уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Култура одржавања стереотипа

Kоментари (14) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 20 октобар 2008 20:37
Владимир
Господине Милутиновићу, ваш текст је фантастичан и лично ћу га прочитати више пута јер он то заслужује.

Заиста је потребна нека врста самоодбране од оваквих напада на психу тзв. друге Србије. Завирујући у њену суштину, психу та одбрана постаје ефикаснија.

Свакодневно смо бомбардовани од стране главних протагониста те друге Србије, који обучени у јагњећу кожу благостања ЕУ, врше ментално штимовање грађана Србије.

Моја молба је да обавезно наставите са писањем оваквих текстова који помажу , нама обичним грађанима са мало слободног времена за дубљу анализу реторике друге Србије , да лакше пребродимо фалсификовање чињеница и покушаје да " преломимо у мозгу" (У смислу како је жељено да преломи госп. Машан Бушковић из ЦГ.)
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 23 октобар 2008 13:19
Димитрије
Феноменално.Заиста,неочекивано добар текст,свака част господине Милутиновићу.(Мало питање,да ли би могао неко да ми каже где могу да набавим ауторову књигу Постидеологије,био сам на промоцији,али нисам био у могућности да купим на лицу места)
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 23 октобар 2008 13:29
nspm@web
Dimitrije, knjige ima na sajmu, stand Utopije na galeriji hale 1. i u manjim knjizarama u gradu, na Kolarcu na primer.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 23 октобар 2008 15:41
вук, онај прави
Бриљантан текст! Аутор је поставио прегледно и јасно све (прет)поставке „Друге Србије“ и донео бриљантан и непобитан закључак: „Србизам, као негативни стереотип, јесте метода и једини садржај говора Друге Србије.“ Дакле, чиста пропаганда! И сада се само треба запитати за кога и ко то плаћа? Мислим, као прво, послати им финансијску полицију. Као друго, покажњавати и довести у склад са постојећим правним нормама. Као треће, изнети све у јавност. Па нека вриште, ако буду имали где.
Препоруке:
0
0
5 петак, 24 октобар 2008 11:59
Мислилац
Господине Милутиновићу, у својој анализи погодили сте у сам центар.
У времену када је исувише медијских манипулација које се изводе над јавним мњењем, jавности је потребно понудити квалитетно штиво.
Данас је све теже доћи до квалитетних анализа, трибина и јавних расправа о проблемима, којих је уз текуће стање ствари све више.
Кроз разне медијске манипулације чињенице се перфидно обликују и пласирају у облику у којем одговарају само ономе ко их пласира.
Актуелна власт медије преузима манирима најгорих комунистичких чистки, подсећајући на времена "задужних" кадровика и чистки.
На начин на који се тренутно постављају ствари, све и свако другачији од идеје актуелне власти спада у "противника" народне воље. А да ли је то баш тако? Ово је и иначе наш председник наговестио, "забраном" креирања владе "против народне воље". Испаде да је сва народна мисао и мудрост сконцентрисана у његовим рукама!
Из овога такође произилази да су сви неистомишљеници ставова нашег председника, противници народне воље.
Практично, етикетира се народ који има смелости да размишља супротно од власти (рекао бих својом главом). Људима се инпутира став да се свака идеја другачија од сматра назадном.
Хвала Вам на оваквим анализама и надамо се да ћемо и убудуће са сајта НСПМ добијати квалитетно штиво за размишљање.
Препоруке:
0
0
6 петак, 24 октобар 2008 13:17
Milan Puric
Jos samo da ovaj(odlican)i slicni clanci i istupanja dobiju meiski prostor dostupan "pescanicima' i inima.Pa posle da se prebrojimo.
Препоруке:
0
0
7 субота, 25 октобар 2008 11:14
Jovana
"у коме свако неометан критиком говори шта хоће и оставља свакоме другоме право да чини то исто."

Nisam sigurna da libertarijanizam podrazumeva imunost na kritiku. Zar kritika tu ne bi pretstavljala ispoljavanje prava drugih da govore sta hoce? To sto kritikovani ne mora da poslusa onoga koji ga kritikuje nije ekskluzivni kvalitet libertarijanizma.
Pre bih rekla da, kojom god ideologijom oni mahali kao argunmentom, stvar u obicnoj manipulaciji i sovinizmu - jednostvano smatraju da su pametniji i bolji pa da im to daje vise prava. Sto bi rekla S. Biserko, kad Lukovic nekog vredja, to nije govor mrznje, vec (parafreaziram) - visi nivo svesti.
Препоруке:
0
0
8 субота, 25 октобар 2008 17:39
Vm
Jovana, slažem se da imunost na kritiku nije ekskluzivitet libertarijanizma. Ono što je njegova specifika jeste to da će se u nekom klasičnom totalitarizmu knjige zabranjivati itd, a ovde nece. Jedino na njih nece biti obraćana pažnja.

Što se tiče toga da se sve zasniva na psihologiji, takodje se slažem. Štos je samo u tome da do psihologije ne treba da idemo direktno i da ce od vladajuce ideologije zavisiti koja ce vrsta opravdanja ili maske (cak i za samog subjekta) biti koriscena. Čini mi se da jedino preko argumenata koji se oslanjaju na specificnu ideologiju, možemo doći do toga da je u osnovi necega (samo) psihologija.

Inace, hvala svima na komentarima.
Препоруке:
0
0
9 субота, 25 октобар 2008 21:51
postpitanje
Hm,
kad je o ideologijama rec, na sta tacno mislite?
- na odredjeni (radni)skup ideja koji neko zastupa zato sto tako zaista misli, sto ne znaci da to misljenje nece mozda kod njega evoluirati u nesto drugo kad prodje neko vreme, znaci neko ko se preispituje. Dakle, on misli npr. da uloga drzave treba da se ogranici na zastitu nase svojine, ili da jedino drzava moze da raspolaze svojinom, ili misli da je svaki stav ideologija, ili nesto cetvrto, a to ce vecina ljudi nazvati libertarijanizmom, ili nekim drugim vec etabliranim terminom koji sluzi za grubu klasifikaciju skupova ideja..
- na slucaj kada covek "sluzi" nekom misljenju, skupu ideja, i zastupa ih nekriticki,"ko pijan plota", pa je prinudjen da cinjenice prilagodjava odredjenim premisama koje se ne smeju dirati. Kad ste vec pomenuli psihologiju, onda da kazemo da je to recimo neko ko je lenj da razmislja, i onda se radije ne bi odricao starog, vec stecenog misljenja zarad novog intelektualnog napora. Ili je sujetan pa ne moze tek tako da prizna sebi i drugima da vise ne veruje u ono sto je ostrasceno zastupao. Ili je konformista, pa se boji neizvesnosti i mogucnosti da misli ono sto se ne bi dopadalo vecini, ili njegovom drustvu..
- neko ko svesno manipulise proizvoljnim sistemom ideja, izvrce ih i prilagodjava svojim trenutnim potrebama, da bi stekao ili zadrzao moc.
- ili milite da se u samoj supstanci npr. socijalizma ili libertarijanizma itd. krije neka zamka za misao, tj. u supstanci svakog skupa ideja? Ili samo u nekim? Ili u terminu "ideologija?"
Препоруке:
0
0
10 недеља, 26 октобар 2008 07:58
VM
@postpitanje
Najvise mislim na slucaj 2. S tim, da to jos jednom kazem, to nije stvar samo psihologije. Imata prica koju ponavlja stalno Slavoj Žižek o Nilsu Boru. Navodno, Nils Bor je imao potkovicu iznad vrata. Dosao mu je kolega naucnik i pitao ga zar je moguce da on kao naucnik veruje u takvu moc predmeta? Ovaj je odgovorio: Naravno da ne, ali rekli su mi da potkovica deluje čak i kada ne verujes. Tako je i sa ideologijom.
Препоруке:
0
0
11 уторак, 28 октобар 2008 17:16
Sasa
Postujem trud koji ste ulozili pri pisanju ovog teksta ali uzalud. Tekst je sto bi se reklo u skoli promasena tema. Napadate Pescanik zamerajuci im da se drze negativnih stereotipa a nije vam mozda palo na pamet da nije rec o stereotipu vec necijem legitimnom misljenju. Ne generalizuje se u Pescaniku sve sto je srpsko kao lose, svi su ti ljudi Srbi, ponosni na svoje poreklo ali svesni stvari koje su pogresne i frustrirani zbog cinjenice da je Druga Srbija u manjini sto ih onemogucava da znacajnije uticu na promenu istih. Sto se tice zlocina cinjenih u "nase ime", kazem u nase ime zato sto drzava i novinari poput vas brane "nase heroje", trebalo bi rascistiti sa tim sta je radjeno i u cije ime pa da vidimo ima li tu stereotipa ili ne. Rat je razigrao najgore medju nama a oni su se samoproglasili patriotama i herojima i ne pada mi na pamet da ih branim samo zato sto su Srbi. Izvinite ali ne mogu, pa makar vi mislili kako negujem negativan stereotip. Gospodine, uzivajte, jos uvek ste u velikoj vecini, svi vi koji delite misljenje koje ste izneli u tekstu, a malo razlicitosti vas nece ubiti. Slusam Pescanik i preporucio bih vam da, kada god vam nije jasno sta i zbog cega govore sagovornici u Pescaniku, se setite osnovne poruke Pescanika: "Ako vam je dobro, onda nista...".
Препоруке:
0
0
12 уторак, 28 октобар 2008 19:08
vm author
Sasa,

i ja poštujem trud koji ste utrošili na pisanje ovog komentara, ali ipak ću se malo kritički osvrnuti na njega. Najpre, otkud znate da i ja ne mislim da je moje pisanje o Drugoj Srbiji uzaludno? To mi bar govori dosadašnje iskustvo, a i ovaj vaš komentar. Drugo, kako to mislite da je moj tekst promašio temu, kada sam temu izabrao sam, pa nije bilo zadate teme? Možda hoćete zapravo da kažete da je ono što sam o temi napisao, netačno? Ako to hoćete, to je nešto sasvim drugo u odnosu na tvrdnju da sam promašio temu, jer onda ne bih ni govorio o temi. Kažete dalje da mi nije palo na pamet da se ne radi o stereotipima nego o legitimnom mišljenju. Medjutim, to nije logički suprotstavljeno i stereotip može biti legitimno mišljenje u smislu koji vi implicirate da svako ima pravo na svoje mišljenje, pa i na mišljenje u stereotipima. Pored toga, da bi mogla da usledi neka odbrana od moje kritike slična vašoj palo mi je na pamet, zato gore kažem: "To je uobičajen pozitivistički način odbrane od kritike: “ovo je samo iznošenje činjenica, pa čak i ako te činjenice nisu tačne, to se nama tako čini, a ako ocene nekome ne odgovaraju, mi imamo pravo na svoje mišljenje". Itd.

Tako, nemojte da ovi moji tekstovi budu pisani uzalud, kao što kažete, jer to ipak zavisi i od vas i od boljeg razumevanja tih tekstova.
Препоруке:
0
0
13 уторак, 28 октобар 2008 22:40
Sasa
Voleo bih samo da iz ove podvojenosti, razlicitosti u poimanju stvarnosti i vizija buducnosti koja je uvek postojala u Srbiji, proizadje nesto korisno za sve nas a ne samo ogromno medjusobno nerazumevanje i mogu reci mrznja. Cini mi se kao da su "dve Srbije" prave koje se mimoilaze sto ce reci nemaju zajednickih tacaka. Nazalost. Bilo bi jako korisno kada bi se drzali stvari oko kojih se slazemo, da prvo njih zavrsimo a da one oko kojih se ne slazemo ostavimo za kasnije. A uvek ce biti toliko toga na cemu mozemo zajedno da radimo tako da nikada necemo ni stici do onih stvari oko kojih se ne slazemo, sto bi bile reci pokojnog premijera. Hajde malo pozitivne energije izmedju dve Srbije, za promenu. Ne kazem vama, vec uopste. Toliko od mene. Jos uvek optimista.
Препоруке:
0
0
14 уторак, 28 октобар 2008 23:17
vm
Slazem se.

Pozdrav
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер