четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Или референдум, или РС као "скувана жаба"

Kоментари (59) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 07 октобар 2015 11:33
Др
Надам се да ће РС успети у свом науму, упркос томе што јој чак и Србија забада нож у леђа по овом питању.

Вучић, Дачић, Босић, Чавић, све су то политиканти којима су лични интереси и фотеље неупоредиво важнији од националног интереса, због чега увек клекну пред западним службеницима. Додик је за њих Државник, за три класе озбиљнији од свих њих заједно!
Препоруке:
119
76
2 среда, 07 октобар 2015 11:44
žiko
Najgore u svemu je naš ego...ne shvatamo da je ovo što piše tačno i središte borbe umjesto na ostvarenje referenduma prebacujemo na medjustranačku borbu...SDS u tome prednjači u najgore vrijeme tako da sve to može da nas odvede u veleizdaju i potpuno političko i geografsko samoubistvo...Razlog za to je naš ego, naša zavist i nepodnošenje uspješnih ljudi...Hrvatima svaka čast na političkoj zrelosti i (latinskoj) mudrosti..Oni su uvijek bili patriote i Hrvatska im je na prvom mjestu..Kada su je dobili onda su svoje prvoborce za nju poslali na sud zbog kriminala...(Sanader) a ostale su poslali u (penziju) Granić, Kosorka i ko sve ne..Kod nas usled političke borbe i šanse da se pobjedi mi gledamo ko vozi kakvo auto, otkuda mu imanje itd. itd..kao da se to ne može naknadno završiti na miru...Izgleda da ne može jer od svega važniji nam je naš ego i naša sujeta..Stoga se pitam posle silnog pogroma Srba u istoriji...Kada ćemo odrasti (politički, nacionalno i kao ljudi)
Препоруке:
67
56
3 среда, 07 октобар 2015 12:30
Б.С.
Тако је!
Препоруке:
61
54
4 среда, 07 октобар 2015 13:01
Odgovor na komentar
žiko
Najgore u svemu je naš ego...Razlog za to je naš ego, naša zavist...Kod nas ... mi gledamo ko vozi kakvo auto, otkuda mu imanje itd. itd..kao da se to ne može naknadno završiti na miru...Izgleda da ne može jer od svega važniji nam je naš ego i naša sujeta..Stoga se pitam ...Kada ćemo odrasti (politički, nacionalno i kao ljudi)


Toga će uvijek biti dok je ljudi i svijeta, ne samo kod Srba već kod svakog čovjeka da će čovjek pretpostavljati svoj lični egzistencijalni status kolektivnom ili nacionalnom jedinstvu, jer svako prvo polazi od sebe šta je on lično u društvu u kolektivitetu u naciji a to se u pravilu mjeri koliko je "uspješan" , koliko je materijalno situiran, od čega i kako živi.Ukoliko je čovjek time nezadovoljan teško da na to neće gledati, kada drugi ima enormano više od njega, bez obzira što je Srbin ili bilo koje druge nacije.Nikada nacionalna svijest neće to individualno potisnuti.
Препоруке:
70
11
5 среда, 07 октобар 2015 13:19
Јоваиша
Што се тиче "надентитетске надлежности уставног суда БиХ" са троје странца, који удружени са двоје Бошњака, систематски прегласавају по двоје српских и хрватских судија, заједно, дејтонски рок трајања истекао му је још прије 10 година, баш као и високом представнику.


Мислим да Додик треба управо ово да врати у оквире дејтона. Онда уставни суд БиХ може прегласавањем Бошњака да донесе одлуку да народи у БиХ имају право на самоопредељење.
Препоруке:
52
12
6 среда, 07 октобар 2015 13:37
Pravo je pravo a sila je sila?
Јоваиша
...да народи у БиХ имају право на самоопредељење.


Tačno je da po međunarodnom pravu narodi imaju pravo na samoopredjeljenje, ali to je "samo pravo", a praksa na terenu je sasvim drugačija, a što se imalo priliku vidjeti 1991 i 1992.godine, kada su narodi "iskoristili svoje pravo na samoporedjeljenje" Srbi na srpskom plebiscitu o ostanku u Jugoslaviji a Hrvati i tadašnji Muslimani na izlazak iz Jugoslavije.
I šta bi?
Da li je "pravo na samoopredjeljenje ispoštovano"?
Da li se bilo ko "počešao" što su narodi glasali na plebiscitu i referendumu?
Препоруке:
55
6
7 среда, 07 октобар 2015 13:43
Nudum ius
оваиша
...да народи... имају право на самоопредељење.


Da bi "realizovao pravo" moraš imati efektivnu moć da ga ostvariš:Ukoliko nemaš moć da realizuješ "pravnu normu", da je "efikasno primjeniš u praksi" ne pouzdaji se u pravo, jer pravo bez efikasne moži da se provede na terenu, je u pravnoj nauci poznato kao "nudum ius" ili "pravo bez zaštite".Da bih pojasnio to ti ga znači "imaš pravo ali se sam pobrini da ga sprovedeš jer ne računaj na zaštitu".
Препоруке:
47
8
8 среда, 07 октобар 2015 13:50
Naprijed Mile...
Padaj silo, nepravdo, lazi i obmano
I Europska kvazi demokratijo.
Necemo dozvoliti da nam fasisticke hulje kroje kapu.
Sloboda dolazi ali nece bez nasih zrtava.
Skinimo hulju u Podgorici zatim hulje u Beogradu sa vlasti.
Препоруке:
55
25
9 среда, 07 октобар 2015 14:08
РЕФЕРЕНДУМ О ОСАМОСТАЉЕЊУ
БИЋЕ ПРАВИ ЗА ЧИТАВ СРПСКИ НАРОД! НАРАВНО, ТО ЋЕ РАЗЈАРИТИ СНС-ЧЕДОМИР ВУЧИ СЛУГЕРАЈСКЕ БОТИЋЕ, КОЈИ ЋЕ ОНДА МОРАТИ ДА ПИЈУ ЗА СМИРЕЊЕ ЛЕКИЋЕ!
Препоруке:
49
19
10 среда, 07 октобар 2015 14:13
???
Pa možda je ipak Dodik izabrao "pravi trenutak"?
1.Razbijenost "islamskog svijeta"?
2.Ruska intervencija u Siriji a uskoro i u Iraku i vraćanje na svjetsku scenu kao super sile?
3.Ukrajinska kriza koja je došla u pat poziciju gdje Zapad nije pobjedio a Rusija nije izgubila?
4.Neuspjeh ekonomskih sankcija protiv Rusije?
5.Uostalom možda ipak gospodin Dodik ima "Ruskog medvjeda" za leđima?

Traži se odgovor na postavljena pitanja, unaprijed zahvalan komentatorima.
Препоруке:
59
24
11 среда, 07 октобар 2015 14:22
Др
Сдс-овски ботови поново неспособнио да аргументима расправљају у коментарима, већ само лупају минусе, из немоћи.
Препоруке:
63
38
12 среда, 07 октобар 2015 15:08
ТОПОЉ
"Стари међународни поредак је очито уништен,новог још нема,па ни Српску нема ни ко ни зашто да прозива".Поштовани господине Кецмановићу!!Тачно је да је стари међународни поредак уништен али није тачно да новог још нема.Већ се уочавају озбиљни пропусти у најдобронамјернијим ауторским текстовима какав је и овај господина Ненада Кецмановића.Лично за мене то и није изненађење.Мало се пише,мало се анализира,нема никакве озбиљније расправе о томе шта се стварно догодило дридесетог септембра ове 2015 године.Када су започели руски авио удари по џихадистима у Сирији од тог датума оно што се знало,онако,између редова,тог датума постала је јавна тајна.Од тада приватна међународна заједница под диригентском палицом САД званично је престала да постоји.Ово је за Српску велики плус.Нема више бонских овлаштења.На њих се слободно може заборавити.Међутим,да ли ће српски политичари препознати сигнале упућене тридесетог септембра,то је друго питање.Ево сјајне шансе.Створен је нови поредак,.Руски поредак!!
Препоруке:
47
44
13 среда, 07 октобар 2015 15:09
???
N1: “Da li će nakon referenduma doći do sukoba između policije RS-a i Sipe?” Dodik: “Da, a zašto ne?”

https://www.youtube.com/watch?v=xpc5XJI1P0M
Препоруке:
30
7
14 среда, 07 октобар 2015 16:00
Oliver Kromvel
Ako Rusiji bude odgovaralo referenduma će biti u protivnom nema ništa od toga.Zašto Rusi podrzavaju Dodika,razlog je vrlo prost,zele protiv tezu u odnosu na zapad,ako Amerika bude ponovo napadala preko Ukrajine Rusi su spremni da im u njihovoj okupacionoj zoni na Balkanu preko referenduma u RS zaprze čorbu.Ako se pitanje referenduma bude pokretalo to se neće završiti samo na RS već će i Hrvati traziti svoj deo kolača,na kraju krajeva zapad nema rešenje šta posle čerupanja BIH,šta raditi sa 1,750 000 Muslina i njihovih 33% BIH,prepustiti Turskoj to područje preko Albanije je mozda dobro za Ameriku ali ne i za EU,drugo muslimani bi bili hermetički zatvoreni i okruzeni Srbijom i Hrvatskom i nesumnjivo bi morali da biraju dugoročno gledano stranu,uzdanje u Tursku je čista utopija,sve to bi moglo da izazove nervozu i beznađe među njima pa čak i da im rodi neku suludu ideju i da probaju neki napad na RS,što bi im bila zivotna greška.
Препоруке:
37
46
15 среда, 07 октобар 2015 16:08
Oliver Kromvel
Muslimansko pitanje u BIH je vrlo ozbiljno,imate preko milion ipo ljudi koji svoj identitet crpe iz religije a ne kulture,tradicije,nemaju narod,upravo to je vrlo plodno tlo za razvoj islamizma u onom najgorem obliku.Treba biti oprezan ali se cilj zna Srbija i Srpski narod moraju uspostaviti apsolutnu kontrolu nad polovinom BIH i neposrednu kontrolu nad ostatkom pre svega kroz ekonomiju.Muslimani treba ponuditi dogovor,treba im ponuditi šansu za mirni razlaz uz mogućnost da formiraju svoju drzavu i sami odrede da li im je blizi Zagreb odnosno Berlin ili Beograd,kako god da odluče bez Srbije ne mogu ekonomski da prezive.Oni su sada arogantni zato što igraju na dva faktora,Amerika i Turska,stvari se međutim menjaju,Turski uticaj će sve više slabiti,Turska se ozbiljno zaglibila u sirijski konflikt i u građanski rat sa Kurdima,Amerika je dovoljno jaka ali njen glavni balkanski adut nisu Muslimani u FBIH već Albanci,naravno i Ruski fktor treba itekako uzeti u obzir.
Препоруке:
39
45
16 среда, 07 октобар 2015 18:14
Одбрана и последњи дани
Прилично тачно приказана ситуација у БиХ од Кромвела. Муслимани су били и остали проблем. Хрвати и Срби би се много лакше поделили да није било трећег фактора. ЕУ никако не жели још једну исламску државу на Балкану, они су за грађанску. унитарну државу и то на штету Срба, чији би интереси били жртвовани на олтару мултикултурализма. Ово није фраза, него логичан след догађаја, ако Срби у БиХ пристану да се о њиховој судбини одлучује у Сарајеву. Само, тешко да ће Европа моћи да игра на ту карту обзиром на актуелни пропаст мултикултурализма, успон деснице и прављење зидова да би се зауставили емигранти и избеглице. САД одговара и мултикултурна и исламска држава.
Препоруке:
30
8
17 среда, 07 октобар 2015 18:42
сизиф
@Одбрана и последњи дани
Муслимани су били и остали проблем.

Па јесу ли онолику бошњачку државу, односно Авнојску БиХ са 46-процентном српском националном мањином, створили Бошњаци или Хрвати и Југословени у циљу потпуног затирања Срба преко Дрине, првенствено у Крајини.

За Југословенске расисте су Срби и Бошњаци одувек стока, а Хрвати виша раса.
Препоруке:
29
2
18 среда, 07 октобар 2015 18:53
синиша @ Оливер Кромвел
Не треба да имате икакву дилему шта ће урадити мулимани, или Бошњаци ако би се одвојила Република Српска. Ладно ће се присајединити Хрватској. И неће имати подређен положај у склопу Хрватске. Односно изјашњаваће се као Хрвати и то већи Хрвати од Хрвата. До прве прилике.

Неће остати окружени и изоловани, прикључењем Хрватској, то ће подржати Немачка и Бошњаци ће ући директно у ЕУ.

То је њихов хрватско-бошњачки идеални прлан, али као што знате идеално не постоји. Иако иделно не постоји постоји намера а она је таква. Не сумњајте у то. То је податак, а не претопосдтавка.
Препоруке:
26
6
19 среда, 07 октобар 2015 19:11
bez dileme
Muslimani su uvijek za hrvatsku racionalnu mržnju naspram iracionalne srpske ljubavi.
Препоруке:
30
5
20 среда, 07 октобар 2015 19:18
Šta bi bilo kad bi bilo?
синиша @ Оливер Кромвел


Lično ne cijeni bošnjačku politiku, smatram je glupom i strateški neupotrebljivom, ali držim da uveliko griješite sa vašom procjenom budućih aktivnosti bošnjačke i hrvatske politike (politike u Zagrebu) u slučaju eventualnog srpskog referenduma o nezavisnosti Srpske 2017.godine.Nisam advokat bošnjačke politike ali držim da že ista uzvratiti kontrareferendumom o unitarnoj BiH i ukidanju RS, kao što je uzvratila 1992.godine referendumom na srpski plebiscit iz 1991.godine o ostanku u Jugoslaviji.
Ostaje nepoznata u toj jednačini državnje hrvatske politike iz Zagreba ali držeći da oni u osnovi imaju svoju nacionalnu ideologiju zasnovanu na premisi "Hrvatska do Drine" ne bi me začudilo da pokušaju iskoristi svoju priliku, posebno ukoliko referendum ne bude podržavao politički Zapad, a Hrvatksa kao članica NATO pakta ima veliku šansu da ostvari svoj cilj.To su ipak samo nagađanja, šta bi bilo kad bi bilo i ne moraju biti tačna.
Препоруке:
10
9
21 среда, 07 октобар 2015 19:28
Šta bi bilo kda bi bilo?
Одбрана и последњи дани


Mislim da griješite da je primarno smetnja samo to što kao Zapad ne da Srbima nezavisnu srpsku državu RS, a da pri tome zaboravljate činjenicu "geografiju" ili rtačnije geostrateški razmještaj teritorija, razuđenost samih granica Srpske i okruženost "potencijalnim neprijateljima" preko Save i prema Federaciji BiH ukoliko Srpska krene u nezavisnost i otcjepljenje od BiH.Davno bi Zapad pustio Srbe u nezavisnot i definitivnu podjelu, da nije tog "razmještaja teritorija".Da to postavimo hipotetički da Srbi "drže Tuzlansku i Zeničku regiju a Bošnjaci Banjalučku regiju" već 1995.godine bi bila definitivna podjela i nezavisna srpska država priključena Srbiji.Zeza teritorija i razuđenost granica Srpske koje su kao takve veliki problem.Sad to za "islamsku državu u Evropi", to su samo srpski izgovori, jer je tako lakše nego priznati ponekad i svoju slabost u određenoj situaciji.Pa ima Evropa "islasmku državu" u Evropi Albaniju, pa nema problema?
Препоруке:
13
6
22 среда, 07 октобар 2015 19:37
Šta bi bilo kda bi bilo?
Sad to za "islamsku državu u Evropi", to su samo srpski izgovori, jer je tako lakše nego priznati ponekad i svoju slabost u određenoj situaciji.Pa ima Evropa "islamsku državu" u Evropi Albaniju, pa nema problema?


Čak naprotiv "islamska država Albanija" 2009.godine ulazi u NATO pakt, prije toga i Turska, zatim NATO pakt zbog "muslimana ili islamskog elementa na Kosovu i Metohiji" tuče Srbe i ruši im državu.Mislim braćo Srbi nemojmo sami sebe lagati da je problem "Evropski animozitet prema islasmkoj državi u Evropi" i što će kao BH muslimani ostati sami "u islamskoj državi", kad je problem teritorija, kad je problem razuđenost granica Srpske, kad je problem što u "stomaku" Srpska ima milion i 500 hiljada muslimana, na njenim najtanjim granicama, što ima potencijalno neprijateljski nastrojene komšije i preko Save, akose krene u nezavisnost od BiH, jer komšije vole slabe Srbe kontrolisane od BiH i ravnotežu snaga, da Srbi ne ojačaju.
Препоруке:
14
4
23 среда, 07 октобар 2015 19:43
Др
Питање је јединоо да ли су у питању балијски или сдс-овски ботови, али то му дође на исто...
Препоруке:
21
6
24 среда, 07 октобар 2015 19:48
Pravo pitanje?
Др


Jedino je pravo pitanje da li ti voliš dijalog ili monolog?
Препоруке:
10
6
25 среда, 07 октобар 2015 19:53
Šta bi bilo kda bi bilo?
Mislim da griješite da je primarno smetnja samo to što kao Zapad ne da Srbima nezavisnu srpsku državu RS, a da pri tome zaboravljate činjenicu "geografiju" ili rtačnije geostrateški razmještaj teritorija, razuđenost samih granica Srpske i okruženost "potencijalnim neprijateljima" preko Save i prema Federaciji BiH ukoliko Srpska krene u nezavisnost i otcjepljenje od BiH


Da u svemu tome stvar bude gora je i današnja Crnogorska proZapadna i pro NATO-vska politika, koja bi bila ako joj Zapad naredi bila spremna da "neprijatel+jski posmtra" svako djelovanje koje nije u skladu sa interesima Zapada.
Situaciju u političkom Beogradu ne želim komentarisati, šta bi bilo kad bi bilo?
Samo na stvari gledam realnije, kao što bi jedne prilike gospodin Đorđe Vukadinović rekao u intervjuju "da smo se kretali od politike pretjerane nadmenosti u smislu ne može nam niko ništa, a onda smo pali u krajnost samoponižavanja i slabosti".Da nam se isto ne ponovi?
Препоруке:
13
0
26 среда, 07 октобар 2015 20:06
Мићуновић
Невероватно је да има СРБА који неће да чују за Дејтонски споразум, него јуре за неважећим Бонским овлашћењима, непостојећем надзорнику исл. СРБИ, уљудимо се. Не подмећите клечку слободи, разуму, памети, традицији, дисциплини, раду.
Демократија је поштовање потписаних докумената, пре свега Устава, Закона – и то на неограничени рок, све док се ти документи не измене од стране народа, тј доносиоца и овлашћених представника. Дакле, дотле. Демократија није ДУХ, Дејтон нема нити је ДУХ.
Дух хоће да му удену они који га нису потписали. Дејтон је донео МИР. Кршење Дејтона, стварање од њега ДУХА – води у нови бој какав је био до Дејтона.
Зато - честитке свима који га подржавају. Било би добро да чујемо мусао неког живог потписника.
Ако постоји!
Препоруке:
16
4
27 среда, 07 октобар 2015 20:06
Odgovor Kromvelu
Amerika je dovoljno jaka ali njen glavni balkanski adut nisu Muslimani u FBIH već Albanci,


Kromvelu bilo bi najbolje da se napravi savez država BiH, Srbije i Crne Gore, ali da bi se to postiglo ne može se na način kako to gospodin Dodik kaže "biće kako ja kažem i pod isključivo mojim uslovima i mi ćemo se omeđiti za sva vremena".Neće to tako ići ili trebaće velika snaga da tako ide.Bolje je lijepim,dogovrima,sporazumjevanjem, jer svaki ultimatum stvara revolt i inat da se ne postupi onako kako to želi onaj ko postavlja ultimatum.Ni Srbija nije pristala na Austrougarski ultimatum?
Препоруке:
10
7
28 среда, 07 октобар 2015 20:22
СР ЈУГОСЛАВИЈА
@Топољ

Мислим да сте много претерали када кажете да је створен "руски међународни поредак", али сте у потпуности у праву кад кажете да су то озбиљни сигнали за овдашње политичаре. Ситуација је значајно измењена. Нпр. догађа се да прозападни Ирак размишља о преоријентисању своје спољне политике. Даље, савез Ирана и Русије је озбиљан поремећај и удар за империјализам и још много тога, нпр БРИКС итд. ЕУ је у једној озбиљној кризи. На помолу су нове сецесије итд. Западним силама не преостаје ништа друго већ да прихвате овакав заокрет и да се мудро извуку из озбиљног поремећаја односа који би могао да се деси. Ту ће да буде много трговине. Оно што је сигурно је да Србија има своју шансу сада. То су економске интеграције са новим снагама и успостављање равноправног односа према онима којима је од 5.октобра па до данашњих дана сервилно служила.
Препоруке:
12
5
29 среда, 07 октобар 2015 20:23
Odgovor Kromvelu
Amerika je dovoljno jaka ali njen glavni balkanski adut nisu Muslimani u FBIH već Albanci,


Mislim da ste u pravu u pogledu "aduta" ali "aduti se mijenju" u skaldu sa promjenom "geopolitičke situacije" u skaldu sa interesima Amerike.U slučaju da se nastavi međuosobno nadmetanje "velesila" Amerike i Rusije i na terenu BiH, lako Amerika može "baciti svoje karte na BH muslimane" da im odrađuju poslove.
Препоруке:
11
3
30 среда, 07 октобар 2015 20:34
Одбрана и последњи дани
сизиф@

Доласком ислама на ове просторе највише су профитирали католици и њихов покровитељ Ватикан. Муслимани су временом постали одскочна даска Хрватима до Дрине, и без те јаке полуге Хрвати би пре пристали на договор са Србима око поделе територије. Овим нисам негирао крвожедност хрватске политике према Србима. Сукоба и мржњи има на све стране, али не ескалирају обавезно. Ту је важан геостратешки положај и спољна подршка. Да Запад није подржао хрватско-муслиманску опцију, не би било крвавог рата. Нашло би се неко прихватљиво решење, које би подразумевало историјска и друга права. За ово да сам југословенски расиста и аутошовиниста немам коментар.
Препоруке:
16
2
31 среда, 07 октобар 2015 20:59
Мирјана Ниш
Odgovor Kromvelu или Кромањонцу.
Тражи Нову Југославију. Нема тога.
Траже у БХ Југу они који су ОНУ Југу упокојили. Какви Савези? Може нека трговачка ујија, може свашта, али без икаквих заједничких органа, администрација, лешинара. Не треба нам Унија Унија и подунија. Доста је постојећа Европска, нека ИМ она живи, а да се макну од нас, па нека цркнемо од глади.
Дај Боже да нас нешто натера да радимо, а не да се пренемажемо и тражимо помоћ НЕПРИЈАТЕЉА.
Свака врста њихове помоћи биће - окупација и ЈАРАМ!
Препоруке:
12
5
32 среда, 07 октобар 2015 21:13
Одбрана и последњи дани
Šta bi bilo kda bi bilo?@

ЕУ не одговара (још једна) исламска држава на Балкану због унутрашње стабилности. Не одговара јој мост радикалном исламу, који би се преко тог моста лакше "прошверцовао" у земље ЕУ у којима има доста исламиста. Албанија је ипак, колико толико, изолована. Не одговара јој зато што је БиХ огледно добро ЕУ, на којем узгаја своју мултикултурну идеологију. Не одговара јој управо из разлога које сте ви навели- што би таква држава била извор нестабилности и сталних сукоба са својим суседима. За њих би најбоље било да се пева мултиетничка, за разлику од "мултичетничке" песме. Да је све у оквирима политичке коректности, које свака исламска држава нема ни у сновима.
Препоруке:
5
3
33 среда, 07 октобар 2015 21:22
сизиф
@Одбрана и последњи дани
Да Запад није подржао хрватско-муслиманску опцију, не би било крвавог рата. Нашло би се неко прихватљиво решење, које би подразумевало историјска и друга права.

Без икаквих илузија о Западу, могуће је да је "међународна заједница" ипак имала озбиљних проблема са затеченим авнојским границама.

Да су Срби, Хрвати и Бошњаци 1945. нормално разграничени, никаквог рата 90-их не би било, нити би теоретичари "исконске мржње" или "нарцизма малих разлика" имали посла.

"Историјска права" су хрватска измишљотина коју су Србима наметнуле југословенске звери.
Чији је Цариград?

Приликом формирања и разграничења свих осталих модерних европских националних држава на територијама Аустроугарске и Турске основни критеријум је било становништво, нарочито сеоско. Право на самоопредељење, функционалност и наравно реципроцитет уз неминован али ограничен утицај односа снага.

Ни спољне ни унутрашње границе ових империја нису биле од значаја.
Препоруке:
10
2
34 среда, 07 октобар 2015 21:33
Одбрана и последњи дани
Šta bi bilo kda bi bilo?

Ви, у ствари, хоћете да кажете да смо ми правили политичке грешке у "годинама расплета"? Конкретизујте те грешке да не лутамо овде као гуске у магли.
Препоруке:
4
3
35 среда, 07 октобар 2015 22:10
ТОПОЉ
@СР ЈУГОСЛАВИЈА...Нисам претјерао када сам написао да је створен руски поредак.Ово је тачно 100 посто.То није ништа негативно,за разлику од бившег,америчког поретка.Амерички поредак доносио је несрећу оним који су стали уз њега.Случај колонијалне управе познате као ЕУ најбоља је илустрација тога.Та иста ЕУ жива се не смије чути од САД.Знају колонијални намјесници из ЕУ да много губе због америчког диктата али им је русофобија дража.Данашњи,руски ракетни напади из Каспијског мора на положаје терориста,перфектно свједоче о успостави руског поретка.Да ли се ви сјећате,да ли су на врхунцу своје моћи амерички војни аташеи или дипломате могле упасти у руску амбасаду и саопштити особљу руске амбасаде да не желе да их виде на небу изнад државе коју САД бомбардују?Наравно да се не сјећате јер се то није могло десити,чак ни у вријеме Јељцина.Сат пред почетак руских авио удара на ИД,у америчкој амбасади у Багдаду Американцима је саопштено да се изгубе са сиријског неба.То је руски поредак.
Препоруке:
14
3
36 среда, 07 октобар 2015 22:49
@topolju ruskom uvlakacu
Ruski udari na Siriju novi Afganistan za Rusiju!A poslje ovog Afganistana Rusija se raspada kao sto se SSSR raspao.
Eto vam moguci i najvjerovatniji scenarijo za stvaranje novog poredka!
Препоруке:
9
19
37 среда, 07 октобар 2015 23:02
ANALITICAR
Gospodo draga cime se Vi bavite : ) . U Siriji je treci svjetski rat a po informacijama sa terena RUSIJA zavodi red i danas je krstarecim raketama iz Kaspijskog mora tukla po Siriji po ISIS-u i Nusri preko Irana I Iraka a Vi se bavite sporednim pitanjem da li ce biti Referendum u RS . Naravno da ce biti jer se na Siriji sve lomi a Rusija prebija Tursku , Saudi Arabiju , Ameriku , vahabije i Izrael , naravno UAE i Katar . Bakiru Izetbegovicu je zastita i uzor Erdodan koga Rusija ponizava u Siriji , ako Erdogan mora da trpi da ruski avioni ulaze u vazdusni prostor Turske o cemu mi pricamo . Kakav Bakir Izetbegovic ili SDA , eno je skoro 5 000 vahabista iz Nusre i ISIS-a pobjeglo pred Rusima iz Sirije a danas je napokon sirijska armija SAA isla napred na Hami . Ogromne borbe , ogromne i SAA ide napred . Kakva Bosna i Referendum , to je zadnja rupa na svirali . Bude li Rusija polomila NATO a ponizava ga uzasno jako na Siriji Bakir Junior je svoju pesmicu odsvirao . DO SVIDANJA : )
Препоруке:
15
6
38 четвртак, 08 октобар 2015 00:50
Одбрана и последњи дани
сизиф@

Да су Срби, Хрвати и Бошњаци 1945. нормално разграничени, никаквог рата 90-их не би било, нити би теоретичари "исконске мржње" или "нарцизма малих разлика" имали посла.

Овде бих се могао сложити са вама, али Запад не бих изоставио из те приче. Авнојска Југославија је кренула евроатланским стопама још од доласка прве савезничке мисије. Тај је процес финализован 48.г. када је дошло до потпуног раскида са совјетском Русијом. Процес дезинтеграције СФРЈ почео је још шездесетих година под изговором либерализације, а врхунац тог процеса био је Устав из 1974. који је донесен под патронаством САД. Значи границе као нерешиви проблем нису биле само ујдурма југословенских комунистичких власти, него и Запада, који је учествовао у њиховом креирању, искључиво на штету Срба. Стварно нема места за аболицију Запада. Све њихов политичке одлуке биле су на штету Срба. О медијској сатанизацији да и не говоримо.
Препоруке:
8
2
39 четвртак, 08 октобар 2015 07:47
СР ЈУГОСЛАВИЈА
@Топољ

Русија је одлучно заштитила своје интересе у Сирији на опште запрепаштење оних који су мислили да њихов нови светски поредак нико не сме нити може да угрози. Након Крима, ово је још један озбиљан ударац западним силама које морају да се повуку осиим ако не желе катастрофу, што сумњам по информацијама које се могу чути из медија. Осим тога, на Криму и овдје показана је изузетна војна супериорност Русије,што такође изазива страх код западних сила. Кад се томе придода да велики део света подржава акције Русије, да подржава Путина, чак и на западу, онда је извесно да ће да се догоди заокрет и у тамошњим политикама. Доминације више неће бити, а да ли ће бити руске доминације? Нек остане као могућност, мада Русија не показује жељу за тим. Са Аналитичаром се у потпуности слажем да је питање референдума ирелевантно.
Препоруке:
9
2
40 четвртак, 08 октобар 2015 08:46
сизиф
Да су титоисти стварно желели Југославију они би све нације, па и Србе, Бошњаке и Хрвате, нормално разграничили уз поштовање макар минимума реципроцитета.
Тако би створили услове да све нације на сличан начин и у сличној мери буду заинтересоване (или незаинтересоване) за Југославију, основни услов постојања вишенационалне државе.
Препоруке:
6
1
41 четвртак, 08 октобар 2015 10:18
АНАЛИТИЧАР
@ SR JUGOSLAVIJA

Пријатељу хвала Вам на похвалама . Питање Референдума РС је питање које има смисла анализирати само у контексту односа снага великих сила . Господин Изетбеговић и СДА воде погрешну политику - умјесто да се вежу за Иран ( поносна муслиманска земља изузетно интелигентних људи , у рату штитила Алију али у нормалним границама као што су Грчка и Руси били уз Србе ) . Умјесто да Бакир буде уз Иран он као и Силајџић и Златко су уз америчку компоненту муслимана Турску , Катар , УАЕ , Сауди Арабију . Исту грешку делимично чини Председник Додик код Срба . Реп. Српска треба и мора да буде уз Православну словенску Русију али не треба уз Израел јер су Русија и Израел у 95 одсто ратова непријатељи . Израел је савезник српског непријатеља Америке . Све се ломи на Сирији и ако Русија и Иран тамо одбране Сирију рата у Босни неће бити а Русија и Иран се могу договорити о подјели Босне између Бошњака ( Иран ) и Срба Русија . Тако интелигентни људи воде политику а Бакир је глуп
Препоруке:
8
1
42 четвртак, 08 октобар 2015 10:26
АНАЛИТИЧАР
Сви видимо шта се јуче десило - нимало и никако случајно на рођендан Владимира Путина . Русија је крстарећим ракетама моћним типом КАЛИБР тукла из Каспијског мора са удаљености 1 500 километара Нусру и ИСИС у Сирији , ракете су летјеле преко Ирана и Ирака уз њихову сагласност . Генерал чувени ирански шеф Револуционарне Гарде Ирана Qassem Soleimani је био прије отприлике мјесец дана у Москви и донио низ ратних мапа Сирије и казао Путину и Шојгуу и Русима под хитно морамо Ви ( Русија ) и ми ( Иран ) да спасимо Владу Сирије која губи рат ако их не заштитимо . Падне ли Сирија комплетан вахабизам из Сирије и комплетан НАТО и Израел удариће на Либан ( Хезболах ) , Ирак , Курде , Русију и Иран . Боље да бранимо Москву и Техеран у Сирији него на својим границама на Кавказу или у Азербејџану који је амерички играч за напад на Русију и Иран . Зашто ово све пишем око Референдума у РС . Зато што се Додик пита за све јер му леђа штити моћна Москва , моћна Москва подвлачим
Препоруке:
9
2
43 четвртак, 08 октобар 2015 10:45
Ненад Пиваш
@Аналитичар

Слажем се са вама око Русије, не и око Израела али то је мање битно. Међутим, иако сам заговорник окретања Москви мене мало и брине то зближавање Русије и неких муслиманских држава јер се плашим да би то могло отупети подршку независности Републике Српске. О томе сам причао и са неким српским геополитичарима, чија имена не бих помињао, и они такође миле да би то могло довести до некаквог српско-муслиманског договора где наши одустају од одвајања а Бошњаци од унитаризма, плус ширење економског утицаја Србије по Федерацији. А за мене, као Србина босанско-крајишког Србина, постојање било какве БиХ представља дубоку увреду.
Препоруке:
10
4
44 четвртак, 08 октобар 2015 10:58
АНАЛИТИЧАР
@ NENAD PIVAS

Шта је разлог да Срби имају икакве везе са Израелом . Шта је разлог - е разлог је то да Срби не разумију политику јер перципирају да је Израел вођен политиком која је против радикалног вахабизма на Бл. Истоку а то је невиђена небулоза јер Израел сарађује са најгорим вахабистичким шљамом на планети Саудијцима , Израел сарађује са Ријадом чија су 2 водећа човека у ал каиди , главни банкар ал каиде је саудијац Јасин ал Кади који је скупљао паре за Алију у рату а други до уназад годину дана главни оперативац ал каиде је био пријатељ УСА - самим тим и Израела Бандар бин Султан шеф саудијске обав . службе кога је фактички оборила коалиција Путин - Асад и крах Саудијаца у Сирији .
Препоруке:
9
0
45 четвртак, 08 октобар 2015 11:17
АНАЛИТИЧАР
@ NENAD PIVAS

Споменули сте некакве српске геополитичаре који се као боје да се Русија сувише приближила Ирану . Срби да имају праве геополитичаре а не квази нажалост - сама чињеница ка архиквислинг Вучић може да води Србију је страшна, Тачи нам ведри и облачи на Косову а Зукорлић у Рашкој , то је Србија дозволила - зато да Србија има праве геополитичаре побринули би се дотични да им се отаџбина не распада и да шеф СНСа- у Скупштини није идиот ВАЗДУПЛОХОВ који се Телепронтује Бабић и остали шљам из Напредњака кога су на власт довели НАТО, Мики Ракић, Тадић , Станко Суботић Цане и Мило Ђукановић ( видјети под паришки хотел Ритз ) на примјер. Значи не можеш бити Србин и бити уз НАТО који је терористички војни савез који је убијао Србе, не можеш бити уз Израел а против Америке када су Америка и Израел једно те исто у 98 одсто ствари . Е мој НЕНАДЕ !
Препоруке:
8
0
46 четвртак, 08 октобар 2015 11:20
Ненад Пиваш
@Аналитичар

Израел уопште није фокус и главна тачка мог коментара, не знам зашто се ухватисте њих. О томе са вама преко интернета нећу, премало је овде простора. Уколико се некада сретнемо уживо може. Требали сте пажљивије прочитати мој коментар. Уопште нисам рекао да поменути плаше приближавања Русије и Ирана. Напротив они то поздрављају и сматрају да Русија може тим путем завршити неке своје послове. Међутим, поменули су да као резултат тога може доћи до некаквог српско-бошњачког приближавања које би подразумевало да ми одустанемо од одвајања РС а они од централизма + економски утицај Србије у Федерацији. Њима је и то ок, мени није, за мене је само постојање било какве БиХ и граница на Дрини увреда.
Препоруке:
5
3
47 четвртак, 08 октобар 2015 11:24
Do Srba je
Što se tiče same nezavisnosti ne vidim zašto se uvijek traži krivac u nekom trećem da nešto ne da kada je sve stvar srpske volje ili htijenja koliko želi da eventualno rizikuje i pod koju cijenu?Sve je do Srba koliko su spremni da ulože napora i koliko su spremni da preuzmu odgovornost i ko je spreman na istu i u sluačju evntualnog neuspjeha i slučaju evnetualnih kranje nepodnošljivih napora.To ne određuje treći već samo Srbi sami sebi.
Препоруке:
7
1
48 четвртак, 08 октобар 2015 11:35
АНАЛИТИЧАР
@ NENAD PIVAS

Сарађивати са Израелом значи сарађивати са земљом чији официри воде ал каиду на Голану управо сада у сиријском рату - Нусра Фронт њих снабдева са опремом Израел , не само то него су Бени Ганц и Нетанјаху и Моше Јалон обилазили рањене вахабије - тако се Израел бори против радикалног вахабизма је ли тако НЕНАДЕ . Занимљиво је да по десети пут мени реплицирате око Израела , ја да бих био добар Србин не могу да будем добар израелац - то је држава која је као месо и кост са разбојницима из Америке - али знам ја да сте Ви Ненаде рецимо подржавали ДОС , чим Ви можете подржавати ДОС то показује колико разумијете политику . Бити добар Србин а радити у интересу Израела је потпуно немогуће - Америка је окупирала Космет и РСК а Израел је најјачи савезник Америке . Бити добар Србин а истовремено савезник Израела је НЕМОГУЋЕ потпуно !!!
Препоруке:
5
0
49 четвртак, 08 октобар 2015 11:51
Ненад Пиваш
@Аналитичар

Заиста не видим разлог за увредама, ја вас нисам вређао и обратио сам вам се најнормалније. И то спомињање моје подршке ДОС-у 2000. тек нема везе са целом причом. Поготово јер сам ја 2000. био малолетан те не могу моје симпатије за једну страну (да се разумемо, погрешну!) тада бити мерило мог разумевања у политику данас и у будућности. Па исту страну су тада подржали и Слободан Антонић, Миша Ђурковић и Срђа Трифковић. Али су као најумнији српски интелектуалци увидели да су погрешили. Исто као и Милорад Додик који је тада био на погрешној линији ал је у међувремену схватио неке ствари и данас је најбољи српски политичар. Што сам ја крив више од свих?!
Препоруке:
7
0
50 четвртак, 08 октобар 2015 12:05
АНАЛИТИЧАР
@ NENAD PIVAS

Можда сам мало био груб али желим да Срби буду слободни и јаки а ми не само да нећемо бити слободни и јаки ако овако наставимо него ћемо пропасти скроз . Желим да Срби имају конзистентну јасну националну политику, треба учити од Руса јер су они светлосним годинама не испред нас а наша су највећа браћа него су Руси глобално број 1. НАТО ПАКТ шокиран јучерашњим крстарећим ракетама Русије - јако моћне ракете- модерне из 2012-те. Шта хоћу да кажем - Реп. Српску и Србију и ЦГ морају да воде агенти , школовани људи блиски тајним службама- под обавезно требају знати тајна друштва. Ко стоји иза Запада, подјеле у исламу на шиите и суните, да буду религијски потковани и словенски настројени. Мудри, искусни, као Русија и Иран што имају лидере. Нас води ортодоксни издајник Вучић близак обавештајним структурама НАТО-а, доведен као наставак политике Микија Ракића и НАТО-а и мафије из Црне Горе. Дао држављанство америчко израелском агенту терористи убици Арафата Дахлану
Препоруке:
4
0
51 четвртак, 08 октобар 2015 13:15
сизиф
@Одбрана и последњи дани
Процес дезинтеграције СФРЈ почео је још шездесетих година под изговором либерализације, а врхунац тог процеса био је Устав из 1974. који је донесен под патронаством САД.

Устав из 74-те нема много везе са "дезинтеграцијом СФРЈ".

Југославија је, ако већ није била мртворођенче, сахрањена успоставом авнојских граница, којим су Срби остављени да гледају решење свог националног питања у Југославији, за разлику од свих осталих нација којима је омогућено да решење виде у својим републикама.

Тако су титоисти конфронтирали све остале са Србима и изазвали мржњу која је постала очигледна 90-их.

Под притиском југословенске пропаганде многи Срби не схватају да то нема никакве везе са карактером српског етничког простора који је у суштини сличан бошњачком и хрватском, већ искључиво са расистичким границама.

Немачка мапа, Југослвија - стање 1940.
http://www.sotirovic.eu/wp-content/uploads/2014/01/2.-YUG-map-Nazi-1940.jpg
Препоруке:
2
0
52 четвртак, 08 октобар 2015 14:42
ТОПОЉ
@топољу руском увлакачу...Хвала ти на комплименту.Ја са поносом истичем да јесам руски увлакач,што је природно и сасвим нормално.Па нећу ваљда бити западни увлакач?Или да под плаштом мултиетничности и толеранције промовишем балилук,и то на српском сајту?Нема ништа од новог Авганистана.Не живи несрећниче у илузији.Нису Руси уопште страдали у Авганистану како је описано у медијима под контролом великог брата.То је западна измишљотина.Немаш ти благе везе о томе.Тебе су Титини медији и ови садашњи нафиловали лажима.Руси су теби,оним главосјечама који су ти срцу мили,те комплетном Западу јуче када су испалили крстареће ракете из Каспијског мора упутили једну изузетну поруку а гласи:тућићемо по вама из Русије,без милости и без пардона.Што ниси написао колико је твојих миљеника у минусу?Нема потребе да руска чизма било гдје крочи.Руским ракетама не треба виза.Оне ће обавити сав посао.То је нова руска војна доктрина.Али то је за тебе шпанско село.
Препоруке:
4
0
53 четвртак, 08 октобар 2015 15:08
ТОПОЉ
@СР ЈУГОСЛАВИЈА...Ми се господине очито нисмо разумјели.Ја нигдје нисам писао о руској доминацији према другим народима.Ви сте у праву када сте написали да Русија не показује никакву жељу за тим.Руски поредак,то у преводу значи-слобода човјечанству.Руски поредак не значи газити по другим народима,али,ако друге државе покажу бестидност и русофобију е онда према тим државама Русија неће имати милости.Руски поредак значи мир и слободу.Ако је неким државама мило да буду колонијалне управе,молим лијепо,нека се "усреће" са Америком и њеним "вриједностима".Није забрањено скакати са високих зграда или се бацити под шлепер нпр.Међутим,скакати са високих зграда и бацити се под шлепер,то није нормално.Русија жели да се њени непријатељи клоне Русије,што даље то боље.А да има болесних и трулих држава које обожавају штокхолмски синдром,то је тачно 1000 посто.Русија такве државе сажаљева.И нема никакве потребе да их Русија дозива памети.Те државе Бог је казнио одузимањем памети.Све најбоље!!
Препоруке:
5
0
54 четвртак, 08 октобар 2015 17:00
Jugoslavija
Onaj politički smetenjak Alija Izetbegović je tada rekao da će za suverenu i nezavisnu Bih žrtvovati mir?
Препоруке:
4
0
55 четвртак, 08 октобар 2015 18:41
@topolju ruskom uvlakacu
Topolje bre brate srbine!Tvoje bacuske su pocele da udaraju na Siriju iz samo jednog razloga a to je da se cijena nafte poveca na jedno ili ti circa 60 dolara(opet ovih USA dolara).Zna Putin da ce ovim da uveca drzavnu kasicu,jer samo tako moze da se odrzi na vlasti.Gladne bacuske su obarale sve ruske careve u veoma kratkom period.ovog bre zadnje car putina evo odrzavaju na vlasti 15 godina,samo iz jednog razloga a to je bilo puno parak od nafte pa su telad bila sit,ali vidjet ces ti topolju sta ce da budne sa tvojim bacuskama uskoro.Novi poredak je poceo u tome se slazem sa tobom,ali onaj poredak koji diktiraju i stvaraju Amerikanci.Relanost je novi Afgtanistan jednak Sirija danas!
Препоруке:
1
5
56 четвртак, 08 октобар 2015 19:02
Одбрана и последњи дани
сизиф @

Устав из 74-те нема много везе са "дезинтеграцијом СФРЈ".

Тај устав је био стратешка платформа Запада за рушење Сфрј. Или ви мислите да се Запад понашао незаинтересовано и неутрално?

Што се тиче референдума, Додик се показује као вешт политичар. Више се у БиХ не говори о реформи полиције РС, него о референдуму и враћању пренесених овлашћења.
Препоруке:
0
0
57 четвртак, 08 октобар 2015 19:44
сизиф
@Одбрана и последњи дани
Тај устав је био стратешка платформа Запада за рушење Сфрј. Или ви мислите да се Запад понашао незаинтересовано и неутрално?

Није била потребна никаква "стратешка платформа Запада за рушење Сфрј", Авнојска Југославија није прављена да постоји и није могла постојати.

Само један део приче:
Углавном као последица природних миграција Срба и Хрвата према матичним републикама, структура становништва НР БиХ се драстично променила за време титоистичког мрака.
1948: Срби - 44,3%, Бошњаци - 30,7%, Хрвати - 23,9%
1991: Срби - 31,2%, Бошњаци - 43,4%, Хрвати - 17,4%
https://sr.wikipedia.org/sr/Демографија_Босне_и_Херцеговине

Улога српске културне и просветне елите 19. и 20. века је битнија и белодана. Претходно су више од века испирали мозак српском народу расистичким теоријама.
Без тога би Титови партизани, монструозне авнојске границе и култ личности једног Хрвата били потпуно незамисливи па да је тај Запад дубио и на глави :)
Препоруке:
1
0
58 петак, 09 октобар 2015 23:02
Slavomir Srpski, mir i referendum su vazni za sve
Mislim da je referendum neophodan ne zato sto je SAD u defanzivi, kao i EU, vec zato sto to nalaze pravni sistem po kojem je nelegalno oduzimati na silu ono sto je mirovnim sporazumom potpisano u Dejtonu. Suludo bi bilo da se sada namece neki pravni rat prema muslimanima u BIh, kao da je to upereno protiv njih. Nije. Kao sto nije tacno da je vecina muslimana u BIH protiv Srba, umesto za miran suzivot.

Referendum je jedini nacin da se mirno stvari vrate na pravne osnove Dejtona, izbacivanjem nasilnih uzurpacija koje je vremenom Jevropa nametala preko svojih cinovnika i posrednika.

Stoga, opet referendum je neophodan, i svakako da nije on uzrok bilo kakvoj destabilizaciji, vec samo uspostavljanje pravde po Dejtonu. Svakako da bi muslimanima u BIH trebalo da bude vaznije da imaju odlicne odnose sa susdima Srbima. Imaju svoje politicke slobode i svoj entitet, i referendum im nista ne oduzima. Referendum je vise usmeren protiv samovolje i uzurpacija Jevrope.
Препоруке:
3
0
59 понедељак, 12 октобар 2015 14:34
Bob
@сизиф i njegova čuvena karta :)

Može li objašnjenje, kakva su to dva naroda u Sloveniji i šta je ono crveno na jugu Slovenije? Kakva je razlika između muslimana u Bosni i onih u Raškoj? I šta se to crveno-žuti oko Južne Morave? Ako je i od pedantnih Nemaca, malo je glupo.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер