четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Чувари деце од родитеља

Kоментари (10) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 23 октобар 2008 03:32
Bojan - Sidnej
Тврдње да фиѕичко кажњавање деце утиче на њихову психу тако што их тера на насиље према вршњацима, је тип изјаве који већ годинама можемо да чујемо из уста НВО и сличних ултра-либерала, а који у суштини нема везе са стварношћу.
У Аустралији је ово покушано у једном облику, и за последицу има комплетну генерацију разуларене дечурлије коју нико нити хоће, нити сме да контролише, а којима је једна од главних разонода да излазе ноћу и разбијају комшилук. У процесу страдају како куће, тако и аута и баште, а понекад и људи који се затекну на улици. Систем слободе не само да не функционише како је замишљен, већ има и сасвим супротан ефекат на децу, јер она уче да за њих у ствари и не постоје никакве границе, пошто не бивају кажњени ни за један преступ у младим данима. Наравно, када достигну пунолетство, ситуација се мења, и већина врло рано заврши на суду због туче, пијане вожње, вожње без дозволе, малтретирања жене и слично.
Једна од ретких ствари са Фокс нетворка са којима се апсолутно слажем је: Сачувај нас боже од пореза и од Левих будала (left wing loons).
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 23 октобар 2008 11:26
ljubinka
Ovo je još jedna manipulacija koju treba lokalizova
i uključiti stručnu javnost da iznese svoje mišljennje kako bi se građani upoznali sa ovim zlom što želi da uđe preko obrazovanja.A, oko nam i ova balast profunkcioniše rezultat je: razuzdana deca koja slabije uče i koja su podložna porocima. Roditeli koju su sputanida pravilan način vaspitaju svoju sopstvenu decu postaju i oni frustrirani i kao takvi i oni su podložni raznim vidovima poroka.Tako nastaje haos.A,znamo ko najbolje profitira u haosu po onoj Andrićevoj...to
je vreme kad pametni zaćute... i fukara se obogati."
" i fukara se obogati.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 23 октобар 2008 20:22
Irena
Svaka generalizacija je losa,tako i ova.Slazem se sa gospodinom Antonicem u potpunosti. I ja sam protiv zlostavljanja dece,i drustvo se protiv toga mora boriti,ali tako sto ce edukovati zene i decu da ne trpe nasilje,da potraze pomoc od strucnih sluzbi,da zastite svoja prava. Ali samar koji dete dobije od roditelja ne moze biti smatran nasiljem. Ne mozemo sve roditelje pretvoriti u nasilnike i kriminalce. A tkz. borce za ljudska prava bih uputila da prvo nauce sta su ljudska prava,jer su u predhodnom periodu pokazali da im je taj pojam stran...
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 23 октобар 2008 22:25
anonimno
ovde na zapadu,gde ja zivim, to vec dugo vremena postoji i vec su mnoga deca tuzila svoje roditelje, pa su ovi ili isli u zatvor ili placali velike novcane kazne.to ih u skoli vec u drugom ili trecem razredu osnovne skole uce. a u Bibliji lijepo stoji- karaj sina u mladosti, da ne bi on tebe u starosti- -a zensko dete drzi na uzdi celi zivot-. DEtetu cim malo pustis, ono vise ne poznaje granice izmedju dobra i zla. EU nam donosi svoje zakone, a mi jos se ni od komunistickih nismo odmorili i dosli sebi.
Препоруке:
0
0
5 петак, 24 октобар 2008 07:58
dragoslav pavkov
Potpuno se slažem sa autorom članka,sam bih ga isto napisao,naravno kad bih umeo.Takođe.i „slučajni prolaznik“ je na tragu istine.Gde ste se vi Danijela prepoznali u njegovom postu da ga ekspresno kvalifikujete kao nasilnika uz neizbežan „govor mržnje“.Kakva vrsta ljubavi izbija iz vašeg odgovora njemu?Ili ste vi i vama slični od nekog ovlašćeni da tzv.“govor mržnje“ u terapijske svrhe koristite za isceljenje neistomišljenika!?Zašto ako je to tako,odričete pravo nekom da u vaspitanju deteta koristi ćušku intenziteta proporcionalnog vašem „govoru ljubavi“?Ne znam imate li dece,da li su (ako ih imate) bila izložena traumama koje izazivaju događaji kao sto je odlazak oca u rat (osećaj napuštenosti),majčina borba za egzistenciju kada da bi preživela biva prinuđena da radi i nešto što inače nebi radila (bezperspektivnost),podsmeh vršnjaka koji imaju „firmiranu“ garderobu za razliku od njih koji se oblače na buvljaku (preventivna agresija kao vid odbrane),itd...Ko ste vi da roditelju koji se u takvim uslovima bori za život,svoje dece i svoj,za njihovo obrazovanje,delite lekcije o tome kako treba da se više druže sa svojom decom,a ako im to predstavlja problem da ih odvedu kod nekog nadrndanog „psihologa“ u Centar za socijalni rad da mu on pruži stručnu pomoć?Sve o čemu pišem sam lično prošao,i neka vam ne padne na pamet da me nazovete nasilnikom ako sam detetu za njegovo dobro pripalio šamar.Mene kao dete nisu mnogo tukli,ali mi nikad nije palo na pamet da se igram hranom,da histerišem,da budem nepristojan prema starijem i slično,i uopšte se ne osećam uskraćeno jer mi to roditelji nisu dozvoljavali.Ovako,imam utisak da vi i neki vama slični pišete o stvarima o kojima nemate pojma,uključujući i doktora sa Kembridža.
P.S.Ovo sam sinoć poslao Politici kao odgovor jednoj čitateljki,međutim izgleda da je moderator u mom postu otkrio "govor mržnje" pa nije objavljeno.Nadam se da u NSPM nemate tako revnosnu cenzuru.
Препоруке:
0
0
6 петак, 24 октобар 2008 18:43
Ч.К.
Ко је очекивао да ће НСПМ да падне толико ниско? Толико, да ништа од њега није остало! "Часопис за политичку теорију"? Каква теорија кад се позиваш на неупитну традицију и то на то да је "природно тући децу". По томе се разликују они који имају потенцијала за десно и за лево, али у овом случају и за нетеоријско и теоријско. За десничаре је све решено, у искону, и нема расправе. Нема "новотарија" ни у поступању ни у резоновању. Они који имају потенцијала да буду левица, ослањају се на аргументе којима образлажу своје поступке или тврдње. Са психолозима по којима је Антонић овде распалио, ма каква да су њихова уверења, зато што држе до аргументације, се може расправљати и у перпективи утицати на њиухове ставове и поступке баш преко те теоријске димензије. Са десничарима се ништа не може - искон, традиција, крај, све је решено, расправе нема! НСПМ је пао ту, као "теоријски часопис", а пао је и на испиту верности свом имену. Каква је то "нова српска политичка мисао" кад се, преко Грбића, Антонића, па још Грбића, па још Антонића, просто попуњава простор само зато да се не би видело да се на српској политичкој сцени појављује управо ништа друго до нова мисао у српској политици. Антонић би њих, као што се да видети, по кратком поступку - "да смо их више тукли, научили би да поштују старије, традицију и не би били комуњаре!" О.К. са таквим нечим се не може расправљати. Нити треба.
Препоруке:
0
0
7 субота, 25 октобар 2008 08:51
dragoslav pavkov
Za čk:Pa hajde da raspravljamo!
Ali kako ,ako već u startu ljude koji „nemaju potencijal da budu levica“ unapred kvalifikujete kao nešto retrogradno „s čim se ne može raspravljati niti treba“? Istorija ove zemlje je prepuna levičarskih eksperimenata,da pomenem samo neke:tzv. Leva skretanja 1941,i plan da ako zbog pobede svetske revolucije sav narod pobijemo-naselićemo Kineze, važno je da ostanemo na Staljinovom putu (parafraza Đilasa).Dalje,“seljački radne zadruge“-neuspeli eksperiment kolektivizacije za koji niko nije krivično gonjen.Zatim reforma školstva koju je proveo levičarski teoretičar S.Šuvar,a koja je obogaljila desetine hiljada dece tako što je od njih umesto usko specijalizovanih stručnjaka napravila nesposobne neznalice kojima da bi nešto uradili kako treba,iza leđa mora stajati šef.Nažalost,ti Šuvarevi „stručnjaci“su danas „menadžeri“ koji realizuju privatizaciju na način koji je vidljiv svakome ko nije slep.I na kraju tzv. Memorandum SANU,koji su uglavnom sastavljali levičari kao što su g.Ćosić i g. Marković,ljudi koji su do juče,a jedean od njih još uvek bili „levičari“ i komunisti u jednom momentu su kao eksperti opšte prakse odlučili da napišu srpski nacionalni program...Kao što je poznato,sve opisano je propalo uz ogromnu štetu po Srbiju,a propalo je između ostalog i zato što sa levičarima nema rasprave.Ono što levica izhalucionira istog trenutka postaje dogma o kojoj nema rasprave.Negde posle drugog sv. Rata drug Moše Pijade se uputio u neko vojvođansko selo da partijskoj ćeliji protumači neku „istorijsku“ odluku KPJ,i tom prilikom se propisno izdrndao u džipu koji nije mogao obići baš svaku rupu na putu.Posle njegovog izlaganja za reč se javi nadobudni sekretar mesnog odbora:“samo da dopunim druga Mošu...“,i time zapečatio svoju partijsku karijeru.Drug Moša ga je prekinuo rečima (parafraza) „Nemaš ti mene šta da dopunjavaš,nego idi pa dopuni one rupe na putu...“
Vaspitanje dece je veoma ozbiljna tema da bi se prepustilo nvo i pseudolevičarima.
Препоруке:
0
0
8 субота, 25 октобар 2008 16:59
Ч.К.
За Д. Павкова
По Вама испада да смо покушавали и покушавали, експериментисали с левицом толико пута и није ишло! Па онда боље да се "манемо ћорава посла". Али зар не би исто то важило и за десницу - не само српску већ ову свугде у свету? Немојмо бити наивни и рећи да нисмо довољно експериментисали и са десницом, са традицијом, са десничарским романтизмом, са националним/народним јединством, са национал-социјализмом, са капитализмом, либералном демократијом, и чиме све не. Исто што се овде рекло за левицу важи неколико пута више за десницу, јер су експерименти са "новом десницом" устаљенији у историји. Дакле, левица се не може отписати преко овог аргумента, да се "пробало неколико пута", поготово се не може отписати у корист деснице.
Ако се сложим са Вама- као што се и слажем - да је васпитање деце озбиљан подухват, тек ту морамо рећи да васпитање јесте сувише озбиљан посао да би се препустио арбитрарности, хиру, неког лично. Васпитање је озбиљан посао баш зато јер се образује један субјект ког пре није било, и који као субјект преко васпитања тек треба да се појави у друштву. Отац и мајка јесу представници друштва, интерсубјективних релација, који дете као субјекта који тек настаје, уводе у свет интерсубјективних релација. Значи СВАКАКО родитељи не васпитавају своју децу, тј. нису сами у васпитавању деце, јер увек има још неко поред - друштво. Родитељ, а он је опет и сам ништа друго до производ интерсубјективних веза, чак и да је на пустом острву с дететом, свакако за дете представља друштво, не само родитељску фигуру. Нисмо животиње, не ради се о окоту, ради се о друштву. О језику, о обичајима, о култури итд.
Дакле, у питању је захтев за немогућим када се захтева да родитењ "има" своје дете. Или је захтев за немогућим, или је у питању монструозан захтев да се дете одвоји од друштва и да припадне само родитељу и тако престане да буде субјекат и постане објекат власништва родитеља. То је оно што је страшно у Антонићевом тексту, што изгледа да оптира за ово друго.
Препоруке:
0
0
9 субота, 25 октобар 2008 19:07
Mario
Odgovornost je uvek proporcionalna ovlascenjima. Oduzimanjem ovlascenja roditeljima da vaspitavaju svoju decu, drzava odgovornost za to preuzima na sebe. U tom smislu, donosenjem ovakvog propisa, drzava postaje odgovorna za svako delo koje dete ucini, pre punoletstva, ne vise njegovi roditelji.
Препоруке:
0
0
10 субота, 25 октобар 2008 21:47
maja zec
@Mario
Da slazem se sa konstatacijom,samo sto je Drustvo dovoljno lukavo i skinulo je odgovornost sa sebe prebacujuci je na roditelja. Roditelj je odgovoran a pri tom su mu vezane ruke.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер