субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

"Дестиловани" радикали

Kоментари (20) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 24 октобар 2008 16:16
Antifasista
U vezi s poslednjim pasusom:
g. Vukovic prigodno zaboravlja sustinu;naime, nije NIKOLIC taj koji Seselju "deli packe" i diskredituje ga na bilo koji nacin, "dok je ovaj u zatvoru". Reklo bi se da je obrnuto. Nije li Seselj (u direktnom TV-prenosu, omogucenom bas Nikolicevim aktivizmom), ovome poslao svojevrstan svilen gajtan udarajuci u omiljenu srpsku zicu: onu zaverenicko-teoreticarsku, naravno. Obelezavajuci Nikolica kao zlog agenta zlih zapadnih sila ili kako vec ide. A sa takvim "argumentima", rasprave nema. Seselj, kao izvrstan psiholog masa, dobro zna koji je zeljeni efekat takvih reci.
Sa druge strane, vidljiva je zelja i Nikolica i Vucica da ni o Seselju (a ni o bivsim stranackim prijateljima) ne kazu nista ruzno.
I vec je naporan manir koji je (pored ostalih) promovisao i NSPM, kad je raskol u SRS u pitanju. Naravno da je krah jedne velike stranke po sebi tektonski potres i da pokrece gomilu pitanja. Naravno da (ovakvoj) Srbiji treba sto jaca opozicija. Ali rutinski pik na Tomu u kljucu X File-ovskog scenarija po kojem njime upravljaju strane sluzbe, u najmanju ruku je neozbiljan i ne treba instituciji poput NSPM. Na slican nacin su reagovali i neki vidjeni protagonisti srpske scene poput dr Cavoskog. Koji, naravno, "zna" da je u pitanju "nesumnjivo" upliv stranog faktora. I mean, c'mon. A to govori isti covek koji se bavi PRAVNOM naukom (dakle zna da su neosnovane etikete bezvredne) a pritom je u pitanju isti covek kojeg do pre godinu-dve i stapom nije bilo moguce naterati da pruzi jasnu podrsku SRS-u. Pa tako i nas postovani NSPM, koji je do juce udarao u bubnjeve DSS-ovske racionalizacije radikalske "neemancipovanosti" i ni upola ovako zdusno kritikovao Kostunicinu odluku da se po svaku cenu i bez obzira na sve ne ide sa SRS. A prilika je bilo gotovo dvocifreni broj.
Naravno, ne aboliram ni Tomu niti SNS bez pokrica. Ostaje da vidimo kako ce da se ponasaju. A ne da im pisemo presudu unapred. A ovaj tekst lici na to, uz sav respekt g. Vukovicu
Препоруке:
0
0
2 субота, 25 октобар 2008 17:09
Неофит
Колико је Томислав Николић учинио добро Србији, најбоље се види по онима који су хвалили његово цепање СРС, а то су углавном били "првоборци" за независно Косово и они који се само празним флоскулама "боре" за КиМ у саставу Србије. Одличан текст.
Препоруке:
0
0
3 субота, 25 октобар 2008 19:34
dejan025
Zasto su svi analiticari toliko protiv Nikolica i Vucica na ovom sajtu?
Veoma jednostavno, zato sto bi oni veoma rado videli Kostunicu na celu opozicije u Srbiji.

Ali, nekako ne ide, pa ne ide. Sada je susret Nikolica sa Americkim i Britasnkim ambasadorom kontroverzan, a Kostunicina vlast sa G17 nije?

Pa, KOstunica je uz pomoc zapada doveo na vlast toliko mrski DS, zar ne?
E, evo zasto je Nikolic otisao, zato sto je bio manjina u stranci, i zato sto je vladu, sastavljao Seselj sa Kostunicom.

Prilicno providno, Nikolica na celo Skuspstine, Kostunicu i Todorovica u vladu. E pa, Nikolic to nece, mozda vas boli sto ovo znaci da Kostunica nece vise nikada biti premijer?

Mislim da je to, koristiti radikala, dogovoriti se sa Seseljom, istisnuti Nikolica i vladati Srbijom! Providno, za sve.
I setite se Nikoliceve poruke, bez nas nema nacionalne vlade. Pa makar i sa 10 posto glasova. A bice ih vise, a to boli,zar ne?
Препоруке:
0
0
4 недеља, 26 октобар 2008 01:57
Nikola
Komentar je da 'NSPM' boli to sto Kostunica nece biti premijer?
Da nekoga boli 10% glasova za SNS?
Takvi komentari su proizvod iracionalnog i politicko-oportunistickog nacina razmisljanja.
SRBE (bar one koji bastine slobodu) boli to sto jedan od glavnih opozicionara unosi konfuziju u ovaj deo politicke scene, i to u trenutku kada srbija ima ozbiljnih problema sa obe svoje pokrajine. To sto obezbedjuje miran politicki san strankama na vlasti, koje dok mi ovo pisemo rasprodaju i dusmanima obecavaju krvlju placenu srpsku zemlju.
Nikoliceva izjava da bez njegove partije nema nacionalne vlade,ne znaci nista drugo nego da takve vlade nece ni biti.
Ili je nikoliceva partija mozda vaznija od nacije?
I nije Tomislav obezbedio seselju tv prenose, vec potpisi 1.102.237 gradjana srbije.
I hvala autoru komentara da 'naprednjaci' ne zele da upucuju ruzne reci na racun SRS, zaista me je nasmejao.
Jel to na svoj recnik paze isti oni koji su postali parlamentarna stranka na osnovu kradje poslanickig mandata, odnosno izborne volje gradjana koji su svoje poverenje ukazali listi 'Srpska radikalna stranka- dr. Vojislav Seselj'
Kakvo licemerje...
Препоруке:
0
0
5 недеља, 26 октобар 2008 02:25
Antifasista
To sto su srbofobni krugovi i zapadne ambasade "hvalile" Nikolicev potez, ne govori ni o cemu. Jer Nikolic tu podrsku niti je jurio, niti je pokazao ikakvu vidljivu nameru da postane blizak sa tim delom scene. Treba biti vise nego naivan pa ne pretpostavljati sta oni misle i njemu i Srbiji. A Nikolic nije naivan. Jer ne bi dosao do politickog punoletstva, da to jeste.

Uostalom, taj marketinski trik nije od juce... takticki "hvaliti" nekoga ko ti je etablirani protivnik, i kojem tvoja "pohvala" moze doneti mnogo stete a nimalo koristi. I na to su i racunali, cenim, medijski srbofobi koji su tih dana naprasno "zavoleli" Nikolica. Napose zato sto je i vrapcima na grani jasno da je Nikolic perspektivno daleko veca prepreka srbofobnom sektoru, nego vedete SRS, koja se, bez Nikolica i Vucica, gotovo vidljivo pretvara u drugosrbijaski stereotip Pescanika i slicnih, o zatucanim i prevazidjenim nacionalistima. A takvi nikome nisu konkurenti. Seselj je druga prica, i njegova licna popularnost je neosporna i tako ce biti i po povratku u Srbiju. S tim sto je Seselj i dalje usmeren na vodjenje politickog zivota na krajnje personalnoj liniji, poput rudimentarnih devedesetih, gde su sustinski "ideoloski" sukobi bili vodjeni u cuvenim TV-duelima sa Draskovicem i ostatkom tadasnje scene.A to vreme je gotovo. Ali stranka kao takva, ideoloski zasnovana na kultu licnosti i sve dezorijentisanijem romantizmu koji podrazumeva projekte poput "vracanja brace katolika i muslimana u Srpstvo", kao da su ovo 1840-te a ne 2000-te, tesko da moze da racuna na neki znatniji odziv u perspektivi. A Nikolic/Vucic fransiza ne nosi taj bagaz. I zato i jesu (tj. videcemo, a mogu da budu) kicma opozicionog comeback-a. U svakom slucaju daleko vise nego DSS, koji je do juce sedeo sa Dinkicem u Vladi i deli roditeljstvo i nad SSP-om i nad mantrom o EU. Decom koju se odrice sada kad su uveliko punoletna. I to posto je (DSS) dvolicno sedeo sa G17 a sa Seseljem pravio dilove oko SRS ali da Nikolic ne cuje.
Препоруке:
0
0
6 недеља, 26 октобар 2008 04:47
Uskokovic Sasa
Treba samo pogledati ko sve podrzava gospodina Nikolica (to je ucinila cak i Natasa Kandic) i sve je odmah jasno. Analiza je po mom skromnom misljenu sjajna.
Препоруке:
0
0
7 недеља, 26 октобар 2008 13:44
dejan025
Jedan od komentara koje sam ovde procitao glasi. Jedan od glavnih opozicionih lidera.
Da malo korigujem tu misao, Tomislav Nikolic nije jedan od glavnih lidera opozicije, on je lider opozicije.

Ko je to drugi?
Ko je bio u stanju da u duelu sa Borisom Tadicem, osvoji 2 200 000 glasova?
Ko je taj drugi lider koji je mogao osvojiti taj broj glasova?

Dragan Todorovic, Nemanja Sarovic, Natasa Jovanovic, Vjerica Radeta?

Budite realni, uredu mozda vam se potez Tomislava Nikolica i Aleksandra Vucica ne dopada ali to ne znaci da oni nisu ozbiljni politicki igraci i lideri opozicije.

Znate li sta je problem DSS? Sto oni misle da govore u ime cele Srbije. Na neki cudan nacin, moralisu, dele lekcije, no oni jednostavno govore u ime svojih glasaca, kojih prema zadnjim izborima ima oko 12 procenata.

I u tome je sva sustina problema, prosto ne mozete traziti upravu nad zemljom sa tim procentom glasova, mozda je legalnu kada imate neku cudnu politicku kombinatoriku ali nije legitimno.

Ovo sa Natasom Kandic je cudno i ne bas promisljeno poredjenje. Svako ko se nama ne svidja saradjuje sa Natasom Kandic.

Setimo se kolumni Slobodana Antonica da je nacionalna ideja u krizi i da joj trebaju svezi impulsi.
Uopste srpska nacionalna misao treba zaista da postane nova srpska misao, na starim prevazidjenim obrascima i matricama ne moze se graditi uspesna nacionalna politika.

SNS ima sansu da to uradi, veliko je pitanje da li ce oni reformisati srspku nacionalnu ideju, osloboditi je mitomanije i megalomanije, kazem imaju sansu da li ce uspeti ko zna, tesko je biti preveliki otpimista.

Tu sansu imao je i DSS i Vojislav Kostunica, i to onda kada su imali stotine hiljade glasova, nisu je iskoristili, sada im ostaje moralisanje i tugovanje, i stavljanje klipova u tockove onim koji to mozda mogu uraditi.
Препоруке:
0
0
8 недеља, 26 октобар 2008 14:32
Antifasista
Bese li to ista ona Natasa Kandic koja je Tomu klevetala kao ubicu civila? Da su i Nikolic i tadasnji SRS bili pametniji, Natasa Kandic bi placala sudske odstete do kraja zivota, kao i B92 koji je dezinformaciju zdusno sirio. U civilizovanom svetu postoji sudstvo koje tretira takve slucajeve; osteceni po pravilu dobijaju materijalnu satisfakciju a autori kleveta takvu kaznu da im retko kad posle padne na pamet da se istim stvarima bave, jer ih zasvrbi dzep.

I kako to, konkretno, Natasa Kandic "podrzava" Nikolica? Neki primer, crno na blo, ne ove prosirene recenice u Toma-je-izdajnik-a-tekst-je-krasan-fazonu.

I neonacisticke organizacije "podrzavaju" teritorijalni integritet Srbije. I sad zamislimo da neko, slicnom zamenom teza, SVAKOG ko se zalaze za celovitu Srbiju proglasi za... neonacistu ili fasistu.
Ah, da, to vec radi jedna medijska kuca. Zove se Pescanik. Srecom, nemaju sekciju za komentare.
Препоруке:
0
0
9 уторак, 28 октобар 2008 03:18
Uskokovic Sasa
"Sa druge strane, vidljiva je zelja i Nikolica i Vucica da ni o Seselju (a ni o bivsim stranackim prijateljima) ne kazu nista ruzno". Moram da priznam da me je ovaj komentar gospodina koji se potpisuje sa Antifasista iskreno fascinirao. Podseticu ga da je g. Nikolic objavio transkripte sednice odbora za odbranu Vojislava Seselja i time direktno ugrozio odbranu svog dojucerasnjeg politickog idola (sada se Seselj brani bukvalno napamet bez mogucnosti da kontaktira svoje pravne savetnike). Posebno treba napomenuti ponasanje g. Nikolica dok je na delu pokusaj nametanja branioca Vojislavu Seselju pod laznim izgovorom zastrasivanja svedoka. Tomislav Nikolic u svojim neverovatno brojnim medijskim nastupima pravi od Vojislava Seselja u najmanju ruku manijaka koji se izivljava na svojim saradnicima (mozete zamisliti sta tek radi divnim Haskim svedocima). Sve i da je ovo istina (da jeste g. Nikolic bi morao biti pacijent psihijatrijskih ustanova s obzirom da je izdrzao 18 godina terora) u najmanju ruku je nemoralno je iznositi u ovom trenutku. Sto se tice komentara o liderskoj vrednosti funkcionera ostalih u SRS-u, on zaista nije ni blizu gospode Nikolica i Vucica i ta do juce najaca opoziciona stranka nece moci dobrom da se nada ako joj se ne vrati g. Seselj. A sto se tice podrske Natase Kandic, naravno da nisam mislio da se ona pridruzuje toj stranci ili da joj pruza podrsku ali je nesporno govorila sa velikim simpatijama o cinu g. Nikolica u dnevnom listu "Danas" od 08.09.2008.
Препоруке:
0
0
10 среда, 29 октобар 2008 03:14
Antifasista
Sasa, zamislite da ovu polemiku vodimo pod pravim imenima i zatvorenu od javnosti, kao stranacke kolege. Dodje do raskola. Nakon nekoliko dana, ja krenem da "objasnjavam" medijima da Vi postupate mimo stranke, oblepim Vas etiketom izdajnika i sve u tom stilu: pripisem Vam reci koje niste izgovorili i ostalo. Da li biste imali razloga da u tom slucaju podnesete javnosti transkript na uvid i pokazete ko u stvari ne govori istinu? Isto se doodilo sa Nikolicem i SRS, nemojte da se zamajavamo nepostojecim povodima. Covek je oznacen kao bezmalo insajder koji - mimo volje stranke - namece glasanje za SSP. Transkript je bio JEDINI fizicki dokaz da je iza te odluke stajala citava SRS i da je inicijativu pokrenuo sam dr Seselj. Da Nikolic to nije izneo na uvid javnosti, kletvobacacice i ostatak COU SRS bi ga do danas verovatno demonizovali do nezamislivih razmera. Zasto nisu posteno rekli "predomislili smo se", i onda razloga za objavu transkripta svakako ne bi bilo. A tu lezi i odgovor na krajnje nategnutu tezu o nekakvoj Nikolicevoj zaveri protiv Seselja u Hagu. Koja je naprosto urnebesna. Zbog cega sam Seselj nije prekinuo radikalske insinuacije, objavio u recenici-dve da je do raskola doslo zbog predomisljanja i naknadnog neslaganja SRS (sto je legitimno!) i Toma bi imao prost izbor da se ili povinuje vecini u stranci ili potrazi sopstvenu politicku buducnost samostalno. Ovako, Seselj je poceo sa "vrbovanjem", "sluzbama" i slicnim arsenalom... i kad je transkript izasao sve to se pokazalo kao besmislica. Jasno se vidi da je Seselj taj koji je bio prvo za SSP pa potom protiv njega. Sto je OK, ali nije OK da da to predomisljanje ide preko Nikolicevih ledja i bude redstavljano kao Nikoliceva nedoslednost.

Oko "podrske" gdje Kandic, koristite istu vrstu konstrukcija kao i B92. I oni udare na sva zvona kad god se na nekom neonacistickom brlogu od sajta pojavi, zgodno na dan pred izbornu cutnju, "podrska" DSS-u ili SRS-u. Koju te stranke, naravno, nisu trazile
Препоруке:
0
0
11 среда, 29 октобар 2008 03:18
Antifasista
PS I navedite jedan (JEDAN) primer emisije u kojoj Nikolic od Seselja pravi "manijaka koji maltretira podredjene" i sta sve bese..
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 30 октобар 2008 07:37
Uskokovic Sasa
Mozda je vama urnebesno ali Vojislav Seselj trpi konkretne i teske posledice zbog toga. Procitajte transkripte sednica tima za odbranu Vojislava Seselja (ima ih u celosti na sajtu rts-a) pa ce vam biti jasno da niste u pravu. Takodje bih vam savetovao da procitate transkripte sednice centralne otadzbinske uprave srs-a na kojoj je Nikolic iskljucen iz stranke i oni ce vam sigurno pomoci da bolje razumete stvari. Nikolic je u intervjuu dnevnom listu "Pravda" izjavio povodom mogucnosti da se na njega sprema atentat zbog napustanja stranke (e to je zaista urnebesno) rekao za svog politickog idola da je opasan covek i da sve sto naumi ostvari. To vam je jedan primer a bilo ih je na desetine po raznim novinama. Sto se tice poredjena sa B92, smatram ga krajnje nekorektnim. Naveo sam vam konkretan primer gde Natasa Kandic po prvi put u zivotu, barem delimicno, hvali Tomislava Nikolica i zaista ne vidim tu bilo kakav pokusaj manipulacije sa moje strane. Ako vama to nije cudno onda u redu.
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 30 октобар 2008 12:04
bojan
Odlicna analiza. Odavno nisam procitao bolji tekst. Vidim da je izazvao i veliko interesovanja stranackih aktivista. Iz stare a iz nove partije.
Препоруке:
0
0
14 петак, 31 октобар 2008 14:47
Antifasista
Sasa,
da ne menjamo ovu temu. Polazna tacka moje kritike teksta (i Vaseg oduseevljenja istim) nalazi se u - po meni, cinjenicno neodbranjivoj - tezi autora, g. Nebojse Vukovica, o nekakvoj Nikolicevoj "ideoloskoj izdaji". koju ja ne uspevam da vidim, pored sveg truda. CINJENICA je da je SSP BIO PRIHVACEN od strane dr Seselja i opstim konsenzusom overen u SRS. CINJENICA je da je Nikolic odbio da ponese zig nedoslednog prevrtljivca koji bi ga svakako obelezio, da je pokusao da stvar izvrda nepostojecim argumentom. Eto, predomisljamo se - javio nam Seselj iz Haga. To je neozbiljno, i to od SRS pravi hodajuci stereotip koji o toj stranci pravi DS i drugosrbijaska margina.

Kao sto Nikolicevom raspolozenju svakako nije pomogla ni CINJENICA da je Seselj buducu vladu dogovarao iza njegovih ledja, a sa sampionima doslednosti i otvorenosti prema SRS-u, Kostunicom i Dacicem. Cudjenje izaziva jedino CINJENICA da je Nikolic trpeo toliko dugo. Ni Vi ni ja ne bismo tu vrstu osionosti tolerisali rodjenom bratu, a ne partijskom lideru.

Sve to ne treba mesati sa CIBNJENICOM da se dr Seselj herojski i hrabro drzi u Hagu, i da svako normalan ima simpatije za njegovu odbranu. To su dva para rukavica; transkriptima mozemo da se gajdamo do prekosutra, bez koristi ikakve. Puni su ad hominem optuzbi dojucerasnjih saradnika, Nikolica i ostatka vrha SRS. Kao i svaka porodicna svadja, i ova je zesca i ostrascenija nego svadja sa nekim s kim se nema nista zajednicko: sa LDP, recimo.

Rekavsi sve to, i dalje smatram da Nikolicev efekat treba sacekati. Ako bude osnova za kritiku, bicu prvi. Do tada, ove jednostrane DSS-nostalgicne eskapade pojedinih NSPM-autora smatram onim sto i jesu: neiskrenom "brigom" za stranku koju je njihov politicki guru odbacivao kad god je imao priliku, a davao prednost Dinkicu i ekipi.

@ Bojan
Nisam aktivista SNS,niti planiram to da budem. Ako je g. Sasa aktivista SRS, i to je legitimna pozicija za stav koji ovde brani, normalno. Nema nikakvih problema
Препоруке:
0
0
15 петак, 31 октобар 2008 20:10
Uskokovic Sasa
Ono sto vi ne uspevate da vidite ja vidim kristalno jasno. Navodite neke stvari o Vojislavu Seselju o kojima nista ne znate i uzimate zdravo za gotovo stvari koje se danima plasiraju po medijima (da je on navodno nekog maltretirao). Kako vi znate da je to istina? Culi ste od Tomislava Nikolica. Podseticu vas da je cak i Maja Gojkovic rekla da je on uvek vrlo demokratski vodio stranku, funkcionere srs-a koji to potvrdjuju necu ni da nabrajam jer im se moze zameriti na objektivnosti. Bozidar Delic kaze da je Seselj uvek imao divan, korektan i odnos pun medjusobnog uvazavanja sa njm. Znate li da je Vojislav Seselj pred izbore preglasan na predsednickom kolegijumu? Ispostavilo se kasnije da je to glasanje imalo teske posledice po srpsku politicku scenu. Dragan Markovic Palma je ponudio koaliciju SRS-u za koju je Vojislav Seselj bio. Na inicijativu Seselja da se udje u tu koaliciju reagovali su zucno Nikolic i Todorovic sa recima da ne mogu sa njim jer je za Evropu. Seselj je rekao da za to nije cuo a oni su mu odgovorili da je javno nastupio sa tim stavovima i da nece valjda stranka protiv svoje ideologije. Seselj je dao na glasanje i izgubio, vecina je bila protiv. Znaci kada Seselja preglasaju to je demokratija a kada Nikolica preglasaju to je onda izivljavanje. Sto se tice SSP-a, pogledajte Nikoliceve stavove o tome pre izbora a pogledajte ih sada. " Ne nude SSP Srbiji, vec Demokratskoj straci. Ne nude nista gradjanima, ni vece plate, vece penzije, samo veci broj glasova DS-u". Ovo je citat Nikolicevog govora sa mitinga SRS-a iz aprila meseca ove godine. Da vas i podsetim da je Bozidaru Djelicu posle potpisivanja sporazuma porucivao da ce ga sacekati na aerodromu i pozvati na odgovornost, te privesti "poznanju prava". Posle ratifikacije sporazuma on izjavljuje da je to istorijski dan za Srbiju. Licno kao covek, koji je glasao za SRS upravo zbog odgovornog odnosa prema kljucnim nacionalnim i drzavnim pitanjima, bio sam sokiran najavom podrske SSP-u.
Препоруке:
0
0
16 петак, 31 октобар 2008 20:56
Uskokovic Sasa
Dobro je sto je Vojislav Seselj uvideo svu pogubnost glasanja za taj sporazum. Tokom glasanja u stranci Nikolic je jedini bio za, a protiv su bili cak i oni sto su otisli sa njim Vucic, Delic i Mirovic. Sto se tice ideologije nove stranke ja se slazem sa autorom teksta da ona u sustini i ne postoji. Ni jednog trenutka ne zelim da osporim pravo Nikolicu da se menja, i licno i politicki, ali je to mogao i morao uraditi na drugi nacin. Kada se ne slazes sa politikom stranke, njenim predsednikom, njenom ideologijom imas mogucnost da je napustis i osnujes svoju. To su barem ucinili brojni politicari na nasoj politckoj sceni (Kostunica, Vuksanovic, Jovanovic i mnogi drugi). Ni jedan od njih nije otimao stranci mandate (iako su neki uzivali veliku popularnost u strankama). Tako je morao uciniti i Nikolic i imao bi apsolutno postovanje svih pa i mene. A ovako cini ono protiv cega se celog zivota politicki borio. Slazem se sa vama da treba pruziti sansu novoj partiji, ali i moram da primetim da joj pocetak mnogo ne obecava. Ona muzika iz filma "Roki" je pomalo tragikomicna i prvi red prepun zapadnih ambasadora (uzgred nije bio ruski vec je poslao nekog nizeg cinovnika) ne sluti na dobro. Ipak sacekajmo pa cemo opet diskutovati. "Vrijeme je majstorsko reseto", rekao bi vladika Rade.
P.S. Nisam nikada bio clan nijedne partije i ne planiram da se u tom smislu angazujem.
Препоруке:
0
0
17 субота, 01 новембар 2008 10:55
dejan025
Ni ja nisam clan ni jedne partije i nemam nameru da to budem. Mogu biti simpatizer jedne ili druge opcije ali to se menja od izbora do izbora.

Samo bih zeleo da skrenem paznju na nesto. Ta matrica SRS, da ovako bezobzirno napadaju Nikolica nije dobra.

Pre svega, sto bi rekao Kostunica njihov posao je da budu opozicija a ne da se bave opozicijom. Ovako, pokazuje se kao sasvim tacno da je odlazak iz stranke Nikolica i Vucica tu stranku gotovo unistio.

Da je to tako, svedoce osmi istrazivaca javnog mnjenja i sami radikali. Da je to jedna beznacajna stvar ne bi u to uneli toliko strasti i mrznje u svoj inace primitivni obracun sa Nikolicem.

Samo njihvo ponasanje u skupstini svedoci o dubini krize koju prezivljavaju.

Napadate onoga ko vam je ozbiljna politicka konkurencija.
Ali ovim nacinom nece uradtiti nista osim, da jedan deo glasaca oteraju u apstinenciju.
Ovo sto sada rade ce omoguciti Tadicu, gotovo decenisku nicim ogranicenu vladavinu.

Ovom politikom se vlada ne rusi.
SRS sada ima jedinog takmaca u SNS, i vidi se da im je do rusenja vlasti stalo ko do lanjskog snega.

Na kraju evo jednog zanimljivog poredjenja. U Nemackoj su naredne godine izbori, i ova velika neprirodna koalicija je pri kraju.

Konzervativci Angele Merkel su sve nepopularnije, ali su se socijal demokrate u medjuvremenu podelile. Naime istinski levicar Oskar La Fonten je bio stalno preglasavan u stranci i napustio je istu, i osnovao novu partiju nazvanu Levica.

Sa sobom je odneo nesto manje od polovine glasaca nekada jedinstvenih socijal demokrata.
Raskol je toliko dubok, licni animoziteti toliko veliki da i jedni i drugi godinama izjavljuju da nikada ni pod kojim uslovima nece saradjivati.

A posle izbora JEDINO ZAJEDNO, mogu da formiraju vladu, medjutim toliko su zakrvljeni da je to ne moguce, tako da Nemacka manje vise zna, Anglela Merkel joj je sudbina.

Isto je cini mi se i ovde. SRS I SNS se mogu tuci do u beskraj, Kostunica moralisati, ali DS ce vladati.
Препоруке:
0
0
18 субота, 01 новембар 2008 20:04
Uskokovic Sasa
Dejane, slazem se sa vasom ocenom da ce iz ovoga profitirati samo Tadic. Medjutim treba videti zasto je danas gotovo nemoguca saradnja opozicionih stranaka, pogotovo SRS-a i SNP-a? Mislim da je za to zasluzno ponasanje Tomislava Nikolica. Ne moze se ocekivati od SRS-a da precute otimanje mandata u republickom parlamentu i pokusaji otimanja po lokalnim skupstinama. Da Nikolic nije napravio ovaj potez mogla se ocekivati posle odredjene vremenske distance odredjena saradna, a ovako je to nemoguce. Jednostavno se ne moze tako pocinjati politicki zivot nove stranke.
Препоруке:
0
0
19 недеља, 02 новембар 2008 16:11
Одличан текст г. Вуковића
Реална и непристрасна анализа.
Препоруке:
0
0
20 уторак, 04 новембар 2008 20:20
dejan025
Mozda si upravu, uzmimo da reci. Ali politika nije isterivanje pravde po svaku cenu.
Uredu, mozda je Nikolic pogresio, ali sada ici u toliko dalekosezan obracun sa njim je bez smisla.

Potpuno je jasno da nacionalna opcija bez Nikolica nece moci formirati vladu nikada.
Glasovi ce se podeliti i to ce biti cinjenica.
U sustini, mene kod SNS vise privlaci Vucic nego sam Nikolic.

Budimo posteni, vodio je postenu bitku za gradonacelnika, nije izazvao raskol, pokusao je smiriti strasti, videlo se da mu nije bilo lako, zar ne?

Po meni to je dokaz da je iskren i da nije u politici samo zbog sinekura.
Covek ima stav, emocije, i cak i ako to tumacimo kao znak slabosti, bolje i to nego da je gramziv i neprincipijelan.

A sto se ideologije tice, zar Seseljevoj ideologiji nije trebala reforma? Zar je to ideologija, tzv. srpskog nacionalizma nesto za cega mi treba da glasamo?

Ako jeste, onda ja svakako necu glasati, jer je u sustini besmislena.
Naravno da treba promena!

E sada bice da je Kostunici glavni problem sto je Nikolic bio za SSP.
DSS i Gojkovicka se ponasaju kao da je Nikolic prisao Tadicu, a sta je program DSS, necemo SSP, nikada ni po koju cenu, dok se ne povuce priznanje Kosova. Culi smo to znamo za to i vidimo doslednost u ponavljanju toga.

Ali bazirati celo svoje delovanje na tome necemo u EU, kao da je to jedini problem ove zemlje.

Pred ovu zemlju se nadvijaju tamni oblaci, ustvari scenario koji je bio namenjen tzv. Kostunicinoj trecoj vladi se sada ostvaruje.

Naime kapital se povlaci usled krize i mi smo pred slomom, da su nacionalne snage dosle na vlast taj kapital bi se povukao radi izazivanja nezadovoljstva i pada te vlade.

Sta je odogovor DSS na to? Kako cemo reformisati ekonomiju, kako cemo reafirmisati moral i moralne vredosti? Nema ga, jedino sto znamo necemo SSP.

A sada necemo ni sa NIkolicem i Vucicem saradjivati, to znaci necemo ni vlast. Ostaje nam prazna tlapnja. Masala!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер