четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Биоскоп у времену кризе

Kоментари (28) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 04 март 2015 11:14
Ruski film
Meni su najdržai ruski filmovi,posebno onaj ratni žanr iz Drugog svjetskog rata.Dobro razumijem ruski pa mi ne treba prevodilac.
Препоруке:
16
0
2 среда, 04 март 2015 12:10
избор
@Руски филм
Заиста,зашто нема руских филмова,бар на националним телевизијама?
Неупоредиво су квалитетнији(не само ратни).
И могу Дачић,Вучић да причају бајке о избалансираној политици у мео,ако је културна опседнутост западом,дегутантна.
Дајте грађанима,деци да одаберу и оцене шта је квалитет,а шта холивудски шунд.
Препоруке:
16
0
3 среда, 04 март 2015 12:56
Мунзе
Одличан текст, стручно написан, а читљив; релевантан локално и мондијално, обележен завидном синефилском кутуром аутора и свешћу о специфичностима историјског и политичког тренутка о којем сведочи. Једном речју, баца мрежу широко и далеко. Волео бих да верујем да је ово пролог серији текстова у којима би се господин Трбић концентрисао на поједине тачке из овог синопсиса.
Препоруке:
17
0
4 среда, 04 март 2015 13:32
Леми
Веома лепо и стручно обрађена тематика о филмској идустрији у свету. Не слажем се са свим ставовима писца, али ми је било уживање прочитати. Надајмо се да ће оваквих текстова бити више.
Препоруке:
10
0
5 среда, 04 март 2015 15:13
Хризостом
Руских филмова колико хоћете сваког дана на каналу "Арт".
Препоруке:
12
0
6 среда, 04 март 2015 16:24
Одбрана и последњи дани
Текст је у суштини досадан, али погађа саму суштину у следећој реченици :

Непотребни, безопасни, опортунистички филмови можда могу донети кратку економску корист, али публика тражи изазове и призива субверзивност којом ће је филм приморати да се замисли над временом кризе.

Да парафразирам. Стално се говори о кризи филма, али се не праве филмови кризе, који ће, уместо да забављају, провоцирати публику.
Појавом видео касета крајем седамдесетих година филмска индустрија дошла је у кризу, па се прибегло другим решењима. "Нови талас" америчке кинематографије осамдесетих, чији су филмови са доста сценских ефеката били најпогоднији за гледање у кино дворанама, вратио је публику у биоскопе. Међутим, и тај се модел истрошио, публика тражи нешто ново, а пошто у технолошком смислу нема ништа епохално ново да јој се понуди, филмаџијама остаје једино да праве, како аутор добро рече, субверзивне филмове.
Препоруке:
6
3
7 среда, 04 март 2015 16:52
Pera
interesantno.
Препоруке:
5
0
8 среда, 04 март 2015 20:53
фристајло
Добар преглед историје седме уметности, који ме подсети (јер, ипак је ово сајт који се бави политичким темама!) на "црни талас" Ју- филма, који је створио неколико десетина изванредних филмова, по свим параметрима, у јеку "црвене диктатуре". Диктатуре под наводницима, јер- коришћен је новац који је контролисан од режима, да се направе неки од најкритичнијих дела баш према тим режимима.
Тај парадокс данас је само "влажни сан" нових аутора. Било је то доба незабележене уметничке слободе, ма како то парадоксално звучало, које је ставило озбиљан знак питања над појмом цензуре у "комунистичким" државама, поготово посматрано са позиција данашње ситуације. Јер, у ово доба, такве "егзибиције" су напросто- незамисливе; о том монополисању и аутор говори, о механизму контроле над ауторским процесом, у који је политика дубоко умешана.
Но, увек се неко "провуче" кроз надзор; ето, Мајкл Мур некако успева да прави опасно критичне филмове и данас...
Препоруке:
11
0
9 среда, 04 март 2015 21:11
Сталкер
Добар филм не мора бити и скуп. Ако се на филм, и уметност, гледа као на бизнис онда је сваки даљи разговор сувишан јер се у току стварања подилази публици. Не бих рекао да је филм у кризи, ремек-дела има као и раније на сваких пар година. Питање биоскопа је питање укуса масе а он је увек упитан. Јер биоскопи као фирме не могу опстати без много посетилаца. Одох да гледам Груз 200 од Балабанова.
Препоруке:
7
0
10 среда, 04 март 2015 21:29
Пречанин
@фристајло

у јеку "црвене диктатуре. Било је то доба незабележене уметничке слободе, ма како то парадоксално звучало”

Тако је! Треба додати и занимљив феномен: у време када су у Србији на власти били тзв. либерали, Латинка и Никезић, парадоксално, било је највише забрана у култури, али су и прављене јаке ствари те је и садржајима и ауторима придаван велики значај, можда и већи него што су заслуживали (Макавејев, Жика Павловић, Саша Петровић). Не заборавимо: када је мисао забрањена, она је снажнија, реч има већу тежину, узима се озбиљно, мери се и личним страдањем. Западни тип слободе подразумева да свако може да лапрда шта хоће (али да не предузима ништа). Коментари су вам, као и увек одлични. Поздрав.
Препоруке:
7
1
11 среда, 04 март 2015 21:50
српска сарма, а може и пасуљ@ о деконструкцији јуугословенства
Елем, ако аутор, који сад живи у Аустралији, СВЕСНО заобилази тренутни статус српског филма (по мојој процени из ИДЕОЛОШКИХ РАЗЛОГА!?) и то му коментатори (из СЛИЧНИХ ИДЕОЛОШКИХ ОПРЕДЕЉЕЊА!?) дају за право, могу рећи, да исти НЕ ПРЕПОЗНАЈУ процес који је већ започет у српском филму и који се тиче нечег што је ПРВОРАЗРЕДНА српска идеолошка разделница, а то је ДЕКОНСТРУКЦИЈА ЈУГОСЛОВЕНСТВА!? Наиме, филмом "Небеска удица" започет је процес, већ наговештен Кустуричиним "Подземљем" и "Балканским правилима" Дарка Бајића, привремено утуљен ПЉУВАЧКИМ ФИЛМОВИМА као "Наташа", "Четврти човека", "Турнеја", "Парада" и опет враћен "Балканском трилогијом" Самарџића& Кујићеве, да би позним Кустурицом и Бјелогрлићевим "Монтевидеовским" дуом ЈАСНО НАГОВЕШТЕН ПРАВАЦ те ДЕКОНСТРУКЦИЈЕ: с једне стране кориштењем СПОРТА (види и: "Бићемо прваци света"), као ЕМОТИВНИМ "ПОДВЛАЧЕЊЕМ ЦРТЕ" за тим ДРЖАВНО-ИДЕОЛОШКИМ ПРОЈЕКТОМ, с друге стране НАГОВЕШТАЈ ПРАВОСЛАВЉА као БИТНЕ КУЛТУРОЛОШКЕ ОДРЕДНИЦЕ СРПСТВА!?
Препоруке:
6
4
12 среда, 04 март 2015 22:05
српска сарма, а може и пасуљ@ о деконструкцији јуугословенства, наставак
Како ту ДВОСТРАНУ ДЕКОНСТРУКЦИЈУ ЈУГОСЛОВЕНСТВА можемо даље моделисати, тј. како скицирати рађање ИДЕЈА и њихово ПРЕТАКАЊЕ у "ЖИВЕ СЛИКЕ" што филм јесте!? Кориштење спорта као начина за емотивно-мелодраматску РЕКАПИТУЛАЦИЈУ југословенства је природно и чудно да то НИКОМ ПРЕ Бјелогрлића није пало на памет, кад је баш СПОРТ био један од БРЕНДОВА СФРЈота!? Тема има ПРЕМНОГО, неке од њих се ОДВИЈАЈУ ПРЕД НАШИМ ОЧИМА!? Замислите нпр. да се за 10-15 година сними ОЗБИЉАН филм о Новаку Ђоковићу и његовом ЧУДЕСНОМ СПОРТСКОМ УСПЕХУ и то у време кад ће ЗА ФИЛМ ДОСПЕТИ ГЕНЕРАЦИЈЕ које се сад рађају или евентуално полазе у школу и за које ће Новак ТАД бити МИТСКИ ЛИК, по истом обрасцу по којем су САД Моша и Тирке МИТСКИ ЛИКОВИ!? Узгред, МОНОЛОГ (у полувремену утакмице Уругвај-Југославија) Бошка Симоновића, тадањег селектора фудбалске репрезентације Југославије је ЧУДЕСАН ОДГОВОР на РАПИДНУ НЕПРАВДУ, а то је ПОЗИВ да се УПРКОС СВЕМУ ОСТАНЕ УСПРАВАН, јер се САМО ТАКО ОДРАСТА и (П)ОСТАЈЕ ЧОВЕК!?
Препоруке:
6
7
13 среда, 04 март 2015 22:17
српска сарма, а може и пасуљ@ о деконструкцији југословенства, други наставак
Мене у том смислу ЧУДИ да НИКО није препознао такав ПОТЕНЦИЈАЛ филма "Монтевидео-видимо се", јер је кроз лик фудбалског мешетара (кога кроз маестралну епизоду тумачи Арман Асанте) и ОДГОВОРА који му пружају Бошко Симоновић, Тирке и Моша, наговештен АНТИГЛОБАЛИСТИЧКИ АСПЕКТ и то на један ХУМАНИСТИЧКИ НАЧИН, потпуно другачији од "парадигме" ПУЦАЧИНЕ карактеристичне за ПАРТИЗАНСКЕ ФИЛМОВЕ, који врхуне у "Неретви"& "Валтеру"!? И док су ПАРТИЗАНСКЕ антиколонијалне ПУЦАЧИНЕ биле парадоксално ИНСПИРИСАНЕ Џоном Фордом и Хауардом Хоксом (што је ДИРЕКТНО речено у телевизијском филму "Partisan films", специјално снимљеном за познати западни "History chanel"), "Монтевидеовски" дуо (ЗА)ОБИЛАЗИ и познату западну ИЗМИШЉОТИНУ "Бекством до победе" и директно се инспирише талијанским неореализмом, а по лепоти снимака и крупном кадру, уз причу о неоствареној љубави Тиркета и лепе Уругвајке, директно асоцира на нека решења Џанга Јимоуа!? Што све указује на његов ПОТЕНЦИЈАЛ за МЕЂУНАРОДНУ ДИСТРИБУЦИЈУ!?
Препоруке:
6
4
14 среда, 04 март 2015 22:35
српска сарма, а може и пасуљ@ о деконструкцији југословенства, трећи наставак
Даље, то "СПОРТСКО" ДЕКОНСТРУИСАЊЕ југословенства испуњава још један битан ПРЕДУСЛОВ за ИДЕОЛОШКУ парадигму: КОНТИНУИТЕТ!? Радња се врти око СПОРТА, који је сад УНИВЕРЗАЛНА категорија; врти се око земље које НЕМА, што филму даје ИСТОРИЈСКУ ДИМЕНЗИЈУ; филм приказује спорт једне МУЛТИЕТНИЧКЕ државе, али ГЛАВНИ АКТЕРИ су Срби, што уз ЧИЊЕНИЦУ да су ту БИВШУ ЗЕМЉУ ОСНОВАЛИ и 80 година је ОДРЖАВАЛИ ПРАКТИЧНО САМО Срби, целом том конструкту даје вид ИЗУЗЕТНО СОФИСТИЦИРАНЕ ПРОПАГАНДЕ!? Што може бити ВЕОМА ПРИХВАЋЕНО у МОЋНИМ НЕЗАПАДНИМ, а мултинационалним државама, попут Русије, Кине, Индије, Индонезије, Нигерије, Бразила... Мислим да је на том трагу и најновије остварење о првој југословенској златној медаљи са Светског првенства у кошарци у Љубљани 1970-те, што целој причи даје ЗАГОНЕТАН тон, пошто је у тој истој Љубљани и УМРО "Трипут Највећи Син Свих Наших..."!? Значи, ОТВАРА се ПУТ не само за српску ИНТЕЛЕКТУАЛНО-ЕМОТИВНУ РЕКАПИТУЛАЦИЈУ југословенства, већ и за њен ГЛОБАЛНИ ПЛАСМАН!?
Препоруке:
4
4
15 среда, 04 март 2015 22:48
српска сарма, а може и пасуљ@ о деконструкцији југословенства, крај!
Да тај приступ "није без врага" сведочи и холивудски блок-бастер о првој јужноафричкој златној медаљи ПО УКИДАЊУ АПАРТХЕЈДА, добијеној у рагбију од МУЛТИЕТНИЧКОГ& МУЛТИРАСНОГ тима Јужне Африке, ког је у филму "предводио" Мет Дејмон, холивудска мега-звезда !? Тј., ПОСТОЈИ МОГУЋНОСТ за укључивање српског филма у алтер-глобалистичку парадигму, чиме ће се извршити ДЕКОНСТРУКЦИЈА југословенства ПРЕМА СПОЉА, док је за ДЕКОНСТРУКЦИЈУ југословенства према УНУТРА, КА САМОМ СРПСТВУ, изузетно важно актуелизовати питање српског православља и са православљем стопљеног српског паганизма (видети есеје Веселина Чајкановића на ту тему)!? Но, до времена кад ће настати српски пандан руског "Острва", ваља да прође још воде Дунавом& Савом, тако да верујем да је ПРАВАЦ којег је НАЊУШИО Бјелогрлић, можда НАЈИСПРАВНИЈИ СРПСКИ ОДГОВОР на већ ИЗРАЗИТУ, мада разнородну НАЦИОНАЛНУ СТРУЈУ унутар светског алтер-глобализма!? Тако би се ПОСТЕПЕНО ВРАЋАЛИ СРПСТВУ, а НЕ БИ ОДБАЦИЛИ југословенску фазу наше историје!?
Препоруке:
4
4
16 среда, 04 март 2015 23:31
фристајло
Пречанин

Треба додати и занимљив феномен: у време када су у Србији на власти били тзв. либерали, Латинка и Никезић, парадоксално, било је највише забрана у култури, али су и прављене јаке ствари те је и садржајима и ауторима придаван велики значај, можда и већи него што су заслуживали (Макавејев, Жика Павловић, Саша Петровић).

Ти, које сте поменули- то су "комуњаре" због којих је народ насео на приче о "злу" социјализма. Политичка фукара, каве данас има и превише; сваком режиму корисни, свакој идеји смрт.
А што се тиче Макавејева, Павловића, Петровића и осталих- они су заслужили своја места у историји српског филма, али не и потпуно поштовање као људи. Пљували су у руку из које су узимали новац за своју уметност. Ма као да су им филмови добри и генијална остварења- то прилично оспорава њихов морални интегритет.
Но, уметницима се то некад мора опростити; јер, корист је, ипак, већа од штете.
Ипак су то ремек-дела.
Препоруке:
5
0
17 четвртак, 05 март 2015 07:03
лажни вулин
@fristajlo
Но, увек се неко "провуче" кроз надзор; ето, Мајкл Мур некако успева да прави опасно критичне филмове и данас..".
Разочараћу вас податком да се Мајкл мур нашао на удару својих"левих"обожавалаца објављивањем податка о огромном броју зелених новчаница које је зарадио својим ангажованим нискобуџетским остварњима.
"уредно плаћам порез"био је једини одовор.
Мислим да од тада није ништа више ни урадио.
Насамарио нас је,као и многи до сада и надаље.
Препоруке:
5
0
18 четвртак, 05 март 2015 10:39
српска сарма, а може и пасуљ@ о деконструкцији југословенства, POST SCRIPTUM
Слажем се са "фристајловом" констатацијом да садржај& вредност уметничког дела често нема никакве везе са уметниковом личношћу& моралом!? Примера има довољно, али исто тако ваља имати у виду ауторову примедбу да је филм уметност НАЈВИШЕ ЗАВИСНА од спонзора (као и БИЛО КОЈА УМЕТНОСТ кроз историју), што би требало да буде један од ОДРЕЂУЈУЋИХ ФАКТОРА у "светоназору" уметника!? Неко помену Мајкла Мура и то како исти "уредно плаћа порез", што ме "јако сећа" на "професионализам" нпр. Бранкице Станковић!? Него, како то да се БАШ НИКО (сем моје маленкости!?) не прихвати да коментарише имплицитан ауторов исказ о ВАЖНОСТИ описаних процеса на модеран српски филм!? Много је лепо "l art pour l art" расправљати о "ангажованој уметности", али то ПРИМЕНИТИ на тренутне уметничке& КВАЗИ-уметничке подухвате у Србији& ПРЕОСТАЛИМ српским земљама, еее..., то је сасвим друга ствар!? МНОГО је ЛАКШЕ лајковати/ хејтовати или "расправљати" о ПОКОЈНИЦИМА, него СУОЧИТИ се са САДАШЊИЦОМ или ПРОМИШЉАТИ БУДУЋНОСТ!?
Препоруке:
1
1
19 четвртак, 05 март 2015 10:56
цмок Торонто
Ко не зна Холивуд боље да ћути.Најгоре што јојамерика,после Пентагона,може да нам да..за велике паре или штету.
Зета Џонс је ОК докле Мајкл није уништио,Мерил Стрип је од увек била ОК као и Николсон.Ова лопата из аус..је била ОК до Тома Круза..ваљда се спасила.И то је то...Српског позоришта,кинематографије и ТВ ван Србије нема..а и тамо је Жикина Шареница..
Одо да гледам Ген. Младића у Хагу..а ви..не знам..
Препоруке:
3
0
20 четвртак, 05 март 2015 13:13
Пречанин
српска сарма, а може и пасуљ

МНОГО је ЛАКШЕ "расправљати" о ПОКОЈНИЦИМА,

На неки начин, да. Што је прошло, мирније се разматра. Нема времена док не кажеш било је", каже Фокнер. Гледао сам поново Бергмана пре неко вече, "Дивље јагоде". Ни он ни Куросава, па ни Хјустон нису мртви. Нису правили ангажоване филмове. Они који јесу, мртви су. У уметности, оно што је најактуелније - најкраће траје.
Препоруке:
5
0
21 четвртак, 05 март 2015 13:15
Пречанин - наставак
него СУОЧИТИ се са САДАШЊИЦОМ или ПРОМИШЉАТИ БУДУЋНОСТ!?

Под притиском садашњости, покушавајући да антиципирају па и одреде будућност , са жељом да их памте као пророке, уметници праве осредња дела, па и којештарије. Попер убедљиво говори о томе, није ми цитат при руци, али послаћу, ако треба.
Зна се ко је најпознатији од наших. Никад ми се није свиђао. Има основаних мишљења да је бука која се диже око њега пажљиво планирана, и то одавно. Његова делатност ће се убрзо показати као припрема за реадмисију и насељавање. Он није режирао "Хадерсфилд", ремек-дело. За онако нешто није требало много пара, само генијалност сценаристе Шајтинца и глумачке екипе.
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 05 март 2015 15:06
српска сарма, а може и пасуљ@ Пречанин
Кад сам рекао "покојници", мислио сам на ПОКОЈНЕ режисере ПОРЕКЛОМ из Србије, Петровића, Макавејева и ине, који су по њиховом ЛИЧНОМ ИЗЈАШЊЕЊУ били Југословени& ЛЕВИЧАРИ, ergo "Југословени српског порекла"!? Е, сад, да ли су поменути "левичарски" "redatelji" КЛАСИЧНИ левичари или можда СОРОШЕВСКИ незнам, питајте Другове сајбер-левичаре, има их овде на сајту!? А што се тиче "реадмисије& повраћаја грађана бившег СФРЈота у Србију, а из земаља ЕУ", па што "мајку му" да СВИ Цигани& Шиптари Балкана МОРАЈУ да дођу у овај НАШ УжаС!? Или можда И ТУ МОРАМО приупитати наше Другове сајбер-левичаре, пошто је ПРВИ, а и већину следећих "уговора" о "реадмисији& повраћају..." ПОТПИСАО Друг Ивица Дачић, иначе ПОТПИСНИК и Бриселског "споразума" и "носилац ЗЛАТНОГ КОФЕРЧЕТА са храстом& гранчицама& ПАР МИЛИЈУНА ДОЈЧЕ МАРАКА"!?
Препоруке:
1
1
23 четвртак, 05 март 2015 15:37
српска сарма, а може и пасуљ@ Пречанин, наставак и крај
Што се тиче Попера, ценим га у много чему, али НЕ И У ставу да "либерализам нема алтернативе"!? Иначе, поменуту ТЕНДЕНЦИЈУ УПРОСЕЧАВАЊА ИНТЕЛЕКТУАЛАЦА до КОНФЕКЦИЈСКОГ "ранга" приметио је још Оскар Вајлд, а систематски опсервирао Арнолд Тојнби у "Истраживањима у историји" у поглављу о "интелектуалцима као дисеминаторима СТРАНЕ културе у њиховој матичној, ПО ЦЕНУ ПОТИРАЊА те матичне културе", што је дефиниција која добро описује ПОНАШАЊЕ гореиментованих!? Што се тиче Шајтинца, његовог опуса и преношења у не-позоришне медије, негде од средине 2000-тих имам КРИТИЧКО МИШЉЕЊЕ уопште о српском позоришту, тако да сам због тог става пренебрегао и дотичног драмског писца!? Но, шта ћете, откад се Herba Sorabicae (Ви знате КО је ТО!?) пише у драматурге и откад сам сазнао да је АКАДЕМИК ЗНА СЕ КОЈИ Ковачевић (узгред, Ленин тата!?) аутор ЛАЖНОГ ДЕЛА тарабићског ПРОРОЧАНСТВА (где је Коштуница именован као "човек из народа који спашава Србе"), отад сам ОПРЕЗНИЈИ "гледе" "дасака које живот значе"!?
Препоруке:
2
2
24 петак, 06 март 2015 12:19
српска сарма, а може и пасуљ@ Пречанин, POST SCRIPTUM
Што се тиче "вечних ствари", а из НАШЕ ИСТОЧНО-ПРАВОСЛАВНЕ ЦИВИЛИЗАЦИЈЕ (сагласно Тојнбијевој класификацији), симптоматично је да од објављивања "Српске књижевности у 100 књига" ми немамо НИКАКВИХ РЕИЗДАЊА Саве Немањића, Данила 2-ог, наших средњовековних хроника, посрбљене "Александриде" и других ВИЗАНТИЈСКИХ РОМАНА, обашка "Кормчија", тј. ПОСРБЉЕНИ "Номоканон", са другим правним списима Романије, као и НЕПРЕВЕДЕНИ Михаило Псел (писао волтеријански 7 ВЕКОВА ПРЕ Волтера!) и други Ромеји!? Да не говоримо о Русима, са "Стоглавом", "Домостројем" и сл. И да се СВЕ ЗНА о романици и готици, а НИШТА о Исидору из Милета и Антемију из Трала који МИЛЕНИЈУМ ПРЕ Брамантеа и Мимара Синана зидаху Свету Софију!? Да не помињем фра Виту, који СКЛАДАШЕ приморску романику са византијским узорима и даваше предложак са рашку& моравску школу!? И сви они више незнани, него знани зографи ВИЗАНТИЈСКОГ КОМОНВЕЛТА, са Андрејом Рубљовим, као ВРХУНЦЕМ!? Итд, итсл., и СВЕ то ЗБОГ "ПРОМОЦИЈЕ" ЗАПАДНЕ "НАПРДНОСТИ"!?
Препоруке:
0
0
25 петак, 06 март 2015 12:25
српска сарма, а може и пасуљ@ Пречанин, POST POST SCRIPTUM
И да овим завршим, цитирајући један, ТРЕНУТНО ЕКСТРА ПОПУЛАРАН, западни "ПРОИЗВОД" културе, као што је Мартинова "Игра престола" и девизу главно-споредног, велико-малог Тириона Ланистера: "Не заборави ко си, јер они други неће!"
Препоруке:
0
0
26 субота, 07 март 2015 16:39
Пречанин
Вероватно је тако. Пада ми на памет Хемингвејев Хари Морган (Имати и немати) кад, на крају каже: "сам човек не може ништа. Један човек, сам, не може." ...Довољно је неколико одлучних, тако мислим.
Препоруке:
0
0
27 субота, 07 март 2015 21:23
српска сарма, а може и пасуљ@ Пречанин
Био једном ЈЕДАН ЧОВЕК, Предраг Драгић-Кијук, који је објавио 1994, У НЕВРЕМЕ, СРПСКУ ЕНЦИКЛОПЕДИЈУ "CATENA MUNDI"!? Прошле године је изашло ДРУГО издање те књиге, објавили су га НЕКИ МЛАДИ ЉУДИ из "Двери"!? Не делим њихова ПОЛИТИЧКА уверења (мада су ми блиска), али МОРАМ да ПРИЗНАМ да су УПРАВО ОНИ РЕИЗДАЛИ "CATENU MUNDI" и тиме помогли српској КУЛТУРИ!? Мало ли је од пар младих ЕНТУЗИЈАСТА!? Узгред, њихов кандидат за министра просвете и науке је била др Јасмина Вујић, професор нуклеарне физике на Универзитету БЕРКЛИ, мало ли је!? И last but not least, "нетко бјеше Вукадиновићу Ђорђе, нетко бјеше у маленоме НСПМ-у"!? Колико је било коментатора и текстова на НСПМ 2008, а КОЛИКО их САДА ИМА!? Ето ПРИМЕРА за НАЦИОНАЛНУ АВАНГАРДУ у култури, просвети, науци и новинарству!?
Препоруке:
0
0
28 понедељак, 09 март 2015 15:14
A
Одличан текст
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер