субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Да сачувамо Новака за Србију и Србију за Новака

Kоментари (102) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 31 август 2015 11:12
реално
Добар, избалансиран текст. Али ја сам тако схватио и онај претходни. Није то била никаква потерница за Нолетом, него само добронамерно упозорење о чему треба да поведе рачуна.
Препоруке:
93
12
2 понедељак, 31 август 2015 11:14
М.Костић
Браво!
Препоруке:
73
18
3 понедељак, 31 август 2015 11:37
љубомир јарић
Аутор је изузетно паметан и искрен човек. И перо га хоће.

Да ли би нам било боље без Новака ? Не !
Препоруке:
73
16
4 понедељак, 31 август 2015 11:49
Војин
Ако неко није разумео добронамерност претходног текста, након ових редова нема места причи која се повела везано за претходни текст. Идемо по трофеј у Њујорку, сви заједно.
Препоруке:
63
13
5 понедељак, 31 август 2015 12:48
марко
Ниједан познати хрватски спортиста неће провести одмор на Копаонику, исто тако ниједан се не би сликао са нашим председником или премијером. Ниједан Хрват не мисли да су за рат криви сви народи као што већина Срба тврди. Новак је погрешио. На 20 година од етничког чишћена и великог страдања да проводиш време на Јадрану? Пази,од толико мора,наша братска Грчка излази на 3 мора,најлеша острва на свету:Скијатос,Крит,Миконос,Санторини,Родос,прелепа Лефкада,Кефалониија,ту је о Шпанија,Француска,Италија ти одеш у Хрватску? Класичну нео-усташку државу која једина држи НДХ куну као своју валуту од свих наци држава, држава која више од 100 година систематски уништава твој народ? Зашто? Одлазак Новака је лепа реклама за Хрватску вероватно је добио новац да рекламира Јадран,онда још горе, долази још туриста више се пуни буџет, самим тим та држава постаје још усташкија јер има више средстава у својој каси. На пример,Перковићев концерт финасира држава. Свако ко оде на Јадран финасира ту усташију.
Препоруке:
104
8
6 понедељак, 31 август 2015 13:00
марко
2.
Знате кад би србенда Дарко Миличић отишао у Хрватску? Никад. То је разлика између њега и Новака.
Мало је србенди од наших спортиста доста њих је заразио вирус југословенства. На пример, наш Олимпијски комитет Србије је присвојио све несрпске спортисте и њихове медаље из времена Брозове Југославије, од Албанаца,Словенаца,Хрвата као српске то је апсурд. Новак има комплекс. Не може да прежали што га Запад не воли јер је Србин,увек навијају против њега и то је масовно, доста је турнира изгубио због тога. Кад си најбољи на свету а публика те не прихвата на Западу то ствара неку чудну емоцију код њега. Није ми се свидело кад сам видео оног амбасдора ВБ Девенпорта на Вимблодну којег је угостио у Лондону? Осведоченог окупатора? А рекламирање Тодорићевог Конзума/ИДЕА. Чак КК ЦЗ Хрват спонзорише,то је немогуће у Хрватској да нп Мишковић финансира Цибону.
Не ми смо скроз анационални и расрбљени.
Препоруке:
77
14
7 понедељак, 31 август 2015 13:03
ипак
Погледајте тенисерке са оним зликовцем. Срамно. Ни Новаку није требало оно са колиндом
Препоруке:
86
5
8 понедељак, 31 август 2015 13:06
марко
3.
А зашто не би неко критиковао Новака ако то заслужи?
Критика иде баш због тога јер је од српског хероја кренуо путем југословенства и шуровања са Светском банком која преко ММФ-а отима ресурсе преко кредитирања издајничких режима. Исто ви ако не платите порез на имовину сваки дан вам увећавају дуг,док Новак лепо живи у Монаку светској престоници хипер-капиталиста којима деца раде по фабрикама "трећег света".Федерер плаћа порез у Швајцарској. Новакова породица уопште није била сиромашна,ако мислите да је имати ресторан на Копаонику знак сиромаштва? Доста ту има бајки и нелогичности.
Препоруке:
61
14
9 понедељак, 31 август 2015 13:12
pedjauae
Svaka cast, hvala autoru i za ovaj i za prethodni tekst. Nevezano za temu, samo da primetim koliko je prijatno (i nazalost retko u ovo nase vreme) procitati reci koje su normalne, izbalansirane i ljudske.
Препоруке:
33
20
10 понедељак, 31 август 2015 13:55
"Пантер"
Избалансираност је најчешће синоним за опортунизам,политичку коректност, неискреност, страх од замерања.
Препоруке:
33
21
11 понедељак, 31 август 2015 14:02
Peter RV
Stvari se Novaku mogu jos vise komplicirat, ako se dozna da mu je otac Crnogorac, porijeklom iz Niksica, gdje mu braca (stricevi) jos uvijek zive.
Ozenjen je vrlo lijepom Srbijankom.
Novak se deklarise uvijek kao Srbin- sto dokazuje dostojanstveno, svakog momenta.
Tesko se otet utisku da napadi na Novaka nijesu bazirani na zavisti.
Mlad, zgodan djecko, srecan u familiji, bogat i svjetski prvak u struci koju je izabrao.
Novak ne bi ovo izazivao, da se nije definisao kao-Srbin.
Препоруке:
27
26
12 понедељак, 31 август 2015 14:06
Branko Vidovic
Dobar tekst. Izgleda da nikom, pa ni Delijama, ne smeta to sto C. Zvezda ima na svojim dresovima reklamu za IDEA-u, a C.Zvezdu smatraju sinonimom za srpstvo.
Препоруке:
45
5
13 понедељак, 31 август 2015 14:31
Tурас
То је и покушај да се Новак на превару преконвертује из светлог српског симбола у мутну значку псеудојугословенства, у баналну америчку рекламу за фарсични безидентитет звани Регион, где отаџбине постају само „ови простори”, а народи стада на привременој испаши ".
Браво Матићу . Верујем да се сви добронамерни и разложни људи слажу са Вашим коментарима . Већина се критички понела али се нико од нас(изузетака има свуда) Срба није понашао искључиво по питању Н. Ђоковића чија дела и у опредељење не сумњамо . Верујем да Новак верује да је листом (то се сам уверио у Београду)када су га дочекале десетине хиљада грађана , Србија иза њега .
Препоруке:
29
4
14 понедељак, 31 август 2015 14:56
uf
To može da uradi samo čovek , neinformisan ( dovoljno) ili bezobrazan.Ni jedan jedini dolar, evro, švajcarac( svejedno) Novak ne sme da potroši u Srbiji , bez znanja (dozvole) gazde. A, te priče o parama za KIM, fondacije i ostale američke "fore", lako se raskrinkavaju , sabiranjem para sa nekih donatorskih večeri( sa holivudskim budaletinama) teniskih turnira , Đilasovih 100 000 i Dulićevih 400 000 evra i tačnim podatkom o novcu uloženom u Srbiji . Ogromna je razlika , a razlog su opet "gazda"( agencija sa kojom je potpisao ugovor) i pranje love. Shvatite to BRANISLAVE i biće vam jasnije, zašto dostojanstveni Srbi ne podnose, ne Novaka kao tenisera, nego Novaka kao foliranta. O budalaštinama tipa "Noć veštica", joga,..., da ne pričam!
Препоруке:
27
21
15 понедељак, 31 август 2015 14:59
anta
ма Дуци је све лепо објаснио.... Бесмислено је то титрање Ђоковићу... он чпвек ради свој посао... други је проблем што кукавна гомила лузера који крештањем то Ноле мајсторе мисли да ће на тај начин изменити чамотињу своје свакодневице
Препоруке:
43
12
16 понедељак, 31 август 2015 15:14
НБ
Какво `мутно југословенство`?
Шта ту има мутно?

А поготово, какве везе имају отцепљене ју републике, са актуелним вођствима и вредносним моделом, са ма каквим југословенством?

Да је опстала та земља 95% проблема које сада имамо – не би имали – ни као Срби, ни као појединци.

Коме сада, после свега, није јасно да је Југославија била једини начин да Срби буду окупљени у једној држави, која је имала, у највећој мери, српски карактер - њему заиста ништа није јасно.
Препоруке:
28
39
17 понедељак, 31 август 2015 15:57
незрелост
Новак српски пише ћирилицом, за разлику од бројних српских такозваних патриота.

А да је неки хрватски спортиста његовог ранга дошао да проведе лето у Србији и шаље наоколо фотографије из провода, ми бисмо то протумачили да се намерно прави важан како може да купи Србију и да је дошао да нам своје богатство и успех гура у нос!
Препоруке:
10
14
18 понедељак, 31 август 2015 16:06
Simboli
su, sto bi Hegel rek'o, pojmovi u svom najnizem obliku, kao culne pojedinacnosti.Kao takvi oni proizvode privid(ono opste pri-vode vidu i cine culnim),a privid moze nesto da otkriva, npr americki kosarkasi simbolizuju americku moc, ili da skriva, npr Nole ne simbolizuje potpuni krah Srbije, vec naprotiv, stvara privid da Srbija jos postoji.Zato desetine hiljada ljudi na docecima sportista, a na protestu protiv briselskih sporazuma stotina.To je zato jer je narod na nivou divljaka, kojima se opstosti, kao sto je drzava,javljaju na simbolickom nivou npr. sportista(ili "matematicara",koji su nasi kada osvoje medalju,ali onda odu u inostranstvo da tamo studiraju i rade(a skolovanje i posao jesu drzava).Inace, odlazak je postao cilj svih, od matematicara, do cistaca,pa u inostranstvu navijaju za Noleta i idu na Cecine koncerte).Koliko god Nole dao za manastire na KiM, njih ceka sudbina manastira u Makedoniji, kojih se vise niko ni ne seca i stvaranje Kosovske PC.Ali, da sacuvamo Novaka!
Препоруке:
23
2
19 понедељак, 31 август 2015 16:15
МР
Нека се пресели у Хрватску. Тамо су његови пријатељи.
Препоруке:
13
28
20 понедељак, 31 август 2015 16:38
Dr.Rade Pajovic,Florida
Izuzev retkih pojedinaca svi smo mi strepeli pre svakog Djokovicevog meca,tugovali ako izgubi I radovali se pobedama.Samo ono finale u New Yorku kada je Federeru trebao jedan poen do pobede a onda izgubio,neverovatno...Publika na Zapadu ga ne voli svi znamo zbog cega ali Novak se nije mnogo obazirao na to.U sportu koji se smatra elitnim,eto on je bolji od svih!Ali greska je napravljena I mi cekamo da se Novak oglasi,da objasni,pa da idemo dalje.Daleko od toga da neko ima nesto protiv njegovih poseta Hrvatskoj,tamo mu je rodbina sa majcine strane ali da ga upotrebljava hrvatska propaganda to nikako ne ide.Sto se tice Ivanovicke I Jankoviceve posle onog simultanog poljupca Klintona one za mene ne postoje,ponekad pogledam gde su na listi I vidim da su sve nize!Znaci Novak je na potezu,lopta je na njegovoj strani terena.Moze on ako hoce da objasni svoj postupak!
Препоруке:
32
5
21 понедељак, 31 август 2015 16:39
Петер РВ
@НБ
Браво, да неко покрене ово питање "злог југословенства"!
Да га је било више, не би смо имали данас, на хиљаде мртвих, губили Косово или трпјели -Вучића и остале регионалне сатрапе.
Препоруке:
24
20
22 понедељак, 31 август 2015 16:46
Игор Вида
Слажем се са особом која се малим словима потписује као марко. Праве Србенде не иду да летују у Хравтску. (Нисам раније толико обраћао пажњу на Дарка Миличића, тако да ћу ово послеподне - уместо да се бавим Ђоковићем - да се посветим проучавању његове каријере.)

Разочаран сам овим текстом Б. М. Колико му је онај претходни био добар и смисаон, толико је овај садашњи беспотребан, патетичан, улизички према Н. Ђ. Боље да га није ни писао.
Препоруке:
33
7
23 понедељак, 31 август 2015 16:59
МИЛОВАН РС
Врло квалитетан, едукативан и поучан текст, хвала аутору !. Запамтит ћу његово име за убудуће !.
Препоруке:
9
18
24 понедељак, 31 август 2015 17:34
nebitno
Novakova majka je iz Hrvatske , koliko je poznato, i Novak tamo ima i rodbinu. Jedan od najasluznijih za Novakov uspeh je i Nikola Pilic sa svojom teniskom akademijom u Nemackoj, i poznata je Novakova privrzenost svom ucitelju. Potpuno je je neshvatljivo uopste se upitati gde Novak letuje, a pogotovu ako to cini u Hrvatskoj. Povezivati privatan zivot najuspesnijeg srpskog sportiste svih vremena sa dogadjajima iz devedesetih, nema zaista nikakvog smisla. Ni Ana, ni Jelena nisu mogle postupiti drugacije da im je prisao bilo koji bivsi americki predsednik u njegovoj sopstvenoj zemlji. Da ste ikada procitali i razumeli Marka Miljanova ovaj clanak nikada ne bi postojao.
Препоруке:
18
29
25 понедељак, 31 август 2015 17:56
А ботови?
Утврдили смо, што није било нарочито тешко, да је већина њих дошло из три ботовска центра, повезивана углавном са једном парадипломатском инстанцом, са једном великом политичком партијом и са једним спин-конобаром, мрачном фигуром из Ђинђићевог доба, вишеструким повратником.

Мислим да би читаоце НСПМ веома занимале и мало детаљније информације о тим ботовским центрима. Верујем да се из њих не спинују само коментари о Ђоковићу.
А и фер би било да се коначно јасно и гласно, аргументовано покаже чему смо ми читаоци као коментатори изложени.
Препоруке:
31
1
26 понедељак, 31 август 2015 18:36
Србин црнац, атеиста
Марко:
А зашто не би неко критиковао Новака ако то заслужи?
Критика иде баш због тога јер је од српског хероја кренуо путем југословенства и шуровања са Светском банком која преко ММФ-а отима ресурсе преко кредитирања издајничких режима. Исто ви ако не платите порез на имовину сваки дан вам увећавају дуг,док Новак лепо живи у Монаку светској престоници хипер-капиталиста којима деца раде по фабрикама "трећег света"

Рече аутор у тексту да су ботови код прошлог текста кренули у агитацију "Новак је агент великог западног капитала" а судећи по овом коментару кренули су и на овај текст. Само је овај пут требало бацити прашину у очи с пар коментара патриотске ароме да би се повукло на исту страну. Какво црно шуровање са Светском банком (која није исто што и ММФ већ друга институција). Светска банка нема право да склапа аранжмане с приватним особама већ послује искључиво с владама и државама, па следствено томе Новак није ништа могао ућарити од њих. Чак ни у Монаку.
Препоруке:
15
3
27 понедељак, 31 август 2015 18:36
@ Peter RV
TAKO JE!Jos Jugoslavije i jos, do poslednjeg Srbina!Svi grese, budala pravi dva puta istu gresku, a Srbin tri puta.Valda to znace ona tri prsta.
Препоруке:
22
13
28 понедељак, 31 август 2015 19:10
Tornton
E pa gosn.autoru, ne moze i jare i pare. Ili si protiv, ili si za? Prvi tekst je izazvao buru, ovaj ce da umanji ozbiljnost i da sve podvede pod tabloidna pravila. Sve u svemu, imam utisak da se autor pokajao zbog ostrine u prvom tekstu.Kasno. Ali, nema veze, Nole osvaja US OPen...
Препоруке:
16
4
29 понедељак, 31 август 2015 19:17
Zozon
Necu komentarisati tekst samo bih zeleo da skrenem paznju na jednu vrlo bitnu stvar, a to je slika na kojoj Djokovic pozdravlja sa tri rasirena prsta. Taj pozdrav sa tri rasirena prsta nije ni Srbski ni pravoslavni. To je pozdrav koji su USTASE koristili pri polaganju zakletve. Vojnici Srbski, pre stvaranja YU. su uvek polagali zakletvu sa tri spojena prsta. Vreme je da se taj ustasko-vatikanski simbol izbaci iz zemlje Srbije.
http://opusteno.rs/razno-f1/znacenje-pozdrava-tri-prsta-t21270.html
Препоруке:
19
6
30 понедељак, 31 август 2015 20:36
Ујка Васа
Од кога да га чувамо? Да ли га неко напада? И како да caчувамо Србију за Новака? Истина на Србију су многи бацили око укључујући ту и Колинду која покреће питање граница али пре би Новак могао да заједно са њом ради на томе да сачува Србију за нас.Све у свему, да се не правимо наивни , његово летовање у Хрватској је скандалозно. Ако то неко не схвата онда заиста нема сврхе објашњавати му да национална застава није (само) парче текстила, да икона није (само) уљана слика, да Свети Сава није (само) свештеник, да Новак није (само) тенисер. Они су симболи. А за симболе важе посебна правила. Новак као српски симбол није смео да летује на хрватском приморју у време прославе прогона Срба из Хрватске.И још нешто. Велико је питање да ли је то случајан гаф, нешто што му се омакло. До пре неколико година, када је био практично тинејџер, врло добро је знао да одмерава своје потезе.
Препоруке:
26
4
31 понедељак, 31 август 2015 22:02
НЕМАЊА ВИДИЋ
Изванредан текст !
Одлично су и неки коментатори приметили југословенску варку за Србе.
У почетку је на Новаковом дресу име Србије било исписано српском ћирилицом. Зато су људи из удружења за одбрану ћирилице припремили за њега два транспарента после прве победе на Вимблдону. На једном је писало НОЛЕ ОДАН ЋИРИЛИЦИ , а на другом НОЛЕ ВОЛИ ЋИРИЛИЦУ. Првог је држао народ на првом надвожњаку из правца Шида.Кад се аутобус примакао Ноле је то видео и поскочио од среће.
Исти тај транспарент је онда био постављен на Бежанијској коси на огради великог градилишта. Нестао је већ после три ноћи.
Био сам у једној делегацији "ћириличара" код градског менаџера Бијелића и питао га зашто је на дочеку Нолета била латиница уместо ћирилице. Одговорио је да је то захтевала Нолетова породица.
Српскохрватско-југословенска латиница је магнет за Србе. Зато у Матици српској нема Одељења за српски језик и књижевност, него само Одељење за језик и књижевност. Друг Тито умро није, а и неће поред оваквих Срба.
Препоруке:
25
1
32 понедељак, 31 август 2015 22:09
Marfilnik
Dosta dobre diskusije se vode na ovu temu i slažem se sa jednim komentarom koji kaže da ovaj drugi članak nije bio potreban,onaj prvi je bio odličan ,sve je rečeno i sada ponovo to letovanje otvarati dovodi nas do toga da onda možda autor i nije sve onako mislio kako je napisao. A napisao je odlično.Jer ubeđen sam da je to Nole pročitao+komentare na tu temu,izuzetno je pametan momak,jer da je tako dokaz je da je PRVI PUT posle jedne pobede u Sinsinatiju sada u kameru napisao ćirilicom "hvala na podršci".Ćirilicom. Nikada to nije radio.Da se razumemo,može Nole da letuje gde hoće,plaćanje poreza-ni ja ne bih ovima ovde dao ni dinara...ali slikanje sa onom predsednicom koja otvoreno veliča fašizam,to je neizbrisiva greška.I to u vreme prave histerije protiv Srba( ljudi-ti hrvati su jedna umobolna i iskompleksirana nacija ,ja ne znam šta oni hoće više )Napravio je duplu grešku.
Препоруке:
22
1
33 понедељак, 31 август 2015 22:39
Peter RV
@ @ Peter RV
"TAKO JE!Jos Jugoslavije i jos, do poslednjeg Srbina!Svi grese, budala pravi dva puta istu gresku, a Srbin tri puta.Valda to znace ona tri prsta"

Opet govorite gluposti.
U Jugoslaviji, Srbima bar nije prijetio opstanak. Ne viditeli ,jos uvijek, na sto se svela teritorija Srba? Da ne govorimo o broju Srba!
Препоруке:
13
16
34 понедељак, 31 август 2015 23:28
@Peter RV
"Opet govorite gluposti.
U Jugoslaviji, Srbima bar nije prijetio opstanak. Ne viditeli ,jos uvijek, na sto se svela teritorija Srba? Da ne govorimo o broju Srba!"

Територија Срба се свела на оно што је СИСТЕМАТСКИ ПРИПРЕМАНО у Југославији.
Препоруке:
22
13
35 уторак, 01 септембар 2015 03:12
Milos Petrovic
Toliko buke o jednom decku koji lupa loptu na terenu... (Jer sto se tice njegovih dobrotvornih dela, to niko ne spori.)
Препоруке:
8
3
36 уторак, 01 септембар 2015 09:55
Лена
Свака част Новаку и за спортске успехе и за добротворни рад, колико год да даје, он ИПАК даје. Али, оно што је мени упало у очи је промена у његовом понашању,у задњих неколико година видна. Некада се Новак после победе крстио, некада и дизао три прста ( слажем се, боље би било да су спојени али за мене симболизују Свето тројство и овако и онако), јавно је показивао и да је Србин и да је православац и верник. Данас, кријући пољуби крстић на ланчићу, нема више знака крста, нема три прста. Да ли му је неко саветовао да то не чини јер, ето, иритира оне ,,друге", да ли он заиста мисли да ће га сви волети истом снагом као Срби? Да, не воле га нигде у свету, јер им није симпатичан један ,,дивљак" из неке ,,примитивне" балканске земљице, неће га никада волети као углађеног, хладњикавог Швајцарца али МОРАЈУ ли га волети'?Да ли је неопходно да га подједнако славе Хрвати или Бошњаци, да ли се ми једнако радујемо Чилићевим успесима као неки Анте из Солита? Чему тај комплекс ,,не воле ме"...
Препоруке:
19
0
37 уторак, 01 септембар 2015 10:03
Лена
...уз силан труд да буде забаван и симпатичан. Наравно да им смета и крст и прсти и чињеница да се дечко УСУДИО да преотме титулу ,,вишој раси". Не улазим у тематику смисла и сумњиве моралности данашњег професионалног спорта али не мислим да Новак много и размишља о томе.За мој народ је већ била морална победа сама чињеница да је један Србим на трону света, макар у тенису. Да ли НОвак зна величину тог осећања и да ли га цени довољно, то је питање! Наравно да није дужан да жртвује своју приватност и свој живот због патриотизма који ми очекујемо али ако је иоле свестан свог значаја за овај народ, требало би да се понаша у складу са тим. Да би га ,,други" волели, што НИКАДА неће бити, непромишљено вређа оне који га заиста воле. Можда су Ана и Јелена морале да се ,,сликују" али писати да им је то ,,била част" свакако нису морале а то су писале. Тако и Новак, ајде, немој дизати три прста али немој ни финансирати прославу Олује, незнање није изговор.
Препоруке:
21
0
38 уторак, 01 септембар 2015 12:06
Да ствар поједноставимо
Свугде у свету постоје правила на који зид и у којим просторијама се у јавним установама може ставити слика председника те земље (јер је он њен симбол), на који зид и како се у католичким земљама може ставити крст у болницама и школама (јер је то симбол њихове вере), а у свакој пристојној кући постоје неписана правила где ће се ставити икона, слике вољених особа.
Чак и без писаних правила нико неће ставити икону у кухињу изнад шпорета или на зид између слика две голе жене, а неће ни слике своје деце ставити поред сличних или драстичнијих "уметничких" дела. То што важи за слике и предмете још у већој мери важи за живе људе. Без много филозофирања то је свакоме савршено јасно.
Зато запрепашћују коментатори према којима је Новак слободан да летује где хоће и да се слика с ким хоће. Разуме се да је слободан. Само што је најблаже речено непристојно и недолично да неко ко је уживао тај степен љубави и уважавања у Србији летује у Хрватској у време прославе Олује и слика се са Колиндом.
Препоруке:
23
0
39 уторак, 01 септембар 2015 12:08
Тоша
@Peter RV
Смањење територије је мањи, боље речено неесенцијалан, проблем од проблема кризе српског идентитета који је југословенством разорен, а комунизмом докусурен.
Препоруке:
18
7
40 уторак, 01 септембар 2015 12:18
Да поједноставимо
Коначно, да ли би неко нормалан послао своје дете да летује у викендици код друга чији родитељи су побили или протерали половину његове породице и који и даље говоре све најгоре о његовим рођацима?
А ако би неко ипак тако поступио са аргументом - знате, викендица је на врло лепом месту - шта рећи на то? И шта рећи о онима који за то имају разумевање?
Препоруке:
21
0
41 уторак, 01 септембар 2015 13:19
komentar
Novakove pobjede i ja,kao i vecina Srba dozivljavamo kao satisfakciju(mozda i nesvjesno),za sve nase poraze 90-ih:ratne,ekonomske,moralne.Imam razumijevanje za njegov hedonizam,ali treba razumjeti da je time na neki nacin ukaljana nekima cast,zbog koje su danajci vodili rat sa trojancima(zbog otete zene,kazu kao danas kradja bicikla),a amerika danas vodi rat zbog Snoudena sa Rusijom.
Ici u zemlju koja je po svemu danas prethodnica i uzor islamskoj drzavi,i kad je cak i izbjeglice u sirokom luku zaobilaze,u najmanju ruku je nesmotren potez.Nije ni Novaku lako biti Srbin,nista ne donosi a mnogo trazi.
Препоруке:
13
0
42 уторак, 01 септембар 2015 14:22
Да поједноставимо 3
На крају, можда најважније од свега, сва та писана и неписана правила врло добро познају и Новак и његова породица. Доказ за то је да је Новак све до недавно, мада млађи и неискуснији, врло пажљиво одмеравао своје речи и пазио на своје поступке и у Србији и у иностранству како не би повредио осећања било својих земљака било грађана у земаљама у којима је гостовао.
Летовање и шепурење по хрватској обали у време прославе прогона Срба из Хрватске, говори да му више није важно шта се у Србији мисли о њему. Одлучио је да стекне европске и светске обожаваоце. Нек му је са срећом.
Препоруке:
19
1
43 уторак, 01 септембар 2015 14:32
Бошко
Један сам од милиона грађана ове поносне Србије, који чврсто стоје уз Новака, за све што чини и што је учинио за своју земљу, свој народ, њене грађане, нарочито децу и Светиње.Треба бити више него мудар и храбар када нас сви гледају попреко написати на ћирилици "хвала на подршци". Хвала Теби млади човече и где год будеш Ти си у нашим срцима а Србија је Твој дом, понекад мислим више и више Твој него неких умишљених који нас такође "представљају"
Препоруке:
10
13
44 уторак, 01 септембар 2015 14:50
Јована Д.
Не бих се сложила да људи које је погодило Новаково понашање и који га сматрају непримереним треба сада безрезервно да га подрже као да ништа није било. Нисам чула да је било неког извињења и кајања с његове стране, а ако је тако, њему је његово понашање сасвим у реду, што није коректно према онима који га сматрају српским симболом. Да се разумемо, за мене он не представља симбол српства, већ хуманог човека, који као такав може да летује било где и за кога ми је сасвим свеједно како игра и шта ради у свом животу. Али Ваши текстови и коментари на њих су ми помогли да схватим да он за доста људи с разлогом јесте српски симбол и да ти људи с разлогом онда негодују. Он је сам допринео томе да буде симбол и сходно томе и треба да се понаша, а ако не, онда да се суочи с последицама.
Препоруке:
17
1
45 уторак, 01 септембар 2015 15:15
Тања Пауновић
Поштовани господине Матићу,
Поводом Вашег текста - анализе, од 10.08.2015.године, дала сам мишљење 11.08.2015.године.
Сматрам да је текст од 31.08.2015.године такође добронамеран, студиозан и ни једном речју не наноси моралну штету господину Ђоковићу, јер сте и тада и сада написали истину.
Међутим, у тексту од 31.08.2015.године недостаје констатација да се Ђоковић у међувремену није јавно извинио због непримереног поступка током годишњег одмора.
Немате разлога да будете забринути да би се то што сте написали могло одразити на његов даљи спортски и животни пут. Наиме, господин Ђоковић се као рационалан човек, определио оног тренутка када је један од најсвечанијих тренутака у у животу - склапање брака, одлучио да обави у Црној Гори а не у Републици Србији (манастиру Грачаници, или цркви на Опленцу, или Саборној цркви, или Храму Светог Саве).Не може се бити истовремено и Србин и црногорац.Привилегија је бити СРБИН.
Препоруке:
17
2
46 уторак, 01 септембар 2015 15:57
@Да поједноставимо
Стварно, шта рећи за особу која иде да летује у викендици друга чији родитељи су му побили пола породице и то баш у тренутку кад тај друг и његови родитељи славе та убиства? Једино што се може рећи - СРАМНО И МОРБИДНО.
Препоруке:
14
0
47 уторак, 01 септембар 2015 17:27
Dakle, neka visi Pedro
Po misljenju vecine komentatora Novak je kriv za sva nasa savremena stradanja.Ne branim njegove greske u zadnjih par godina,ali veoma cijenim njegov doprinos jacanju srpskog ponosa i svijesti dok smo mu mi uzvracali nesebicnom podrskom.Medjutim,danas u svijetu nije lako biti Srbin i to je pocelo da mu ometa karijeru , pa je On ,kao i skoro svi Srbi koji zive u inostranstvu, otisao u drugu krajnost i poceo da se "oslobadja tog balasta" i biva anacionalan, sto mu je bolje za karijeru, ali mu "zapad" NIKADA nece zaboraviti "prethodne grijehe"!Mislim da mu B.M. pravilno ukazuje na to i na cinjenicu da ce onda izgubiti podrsku i u svom narodu, a treba se sjetiti Njegosa i razunjeti sta znaci odvojiti se od naroda:"Iz grmena velikoga Lafu izac trudno nije, u velikim narodima geniju se gnjezdo vije."Zato je bitno jedinstvo i podrska, jer smo zajedno jaci, koliko god teska vremena bila.
ALI, to se NIPOSTO nebi smjelo odnositi samo na Novaka!Lako je biti Srbin za tastaturom.Nastavak
Препоруке:
6
5
48 уторак, 01 септембар 2015 17:41
Nastavak
Dakle,nemojte sve svoje frustracije da praznite na Novaku, nego se upitajte sta smo svi mi ucinili za Srpstvo? Bezbroj je primjera nasih ljudi da se stide da kazu da su Srbi u inostranstvu, da im djeca ne znaju maternji jezik, a kamo li srpsu istoriju i kulturu.Kako se desilo da smo kompletan drzavni vrh isporucili nasim neprijateljima i da su protesti bili simbolicni, te da je predsjednik drzave isporucen na Vidovdan i nije smio biti sahranjen NIGDJE u drzavi, nego u svom dvoristu?Ko je u drzavi protestovao protiv takvih ponizenja?Krenimo od SEBE, ne od Novaka.On je samo nasa slika i prilika.Kako su se Hrvati,Muslimani iz BiH i Albanci borili za svoje generale koji su tolike monstruozne zlocine nad nama pocinili, a mi smo prihvatili da je Srebrenica najveci zlocin,iako nijedna medjunarodna i nezavisna komisija nije nikada utvrdila sta se tu stvarno dogodilo?Zato stradamo u ratovima, sto smo lijeni da u miru nesto ucinimo za sebe, a ne da pasivno slusamo Vuciceve lazi i glasamo za njea
Препоруке:
10
3
49 уторак, 01 септембар 2015 18:55
Peter RV
@Тоша
@Peter RV
"Смањење територије је мањи, боље речено неесенцијалан,.."

Za vas Srbijance-da, ali ne- i za Srbe izvan Srbije. Pitajte njih kako se sad osjecaju.
Jugoslavija je zavrsena prica, ali trebali bi da znate sledece.
U ovom gradjanskom ratu, Srbi izvan Srbije, su se borili da ocuvaju Jugoslaviju. Predosjecali su, korektno, posljedice njenog unistenja.
Препоруке:
14
11
50 уторак, 01 септембар 2015 19:49
Лена
Као неко чији су корени у данашњој Републици Српској и чијих је много мушких рођака било у Војсци РС, тврдим да Србе у рату у БиХ није руководила мисао о очувању Југославије, јер је то већ била завршена прича. Ту мисао је узалудно и парадоксално гајио управо сам Милошевић и његова Мира, можда из жеље да Срби буду у једној држави а можда и због властитог југословенског васпитања и осећаја. Врх Војске је у прво време био пројугословенски али сви поштени официри су брзо заборавили на ту заблуду и окренули се борби за очување српске територије, како год се звала. Идеја југословенства је за Србе била кобна, јер ми нисмо Југославију схватали као заједницу различитости већ као истоветност, сви смо били Југословени, без вере, без Св. Саве, без Косова, одрекли смо се ЈЕДИНИ властите бити и постали нешто друго. Сама идеја југословенства је била на погрешним постулатима, зато је пропала а највећи губитници су они моји су у њу највише веровали. На жалост, и данас је Србија задојена титоизмом.
Препоруке:
16
4
51 уторак, 01 септембар 2015 20:22
@Neka visi Pedro
1.
Коментатори који желе да оправдају Ђоковића што је летовао у Хрватској у време прославе Олује и што се сликао са Колиндом, то раде на три начина.
Или га „бране“ за ствари за које га нико не напада, или скрећу тему са Ђоковића на Србе као народ, или скрећу тему на коментаторе који су критични према његовом поступку.

Као прво, никоме не пада на памет да прогласи Ђоковића кривим за све наше недаће. Апсолутно ниједан коментатор није написао такву глупост, па нема потребе да га било ко брани за ствари за које га нико не напада.
Препоруке:
13
1
52 уторак, 01 септембар 2015 20:43
@Neka visi Pedro
2.
Друго, бесмислено је дискусију о појединцу претворити у дискусију о групи којој тај појединац припада - било да се ради о народу, породици, професији. Бесмислено je бранити доктора XY који je узео мито од пацијента, тако што ћемо рећи да и други доктори узимају мито. Или да је он изванредан хирург и да је прославио нашу медецину у иностранству. Или коначно упитати особу која каже да је тај докторов поступак неморалан – а шта сте ви учинили за здравство у Србији? Колико сте ви пацијената оперисали? Одговор је - ниједног. Али то ништа не мења на чињеници да је XY неморалан.
Треће, бесмислено је критику неког појединца тумачити фрустрацијом онога ко је ту критику исказао. Можда је пацијент или колега који је критиковао доктора XY за узимање мита заиста фрустриран али то ништа не мења на ствари - доктор XY је неморалан.
Закључак - Педро треба или да нађе боље адвокате или да гледа где летује и с ким се слика.
Препоруке:
14
1
53 уторак, 01 септембар 2015 22:04
Дејан
Мени лично је најспорније не само Новаково, већ и понашање других спортиста према Србији.

Сећам се како је Дивац био увређен чињеницом да су га звали у Војску његове Отаџбине.

Да се разумемо, његов војни рок би био само пука формалност, појавио би се два пута у касарни, сликао у војној униформи, одиграо утакмицу-две док је "у војсци" и то је то.

То важи и за Новакове порезе и остале глупости.

Да ли неко мисли да би он попуњавао неке обрасце и да би му досађивали порески инспектори.

Гарантујем вам да би годишње платио сићу, сликао се са чиновницима пореске управе, и ништа више.

Ми сви ово знамо, они знају, али неће чак ни да фингирају ред и поштовање своје државе.
Препоруке:
14
2
54 уторак, 01 септембар 2015 23:14
@Дејан
Мени су нејасни ти њихови добротворни фондови. Колико они ту дају личних пара? Ако само користе своју популарност да би прикупили средства од трећих лица за неки хумани циљ - то је лепо, али то још увек није разлог да се фонд зове по њима. Нормално би било да буду у управним телима тих фондова ако су на њихову иницијативу прикупљене паре (од других лица), а назив би требало дати према намени фонда, рецимо "Фонда за децу без родитељског старања".
Назвати фонд по сопственом имену имало је оправдања само код српских задужбинара који су ИСКЉУЧИВО СВОЈА СРЕДСТВА издвајали за разне хуманитарне циљеве.
Препоруке:
6
4
55 уторак, 01 септембар 2015 23:21
НБ
Peter RV

Ви сте потпуно у праву, али немате коме да говорите, очигледно.

Будале се радују што су остале без слободе, без земље, без будућности и постале робови.

И данас се одушевљено баве истим будалаштинама којима су се бавили у време разбијања земље... Њима је важно да се рехабилитује ДМ и сличне будалаштине. Као да се тиме ишта добија. Само некакве кости ископавају, некрофилне будале.

Када би само знали, ти `мудраци`, да су из потпуно истих извора (страних) финансирани и они који су пропагирали усташтво и они који су пропагирали некакве назови четничке традиције. Као усталом и дуге екстремне и лудачке групације. А све у име демократизације.

Борећи се против југословенства дошли смо до тога да живимо у земљи предака чији су власници постали страни ширитељи `демократије`. Браво. Уживајте, гледајте `Село гори...` и ђипајте уз ваше Мице Трофртаљке. И мрзите обавезно све, сви су криви осим вас, осим нас... Плачи вољена земљо.
Препоруке:
11
10
56 среда, 02 септембар 2015 01:25
драго_ца
Хтео сам само да искритикујем ове који подмећу Новаку да више ништа не чини за Србију.
А човек је пре само неки дан са Светском банком договорио У ИМЕ СРБИЈЕ да Србија узме ЗАЈАМ од 50 милиона америчких долара од Међународне банке са наменом za inkluzivno obrazovanje i rani razvoj dece u Srbiji.
“Rano obrazovanje dece uzrasta od 3 do 5 godina jedan je od najslabijih aspekata obrazovnog sistema...Danas je veliki dan za našu decu“, rekao je Đoković. Zahvaljujući ovom partnerstvu između Svetske banke i Fondacije 'Novak Đoković
биће боље.
"Svetska banka i Fondacija “Novak Đoković“ radiće sa Vladom Srbije"
да Србија узме тај зајам од 50 милиона долара а пошто је
"Đoković je prvi teniser sveta i osnivač Fondacije “Novak Đoković“, koja je prvenstveno usredsređena na rani razvoj dece"
онда је логично да његова фондација, која је експерт za inkluzivno obrazovanje i rani razvoj dece u Srbiji, добије та средства и спроведе те пројекте у дело
Препоруке:
6
0
57 среда, 02 септембар 2015 01:31
драго_ца
Заборавио сам да напоменем да је том приликом Ноле упознао министра финансија Владе Србије са представником Међународне банке, што је јели само по себи велика ствар.
“Vlada Srbije pozdravlja novo partnerstvo između Fondacije 'Novak Đoković' i Svetske banke“, istakao je Dušan Vujović, ministar finansija, koji je prisustvovao potpisivanju.

Zbog toga ćemo se priključiti ovoj inicijativi kroz novi projekat koji će finansirati Svetska banka i kojim ćemo podržati inkluzivno obrazovanje i rani razvoj dece“.
Препоруке:
5
0
58 среда, 02 септембар 2015 01:51
@ НБ @Peter RV
"Борећи се против југословенства дошли смо до тога да живимо у земљи предака чији су власници постали страни ширитељи `демократије`."

Да ли бисте могли мало да појасните ко се то борио против југословенства и када. Срби свакако нису јер су они 1918. створили Југославију а 90-их година су ратовали са осталим републикама да би сачували Југославију. Да ви то нисте нешто побркали?
Препоруке:
3
7
59 среда, 02 септембар 2015 02:08
@НБ @ Peter RV
Што се тиче ДМ, који је, узгред, инсистирао да буде војник југословенске а не српске војске у време када Југославија више није постојала јер су усташе већ створиле своју државу - дакле што се тиче његове рехабилитације и покушаја да се његови земни остаци пронађу и достојно сахране - те "будалаштине" како ви кажете, не би било да га неке полуписмене и острашћене будале нису осудиле на смрт кршећи правила суђења која су сами донели, и да нису кријући од НАРОДА убили НАРОДНОГ непријатеља!!! и онда га кришом, опет кријући од народа, негде закопали.
А шта се тиме добија? Па ништа. Једноставно постоји обичај да се људска бића сахрањују и да се место где почивају обележи. Та места се зову гробља. Вероватно сте чули да то постоји.
Препоруке:
6
7
60 среда, 02 септембар 2015 02:21
@NB
Ne, gledacemo "Obraz uz obraz", djipati uz Terezu Kesoviju i na kraju se poklati!Vi ne mozete da povezete uzrok i posleducu, za Vas su Jugoslaviju, a to je samo ona zanatlijina, srusila dva coveka, kao da to nisu bili zanatlijini pioniri, i spoljni neprijatelji, kao da to nisu bili zanatlijini kreditori,a niko se nije toliko divio Zapadu, nijedan danasnji EUropejac, kao zanatlija i njegovi komunisti.I ne brinite se i dalje zivimo u Jugoslaviji, samo realnoj, a ne onom prividu koji su komunisti odrzavali, sve manje i sami verujuci u njega.Sve je tu, nacionalizam, korupcija, partijasenje, propadanje industrije...Jugoslavija se raspadala celu svoju istoriju(republike i Kosovo su i u SFRJ isle ka secesiji), ekonomija joj je propadala, ali su se komunisti potrudili da vi "demos", nista ne znate o tome, da se ne bi "uzbudjavali".Ko na primeru SFRJ nije naucio razliku izmedju dobre drzave i dobrog zivota, morace jos jednom sve da ponovi, a vidim da su mnogi spremni.
Препоруке:
6
6
61 среда, 02 септембар 2015 02:29
Обсервантес
Хвала аутору текста и за овај и за онај претходни. Тест текстови. Већина сталних коментатора пало је на овом тесту. И тај резултат најбоље говори о предоминацији ирационалних субјективних доживљаја Новака Ђоковића. Аутор је "ударио клацкалицу" и сви попадаше после другог текста. Аутор се чак и каје за претходни текст ( не би написао покајнички, други) јер није очекивао да буде индуктор поплаве коментаторске некритичности. У првом коментару похвалио сам га за намеру да " хода по жилету" али је у закључку залутао (што је произвело онакве коментаре). Е - новине су онда "тријумфовале". Све је то због погрешног мерења, због реда ствари. Тај поремећај је дијагнозни за Србију, нажалост, јер је и на овом месту коментаторски потврђен.
Препоруке:
1
2
62 среда, 02 септембар 2015 09:52
Миленко
Одлично написан текст, као и онај претходни. Али мислио сам да је оно о „ботовима, пацијентима и корисним идиотима" усиљена конструкција, да би се произвео повод за још један текст. Сада, читајући неке од коментара, видим да није конструкција. Матић је потпуно у праву. Препознао је проблем и с правом указао на важност равнотеже.
Препоруке:
3
2
63 среда, 02 септембар 2015 10:45
Виде @Миленко
А зашто очекујете да неуравнотежени схвате моћ равнотеже, тачку ослонца?
Препоруке:
2
0
64 среда, 02 септембар 2015 10:58
@Обсервантес
Спадам у оне који увек пажљиво прочитају ваше коментаре и скоро увек се слажем са вашим ставовима. Кажем „скоро увек“ јер и када се не слажем ради се о нијансама.
Сада спадам у оне који сматрају да је Ђоковићево летовање у Хрватској и све што је ишло с тим - скандалозно.
Био бих вам захвалан ако бисте конкретно навели шта подразумевате под „предоминација ирационалних субјективних доживљаја Новака Ђоковића“, „поплава коментаторске некритичности“, „поремећај дијагнозан за Србију који је на овом месту коментаторски потврђен“.
И ако ми не одговорите ја ћу и даље пажљиво читати ваше коментаре јер се свакоме може десити да у њему превладају „ирационални субјективни доживљаји“ неке појаве.
Препоруке:
7
1
65 среда, 02 септембар 2015 13:19
Не правимо се наивни
1.
Ноторно је да живимо у свету у коме се комуницира и вербално али и невербално тако што начином облачења, локала које посећујемо, места на којима летујемо, скупова које посећујемо...шаљемо околини поруке о нама. И баш зато што околина чита те поруке и из њих изводи закључке, неке организације прописују својим члановима строга правила о тим невербалним порукама док се у неким случајевима та правила подразумевају. Припадницима свих армија на свету је забрањено да се шећкају по граду са кесама из самопослуге када су у униформи јер се сматра да тиме шаљу поруку јавности да је та армија неозбиљна.Свештеници не смеју да жваћу сендвиче по улици и да у рукама носе флашице са пићем јер се сматра да тиме шаљу поруку јавности да је црква неозбиљна. И да не наводим даље примере који су свима врло добро познати.
Препоруке:
9
0
66 среда, 02 септембар 2015 13:26
Не правимо се наивни
2.
Подсетићу ипак да се у новије време неколико пута десило да је спортистима из неке земље забрањено да учествују на такмичљњима у држави са којом њихова земља има тренутно неки спор. Те забране се нису односиле само на репрезентације већ и на индивидуалне спортисте. Сматрало се да ће тај спортиста ПРИСУСТВОМ НА ТАКМИЧЕЊУ у држави са којом његова земља има спор дискредитовати своју земљу. А при том ти спортисти нису могли да бирају где ће се такмичење одржати. Ипак су то прихватали као нормално мада је за многе од њих неприсуствовање на такмичењу значило пропуштање животне шансе да дођу до титуле.
Ђоковић је могао да бира где ће отићи на летовање. Он је изабрао да дискредитује Србију.
Препоруке:
9
0
67 среда, 02 септембар 2015 15:29
Za 1 i 2,@"Neka visi Pedro"
Prvo, da se Svako nasao da komentarise je dokaz nepismenost("medecina").Pa,onda ne mogu ocekivati da taj i shvati poruku mog komentara.Ili da procitate komentar jos koji put, ali bez viska ostrascenosti i emocija.Napisano je da je u zadnjih 2 godine pocinio neke greske(npr. dodvoravanjem nasim komsijama koji to ne zasluzuju), ali da niko nije bezgresan i zbog toga ga ne treba "na vjesala",jer bi onda i sve ostale trebalo, tj. "neka prvi kamen baci onaj ko nije gresan"(Isus).Poenta je da su Srbi na ovaj nacin mnoge otjerali od sebe i svog naroda i vjere, jer ih drugi prihvataju objerucke i zato je srpska sloga od par neprimjerenih ponasanja jedne zaista vazne licnosti.Uostalom, zar nije Nikolic na vaznijoj funkciji u Srbiji, pa nije bilo ovako ostrascanih komentara kada je na pocetku svog mandata rekao da se njega Jasenovac u stvari i ne tice, jer niko NJEGOV nije tamo nastradao.On je to rekao kao licnost od najveceg znacaja za zemlju, izabran narodnom voljom,znaci u ime naroda.
Препоруке:
1
0
68 среда, 02 септембар 2015 15:47
Nastavak,za @neka visi P.
Ispravka: sve srpska sloga VAZNIJA.
Zato se i potencira potreba srpske sloge,ili izreka"Ne daj Boze da se Srbi sloze"...Hocu da kazem da je u redu nekome iz svojih redova ukazati na gresku, ali da ne treba pretjerivati, jer ipak opstanak nacije je manje uzrokovan ponasanjem Novaka, nego ponasanjem Vlade, glasaca, tj. ostalih 7 miliona stanovnika,koji uporno glasaju protiv svojih interesa, aonda hoce da ih "vadi" 1 licnost.Zbog te srpske svadje i nesloge, danas jos uvijek postoje podjele na cetnike i partizane u Srbiji.Sjecam se jednog izvjestaja iz Hrv. u toku rata kada su pocele neke nesuglasice izmedju "lijevih" i "desnih", pa novinar pita Tudjmana da komentarise, a on MUDRO kaze:"Nema se tu sta komentirati, te stvari cemo mi sami srediti u Hrvatskoj".Mozemo li nauciti MI SAMI na SVOJIM greskama, a i od drugih, pa i od neprijatelja i ne ici protiv svoga brata,kakav je god.Npr.Muslimani iz BiH bi jedva docekali da im se Kusturica "vrati", pored svega...
Препоруке:
2
0
69 среда, 02 септембар 2015 15:51
Милан
Није чудо што се о оваквим причаоницама бране докторати из индивидуалне и социјалне психологије, из теорије медија и праксе медијских манипулација. Није чудо ни што се говори о менталној онанији и друштвеним вентилима.
Неки коментари овде, па и уз друге квалитетне текстове, немају везе са мозгом, ни са тим текстовима. О њима се може говорити само као терапији, а не озбиљној расправи.
Препоруке:
1
3
70 среда, 02 септембар 2015 15:59
@Observantes
"Predominacija iracionalnih subjektivnih dozivljaja"(kao da dozivljaji mogu biti nesubjektivni, ali vazno je zaseniti prostotu)je prisutna kod Vas.Zbog nekakvog loptaca, ja u zivotu nisam odgledao teniski mec,gomile ljudi nazivate iracionalnim(racionalnost nije rezultat posedovanja razuma, vec zakonske prinude i istorije.Ono sto se nekada smatralo iracionalnim npr.pridavanje tolikog znacaja sportu, danas je "racionalno", pa se cak se i oni koji nemaju postovanje prema tim cirkusantima nazivaju iracionalnim) i dajete im dijagnoze.Sutra, a verovatno ste to vec radili, cete ih nazivati iracionalnim ako ne "postuju" nekog politicara.
Препоруке:
1
0
71 среда, 02 септембар 2015 16:05
Skromnost je vrlina
U potpunosti se slažem sa komentarom Tanje Paunović.I ja sam zamerila Đokoviću na venčanju u Crnoj Gori.Zar njemu i njegovoj izabranici u celoj Srbiji nema dovoljno lepog mesta za obavljanje tog jedinstvenog čina-venčanja?Ako se dobro sećam najavljivano je da će ih Patrijarh srpski Irinej venčati u Gračanici,na KosMetu odakle su Đokovići i došli u Beograd.Dovoljno im je lep Kopaonik da bi na poklonjenom placu zidali hotel,tako sam bar negde pročitala a osim toga tamo je i počelo njegovo interesovanje za tenis(gledajući treninge Jelene Genčić sa mladim teniskim nadama) jer su mu tamo roditelji imali restoran.Zar srećan brak zavisi od ekskluzivnosti mesta na kome se sklapa?Kako je već neko od gornjih komentatora primetio više se ne krsti posle ili u toku meča kad mu je potrebna Božja pomoć.Zbog toga ga neće publika širom sveta više voleti ali će sigurno izgubiti dobar deo srpskih navijača.Mislim da javne ličnosti imaju obavezu da misle o svom ponašanju jer ih oči javnosti budno prate.
Препоруке:
6
1
72 среда, 02 септембар 2015 16:31
За Педра
Faculté de médЕcine - Paris
MedIcal School - London

Дакле, Педро, како вам драго. Мени је дража романска варијанта што ће рећи МЕДЕЦИНА, истина из сасвим личних разлога. Морам признати да је англосаксонска варијанта правилнија јер потиче од латинског MEDICINA. Ми смо у Србији усвојили ту варијанту па кажемо медИцина, медИкамент и слично. Али ја остајем носталигачна према неким годинама моје младости па ето говорим МЕДЕЦИНА.
Препоруке:
3
0
73 среда, 02 септембар 2015 17:10
За Педра - последњи пут
Сада сам пажљиво прочитао ваше коментаре. У свему се слажем са вама, осим у једном. Ако је некоме тешко да буде Србин, а то јесте тешко као што је стотинама година било тешко бити Јеврејин, онда сва добронамерност и љубав и толеранција чланова српске заједнице неће спречити ту особу да се отворено или посредно одрекне српства. И са тим се треба помирити.Не треба гајити ни срџбу али ни илузије.
Мени је све то што се десило више него мучно. И наш несрећни народ који у једној младићу, скоро детету, види спас, и тај младић који види срећу у неком велико свету, у наша нелагода да признамо да нисмо вољени... све је то тужно.
Можда није примерено - али често се сетим речи оног Јеврејина - Господе, молим те изабери неки други народ.
Препоруке:
1
1
74 среда, 02 септембар 2015 17:32
Томислав
Човек (аутор) лепо је навео низ примера и рекао: хајде да видимо ко је урадио више, нарочито међу овима који издају сертифкате ко је добар Србин, а ко није никакав. Нико од вас што сте се овде размахали и пљуцкате по свему није за себе могао да наведе ништа. Наводно, није то ништа да се поштено заради пар милиона или „само 100 хиљада евра" и онда поклони српским ратним сирочићима на Косову. Па ви, и ваш Дуци, и ваша фамилија то радите редовно. То је код вас опште место. Требало би да вас буде срамота, али вам се не да. Не стижете од бројних обавеза у оваквим лупетаоницама.
Препоруке:
3
10
75 среда, 02 септембар 2015 21:43
Душан
Јесте, поштено зарадити 500.000 евра и онда поклонити деци без родитеља, и то на распетом Косову - то је баш „патетично и непотребно". И улизичко, наравно. А тек писати о томе - то је неопростиво. 
Препоруке:
5
0
76 среда, 02 септембар 2015 21:48
@Tomislav
Ja sam uradio vise od Novaka, doktorirao sam, imam 15 objavljenih naucnih radova, koautor sam par knjiga(jos jedna u pripremi), jedino ne dajem nikakvu humanitarnu pomoc,naime,ja sam nezaposlen!Na konkursima za radno mesto u Srbiji, koju, koliko sam shvatio, Novak simbolizuje i reprezentuje i gradi joj imidz u svetu, mi objasne da je mesto vec popunjeno i da konkurs raspisuju "samo" zato sto moraju po zakonu ili me zovu da konkurisem, pa kada dobije mesto osoba sa losijim kvalifikacijama, objasne mi da su me zvali jer je dobro da se na konkurs javi sto vise osoba.Da cirkus ima status koji ima sport, ja bih, verovatno, morao da se pravdam, sta sam vise uradio od Sarla akrobate.
Препоруке:
8
1
77 среда, 02 септембар 2015 22:19
Допринос
Текст је добар, довољно избалансиран да не одведе "ствар" у потпуно погрешном правцу. А "ствар" је прилично важна, реч је о човеку који је живи симбол, далеко је више од обичног човека. Новак више није веома млад човек, он је само млад. Значи сазрева као свако друго живо биће. Има одређену динамику живота која је наглашено снажна. Под огромним је притисцима које му прави његов вансеријски успех. Окружен је са безброј очекивања, захтева, планова, настојања....Он одавно не може да буде само свој. Тачно је да је променио своје држање, више није необавезни "јуноша" који "симпатично" имитира све око себе, постао је рутинирани победник који се више видљиво не захваљује свима па и Свевишњем, човек је који поставља нове стандарде..... Он има осећај за своју каријеру али не верујем да има потпуну свест о свом значају, како цивилизацијском тако и сваком другом. Добро, погрешио је датум посете Хрватској а још и више с ким ће се сликати. Само подсећам - племенити људи не размишљају као остали.
Препоруке:
1
0
78 среда, 02 септембар 2015 23:15
@Допринос
"Само подсећам - племенити људи не размишљају као остали."

Племенити размишљају да се мртви у јамама не могу оживети па је онда боље да се сликају са живима.
Препоруке:
0
0
79 среда, 02 септембар 2015 23:17
Огњен
Морам признати, Матић је и овога пута интелигентно заподенуо кавгу, а онда оставио да се рана сама ишчисти. Тако то и треба радити. Стара школа.
Препоруке:
0
1
80 среда, 02 септембар 2015 23:18
@@Tomislav
Плус и браво за коментар.
Препоруке:
2
0
81 четвртак, 03 септембар 2015 00:15
@допринос
Можда има прихватљивог сарказма у вашем разумљивом коментару. Радо га прихватам јер му има места, само бих незвано ипак "заштитио" Новака преко његове макар мени снажно видљиве племенитости. Управо "објашњењем" у чему се она огледа: у потпуном уздизању изнад сваке људске (туђе) слабости, не охолошћу или игнорацијом већ нормалношћу и уравнотеженошћу. Да се разумемо, Новак без обзира на своје снажне везе са Хрватском је декларисани Србин који не би требало да у данима славља насиља над недужним Србима буде у ситуацији у којој се нашао ове године. Погрешио је, сумњам да му је неко сугерисао да то уради, али када се већ нашао у том "небраном грожђу" тек би изгубио своју природу да је био одбојан према за љега "њубазним домаћинима". Јер, племенити људи када неким случајем загризу оно што се не једе ипак понуду поједу до краја. Мислим да се већ обилато покајао и доста тога научио. Ако није нешто је код њега отупело. А све ћемо видети на терену, то је место које скоро све "открива".
Препоруке:
1
1
82 четвртак, 03 септембар 2015 00:56
@Томислав
Томиславе, праведни човече, баш сте ме постидели, па морам да вам положим рачун.
Ја сам онај што каже медЕцина јер сам завршио медЕцински факултет у Француској захваљујући чињеници да тамо имам родбину. Онда сам се вратио у своју земљу Србију, запослио у дому здравља, па на клиници - лечио, дежурао, оперисао, отишао у пензију. Спасао сам доста људских живота али то ми је позив и света дужност па то не рачунам. Никоме нисам дао 100 хиљада евра јер ту суму никада у животу нисам видео. Не познајем филмске звезде, медијске личности и слично да бих могао да организујем прикупљање пара за неке фондове. Немам ни јахту да крстарим Јадраном, да се сликам и проносим славу своје земље. Да сам знао почео бих да лупам лоптицу као мали а не да проводим оне силне године са књигом, оне силне дане у операционаој сали и оне силне ноћи на дежурствима.
Препоруке:
6
0
83 четвртак, 03 септембар 2015 09:20
@@ Допринос
Новак Ђоковић није био гост Колинде Грабар нити је она била његов домаћин. Он је био туриста у Хрватској. Не видим зашто би био НЕплеменит да је одбио да се слика са њом као што не видим зашто је племенито сликати се са том женом. Чак и да не постоји цела та трагична предисторија и садашњи трагичан контекст, мени је то сликање израз примитивизма и провинцијализма а не племенитости.
Разуме се, постоји могућност да Новак ипак није био у Хрватској само као туриста већ у оквиру неког промотивног аранжмана који је укључивао и то сликање. Онда је то нешто друго. Онда се дечко понаша као професионалац. Што значи да не може се би да дозволи да буде гадљив на неке ствари и неке људе.
Препоруке:
4
0
84 четвртак, 03 септембар 2015 12:06
@@Допринос
П.С.
Шта мислите, да је Новак отишао да проведе неколико дана на Косову одакле му је отац - да ли би било племенито да се слика са Тачијем?
Препоруке:
6
0
85 четвртак, 03 септембар 2015 14:58
Za Tomislava
Vi ste protiv piskaranja i prepucavanja, a i sami to cinite.Da li je to vas doprinos Srpstvu ili za sebe imate druge kriterije i po cemu ste vi pozvani da te kriterije postavljate?Da li ste i vi dali tih 100 000 u humanitarne svrhe pa se time hvalite i da li je to jedini nacin da se doprinese Srpstvu?Ja sam i dalje protiv bilo kakvog defetizma i sirenja negativne energije, a mislim i da je to glavni Novakov doprinos Srpstvu,to dizanje morala, koje nam je neophodno da bismo ustali iz pepela.ZATO On nikako ne treba da bude Pedro.I zato ne trebamo da se osjecamo kao gubitnici, nego da nosimo lucu Srpstva, koliko god da je tesko, ali je i UZVISENO i to nas cini razlicitim od svih koji su posrnuli i postali bezidejni i bez morala, svijesti o sebi i okolini, bez savjesti, bez LJUDSKOSTI!I zato MENI nije zao sto zavrsih medIcinu, od koje nemam nista u materijalnom smislu (i za to mi nije kriv taj Novak), ali imam u moralnom i duhovnom, koliko god da moja okolina LISTOM misli da sam mazohista.
Препоруке:
4
0
86 четвртак, 03 септембар 2015 19:23
@медецина
I zato ne trebamo da se osjecamo kao gubitnici, nego da nosimo lucu Srpstva, koliko god da je tesko


Са вама сам и подржавам вас.
У то име треба да схватимо да је српско писмо ћирилица док је латиница хрватско и југословенско писмо које је Србима утјеривано крвљу у целом прошлом веку.
Писмо и језик су знак припадности некој нацији и ако знамо којој нацији припадамао онда ћемо поштовати и користити писмо своје нације барем док живимо у држави којој чак и Уставу, члан 10, пише да је ћирилица писмо СРПСКОГ народа а да припадници ДРУГИХ народа (дакле Хрвати, Југословени и остали) могу равноправно да користе своје писмо (латиницу).
Ово није злонамерна критика него само указивање на нашу немарност. Сликати се са Колиндом или користити њено писмо уместо свог, у чему је разлика?
Препоруке:
3
0
87 петак, 04 септембар 2015 20:52
Окати Милутин
@medecina
Бити најбољи на свету у било чему, чак и у игрању кликера или кувању пасуља, није мала ствар. Бити најбољи на свету у ономе чиме се бавиш и на основу тога зарадити велики новац легитимно је и поштено. Нико никоме данас не поклања позицију најбољег на свету, за то се мора изборити, често по врло неповољним правилима игре. (А да ли сте Ви, огорчени моралисто, најбољи на свету у томе чиме се бавите? Можда је у томе Ваш проблем?) Бити најбољи на свету и морати да се због тога ПРАВДАШ сопственим сународницима, чије име прослављаш, апсурдно је. Не, ја нисам поклонио 100.000 евра Грачаници и не издржавам српску ратну сирочад, јер, као и Ви, нисам у могућности. Али, за разлику од Вас, не омаловажам кад то чине други, који јесу у могућности. То, наравно, није једини начин да се подржи српство, али није ни најмање важан. Тужно је што су наука и струка потцењене, али кривце тражите на погрешном месту и у томе сте крајње непоштени. Штета. Јер види се да сте добар човек.
Препоруке:
1
0
88 петак, 04 септембар 2015 21:15
Ђорђе Богдановић
Интересује ме „феномен Ђоковић" и зато сам пажљиво прочитао Матићев текст, па потом и све коментаре. Поштено говорећи, иако написан пре њих, најбољи коментар на све коментаре је САМ ТЕКСТ. Ко се професионално бави писањем зна да је то ВРЛО ОЗБИЉАН КОМПЛИМЕНТ. Многи овде, забављени илузијом о сопственој важности, заборавили су како је расправа почела и шта је стварна тема. Надам се да ће се она бар завршити пре финала у Њујорку, па да заједно прославимо. Ја јесам антиглобалиста и нисам амерички националиста, али сам окорели навијач Новака Ђоковића, као и свих других српских спортиста. Они су најбољи део и понос мог народа. Нека буду богати и успешни, и верни српству, зашто да не. Праштајте, господо и другови, краљевићи и просјаци, вукови и вучићи. Нарочито вучићи (у џепном формату).
Препоруке:
1
1
89 субота, 05 септембар 2015 00:07
@Окати Милутин
1.
Прво, нико није рекао да је то мала ствар бити најбољи на свету у било чему, укључујући ту и играње кликера. Могу мислити колико је дана и месеци свог живота протраћио неки несрећник вежбајући да из прве убаци кликер у рупу. Али добро. Успео је и постао првак света у игрању кликера. Да је глупо- глупо је. Али да је мало – није мало и ту ће се свако сложити са вама. Дакле, Милутине, немојте се више трудити да нам доказујете како то није мала ствар. Сви се слажемо да је то велика ствар.

Друго, постоје занимања у којима се не троше мишићи него мозак и за та занимања се не организују првенства. Тачније, постоје такмичења за ученике и студенте из егзактних наука (математике, физике..) али само док су студенти. Кад постану инжењери, физичари, хемичари онда је готово са такмичењима. Дакле, Милутине, ни „медицина“ ни „медецина“ не могу да буду прваци у лечењу пацијената јер се такво првенство не организује.
Препоруке:
3
0
90 субота, 05 септембар 2015 00:14
@Окати Милутин
2.
Треће, никоме од коментатора није пало на памет да Ђоковић треба да се правда што је најбољи на свету нити је било ко омаловажавао његове донације. Где сте то пронашли?

Четврто, не видим како се то подржава српство, или било који други народ, тиме што је неко првак света у тенису, или првак света по броју проданих плоча, или је направио филм са највећим бројем постилаца? Стварно, како?

Пето, и најважније, многи коментатори сматрају да је критика упућена Ђоковићу због летовања у Хрватској у време прославе „Олује“ израз зависти. Да се разумемо. Свако ко је завршио меде(и)цину, права, технику, може, АКО ХОЋЕ, да постане првак света у некој од тих глупости као што су кување пасуља и играње кликера. Може, али неће јер то презире. Свако ко има мозак да савлада неку научну област, дипломира или докторира, може, АКО ХОЋЕ, свој мозак да усмери на прављење пара а не на лечење људи. Може, али неће јер има друге критеријуме у животу. Али зато нема разлога да завиди онима који то хоће.
Препоруке:
2
0
91 субота, 05 септембар 2015 00:20
@Окати Милутин
3.
Наука и струка су потцењене баш зато што хиљаде људи иду да дочекају Ђоковића, првака света у тенису, а не математичаре који су постали прваци Европе или света у такмичењу из математике. Такав дочек нико није организовао јер је свима јасно да нико не би дошао испод чувеног балкона да их поздрави. Зашто? Па баш зато што је већина људи опсењена парама, јахтама, белосветским дестинацијама, пријемима са разним будалама. Ђоковић је симбол тога. И зато те особе не желе да виде оно што је тако очигледно – да је боравак у Хрватској у време прославе „Олује“ и сликање са Колиндом исто тако срамотно као да је отишао на Косово у време када Шиптари прослављају своју назови независност или рушење српских храмова и да се том приликом још приде сликао са Тачијем. И пошто не желе то да виде онда бране Ђоковића аргументима као што су „предоминација ирационалних субјективних доживљаја“ и такмичења у прављењу пасуља.
Препоруке:
3
1
92 субота, 05 септембар 2015 20:30
Обсервантес
Предоминација ирационалних субјективних доживљаја!
Препоруке:
0
0
93 субота, 05 септембар 2015 22:52
Окати Милутин
@Медецина
Потпуно сте у праву: Ви, гос'н докторе, напросто не видите. Зато бркате ствари, људе и проблеме. Али, претпостављам да за то има лека, што ћете Ви, као стручњак и хуманиста, знати много боље од нас обичних смртнка. Много је незгодније, међутим, што показујете знаке поодмакло неуротичног понашања, а то се хирургијом не решава. Можда не би било лоше да у свој случај, па и у ову расправу, унесете мало хумора. Лековито је то. Што се кликера тиче, рупу сте промашили, али сте погодили све остало. Срећом. Да сте погодили рупу, био би то покушај самоубиства.
То Вам може израчунати сваки млади математичар са титулом општинског ранга.
Али, и поред свега никога нисте убедили:
1. Да је Новак Ђоковић крив за поремећај у вредносном и моралном систему овог наказног посдемократског света, као и за то што лекари имају мале а „ударачи лоптица" ненормално велике плате.
2. Да би нама било боље да немамо првака света у тенису и да та планетарна звезда није Србин из Београда.
Препоруке:
2
0
94 недеља, 06 септембар 2015 00:50
@Окати Милутин
Ова назови полемика би могла да траје у бесконачност јер ви оспоравате оно што ја уопште нисам написао а прелазите преко онога што јесам написао и што јесте предмет овог текста.

Дакле, никада нисам написао да је Ђоковић крив за било чију плату нити то мислим. Уопште ме не интересује колико Ђоковић зарађује. Моја српска плата ми је била сасвим довољна а могао сам да имам бар пет пута већу француску плату да сам хтео. При том уопште не очекујем да ми верујете јер се цела ваша прича врти око пара и очигледно не можете да схватите да постоје особе које имају друге приоритете у животу.

Друго, никога нисам покушао да убедим да би нам било боље да Ђоковић није првак света у тенису. Нити сам покушавао нити то мислим. Тачније, мислим да је то потпуно ирелевантно за судбину овог народа. С друге стране ја сам вас замолио да ви објасните у чему се КОНКРЕТНО састоји тај бољитак за српски народ али ви на то нисте одговорили.
Препоруке:
1
1
95 недеља, 06 септембар 2015 00:57
@ Окати Милутин
Коначно, оба текста су написана поводом Ђоковићевог летовања у Хрватској у време прославе „Олује“ и његовог сликања са Колиндом а не поводом његових зарада - око чега се ви стално вртите.
Ја сам јасно написао шта мислим о његовом боравку у Хрватској -јер то је тема ових текстова. И ево да поновим - мислим да је то скандалозно и срамотно. Елем, ви то упорно заобилазите и прећуткујете јер на то човек нема шта да каже. Сувише је страшно. Као да је на годишњицу рушења српских храмова отишао у Приштину да се слика са Тачијем.
А сад, Окати, збогом.
Препоруке:
2
1
96 недеља, 06 септембар 2015 09:40
Окати Милутин
Судбина овог народа, докторе, увек је била дубоко повезана са судбином његових великих људи и победника, свеједно да ли су спортисти, ратници, песници, научници или војсковође у неземаљским биткама (као што су Косовска или Церска). Та веза је двосмерна, а огрешења се скупо плаћају на обе стране. Примера је много, од Милунке Савић и војводе Бојовића до Милице Стојадиновић Српкиње и Ђуре Јакшића. Знам, рећи ћете да један спортски шампион не може спадати међу великане народа, али грешите. У овој епохи много се променило, ни ратови се више не воде као пре.
Зато треба пазити и не бркати ствари. Не допустити да се наше реченице претворе у убилачке бумеранге. А Ви то радите, докторе, и при том сте сувише лични, неукусно лични.
Новац? Добар слуга, а лош господар. Немам га превише и нимало ме не оптерећује. Ни овде га нисам ја увео у причу.
Новаков „годишњи одмор" у НДХ апсолитно осуђујем и захвалан сам Матићу што је, једини у српским медијима, покренуо ту тему.
Збогом, докторе.
Препоруке:
4
1
97 недеља, 06 септембар 2015 16:34
@Окати Милутин
Пратио сам вашу полемику. Мислим да сте у једној ствари у праву. Новак Ђоковић јесте постао планетарна звезда, тачније, на путу је да то постане. И у томе можда лежи објашњење за његове недавне поступке.
Аутентичне планетарне звезде не могу бити ни српске, ни италијанске, ни енглеске...ничије посебно, баш зато што су планетарне. Нико не везује ни Мадону ни Лејди Гагу за неку одређену земљу. Волео бих да се варам, али можда је Новаку постало оптерећење то везивање за Србију.
Препоруке:
2
0
98 недеља, 06 септембар 2015 23:18
Окати Милутин
Хвала Вам на добронамерној и паметној примедби. И ја бих волео да се варате. Надам се да ће Новак пронаћи формулу да одговори дужностима „броја 1" (по суровим правилима наднационалног капитализма, која није он направио), а да истовремено остане оно што јесте, аутентичан, свој и наш.
То је кључ. Матић је у праву: „Ни један други играч на еј-ти-пи туру није у такој дубокој и судбоносној вези са својим народом и земљом."
Ако Новак буде директно контрирао дужностима „броја 1", свргнуће га „господари игре". Ако престане да буде оно што јесте, дакле победнички симбол своје земље, господствен и самосвестан, поносан и опуштен, онда ће уништити сам себе. Тешко да се ико нормалан може радовати било којој од тих опција.
Меру и формулу мора пронаћи сам Новак, као што је нашао начин да се попне на врх и остане наш. Није фер, није ни нормално, да му ми то отежавамо. Он јесте погрешио овог лета, крупно и глупо, али, ако ћемо поштено, све друго што је учинио за своју земљу је велико и беспрекорно.
Препоруке:
5
0
99 понедељак, 07 септембар 2015 18:52
Ђорђе С.
Гледам, читам, не могу да верујем. Колико мудраца без референци има ова ојађена земљица! А првака света ? И сад је јако важно шта ови из фиоке, торокуше опште праксе, кажу о онима који су и званично најбољи на свету? Они из фиоке уводе принцип: ко ак и мало на брегу стоји, први ће да страда.
А зашто ви, силни коментатори, не пишете за ону прву страну, па да вас коментаришу, него овде, анонимно, пљуцкате по свему? Па ви све знате: и како треба да се пише, и како се поентира, и шта је исправно мишљење. Знате и на чему небо стоји.
Зашто сте онда у фиоци, анонимни свезнајући приповедачи?
Препоруке:
2
1
100 понедељак, 07 септембар 2015 21:34
Ђорђе П.
.. рече Ђорђе С. и закључа фиоку са унутрашње стране.
Препоруке:
2
0
101 понедељак, 14 септембар 2015 08:08
Срђан
Добро дошао у своју кожу, Новаче.
Нека свако из овога узме колико може да понесе.
Хвала Браниславу Матићу за ова два поготка у срце ствари.
А сад закључајте ову фиоку.
Препоруке:
2
0
102 понедељак, 14 септембар 2015 13:53
Богдан
Погледајте боје Новакове опреме у којој је покорио Њујорк. Покушао је и тиме нешто да нам поручи. Наравно, све је то спаковано дискретно, с укусом, али јасно. "Ко има очи нека види, ко има уши нека чује."
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер