петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Инквизициона хајка на професора Жуњића

Kоментари (18) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 20 јун 2015 18:03
укратко
Од области ди области, иста ствар, завидљива и неспособна дружина клевеће, саплиће и руши онога ко покушава нешто ради.
Препоруке:
45
5
2 субота, 20 јун 2015 19:05
ана
Е ти аналитичари су толико окупирали катедру за философију да је то скандалозно. И ништа оригинално и креативно чути од њих. Препричавају англо-саксонце, много пију и запошљавају неталентоване као ”асистенте” или ”сараднике”. Духовна беда.
Треба то растурити, почињу да личе на секту.
Професор Жуњић је за њих све класа над класама.
Препоруке:
56
8
3 субота, 20 јун 2015 19:13
diplomac sa te katedre
Nastava filozofije je degradirana na katedri za filozofiju fiozofskog fakulteta u Beogradu. Previše se forsira sterilna, sholastička, cepidlačka i scijentisticka analitička filozofija, koja je nezainteresovana za svet, čoveka, društvo, istoriju. Po toj filozofiji, filozofija je sluškinja nauke, kao što je u srednjem veku smatrana sluškinjom filozofije.
Umesto primarne literature, samih dela filozofa, uglavnom se kursevi zasnivaju većinski na sekundarnoj literaturi. Diplomci koji izađu iz takve škole, ako su analitički orijentisani, jesu autistični scijentisti koji nemaju blage veze sa tradicionalnim filozofskim temama, kao ni sa životom. Ljudi koji imaju sve mane naučnika a a nijednu od njegovih vrlina Oni nisu sposobni, niti zainteresovani, da teorijski razmatraju značajna pitanja svog vremena.
Препоруке:
56
4
4 субота, 20 јун 2015 19:25
Pol Korektan
Naše uverenje je da pisac teksta o prof. Žunjiću i njegovim nedaćama nespretno poentirao svoj tekst ističući povoljne kritike gospode Tadića, Mihajlovića i Baste. To što su oni zaista uspeli da u srpskoj filosofiji budu primećeni u široj javnosti ne znači i da je njihovo mišljenje /filosofija, dakle/ relevantna u sporovima ovakve vrste. Zamislimo da pored navedenih imena koja su podržala Žunjića ''druga strana'' pribavi povoljna mišljenja jednako značajnih imena srpske filosofije /a takvih, nažalost nema/. Da li bi tada spor ove dve strane bio 'borba' filosofskim argumenatima ili bi se pretvorio u potragu za *relevantnim* glasovima podrške?
Možda je dovoljno što smo upoznati sa korenima sukoba /dve suprotstavljene i nekompaktibilne 'škole' filosofiranja/. Možda su prošla vremena u kojima su imena Ljubomira Tadića i Mihajla Markovića značila mnogo više nego što je to danas slučaj. To je, ipak, fakat koji treba naglasiti.
Препоруке:
18
6
5 субота, 20 јун 2015 20:20
Цвико
Често се пише у каквој је ситуацији Србија данас тј. ових година. Шта су философи Србије пружили Србији, као свој допринос за излазак из ове ситуације? Мени, лаику, није познато. Ја обичан грађанин, који уредно плаћам порез, имам право да знам зашто их плаћамо. А ако је могуће да ли неко може да ми објасни, која је разлика између њих и "Друштва за изучавање загробног живота комараца"?
Препоруке:
35
12
6 субота, 20 јун 2015 21:00
Мићуновић
Оцена је проста: - када се удружи велики број бескичмењака куку мајци појединцу против кога се уроте.
Поздрав проф Жуњићу, иза њега је дело, а и будућност.
Удружена катедра му завиди па га зато и прогони.
Србија је ово, не сме се показати резултат ни пружати отпор жабокречини.
Поручујем - филозофи, раздрмајте се мало.
Препоруке:
33
9
7 субота, 20 јун 2015 23:11
Pol Korektan
@cviko
Fiosofi zaista nisu pekari da vam prave bureka te Vam ga ga prodaju kada se izvolite probuditi i osetiti glad. Pokušajte, dakle, da svoj uvid u to šta filosofi rade i čemu koriste /ako, kako Vi kažete, *uopšte koriste*/ pronađete bar u udžebeniku koji se koristi na početku učenja filosofije a u gimnazijama, na primer.
Ako ste neobrazovani to svakako nije razlog da se time razmećete. Ima među onima koji pišu komentare na NSPM i ljudi bolešljivih kojima, može biti, vaše neznanje smeta do nepodnošljivosti i izaziva bolove. Bar budite humani prema takvima ako nemate pojma koja je svrha i domet filosofije u kulturi, obrazovanju i društvenom životu ...
Препоруке:
16
17
8 субота, 20 јун 2015 23:34
petar
@ukratko, ana, diplomac...
Kolege, slazem se sa nekoliko stvari koje ste nabrojali (degradirana nastava na 2/3 predmeta, sekundarna literatura, prepricavanje, i sl) i mislim da je zbog zapostavljene nastave vec neko vreme to vise institut nego fakultet. Ali, vi kao da ste ucili da komentarisete od nekih sa te katedre koju toliko ne volite, te duhovna beda, te nasposobna gomila, pa autisticni scijentisti, zavidljivci, to malo prelazi granice ozbiljnosti. Ja sam diplomirao na toj katedri i dosta toga sam kritikovao i danas kritikujem, mislim da ima ljudi kojima nije mesto u nastavi, ali sam dosta toga tamo naucio i postujem nekoliko ljudi koji tamo rade. Ne slazem se sa intepretacijom analiticke filozofije koju ste izneli, odraz je velikog vaseg neznanja. Neki koji se tamo zaklinju u analiticku filozofiju ne umeju da je poducavaju ili su nezainteresovani za to, postoje studenti koji zbog toga sto ih nerviraju profesori ili asistenti zamrze njihove predmete. Citajte i analiticare!
Препоруке:
6
8
9 недеља, 21 јун 2015 00:23
Цвико
@Pol Korektan,
Хвала Вам на саветима али ја немам милости према онима који су у држави, која се распала, делом и њиховом заслугом, бескорисни. Какви су то философи, какав је то академски ниво, кад су стручну расправу свели на ниво хајке? Ако се они не уважавају међусобно, зашто их ја морам уважавати? Да нису постали ловци? Јел треба да их држим ко кап воде на длану? Сами су се срозали, па нека сносе одговорност за то. Ја их нисам гурао. Искрено, очекивао сам да дају свој допринос да се стање у друштву поправи а они јок. Праве хајку, инквизицију, итд. Не би ме изненадила вест да је полиција интервенисале ради смиривања хајке. Моја снаја је проф. философије али од тога не живи. Да би стекли поверење и поштовање треба поштено радити, па поштовање неће изостати. Која се то философија развила "хајкањем"? Не патим од академског нивоа јер сам се уверио да многи имају само диплому и ништа више. Једном инг.проф.др. на реч колега, казао сам: нисмо колеге. Он је био и остао шарлатан...
Препоруке:
17
4
10 недеља, 21 јун 2015 01:10
Др
Чишћење универзитета у Београду треба да почне од Филозофског факултета. Ствар треба решити тако што би се свим тим професорима на Филозофском факултету поделили откази. То је све цинкарош, а филозофија им је задња рупа на свирали. Посебно треба темељно проветрити и почистити катедру за историју. Тамо се још увек деца уче да су комунистичке банде из 2. све рата били народно ослободилачка војска, а нити су ослободилачка, а још мање су били војска. Сигурно у свету постоје Срби који се баве озбиљно филозофијом и који су цењени у свом послу на свим меридијанима света, и треба их на све могуће начине мотивисати да дођу и преузму Филозофски факултет. Иначе, књига професора Жунића треба да служи као опомена.
Препоруке:
12
5
11 недеља, 21 јун 2015 01:32
goran sydney
@pol
Ako ste Vi filozof ili kojim slucajem visoko obrazovani, to Vas nije sprecilo da u svom komentaru pokazete koliko ste nekulturni ili nesigurni u sopstvenu velicinu banalizujuci komentar I vredjajuci sagovornika.
Препоруке:
16
2
12 недеља, 21 јун 2015 04:45
Aleksandar
Poredjenje Zunjica sa Alanom Sokalom je promaseno.
Препоруке:
6
1
13 недеља, 21 јун 2015 12:51
Pol Korektan
@pol sidney
Šta ćete druže izdaleka ... Taj, jadan a jedan je izvređao samu filosofiju kao disciplinu koja, po njegovom mišljenju, nije potrebna ljudskom rodu. Ono što smo mi njemu napisali tiče se njega samog i njegovog statusa u svetu obrazovanja / mada mu je , eto, svastika svršila filosofiju što bi po njegovom mišljenju trebalo da ga stavi u red obrazovanih !?!/ njega neobrazovanog, dakle ... Njemu slični koji nipodaštavaju disciplinu humanizma - filosofiju koja postoji već hiljadama godina i definitivno ima svoje mesto u razvoju (?) ljudske civilizacije treba jedino poručiti da greše a da se ta greška najbolje ispravlja obrazovanjem.
To što učenje filosofije na BU nema kvaliteta nije krivica niti jedne od dvaju zavađenih grupa. Teško da se u srpskom obrazovanju može naći više od par usamljenih primera kvaliteta i visokih standarda te respektibilnih rezultata. To je posledica propadanja svih socijalno generisanih i od budžeta ovisnih birokratskih ustanova.
Препоруке:
7
6
14 недеља, 21 јун 2015 14:18
Neša (Glodur)
Riba od glave smrdi a glava nam nije naša. Sve vreme Vučić kao papagaj ponavlja mantru, sve je to dobro za Srbiju. Ko se ne uklapa pojede ga mrak ili tabloidi.
Препоруке:
10
2
15 недеља, 21 јун 2015 22:43
Владимир Недељковић
По завршетку студија фило(с/з)офије добија се диплома на којој пише дипломирани филозоф. Добија се папир на којем пише да сте стекли звање љубитеља мудрости. Изузетно лепе студије које оплемењују душу, али се суд о томе да ли сте љубитељ мудрости своди на слободну процену предавача.

Квака 22, па ко се како снађе и ко на шта пристане и уопште, покаже се способним да поднесе сав бесмисао таквих студија.

Када стражњица загреје столицу свако може да их заврши, али су студије фило(с/з)офије за разлику од свих других искључиво борба са самим собом. Е ту се човек заиста запита који је циљ такве битке. Када му коначно потврде да је љубитељ мудрости може на миру да умре. Машала дјецо па и вама неко да потврди да сте мудраци, онако уз печат.
Препоруке:
5
1
16 понедељак, 22 јун 2015 08:16
Цвико
@Pol (ne)Korektan,
Кад сте толико коректни, онда би требало да се држите теме, како то препоручује редакција НСПМ-а, а тема је "философи???", "инквизиција", "хајка", а не моје образовање. И моје образовање, прва четри разреда основне школе, вредније је од вашег целокупног образовања. Иначе, образован човек прави разлику између снаје и свастике, што се за вас не би могло казати. Дакле, формално образовање није гаранција да ће се коректно вредновати нека наука. Проф.др. Иван Супек, у књизи философије за гимназије, уводни део, написао је да је и разговор на пијаци, о цени килограма купуса, философска расправа, али на неком нижем нивоу. Дакле сви смо ми философи. У мом првом коментару, ја сам без намере да улазим у воде којима се баш не бавим (нисам дипломирани философ) само поставио питање доприноса тих људи у овој ситуацији. То моје питање није кривично дело и није основ за обраћање које сте урадили а ни одговор на моје питање.
Препоруке:
4
2
17 понедељак, 22 јун 2015 10:35
Mare
Šteta je što ljudi kod nas svoj stav ne formiraju razmišljanjem, nego iz ličnog nezadovoljstva koje nema veze sa samom temom. Stav komentatora teksta je: Nema veze što ne znam o čemu se ovde priča, ali ako neko pljuje po bilo kakvom trenutno vladajućem establišmentu (pa makar bio i usko stručan i nemao veze sa vlašću), mora da je u pravu.
Препоруке:
2
1
18 понедељак, 22 јун 2015 12:03
Pol Korektan
@vladimir nedeljjković
Da,- onaj ko završi Muzičku Akademiju je ''ljubitelj muzike'', svršeni student hortikulture je ''ljubitelj drveća'' ...itd .. Tada su pravnici ljubitelji pravde, ekonomisti ljubitelji novca a astrolozi vole zvezde. Ima tu mrva istina i gromada besmisla.
Najzad - niko Vas ne sprečava da krenete u menjanje sistema tituliranja i da tu birokratsku disciplinu uredite po svom nahođenju.
Srećno!
Препоруке:
5
2

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер