su rasturili svesrpsku kucu zvana Jugoslavija, nek im je zajedno sa srece.

"Vaš najači argument Pavićević,Biserko,Kandić,da nema njih kako bi ste se vi dokazivali da ste patriote."
Gde se odabrane beogradske Dame dokazale da su za univerzalnu istinu koja ne sprovodi nekakvi inostrani indoktrinirani plan, "dati Srbima jedinu i iskljucivu krivicu"? Dali oni misle da je izjava gosp. Gensera zapalio rat u YU kada je rekao, da Republike mogu razgovarati, ako do decembra 1991 ne nadju dogovor Nemacka ce jednostrano priznati Sloveniju i Kohl-aciju. I eksplodirala YU.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner