Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Jedan pogled na predlog Zakona o bezbednosti u saobraćaju

Komentari (14) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 14 april 2009 12:43
brm
odlični komentari, ali dodao bih još neke...
čitao sam da je u Nemačkooj faktor put kriv za 20% saobraćajnih nesreća, pa se vozačima isplaćuje naknada..imao sam tu nesreću da pri brzini od 40 km vozeći novo novcijato savršeno ispravno vozilo naiđem na tako klizav kolovoz (ili je gladak ili je neko prosuo ulje) da je auto na sasvim blagoj krivini jednostavno "produžio"na šleper. ...policija je konstatovala da je kolovoz bio klizav - i pogodite ko je kriv za neprilagođenu vožnju (preduzeće za puteve?)... dva sata kasnije na istom mestu pod sličnim uslovima poginula su dva mladića ... što se na toj deonici (Nova Varošp Zlatibor) STALNO DOGAĐA...DA LI SU U SRBIJI PUTEVI TOLIKO KVALITETNI DA NIKAD NISU KRIVI ZA NEZGODU?da li su preduzeća za puteve važnija od ljudskih života?
primer dva: prazna ulica, crveno pešacima,policajac naravno kažnjava.Zašto? DA LI SEMAFORI SLUŽE LjUDIMA ILI LjUDI SEMAFORIMA?
Preporuke:
0
0
2 utorak, 14 april 2009 14:06
Sima
U SAD su vršena brojna proučavanja i istraživanja tkz. "Policijske subkulture" o čemu su mnogi radovi prezentovani. Naravno, kod nas se niko nije time ozbiljnije bavio, a svakako bi imalo šta da se prouči. Opšte je poznato da kod nas policija ne raspisuje javne konkurse za zapošljavanje lica sa visokom stručnom spremom, tako da im je jedini izvor kadrova Akademija (koju poznato je, svako ko upiše i završi), odnosno doškolovanje sopstvenih kadrova ("uz rad") na raznim višim školama, pa tako predagoga imaju podosta, ali dipl. pravnika i ekonomista (priv. kriminal) veoma malo ili ih brojne PU uopšte nemaju. Istovremeno, svi znamo da se policajci redovno voze autobusima besplatno i van službe, tj. koristeći uniformu, dok će vaše dete na odsluženju vojnog roka platiti pun iznos cene vozne karte. E to je upravo problem naše policije, taj "grebatorski" duh koji se jednako reprezentuje kada dođe do cenkanja sa saobraćajcima ili kada vas stopiraju kraj puta da ih odbacite do sledećeg mesta. Postoje brojna mesta u Srbiji u kojima je većina stanovnika u MUP-u zaposlena, jer odatle Bože moj, dolaze "provereni" kadrovi (Karavukovo i Ratkovo npr.). Osim toga jedna od osnovnih kvalifikacije jeste i da su vam otac ili deda (još bolje) bili policajci. Ostalo će već da se nauči "uz rad".
A kakvi su stručnjaci izrađivali novi Zakon, najbolje ilustruju izjave tipa: "Posle usvajanje novog ZOBS-a broj poginulih u saobraćaju će se prepoloviti...itd". E da mi je znati gde se to u svetu dogodilo? Prosečan radni vek policijskog vozila u Srbiji je 3(!) godine i to ne Zastavinih već stranih vozila, a zna se od čijeg novca su ta vozila kupljena. Svi koji su služili vojsku sećaju se vojnih vozila starih po 30 god. u savršenom stanju, a to je zato što se tamo moralo čuvati i održavati. Uzgred, MUP je jedna od najvećih stavki u budžetu.
Preporuke:
0
0
3 utorak, 14 april 2009 15:11
FORum LIvi
Znam da nije moguce prepisivati zakone drugih razvijenih drzava ali treba koristiti njihova ikustva.Koliko sam ja imao uvid u (za sada predlog) zakona o bezbednosti saobracaja mislim da su malo uvazena iskustva drugih.Kao prvo nije odredjen titular(vlasnik)puta(grad,opstina,region,republika,privatna kompanija)koji ce odgovarati za stanje kolovoza.Nije pravedno da se necija lonkretna odgovornost krije iza odredbe ,,da je vozac duzan da brzinu prilagodi uslovima i stanju kolovoza,,.Gde je tu odgovornost ostalih.Kao drugo,svi poslovi oko registracijevozila,dokumentacije,saobracajne i vozacke dozvole treba izmestiti iz Policije i dati u nadleznost Ministarstva SAOBRACAJA.Policija treba samo sve to da KONTROLISE.Nadam se da ce se neke od ovih primedbi ,putem Amandmana ugraditi u novi Zakon .
Preporuke:
0
0
4 utorak, 14 april 2009 16:29
sava
Ne slazem se ni sa jednom konstatacijom vase kritike, i ako ih po meni ima dosta, u ovom predlogu zakona. Vi spominjete celave gume i nemoc nekih da ih zamene-pa voznja kola nije obaveza, nego mogucnost pa ko nema uslove-autobus. Dalje kazete "Dvesta hiljada ljudi u Hrvatskoj je prilično sigurno da ih ako voze u skladu sa propisima policija neće ni zaustavljati, pa samim tim ne može ni znati da je njihovom vozilu istekla registracija"-jel to savetujete policiju kako da bude glupa pa da je zeza ko stigne zato sto vozi po propisu-kriminalci,ne registrovana rizicna kola...Ja licno nikad nisam imao problema sa saobracajnom policijom i niko koga znam. Pravi propust, po meni, ovog zakona je ne realno bodovanje prekrsaja i ne kaznjavanje policajaca za njihove propuste kada rade po principu lako cemo- sto ste naveli kada auto prosisa, a oni zaustave sporijeg.Na primer prolazak kroz crveno vredi 6 poena, a neko "ubacivanje ispred vozila na raskrsnici" 7 poena-a ima li goreg od prolaska na crveno?
Preporuke:
0
0
5 sreda, 15 april 2009 02:03
Milan_Zr
Verujem da su kao i uvek Zakon napisali bajni stručnjaci koji nisu iѕašli iѕ svojih profesorskih i birokratskih fotelja i suočili se sa stvarnim životom. Ministarstvo je to aminovalo beѕ prave javne rasprave i eto vam novi i kvalitetniji Zakon o SAOBRAĆAJU.
Budući Zakon, uvođenjem godišnjeg bodovanja, verovatno će vratiti još jednu disciplinu na odlične puteve u državi Srbiji, poѕnatu kao "ti dam, ti daš" iliti, ko god bio od voѕača bliѕu cilja od 18 bodova imaće neodoljivu želju da se vrati "teško istrebljenom mitu" o mitu i korupciji...
Koliko stvarno vredi bilo kom građaninu Srbije da ostane beѕ voѕačke doѕvole ili opet prođe ono mučenje od polaganja vozačkog ispita?
Preporuke:
0
0
6 sreda, 15 april 2009 10:23
Marko
Policija dođe sa "kolegama" iz šlep službe, natovare moje vozilo i jednostavno ga odvezu na nekakav plac.
Nigde znaka o zabrani parkiranja nije bilo.
Ja sa porodicom doćem do mesta gde je bilo vozilo, a njega nema.
Nastaje šok. Mislim da je vozilo ukradeno.
Onda mi jedan prolaznik kažeda proverim da mi vozilo nije odneo "Pauk".
Krećem u potragu za MOJIM vlasništvom i nalazim da mi ga je POLICIJA PRIVREMENO UKRALA.
Da bih uzeo auto MORAM odmah platiti 3.870 dinara "usluzi Pauka" i 2.000 dinara policiji koja mi je privremeno UKRALA moj auto.
Ta potraga traje satima, molim prijatelja da mi pozajmi pare da bih mogao preuzeti SVOJU imovinu koju su mi UKRALI.
Koje je to pravo, da mi se oduzme auto, da me NIKO ne obavesti o tome i da za to platim 4.870,00 dinara.
Pored mene parkiran džip na trotoaru NIKO NE SME DA DIRA.
Mogu da zamislim kako će po novom zakonu kazne plaćati SIROTINjA RAJA- kao i do sada.
Preporuke:
0
0
7 sreda, 15 april 2009 13:20
Igor
Kakva vlast takvi i zakoni, šta se čudite. Kada na vlast dođu ljudi kojima se politička ambicija ne sastoji od pljačke, tada će se i u zakonima reflektovati briga za opšti interes. Do tada je sve šarena laža pod parolom "ugledajmo se na uređenu Evropu". Postojeći zakon o saobraćaju jeste zastareo, ali ako se ni on ne poštuje, donošenje novog nema nikakvog smisla. Dati su primeri nesankcionisanja vozača besnih automobila. Zatim mogućnost odnošenja parkiranog vozila sa 95% lokacija u gradu, čak iako apsolutno nikome ne smeta, jer ako niste znali zabranjeno je parkiranje svuda van označenih parkinga. Novi zakon to ne ispravlja jer nekome odgovara da 95% Beograđana svaki dan bude "u prekršaju", koji se naplaćuje 7000 dinara. Policajac mi još kaže da će po novom zakonu biti "još gore po vozače". A je li, koja je poenta da po novom zakonu bude gore po vozače. Zar ne treba nekad da bude i bolje? Ali teško je raspravljati se o tome, ljudima je ispran mozak Evropom otkad su DOS-ovci došli na vlast stalno nam se svrdlaju u glavu principi tipa "što gore to bolje" i deo populacije je uspešno fanatizovan (da ne kažem fašizovan) tom para-logikom.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 16 april 2009 07:26
dragoslav pavkov
Pišući ovaj tekst mislio sam da će izazvati malo veći broj komentara i sučeljavanja mišljenja.Na prvom mestu zbog razloga jer se radi o predlogu jednog zakona koji će biti donet bez obzira na argumente protiv nekih rešenja,jer vladajuća koalicija ima 126 poslanika i može joj se da izglasa bilo šta.Naravno,nisam očekivao da će neko pročitati moje predloge mera pa otrčati u Skupštinu i ugraditi ih u predlog Zakona.Jednostavno,namera mi je bila da deo javnosti koji nema nikakvo pravo glasa osim onog biračkog,isprovociram da iznese svoje mišljenje o tome kako će se donošenje ovog Zakona odraziti na bezbednost učesnika u saobraćaju,na odnose policija-vozači,itd.Stav Vlade da će se zbog rigoroznih kaznenih odredbi Zakona broj smrtnih slučajeva u saobraćajnim nezgodama prepoloviti je detinjast.Ako krenemo ovom logikom,zašto onda recimo za džeparenje ne propišu smrtnu kaznu?Siguran sam da će se broj džeparoša prepoloviti.Broj nezgoda sa smrtnim posledicama će se smanjiti samo ako se prepolovi broj vozila na našim putevima,koji su loši i na kraju nisu održavani kako treba.Neki od komentatora osećaju potrebu da budu na strani Vlade,ali nemaju strpljenja da pažljivo pročitaju šta sam napisao pa da na celu misao daju komentar.Sava se plaši da policija ne ispadne glupa jer neće moći da zaustavlja kriminalce koji voze u skladu sa propisima!?Pa kakvi su to kriminalci koji poštuju propise?Za mene a verujem i veći deo društva je najvažnije da vožnja bude bezbedna,mnogo važnije nego da torbica saobraćajca bude puna.A kog su to kriminalca uhvatili u "rutinskoj kontroli"?Možda su uhvatili nekog sa tuđpm kokoškom u gepeku Lade ili pezejca,ali u ove prave ne smeju ni da gledaju a kamoli da ih kontrolišu.To zna cela Srbija,a zbog onih koji koji ovo podržavaju a verovatno i nemaju vozačku dozvolu ćemo dobiti Kim IL Sungovski Zakon.Zahvaljujem se redakciji na ustupljenom prostoru.
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 16 april 2009 10:28
hiraeth
Novi zakon o saobracaju je los, ali je nepoznavanje saobracajnih propisa od strane nase saobracajne policija uzasavajuce. Kada na putu sa pravom prvenstva stoji autobus (vozilo javnog prevoza), a pandurcina njega zaustavlja da neko najobicnije vozilo skrene sa LEVE strane, a to se svakog jutra dogadja na Savskoj magistrali kod Ade,a pride je na semaforu upaljeno zeleno svetlo za autobus, sta ima vise da se raspravlja. Zakon je los, a oni koji treba da ga sprovode su potpune neznalice, tako da gradjani Srbije treba da ocekuju jos vise maltretiranja, bez obzira na koji nacin ucestvuju u saobracaju. A tek scena sa auto puta Beograd-Novi Sad... Panduri zaustavljaju i maltretiraju vozace jeftinih i starijih automobila koji nisu napravili nikakav prekrsaj, a dolazi neki besan Audi sa zatamljenim staklima, vozac vidi zastoj, krene da vozi preko poljanceta i ulazi u traku u suprotnom smeru vratolomnom brzinom. Pogodite sta radi policija - zaustavlja doticnog, na sta ovaj vadi svoj mobilni telefon i elegantno otkucava broj. Kad je uspostavio vezu, srdacno se pozdravlja sa tim koga je zvao i predaje policajcu svoj telefon. Policajac pocinje da muca i prebledjuje, pa pusta vlasnika audija da nastavi da vozi slalom po auto putu, i okrece se ponovo sirotinji, ko im je kriv sto ili nemaju mobilne telefone ili nemaju koga da pozovu...
Preporuke:
0
0
10 subota, 18 april 2009 00:47
Somborac
Svaka čast za članak! Zakon nema veze sa standardima EU kako nam vladajuća oligarhija prodaje. Još žalosnije u celoj priči je što će opozicija da glasa za ovaj sramotan zakon.

Naravno, ja imam svoje mišljenje zašto su tako selektivni u primeni propisa:

Prva policija ima neispravne aute. Po Somboru se voze u Pežoima 307 kojima ne rade pozicije. Treba li dalje bilo šta komentarisati?
Treba. U Somboru, na glavnoj ulici je zabranjeno voziti, ali Bože moj. Dobili smo novu glavnu ulicu, ali skuteri divljaju i paradiraju. Pitate se gde je policija? Pa ništa, to rade pred policijom. Ponekad se nađe neki „pametni“ mladi policajac koji zaustavi vozače skutera, ali ih samo opomene da to ne rade više. Od pisanja kazni nema ništa, jer ne znaju čija su deca da se ne zamere nekome. To što vozači skutera svojom vožnjom ugrožavaju živote u pešačkoj zoni, nikome ništa.

jer bilo kakva rasprava kod sudije za prekršaje nema smisla pošto iz meni nepoznatog razloga oni veruju isključivo policiji.

Neće valjda sudije za prekršaje da idu protiv svojih kolega? Ni španska inkvizicija nije imala takvu efikasnost u osuđivanju (dobro, presude su donosili sekularni sudovi) kao naše sudije za prekršaje kad je u pitanju kršenje saobraćajnih propisa – policija je uvek u pravu.

Posebna priča su saobraćajci koji ometaju saobraćaj.

Bravo. Mene su svojevremeno noću isprepadali na raskrsnici, a ispali su iz mraka neosvetljeni i tretirali me kao... Najgore od svega što se bezobrazno ponašaju.

U Hrvatskoj kada policija ima radarsku kontrolu to uvek objave na lokalnom radiju da će biti na tom i tom putu ili ulici, a kako se ponašaju hrvatski policajci (nema veze što ste iz Srbije) i naši – ne vredi ni upoređivati. Naši su dno dna. Prvo ne znaju ni da kažu dobar dan.
Preporuke:
0
0
11 subota, 18 april 2009 00:52
Somborac
O obaveznom vezivanju pojasa ovom prilikom ne bih da me neko ne proglasi za ekstremistu, pošto sam i njegov protivnik, mislim kao obaveze.

Tako je. Vezivanje pojasom, obavezna kaciga za motocikliste i sl. gluposti treba ukinuti, jer ako neko neće da se obezbedi prilikom vožnje, treba mu omogućiti da se povredi/pogine, a ne ga kažnjavati za hazardersko ponašanje.

Vozače bicikala i pešake takođe treba prisiliti na poštovanje propisa kao i vozače.

Vozač automobila koji udari noću neosvetljenog biciklistu, pa makar ga i ubio (Bože sačuvaj), ne može da odgovara. Ovo je isti princip kao i za pojas ili kacigu.


Policiji zabraniti da se vozi besplatno autobusima, pogotovo privatnim.
Ko je odgovoran za loše puteve koji su takođe krivi za nesreće?
Ukidanje upotrebe radara u automobilima – bez komentara.

Moje omiljena scena sa policijom:
Da li ste pili nešto večeras?
Jesam.
Šta (šokirani gledaju ne mogu da veruju, svi kažu ništa)?!
Vode :-)).
Preporuke:
0
0
12 subota, 18 april 2009 10:37
Vladdimir
Mozemo samo da se praznimo, sa navodnim komentarima, i nista vise.

Socijalisticko policijska drzava dozivljava svoju katarzu ujedinjenjem dve struje osme sednice. I sada je sve moguce. I ovakav zakon izglasan u skupstini velikom nemustom vecinom.

Namera je da to ne bude Zakon o bezbednosti saobracaja, vec zakon po kome bi se kaznjavali ucesnici u saobracaju.

I to je sustina. U kolo auto industrije, koja je sustina savremene potrosnje, prikljucuje se i drzava, otudjena od naroda, koja sa vise aspekata zahvata u dohodak gradjana.

Sada seiri i na ruznoj gradjanskoj navici da voze kola.

I tu nema neke pametne diskusije, sustina zakona je da je vozac kriv cim je seo u vozilo, makar mu se pripisale i gresne misli, a zapisnik sluzbenog lica je jaci od ustava.
Preporuke:
0
0
13 nedelja, 19 april 2009 23:39
coa
Somborac, kad se neko povredi/pogine jer nije bio vezan, onda se leči/deca mu dobijaju penziju i od moje plate... Neka se uvede dodatno osiguranje i vozi nevezani Miško (pušači u svetu znaju o čemu govorim). Btw, onaj ko ne brine ni za svoju bezbednost, nije za volan.
Preporuke:
0
0
14 ponedeljak, 20 april 2009 10:53
Somborac
coa,

kad se neko povredi/pogine jer nije bio vezan, onda se leči/deca mu dobijaju penziju i od moje plate...

Znam, zato ko se tako povredi mora da plati troškove lečenja iz svoga džepa. Ili ovo što ste naveli npr.
Neka se uvede dodatno osiguranje i vozi nevezani Miško (pušači u svetu znaju o čemu govorim).

Btw, onaj ko ne brine ni za svoju bezbednost, nije za volan.

Ako neko ne veže pojas, ne znači da je neodgovoran u vožnji ;-). Zakon mora da kažnjava kršenje saobraćajnih propisa, tačnije ugrožavanje/kršenje života i imovine, a ne hazardersko ponašanje vozača (govorim o vezivanju pojasa, kacige za motocikliste, vožnja u pripitom/pijanom stanju i sl.).
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner