петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Померање геополитичких граница - "Via Carpatia" против "Via Militaris"

Kоментари (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 07 април 2016 20:39
Цвико
Србија ради на свом економском повезивању са светом али са чијим новцима, то не знам. Нпр. адаптираће се 9 војних аеродрома у Србији како би се "укључили" у туристичку понуду Србије. Један је уређен и конзервисан јер од правог туризма има ништа. Но неко то ради из других разлога. Није тешко погодити ко и зашто. Кинези су понудили да се гласно и заједно расправља о моравско-вардарском каналу. Кинези су схватили значај овог канала који је од дела српске јавности попљуван. Тај део српске јавности је паметнији од Кинеза... А сада ево кренули су и европљани. Сви желе власништво над каналом. Видећемо шта ће бити.
Препоруке:
35
2
2 четвртак, 07 април 2016 21:36
Za Janukovica
Ja sam sanjao auto-put i brzu prugu Beograd-Moskva preko Rumunije...Taj "evropski koridor bi mnogo toga zauvek izmenio!!!Sporno je sto je glavni investitor Kina,koja se odlicno dogovara sa Amerikom. Put svile bi trebao da zaseni i transibirsku zeleznicu.Moskva ipak igra za zivot i u Ukrajini i na Severnom toku i na drugim mestima...Bas su je pritisnuli.A mi po mogucstvu, treba da nestanemo.
Препоруке:
11
21
3 четвртак, 07 април 2016 21:52
Алекса
"У извештајима се не наводи ко би могао да финансира овај развојни пројекат, заснован иначе на старој идеји пониклој у Европској унији".

Та идеја је пољска, нема везе са ЕУ. Најближа је идеји маршала Пилсудског, који је у време првог светског рата видео будућу независну Пољску као део федерације између мора ABC (Adriatyk, Bałtyk, Czarne Morze), сама концепција се називала Међуморје (Intermarium). Смисао идеје је да се повежу у федерацију народи који се налазе између Русије и Немачке и тако да се онемогући доминација тих сила на том подручју. Наравно, мотор би била Пољска. Већ од тридесетих 19. века могу се пронаћи почеци те идеје код кнеза Чарториског. У својој суштини то је наставак Јагелонске идеје, који истискује стварне германске утицаје из тог дела Европе и осим подручја давне Пољско-Литванске државе улази на место, одакле се - то се већ видело - истискују Немачко Царство и Хабсбуршка монархија. Идеја Међуморја је била активирана и у другом светском рату у избегличком Лондону.
Препоруке:
33
2
4 четвртак, 07 април 2016 21:53
Алекса
"На страну интелектуална бламажа председнице Колинде Грабар Китаровић у Варшави, где је говорила о заједничкој историји аустро-угарских Хрвата на Јадрану и Пољака у Кракову, наспрам, како је рекла, повести Југославије које је, по њој, историја суседа који немају много тога заједничког".

Председница Хрватске се није интелектуално избламирала, већ се позвала на стварну ситуацију која је претходила постанку Југославије.
Дан данас је у некадашњој Галицији присутан сентимент према времену кад је владао Франц Јосиф, а тај део Пољске имао политичку и културну аутономију. Загреб или Аграм, како ко воли је сигурно тада био провинционални град Аустро-Угарске и далек му је било до какве било Југославије, осим евентуално католичке бискупа Штросмајера. Ако се ствари сагледају без силовања културне и историјеске компоненте, Хрвати су били тада у свом свету, а за Пољаке је то било место где су могли да се развијају, наравно тежећи до успостављања своје државе.
Препоруке:
37
4
5 четвртак, 07 април 2016 22:43
nenad
Београд треба озбиљно да поради и на алтернативности својих избора.


Hmm, a ko to da uradi? SNS, toma, vucic, babic i ostali skup polupismenih radikala....ne budite smesni, mi sa vucicem, tomom, ds i ostalim evropskim podguznim buvama totalno propadamo! A i sto da ne, narod bira ono sto je najgori sljam u ovoj drzavi! Ne sekirajte se, nije pitanje vremena kada cemo propasti, mi smo vec davno propali samo nam jos to niko nije rekao!

Sad nazad da ne propustimo nesto na farmi!
Препоруке:
43
5
6 четвртак, 07 април 2016 23:27
Алекса
иза те концепције мање стоји ЕУ од неког коме је циљ ослабити немачки и аустријски утицај у ЕУ.
пре првог светског рата велико значење су имале железнице.
Беч (и Берлин иза њега) је форсирао пројекат пруге до Митровице (тада још у Турској) кроз "Санџак" и према Солуну. Пројекат које се секао са тим "под правим углом" је повезивање кроз Стару Србију Србије и Црне Горе.
данас се тај са пољском идејом инспирисан пројекат од Балтика па све до Егеја сече под правим углом са повезивањем Евроазијске Уније са Балканом.
Иначе, и код Пилсудског и код Чарториског су јужни Словени улазили у целости у замишљене федерације народа.
какве су последице овог пројекта за нас, није тешко видети.

ипак најважније је приметити да овај пројекат удара и у немачке геополитичке амбиције.
Препоруке:
27
2
7 четвртак, 07 април 2016 23:36
GEDZA
MA KAKVI TAMO NOVI KORIDORI I STA JE TO PREMA AUIO PUTU OD NISA DO PRISTINE I ALBANIJE !!!!
TO BATO , TO ... !!!
MA DAJ NAM VUCINO PUT ZA VELIKU ALBANIJU I POSECI BAR
JOS JEDAN HRASTOV ZAPIS DA TE DUHOVI PREDAKA BAR DOKK SPAVAS U SNOVIMA POSETE !!!
Препоруке:
53
3
8 петак, 08 април 2016 10:31
Митар
Да, сакупио се све фактор до фактора па би да праве нову геополитику. Док им баба из Бона не подели дандаре и стави на место које им припада.
Препоруке:
27
1
9 петак, 08 април 2016 13:31
Станић Милан
Станић Милан - Алекса
Изврстан коментар на задану тему.Ретерирао би се на једног релативно новог аутора од светског значаја г.Осмо Туомија.Наиме, аутор из своје докторске тезе коју је одбранио на Колеџу националне одбране у Хелиснкију 1996. ( Нова геополитика) са неколико целина:"Уводна разматрања","Теорије прошлости","Геополитичко понашање","Садржај нове геополитике","Северна Европа - прошлост и садашњост",итд( укупно има девет целина)широко елаборира значај геополитике као науке.Овде би наставио са Вашим размишљањем на немачка геополитичка размишљања са краја 19.века.Врхунски ауторитет за аутора је Х. Макиндер чије су тезе касније разрадили Николас Спајкмен и З. Бжежински.Ерго.Немачка размишљања ишла су у два правца:
- Велтполитик,
- Лебенсраум.Дела К.Хаусхафера била су основ за Хитлерова освајања.Овај део би завршио са једном констатацијом. Зашто су Срби и Србија "кост у грлу" светским моћницима.Кајзер,проналчаском мотора са унутрашњим сагоревањем и кориштење земног плина(наст)
Препоруке:
16
0
10 петак, 08 април 2016 13:45
Станић Милан 2
(наст)
наставњајући мисао у својим експанзионистичким плановима Немци размишљају о осовини: Берлин - Београд - Багдад(преко Цариграда)жељезничким коридором.Из тога се изводи логичан закључак да смо као народ несретно "паркирани" о чему Лојд Џорџ 1914. у Енглеском Парламенту констатује, да"Ти дрзници саградише националну кућу на сред царског друма."
Обзиром да сте нашу пажљу задржали на Зап. Европи(лево од Курзонове линије,гледајући југ - север).На њену будућност биће два важна фактора:
- однос ЕУ са великим силама,посебно са Русијом и САД и њена географска физиономија.
Ту постоје два тренда: атлантски и паневропски.ЕУ је одабрана као командни стожер НАТО пакта,међутим стално поткопавана од САД.Удар на ЕУ иде континуирано:Украјина,ратови на Б. Истоку и избегличка криза,сада најновији скандали око тзв. "Панамски папира" у коме је уплетена пол. врхушка читаве Европа.Није ово био удар на Русе,како то тврди "Баћушка,"него првенствено на В. Британију и планирани референдум.итд.итд.
Препоруке:
12
2
11 субота, 09 април 2016 17:28
negi
Ako je tako kako autor tvrdi,a Aleksa je još bolje pojasnio,ne vidim da Srbija treba da se plaši ovog projekta.Čak naprotiv,za Srbiju je ovaj projekat dobro došao.Prvo ,mi smo veoma blizu i lako bi se povezali sa ovim koridorom.Drugo,sklonili bi se malo u senku koridora na glavnom pravcu prema Bliskom istoku.Treće,saobraćajno ne bi više zavisili na putu prema Evropi od Budimpešte i Zagreba.Ovde se očigledno radi da se pojedine zemlje predvođene Poljskom polako otržu od Nemačke i njenog prevelikog uticaja na njih,ali i od Rusije.Ovde su na gubitku zemlje Balkana zapadno od nas(BiH,Hrvatska, Slovenija)koje su geografski zarobljene od strane centralne Evrope.Sve pohvale za autora i za @Aleksu koji su na ovo razmišljanje približili.
Препоруке:
9
1
12 субота, 09 април 2016 18:22
ел србињо
ма ове се земље питају као што се питам и ја. тај коридор је америчко-европски ров на потезу према Русији. тачка.
Препоруке:
4
0
13 субота, 09 април 2016 18:25
Турас
@ Ха,ха коментари . Овде је расправа о једној идеји ,виа карпатија , виа милитарис , која ће да за живи када мишеви поједу пацове . Коментари му онда дођу као дељање ражња а зека је далеко у шуми . Још се неки "грувају" као госпа Гробар о "аустро-рватима" (!?)(итересантно толико зналаца и никоме ово није нити чудно а још мање глупо ) , и непоузданим "сусједима" . "Алекса"помиње "рвати су тамо где су" Ја питам "Алексу" Где су рвати и које су то границе ове усташке државе "Алекса" србине ? Гробарка то намерно подвлачи да легитимише њихову "лијепу"у постојећим границама које овде коментатори акцептирају или се праве да не примећују . Онда није ни чудно што је Србија оваква каква је , и колика је .
Препоруке:
4
3
14 субота, 09 април 2016 19:43
Алекса
за "Турас".

онај који не зна обично се глупаво смеје.

тема има везе са историјом пољске идеје.

поглавница не говори глупости о културним везама између Пољака и хрвата и проби ојачавања тих веза данас.

она пљује по "сусједима" и то је већ у функцији да Пољаци са којима се састаје прихвате хрватски однос према Србима.карактер те изјаве је политички и патолошки,за разлику од тога повише.

границе у пограничном подручју шетају. кад неко говори о идеји, говори о одређеном смеру деловања, шта се догађа на терену то зависи и од других услова,не само од жеља.
где су границе "лијепе њихове" и уједно и поља утицаја Мителојропе на нивоу који је испод глобалног то ми ти весељко реци.

а поготово - зашто нису тамо,где су биле компактне етнички српске земље западно од Дрине?
биће да је одговор баш тамо где се покрећу обе категорије - аустрохрвата и "југохрвата".

"via Carpatia"? нико овде не узима остварење пројекта здраво за готово.

има ли ишта конкретног иза твог смеха?
Препоруке:
7
0
15 субота, 09 април 2016 19:59
Алекса
занимљиво би било поћи по линији коју је дао аутор и размотрити однос између два комуникацијска правца „Via Militaris“ и „Via Carpatia“,
без обзира на њихов карактер.

вероватно би се показала одређена разлика између коридора и кордона?

вероватно је добро видљиво да је моравски правац капија и интерес германске Средње Европе.

и стварно, какве би последице могло да има по нас остварење пројекта на којем раде у Варшави и иза ње?

али изгледа да нема довољно заинтересованих.
Препоруке:
1
0
16 субота, 09 април 2016 20:18
Алекса
вероватно је мање познато,
да је Аустро-Угарска у Босни и Херцеговини
давала веће привилегије гркокатоличким колонистима из Источне Галиције у односу на колонизоване пољске сељаке.
то је ишло до тога да су блокирали долазак пољских свештеника међу насељене тада највише око Приједора и Бања Луке Пољаке, а упућивали их или на католичке свештенике Хрвате или на унијате.
зашто су Беч (и Пешта) зауздавали хрвате у БиХ?
вероватно им је идеја унијаћења Срба, преко примера из Источне Галиције била преча и старија од њиховог хрватског чеда?
то да је тако шта било илузорно у свом времену није уопште спорно.

али колико су им се жеље испуниле на световном плану кроз две Југославије и посебно деловање Броза?
колико данас имамо "евро-унијата" у Београду и какав је њихов однос према времену у којем је седамдесет година након Франца Јозефа у БиХ, - и не само у БиХ! - завладао Јосип Броз?
Препоруке:
4
0
17 субота, 09 април 2016 22:32
српска сарма, а може и пасуљ@ о Via Karpathia и Via militaris
Да је аутор (ко што није!) узео дело "Балкански светови-прва и последња Европа" (српско издање: "Equilibrium", 1997), једну од најреферентнијих књига о Балкану, од Трајана Стојановића, значајног модерног америчког историчара српског порекла, нашао би на стр. 115, Слику 3.2., где је дат главни попречни пут преко Европе, око 1500, са ЗАОБИЛАСКОМ Балкана, па би знао да та прича НИЈЕ од ЈУЧЕ и да је узрокована тадањим наглим продором Османлија, не само на Балкан, већ и пресецањем главних трговачких путева долином Дунава, Мораве, Вардара ка Солуну или од Ниша ка долини Марице и Цариграду, који су тад постали главни РАТНИ ПУТЕВИ, тако да је та рута СКРЕНУТА од Будимпеште, преко Карпата на доњи Дунав и молдавско-влашке луке Килију, Браилу и Акерман, а од њих на Трапезунт и ђеновску Кафу (садањи Керч) и даље ка центру Азије и Кини!? У том смислу, који је смисао Via Karpathiae ако НЕМА Османлија и ако се путеви и пруге дуж Via militaris ВЕЋ РЕАЛИЗУЈУ, а дуж Via Karpathia НИСУ НИ ПРОЈЕКТОВАНИ!?
Препоруке:
2
1
18 субота, 09 април 2016 22:50
српска сарма, а може и пасуљ@ о Via Karpathia и Via militaris, наставак
У том смислу, који је СТВАРНИ ЗНАЧАЈ приче о Via Karpathia, да ли је иста поткрепљена ВЕЗИВАЊЕМ центара привредних активности и извора сировина, да ли је можда ОМЕТАЈУ ратна жаришта и сл. Мана Via Karpathia огледа се у томе што су Румунија и Молдавија, као крајње дестинације тих путева, ВРЛО СИРОМАШНЕ земље са великим СОЦИЈАЛНИМ РАЗЛИКАМА, а НАСЛОЊЕНЕ на ЕСТРЕМНО НЕСТАБИЛНУ Украјину, док почетне станице тог пута Пољска, евентуално скандинавске земље, не слове као БИТНИ ЦЕНТРИ ПРИВРЕДНЕ АКТИВНОСТИ у Европи!? Даље, где се наставља Via Karpathia!? Логично би било преко Црног мора ка Турској или преко Дунава ка Цариграду, опет ка Турској и даљи ПРИКЉУЧАК за кинески "Нови пут свиле", но, ШТА ЋЕМО Ердогановом грандоманијом, РАТОМ у Сирији и Ираку, обашка АНТИЗАПАДНИ Иран!? Кратко Via Karpathia, као чедо тзв. јагелонског комонвелта, Intermarium-a и пољске предратне идеологије прометеизма, заправо је геостратешка ИГРА, БЕЗ РЕАЛНОГ УПОРИШТА у ПРИВРЕДНИМ АКТИВНОСТИМА и БЕЗБЕДОНОСНОЈ структури!?
Препоруке:
2
1
19 субота, 09 април 2016 23:06
српска сарма, а може и пасуљ@ о Via Karpathia и Via militaris, други наставак
КО стоји иза ове геостратешке ИГРЕ!? Све указује не на саму Пољску или Румуне, већ на део америчког естаблишмента око Збигњева Бжежинског, коме је циљ да некако СКРПИ неки ПРИВРЕДНО-САОБРАЋАЈНИ "санитарни кордон", којим би: 1) привредно ОЈАЧАО "прву линију фронта" према Русији; 2) привредно НЕПОСРЕДНО ИЗОЛОВАО потенцијалне руске и кинеске партнере на Балкану (при чему то нису само Србија, већ и Македонија и Грчка!), ПОСРЕДНО ИЗОЛОВАО непоуздане средњоевропске државе (Мађарска, Чешка и Словачка) и Италију, којој "ко леба" фале ЈЕФТИНЕ СИРОВИНЕ, које би се ТАКОЂЕ допремале рутом Via militaris, са краком код Ниша ка Скопју& Солуну, као и преко Via Egnatia (Арта-Солун-Цариград)!? Ипак, Кинези купују луке у Солуну и Пиреју (упркос подземном "минирању" преко штрајкова и провера од Европске комисије), Македонци су завршили аутопут, а завршавају и пругу, док су наши у завршној фази аутопута, а пругу започињу, тако да се чека РАШЧИШЋАВАЊЕ у Сирији, да се Балкан ПРИКАЧИ на "Нови пут свиле"!?
Препоруке:
3
2
20 субота, 09 април 2016 23:30
српска сарма, а може и пасуљ@ о Via Karpathia и Via militaris, трећи наставак
Тако, да иако је Кини свеједно где се завршава "Нови пут свиле", свесна је и она да јој НАЧЕЛНО ВИШЕ ОДГОВАРА не да преко Via Karpathia ПРИВРЕДНО ОЈАЧАВА НЕПРИЈАТЕЉЕ њеног САВЕЗНИКА Русије, већ да се НАЈПРИРОДНИЈИМ и НАЈКРАЋИМ ПУТЕМ "учипи" међу СИРОМАШНЕ земље јужне Европе, са ДИРЕКТНИМ "линком" КА СРЕДЊОЈ Европи!? Сличним путем би се преко Сирије САБИРАО и ТРАНСПОРТОВАО и ирански гас, који би са грчким и кипарским гасним ресурсима чинио фамозну тржишну дивергентност, о којој таламбаса Европска комисија (као ДИРЕКТНА Империјална ИСПОСТАВА у ЕУ), да би некако ОГРАНИЧИЛА руски гасни монопол!? Руси ПРИСТАЈУ да тако изврше "енергетску диверзификацију ЕУ", при чему би и даље Амери и њиови трабанти ОСТАЛИ ИЗОЛОВАНИ (проамерички Катар, али и Израел, чија би гасна поља била тад БЕЗ доступа европским тржиштима!), док би руски& средњоазијски гас потекли ка Кини преко "Снаге Сибира"!? Тако би Русија (сад са Ираном) И ДАЉЕ ДРЖАЛА МОНОПОЛ над ЕУ енергетиком, док би Амери& њини трабанти ИЗВИСИЛИ!
Препоруке:
3
2
21 субота, 09 април 2016 23:34
Алекса
Пољаци су сањари у политици.
Кад се пореде са Русима себе виде као идеалисте, а Русе као реалисте.
Колико је то комуникацијски правац који може да се подигне,
а колико је то симптом раздвајања, поделе ЕУ на стару и нову?
мени то изгледа једино на померање тежишта нато и на формирање кордона према Руском свету у којем главну реч воде англоамериканци, да л месијанистички или не...
(од неког времена у пољским медијима их с времена на време ложе са причом како је двадесет и први век век издизања Пољске и Турске... и пада Русије...)

највише од свега ипак мирише на барут
или модерном речнику на радијацију.
а тамо где мирише на барут и радијацију увек се некако и Срби затекну...

али надам се да ће Време ипак овог пута да буде брже и паметније од новог пројекта варшавског пакта...
Препоруке:
2
1
22 субота, 09 април 2016 23:47
српска сарма, а може и пасуљ@ о Via Karpathia и Via militaris, крај
Тако да је цела прича око Via Karpathia vs. Via militaris део ШИРЕ тржишно-енергетске конективне мреже, која се добрим делом већ пружа преко Евроазије и која са овим КОНКУРЕНТСКИМ решењима представља део борбе за КОНТРОЛУ те конективне мреже од стране досад владајућих Империјалних атлантско-маритимних структура, којима се супростављају велике сувоземне силе HEARTLAND-a!? Наравно да је то такмичење било могуће пре свега због преношења "светске радионице" са северозападног и североисточног Атлантика на западни Пацифик, што условљава и ПРОМЕНУ светске транспортне парадигме са трансатлантских морских, на трансевроазијске КОПНЕНЕ везе, као што се одвијало од доба старог Рима и кинеске династије Хан (на почетку нове ере), па све до Колумбовог открића Америке!? Генерално, цела слика је ПРОТИВ досад владајућих маритимних сила, а у корист великих копнених сила Евроазије, али за нас Србе су ДЕТАЉИ попут Via Karpathia vs. Via militaris од БИТНОГ ЗНАЧАЈА, а нису безначајни ни за "главне играче"!
Препоруке:
3
2
23 недеља, 10 април 2016 09:52
negi
@srpska sarma Sve si izmešao. To je samo ideja kako povezati jednom džadom severno more sa južnim morem i nije izvesno da li će uopšte biti realizovano.Ne vidim zašto bi iko bio protiv ove džade,sem nemaca,francuza i austrijanaca.Srbija bi svakako imala koristi.Ali sama činjenica da se taj projekat razmatra,zači da neko o tome i razmišlja.
Препоруке:
1
2
24 недеља, 10 април 2016 12:10
српска сарма, а може и пасуљ@ о Via Karpathia и Via militaris, vis-a-vis negi-ja
Прво бу.... неопевано, увати књигу у шаке, па читај, бар упола колко ја! Друго, а што је прво и последње, СИКТЕР ботино!
Препоруке:
1
3
25 недеља, 10 април 2016 12:43
Cisto onako
Super. Neka sada Poljaci, Rumuni i Bugari imaju kucu na sred puta, pa neka malo njima tenkovi prolaze kroz kucu umesto nama? Blizina puta i nije neka prednost, narocito u smutnim vremenima. Svaka budala hoce da prodje kroz vasu kucu i imanje, lomi vam kapiju, ogradu, gazi useve. Neka cirkus putuje nekom drugom stazom sada. Umesto via militaris, bolje da imamo nase male staze i bogaze, koje samo mi znamo. I one vrse posao. Jeste da teze onda negde idemo, ali brate ni nama onda vise ne dolaze razni emisari, izaslanici i politicki mafijasi svih vrsta. Kada budemo ojacali i osnazili svoja imanja, e onda cemo urediti puteve, onako kako mi hocemo. A do tada, sta ce nam takvi putevi da nam njima razni probisveti dolaze u posete?
Препоруке:
1
0
26 недеља, 10 април 2016 14:12
Алекса
Поштовани,

зашто тако оштро.
замислите само колико се они г... наједу док су будни.
а још те клечеће сеансе код керамичара због инструкција.
та њих ни сам вучићу педеру не може да гледа на очи.

њима је неопходна стручна помоћ,
али још не умеју то да признају.
зато и долазе овде да се надишу чистог ваздуха.
е сад да их то тера и да се олакшају од тих сендвича који им застају на пола пута између главе и дебелог црева...

уосталом, овде су још и окаснили.
биће и додатна порција "шпотања".
Препоруке:
1
0
27 понедељак, 11 април 2016 01:28
Majstor Bob
Polako. Da se ne uzbuđavamo ko kroati... :)

Jer nema ništa od tih budalaština... možda komunjarine misle da će... ne, američarine?

Stvar je veoma jednostavna: nikad i nigde se neki putevi nisu izgradili. Neće ni sada.

Nema tog puta, a nema ni one budalaštine što kroati sanjaju oko krka-mrka. Nema...
Препоруке:
2
2
28 понедељак, 11 април 2016 15:00
српска сарма, а може и пасуљ@ Алекса, па "Majstor Bob"
"Бобе", не узбуђавам се збох Via Karpathia, већ због једне коровске врсте, Botus Serbicus, распрострањене по "srpiji" задњих година на сајбер "ливадама", попут НСПМ-ове!? Но, пошто сам хороскопски и ионако, један помало полењи "Бик Фердинанд", верујте, свариће мој интелектуални "бураг" и тај "чичак& трње", немо да бригате!? Што се тиче Via Karpathia не сумњам да НЕЋЕ ПРОЋИ, Запад НЕМА ПАРА за "мокре снове" пољских прометеистичких шљахтића, румуњешких надуваних шатро бољара (у Чаушесковљевим опанцима!), обашка она krvatska скоро-па-порно (реко Шешељ!) prijedsednikovica!? Нешто ДРУГО ме ту забрињава, да О НАШЕМ ТРОШКУ двојац Вучи& Дачи не направе СА Еди Рамом& Тачијем АУТОПУТ Ниш-Приштина, па да се "ома бачимо у мутно Дунаво"!? О томе аутор није писао, а требао је, јер је то спајање Via Egnatia са Via militaris за нас ПОГУБНО! Тако би се Амери ДИРЕКТНО од Драча транспортовали у СРЦЕ Балкана, чиме бисмо и ФОРМАЛНО БИЛИ ПОКОРЕНИ, обашка "колатерално" шиптарско НАСЕЉАВАЊЕ "srpije"!?
Препоруке:
1
1
29 петак, 15 април 2016 14:42
Damir
Ako ogolimo sve historijske zablude ovih prostora, ustavri ostaje pitanje zašto smo mi uopće ikada bili na suprotnim stranama. Mišljenja sam da su Austrougari, Hrvati i Srbi mogli sasvim lijepo da žive jedan pored drugog. Doduše Austrougar je bio gazda ali tada je bilo takvo vrijeme gazdinstva.

Nije trebalo da se stvaraju vještačka neprijateljstva i danas bi cijeli region imao puno veće ekonomske šanse. U današnjem globalnom uređenju Kineze i Indijce npr boli uvce da li smo mi Hrvati, Srbi ili Austrijanci i gdje živimo. Oni ustvari i ne znaju gdje smo svi zajedno na karti. Vodi se bitka za prevlast i ko će kome više toga uvaliti i samim time ostvariti bolji standard za sebe.

Ova regija dosad nije pokazala previše pameti, uključujući i Austrougare. Za nadati se da će naša budućnost nešto naučiti iz toga.

Kada god mi govore nešto protiv ovih ili onih u regiji, uvijek se mučim da nađem neko razumno opravdanje za takvo razmišljanje.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер