петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Полемике - Зашто је рехабилитација генерала Михаиловића ипак више морално него политичко питање

Kоментари (56) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 27 мај 2015 21:35
Спиридон
Нема ту ништа чудно у томе што се поводом рехабилитације Драже Михајловића управо јављају господа Лазански, Јакшић и Павловић. Отац Бошка Јакшића чувени комуниста, народни херој и генерал-пуковник, отац Мирослава Лазанског комуниста и официр ЈНА а отац Бранка Павловића истакнути функционер и комуниста. Они су тако одгајани и даље верују у све оне неистине којима су их учили од малих ногу. Нису за разлику од нас са оне друге стране имали од кога да чују да је истина негде на другој страни и једино о себи, свом васпитању и својим породицама говоре у својим текстовима. Бесмислено је таквим људима било шта објашњавати и у било какву расправу улазити са њима, они ће као и покојни Јово Капичић и са 70 година веровати у ту једноумну истину из доба маршала Тита и комунистичке диктатуре.
Препоруке:
77
37
2 среда, 27 мај 2015 21:51
Зоран Ђорђевић
Поновићу коментар који сам јуче написао на текст http://www.nspm.rs/istina-i-pomirenje-na-ex-yu-prostorima/draza-kao-jos-jedna-sarena-laza.html

Мени рехабилитација генерала Михајловића личи само на афирмацију антикомунизма, ништа више.
Препоруке:
35
32
3 среда, 27 мај 2015 21:58
misstake
Apsolutna fula, anatemišu se istinski heroji NOR-a a legitimišu se i junacima proglašavaju šumske bande. Legendarni pokojni JUNAK Vlado Šegrt nije četnike zarezivao ni za suvu šljivu, vazda je govorio kako se radi o običnim kokošarima koji nigde nisu (iz)vojevali oružanu borbu, uglavnom su napadali nebranjena sela, gde nije bilo nimalo rizika, a iza njih ostajala su zgarišta i zločini. Pljačka je bila jedini motiv, o nekakvoj uzvišenoj ideji mogu samo manipulanti pričati. Pitajte i sad po Trebinju stariju generaciju kako su četnici na sam spomen Vlade Šegrta mokrili u gaće. Apsurd je radi ideologije stiditi se istinskih junaka a veličati obične razbojnike.
Препоруке:
30
76
4 среда, 27 мај 2015 22:01
Обсервантес
Захваљујем г. Каргановићу на овом тексту, на стручној „финеси“ која се тиче „рехабилитације“. То је то. На текст г. Пиваша (о коме имам високо мишљење из родољубног разлога !) већ сам писао коментаре. Г. Каргановић ову причу маестрално апсолвира. Није четништво настало с Дражом. Требало га је с Дражом уништити! У контексту реалног времена Дража је завршио као и Слободан Милошевић. Парадокси над парадоксима а само се једна нит стално повлачи и стално се провлачи. Броз поводом првог и брозовска свест као егзекутор поводом другог (Милошевића). Она антисрпска. Она с антисрпским губитничким билансима! Сведок сам и сведоци смо савремене пропагандне манипулације у време технолошког савршенства кад се конверзија државника Милошевића претвара у „зликовца Милошевића“ на наше очи. Може се замислити само ниво Гебелс манипулације у вези с Михаиловићем када су кочије биле савршено превозно средство.
Препоруке:
59
21
5 среда, 27 мај 2015 22:32
Пуки
По логици коју следи аутор у свом "малом обрачуну" са онима који не мисле онако како он мисли, произилази да су сви они који су осуђени на "фер и праведним суђењима" одговорни за кривице које су починили. Да ли се та логика, по аутору, односи и на политичка, војна и полицијска руководства и друге Србе који су у Хагу осуђени за сва зла овога света и још мало шире. Заиста, не може се приговорити да они нису имали фер и правично суђење. Ако су осуђени, а јесу, да ли то значи да је у Сребрници почињен геноцид, јер их је суд и због тога судио и осудио?Најзад, на том истом суђењу је суђено и још 23 човека. Да ли то значи да и сви они нису имали "фер и правично суђење"? Један од њих је био Драги Јовановић, шеф Специјалне полиције. Да ли то значи да се и он сматра неосуђиваним и рехабилитованим? Да није крив за све оне побијене "комуњаре" и њихове симпатизере, Србе, Роме, итд? Или да није крив за холокауст почињен над српским Јеврејима? Суд се, чини ми се, упустио у опасну игру!
Препоруке:
35
31
6 среда, 27 мај 2015 22:54
Обсервантес
Само бих додао, поводом наслова који је аутор изабрао, да ово јесте морално питање али није примарно. Политичко уопште није а егзистенцијално је превасходно.
Препоруке:
20
11
7 среда, 27 мај 2015 22:57
predrag
Sadašnji sud je samo potvrdio ono što znamo-
Srbija je četnička,tačka.
Takve su nam I pobede,i ostali uspesi.
Препоруке:
14
46
8 среда, 27 мај 2015 23:07
Цвико
Изгледа да је нама Србима најслађе расправљати о оправданим разлозима за неслогу. У међувремену, разбијају нам државу. Истераће нас из Србије а ми расправљамо ли расправљамо. Ајде људи да учврстимо државу, тада ће нам и критерији бити оштрији и једноставнији. Ајде,
Препоруке:
21
4
9 среда, 27 мај 2015 23:08
!!!
Још ће дуго Титина повест међу србима да мути националну и моралну свест. Шта се тога тиче ту је Тито свој антисрпски посао савесно одрадио.
Препоруке:
49
11
10 среда, 27 мај 2015 23:17
Обсервантес
@Зоран Ђорђевић, исти коментар шаљете понављано.
Ово, ова рехабилитација уопште нема идеолошки карактер (антикомунистички). Срби су левичари по дефиницији. Православним веровањем, превасходно. Ако си атеиста држи се за Броза. А ако ниси онда ниси православац, аутентични левичар, светосавац! Светосавцу не треба Broz да би га просветлио! Пошто ви то непојмите онда да вам кажем, директно, ова рехабилитација има антиброзовски карактер кад ви и већина Срба нисте разумели 8. седницу! Нико теби и твојима, мени и мојима не спори „partizanski“ (ЧЕТНИЧКИ) начин борбе за слободу. Пишеш ћирилицом а изненађујуће (за мене) мислиш latinicom!
Препоруке:
39
13
11 среда, 27 мај 2015 23:18
телетабис
Нек је лака земља свим жртвама и четника и партизана и Дражи и Титу и свима знаним и незнаним. Слава им.

А шта са нама живима? Па ми смо у горој ситуацији од мртвих. Надамо се а у ствари наде нема. Лажемо сами себе и једва чекамо вести да чујемо коју лаж, то му дође место таблета за живце.

Анестезија још делује. Буђење ће бити грозно.
Препоруке:
17
7
12 среда, 27 мај 2015 23:35
0382013000001
Ukoliko će pomiriti Srbe, ukoliko će doći do nacionalne sloge, neka se rehabilituje.
Препоруке:
21
2
13 среда, 27 мај 2015 23:36
Sten
@misstakePostovani gospodine, pitajte i sda stariju generaciju kako su se Srbi odmetnuli u komite da se bore protiv fasizma i kako su se u Istocnoj Hercegovini podelili nakon strasnih zlocina koje su nad Srbima pocinili komunisti
Препоруке:
35
5
14 среда, 27 мај 2015 23:53
Ђорђе М
Суђење Михајловићу је монтирано. Темпо суђења је одређен према 17. јулу 1946.г. када је Михајловић морао бити стрељан. Дакле, доказни поступак је темпиран од 17. јула 1946.г. уназад према марту 1946.г. када је ухапшен (13.03.1946.г.) Зашто 17.јул? Зато што су чланови руске царске породице Романов на тај дан 17.јул 1946.г. ликвидирани. Титовим бољшевицима су били узор Лењинови бољњшевидци, а његовима су узор били француски јакобинци. Иначе деца функционера, несвесно бране своје очеве и мајке партизане. У Словенији је дошло до "обрачуна" очева и синова, овде не.
Препоруке:
46
7
15 среда, 27 мај 2015 23:53
Обсервантес
@Пуки, промашили сте тотално линеарном аналогијом. Изненадили сте ме крутим резоном. Прво, хашки суд није суд! Као што ни Брозов то није био! То јест, хашки је његова реплика. Одају их резултаи рада а они су антисрпски против српских јунака. Све остало је погрешна конструкција. Рехабилитација Срба осуђених у Хагу је еквивалента рехабилитацији Драже. Само што ће се та рехабилитација, дај Боже, десити за 20 година (под условом да Србија опстане) зато што српска садашњост то непојми. Непојми зато што 5. октобар зла хипнозом брозовске свести и даље овај народ држи у ропству. Овај народ и ви изгледа једино добро су доживели у време Броза. Да ли Срби знају за нешто добро и опуштено а да то није Брозово време? То је питање за вас? Као што Србима није требало судити у Хагу, ни Дражи није требало судити Brozom као пресудитељем!
Препоруке:
38
6
16 среда, 27 мај 2015 23:58
Ђорђе М
Исправљам грешку Романови су ликвидирани 17.јула 1918.г. не 1946.г.
Препоруке:
27
2
17 четвртак, 28 мај 2015 00:01
Зашто нема "Инсајдера" о престанку емитовања "Утиска недеље"
Пресудом о рехабилитацији Драже, држава је признала државни злочин. Држава крије где му је гроб и тако му је подигла споменик висок 70 метара.
Препоруке:
19
3
18 четвртак, 28 мај 2015 00:36
Обсервантес
И има још нешто. Академик Шешељ је у судници, присуством, бранио ову рехабилитацију. Српски великомученик најбоље зна зашто је антихашка (антиброзовска) одбрана Драже битна! Јел мало јасније?
Препоруке:
21
9
19 четвртак, 28 мај 2015 01:32
zoran
http://www.telegraf.rs/vesti/891560-otkrivamo-komunisti-saradjivali-sa-pavelicem-i-nemcima-ubijali-srpske-vojnike-foto
Препоруке:
18
6
20 четвртак, 28 мај 2015 04:43
Јевропа испод свега
Србијанци су беспослени Срби који дангубе око једне личности минорних квалитета,Д.Михајловића, који је уствари узрочник многих фрустрација међу оном Србадијом која је у Другом свјетском рату залутала.

Срби из Србије одавно нису више ратнички дио српског народа, преспавали су и Други и овај недавни рат на ловорикама заиста сјајне ратничке традиције својих предака. Д.Михајловић је отеловљење управо оне нератничке, жртвовању несклоне Србадије из Србије па и по цијену колаборације са непријатељем. Дража није чак ни ЂинЂић, он би био више неки оновремени Коштуница. Легалиста. неспособни, изгубљени франкофонац... чија су славу његове не баш претјерано ботрбене присталице градиле на лажним паролама ("Првог вође покрета отпора у Европи", "школског друга генерала Де Гола из Сан Сира","спасиоца америчких пилота..."). Једино што је заиста тачно, и у шта сам се и лично увјерио у Музеју на Сутјесци, дакле у "комунистичкој поставци", је да је Д. Михајловић заиста био лице са потјернице.
Препоруке:
12
27
21 четвртак, 28 мај 2015 04:58
Јевропа испод свега
Најновија судска лакрдија, укидање пресуде Д.Михајловићу зарад формално-правних недостатака процеса, код нормалних и нефрустрираних Срба, били они бивши комунисти или не, не може изазавати никакву симпатију према Д.Михајловићу. И наши преци су могли залутати у Дражине редове и провести рат по србијанским селима уз јагњећину, ракију и гибаницу, у креветима снајки чији су мужеви чамили у њемачком заробљеништву, уз прећутну срадњу са окупатором а све уз "Драма ми се, дрма ми се...", "Заклаћемо, убићемо ко са нама неће...") - али нису. Опредјелили су се за истинску борбу до ратничке побједе. Исто као и они четници који су Д.Михајловића брзо прокужили и наравно напустили.

Сада би фрустрирани потомци распеваних четника ДМ хтјели да их сви рехабилитујемо. Немогуће управо са становишта морала; рехабилитација Д.Михајловића била је немогућа чак и за овај суд. Та рехабилитација више никада неће моћи бити остварена. Због ДМ издаје и злочина. ФРустрације је боље лијечити науком и закључцима.
Препоруке:
16
32
22 четвртак, 28 мај 2015 05:04
Јевропа испод свега.
Ко има било какву ннедоумцу око Драже Михајловића и његових "команданата" нека узме записнике са суђења Дражи Михајловићу, и посебно његову завршну ријеч на суђењу. тамо ће наћи једну историјски минорну личност, окружену страним шпијунима и издајницима сваке врсте, на челу са "Командантом краљеве гарде" Николом Калабићем, који је на крају издао ис вог "команданта". Поучно.

Поука: `Кан`те се `кан`те четника!
Силна ће брука да бидне!
Препоруке:
14
34
23 четвртак, 28 мај 2015 10:48
Станић Милан
Интересантна је полемика која се води поводом судске рехабилитације надасве једне опскурне личности у новијој српској историји.Није битно ко је г. Каргановић,него тоталан сраз нације која губи компас и све више личи на Рембов пијани брод која плута по немирној светској пучини без циља и одредишта,капетана и кормилара,а да чак нема ни пасивног отпора.

Врху државне политике није приоритет, да ли ће воде поново потопити Србију,а град ради немара државни органа и министарства пољ. у иванићком крају оставити без прихода хиљаде домаћинстава,шта ће бити с Голубцом - као да је то важно.Битна су пријатељства са шиптарским терористима који су још јуче убијали Србе,излазећи из пацовски рупа -логора на северу Албаније,хватање и вивисекција ради продаје органа криминалним бандама,а да србијански државни органи ћуте.(наст)
Препоруке:
7
17
24 четвртак, 28 мај 2015 11:05
Apatinac
@Observantes

Odlični komentari!

Posebno u vezi značaja "8.sednice", a koja je predstavljala istinsku rehabilitaciju istine u Srbiji, pa prema tome i Draže Mihajlovića.

Pozdrav
Препоруке:
17
7
25 четвртак, 28 мај 2015 11:06
Станић Милан 2
(наст)
Обично се каже, да народ има власт онакву, какву заслужи.Према пристиглим прилозима која кипте од најпримитивнијег примитивизма,шовинизма и незнања често упакована у обланду малограђанске свести о тзв. "комунистичкој репресији" што лиши живота прононсираног ратног злочинца, да ли намерно или из незнања(учинак је исти) баца поново нацију( ан женерал) у "клоаку максиму" давајући свесно или несвесно материјал и оправдање нашим непријатељима морално право на репресију према Србима "четницима." На тај начин пред сопственим пуком врше менталну дезинфекцију својих злодела у прошлости,што се опет од оних други прихвата као резон детр.
Оваквим ставовима стиже се до нигдје, а то ће живот врло брзо показати.Аутошовинизам-који је постао део наше свакодневне свести осудио нас је унапред на"дуг марш - кроз лоше институције."
Препоруке:
8
17
26 четвртак, 28 мај 2015 11:10
синиша бр.1.
Између суђења Дражи и суда за ратне злочине у Хагу првенствено мислим на суд и тужилаштво у Београду постоји једна заједничка ствар.

Приликом суђења Дражи јесте прекршено процесно право што је доказано изван сваке разумне сумње, баш као и поступак на пример шешељу у Хагу, али до главних ствари нисмо ни дошли. Главне ствари су фалсификати, као главно одређење и хашког трибунала и његове експозоитуре у Београду, као и суђења Дражи.

Лао кључни документ којим је доказана кривица Драже у смислу сарадње са окупатором, односно Немцима је документ који није оригиналан, а преводи који су приложени се не слажу.
То је суштина, суђење на основу неваљалих, фалсификованих документата. И одмах долази следећи корак, тај детаљ се проглашава тајном коју чува удба, и то чува врло пажљиво, као зеницу ока свога.

Потпуно исто и у хашком трибуналиу и његовој експозитури у Београду. Ево само један пример.
Препоруке:
19
5
27 четвртак, 28 мај 2015 11:16
синиша бр. 2.
Мој пријатељ ми је испричао свој случај. Отишао је у тужилаштво и суд за ратне злочине да пријави убиство оца. Није успео од прве. Дуго му је требало да схвати да они у ствари не примају пријаве убистава Срба. Зато се послужио триком и на трик успео да да изјаву. Та прича о трику којим се послужио је невероватна и заслужује да се о томе напише књига. Затим је дао изјаву у суду за ратбе злочине. До је он давао изјаву задужени прималац изјаве је исправљао и изокретао његову изјаву, мењајући имена, мењајући садржај изјаве и одбијајући да поправи нетачности.

Тако је у суду за ратне злочине остала изјава која уопште није веродостојна и у којој се не налази оно што је мој познаник рекао, а налази се оно што није.

Шта мислите како се то може исправити? Никако. једва је триком успео да се убаци убнутра да да изјаву, која је касније прекројена.

У записнику са Дражиног суђења свака реченица је прекројена на штету Драже.
Препоруке:
19
4
28 четвртак, 28 мај 2015 11:22
синиша бр,.3.
У суду за ратне злочине уништени су сви доказе за злочине против Срба, а доказе против Срба су измишљени.

Пријаве против Срба се не примају, или се потпуно промене.

Како то спречити, како се са тим изборити? Шта мислите зашто Шешељ написа онолике књиге, десетине хиљада страница. И то књиге докумената. Зато што ће касније све изменити, све фалсификовати и прилагодити како њима одговара.


КОмплетан записник са суђења је фалсификован. Са суђења Дражи. Чак је и Дражина завршна реч фалсификована.

Није. Нема доказа.

Отиђите данс у суд за ратне злочине па проверите ово што сам написао. нећете успети. То је фабрика лажи.

Чувајте се да сас не отруу и прогласе лудим, ако одлучите да проверавате.

Орвел је био мала маца.
Препоруке:
18
3
29 четвртак, 28 мај 2015 11:29
Зоран Ђорђевић
@Обсервантес
Хвала на коментару, дали сте ми прилику за додатно објашњење. Највећи антикомуниста био је Броз.
Зашто Черчил, монархиста, није подржао генерала Михајловића, монархисту, него Броза, комунисту. Вероватно зато што је знао да ће он компромитовати комунизам. И било је тако.
Генерал Михајловић је рехабилитован, и сматра се неосуђиваним, само зато што није имао фер суђење. Није ни утврђивано да ли је крив за оно због чега су га осумњичили, осудили и погубили. Можда је био крив? Можда и није?
Препоруке:
6
2
30 четвртак, 28 мај 2015 16:28
Johnny
Браво Стефане , изванредно аргументовано написан чланак.За нас који смо многе деценије изван матице и искусили и Западњачки систем правосуђа у Вашем чланку нема апсолутно ничега спорног.Када наша браћа резонују да су неке аксиоме дате од људи а не од Свевишњега ( јер су нажалост деценијама сркали ту лимунаду направљену од коњског ”пака” ) сукоб и катастрофа браће је неминовна.Просветитељи су нам потребнији сада више него икада !Нека нам је Бог на помоћи!
Препоруке:
9
4
31 четвртак, 28 мај 2015 18:26
српска сарма, а може и пасуљ@ Станић Милан
"коментар" ДРУГА Станића: "Интересантна је полемика која се води поводом судске рехабилитације надасве једне опскурне личности у новијој српској историји. Није битно ко је г. Каргановић, него тоталан сраз нације која губи компас и све више личи на Рембов пијани брод која плута по немирној светској пучини без циља и одредишта,капетана и кормилара,а да чак нема ни пасивног отпора." Елем овако ДРУЖЕ Станићу, Г-ДИН Каргановић је РАЗБИО у ПАРАМПАРЧАД Сребренички НАРАТИВ и тако ЗАДУЖИО СРПСТВО ВИШЕ него сви ви "српски" комунци!? Ако Бог да, са његовим сазнањима и КООРДИНАЦИЈОМ СРПСКИХ НАПОРА на ДЕМИТОЛОГИЗАЦИЈИ Сребреничке ИЗМИШЉОТИНЕ кроз његову НВО "Историјски пројекат Сребреница", ми Срби ћемо једног дана РАЗБИТИ СВЕ Западне ЛАЖИ и ДОЋИ по СВОЈЕ!? Мада су многи умни& патриотски Срби томе дали обол, НЕКО је СВЕ те НАПОРЕ& САЗНАЊА морао да КООРДИНИШЕ, а тај "неко" био је баш Г-ДИН Каргановић! Обашка његове ПОЛЕМИКЕ са "другосрбијанцима", ДО ЈЕДНОГА ИСПИЉЕНИМ испод Брозовог шињела!?
Препоруке:
8
7
32 четвртак, 28 мај 2015 19:19
Србин црнац, атеиста
Мени рехабилитација генерала Михајловића личи само на афирмацију антикомунизма, ништа више.

Управо то је поента. Западне снаге тј амерички пијуни у Србији покушавају на сваки начин долити идеолошко уље на ватру антикомунизма и здраве левичарске идеје јер је то оно чега се они као олигарси највише боје: система или идеје чији је циљ да уништи антицивилизацијски капиталистички систем и корпоративни империјални фашизам. Зато треба од Драже направити икону антикомунизма (иако је он био левичар)и прозападног политичара, а уједно повећати мржњу код Срба према "злом антисрпском антиправославном сатанском комунизму" која се код простих људи лако прима. Као да нам није доста мржње и нетрпељивости према себи самима, није нам доста негативности, већ морамо избрисати саму српску историју. То није решење, деструкција није одговор за будућност, право решење је руско решење- синтеза без понижавања- синтеза и једног и другог доба. Видели смо то на паради веома јасно.
Препоруке:
4
1
33 четвртак, 28 мај 2015 19:24
Света Ђурић
Невероватно је колико истакнитих Срба сматра да је Врховни суд погрешио што је поништио пресуду Дражи. О каквом се процесу ради најбоље говори чињеница да је адвокат Јоксимовић, који је по наређењу Брозове владе бранио Дражу, после процеса био осуђен на робију на којој је умро.
Препоруке:
12
3
34 четвртак, 28 мај 2015 19:42
Немања-Јевропа изнад свега
Разни коментатора је овде било после рехабилитације,али толико субјективног Титов пионира нисам видео одавно.Чак ћу се усудити да питам,Круцун ти ли си?Или можа Коча Поповић устао из гроба.Јер после свега што нам се десило са Титом и његовом братијом,мислим да овако субјеткивних острашћених више нема,да су изумрла раса,да су се повукли у своје пензионерске домове и крцкају своје комунистичке пеније.Али не још вас има.

Србијанци,преспавали други светски рат су све одлике комунистичког васпитања.Ја Личанин или Црногорац који се борио по кршевитим пределима,па после уселио у неке швапске куће сам прави Србин,а све остале ћемо да вређамо.То што је мој деда заједно са Титом и Угарим туку мало по тој Србији која није преспавала први светски рат па то није битно нећеммо о томе.Причаћемо искључиво о борбама мојих предака са устшама,јер ја колико знам усташе напунише те ваше личке дивизије,а о нећемо о клању тих моји предака по Мачви 1914 године.Још мачва памти бртију Србе и Хрвате,или
Препоруке:
5
2
35 четвртак, 28 мај 2015 19:43
Немања-Јевропа изнад свега
како су старе бабе говорили поклаше нас неки Немци који знају Српски.

Видите ја сам вероватно већи потомак партизана од вас једно трипут.Док је ваш деда или тата прихвато те швапске куће и разбијали плочице по њима да би козе могле да живе у њима,мој прандеда је бацио Партизанску споменицу.

Село Стријежевица,општина Пакрац на неколико километара од села Будића где је формирана 12 славонска бригада је био чуван и гошћен Никола Демоња.Моје партизанско ослободилачко порекло је непитно,али је и те како уптино све оно што су нам комунисти сервирали 70 година.

Гибанице,јањићи,прасићи и филмови Вењка Булајића то су ваши аргументи и на томе је прављен ваш став.

Небојте се неће ова рехаблитација узети ни једном личану,славонцу и босанцу швапску кућу и комунистичке партизанске станчуге од 150 квадра у центру Београда.Нема разлога за бригу.

Свако добро.
Препоруке:
4
3
36 четвртак, 28 мај 2015 19:53
фристајло
Коментари једног дела острашћене читалачке публике не остављају много простора за наду да ће у скорој будућности у овој земљи рационалан дискурс бити могућ. Ни после седамдесет година нема назнака смиреног расуђивања. Попут крвожедне публике која је урлала у римској арени где је генералу било суђено, многи од њих злобно ликују над линчом људског бића које тешко да је некоме од њих учинило зло. То је дубоко забрињавајуће, уколико одражава духовно стање макар значајне мањине друштва.

Управо из тог разлога заговарах мораторијум на ту и сличне расправе; узалуд.
Срби би цркли, кад би им неко одузео разлог за свађу. Неслога је српски национални спорт број 1.
Не ваља нам Броз, не ваља нам Дража.
Вучић нам је супер!
Препоруке:
4
3
37 четвртак, 28 мај 2015 21:24
Stanić Milan 3
Stanić M.-српска сарма(алиас кукуруз)

О г. Каргановићу не би хтео полемисати.Прогуглајте мало па ће те наћи врло занимљиви ствари.
У БиХ много боље познајем(не)прилике него ви,нарочито оно што се дешавало за време рата.На нашу велику жалост у Сребреници се десио хотимичан злочин као одговор на злочине муслимански снага,не само у периоду потоњег грађанског рата,него и раније. Од турског вакта,па до данас злочин у БиХ се преноси трансгенерацијски кога маестрално уоквири И. Андрић у свом есеју"Писмо из 1920."
ДРаги "кукурузу" политика није биологија - то је вештина могућег.Она некада тражи филиграмске потезе,а не лупање по "српским грудима" до серијске фрактуре ребара.Шта мислите колико је рехабилитација Д. Михаиловића дала "погонско гориво"муслиманима у Србији и БиХ?Шта се дешавало у подрињском крају муслиманима од стране ЈуВО илити четника има тоне докумената.Питам. Шта вреди Каргановићево писаније кад је Међународни суд правде УН злочин у Сребреници прогласио злочин геноцида?
Препоруке:
8
8
38 четвртак, 28 мај 2015 21:43
Станић Милан 4
Станић М.- српска сарма(алиас кукуруз)Настављајући даље мисао,морамо знати да је Савет безбедности УН светска влада и да је тај исти СБ 1992.резолуцијама прогласио Србе за агресоре за кога су гласали и Руси.Аналогно томе проглашене су тзв."заштићене зоне" у БиХ које нису смеле бити предмет напада,а да не говоримо о глупостима ВК ВРС која веже"мировњаке"за бандере и мостове.Рат је наставак политике другим средствима -златна је дефиниција ректора војне академије Клаузевица.Од 8.седнице ЦК СКС Србија дефинитивно губи компас,губи ратове,упада у тешке друштвене и економске кризе које имају цикличан ток управо за то,што су нажалост размишљања о друштвеној стварности данас - управо као Ваша.
Препоруке:
7
10
39 четвртак, 28 мај 2015 22:30
синиша @ Милан Станић
Да бисте схватили о чему се ради кад је у питању негирање геноцида у Сребреници, и ја тај лажни геноцид негирам, и кад је у опитању поништавање пресуде Дражи упутио бих вас на једну изванредну теорију коју је осмислио извесни Тул.

Теорија се зове " Моћ садашњег тренуутка".

Шта је то? Ево примера. Новак Ђоковић. Он игра само један потез, текући потез, као да други не постоји. Игра га најбоље што може. Не размишља ни о претходном ни о следећем. Само сад.

Тако и Каргановић. Кад се год спомене или не спомене Сребреница он каже "лаж" и тај свој став образлаже као и ја свим расположивим аргументима. И наравно обарањем сваког супротног аргумента ако је то потребно и могуће.

Или за Дражу. Ви мислите о Дражи шта год ви хоћете, али Каргановић и ја тврдимо, записник са састанка са Немцима је био фалсификован.

То је винер поен, господине Станићу. Сервирајте сад ви. И никада нећермо престати да бранимо Дражу и да рушимо сребренички мит. Док год имамо интелектуалне "муниције".
Препоруке:
7
6
40 петак, 29 мај 2015 02:02
Обсервантес
@Зоран Ђорђевић, да вам ја нисам реплицирао, Ви не бисте образложили? Ви изгледа чезнете за репликом да бисте онда испричали суштину? Чешће ћу вас онда питати. Поздрав!
@ Апатинац, како другачије?! Поздрав!
Препоруке:
2
2
41 петак, 29 мај 2015 09:36
Станић Милан
Станић М.- Синиша

Прочитао сам Ваш прилог,са којим се наравно не слажем - ни у целости,ни у појединостима.Ерго. Из досадашње коресподенције схватио сам, да сте завршили студиј у САД.То напомињем из разлога,јер сте били у прилици да се на лицу места упознате са најмоћнијом земљом света која је креатор светске политике.То њено лидерство(свидело се то нама или не) датира од завршетка 2. св. рата.Ово сам изнео као чињеницу да би сви ми могли схватити колика је њена моћ у креирању светске политике у садашњем и будућем времену.1985.САД су осуђене од истог тог Међународног суда ради уплитања у злочине које су вршили ескадрони смрти у Л. Америци под директним патронатом ЦИА,а да им се није ништа десило.Међутим, Србија није САД.Хашки трибунал је само један сегмент њихове вањске политике,а за његову легитимност као ад хок суда опет је гласао СБ УН.И шта сад?Кину није развио руски,него капитал САД.Повратна спрега:Кина даје зајам од 1.500 милијарди $ да спаси банкрот САД.Коларићу,панићу.
Препоруке:
4
1
42 петак, 29 мај 2015 10:19
Типичан комунистички разбојник
Неко је овде написао хвалоспев о полуписменој брозовој муви алиас шегрту влади. Рођен сам и живео у Источној Херцеговини и добро су ми знане тамошње неприлике које су иза себе оставили полуписмени комунистички разбојници, поред поменутог дословног брозовог шегрта и раде хамовић, асим зупчевић и компрадори. Да наведем да су поменути криви и за смрт 3 невина калуђера из манастира Дужи, за смрт бројних невиних сељака, кулака како су их злочинци етикетирали. Злочинци су криви и за мучку смрт мајора Бошка Тодоровића, иначе из угледне београдске породице, послатог крајем 1941. од Д. Михаиловића да као командант ЈВуО за Источну Босну и Херцеговину организује одбрану српског народа од усташког погрома. Чак је и броз осудио њихове злочине као лева скретања и неки су били и смењени.
Препоруке:
13
7
43 петак, 29 мај 2015 11:37
misstake
Sa razbojnicima ume samo razbojnik. Mali je prostor da navodim 'herojstva' strane koju tako bezočno branite. Tito je šta god mislili bio mudar čovek - mudri latin :) - pa i kada je Šegrtu davao čin odlično je znao radi čega. Ostalo je zapamćeno kada mu je Šegrt rekao: "Maršale, eno vam Peke (Dapčevića), on zna s' mape ratovat', ja znam samo dokle me momci čuju."
Titu je upravo to i trebalo, hrabri ljudi koji bez imalo kukavičluka stanu ispred čete i viknu 'zamnom'. Tako da je činove dobio i školovani aristokrata i gospodin "koji zna s' mape ratovat' (Peko) a bogami i nepismeni seljak ali zato istinski heroj čije je srce bilo kao Leotar drug Vlado Šegrt.
Šta bi četnici tada dali da su imali takve ratnike poput Šegrta...
Препоруке:
9
14
44 петак, 29 мај 2015 12:07
синиша @ Милан Станић
Не знам да ли сте из мојих коментара схватили да сам као експерт Уједињених нацијаа радио у хашком трибуналу. Додуше хонорарно као и огромна већина осталих. Кад ми је понуђен пуни ангажман, плата 5000 ДМ, тада 1997. одбио сам ( ни сад не верујем самоме себи да сам то урадио ) и вратио се у Београд на плату од 300 ДМ.

Том приликом сам им рекао да ми је неприхватљиво да радим за њих јер се њихов метод рада не слаже са мојим моралним начелима. Другачје нисам могао јер да сам употребио друге изразе добио бих казну од 100 000 и до седам година затвора због непоштвања суда.

Слажем се да то јесте нека моћ, али моћ топуза чији трагови смрде нечовештвом.

Што се тиче мојих искустава са САД тамо нема ништа, ни моћи ни државе. Моћ станује негде друго, рецимо међународне финансијске институције, које јесу делом на америчкој територији, али то није америчка држава.

И треће, ја се искрено солидаришем са радничком класом и са социјалистичким идејама. Првенствено људске равноправности.
Препоруке:
4
6
45 петак, 29 мај 2015 12:51
Пеђа
Седамдесет година након пресуде Војног, револуционарног суда и погубљења, човек без гроба, несрећни и грешни грађанин Дража Михаиловић, узгред командант ЈКВ, изгони демоне мржње из неопростом задојених душа. Све и да није било бољих доказа у корист његове одбране, остарашћеност данашњих реакција на Дражину рехабилитацију чини разумљивим и оправданим његов мученички статус. Духовно слепило, неспособност да се ратна драма седам деценија касније сагледава неидеолошки, већ историјски a понајпре као - СРПСКА ТРАГЕДИЈА, брине, боли и не буди наду у помирење и народну катарзу.
Препоруке:
9
2
46 петак, 29 мај 2015 13:27
Хомо предатор@misstake
Ти браниш злочине над невиним лицима које су над њима починили твоји миљеници, комуњарски разбојници, шегрт и комп! Злочинаце је критиковао и али злочинац броз, назвавши их непотребним, ткзв. Левим скретањима, јер ће исти деловати са контраефектом. То се касније и остварило па је убрзо ЈВуО-и Источну Херцеговину очистила од заведених партизана предвођених шљамом, комунистичким разбојницима. И усташама и комуњарама је био циљ да што више побију невиних Срба и направе Велику Хрватску и што мању Србију. Исти Шегрт није смео крочити у Источну Херцеговину иза брозове смрти. О твоме Пеку, као и мизари сави итд. најбоље говоре бројна пасја гробља диљем Монтенегрије. Срамота какви све ходе овом земљом!
Препоруке:
13
8
47 петак, 29 мај 2015 14:01
hofnung
@Хомо предатор

Srbiju malom i sve manjom prave sve do uništenja zalupane budale koje su izgubile ključ svoje mentalne ćelije i sada im ostaje jedino da u tmini sopstvenog beznađa pronalaze kutke slabašne i sve slabašnije nade. Nada poslednja napušta mada je takoreći već nepostojeća.
Препоруке:
7
11
48 петак, 29 мај 2015 14:29
misstake
Govorim čisto o borbenosti, četnike osim kao bandu niko nije ni smatrao vojskom. Ako je selo bilo bez otpora tu su udarili, izbegavajući bilo kakvu otvorenu bitku. Nažalost, kada je borbenost u pitanju, ustaše su za njih bili ratnici!
Препоруке:
10
12
49 петак, 29 мај 2015 16:18
српска сарма, а може и пасуљ@ Stanić M.
Укратко Друже Станићу, поздравиле су Вас Наташа Кандић, Соња Бисерко и остали Титићи-увеоци, а сада посвојчићи баба-Нате!? Само незнам шта Ви чекате!?
Препоруке:
9
5
50 петак, 29 мај 2015 19:02
Jasna
Imam utisak da je rehabilitacija Draze Mihailovica u ovom trenutku planski uradjena. . Danas kada je u Srbiji opste rasulo, samo nam jos fali ponovna podela na cetnike I partizane i jedna opsta tuca I mrznja. Vec se vidi gde je ovo sve lepo isplanirano. Mislim da srpskom narodu treba jedno opste izmirenje. Ove podele samo koriste nasim neprijateljima. Mislim da su I centici I partizani pravili velike zlocine nad svojim narodom. Nevinih nema. Draza Mihailovic nije imao kontrolu nad svojim jedinicama u drugoj polovini rata. Moj stric je imao samo 17 godina kada je kao taoc zaklan u Barajevu. Porodica moje majke nije bila naklonjena komunistima, deda mi je bio trgovac. Bio je veliki anglofil. Stradao je sa delom porodice u jednom od saveznickih bombardovanja Srbije. Moja majka je u jednom danu izgubila oca, majka, brata I sestru. Sudbina Srba je uvek stradanje. Divide et Impera je opet u igri. Daj Boze da se Srbi sloze, oboze I umnoze. Amin!
Препоруке:
7
9
51 петак, 29 мај 2015 20:58
синиша @ Јасна
Слажем се са вама да је у Србији опште расуло. Како неће бити расуло ко влада Србијом. Вучић и СНС. Они би гвоздени тег од два кила покварили. Док би га пропустили кроз руке не би више показивао два кила него кило и четврт.

Наравно да се Србија распада и да је у расулу какви идиоти владају Србијом. Једино ме чуди како још увек има и трагова Србије. Куд напредњачка војска прође ту трава више не расте.

Е да је ту Војислав Коштуница, друга би се песма певала. Иделна комбинација би била Коштуница и жути.
Препоруке:
2
11
52 петак, 29 мај 2015 22:34
За мене не постоји темпирани термин за правду!
Слажем се г-ном С. Каргановићем највише због тога што је као исклусан човек са стране по природи ствари непристрасан и за разлику од нас није оптерећен којекаквим предрасудама и стереотипима. Једноставно је хладне главе направио анализу ткзв. судског процеса на коме је Д. Михаиловић осуђен за сарадњу са окупаторима и потом, без права на жалбу, по хитном поступку погубљен, али не и сахрањен како то налажу цивилизована правила понашања. Чак му је и пресуда, што је мање познато, јавности, накнадно, после годину дана од његовог стрељања, прочитана народу! Чињеница је да комунистички, ригидни суд, истог ђенерала Д. Михаиловића није могао довести у везу са злочинима које су починиле неке јединице ЈВуО-и и тиме га, како су то многи злурадо очекивали, нису могле осудити и прогласити злочинцем. Посебно захваљујем г. Каргановићу што је открио да се ради о непоузданим документима које је недавно навео М. Лазансаки у своме, иначе пристрасном, тексту, што му као новинару Политике не служи на част.
Препоруке:
13
4
53 петак, 29 мај 2015 22:36
За мене не постоји темпирани термин за правду!-наставак
Мене је исти убедио да више не читам његове текстове и не пратим његова мудровања на овдашњим ТВ-ма. Нашу данашњу власт могу да критикујем због веома лоше унутрашње ситуације, али мислим да колико толико поступа рационално у спољној политици. Као држава окружени смо, што непосредно, што посредно, са нашим историјским непријатљима којима су се "придружили" и некадашњи нам "пријатељи" предвођени са САД-ма! Да су били пре свега патриоте који мисле о својим последицама по српски народ и Краљевину Југосдлавију, њихову домовину, авантуристи, каријеристи Д. Симовић, Б. Мирковић и други не би ни помислили да прекрше Устав државе и да збаце легалну Владу и тиме оду на руку непријатељима: усташама и комунистима који су једва дочекали такав ничим оправдани чин да помогну у ликвидацији како Краљевине Југославије тако и страшном страдању српског народа. И велики СССР је са Хитлером склопио уговор о међусобнмом ненападању. Ова је власт извукла одређене поуке из прошлости: да смо сламка међ вихоре!
Препоруке:
11
4
54 субота, 30 мај 2015 08:29
Сокенекос
@Обсервантес

Свака част за паралелу између ДМ и СМ! Заиста проницљиво. Само на ту тему би се могао написати барем један чланак.

@Ђорђе М

Хвала вам за такође врло битан детаљ. Они воле ритуално да понижавају. И СМ је изручен инквизицији на Видовдан.

@Зоран Ђорђевић

Мислим да је перфидном Албијану одговарао челични тоталитаризам Брозовштине првенствено због интереса да се сакрију размере страдања њима увек-мрских Срба. У супротном, замислите само колико би чињеница изашло на видело приликом организације најобичнијих избора после рата. И у том смислу је жив дража представљао сметњу.

Друга ствар је била намера да се квази-социјализмом и "несврстаношћу" њиховог агента Броза сачува контрола над бившим колонијама, тј., да се спречи природна веза истих са СССР-ом.

А о Брозовом "комунизму" најбоље говори чињеница да је ради западних кредита пристао да убија грчке партизане.

@Г. Каргановић

Хвала за изванредан чланак, и за истрајну борбу против хашке инквизиције.
Препоруке:
15
7
55 недеља, 31 мај 2015 08:18
Nikola Milosev
Veoma ozbiljan tekst. Karganovic je pre svega izvanredan pravnik od kojeg se moze mnogo nauciti. Sud je stao na stanovistu da sudjenje nije bilo pravicno. To smo svi znali ali ova presuda stvari vraca profesionalnoj istoriografiji. Stefane besprekorna analiza kao i uvek.
Препоруке:
6
4
56 недеља, 31 мај 2015 13:09
Boris
http://www.kmnovine.com/2015/05/bo7.html
Препоруке:
3
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер