субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ванредни избори као вештачко „орошавање“ мандата – одговор Вулетићу

Kоментари (61) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 11 фебруар 2016 15:21
Митар Симић
Вучић свако мало „занавља“ мандат и вештачки „орошава“ свој легитимитет. А коментатори попут Вулетића му у томе својски припомажу (и најблаже што се за такав став може рећи јесте да је „провладин“, што није никаква псовка већ само реална дескрипција). Узгред, када би Вучићу и СНС-у заиста било стало до провере демократског легитимитетета онда би ваљда расписали изборе и на нивоу Београда




Лепо написано. Признајем да сам се насмејао за - "орошавање мандата", прецизно и тачно речено.
Препоруке:
165
1
2 четвртак, 11 фебруар 2016 15:28
@@
Утепа га Ђорђе, ка но зеца.
Препоруке:
137
3
3 четвртак, 11 фебруар 2016 15:33
Gojira
Вулетићу је боље било да је ћутао. Знам да га погађа то што је разоткривен као најновији провучићев аналитичар (и то још горе, кад је истом прошао врхунац популарности!) па је покушао неким блиједим аргументима да одглуми непристрасност али се само закопао још дубље. Оставио је Ђорђу зицер који је он одлично искористио да га још више оголи. Надам се да ће Вулетић поново да се огласи јер је заслужио да се још са њиме брише патос.
Препоруке:
143
1
4 четвртак, 11 фебруар 2016 15:34
Драган
Ђорђе је врхунски раскринкао овог лика.
Препоруке:
130
1
5 четвртак, 11 фебруар 2016 15:37
.....
Смешан ми је био и сам напад и Вулетића на Ђорђа.
Неки људи све ради (пишу) за шаку долара.
Препоруке:
130
0
6 четвртак, 11 фебруар 2016 15:42
Ivan T.Lukić
Stvar je mnogo jednostavna - Vuletić je samo jedan od naših "intelektualaca" koji se plaše za svoju sinekuru i smatraju da je najsigurniji način da nastave da primaju platu ukoliko podrže "prozapadne snage". Nikad se intelektualci nisu isticali nekom naročitom principijelnošću, pogotovu ne naši intelektualci.
Препоруке:
118
1
7 четвртак, 11 фебруар 2016 15:50
СНС лажи
Лагати како на неком острву расте шпагети-дрвеће или како је неки Србин скоком на главу усмртио ајкулу може бити забавно и разумљиво иако нисмо били на том острву или на плажи на којој се "атентат" на ајкулу догодио. Нико нема штете, па ни наивни који поверују.
Али лагати за нешто што је свима очигледно, правити нас "слепцима код очију"(као што је овај случај око избора "због државних интереса") је дрскост и чист безобразлук. Надам се да ће им гласачи сходно томе и одговорити.
"Неке људе можеш да лажеш сво време, све људе можеш да лажеш неко време, али све људе не можеш да лажеш сво време."
Препоруке:
98
1
8 четвртак, 11 фебруар 2016 15:53
љубомир јарић
Вулетић није проблем. Човек се бори за парче хлеба и угодну позицију да битише под скутима Његовим. Проблем је садашње колективно Лудило у нас Срба. Стидећемо се ових времена као Народ.
Препоруке:
197
6
9 четвртак, 11 фебруар 2016 15:57
Ica
Vučić je raspisao izbore da bi, eventualnom pobedom, svoju izdajničku, ali i smutnu igru oko Kosova priveo do kraja, da bi prodao Telekom i ine resurse i da bi, kako napisa Ristivojević, skoro pa uveo Srbiju u NATO. Vrlo je perfidno i dvosmisleno prikazao svoju politiku po ovim pitanjima i jedna narodna potvrda na izborima da se slaže sa svim ovim što on čini bi mu bila vetar u leđa da nas dokrajči bez osvrtanja na glasove razuma iz opozicije, Crkve, intelektualaca... Jednostavno bi na svaku kritiku i protest mahao izbornom pobedom. Narod naravno, nije dovoljno mudar da, evo, i posle 4 godine, provali prave namere ovog plaćenika.
Препоруке:
101
1
10 четвртак, 11 фебруар 2016 16:07
Ђорђе Ивковић
Међутим, Вулетић је у праву:
„Маневарски простор влада за реализацију сопствених циљева – чак и кад је реч о државама знатно већим од Србије – скучен је, а донекле се може проширити ако оне имају подршку коју доказују на изборима. Дакле, сасвим логично делује образложење владе да су ванредни избори потребни да би ојачала капацитет за реализацију (европске) политике коју води.“

Наравно, и Вулетић зна као и врапци на грани да то није "државотворна" већ државоразорна политика.
Да докрајчи Србију, Вучићу мора да Владу профилише тотално "евроатлански", а Парламент стабилизује. Прво ће учинити "појачавањем" министарског састава "нестраначким" (НВО) личностима. Друго намамчивањем тзв "патриотских" странака, блокова и талпи у Парламент и повећаном излазношћу бирача од 2014. После може без бриге да извршава што му се одонуд нареди.
Кључно питање је дакле зашто су тзв "патриотске снаге" толико наврле да упадну у ту за Србију погибељну замку - "изборе"?
Препоруке:
70
2
11 четвртак, 11 фебруар 2016 16:48
...
Јако пуно људи не зна за кога да гласа, на жалост и поред оваквих жутих и црвених и плавих некада црних, опозиција не успева да избаци кредибилну личност или скуп личности који би именима и презименима привукли и одвукли гласаче од подједнако лоших варијати из деведесетих и 5 октобарских жутаћа и СПОваца.
Препоруке:
39
8
12 четвртак, 11 фебруар 2016 16:59
Српски сељак
Мени се чини да наш вајни председник Владе не може без "орошавања народа" и то свакодневно.
Ево јуче један мој компањон рече да се после дневника РТС осећа "орошено".
Разумемо се.
Препоруке:
77
0
13 четвртак, 11 фебруар 2016 17:06
Stanko
Do momenta kada ovo pisem Vukadinovic ima 110 pozitivne ocene a samo dve negativne. On je sa Vuleticevim tekstom ocigledno imao "zicer" koji je rutinski odradio Preporucujem mu da polemise sa ozbiljnijim igracima jer on to svakako moze
Препоруке:
46
3
14 четвртак, 11 фебруар 2016 17:06
Gojira
Пар Вулетићевих изјава из 2014.

"Србији неће бити боље све док је систем прерасподеле подешен тако да главни добитак иде онима који паразитирају на рачун друштва, односно, онима који зарађују на знању, труду и способностима оних који привређују. Због тога Србија данас личи на особу са огромним, посве бескорисним и несумњиво штетним, стомаком, а малом и закржљалом главом и нејаким удовима. Таква Србија не може да се такмичи с друштвима у окружењу. Једини разлог због кога још увек не заостајемо драматично за балканским окружењем је тај што ни другде није много боље."

О "реформама":

"Тако се кроз причу о реформама, које ће наводно унапредити привредну активност и довести до веће инвестиционе активности, само симулирају промене, а изостају стварне и преко потребне реформе које ће променити ову стару плочу. Једном речју, све се мења да би све остало по старом."
Препоруке:
50
0
15 четвртак, 11 фебруар 2016 17:07
Фетјукович
Најжалоснија у целој ствари јесте чињеница - а то је оно о шта се свакодневно саплићемо и запињемо и као друштво, и као држава и као народ - дакле, најжалосније јесте то што Вулетић, са својим скромним интелектуалним и моралним капацитетима - предаје на факултету. И то чак на државном.
Препоруке:
66
0
16 четвртак, 11 фебруар 2016 17:09
Gojira
Вулетић о хеликоптеру:

"У дебату око ових питања укључио се и премијер јавно износећи претпоставке и сопствена тумачења узрока и кривице појединих људи у ланцу командовања. За део јавности то је несумњив доказ да он користи своју функцију како би извршио притисак на комисије, подсећајући да је на сличан начин поступао и приликом испитивања навода о плагирању докторске тезе министра полиције. С друге стране, сматра се да први човек владе има право да се укључи у јавне дебате, посебно уколико оцени да имају политичку димензију. Што је још важније, и посебно значајно, председник владе се упадљиво труди да у таквим случајевима истакне личну димензију и нагласи људску страну своје интервенције... Проблем је, међутим, што већина људи, па ни најодговорнији међу њима, односно, носиоци власти не схватају да легитимитет у модерним друштвима не извире из броја гласова које неки појединац или група освоји на изборима, него из вере већине људи у легалност поретка"
Препоруке:
47
0
17 четвртак, 11 фебруар 2016 17:11
Gojira
Вулетић о стању у медијима:

"Упад једног хулигана у директни ТВ пренос не би био вредан помена да се није десио у атмосфери изражене медијске контроле. Наиме, у ситуацији када се на националним фреквенцијама већ месецима не може чути ниједан критични тон на рачун политике владе и актуелног премијера, као пајац из кутије искочио је лик из „малог екрана ТВ пријемника” скандирајући навијачку увреду упућену том истом премијеру. Тог момента друштвене мреже су експлодирале и бујица невероватно духовитих коментара преплавила је интернет као она вриштећа пара из експрес лонца када му се отвори вентил. Та интернет ерупција била је само потврда снаге медијског притиска у Србији који тражи било какав, па макар и простачки повод за одушак."

Све су ово изјаве из 2014. У 2015 је одједном окренуо плочу и почео да хвали премијера на сва уста, а прије неки дан смо и видјели зашто. Посао у РТС. Нека вас је срамота професоре!
Препоруке:
78
0
18 четвртак, 11 фебруар 2016 17:16
Aleksandar
Jasno je šta su im namere, nije teško to zaključiti. Samo još da kažete narodu da li da izađe na izbore.
Na to nismo dobil jasan odgovor.
Препоруке:
23
0
19 четвртак, 11 фебруар 2016 17:30
Shone
Мени је посебно занимљив овај део текста:
Ради се о томе што је ова сад већ скоро па редовна фарса са ванредним изборима само још једна цигла у зиду свеопште инструментализације институција и растућег ауторитаризма пред којим Вулетић широм затвара очи

Ем погађа суштину око редовних фарси са реконструкцијама и другим видовима обмане који стално доносе вођи неки нови почетак, ем што (болдовани део) даје до знања да Ђорђе има укуса и кад је музика у питању.
Препоруке:
36
3
20 четвртак, 11 фебруар 2016 17:40
робокап
""КО ЈЕ РАЗУМЕО СХВАТИЋЕ"":
Препоруке:
25
1
21 четвртак, 11 фебруар 2016 17:43
Цвико
"Орошавање" је леп израз, јер замењује израз из физиологије у народној верзији: "мокрење". Израз "орошавање" употребљавају још увек културни интелектуалци, мада је ситуација код нас на дну друштвеног бурета, па је свака вулгарна реч или реч која томе тежи, постала нешто што се уобичајено, посве нормално употребљава.
Препоруке:
41
0
22 четвртак, 11 фебруар 2016 18:06
pitanje
Kada je ranije bilo reči o tome da li izaći na izbore ili ne onda je na ovom mestu bojkot izbora bio ocenjen kao najgore moguće rešenje. Neki su tada smatrali da treba izaći na ulice i demonstrirati građansku neposlušnost, što verovatno još uvek misle, ali očigledno da za to nema snage ni potrebne podrške građana.Znamo kakva je situacija u medijima, znamo cilj vlasti, ali šta je alternative izborima, odnosno propuštanju da se učestvuje na izborima u odsustvu volje da se iskaže javni protest?
Препоруке:
27
0
23 четвртак, 11 фебруар 2016 18:10
НСПМ Web
Нико из НСПМ-а не заговара бојкот избора, нити је то суштина овог чланка.
Препоруке:
49
3
24 четвртак, 11 фебруар 2016 18:23
odgovor NSPM
Ja se izvinjavam, jer bilo je među komentatorima ranije onih koji su bili zdušno većinom ubeđeni da ne treba bojkotovati izbore već iskazati građansku neposlušnost. Ako ste prtiv građanske neposlušnosti molim da i to objavite u ime NSPM jer bi to bilo profesionalno sa vase strane, inače ne vidim razlog da reagujete.Suština članka je u naslovu. Nije suština u afirmaciji izjave gospodina Vukadinovića.Odjavljujem se.
Препоруке:
15
0
25 четвртак, 11 фебруар 2016 18:34
НСПМ Web
Грађанска непослушност је искључиво либералан термин који нема никакво практично значење. Власт се смењује или на изборима или силом. Сила подразумева све од оружаног устанка до обојених револуција (диригованих великим силама под плаштом општенародних демонстрација).Сценарио силе није могућ, тако да остају само избори. Све остало неће имати никаквог утицаја.
Препоруке:
48
3
26 четвртак, 11 фебруар 2016 18:35
Bane
Ne znam ko je Vuletić, niti šta je i kada rekao o nekome i nečemu. Znam da ne zaslužuje ni odgovor za svoje plaćeno mišljenje ni komentare čitalaca. Jedina bitna stvar u celoj priči je pitanje izbora. Glasati ili ne? Stranke kažu da se izađe i glasa za njih. Državni analitičari kažu isto. Članovi partija, isto. Samo nezavisni intelektualci ne kažu kratko i jasno šta da se radi. Ni mi, koji nismo članovi, nismo sigurni šta dobijamo, a šta gubimo izlaskom na izbore. Koja je alternativa, ulica, revolucija? To mi se na prvi pogled najviše sviđa, samo nešto ne verujem da bi posle revolucije na ključne državne položaje mogli da dođu ljudi kao Vukadinović. Nekako je prirodnije da to budu: Vesić, Mali, Mihajlovićka,Velja, Vuk,... pa i taj Vuletić.
Препоруке:
18
6
27 четвртак, 11 фебруар 2016 18:41
dipl. ing.
Izbori u Srbiji se pogresno zovu vanrednima. To su PREVREMENI, a ne vanredni izbori. U Americi postoje redovni izbori, tacno svake druge godine u novembru, a svake cetvrte za predsednika. U Srbiji nema redovnog termina za izbore, pa zato nema ni vanrednih izbora.

Cesti izbori su potrebni i pozeljni, narocito ako je politicki sistem nestabilan. Kada nestabilan sistem radi predugo bez korekcije, dolazi do probijanja margine bezbednosti i sistem se raspada. Problem je sto Srbi nikako da iskoriste priliku i naprave tu korekciju, nego stalno biraju isto. Sarajte malo, braco!

Srbi ne shvataju da nisu oni kmetovi sto zive na imovini a po milosti sultana. Srbi ne razumeju da je Srbija njihovo licno vlasnistvo, a da je vlada ZAPOSLENA samo za to da se brine o toj imovini. Ko svoj posao ne radi dobro, treba ga otpustiti. Zivimo li bolje nego pre proslih izbora? Ne zivimo? Onda menjajte vlast. Sto se ovo pitanje cesce postavlja, bice bolja vlast.
Препоруке:
55
0
28 четвртак, 11 фебруар 2016 18:51
Неле
Г.Вукадиновић је постојан и стручно и у јавним иступањима, али је исувише меког срца.Овога умишљеног интелектуалца и његовог "надахнутог" наступа без покрића је требало да уништи, али се надам да чека следећу прилику.
А, уистину, и није то ни толико битно, можда овакве и треба што чешће објављивати и то без коментара, јер неће имати сламку за коју ће се хватати а мораће стално да буду у јавности јер морају да се доказују непрекидно.И тада ће лупетати све више и гласније да се докажу газди а прича ће им постајати све бљутавија и огољенија, све док га и газда не отера увидећи да му само штети.
Препоруке:
29
4
29 четвртак, 11 фебруар 2016 19:09
Biljka
Gospodinu Jaricu:
Sasvim ste u pravu. Ja se samo nadam da cemo se vrlo brzo stideti, da bi se buduci ponosili.
Препоруке:
27
1
30 четвртак, 11 фебруар 2016 19:17
Umnjak
Улога интелектуалаца и уопште паметних и креативних људи јесте да народ просветљавају, да му објасне оно што обично не виде јер нису компетентни за то. и даље, ако је стање у друштву лоше ови су у обавези да народу то кажу на начин да они осете потребу да га, то друштво, мењају. Ако, дакле, беле и плаве крагне, народу објашњавају да је стање добро онда они раде у корист оних који тренутно владају. Ово је нужно тако јер другачије не може бити. Где је, у том случају Вулетић можемо лако погодити, не морамо га осуђивати али му не можемо веровати јер знамо, изнад свега осећамо и без "коментатора", да стање не ваља. (Мислим да сам ову конструкцију прочитао код Фрома или Маркузеа.)
Препоруке:
22
0
31 четвртак, 11 фебруар 2016 19:23
Кнежевић Милан
„Маневарски простор влада за реализацију сопствених циљева – чак и кад је реч о државама знатно већим од Србије – скучен је, а донекле се може проширити ако оне имају подршку коју доказују на изборима. Дакле, сасвим логично делује образложење владе да су ванредни избори потребни да би ојачала капацитет за реализацију (европске) политике коју води.“

Проблем са овом Вулетићевом тезом је у томе што је први део тачан, а онда иде други део- који је произвољно протумачен не из незнања, већ из пустог кукавичлука и подвала о стању јавног мњења.
Када је спроведен референдум о "европском путу Србије"?
Када је спроведен референдум о овом одвратном "њушкању" са НАТО-ом?
Вулетић се љути на Вукадиновића не зато што га је он нешто извређао и нагрдио, већ зато што га је- раскринкао-
Вучићу су ови избори предах, јер нема више идеја како да замајава народ, медије и странце; од силног балансирања изгубио је равнотежу.
Свима је јасно да он добија изборе, и- време...
Препоруке:
35
2
32 четвртак, 11 фебруар 2016 19:42
Рђосав
Кнежевић Милан:
Свима је јасно да он добија изборе, и- време...
- па онда је Вучић чисти геније! Расписује изборе које сигурно добија. Па неће ваљда да распише да би сигурно изгубио?

- да те подсетим (цитираћу Воју Шешеља из времена његове највеће луцидности:) - прво: сврха постојања политичке странке је освајање власти. Долазак на власт. (То је Шешко рекао у време кад се Мићунова ДС "топло препоручивала" народу као неко коме "није до власти", него, ето, хоће да нам "поправе стање". Па само зато постоје - из чистог алтруизма.) - друго: кад си на власти, чиниш све да ту и останеш, и изборе расписујеш у за тебе најповољнијем тренутку.

- има ли шта да се дода и одузме овим Шешковим чистим принципима? - ја не видим. Ипак је Вучко много научио од свог политичког оца. И - превазишао га! Владаће још...
Препоруке:
18
30
33 четвртак, 11 фебруар 2016 20:29
Slamka
@Rđoslav
...е мој рђославе, многи су владали дуго али су упамћени као злотвори, кукавице и лопови...
толико да знаш
Препоруке:
47
2
34 четвртак, 11 фебруар 2016 21:03
Рђосав
Umnjak:
Улога интелектуалаца...
- ма улога интелектуалаца је непроцењива - ја радим овакву пропаганду: народе, ако не знаш за кога да гласаш - само погледај и послушај кога највише мрзе српски интелектуалци. Па за њега гласај - тај је прави човек!

- правило потврђено емпиријски. Кога су српски интелектуалци највише мрзели? - Јосипа Броза. А друг Маршал био одличан председник.

- па су онда највише мрзели - Слобу Милошевића, "последњег комунистичког диктатора у Европи". Какав је био Слоба? - па, одличан.

- сада највише мрзе овог Вучића? - мора да је дечко потенцијал, народе - гласај за њега! Још се није сасвим исказао, али - `оће!

- велико `фала српским интелектуалцима, шта би ми сељаци без њих?!
Препоруке:
7
47
35 четвртак, 11 фебруар 2016 21:07
Oliver Kromvel
Мислим да је смисао ових избора само нова куповина времена, још једно замајавање грађана и учвршћивање личне власти – и намера да се поправи резултат СНС-ових листа на локалним и покрајинским изборима овог пролећа.


Upravo to a kupovina vremena je dvojaka,država se parališe na najmanje 6 meseci samim tim se i mandat na taj način produžava kao i bezvlašće koje omogućava masovna stranačka zapošljavanja.Sa druge strane sve više verujem da Vučić nema nameru da predugo ostane premijer i uopšte se nebih čudio da se odrekne SNS-a i da se kandiduje na predsedničkim izborima,odnosno da nepodrži Nikolića.
Препоруке:
23
2
36 четвртак, 11 фебруар 2016 21:21
Драган, Катун
Добро ово рекосте Домаћине, орошавање, да би се привремено прикрила не успешност свега што су ових протеклих 4 године урадили, преко две трећине народа је буквално испод егзистенцијалног минимума.
Још страшније што су нам ускратили и наду да ће нам кроз неко време бити бар мало лакше, је и оно што је добро а и оно што има потенцијал да то буде уз малу системску подршку ЗАТИРУ.

за рђосава
интересантно је да се како пре неколико година сам написа овде да сте доктор физичких наука, јуче нас обавести да си постао и Шеф катедре, дивиш бравару и овом коме је требало и 25 пута а понекад и више да прочита материјал за испит на правима.
Разумем и твој егзибиционизам, што би ми Србијанци рекли уз ветар, овако сам себе дискредитујеш.
п.с. баш ових дана прехрањујем пшеницу, захваљујући гео-инжињерингу пријатељима твојих идола, лепо време као да је svibanj a ne veljaca.
Препоруке:
32
2
37 четвртак, 11 фебруар 2016 21:46
bog dano vic
kapa dole za konstatacijku,pravi orosivac i rekonstruktor drugo od seselja nije ni mogao nauciti, halabuka pa nista...
Препоруке:
16
2
38 четвртак, 11 фебруар 2016 21:51
Рђосав
Драган, Катун: лепо време као да је svibanj a ne veljaca.
- опрез, домаћине (ето, ја Теби верујем да си човек-сељак, зашто Ти мени не верујеш?) - па знаш ваљда да после овога обавезно дође баба-Марта?! "Сечи сечко, влачи влачко - оде баба у планину", тако у јужном оригиналу гласи та бајка о наопрезној баба-Марти. Сечко је јануар, тад се секла дрва; влачко је фебруар, тад се вукла (влачила) дрва до куће! То је прасловенски календар, није то хрватски специјалитет. Чисто да Те обавестим. Кад Те удари један мраз у марту - има да цвилиш... - а ја се тек спремам на скијање, рачунам на баба-Марту, хехе...

- и пази мало на писменост, никако "не успешност". Састављено, "неуспешност". Ти мора да си млађи, годишта пре 1961-вог не праве такве грешке. Ти си ишао у Усмерено, а? Шуварице, и то...
Препоруке:
13
10
39 четвртак, 11 фебруар 2016 22:17
@Рђосав, четвртак 18:42
Тачно. Људи се баве политиком да би освојили власт а власт желе да освоје да би остварили неке идеје. Проблем са Вучићевом екипом је што они немају никакве (сопствене) идеје - ни позитивне ни негативне. Гомила незналица која преписује туђе законе по скраћеном поступку, прича о европским вредностима и гледа да се не замери Вучићу.
Препоруке:
25
2
40 четвртак, 11 фебруар 2016 22:24
@Рђосав
Нисам знао да су сељаци волели Јосипа Броза.
Препоруке:
20
4
41 четвртак, 11 фебруар 2016 22:48
Кнежевић Милан
Рђосав
Кнежевић Милан
Па неће ваљда да распише да би сигурно изгубио?

Јок, море, него их расписује сада- да их не би глатко изгубио за годину дана.
Рекох- уморио се и понестало идеја.
О резултатима- да и не говорим.
Средио је финансије, али од тога народ нема ништа- само је ММФ задовољан, јер редовно добијају свој рекет.

кад си на власти, чиниш све да ту и останеш, и изборе расписујеш у за тебе најповољнијем тренутку.

Сагласан.
Ја говорим о нечем другом- о резултатима његове Владе. Врло, врло скромни. Бољи од жутих, то је јасно; али, далеко од могућих, а да не говорим о потребним.
Уби га пета колона, а постаје све сумњивији- да ли је и сам део тога.
А ја не могу да га жалим; што се 'ват'о у коло, ако н' уме да ђуска?
Препоруке:
17
6
42 четвртак, 11 фебруар 2016 23:20
Рђосав
@Рђосав
Нисам знао да су сељаци волели Јосипа Броза.
- волели су, како па нису?! Па у свакој сељачкој кући (добро - не у свакој) била је венчана слика Тита и Јованке, тик уз икону Светог Николе. То тебе лажу ови салон-четници да "сељаци ниу волели Тита". Па јес`, нису га волели - обожавали су га!

- а како и не би кад им је пружио прилику да - више не будиу сељаци! Да се спасу тог тешког, крвавог сељачког посла. Уосталом, иди Ти на село па пробај да будеш сељак? - јел` Ти неко брани? - а, мајсторе?

- сељаци су у Краљевини живели као стока. Деца умирала масовно од болештина. Жене рађале по дванаес`, а преживљавало по пе`-шес`. Само најбогатији су слали децу на школе, и то углавном за попове или официре. А Тито им дао и школство, и здравство, и... - и прилику да се преселе у град.

- шта, мислиш да су сељаци луди што су збрисали са села?! Тито их отерао, јел`, да "упропасти српског домаћина"? - па што се не врате сад, нема Тита већ 36 година?
Препоруке:
15
22
43 четвртак, 11 фебруар 2016 23:57
СССС
"не ради се овде само о томе да (ли) су избори расписани из „државотворних“ разлога. Очигледно нису –и то је више него јасно. Ради се о томе што је ова сад већ скоро па редовна фарса са ванредним изборима само још једна цигла у зиду свеопште инструментализације институција и растућег ауторитаризма"

АПСОЛУТНО ТАЧНО. То свако са мало памети види. Наравно, то не виде ВУЧИЋЕВИ СНС БОТОВИ, и остали који директо служе непријатељима Срба и Србије, пета колона, тројанци. Дакле, то су они који имају користи, било од Вучића са позиције апсолутне власти, било од страних АМБАСАДОРА добијајући ЛАЖНЕ ДОЛАРЕ које практично плаћају грађани Србије.
Препоруке:
15
1
44 петак, 12 фебруар 2016 00:01
СВ
Не постоји ни један разлог за ванредне изборе. Вара се Вучић ако мисле да победа над типовима као што су Чедомир Јовановић и над пајташима Бориса Тадића и дроњцима од ДС-а јача власт. Вара се СНС ако мисли да ће их довека моћи да вештачки одржава у политичком животу да представљају ,,опозицију" да би Вучић са својим докторантима,независним аналитичарима и ,,успешним привредницима" био на власти.Уосталом и Вучић је свестан да је састав СНС-а такав да је морао да му позајми свој политички ауторитет да би СНС добро прошао на локалним изборима.И на крају на власти није и не може бити један човек. На власти је СНС, а Вучић ће морати да бира да ли ће га овакав састав СНС однети са власти,јер чак и доброј представи (а ова је лоша) мора доћи политички крај.Тачније изабрао је,што се види и по давању живота СНС-у за локалне изборе. Уосталом и Вучић је свестан да без партије власти нема.Свестан је и ,,квалитета" своје партије,три избора током једног мандата!
Препоруке:
20
1
45 петак, 12 фебруар 2016 00:17
Ботовштина
Рђосав је Вучићев БОТ, који се некад провидно прикрива, а некада огољено показује као такав. Понекад се заплете као пиле у кучине, или се "млати" (његов често употребљаван термин) јасним истинама, које зна свако са мало памети, као, на пример, кад цитира Шешеља да се "странка оснива да би се освојила власт" - што није ништа друго него откривање топле воде или рупе на саксији. Некад говори (пише) "шатровачким" речником да би "духовитошћу" скренуо пажњу са суштине.
ЈЕДНОМ БОТ, УВЕК БОТ. Могуће је да бот промени газду, онда када претходни газда престане да буде газда. Зато се ботови на глупав начин боре да им газда вечно остане на власти, по могућству да има апсолутну власт.
Препоруке:
27
8
46 петак, 12 фебруар 2016 00:59
@Рђосав, четвртак 22:20
Да, у праву си. Све је било као што си написао. Баш као у Сну летње ноћи. А и крај је исти као у Сну летње ноћи. Сећаш се? На крају су им рекли - све смо се ми то шалили. Ви више нисте ни сељаци, ни радници, ви сте јефтина радна снага за продају да вас купује онај кога вам ја доведем.
Препоруке:
20
8
47 петак, 12 фебруар 2016 01:10
@Ботовштина
Рђи је био јуловац, сад је вучићевац. Изиграва народског човека. Покушао је са тим штосовима на сајту Политике, чак се у неком коментару жалио да је на НСПМ цензура да "боле уши" па ето објављује код њих ту своју мудрост. Или је излечио уши или су му и тамо скренули пажњу на речник.
Препоруке:
23
5
48 петак, 12 фебруар 2016 01:20
Ујка Васа
И редовни избори, и ванредни избори и периоди између избора - све је искључиво у функцији одржавања на власти ради власти једног човека.
Препоруке:
16
1
49 петак, 12 фебруар 2016 05:00
цмок Торонто
Полемике су Ок али за неко боље време.
Немамо паметнија посла...Коментари у Политици за исти текст мало се разликују од ових.
Елем (не знам шта значи) вема очигледно није досадно.
Ако је за утеху ..Сви рођени ван Београдског Пашалука неће добити српско држављанство.
10 пм Торонто
Препоруке:
8
2
50 петак, 12 фебруар 2016 06:21
Vlada
Da bi država na ovaj način mogla da funkcioniše, neophodan je stalni priliv kredita. Naši ekonomski pokazatelji nisu sjajni i pitanje je da li bismo dobijali kredite, i po kojoj ceni, da nema MMF-a. Da bismo dobijali podršku MMF-a, moramo prolaziti njihove tromesečne revizije. Prošlog maja je kupljeno vreme, za sedamnest firmi, od godinu dana da se reši njhov problem ili da idu u stečaj. Tu se nalaze Borski rudnici, Politika, Petrohemija, Fap...MMF uvek može neki od neispunjenih delova programa da proglasi za obavezujuću za produžavanje sledeće revizije, ili se povlači iz aranžmana. Kupio je sebi godinu dana i sad MMF ne može da dočeka sa neobavljenim poslom...Izbore je raspisao, jer zna šta mora da izvrši da bi ovakva država mogla da funkcioniše. Ti potezi će mu srozati rejting. Zato, ako može da se kupi još četri godine, bolje sad izbori, nego da ide na redovne kad mu se popularnost strovali...
Препоруке:
11
0
51 петак, 12 фебруар 2016 07:47
Павле Аћимовић
,, и намера да се поправи резултат СНС-ових листа на локалним и покрајинским изборима овог пролећа..,,.
О овоме сам и раније писао.
Нисам у стању да замислим локалног функционера СНС-а како води своју кампању на локалу. Зато је ту АВ који покрива изборе на свим нивоима. А он изборе воли. И врло озбиљно се припрема за исте. Зато му је битно ко је у овом тренутку на власти на локалу и ко ће бити на власти на локалу у будућем периоду, јер биће још избора. Јер све гласачке листиће, на свих 8000 бирачких места не броји државни службеник из Београда већ локални чланови странака.
Препорука ДСС+ Двери : Обезбедите 8000 верних људи који ће испратити изборе на бирачким местима и који неће дозволити крађу. Јер то се спрема!
Препоруке:
14
3
52 петак, 12 фебруар 2016 08:54
ел србињо
каква бела државотворност, црни су разлози за расписивање избора.
Препоруке:
14
3
53 петак, 12 фебруар 2016 09:23
Анонимус
Главна корист од ових избора може бити да се Шешељ нађе у скупштини. Мада, ни ту није успео да побегне много од ријалитија, али...
Препоруке:
13
14
54 петак, 12 фебруар 2016 12:16
Betelgeuse
четвртак, 11 фебруар 2016 15:48
...
Јако пуно људи не зна за кога да гласа, на жалост и поред оваквих жутих и црвених и плавих некада црних, опозиција не успева да избаци кредибилну личност или скуп личности који би именима и презименима привукли и одвукли гласаче од подједнако лоших варијати из деведесетих и 5 октобарских жутаћа и СПОваца.


Потпуно нетачно. Људи не знају за кога да гласају не зато што опозиција "не успева" да избаци "кредибилну личност", већ што НЕМАЈУ ИНФОРМАЦИЈУ, због медијског мрака у Србији. За Сашу Радуловића ће гласати оно што је остало разумних људи у Србији (боље речено они који имају воље ДА САСЛУШАЈУ), а да неразум влада показују сви параметри по којима је Србија најцрња црна рупа у Европи, у мртвој трци са Украјином и Албанијом.
За мене уоште нема дилеме: ДОСТА ЈЕ БИЛО! А ево и зашто:
https://www.youtube.com/watch?v=1ntUSL76aR0
Јутуб канал ДЈБ:
https://www.youtube.com/user/DostajebiloRestart/videos
Препоруке:
10
12
55 петак, 12 фебруар 2016 15:41
Slavomir Srpski
Vucicu Sine jedini u majke, poslusaj savet Vukadinoivica. Odustani sine moj od nicim uzrokovanih izbora. Ne destabiliziraj sinko Srbiju svoju i majku tvoju.
Mazes sine ako zatreba i da priupitas Pinka da ti daju prostor i da tamo direktno pred TV lepo zaplaces i suze ronis da narod to vidi. Znam da to mozes.
Препоруке:
15
2
56 петак, 12 фебруар 2016 16:37
Чедомир Сића
Морамо схватити, да ови нови избори откривају нову мимикрију Вође - -Луја XIV краља Сунца. А то је дај да ове рибице - политичке амебе да усисамо (Кирби усисивачем). То су Чеда, Тадић, Чанак, русофил Поповић и ини. Ова стратегија му ради када су у питању аналитичари и квази елита. Чим га почну нападају, дај им хитно синекуру (Сребреница).
Препоруке:
9
1
57 петак, 12 фебруар 2016 18:09
Sten
@Рђосав
Bilo sta da komentarise covek uvek vise govori o sebi nego o onome sto komentarise. Tako i Vi Rdjosave, uzimajuci od Seselja ono sto ce potvrditi Vasu misao, a izostavljajuci ono sto ce joj protivureciti mnogo ste rekli o sebi. Sve bi izgledalo mnogo drugacije da ste se setili da je Seselj uvek isticao da mu je ideologija primarna i da je od pocetka ostao veran svojoj ideologiji i da ce uvek tako i da bude.
Препоруке:
14
2
58 петак, 12 фебруар 2016 22:16
Горан Станковић
Да би избори у Србији имали смисла СВАКА општина МОРА да има свог представника. Друго, успешност уколико се подигне излазност на рецимо 80%. Треће,у овој ситуацији, забранити сваку пропагандну активност ( плакате, рекламе, билборде,... ), осим дебата и полемика на телевизијама, јавних трибина и скупова због представљања програма, никако малтретирање грађана од врата до врата и слично ( помислиће људи да су то НОВИ принудни управитељи зграда ). Рецимо, РЕМ прима редовно плату, а телевизије са националном фреквенцијом, плус новине, сондирају ли терен, само тако. И имате бирача ( просечног ), ма тражиће да га камера слика док гласа.
Оно што забрињава, а у ствари говори да нема ништа ново у Србији, нико не помиње национализацију - или, прогресивно опорезивање. А сви знамо где су, и како су стигли, тамо где јесу, новци.Пратимо извештаје страних, озбиљних агенција, које и у нас преносе озбиљне новине.
Препоруке:
7
3
59 субота, 13 фебруар 2016 05:07
Zvonimir Bgd

dipl. ing.

Cesti izbori su potrebni i pozeljni, narocito ako je politicki sistem nestabilan.

Zar nije tako, g.Vukadinovicu?
Ovaj komentar je jedan od retkih koji nije dobio negativne ocene. Znaci da i kolege komentatori dele misljenje o korisnosti sto cescih izbora. Po mom misljenju, pojam "nestabilnog politickog sistema" moze se prosiriti i na losu ekonomsku, politicku, drzavnu situaciju u Srbiji. Bez obzira sto je skupstinska vecina stabilna.
Drugo je pitanje da li ovi izbori u uslovima medijske blokade opozicionih misljenja i tema mogu obezbediti demokratski legitimet pobednicima. Dakle, taj legitimitet se ne bi obezbedio ni izborima za Beograd ukoliko bi ostala ova nepodnosljiva medijska blokada. Ona se mora razbiti, ne samo za ove izbore i ono zakonom propisano vreme na zvonce, vec i pre toga. I za stalno... obnoviti javne politicke debate... znam da je ovo u Srbiji ideal, ali mora se krenuti od najosnovnijeg - mogucnosti da te svi cuju i vide!
Препоруке:
4
2
60 субота, 13 фебруар 2016 12:33
Турас
„Маневарски простор влада за реализацију сопствених циљева – чак и кад је реч о државама знатно већим од Србије – скучен је, а донекле се може проширити ако оне имају подршку коју доказују на изборима. Дакле, сасвим логично делује образложење владе да су ванредни избори потребни да би ојачала капацитет за реализацију (европске) политике коју води.“
Када би овакву "мудрост" посланик изрекао у парламенту "неким знатно већим државама" створила би се гужва ипред тоалета , јер посланици од смеха неби могли да издрже...
Али у Србији свака шуша може да се пролупава - што је интересантно има своју публику - бива још и награђен наместо исмејан и нагрђен .
Препоруке:
5
1
61 понедељак, 15 фебруар 2016 19:30
Meda
Ko Van rece da je vuletic intelektualac, obicno bitanga, tutuban, Silk a iz rezimski bubanj.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер