Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Inkviziciona hajka na profesora Žunjića

Komentari (18) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 20 jun 2015 18:03
ukratko
Od oblasti di oblasti, ista stvar, zavidljiva i nesposobna družina kleveće, sapliće i ruši onoga ko pokušava nešto radi.
Preporuke:
45
5
2 subota, 20 jun 2015 19:05
ana
E ti analitičari su toliko okupirali katedru za filosofiju da je to skandalozno. I ništa originalno i kreativno čuti od njih. Prepričavaju anglo-saksonce, mnogo piju i zapošljavaju netalentovane kao ”asistente” ili ”saradnike”. Duhovna beda.
Treba to rasturiti, počinju da liče na sektu.
Profesor Žunjić je za njih sve klasa nad klasama.
Preporuke:
56
8
3 subota, 20 jun 2015 19:13
diplomac sa te katedre
Nastava filozofije je degradirana na katedri za filozofiju fiozofskog fakulteta u Beogradu. Previše se forsira sterilna, sholastička, cepidlačka i scijentisticka analitička filozofija, koja je nezainteresovana za svet, čoveka, društvo, istoriju. Po toj filozofiji, filozofija je sluškinja nauke, kao što je u srednjem veku smatrana sluškinjom filozofije.
Umesto primarne literature, samih dela filozofa, uglavnom se kursevi zasnivaju većinski na sekundarnoj literaturi. Diplomci koji izađu iz takve škole, ako su analitički orijentisani, jesu autistični scijentisti koji nemaju blage veze sa tradicionalnim filozofskim temama, kao ni sa životom. Ljudi koji imaju sve mane naučnika a a nijednu od njegovih vrlina Oni nisu sposobni, niti zainteresovani, da teorijski razmatraju značajna pitanja svog vremena.
Preporuke:
56
4
4 subota, 20 jun 2015 19:25
Pol Korektan
Naše uverenje je da pisac teksta o prof. Žunjiću i njegovim nedaćama nespretno poentirao svoj tekst ističući povoljne kritike gospode Tadića, Mihajlovića i Baste. To što su oni zaista uspeli da u srpskoj filosofiji budu primećeni u široj javnosti ne znači i da je njihovo mišljenje /filosofija, dakle/ relevantna u sporovima ovakve vrste. Zamislimo da pored navedenih imena koja su podržala Žunjića ''druga strana'' pribavi povoljna mišljenja jednako značajnih imena srpske filosofije /a takvih, nažalost nema/. Da li bi tada spor ove dve strane bio 'borba' filosofskim argumenatima ili bi se pretvorio u potragu za *relevantnim* glasovima podrške?
Možda je dovoljno što smo upoznati sa korenima sukoba /dve suprotstavljene i nekompaktibilne 'škole' filosofiranja/. Možda su prošla vremena u kojima su imena Ljubomira Tadića i Mihajla Markovića značila mnogo više nego što je to danas slučaj. To je, ipak, fakat koji treba naglasiti.
Preporuke:
18
6
5 subota, 20 jun 2015 20:20
Cviko
Često se piše u kakvoj je situaciji Srbija danas tj. ovih godina. Šta su filosofi Srbije pružili Srbiji, kao svoj doprinos za izlazak iz ove situacije? Meni, laiku, nije poznato. Ja običan građanin, koji uredno plaćam porez, imam pravo da znam zašto ih plaćamo. A ako je moguće da li neko može da mi objasni, koja je razlika između njih i "Društva za izučavanje zagrobnog života komaraca"?
Preporuke:
35
12
6 subota, 20 jun 2015 21:00
Mićunović
Ocena je prosta: - kada se udruži veliki broj beskičmenjaka kuku majci pojedincu protiv koga se urote.
Pozdrav prof Žunjiću, iza njega je delo, a i budućnost.
Udružena katedra mu zavidi pa ga zato i progoni.
Srbija je ovo, ne sme se pokazati rezultat ni pružati otpor žabokrečini.
Poručujem - filozofi, razdrmajte se malo.
Preporuke:
33
9
7 subota, 20 jun 2015 23:11
Pol Korektan
@cviko
Fiosofi zaista nisu pekari da vam prave bureka te Vam ga ga prodaju kada se izvolite probuditi i osetiti glad. Pokušajte, dakle, da svoj uvid u to šta filosofi rade i čemu koriste /ako, kako Vi kažete, *uopšte koriste*/ pronađete bar u udžebeniku koji se koristi na početku učenja filosofije a u gimnazijama, na primer.
Ako ste neobrazovani to svakako nije razlog da se time razmećete. Ima među onima koji pišu komentare na NSPM i ljudi bolešljivih kojima, može biti, vaše neznanje smeta do nepodnošljivosti i izaziva bolove. Bar budite humani prema takvima ako nemate pojma koja je svrha i domet filosofije u kulturi, obrazovanju i društvenom životu ...
Preporuke:
16
17
8 subota, 20 jun 2015 23:34
petar
@ukratko, ana, diplomac...
Kolege, slazem se sa nekoliko stvari koje ste nabrojali (degradirana nastava na 2/3 predmeta, sekundarna literatura, prepricavanje, i sl) i mislim da je zbog zapostavljene nastave vec neko vreme to vise institut nego fakultet. Ali, vi kao da ste ucili da komentarisete od nekih sa te katedre koju toliko ne volite, te duhovna beda, te nasposobna gomila, pa autisticni scijentisti, zavidljivci, to malo prelazi granice ozbiljnosti. Ja sam diplomirao na toj katedri i dosta toga sam kritikovao i danas kritikujem, mislim da ima ljudi kojima nije mesto u nastavi, ali sam dosta toga tamo naucio i postujem nekoliko ljudi koji tamo rade. Ne slazem se sa intepretacijom analiticke filozofije koju ste izneli, odraz je velikog vaseg neznanja. Neki koji se tamo zaklinju u analiticku filozofiju ne umeju da je poducavaju ili su nezainteresovani za to, postoje studenti koji zbog toga sto ih nerviraju profesori ili asistenti zamrze njihove predmete. Citajte i analiticare!
Preporuke:
6
8
9 nedelja, 21 jun 2015 00:23
Cviko
@Pol Korektan,
Hvala Vam na savetima ali ja nemam milosti prema onima koji su u državi, koja se raspala, delom i njihovom zaslugom, beskorisni. Kakvi su to filosofi, kakav je to akademski nivo, kad su stručnu raspravu sveli na nivo hajke? Ako se oni ne uvažavaju međusobno, zašto ih ja moram uvažavati? Da nisu postali lovci? Jel treba da ih držim ko kap vode na dlanu? Sami su se srozali, pa neka snose odgovornost za to. Ja ih nisam gurao. Iskreno, očekivao sam da daju svoj doprinos da se stanje u društvu popravi a oni jok. Prave hajku, inkviziciju, itd. Ne bi me iznenadila vest da je policija intervenisale radi smirivanja hajke. Moja snaja je prof. filosofije ali od toga ne živi. Da bi stekli poverenje i poštovanje treba pošteno raditi, pa poštovanje neće izostati. Koja se to filosofija razvila "hajkanjem"? Ne patim od akademskog nivoa jer sam se uverio da mnogi imaju samo diplomu i ništa više. Jednom ing.prof.dr. na reč kolega, kazao sam: nismo kolege. On je bio i ostao šarlatan...
Preporuke:
17
4
10 nedelja, 21 jun 2015 01:10
Dr
Čišćenje univerziteta u Beogradu treba da počne od Filozofskog fakulteta. Stvar treba rešiti tako što bi se svim tim profesorima na Filozofskom fakultetu podelili otkazi. To je sve cinkaroš, a filozofija im je zadnja rupa na svirali. Posebno treba temeljno provetriti i počistiti katedru za istoriju. Tamo se još uvek deca uče da su komunističke bande iz 2. sve rata bili narodno oslobodilačka vojska, a niti su oslobodilačka, a još manje su bili vojska. Sigurno u svetu postoje Srbi koji se bave ozbiljno filozofijom i koji su cenjeni u svom poslu na svim meridijanima sveta, i treba ih na sve moguće načine motivisati da dođu i preuzmu Filozofski fakultet. Inače, knjiga profesora Žunića treba da služi kao opomena.
Preporuke:
12
5
11 nedelja, 21 jun 2015 01:32
goran sydney
@pol
Ako ste Vi filozof ili kojim slucajem visoko obrazovani, to Vas nije sprecilo da u svom komentaru pokazete koliko ste nekulturni ili nesigurni u sopstvenu velicinu banalizujuci komentar I vredjajuci sagovornika.
Preporuke:
16
2
12 nedelja, 21 jun 2015 04:45
Aleksandar
Poredjenje Zunjica sa Alanom Sokalom je promaseno.
Preporuke:
6
1
13 nedelja, 21 jun 2015 12:51
Pol Korektan
@pol sidney
Šta ćete druže izdaleka ... Taj, jadan a jedan je izvređao samu filosofiju kao disciplinu koja, po njegovom mišljenju, nije potrebna ljudskom rodu. Ono što smo mi njemu napisali tiče se njega samog i njegovog statusa u svetu obrazovanja / mada mu je , eto, svastika svršila filosofiju što bi po njegovom mišljenju trebalo da ga stavi u red obrazovanih !?!/ njega neobrazovanog, dakle ... Njemu slični koji nipodaštavaju disciplinu humanizma - filosofiju koja postoji već hiljadama godina i definitivno ima svoje mesto u razvoju (?) ljudske civilizacije treba jedino poručiti da greše a da se ta greška najbolje ispravlja obrazovanjem.
To što učenje filosofije na BU nema kvaliteta nije krivica niti jedne od dvaju zavađenih grupa. Teško da se u srpskom obrazovanju može naći više od par usamljenih primera kvaliteta i visokih standarda te respektibilnih rezultata. To je posledica propadanja svih socijalno generisanih i od budžeta ovisnih birokratskih ustanova.
Preporuke:
7
6
14 nedelja, 21 jun 2015 14:18
Neša (Glodur)
Riba od glave smrdi a glava nam nije naša. Sve vreme Vučić kao papagaj ponavlja mantru, sve je to dobro za Srbiju. Ko se ne uklapa pojede ga mrak ili tabloidi.
Preporuke:
10
2
15 nedelja, 21 jun 2015 22:43
Vladimir Nedeljković
Po završetku studija filo(s/z)ofije dobija se diploma na kojoj piše diplomirani filozof. Dobija se papir na kojem piše da ste stekli zvanje ljubitelja mudrosti. Izuzetno lepe studije koje oplemenjuju dušu, ali se sud o tome da li ste ljubitelj mudrosti svodi na slobodnu procenu predavača.

Kvaka 22, pa ko se kako snađe i ko na šta pristane i uopšte, pokaže se sposobnim da podnese sav besmisao takvih studija.

Kada stražnjica zagreje stolicu svako može da ih završi, ali su studije filo(s/z)ofije za razliku od svih drugih isključivo borba sa samim sobom. E tu se čovek zaista zapita koji je cilj takve bitke. Kada mu konačno potvrde da je ljubitelj mudrosti može na miru da umre. Mašala djeco pa i vama neko da potvrdi da ste mudraci, onako uz pečat.
Preporuke:
5
1
16 ponedeljak, 22 jun 2015 08:16
Cviko
@Pol (ne)Korektan,
Kad ste toliko korektni, onda bi trebalo da se držite teme, kako to preporučuje redakcija NSPM-a, a tema je "filosofi???", "inkvizicija", "hajka", a ne moje obrazovanje. I moje obrazovanje, prva četri razreda osnovne škole, vrednije je od vašeg celokupnog obrazovanja. Inače, obrazovan čovek pravi razliku između snaje i svastike, što se za vas ne bi moglo kazati. Dakle, formalno obrazovanje nije garancija da će se korektno vrednovati neka nauka. Prof.dr. Ivan Supek, u knjizi filosofije za gimnazije, uvodni deo, napisao je da je i razgovor na pijaci, o ceni kilograma kupusa, filosofska rasprava, ali na nekom nižem nivou. Dakle svi smo mi filosofi. U mom prvom komentaru, ja sam bez namere da ulazim u vode kojima se baš ne bavim (nisam diplomirani filosof) samo postavio pitanje doprinosa tih ljudi u ovoj situaciji. To moje pitanje nije krivično delo i nije osnov za obraćanje koje ste uradili a ni odgovor na moje pitanje.
Preporuke:
4
2
17 ponedeljak, 22 jun 2015 10:35
Mare
Šteta je što ljudi kod nas svoj stav ne formiraju razmišljanjem, nego iz ličnog nezadovoljstva koje nema veze sa samom temom. Stav komentatora teksta je: Nema veze što ne znam o čemu se ovde priča, ali ako neko pljuje po bilo kakvom trenutno vladajućem establišmentu (pa makar bio i usko stručan i nemao veze sa vlašću), mora da je u pravu.
Preporuke:
2
1
18 ponedeljak, 22 jun 2015 12:03
Pol Korektan
@vladimir nedeljjković
Da,- onaj ko završi Muzičku Akademiju je ''ljubitelj muzike'', svršeni student hortikulture je ''ljubitelj drveća'' ...itd .. Tada su pravnici ljubitelji pravde, ekonomisti ljubitelji novca a astrolozi vole zvezde. Ima tu mrva istina i gromada besmisla.
Najzad - niko Vas ne sprečava da krenete u menjanje sistema tituliranja i da tu birokratsku disciplinu uredite po svom nahođenju.
Srećno!
Preporuke:
5
2

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner