четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Хајка на Јашу Томића

Kоментари (14) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 01 новембар 2008 06:37
Petar
Gospodin Ignja je vrlo uverljivo dokazao dve stvari.
Prvo, da je Jaša Tomić bio ubica, i drugo, da je Jaša Tomić bio antisemita.
Izgovor koji g. Ignja nudi da su Tomićevi iskazi o Jevrejima samo "kritika jednog esnafa" zapravo je najprovidniji i najstariji od svih antisemitskih manevara. Prvo se ustvrdi da je sve u rukama Jevreja, ne bi li se tako stvorila neka vrsta izgovora ili opravdanja za antisemitizam, a onda kad krene pljuvanje po Jevrejima autor moze da kaze da on, eto, samo kritikuje esnaf u kojem slučajno Jevreji dominiraju. Problem je samo u tome što su takve tvrdnje o dominaciji Jevreja po pravilu naduvane, i deo kolektivne paranoje.
Препоруке:
0
0
2 субота, 01 новембар 2008 09:02
NikolaNS
Odličan tekst koji pokazuje svu bedu neautonomaške vlasti u Novom Sadu. U tekstu je mešutim izostalo nekoliko važnih podataka o Zurofu.
Najpre Zurof je predstavnik Centra Vizental, koji je devedesetih podržavao bombardovanje i egzodus srpskog naroda. Drugo 37 jevrejskih organizacija u SAD podržalo je bombardovanje Srbije. Treče Zurof je prisustvovao otvaranju izložbe o Jasenovcu, gde je promovisana cifra od 70 hiljada ubijenih. Tim povodom bio je kritikovan od strane američkih Jevreja pre svega Džerada Izraela.I konačno u jednom autorskom tesktu na koji se poziva Izrael, nazvao je ustaše "fanatičnim patriotama". Takav čovek je dobio titulu počasnog gradjanina Novog Sada.
Препоруке:
0
0
3 субота, 01 новембар 2008 16:58
IRENA
BRAVO ZA OVAKO DOBAR TEKST
Препоруке:
0
0
4 субота, 01 новембар 2008 18:07
Владислав Б. Сотировић
Ваљда је свима већ јасно да војвођански аутономаши већ увелико газе сепаратистичким стопама својих претходника са простора бивше Југославије и то све по шаблону ослобађања од "великосрпског хегемонизма" итд. У Новом Саду нпр. није им само Јаша Томић кост у грлу већ за сада и Српска Гимназија и њено двориште а не би ме чудило да неко из владајуће коалиције нпр. предложи да се промени назив насеља Србобран како се "не би ширила међунационална нетрпељивост међу проевропским народима и народностима европске регије Подунавља и области Војводине". У том контексту би се могло очекивати врло брзо и преименовање Војводине у мађарски Вајдашаг а Новог Сада у Ујвидек. Дакле, већ виђено, отслушано и предвидљиво. http://www.freewebs.com/ovsiste
Препоруке:
0
0
5 субота, 01 новембар 2008 18:56
Харалампије
Олако су "српске власти" чуле-пречуле Опоруку-претњу г Цобела. Лепо су замислили да пред деведесетогодишњицу од уједињења Српске Војводине са Србијом гурну под тепих сва зла која чине Србима и Србији, координисано са "денацификованим Србима" и рефлекторе усмере на планиране међусрпске сукобе, овај пут у северној српској покрајини, АП Војводини. Имају тамо добре домаћине са чанковима на којима су "разне ђаконије" за њихов незајажљиви апетит. Поново ће се певати "Српски тићу, Светозаре Милетићу".
Препоруке:
0
0
6 субота, 01 новембар 2008 20:10
DRAGAN
dokle ce vise autonomasi da cackaju mecku, sve im smeta sto je srpsko, u kikindi bacaju zastavu, u novom sadu oce da ruse jasu tomica, dokle vise da ih trpimo tekst je perfektan, pozdrav iz srpske kikinde
Препоруке:
0
0
7 субота, 01 новембар 2008 23:21
Владислав Б. Сотировић
Можда је и тачно све што је изнео коментатор Петар али је у сваком случају тешко доказљиво. Ипак суштина проблема није у томе да ли је Јаша Томић био антисемита или не већ зашто му је споменик подигнут. А подигнут му је сигурно не због антисемитизма већ из оних истих разлога због којих га сада војвођански сепаратисти руше. По логици њиховог званичног образложења зашто се треба споменик уклонити (антисемитизам) требало би вероватно уништити све аудио касете и ЦД са музиком Микиса Теодоракиса јер је познато да је он велики антисемита што је иначе и главни разлог зашто врло мало гостује по Европи и САД-у. Илити, по истој тој логици требало би похапсити све цвикераше јер носећи цвикере подржавају политику СС фирера Хајнриха Химлера. На крају треба и то констатовати да су антисемити и Јевреји као анти-Арапи. http://www.freewebs.com/ovsiste
Препоруке:
0
0
8 недеља, 02 новембар 2008 02:43
hiraeth
Imam nekoliko pitanja koja se indirektno ticu teme - gde je spomenik Caslavu Klonimirovicu - ipak je on bio Veliki Zupan Raske koji je ujedinio Rasku i BiH? Da podsetim, poginuo je, kako kaze legenda, u trenutku kada je uspesno odbranio nasu zemlju od Madjara - udavili su ga u Savi. Gde je spomenik ruskom caru Nikolaju koji je, ipak, za Srbiju ucinio vise nego Francuska - a spomenik zahvalnosti Francuskoj se baskari na Kalemegdanu? U ovoj eri oskudice spomenika za velicanstvene Srbe i srpske iskrene prijatelje, da li treba rusiti spomenik Jasi Tomicu? Cak i da je bio antisemita... Evo zasto - cime je Zurof pomogao srpskom narodu i da li posecuje Zagreb i tamo izvoljevao? I dokle ce Srbi vise brinuti o drugima nego o sebi... Za antisemitizam (ne branim to bolesno glediste) u Srbiji se dobija najstrasnija kritika, a za srbofobiju - dobija se mnogo u materijalnom smislu. Ako njegov spomenik proteraju iz Novog Sada - zasto ga mi ne bismo primili u Beograd? Kad nam vec Tito pociva na Dedinju, a kralj Milutin u Bugarskoj, zasto bi nase politicare bilo sramota da ruse spomenik Jasi Tomicu kad Tita cuvaju kao zenicu oka... Imam i predlog - da se srusi spomenik zahvalnosti francuskoj i da se na njega stavi grandiozan spomenik - Jasi Tomicu, Caslavu Klonimirovicu, Katarini Velikoj (kad moze Rambo i Kasandra, zasto ne bi mogla ruska carica??? A jos je bila i Luzicka Srpkinja!?!). I jos jedan predlog - da se Tito ekshumira i posalje u Hrvatsku i da se tu napravi grobnica za kralja Milutina. A da li je i kruna Nemanjica sigurna na Cetinju (od Mila, npr.)?
Препоруке:
0
0
9 недеља, 02 новембар 2008 14:27
Antifasista
I deo
Da, g. Ignja ovde neke stvari dobro naglasava (da je Tomiceva antisemitska epizoda bila proizvod EVROPSKE atmosfere tog vremena, a Jasa, kao novinar i pismen covek, svakako je pratio i becku i pestansku i rimsku i parisku i londonsku i moskovsku stampu... u to doba prepune antisemitskih sterotipa i izmisljotina, nazalost).

Ali je lose ici u idealizaciju i braniti neodbranjivo (sto rade neki nasi istoricari, pravdajuci Tomicev nepotrebni antisemitski izlet nekakvim neuverljivim tezama "nije on to rekao nego samo je kritikovao esnaf"). S te strane je prvi komentator ovde potpuno u pravu. Dakle, moramo se manuti romanticarske besmislice da nekoga, zato je bio znacajan, BRANIMO u SVAKOJ reci koju je napisao. Pa tako i Tomica. Jer to bi bila samo druga strana Cankovog primitivizma (inace, veliki "demokrata" Canak se devedestih slikao pod Hitlerovim plakatima, okupljao rasisticku marginu oko sebe a 2000-ih nam uvezao hortijevske naciste i njegov rezim se PRVI ubacio u sramotnu kampanju relativizacije hortijevskog zlocina nad Srbima i Jevrejima).

Dakle, Jasa Tomic. Tekst "Jevrejsko pitanje" je skolski primer antisemitskog stereotipa. Tacka. Tomiceve nacionalne i demokratske zasluge su jedno, i zbog toga mu je i podignut spomenik. Zablude i greske su drugo, i to se valja objasniti u svakom kritickom osvrtu.

Da se pozabavimo cinjenicama:

- Evropa je, u to doba, bila ZARAZENA antisemitizmom (po istom receptu je becka kuhinja stvorila i demonizovani stereotip "srpskog divljaka" koji i dan-danas traje). Mnogi znacajni ljudi su u XIX veku, naprosto, naseli na antisemitsku propagandu, kao sto su i devedesetih mnogi znacajni ljudi u svetu naseli na antisrpske CNN-horore. Tako je i Vasa Pelagic, misleci da STVARNO prevodi neko otkrice, na srpski preveo gnusnu antisemitsku podmetacinu katolickog soviniste Rohlinga.
Препоруке:
0
0
10 недеља, 02 новембар 2008 14:43
Antifasista
II deo
Te stvari se moraju objasniti i dovesti u pravi kontekst. Uzasna je, zapravo, slaba informisanost naseg sveta po tom pitanju, a istorijske/politikoloske studije u Srbiji su i dalje beznadezno primitivne. Verujem da gomila profesora (i nacionalistickih i drugosrbijaskih) ne bi bila u stanju da objasni fenomen antisemitizma. Jer ga ne poznaju i ne vide njegov uzas. Izuzetak cine veterani poput dr Ekmecica, istoricara svetskog kalibra. Dakle, cinjenice koje se moraju imati u vidu:

- u XIX veku, antisemitizam je naprosto bujao. Jedan od najotrovnijih antisemitskih pamfleta napisao je upravo mladi Karl Marks. Uopste je i levica bila zarazena antisemitizmom, suprotno ukorenjenom verovanju. Prudon je takodje bio antisemita. Antisemitizam je glasno promovisala i Rimokatolicka crkva, kao i protestantske denominacije u Evropi i SAD. A naravno i rasisti i sovinisti svih vrsta. U takvoj situaciji, naravno da se deo hajke morao preliti i medju pismene Srbe koji su gledali u Evropu. Srecom, kod Srba se to raspolozenje nije primilo u vidljivoj meri.

Cinjenice oko Tomica:
-njegov antisemitski tekst je, po svemu, stajao na samoj MARGINI njegovog politickog rada
- taj tekst NI NA KOJI NACIN nije postao delom srpske agende u Austrougarskoj, niti je izazvao ikakve srpske pogromaske sentimente prema Jevrejima.

Pogledajmo Zapad. Jednog Dikensa, Tvejna i Dostojevskog, danas niko ne meri merom njihovih judeofobnih trenutaka, jer je njihovo delo mnogo vece od toga. Ista stvar sa Berkom, ocem evropskog liberalnog konzervativizma. Bliza istorija: jedan Dzozef Kenedi (otac JFK-ov) ziveo je dugo posle Jase i imao daleko veci svetsko-istorijski uticaj. I te kako robovao antisemitskim stereotipima. O Niksonu i Reganu da ne govorimo. Danas su te epizode deo nihovih kritickih biografija, nikako JEDINA stvar po kojoj ih pamtimo, jer ti ljudi nisu bili hitleri i himleri.

Nema razloga da se drugacije postupi ni prema Tomicu. Zasluge su zasluge, greske greske.
Препоруке:
0
0
11 недеља, 02 новембар 2008 15:00
Antifasista
Da, ovo sto kaze g. Sotirovic. Tomicu spomenik NIJE podignurt zbog antisemitizma. Nego zbog nacionalno-demoktratskog angazmana. Tu njegovu antisemitsku knjizicu malo ko je i znao uopste, dok nisu poceli pingpong njome da igraju sijamski blizanci: neonacisticka margina i sorosevski odraz.

@ Nikola

Gresite debelo. G. Zurof je izuzetno zasluzan i znacajan covek. Srpski narod jednog dana i njemu treba da podigne spomenik, jer je pronasao posednje zive zlikovce i masovne egzekutore nasih ljudi (i Srba i Jevreja) u Slavoniji i Backoj.

U ovoj sad epizodi, jasno je kao dan da je Zurofa neko nafilovao dezinformacijima. Prema izjavama koje daje, on ocigledno ima podatke da su Srbi digli spomenik Tomicu IZ ZAHVALNOSTI za njegov antisemitizam. Uveren sam da bi Zurof, ako mu se prikazu prave informacije, imao i drugi stav. A to je posao srpskih intelektualaca, koji, umesto da cinjenice prezentuju, sede po beskorisnimk SANU-gerijatrijama. Pa nas pred svetom "predstavlja" Sonja Biserko, koja relativizuje nacisticke zlocine nad Srbima (na to je javno upozorio g. Almuli, bivsi predsednik Jevrejske zajednice i preziveli svedok Holokausta). I niko ne reaguje.

Inace, nije tacno da je izreaelska javnost bila protiv Srba. Naprotiv. Lakse cete objaviti objektivan tekst o Balkanu u Dzeruzalem Postu nego u Danasu.

A na Zapadu jesu muslimanski i hrvatski lobisti OBMANULI (tim recima, izjavio Izetbegovicev i Tudjmanov PR, Dzejms Harf iz "Ruder&Fin" agencije) jevrejsku zajednicu u SAD lazima da su Srbi nacisti. I, protiv toga su digli glas mnogi ugledni Jevreji, koji su znali istoriju Drugog svetskog rata, i znali ko je na Balkanu ubijao Srbe i Jevreje. Na levici je Dzered Izreal pisao o tome i mnogo ucinio na sirenju istine. a na desnici takodje ugledni i znacajni Jevreji, poput Dona Federa, novinarske legende. Moramo se za zahvalnoscu secati i Nore Belof i Alfreda Sermana, velikih Jevreja

Tu je i mlada Dzulija Gorin, kojoj, kao narod, vec dugujemo ogromnu zahvalnost..
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 03 новембар 2008 00:44
Sremska Mitrovica
Ne secam se da je neko izrazio zelju po sklanjanju spoemenika Sekspiru, Marka Tvejna, Sopenhauera, Holbaha, Viktora Iga, grckog filosofa Diogena, Cicerona, Gustafa Junga, Servantesa, Kanta, Getea i mnogi drugih zbog averzije koju su u svojim delima izrazili prema Jevrejima a mnogi od njih na takav nacin da ovaj Jasin tekst po svojoj prilici cak i ne zasluzuje neku paznju u tom smislu.
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 03 новембар 2008 19:37
Владислав Б. Сотировић
Шта то значи да је господин (било који) шеф Центра Симон Виѕентал погрешио тј. да је допустио да га обману тамо неке Соње Бисерко, Наташе Кандић, Стипе Месићи итд? Шеф Центра Симон Визентал једноставно НЕМА ПРАВО да буде обманут!!!! Уколико себи и допусти такав луксуз консеквенце могу да буду само двојаке: или се мора ДЕБЕЛО извинути оштећеној страни или/и мора поднети оставку из морално-професионалних разлога јер Центар Симон Визентал није аматерско културно-уметничко друштво већ институција у коју се мора имати поверења. Уколико се то поверење изгуби на једном случају зашто би онда свет морао да верује у друге приче тог истог Центра?
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 03 новембар 2008 23:24
Irig
Jaksic je "kriv" jer je Srbin dok to ne vazi za Sekspira inace svestki poznatog engleskog pesnika i dramskog pisca, pa kaze:

"Shakesperovo ekstremno negativno misljenje o Jevrejima je dobro poznata cinjenica, koja je se proucava i na univerzitetu. Njegov anti-semitizam" nije izrazen samo kroz cuveni lik Shylocka , vec se nalazi skoro u svakom njegovom delu - samo inkarnirano ljudsko zlo u "Titu Androniku" nosi jevrejsko ime Aaron ....antijevrejske opaske se nalaze bar jos u deset Sekspirovih drama..."
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер