Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Kultura održavanja stereotipa

Komentari (14) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 20 oktobar 2008 20:37
Vladimir
Gospodine Milutinoviću, vaš tekst je fantastičan i lično ću ga pročitati više puta jer on to zaslužuje.

Zaista je potrebna neka vrsta samoodbrane od ovakvih napada na psihu tzv. druge Srbije. Zavirujući u njenu suštinu, psihu ta odbrana postaje efikasnija.

Svakodnevno smo bombardovani od strane glavnih protagonista te druge Srbije, koji obučeni u jagnjeću kožu blagostanja EU, vrše mentalno štimovanje građana Srbije.

Moja molba je da obavezno nastavite sa pisanjem ovakvih tekstova koji pomažu , nama običnim građanima sa malo slobodnog vremena za dublju analizu retorike druge Srbije , da lakše prebrodimo falsifikovanje činjenica i pokušaje da " prelomimo u mozgu" (U smislu kako je željeno da prelomi gosp. Mašan Bušković iz CG.)
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 23 oktobar 2008 13:19
Dimitrije
Fenomenalno.Zaista,neočekivano dobar tekst,svaka čast gospodine Milutinoviću.(Malo pitanje,da li bi mogao neko da mi kaže gde mogu da nabavim autorovu knjigu Postideologije,bio sam na promociji,ali nisam bio u mogućnosti da kupim na licu mesta)
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 23 oktobar 2008 13:29
nspm@web
Dimitrije, knjige ima na sajmu, stand Utopije na galeriji hale 1. i u manjim knjizarama u gradu, na Kolarcu na primer.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 23 oktobar 2008 15:41
vuk, onaj pravi
Briljantan tekst! Autor je postavio pregledno i jasno sve (pret)postavke „Druge Srbije“ i doneo briljantan i nepobitan zaključak: „Srbizam, kao negativni stereotip, jeste metoda i jedini sadržaj govora Druge Srbije.“ Dakle, čista propaganda! I sada se samo treba zapitati za koga i ko to plaća? Mislim, kao prvo, poslati im finansijsku policiju. Kao drugo, pokažnjavati i dovesti u sklad sa postojećim pravnim normama. Kao treće, izneti sve u javnost. Pa neka vrište, ako budu imali gde.
Preporuke:
0
0
5 petak, 24 oktobar 2008 11:59
Mislilac
Gospodine Milutinoviću, u svojoj analizi pogodili ste u sam centar.
U vremenu kada je isuviše medijskih manipulacija koje se izvode nad javnim mnjenjem, javnosti je potrebno ponuditi kvalitetno štivo.
Danas je sve teže doći do kvalitetnih analiza, tribina i javnih rasprava o problemima, kojih je uz tekuće stanje stvari sve više.
Kroz razne medijske manipulacije činjenice se perfidno oblikuju i plasiraju u obliku u kojem odgovaraju samo onome ko ih plasira.
Aktuelna vlast medije preuzima manirima najgorih komunističkih čistki, podsećajući na vremena "zadužnih" kadrovika i čistki.
Na način na koji se trenutno postavljaju stvari, sve i svako drugačiji od ideje aktuelne vlasti spada u "protivnika" narodne volje. A da li je to baš tako? Ovo je i inače naš predsednik nagovestio, "zabranom" kreiranja vlade "protiv narodne volje". Ispade da je sva narodna misao i mudrost skoncentrisana u njegovim rukama!
Iz ovoga takođe proizilazi da su svi neistomišljenici stavova našeg predsednika, protivnici narodne volje.
Praktično, etiketira se narod koji ima smelosti da razmišlja suprotno od vlasti (rekao bih svojom glavom). Ljudima se inputira stav da se svaka ideja drugačija od smatra nazadnom.
Hvala Vam na ovakvim analizama i nadamo se da ćemo i ubuduće sa sajta NSPM dobijati kvalitetno štivo za razmišljanje.
Preporuke:
0
0
6 petak, 24 oktobar 2008 13:17
Milan Puric
Jos samo da ovaj(odlican)i slicni clanci i istupanja dobiju meiski prostor dostupan "pescanicima' i inima.Pa posle da se prebrojimo.
Preporuke:
0
0
7 subota, 25 oktobar 2008 11:14
Jovana
"u kome svako neometan kritikom govori šta hoće i ostavlja svakome drugome pravo da čini to isto."

Nisam sigurna da libertarijanizam podrazumeva imunost na kritiku. Zar kritika tu ne bi pretstavljala ispoljavanje prava drugih da govore sta hoce? To sto kritikovani ne mora da poslusa onoga koji ga kritikuje nije ekskluzivni kvalitet libertarijanizma.
Pre bih rekla da, kojom god ideologijom oni mahali kao argunmentom, stvar u obicnoj manipulaciji i sovinizmu - jednostvano smatraju da su pametniji i bolji pa da im to daje vise prava. Sto bi rekla S. Biserko, kad Lukovic nekog vredja, to nije govor mrznje, vec (parafreaziram) - visi nivo svesti.
Preporuke:
0
0
8 subota, 25 oktobar 2008 17:39
Vm
Jovana, slažem se da imunost na kritiku nije ekskluzivitet libertarijanizma. Ono što je njegova specifika jeste to da će se u nekom klasičnom totalitarizmu knjige zabranjivati itd, a ovde nece. Jedino na njih nece biti obraćana pažnja.

Što se tiče toga da se sve zasniva na psihologiji, takodje se slažem. Štos je samo u tome da do psihologije ne treba da idemo direktno i da ce od vladajuce ideologije zavisiti koja ce vrsta opravdanja ili maske (cak i za samog subjekta) biti koriscena. Čini mi se da jedino preko argumenata koji se oslanjaju na specificnu ideologiju, možemo doći do toga da je u osnovi necega (samo) psihologija.

Inace, hvala svima na komentarima.
Preporuke:
0
0
9 subota, 25 oktobar 2008 21:51
postpitanje
Hm,
kad je o ideologijama rec, na sta tacno mislite?
- na odredjeni (radni)skup ideja koji neko zastupa zato sto tako zaista misli, sto ne znaci da to misljenje nece mozda kod njega evoluirati u nesto drugo kad prodje neko vreme, znaci neko ko se preispituje. Dakle, on misli npr. da uloga drzave treba da se ogranici na zastitu nase svojine, ili da jedino drzava moze da raspolaze svojinom, ili misli da je svaki stav ideologija, ili nesto cetvrto, a to ce vecina ljudi nazvati libertarijanizmom, ili nekim drugim vec etabliranim terminom koji sluzi za grubu klasifikaciju skupova ideja..
- na slucaj kada covek "sluzi" nekom misljenju, skupu ideja, i zastupa ih nekriticki,"ko pijan plota", pa je prinudjen da cinjenice prilagodjava odredjenim premisama koje se ne smeju dirati. Kad ste vec pomenuli psihologiju, onda da kazemo da je to recimo neko ko je lenj da razmislja, i onda se radije ne bi odricao starog, vec stecenog misljenja zarad novog intelektualnog napora. Ili je sujetan pa ne moze tek tako da prizna sebi i drugima da vise ne veruje u ono sto je ostrasceno zastupao. Ili je konformista, pa se boji neizvesnosti i mogucnosti da misli ono sto se ne bi dopadalo vecini, ili njegovom drustvu..
- neko ko svesno manipulise proizvoljnim sistemom ideja, izvrce ih i prilagodjava svojim trenutnim potrebama, da bi stekao ili zadrzao moc.
- ili milite da se u samoj supstanci npr. socijalizma ili libertarijanizma itd. krije neka zamka za misao, tj. u supstanci svakog skupa ideja? Ili samo u nekim? Ili u terminu "ideologija?"
Preporuke:
0
0
10 nedelja, 26 oktobar 2008 07:58
VM
@postpitanje
Najvise mislim na slucaj 2. S tim, da to jos jednom kazem, to nije stvar samo psihologije. Imata prica koju ponavlja stalno Slavoj Žižek o Nilsu Boru. Navodno, Nils Bor je imao potkovicu iznad vrata. Dosao mu je kolega naucnik i pitao ga zar je moguce da on kao naucnik veruje u takvu moc predmeta? Ovaj je odgovorio: Naravno da ne, ali rekli su mi da potkovica deluje čak i kada ne verujes. Tako je i sa ideologijom.
Preporuke:
0
0
11 utorak, 28 oktobar 2008 17:16
Sasa
Postujem trud koji ste ulozili pri pisanju ovog teksta ali uzalud. Tekst je sto bi se reklo u skoli promasena tema. Napadate Pescanik zamerajuci im da se drze negativnih stereotipa a nije vam mozda palo na pamet da nije rec o stereotipu vec necijem legitimnom misljenju. Ne generalizuje se u Pescaniku sve sto je srpsko kao lose, svi su ti ljudi Srbi, ponosni na svoje poreklo ali svesni stvari koje su pogresne i frustrirani zbog cinjenice da je Druga Srbija u manjini sto ih onemogucava da znacajnije uticu na promenu istih. Sto se tice zlocina cinjenih u "nase ime", kazem u nase ime zato sto drzava i novinari poput vas brane "nase heroje", trebalo bi rascistiti sa tim sta je radjeno i u cije ime pa da vidimo ima li tu stereotipa ili ne. Rat je razigrao najgore medju nama a oni su se samoproglasili patriotama i herojima i ne pada mi na pamet da ih branim samo zato sto su Srbi. Izvinite ali ne mogu, pa makar vi mislili kako negujem negativan stereotip. Gospodine, uzivajte, jos uvek ste u velikoj vecini, svi vi koji delite misljenje koje ste izneli u tekstu, a malo razlicitosti vas nece ubiti. Slusam Pescanik i preporucio bih vam da, kada god vam nije jasno sta i zbog cega govore sagovornici u Pescaniku, se setite osnovne poruke Pescanika: "Ako vam je dobro, onda nista...".
Preporuke:
0
0
12 utorak, 28 oktobar 2008 19:08
vm author
Sasa,

i ja poštujem trud koji ste utrošili na pisanje ovog komentara, ali ipak ću se malo kritički osvrnuti na njega. Najpre, otkud znate da i ja ne mislim da je moje pisanje o Drugoj Srbiji uzaludno? To mi bar govori dosadašnje iskustvo, a i ovaj vaš komentar. Drugo, kako to mislite da je moj tekst promašio temu, kada sam temu izabrao sam, pa nije bilo zadate teme? Možda hoćete zapravo da kažete da je ono što sam o temi napisao, netačno? Ako to hoćete, to je nešto sasvim drugo u odnosu na tvrdnju da sam promašio temu, jer onda ne bih ni govorio o temi. Kažete dalje da mi nije palo na pamet da se ne radi o stereotipima nego o legitimnom mišljenju. Medjutim, to nije logički suprotstavljeno i stereotip može biti legitimno mišljenje u smislu koji vi implicirate da svako ima pravo na svoje mišljenje, pa i na mišljenje u stereotipima. Pored toga, da bi mogla da usledi neka odbrana od moje kritike slična vašoj palo mi je na pamet, zato gore kažem: "To je uobičajen pozitivistički način odbrane od kritike: “ovo je samo iznošenje činjenica, pa čak i ako te činjenice nisu tačne, to se nama tako čini, a ako ocene nekome ne odgovaraju, mi imamo pravo na svoje mišljenje". Itd.

Tako, nemojte da ovi moji tekstovi budu pisani uzalud, kao što kažete, jer to ipak zavisi i od vas i od boljeg razumevanja tih tekstova.
Preporuke:
0
0
13 utorak, 28 oktobar 2008 22:40
Sasa
Voleo bih samo da iz ove podvojenosti, razlicitosti u poimanju stvarnosti i vizija buducnosti koja je uvek postojala u Srbiji, proizadje nesto korisno za sve nas a ne samo ogromno medjusobno nerazumevanje i mogu reci mrznja. Cini mi se kao da su "dve Srbije" prave koje se mimoilaze sto ce reci nemaju zajednickih tacaka. Nazalost. Bilo bi jako korisno kada bi se drzali stvari oko kojih se slazemo, da prvo njih zavrsimo a da one oko kojih se ne slazemo ostavimo za kasnije. A uvek ce biti toliko toga na cemu mozemo zajedno da radimo tako da nikada necemo ni stici do onih stvari oko kojih se ne slazemo, sto bi bile reci pokojnog premijera. Hajde malo pozitivne energije izmedju dve Srbije, za promenu. Ne kazem vama, vec uopste. Toliko od mene. Jos uvek optimista.
Preporuke:
0
0
14 utorak, 28 oktobar 2008 23:17
vm
Slazem se.

Pozdrav
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner