субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Путинов „турски марш“ и руско бити или не бити на Балкану

Kоментари (130) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 11 децембар 2014 00:24
1244
Могло би се рећи да се руска политика, после кијевског пуча и економског удара у виду санкција и (поготово!) драстичног обарања цене нафте, нашла на конопцима. Али не и на коленима – што је велика разлика, како у боксу, тако и у животу.




Управо тако!
Препоруке:
135
127
2 четвртак, 11 децембар 2014 00:25
Ја и ви?!
Није зато нимало случајна паника која је сутрадан након Путиновог (не)очекиваног „турског марша“ настала у бриселским, а нарочито берлинским дипломатским круговима. Уколико се договорени пројект реализује – и уколико Ердоган у наредним месецима не падне као жртва неког „турског пролећа“ или „истанбулског Мајдана“ – и Брисел и Вашингтон и Берлин би могли имати много главобоље због ове руско-турске комбинације. Зато су се одмах узмували и разлетели, а бројни емисари похитали у Анкару да – без икаквог зазора или блама – поруче како Турска, коју иначе деценијама понижавају и држе као политичког парију у статусу „кандидата за кандидата“ одједном „има јасну европску перспективу“ и како се на њу „озбиљно рачуна у заједници европских народа“.

Да, сасвим коректна политиколошка опсервација, мислимо слично, с тим да ја не искључујем ни могућност државног или војног пуча од стране турске армије, под покрићем заштите демократије и секуларизма од такозваног "исламизма"?!
Препоруке:
138
122
3 четвртак, 11 децембар 2014 00:26
veca vestica
Konacan udarac ce ipak zadati rusi,to istorija pokazuje po kozna koji put.Imace ovaj svet prilike da vidi kako bije SVETI ILIJA.
Препоруке:
196
171
4 четвртак, 11 децембар 2014 00:27
Дринко Кончаревић
Тешко је казати ко ђе шта добити тј. бити али Турска је схватила да даље може сама, са властитом снагом, са властитом музиком. То је оно што не одговара Западу. Западу не одговара ако Турска због остваривања сарадње са Русијом, своју политику према Сирији прилагоди тој сарадњи. Савим је нормално да у том случају Русија може да учврсти своје позиције у Сирији и даље према Истоку где Путин успоставља нове савезе. Практично пут Запада на Исток биће пресечен. Некада давно Запад је ишао на Исток. Крсташки ратови. И ту опет долази до изражаја питање за Србију бити или не бити или коме ће се царству Србија приволети? Питање је да ли ће Турска за узврат добити могућност повратка пре свега на Балкан, физички, кроз трговину? Колико је ту Русија гарант Турској односно Србији? Да ли Турска својом музиком која заводи, на крају извођења композиције може да изигра Русију и угрози њене интересе на балканској раскрсници која има светски значај? Опрез, опрез, опрез...
Препоруке:
125
146
5 четвртак, 11 децембар 2014 00:30
Здравко
Очигледно је да је Империја полудила нањушивши ово мало пуштене руске крви. Сад су ствари незаустављиве. Русија ће се морати још активније бранити. У случају већег сукоба судбина Срба на Балкану је пов великим знаком питања. Све "комшије" су нашпановане да нам се напију крви. Мржња је системски ушла у њихово школство и медије. А и поруке из Хага су једнозначне: "Убити Србина и није неки гријех!". Све у свемо суморно прољеће ће гранути сљедеће године. Да ли смо ми спремни за овакав сценарио? Ко и четерес прве!
Препоруке:
224
207
6 четвртак, 11 децембар 2014 00:32
То је тек почетак
Дакле, нема сумње да је са овом посетом Турској, као и претходним великим енергетским споразумом са Кином, Путин извео одличан маневар.




а данас


Владимир Путин стигао у посету Индији где ће се састати са председником Пранабом Мукерџијем и премијером Нарендром Модијем


http://www.nspm.rs/hronika/vladimir-putin-stigao-u-posetu-indiji-gde-ce-se-sastati-sa-predsednikom-pranabom-mukerdzijem-i-premijerom-narendrom-modijem.html
Препоруке:
139
127
7 четвртак, 11 децембар 2014 00:32
Odose nam rusi ...
Русија ће након овог искуства бити или јасније и одлучније присутна на овом простору – или ће, пак, руски утицај бити у потпуности потиснут из Србије и са Балкана.


Nisu rusi potisnuti, vec su jednostavno odustali. Razlog cisto ekonomski. Dosuse ima i malo inata. Ne vidim ni jedan razlog zasto bi se trosila energija na u8bedjivanje EU i njenih slugu u bilo sta, kada na drugoj strani (Kina, Indija, Iran, Turska ... BRIKS)imaju znatno bolje i isplativije varijante!? Obaska sto je ta strana daleko normalnija i postenija od EU.

Stvar je jednostavna. Bice terminal; na tursko-grckoj granici, a ko hoce gasovod neka ga gradi svojim sredstvima - mnogo malih i skupjih cevki, a sve u skladu sa EU propisima. Dok se svi europski hostapleri uzidaju u cenu, mozda ce taj americki tecni gas ispasti i povoljan.

Bugara sto se tice, njih bi "nagradio" avansnim placanjem da sam na mestu Gazproma.
Препоруке:
157
135
8 четвртак, 11 децембар 2014 00:33
фристајло
Тачније, сувише је било различитих порука, са различитих нивоа – уз кључно потцењивање значаја „меке моћи“ и ослањање на проблематичну логику „није важно шта српска власт прича, није важно ни што иду ка ЕУ, није важно што се у јавности и медијима води перфидна антируска кампања, само да ми протерамо цеви, а после ће све доћи на своје место“.

У одбрану Русије- може се рећи да они још уче ову "игру" геостратешког позиционирања, а против себе имају већ уходану машинерију запада.
У одбрану Србије- може се, пак, рећи- да званични Београд не заступа у овој ствари становиште огромне већине становника Србије, већ интересе својих западних ментора, које не сме да љути, свестан да је позиција власти у директној вези са таквим понашањем.
Србија и њен режим су све даље. На следећим изборима то ће се видети много јасније, ако се патриотска опозиција иоле уразуми. СНС је последње изборе добила убедљиво само зато што није ни имала противнике...
Препоруке:
132
147
9 четвртак, 11 децембар 2014 00:34
Драган Савић
Наиме, после првог шока, кримска „операција“ присаједињења матици извршена је хируршки прецизно.


За разлику од режимских новинара, Ђорђе користи тачне изразе.



Одличан текст. За сваку препоруку.
Препоруке:
189
155
10 четвртак, 11 децембар 2014 00:34
реално
Могло би се рећи да се руска политика, после кијевског пуча и економског удара у виду санкција и (поготово!) драстичног обарања цене нафте, нашла на конопцима. Али не и на коленима – што је велика разлика, како у боксу, тако и у животу.

Објективно, прецизно, поштено. Ђорђе у најбољем издању.
Препоруке:
131
129
11 четвртак, 11 децембар 2014 01:00
Ја и ви?!
Дринко Кончаревић
И ту опет долази до изражаја питање за Србију бити или не бити или коме ће се царству Србија приволети? Питање је да ли ће Турска за узврат добити могућност повратка пре свега на Балкан, физички, кроз трговину? Колико је ту Русија гарант Турској односно Србији? Да ли Турска својом музиком која заводи, на крају извођења композиције може да изигра Русију и угрози њене интересе на балканској раскрсници која има светски значај? Опрез, опрез, опрез...


"Дао Бог" (атеиста сам али то је адекаватан израз за религиозне коју су већином на овом сајту?) да овај савез Турска и Русија опстане, то би имало јако добре посљедице за међусобне односе православних и муслимана на просторима бивше Југославије (БиХ и Србији)! "Дао Бог" да Запад не поквари!
Препоруке:
94
16
12 четвртак, 11 децембар 2014 01:04
Zoran
Sanse da sada Rusija bude nesto na Balkanu su prilicno mala posle ovoga. Imala je dobru priliku da se ucvrsti na Balkanu i potpuno poremeti kockice Zapadu.

Sada ce da se bori za opstanak.

Sta da joj radim. Ne ume.
Препоруке:
31
86
13 четвртак, 11 децембар 2014 01:06
Dragana
Tekst je objektivan i za svaku pohvalu. Mozda ste mogli jos malo da se osvrnete na vladajucu garnituru u Srbiji i njihov odnos prema trenutnoj ruskoj politici. Opste poznato je da Putin ne podnosi laz i licemerje. Upravo to dozivljava od srpskih vlasti od 2000. godine. Sta narod moze da ocekuje. Treba da budemo srecni sto jos nisu priznali Kosovo, shodno nasem ophodjenju prema njihovoj spoljnoj politici. Jos nesto, FPN (fakultet politickih nauka u BG) proizvodi evrofilan kadar, posebno naklonjen NATO-u, sto je porazavajuce. Rusiju i Kinu smatraju zastarelim, nemodernim civilizacijama i kao takve bivaju omalovazavane u svakom smislu. Ako skolujemo diplomate, novinare i politikologe koji ce da misle glavom Zapada, dokle cemo da doguramo?! Cast izuzecima, ima ih, ali vrlo malo.
Препоруке:
110
91
14 четвртак, 11 децембар 2014 01:16
Мићко
Која Србија ће добити шансу од Путина и Русије? Режимска или опозициона? Кад кажем режим, мислим и на све фракције ДС-а.
Препоруке:
62
82
15 четвртак, 11 децембар 2014 01:50
Gordana
Kao i obicno, Djordje svaku situaciju naziva pravim imenom. Hvala mu zbog toga!
Ipak, veoma zalimo zbog nastale situacije u Srbiji. Osecam se prepustena nedobronamernim igracima i nevidim izlaz iz ucenjivacke, bezskrupulozne i bezperspektivne politike zapada.
Vapijemo za jednim objektivnim, otreznjujucim medijem u Srbiji, sa kojim do ovakve situacije nebi ni doslo.
Nemogu da verujem da je to bilo , i jeste, toliko neostvarivo i pord sve svesti o okupiranosti Srbije i potpune dominacije nemackih i americkih mediskih kuca.
Upravo zbog toga , molimo se bogu da Rusija prduzme nesto.
Препоруке:
65
80
16 четвртак, 11 децембар 2014 02:12
харун ал рашид
Но, иако су могућа оба исхода, чини се да ће, на крају, бар што се Путина и Русије тиче, Србија вероватно добити још једну, не баш сасвим заслужену шансу.


Ако буде друге шансе, онда то значи да ће Русија заслужити све несреће које јој Запад снева и спрема. Не сме бити друге шансе, нема милости према издајницима. Јер овде није у питању више ни Србија, ни Русија, већ слобода од адског зла које се од Запада подигло да удави читав људски род. Нека буде борба непрестана, нека буде што бити не може, Васкрсење не бива без смрти!
Препоруке:
75
15
17 четвртак, 11 децембар 2014 04:14
Zoran
Ne znam zasto se toliko napada Zapad sto pravi narandzaste revolucije, proleca i tako to.

Da znacajan deo ljudi tih drzava to ne zele oni ne bi mogli nista da urade.

Ako to urade sa Turskom...sta da radis, ima takvih koji to zele.

To uradili sa Srbijom? Ima i u Srbiji takvih. I sa Ukrajinom. I tamo ima dosta takvih.

Kako Rusija pokusava da zauzme dobru geostratesku poziciju, kako Kina to zeli tako i Amerika.

Pobedice jaci. Uvek bilo i bice.
Препоруке:
21
54
18 четвртак, 11 децембар 2014 04:17
Zoran
veca vestica
Konacan udarac ce ipak zadati rusi,to istorija pokazuje po kozna koji put.Imace ovaj svet prilike da vidi kako bije SVETI ILIJA.

------------

Ako bude rata, svakako. Ali se plasim da sada sa Rusijom nece biti rata. A znas kakvi smo mi i Rusi u miru? Pa...uduzeti sto bi narod rekao, nesposobni.

E ako bude rata onda si Misici izucavaju po svetu, onda nevidljivi padaju,...ali rat je samo nastavak politike, ne nastavis li to i miru, kao da nisi nista radio osim sto si ginuo.
Препоруке:
48
18
19 четвртак, 11 децембар 2014 04:21
Zoran
"У одбрану Русије- може се рећи да они још уче ову "игру" геостратешког позиционирања, а против себе имају већ уходану машинерију запада."

U odbranu?
Dobro, koliko postoji Amerika? Smesno u odnosu na Rusiju. Koliko postoji zapadna Evropa? Nista vise od Rusije.

Vidis da su nesposobni?
Препоруке:
19
51
20 четвртак, 11 децембар 2014 04:23
Бране, Италија
Мислим да нема места паници. Све иде по плану.
Препоруке:
20
65
21 четвртак, 11 децембар 2014 04:32
Zoran
Turska sto sigurno ima u rukama je Rusiju kao alat u pregovorima sa Evropom, Kurdima,... Nece nikad Turska da okrene ledja Evropi. Ako ni zbog cega a ono sto je Turska muslimanima most ka Evropi. Ona je predstavnik u Evropi svih muislimana sveta. To mesto se ne odbacuje tako lako kada Evropa gubi nemuslimansko stanovnistvo.

Turska nema nista posebno od tog Gasovoda ako EU ne uzme gas dalje. Ako jos Evropa uzme gas sa Kipra ili sa nekog treceg mesta(Libija - Nije se tamo bombardovalo iz razonode), e onda ne bih voleo da sam na mestu Rusije.

Kina, Indija, Pakistan, SA, UAE, Kuvajt,...to su sve zemlje koje kad vide da i vodja propada beze od njega. Za sada se vidi da je Rusija popustila i Indija, Kina, mogu samo u jednom trenutku da okrenu ledja Rusiji. I onda dobijes da Rusija moli nekog da mu proda gas. To je jezivo ako dovedes sebe u takvu situaciju. A kako Putin ekspresno obilazi drzave nije iskljuceno ni to, osecaju to i Turska i Indija.
Препоруке:
17
64
22 четвртак, 11 децембар 2014 04:48
Др
Ја имам другачију рачуницу. Наиме, гас који долази до Турске контролисаће Американци (њихове фирме) и препродавати га Европљанима. Једноставно, договорили се Амери са Русима. Тиме се Амери и Руси узајамно штите, а Европу држе као колонију. Да је Русија сама копала цеви преко Србије и Бугарске, то би је коштало око 40 милијарди, а цевкве до Турске ће је коштати 20 милијарди. Одатле причу преузимају Америчке фирме, а Турци ће добити сићу. Приче о сукобу су приче за малу децу. Сматраћу да су ове две велесиле у сукобу када видим Америчког војника на територији Русије, или обрнуто. То што одмеравају снаге преко Србије, Сирије, Ирака, Либије, Европе није за утеху ни једном од грађана ових земаља
Препоруке:
34
51
23 четвртак, 11 децембар 2014 04:53
Jovan Nenad
Odlicna analiza gospodina Vukadinovica! dva bitna detalja:1. Rusku strategiju obezvrednjivanja dolara putem prestanka koriscenja dolara u raznim trgovinskim aranzmanima. Ova tendencija se ove godine pojacala ruskom kupovinom od citavih 55 tona zlata, dok je ostatak sveta kupio samo 37 tona. Rusi igraju i na kartu skorasnjeg ekonomskog haosa u USA, a u tome im se Kina itekako pridruzila.2. Energetska i vojna ekspanzija Rusije na Severni pol Takodje, Rusi bi trebalo da shvate da moraju poceti ozbiljnije da finasiraju politicke stranke i NVO u porobljenom delu pravoslavnog sveta koje su im naklonjene. Zapadnjaci to rade vec decenijama i Rusija bi sa daleko manje ulozenog novca mogla da postigne bitan politicki preokret. Zbog manjka finasiranja svoje "brace po patriotizmu" su mozda i izgubili veci deo Ukrajne i minimizirali patriotsku desnicu u Srbiji.
Препоруке:
71
11
24 четвртак, 11 децембар 2014 04:55
Др-други део
Олош елита (према дефиницији проф. Антонића) у Србији се понадала да ће годишње да ставе у џеп пола милијарде еура од профита на пројекту Јужни ток, а ни кап зноја нису пролили, и тако продуже своју мафијашку владавину за још педесет година. Што би народ рекао ни јели ни лук мирисали. Међутим, одустајањем од Јужног тога, рачуница им се покварила, а народ полако губи стрпљење гледајући како они лепо живе, ништа не раде, бахато се понашају, баве се отворено организованим криминалом, отворено пљачкају грађане. Ух, ал ће ускоро мотка да ради. Биће крцати авиони за Лондон.
Препоруке:
96
12
25 четвртак, 11 децембар 2014 05:38
vera
Da, ospodin Djordje u najboljem izdanju.
Evo danas i Indije...
Bravo i za Putina i za Djordja.
Препоруке:
57
12
26 четвртак, 11 децембар 2014 06:38
zarko
Interesantan clanak koji malo sire gleda na kaznjavanje Rusije niskim cenama nafte i njen odgovor.

http://futurefastforward.com/images/stories/financial/GrandmasterPutinG%C3%87%C3%96sGoldenTrap.pdf
Препоруке:
32
5
27 четвртак, 11 децембар 2014 09:14
Иоанн Дубињин
Путинов “Турски марш“ је добра и вешто изведена театрално-психолошка диверзија. Турској екстра количине енергената (гаса) нису потребне – она из Русије добија колико јој треба преко већ постојећег Плавог Тока. Уколико се тај нови гасовод уопште изгради, биће заустављен на турско – грчкој (ЕУ) граници и даље неће моћи без одобрења не Брисела, него Вашингтона. Русији, која је у компликованој дефанзивној игри је изванредно одговарало да сада повуче потез жртвовања Јужног Тока, јер су јој њен капитал који се брзо топи услед дејства западних санкција и брзог обезверђивања рубље, и техничка средства сада неопходни за преоријентацију њене индустрије енергената на Азију. То је трка у времену: Русија мора да издржи 5 – 7 година у оваквој, по њу неповољној ситуацији, док евентуално не почне да притиче свежи профит из новог – источног правца (Кина, Далеки исток). Запад је већ повукао следећи потез: у Швајцарској су (уз помоћ Сименса) за корупцију оптужена двојица високих функционера Гаспрома.
Препоруке:
36
21
28 четвртак, 11 децембар 2014 09:19
синиша
Постоје два извора грешака кад је у питању процена садашњег политичког и геостратешког момента.

1. кад су у питању мале земље постоји читав низ догми, црвених линија и предрасуда као што су " чије цеви онога и територија", "чија територија онога и власт" и сличне глупости, понављам глупости које креирају политичко мишљење не само неуких политичара него и универзитетских професора.

2. кад је у питању Америка, они болују од опасне врсте нарцизма и уверења да су они заиста Јупитар и да њима приличи оно што не приличи волу. Како греше. Нико није во, као што ни они нису Јупитер. Никако нису Јупитер. Они су отишли ипак корак даље па знају да управљање финансијским токовима креира и друге врсте моћи, али нису и не могу да схвате да и други могу да вуку геостратешке потезе као у шаху и то боље од њих.

3. Истина је као и увек дирљиво проста. Као у самопослузи Руси продају гас. Могу да га испоручују до врата, и тада имају приход и од испоруке, то је била стара стратегија. ( наставак)
Препоруке:
46
6
29 четвртак, 11 децембар 2014 09:26
синиша бр.2.
Дакле Руси могу да продају гас тако што поставе цеви. Постављање цеви кошта, новчано, политички, па чак и безбедоносно. Нико е може да гарантује да неко неће прекинути доток а пример у Украјини. Могу пресећи доток кад хоће, и да им нико ништа не може. Неће ваљда бацати атомске бомбе ради тога.

Добре стране испоруке гаса до врата су што се на самом транспорту нешто заради, а и могућност политичког утицаја на транзитне земље постоји.

Али Русија једноставно мења стратегиу. Нема испоруке до врата. Испорука ће се вршити а руској граници, као што су Румуни деведесетих продавали бензин у канистериа на Дунаву, а нису га доносили до Дорћола.

Дакле коме треба гас нека прави цев од руске границе, нека плати гас на граници и ека "кеш анд кери" " плати и носи". Руси су једноставно срачунали да им је тај етод лакши и исплативији. Поготово што нису у ситуацији да јуре за купцима. Имају Кину, а данас, баш данас, и Индију.

Кључна реч за разумевање ситуације је ИЗМЕНА СТРАТЕГИЈЕ.
Препоруке:
76
8
30 четвртак, 11 децембар 2014 09:30
Сељак Беземљаш
Русија је за Крим водила осам ратова.Слабо се зна да су били одбрамбени.
Кримски рат 1854 био би светски да смо ми учествовали.Али нисмо.Као добровољци да али не као држава.
Европљани (Енглези,Французи,и Италијани као Пијемонт,искрцали су на Крим 700 000 војника)

Тачно сто година касније 1954 Хрушчов, односно Президијум или како се то звало, противно историји доноси одлуку да Крим припоји Украјини.
(слично су "наши" припојили северне општине Косову)

Тачно шездесет година касније 2014 Крим се вратио Русији. Истроријски коренови су увек јаки.

Шта год да се деси остаје да се Русија враћа на Балкан а ми уз Русију.
Милован Миловановић (1863-1912), доктор права и државник први је прекинуо наше самохвалисање да смо се сами ослободили.
Руска војска је 1829 стигла скоро до предграђа Цариграда и испослована је аутономија Србије.
А онда је Милош (слава и Милошу и Карађорђу и другим јунацима) могао да се шепури по Топчидеру.

Дужа сарадња Русије и Турске претумбала би историју
Препоруке:
88
12
31 четвртак, 11 децембар 2014 09:34
Grgur
Nažalost, sve dok se EU bude pokoravala Vašingtonu, nema nade da će se nešto bitnije promeniti u odnosu snaga. Ameriku, Evropu, Australiju i Kanadu vodi šačica najmoćnijih ljudi na planeti. Obama je tu obična marioneta i njegova dužnost je sadržana u tome da se ponaša u skladu sa normama njegovih nalogodavaca. Ko to nije shvatio, neće nikada ni shvatiti.
Što se Srbije tiče, mi smo, definitivno, zemlja pod okupacijom i od nas skoro ništa ne zavisi vezano za bilo kakav oblik prosperiteta, ako ga uopšte bude bilo.
Pogledajte samo sastav vlade i sve će vam biti jasno. Šta, na primer, Kori Udovički traži u Vladi Srbije? Zar mi nemamo boljeg stručnjaka od nje? Naravno da imamo, ali, ona tu nije instalirana po želji i volji srpskih građana. Zna se ko je tu postavio. Zato ja, i pored najbolje volje, ne mogu da verujem ovoj vladi. A što se Rusije tiče, ona, pre svega mora da vodi računa o očuvanju svojih interesa. Srbije tu nema.
Препоруке:
65
8
32 четвртак, 11 децембар 2014 09:44
српска сарма, а можеи пасуљ@ Ја и ви?!
Коментар: "Дао Бог" (атеиста сам али то је адекаватан израз за религиозне коју су већином на овом сајту?) да овај савез Турска и Русија опстане, то би имало јако добре посљедице за међусобне односе православних и муслимана..." Укратко, пре него што СВЕ НЕГАТИВНО ПРИПИШЕТЕ РЕЛИГИЈИ, било би лепо да видите књиге које се могу релативно лако наћи& купити: 1) "Историја Византије" Острогорског и 2) "Наслеђе Џингис-кана" Трубецкоја. У првој књизи се негде у средини, кад се разматра византијска политика за регентства патријарха Николе Мистика (913-920 г., малолетништво Константина Порфирогенита), помиње писмо дотичног патријарха упућено багдадском калифи!? Вреди прочитати да би се видели И ДРУГИ АСПЕКТИ ОДНОСА православних и муслимана, не само компетитивни!? Друга књига прича о ПРАВОЈ ОСНОВИ& ПРЕТХОДНИЦИ постмонголске Русије, империји Џингис-кана, НАЈВЕЋЕМ ЦАРСТВУ ИКАДА! Тамо се наводе верско-идеолошке основе режима Џингис-кана, као и одговарајуће паралеле са Русијом. Такође ВРЕДИ прочитати!
Препоруке:
29
14
33 четвртак, 11 децембар 2014 09:45
телетабис
Шта Путин мисли о Србији најбоље показује слика са параде у Београду, када је случајно погледао у правцу владе Србије а балвани стоје на киши ко црквени мишеви искисли а сви око њих имају заштитне кабанице, и видите тај запањени поглед човека који врло вешто зна да сакрије своја осећања.

Потез отказа ЈТ је у ствари вест да је ЕУ цркла, само још нема гласника да то саопшти.

Да неко не помеше нашу лепу песму "Свилен конац" са "свилен гајтан" који ће Турска да примени на ЕУ за ових 40 година понижавања. Јер сада само Немачка, делимично Норвешка и Шведска могу да се надају било каквом развоју, остали део земаља Европе имаће и те како велике проблеме да своје енергетске потребе обезбеде, о привредном развоју тешко да има шта оптимистички рећи.

О Бугарској не треба трошити речи, нека они сами виде шта ће да раде.

Србија у привредном погледу доживела је инфаркт који не може да преживи. Сада нам стварно остаје само да причамо да нам је пољопривреда шанса.
Препоруке:
74
11
34 четвртак, 11 децембар 2014 10:41
ха, ха
А ево нам и наших СНС-ЕУ_УСА "ботова" са минусима. Па где сте до сада? Јао, да, штедња, нема трећа смене, тек се од јутрос активирали.
Препоруке:
65
6
35 четвртак, 11 децембар 2014 10:45
Дринко Кончаревић
@телетабис,
Слажем се да о Бугарима не треба трошити речи. Историја каже, у који год су савез ушли, он се распао. Дакле, на реду је "еу казамат" и његов НАТО.
Препоруке:
66
5
36 четвртак, 11 децембар 2014 10:54
Бојан, Приштина
Понекад висока политика уме да залута у шуми информација и дезинформација, тајних сазнања, „обавештајних података“ и скривених интереса, па пропусти да види оно што је очигледно. Попут, на пример, курса црногорске политичке врхушке, годинама пре, и након осамостаљења

Управо тако, то што Руска политика толико лута у шуми информација и дезинформација кад смо ми у питању је једна половина наше несреће.

Друга половина наше несреће је то што на том истом терену Америчка политика кад смо ми у питању никад није залутала. Америма се никад није десило да карте ставе на неког нашег играча - па да се после испостави да он није у служби западних интереса (и издаје домаћих), него да заврће на руску или нашу страну.
Препоруке:
48
3
37 четвртак, 11 децембар 2014 10:54
добро запажање
А да је тих пропуста било, нема никакве сумње. Од оног највећег и најскупљег, у Украјини, па до оних ситнијих, али такође карактеристичних, у Србији, Црној Гори, Молдавији и Бугарској. На пример, био сам прилично изненађен када сам пролетос видео колико су Руси били изненађени што се црногорски режим придружио ЕУ санкцијама против Москве и што спроводи агресивну кампању придруживања НАТО савезу. И искрено ме је чудило њихово чуђење.

Тачно. Дозволили су да их и један Мило вуче за нос. Много је ту несналажења, а и корупције.
Препоруке:
47
1
38 четвртак, 11 децембар 2014 11:12
Мајковић
Текст је добар и озбиљан, само нисам сигуран да је Русија била у горем положају 1812 и 1941.Наиме сразмерно је тада имала далеко више становника и консолидовану власт и државни апарат.Што се тиче 1991. није имала то али није ни била на мети ми смо се тада борили.Поред тога сматрам да Путин још нема свест са ким има посла и шта му се дешава када каже да неће дозоволити југословенски сценарио. Па то му се већ догодилио сада је на реду коначни обрачун.
Препоруке:
32
19
39 четвртак, 11 децембар 2014 11:14
луди скретничар
Текст реалан и одмерен.

Најезда антируских ботова говори у прилог томе да се скидају маске и про-НАТО политика постаје званична.
Препоруке:
62
6
40 четвртак, 11 децембар 2014 11:14
Бојан, Приштина
Зато се мора скинути капа Америма, врхунски лукаво, темељито, систематски и непогрешиво одрађују своје прљаве послове.

Кад су у питању људи које су заврбовали-чини се да их боље познају Амери него што они сами познају себе.
Мени изгледа да они познају психолошки профил сваког од њих, њихове слабости и алавости, као и границе у издаји до којих су спремни да иду-боље него они сами.

Фасцинира и то колико Амери улажу труда кад је у питању, за њихове оквире овако мала земља.
Они су развили мрежу својих послушника у свим сферама од политике, привреде, безбедности, културе до медија. Док су срце те оперативе "НВО организације", оне регрутују, тренирају, проверавају и на крају "сертифијују" све оне издајнике који касније заузимају положаје у наведеним областима друштва.

Тако раде и у Бигарској, Молдавији, Црној гори-док су Руси тај фронт чини се распадом СССР и КГБ одавно напустили. И зато нас Амери свуда тако хируршки прецизно сецирају.
Препоруке:
55
6
41 четвртак, 11 децембар 2014 11:33
сер јошка
Објективно, прецизно, поштено. Ђорђе у најбољем издању...

економски подаци и стања на берзи и тржишту нафте и утицаји САД на драстичан пад цене енергетната и на руску економију само би покварили заразни оптимизам текста...

ПС јел ми треба да се радујемо што Турска јача, а Русија јој главни савзеник?
Препоруке:
23
8
42 четвртак, 11 децембар 2014 11:39
сер јошка
"Друга књига прича о ПРАВОЈ ОСНОВИ& ПРЕТХОДНИЦИ постмонголске Русије, империји Џингис-кана, НАЈВЕЋЕМ ЦАРСТВУ ИКАДА! Тамо се наводе верско-идеолошке основе режима Џингис-кана, као и одговарајуће паралеле са Русијом."
Моноли су стигли до нашег приморја, разорили су град Свач трајно... и нестали да се више никад не врате.. вреди повући одговарајуће паралеле са Русијом."
Препоруке:
7
25
43 четвртак, 11 децембар 2014 11:59
синиша @ Bojan, Priština
Поставили сте читав низ питања која су одавно одговорена.

Људски ум и људска достигнућа су ограничена у времену и простору, али људска глупост нема граница.
Или кад је морал у питању, мој прадеда Јово би рекао, свако може да буде човек једанпут, два пута, ретко ко пет пута, а нико стално, а нечовек може да буде свако и увек. Рушити и разарати може свака будала, а градити и стварати не може свако, чак и кад хоће.

То су одговор а питања какав је ко? Ко игра на карту незнања, похлепе, неморала, деструкције, а ко игра на карту морала, стручности, знања, етике, правде хуманизма.

То је уједно и одговор зашто сам ја за Русе, али и ко побеђује на дуже стазе, а и на краће.
Препоруке:
55
3
44 четвртак, 11 децембар 2014 11:59
Београђанин
уз кључно потцењивање значаја „меке моћи


Ово је врло тачно. Ту се види и Мајдан. Иначе, када се упореди Мајдан и Тјенанмен, види се јасно шта би се све Кини десило да није реаговала како је реаговала(на жалост, то је подразумевало жртве, али тај приговор треба упутити Вашингону, који је све и закувао и који је оркестрирао демонстрације).
Препоруке:
36
4
45 четвртак, 11 децембар 2014 12:20
Велизар М.
Вукадиновић је више пута наглашавао како је Русија око Украјине доста грешила, па пише и ово:
Годину ... Путин завршава у грозничавом настојању да колико-толико амортизује политичку и економску штету насталу пропустом у Украјини, када је потцењен домет „Мајдана“ и погрешно процењене његове последице.

Ја се наравно слажем да "Мајдана" не би било да су руске службе одрадиле посао на време, али...
Украјина је важан залогај за обе стране и дуго се кувао, дуже од Путина. Који је ово био преврат по реду, трећи? Три пута запад на улици обара изабрану власт. Прва два пута "проруске" (условно) снаге враћају се изборима. Овај пут не, зашто?
Ја од почетка кризе имам снажан осећај да су Руси намерно дозволили овакав развој ситуације и да овај пут "борбу" не прихватају на првој линији већ у дубини. Супротно очекивањима. Судећи по уложеним ресурсима, сваки покушај да се "мајдан" спречи био је предвиђен. Ово није. Та се карта вуче пред крај игре, спрема се коначни обрачун.
Препоруке:
44
5
46 четвртак, 11 децембар 2014 12:36
Slavomir Srpski, Naknadna pamet i rusofolstvo
А да је тих пропуста било,нема никакве сумње. Од оног највећег и најскупљег,у Украјини,па до оних ситнијих,али такође карактеристичних,у Србији, Црној Гори,Молдавији и Бугарској.

Elem,kada sam ovo izjavljivao od marta ove godine na ovamao,bio sam napadan od nedobudnih rusofila kao da sam Hrvat(u negativnom smislu za ustase!). Dobro je da je pamet pobedila budalastine i da se moze jasno uvideti veliki poraz u procenama Rusije prema EU-Nemackoj,koja se sada uglavnom lomi na nasim krhkim ledjima. Odmah posle Majdana,razumeo sam da su EU-USA duboko umeslai prste,i da je jedina pobeda mogla biti onda presecanje Ukrajine iza Zitomira,no-fly zona,skidanje fasista sa vlasti i pripremanje novih izbora za fderalizaciju Ukrajine kojom bi se srecio gradjanski rat na teritoriji gde vecinom zive Rusi. Ali,avaj,Putin je jos mislio da moze umoliti Merkelovu,pa nista nisu preduzeli,plaseci se za JT. Elem,sve pogresne procene,jedna za drugom. Za nas JT je bio humus izgradnje Srbije bez EU.
Препоруке:
25
13
47 четвртак, 11 децембар 2014 12:37
џ
" нема више трта-мрт..." је, ипак, мало пре-драматичнији `поглед` ? Да на Балкану тече `мед и млеко`, - можда, али тога нема, ни у изгледу ?
Препоруке:
2
12
48 четвртак, 11 децембар 2014 12:45
Slavomir Srpski, Rusko biti ne biti na Balkanu
Opt, mnogo sam pesimistican za rusko biti na Balkanu. Bugarska je definitino urusila odnos sa Rusijom, a verovatno i C.Gora, pa smo mi crna rusofilska rupa na Balkanu, gde sada vise ne postoje strateska ulaganja Rusije za SVOJ gasovod. Taj gasovod je bio bitan za Rusiju pre svega iz ekonomskih, a onda i geostrateskih razloga. Ali za nas mnogo, mnogo vise.

Sada ne postoje ti ekonomski uslovi, i tesko da ce se ovde videti altrenativno ulaganje Rusije (u domenu JT), sto nas vraca u situaciju devedesetih po pitanju pomoci Rusije u nasim mnastojanjima da ne padnemo u kolonijani (i politicki) polozaj evropske sluskinje! Sasvim je jasno da sada ostaje jedina karta politicke neutralnosti, ukoliko i taj minimum suverenosti uspemo da odbarnimo. Mi smo opet kolateralna greska procena Rusije, ali one Rusije koja za razliku od Jeljcina je MOGLA nesto onkretno da pomogne nama da ne postanemo EU-sluskinje.Stoga ostaje VELIKA gorcina, hteli mi ili ne da to PRIZNAMO.
Препоруке:
16
26
49 четвртак, 11 децембар 2014 13:22
nenad
Nasa omladina zali u EU. Hoce radne dozvole i kvote da se sto pre iseli Zato nam je put u Eu najvazniji cilj.
Vecina masta da u Srbiji zavlada nemcki red i rad i disciplina.
Zato nam je Rusija nevazna. Umesto sto pametujemo, bolje da se svi, ali svi prikljucimo SNS-u i hraborm Vucicu i da kao promoteri promovismeo ovu novu, racionalnu, politiku Srbije.
Препоруке:
9
58
50 четвртак, 11 децембар 2014 14:05
Саша
Не бих рекао да је за Русију бити или не бити на Балкану. Русија може комотно да сачека још 10 година, кад ће гладни одрпанци (који ће тада чинити 99% становништва) из Србије почети да се скупљају у редовима испред руске амбасаде молећи за радну визу, па макар и за најгоре области у Сибиру.
За нас јесте бити или не бити, јер ако коначно не схватимо да морамо сами да се изборимо за своју судбину, без чекања на неког споља, црно нам се пише. Досад је могло да патриотски орјентисани политичари и интелектуалци чекају да се изгради Јужни ток, па да Русија полако ојача присуство и тако даље, све полако и без икаквог личног ризика. Одсад више не може, мора се кренути у жестоку борбу са Вучићем и осталим западним креатурама, или ће неко други повести опљачкане и понижене људе. Схватите, догорело је до ноката, нема више чекања.
Препоруке:
56
3
51 четвртак, 11 децембар 2014 14:06
Бојан, Приштина
@ синиша

Одличан коментар, слажем се у потпуности са свим што сте рекли.
Има већ више деценија како се у овом народу издаја, слугарство и обмане разних врста исплате.
Они који их спроводе од спољних центара моћи добијају могућност да пљачкају и богате се, живе лагодно и у благостању а уз одсуство савести, која ту врсту људи прати - живе и потпуно мирно. У новије време окупатор им омогућава и разне друге играчке : скупа путовања, факултетске дипломе чак и лепе жене - хедонизму нигде краја.

Овде чак имамо феномен да су издајнике на истом послу заменила њихова деца - негде чак и трећа генерација.

Народ то гледа, са друге стране гледа да је свако ко се борио за ову државу часно и храбро - само пострадао доживео ниподаштавање и стигматизациују.

А то је све тако зато што за издајништво у овом народу дуго нико није ни одговарао а камоли платио како треба.
Не обрачунамо ли се са издајом, која је корен пљачке, корупције, привредног, моралног и сваког пропадња - пропашћемо !
Препоруке:
53
3
52 четвртак, 11 децембар 2014 14:09
јбгбгд
Веома реалан пресек стања из пера Ђ.Вукадиновића, уз то и комплементаран са ставовима и проценама компетентног дела светске стручне јавности. У односу на поменуту проблематику, неретко су међу коментарима дела читалаца НСПМ-а приметни били једнодимензионални емотивно обојени искази који нису били базирани на познавању ситуације и чињеница.
Препоруке:
19
2
53 четвртак, 11 децембар 2014 14:12
Г.С.
Путин је као личност и као политичар далеко другачији од свих које смо до сада имали прилике да видимо.Непрестано га анализирају али га и даље не схватају и сходно томе,погрешно тумаче.Када је изјавио да је највећи националиста («Самый большой националист в России – это я». http://rbcdaily.ru/politics/562949992767916?from=smi2 сви су то тумачили на погрешан начин,заборављајући да у Русији живи око 304 различита народа и да се он бори да сви они живе достојанствено.Све што је до сада урадио показује да је та борба проширена и да он жели добро свим народима планете.Зато сачекајмо његово ново обраћање,најављено за 18. децембар,потом пут у Египат почетком следеће године итд.Пратимо развој америчко-кинеских односа и ствари ће нам бити,ако не јасне, онда бар мало јасније.Не верујем да ће нас Руси оставити,јер то није,поред осталог, ни у њиховом ни у нашем интересу.Наш највећи интерес је да се ослободимо «чипованих» и да се здушно окупимо око битних ствари.
Препоруке:
40
4
54 четвртак, 11 децембар 2014 14:27
@Zoran , 3:14
Кад би овај свет функционисао искључиво у складу са оним што појединци, групе и народи желе, живели бисмо у џунгли у којој владају силеџије свих врста. Цивилизација управо значи доношење правила која сузбијају неке од "жеља" појединаца, група и народа. Нажалост, политика неких великих сила је последњих деценија антицивилизацијска јер повлађује "ономе што народ жели" а то је ништа друго него оно што је тим силама у интересу.

У Србији су 90-их лансирали паролу "желимо да живимо као сав нормалан свет, не желимо да ратујемео" што је практично био позив на дефетизам и одустајање од легитимних националних интереса.
Мека моћ Запада се управо састоји у томе да се читави народи (или бар један део довољан да спроведе обојену револуцију) убеди да жели оно што одговара западним интересима. Да ли ће успети у Турској велико је питање.
Препоруке:
32
4
55 четвртак, 11 децембар 2014 15:00
Zoran
"Нажалост, политика неких великих сила је последњих деценија антицивилизацијска"

Uvek je takva bila. Od pamtiveka. Od pre nekoliko decenija je za NAS takva jer smo na pogresnoj strani. Pre tog vremena smo bili na pravoj strani i takva politika je bila civilizacijska.

Mislis da Amerika i Tito nisu muljali sa zaracenim stranama, prodavali oruzje zaracenim stranama? Jesu, normalno, ali smo mi bili deo glavnog toka. Sada termao uz vodu i anticivilizacijska je.
Препоруке:
13
13
56 четвртак, 11 децембар 2014 15:02
српска сарма, а може и купус@ "српским" ТРОЛОВИМА!
Како је добро бити на овом сајту с времена на време, па навратити НА ИСТИ ТЕКСТ и видети "сочињенија" "наших" ТРОЛОВА! Да почнемо са "сер Јошком", коме се не свиђа помињање Трубецковљевог "Наслеђа Џингис-кана", иако НИКО ДОСАД АРГУМЕНТИМА НИЈЕ ДЕМАНТОВАО наводе и тезе из тог дела, старог скоро 90 година! "Сер Јошка" њим самим: "Монголи су стигли до нашег приморја, разорили су град Свач трајно... и нестали да се више никад не врате.. вреди повући одговарајуће паралеле са Русијом." Хммм, а што би се и враћали када су СУШТИНСКИ ПРОМЕНИЛИ и Русију и Кину, а узгред буди речено, ДОКАЗАНО (молекуларна генетика је чудо!) је да сад у свету живи око 40 милиона ДИРЕКТНИХ Џингис-канових ПОТОМАКА! Према томе "сер Јошка" врати се у "Кућу цвећа" и настави да "спаваш"! Slavomire, Slavomire, код тебе изгледа да важи "И после Коштунице Slavomir"!? Ма љуби те "необавештени" у ТВОЈЕ GAJEVIČARSKO "srpstvo"!? Сад СНС "ботови"! САМО ЗА ВАС Меденичине и Дражине најновије зај........ о АВ-АВ-у и ПОДРЕПАШИМА!?
Препоруке:
26
12
57 четвртак, 11 децембар 2014 15:47
Zoran
"У Србији су 90-их лансирали паролу "желимо да живимо као сав нормалан свет, не желимо да ратујемео" што је практично био позив на дефетизам и одустајање од легитимних националних интереса.
Мека моћ Запада се управо састоји у томе да се читави народи (или бар један део довољан да спроведе обојену револуцију) убеди да жели оно што одговара западним интересима. Да ли ће успети у Турској велико је питање."

Mozda uopste nece biti ptrebno da se tako nesto radi u Turskoj, a ja mislim tako. Turska ce uz Rusiju, ali slabo, ostaje ka Evropi i NATO-u.

Da ste stvarno bili da necete rat, ne bi bilo bombardovanja, Kosovo bi odavno otislo, verovatno i Raska, a ovako se sve oduzilo. Kao sto vidis Srbija nije pala bar 10 godina na americku meku moc, pa to ima cenu.
Препоруке:
11
11
58 четвртак, 11 децембар 2014 16:29
nenad
samo prost svet u Srbiji je danas za Rusiju. Mladi, uspesni, menadzeri i preduzetnici su za EU.
Препоруке:
7
45
59 четвртак, 11 децембар 2014 16:34
Zoran
Setili ste se Amerike kao necivilizacijske, pokvarene, od 1990. godine. Pa ona svake godine negde ratuje od 1945. do 1990. godine. Sta ste radili do tada?

Divili joj se kako jaki, kako smo sa njimja oslobodili drzavu, kako imaju naoruzanje, imaju kola,...

Niko vam nije kriv. Ona se nikad nije menjala, a vi, da li ste se menja,li, razmislite.
Препоруке:
22
9
60 четвртак, 11 децембар 2014 16:56
Reddy
Dirljivo je do suza kako pojedinci pokušavaju da istorijskim eskapadama, zaobilaženjima tipa preko preče a naokolo bliže, eskivažama i kojekakvim "snalaženjima" tumače, otkrivaju, dekodiraju postupke aktuelnog kremaljskog vladara, Vladimira Putina. Ni na pamet im ne padaju a istina je da upadljivo i ne poznaju centrifugu međunarodne politike, njene zavijutke, strmine i klance, žbunove i ćuvike. Ko bi se još setio /Đorđe i društvo mu sa sajta/ da je prinos na referentnu nemačku obligaciju ubledeo na pukih 0,67 odsto što registruje memorija od tek prerenesansnog vremena, da indeksi krajnje nezdravo dohvataju nove rekorde, da se u globalni monetarni lonac izlivaju potoci likvidnosti koji potapaju jednako i zloslutno i hendikepe i prednosti svetske konfiguracije moći. Ne mare za to ovi naši domaći analitičari-nesrećnici, sve od Đorđa pa do thinking maize-a i onog "neuzemljenog". Imaju oni preča posla da se nose sa istorijom, grigorijem, Milošem i karađorđem!?!?!? Oni su im uteha i nada,
Препоруке:
9
31
61 четвртак, 11 децембар 2014 17:05
Zoran
четвртак, 11 децембар 2014 15:29 nenad
samo prost svet u Srbiji je danas za Rusiju. Mladi, uspesni, menadzeri i preduzetnici su za EU.

-------------

Ma nije prost, kakvi. Znam doktore nauka koji su protiv Amera i za Ruse. Pa takvih je najvise po Srbiji. Garantujem ti da medju seljacim procentualno ima manje zagrizenih za Ruse nego medju doktorima nauka.

Ko god hoce da podmesti ledja debelo i POSTENO, socijalizam mu ne odgovara. Ko nece, boga moli za socijalizam.
Препоруке:
11
20
62 четвртак, 11 децембар 2014 17:13
Reddy
slatko i čokolada, potom razblažujuća limunada! Oni znaju samo za velike poteze, Borodino, Brusilovljevu ofanzivu, Belgorod i slična čuda. I sve to smestiše u beskrajnu cevku rusko-turskog gasovoda!?!?!? Gasovoda koji i bukvalno "pade s neba" kao božićni dar uzdrmanom Kremlju. Pa od toga prave neopravoslavni kermes sve u slavu tobož vaskrsnutog a već pohabanog dodvoravanja sopstvenim iluzijama. Kad nije Novorusija dobra je i hladnoratovska busija a kad nema Južnog toka dobra je i turska votka! Da li je moguće da niko u ovom komentatorskom metežu na sajtu NSPM-a nije u stanju da otčita do smeha jednostavnu enigmu kojom Zapad "mlati i klati" veliku Rusiju. Turci su tek podmetnuta bileta za ulazak u Deveti krug Danteovog pakla. Bože carja hrani a glavu sahrani!
Препоруке:
11
31
63 четвртак, 11 децембар 2014 17:20
@zoran
potpuno ste upravu, zadnjih pola stoljeća sve generacije su formatizovane zapadnom kulturom, kroz tako dugo vreme posao je trajno obavljen. I sama ta kovanica 'zapad' je rogobatna, jer kao konzumenti globalnih trendova šta je to ruska omladina, 'istok'?! Nigde veze, nikakva razlika je između mladih moskovljana ili npr. berlinaca. Naravno ovde mnogi očekuju da u genima te zapadom omađijane omladine čuči epika slavne prošlosti. Grdna je to zabluda. Po ko zna koji put,
Viktor Hugo: 'Invazija vojske se može zaustaviti ali ne i ideja čije je vreme došlo.'
Civilizacija vapi za novom humanističkom idejom, a ovo što stiže iz Rusije je tek obična frustracija.
U svim ovim 'bitkama' pobednik je nažalost uvek isti - KAPITALIZAM. Posao je već davno obavljen, zadnji ekser alternativi u kovčeg bio je pad berlinskog zida. Sve ostalo su frustracije.
Socijalizam je računao na prosvećenost, a kapitalizam ide na sigurno, podstiče prirodnu osobinu homosapiensa - gramizivost.
I tu je kraj humanizma.
Препоруке:
18
7
64 четвртак, 11 децембар 2014 17:33
синиша @ Reddy
"У регистратури" се помиње извесни Рудимир Бомбардирович Шајковски, зачетник хрватског интуалектизирања, ако такво нешто и постоји. Касније се томе неразумљивом дискурсу придружио очигледно интелектуални узор и модел, да не кажем мустра извесни загорски уча Кардељ чијим стилом је потпуно преплављен "наш" Црвенко.

Након неразумљиве тираде долази јако разумљива, али ничим поткрепљена теза " Русија губи". А што губи? Јер тако наш Црвенко воли. А што воли? Јер Путин не мисли као он, а то значи да није аустро-марксиста ма шта то значилчо, а не значи углавном ништа.

Истина о Јужном току је простија него што Црвенко тврди и мисли. Истина је да Руси неће да доводе плин у Европску унију, чак и да им то ЕУ одобри под било којим условима.

А зашто би?
Шта ће ЕУ руски гас. Могу они и без њега.
Шта ће им електране на гас, могу Руси да их направе па да им извозе струју.

А шта ће да продају гас Турској, кад могу Индији.

Могу, али кад ојачају Турску ето Турске поново под Бечом.
Препоруке:
27
6
65 четвртак, 11 децембар 2014 17:39
pradeda Jovo @ siniša
Gledaj sinke, možda Ameri i nisu Jupiter, ali ti bi lako mogao da budeš ono drugo...
Препоруке:
15
21
66 четвртак, 11 децембар 2014 17:54
Бране, Италија
Када сам ја пре пар месеци рекао да је Путин провоцирао запад и да је сада добио оно што је заслужио скакали сте 2м од земље називајући ме свакаквим именима. Наравно модератор је то све објавио, а сада видим да и Вукадиновић говори о неким Путиновим водствима 4:0 итд. Мени је занимљиво и како Вукадиновић покушава да мало умањи бугарску, а увећа српску кривицу око ЈТ. Џабе вам то Ђорђе, Бугари су ионако руски фаворити на Балкану и не могу их никада увредити баш као што их ми не можемо одобровољити. мада ко зна, можда су и они неки Бугари ?! Да не кажем колико је опасно посипати се пепелом на Балкану, где комшија само чека да ти забије нош у леђа. Но, било како било, проруска политика у Србији сваким даном губи све више. И то не зато што ја тако хоћу или Американци или римокатолички папа, већ из простог разлога што Путинова Русија нема никакав озбиљан план за Балкан већ само покушава да нешто ушићари. Морали би сте то да видите.
Препоруке:
19
47
67 четвртак, 11 децембар 2014 18:43
Johnny
@ Бране ,Италија
Брашно ..брашно ..где је брашно ? Нема чак ни мекиња !!
Препоруке:
17
5
68 четвртак, 11 децембар 2014 19:15
Велизар М.
Одоше коментари опет под облаке. Хајде мало да се вратимо на текст:
Објективно гледано, Русија је данас у врло тешком положају. Али је он ипак неупоредив са положајем из зиме 1812, зиме 1941. или зиме 1991. (и социо-економског колапса који је следио након тога).

Ово је потпуно тачно и веома важно. Русија јесте у узлазној путањи и њени непријатељи неће чекати да постане неупитно јака. Напашће док још имају шансу или мисле да је имају. Руси то одлично знају. Зато све акције и Русије и запада треба гледати кроз тај филтер. Русија се измиче, привремено напушта терен чија би одбрана била прескупа (и за коју се противник припремао - Кијев), утврђује се на местима за које план напада није унапред припремљен (Крим, Новорусија), разбија или слаби противничка савезништва (Турска, Јапан, Немачка?) и ствара нове позиције (Турска?). Све су то припремне активности. Било би неозбиљно тврдити да ће Турска наједном променити страну. Полако, свашта ћемо још видети.
Препоруке:
29
6
69 четвртак, 11 децембар 2014 19:37
veca vestica
DOPUNA.

Ovde u komentarima provejava da rusi nisu "ocekivali" da se sprema MAJDAN u Kijevu.Moraju citaoci da budu upuceni da rusi imaju na "slepere" insajdere po celoj Ukrajini.Dok je trajao puc u Kijevu rusi su spremili Krim,to je ove na zapadu iznenadilo.Pod br.2.rusi imaju zlata da poplocaju celu Moskvu a da zlatne rezerve to ne osete.Zapad pokusava da usicari nesto na galamu,ali to traljavo ide,za sankcije koje su uveli rusima,rusi kao stari prevaranti "kukaju" kako im to pravi veliku stetu.A sustina je da zapad prema proceni vise gubu nego rusi.
Препоруке:
30
4
70 четвртак, 11 децембар 2014 19:54
@српска сарма,
ДОКАЗАНО (молекуларна генетика је чудо!) је да сад у свету живи око 40 милиона ДИРЕКТНИХ Џингис-канових ПОТОМАКА!“

Неки врло образовани људи имају своје мишљење о тризомији 21. пара, и залуталим Кановим потомцима. Понеко има несрећу да у кући гледа директног Џингис -кановог потомка целог (његовог) живота, па се он и жена међусобно оптужују, ко је крив итд. Међутим, једна врло озбиљна педијатреса ми је, давно рекла, да читави народи већ имају синдром. Ако се још сећате шта је генетика, ако вам Тојнби није памет попио, можда можете и неки закључак да извучете. Онако смело, авантуристички, као прави Краљевчанин. Дакле, прст у нос, седите на шољу, и напните вијуге. П.С. прочитајте књигу „Заробљеници пантеровог кланца“, Вахтанга Анањана, тамо је све речено
Препоруке:
9
5
71 четвртак, 11 децембар 2014 19:57
СР ЈУГОСЛАВИЈА
Силна Русија у тешком положају???То је бесмислена тврдња. Они Русији не могу ништа!!! Само материјалистички ограничен ум може да поверује да ће замрзавање плата или њихово незнатно смањење да промени нешто у односу грађана према властима у Русији. У тешком положају су економије колонизованих земаља. Русија никада није била снажнија и биће све снажнија. Тенденција је да се све више држава ослобађа империјалистичког зла које ће доживети слом. Почеће са распадом ЕУ. Живи били па видели.
Препоруке:
29
9
72 четвртак, 11 децембар 2014 20:38
синиша @ Бране Италија
Има још планова за Балкан. Први план је изградња нуклеарне електране у Бугарској. Алтернатива тој нуклеарки је био Јужни ток. Значи ипак нуклеарка. И то руска.

Шта је од то двоје исплативије за Русију. Нуклеарка.

А има и план Д. Русија на својој граници гради све једну до друге еклектране на гас и гас не извози у Европу никако. Шта ће Евтропи гас. Можемо да пошаљемо Брану и Црвенка да секу балване у Сибиру са Ивом Јосиповићем који хоће да буде енергетски гигант секући дрва у Сибиру.

А шта је план Ц. План Ц је ипак продавање Турској гаса и омогућавање Турској да на њеној граници цела Евтропа купује гас. А последице тог потеза су јачањее Турске до нивоа Евтропе, а можда и изнад.

Иначе ти везани потези, Турски гасни ток, нуклеарка у Бугарској у шаху се зову маска. ЕУ се нашла на линији ловца и топа, којима по истим тим линијама стоји краљица, а ЕУ је поставила краљицу испред краља и нашла се на удару топа, а не може да се измакне.

Ту ни трикови не помажу.
Препоруке:
33
5
73 четвртак, 11 децембар 2014 21:20
Теофил од Византије@Reddy@поздрав за синишу и сјајне коментаторе
Аустро марксисто и проусташки неоТитоисто, шта је то с тобом у последње време?Опет си доживео нокаут од правог левичара и интелектуалца Синише, кога би свако од нас родољуба пожелео би за пријатеља. Друг Синиша ме по принципијелности и поштењу подсећа на мог оца (комунисту и врхунског правника) само што отац није досегао његово знање и интелект. Ценим, врло добра запажања господина Вукадиновића. Велики поздрав за увек сјајне и духовите коментаторе (Унапред се извињавам што ћу случајно неке изоставити): @; српска сарма, а може и купус; Сељак Беземљаш;...П.С: Reddy Видим да си се баш потрудио да ти коментар лепо (онако стилски) звучи. Има ту свачега, и eskapadе и zavijutaka, strmina i klanca, žbunovа i ćuvikа,...... једино што фали неки смислени садржај. Мани се више анализа, рецимо да ли си опробао у поезији?
Препоруке:
24
8
74 четвртак, 11 децембар 2014 22:39
Byakuya-sama
@четвртак, 11 децембар 2014 08:30 Сељак Беземљаш

1829.?

Ne beše neki ustanak na Peloponezu prvo, organozovan i finansiran od strane Rusije, Britanije...

Pa kad nisu uspeli da stvore 'realnost na terenu', onda krenuše otvoreno na Tursku, svi zajedno.

Rezultat je bio Grčka(Peloponez,Atika) nezavisna(a bankrot:)), Rusiji stvaranje njenoh satelita na Crnom moru, Britaniji Krit, Francuskoj dobar deo severne Afrike.

Da li je tako ili ne?


@четвртак, 11 децембар 2014 16:54 Бране, Италија


Ponekad ti se baš zalomi da imaš odličan komentar(ne često), ali ovaj je odličan.
Препоруке:
5
7
75 четвртак, 11 децембар 2014 22:57
српска сарма, а може и пасуљ@ Опа Ђурђо! (Наравно, Шојић!) Прешли смо на ЛИЧНЕ нападе!?
НЕИМЕНТОВАНИ ЋИРИЛИЧАРИ (за ово, свака част!) су се баш наврзли! Ајмо да коментаришемо БРЉОТИНЕ: "Неки врло образовани људи имају своје мишљење о тризомији 21. пара, и залуталим Кановим потомцима." Прво, нађен је ГЕНЕТИЧКИ маркер (који вероватно потиче од неког БЛИСКОГ Џингис-кановог претка), а кога сада носи 40 милиона људи широм Евроазије! Друго МОНГОЛОИДНОСТ (тј. тризомија 21-ог пара хромозома) нема везе са Монголима, већ са ИЗГЛЕДОМ ЛИЦА тих несрећника које ПОДСЕЋА на лице Монгола!? Него, да Ви нисте "малкице" РАСИСТА!? Ајмо даље: "Понеко има несрећу да у кући гледа директног Џингис-кановог потомка целог (његовог) живота, па се он и жена међусобно оптужују, ко је крив итд. Међутим, једна врло озбиљна педијатреса ми је, давно рекла, да читави народи већ имају синдром." Хммм, има разлике између АГРЕСИЈЕ и СТРАСТИ, бар по покојном Јови Рашковићу!? Но, док је АГРЕСИЈА Џингис-кана, иако КРВОЛОЧНА, ипак била УСМЕРЕНА, СТРАСНА АГРЕСИЈА незадовољних супружника је СТАРИЈА и од Џингис-кана!
Препоруке:
12
7
76 четвртак, 11 децембар 2014 23:08
Рђосав
То јест, Русија ће након овог искуства бити или јасније и одлучније присутна на овом простору – или ће, пак, руски утицај бити у потпуности потиснут из Србије и са Балкана.
- аутор кан-да подразумева да је Балкан некаква вредност по себи, па ће сад Руси много да се насекирају што га "губе"?!

- а шта губе? Подле и покварене балканске једноверне и једнородне народе Бугаре и Србе које су стотину пута ослобађали од тих Турака, па Немаца... - а сад Бугари и Срби (са својом истакнутом подврстом: Црногорцима!) изабраше да буду немачки коњушари, а против Русије? Па да ли такви народи уопште заслужују државност? па нек се врати Отоманска империја, све до Пеште - то Русима не прави проблем, уопште. Напротив, упрошћава геополитичку карту, смањује број непознатих у великој једначини.

- Бугарска и Србија, са руске тачке гледишта, нису вредне ни досадашњих руских напора и доприноса њиховом постојању. Тачније - нису вредне ни самог постојања. Баш Русе заболе за такав Балкан...
Препоруке:
23
11
77 четвртак, 11 децембар 2014 23:09
српска сарма, а може и пасуљ@ Oпа Ђурђо! (Наравно, Шојић!) Почели су ЛИЧНИ напади! наставак
Обашка оно "педијатреса" која ОДАЈЕ опонентову ПОЛИТ-"КОРЕКТНОСТ", што је само по себи NON-SENCE! Према томе, повезивање БРАЧНИХ СВАЂА (забележено и у Сократовом животу и прикљученијама!) са Џингис-каном је passe! ЗАШТО не и брачни (не)"друг" као "Хитлер" или тсл.!? Идемо даље са БРЉОТИНАМА: "Ако се још сећате шта је генетика, ако вам Тојнби није памет попио, можда можете и неки закључак да извучете. Онако смело, авантуристички, као прави Краљевчанин. Дакле, прст у нос, седите на шољу, и напните вијуге. П.С. прочитајте књигу „Заробљеници пантеровог кланца“, Вахтанга Анањана, тамо је све речено..." Охо-хо, баш смо "изненађени& увређени" и то СВЕ НА ЋИРИЛИЦИ (за ЊУ, свака част!), но ништа зато, не љутим се у вези медитације, а на шољи!? Кад могу и "цареви" тамо да "иду пешке", што не бих медитирао!? Како рече мој колега хемичар: "НИШТА не смрди, већ само НЕПРИЈАТНО МИРИШЕ!" Тако НИ Сократовим саговорницима у симпозионима није сметало његово НЕКУПАЊЕ, па што би мом медитирању "на ноши"!?
Препоруке:
9
6
78 четвртак, 11 децембар 2014 23:22
српска сарма, а може и пасуљ@ Oпа Ђурђо! (Наравно, Шојић!) Почели су ЛИЧНИ напади! крај!
И "Last but not least" нисам читао „Заробљеници пантеровог кланца“, Вахтанга Анањана, очигледно Јерменина, преферирам Гајту Газданова, Осетина!? Човек био на страни "белих", деценијама таксирао по Паризу, а и шире, успут и пискарао ДОБРЕ СТВАРИ!? Шта ћете, у његово време није било интернета, ни коментатора "угодних", а и муштерије по таксијима су га "пелцовале" против ОВАКВИХ опонената!? Него, чини ми се да је Друг "Reddy" остао ДОСЛЕДАН СЕБИ!? Него, да се неким случајем сад некако појави рахметли Зуко Џумхур, мислим да би МОРАО да МЕЊА актере његове бесмртне карикатуре: Маркс пише "Капитал", а изнад његовог радног стола виси СТАЉИНОВА слика!? Сад би место Стаљинове стајала "Reddy"-јева слика!? Да отпишемо "боранију" као моја маленкост или г-дин "сељак беземљаш", али ни Ђорђе Вукадиновић није лепо прошао, па чак и Путину "бриде образи" од "Reddy"-јевих "ћушки"!? Према томе НЕПОЗНАТИ ГОРЕИМЕНТОВАНИ опоненту, имате много "бољих" ПРИМЕРАКА (нпр. "Reddy") за "анализе" Ваше "педијатресе"!?
Препоруке:
12
8
79 четвртак, 11 децембар 2014 23:33
српска сарма, а може и пасуљ@ Byakuya-sama @четвртак, 11 децембар 2014 08:30 Сељак Беземљаш
Није моје да се мешам у туђе полемике, али ГРЕШИТЕ! Рецимо Ваше: "1829.? Ne beše neki ustanak na Peloponezu prvo, organozovan i finansiran od strane Rusije, Britanije... Pa kad nisu uspeli da stvore 'realnost na terenu', onda krenuše otvoreno na Tursku, svi zajedno. Rezultat je bio Grčka (Peloponez, Atika) nezavisna(a bankrot:)), Rusiji stvaranje njenoh satelita na Crnom moru, Britaniji Krit, Francuskoj dobar deo severne Afrike." Прво, Русија је у КОПНЕНОМ рату са Турском дошла до Једрена на западу и Трапезунта на истоку, али се ПОТОМ ПОВУКЛА из Бугарске, Влашке и Молдавије, при чему је Бугарска остала под НЕПОСРЕДНОМ Портином управом, а Молдавија и Влашка су и даље биле под врховним турским суверенитетом, једино што је Русија постала њихов покровитељ, као и покровитељ АУТОНОМНЕ Србије (1-ви и 2-ги Хатишериф 1830 и 1833). Друго, Британија је добила ЈОНСКА ОСТРВА (Крф и остала), а не Крит, који је остао Турској. Док је Француска НАПАЛА Алжир, као земљу под турским сизеренством!?
Препоруке:
9
8
80 четвртак, 11 децембар 2014 23:41
@српска сарма
да Ви нисте "малкице" РАСИСТА!?"


А што „малкице“?
Препоруке:
12
1
81 четвртак, 11 децембар 2014 23:47
српска сарма, а може и пасуљ@ Byakuya-sama @четвртак, 11 децембар 2014 08:30 Сељак Беземљаш, наставак и крај
Сва та достигнућа Русије била су у потпуности ПРЕКРИЖЕНА Кримским ратом 1853-56 кад се ЦЕЛА ОНДАЊА "ЕУ" (укључујући и тад млађаног кајзера Фрању Јосипа, коме руски цар Николај 1-ви, неку годину ПРЕ ТОГА СПАСЕ ПРЕСТО сломивши мађарски устанак 1848-49) придружила Турској против Русије!? Очигледно је да и овај ЗАСАД "теоријски" договор (тачније "писмо о намерама") Русије и Турске доводи до КОНСТЕРНАЦИЈЕ модерну ЕУ, тако да само "слеп код очију" може да пренебрегне његов ЕВИДЕНТАН ГЕОСТРАТЕШКИ ЗНАЧАЈ!? Наравно, у њему има КРУПНИХ ПУКОТИНА (нпр. РАЗЛИЧИТИ ставови Ердогана и Путина око Сирије), али факат је да док Империја ЕВЕНТУАЛНО СТОПИРА и овај руски план, у међувремену ће Русија У ПОТПУНОСТИ ЗАВРШИТИ ГАСОВОДЕ и НАФТОВОДЕ ка Кини, чиме ће не само свој гас и нафту усмеравати према Далеком Истоку, већ и гас и нафту бивших совјетских средњоазијских република!? Према томе, од "Набука", ТАП-а и иних ГАСНИХ снова Империјиних НЕМА НИШТА, а КИНЕСКА ГЛАД за ЕНЕРГИЈОМ ДИЋИ ће ЦЕНЕ ГАСА ДО НЕБА!
Препоруке:
15
7
82 четвртак, 11 децембар 2014 23:52
ТОПОЉ
@Reddy...Једина држава на овоме свијету(ово добро запамти што ћу написати)која може без проблема одбити било чији нуклеарни напад јесте Русија.Више нико на овоме свијету.Ни Американци,надобудни,нахваљени,и ко зна какви све не.Искључиво и само Русија.Кини свака част,али она је свијетлосним годинама иза Русије по питању наоружања.Ти руску политику не разумијеш.И не само ти.Многи је погрешно тумаче.Путина разумијеш још мање.Тај човјек је нешто наднаравно,као и држава коју је створио са својим најбољим сарадницима.Такозване санкције,Русији не могу ништа.Што их више уводе,Руси све више воле Путина и све више мрзе Америку као и Запад.Путин је могао наредити да руска армија уништи Бугарску до непрепознатљивости.Исто тако и Литванију,чија предсједница Русију назива терористичком.Русија може да уништи комплетну ЕУ за око 90-120с.Без икаквих посљедица по Русију.Ово вриједи и за С.А.Д.Већ су им показали у Црном мору неке трикове.Може Русија без тих америчких лизи.....Свијет без Русије не може.
Препоруке:
25
5
83 петак, 12 децембар 2014 00:14
српска сарма, а може и пасуљ
Пошто видим да су овде УДРУЖИЛИ антипутинисти И ДЕСНИ, а Бога ми И ЛЕВИ, а не "недостаје" НИ "необавештених" (Slavomire, где си!?), ред би био да их по СТАРОМ, али ДОБРОМ ПРИНЦИПУ да "слика говори више од хиљаду речи" РАЗУВЕРИМ!? У том смислу, мада није директно везана са конкретном темом, али јесте са Путиновом ШИРОКОМ СТРАТЕГИЈОМ, препоручујем да погледате на сајту Руског пролећа текст "«Мосийчук, трепещи» — чеченский добровольческий спецназ прибыл в ДНР (видео+фото)" (линк: http://rusvesna.su/news/1418255711), где се говори о доспећу ЧЕЧЕНСКИХ ДОБРОВОЉАЦА у Доњецку Народну Републику, ради њене ОДБРАНЕ!? Иначе у наслову предметног текста апострофиран је Љашков "војсковођа" Мосијчук, који је ОЛАКО претио чеченском председнику Рамазану Кадирову!? Чечени су стигли, па их ГЛЕДАЈТЕ на чак 10 (десет) слика!? Шта кажете!? Баш ко што некад говораше Данило Петровић, књаз СРПСКЕ Црне Горе и Брда: "Не знам рећи, али знам СЈЕЋИ!" Јел тако Друже "Reddy"!?
Препоруке:
12
9
84 петак, 12 децембар 2014 00:28
Рђосав
ТОПОЉ:
@Reddy...Једина држава на овоме свијету(ово добро запамти што ћу написати)која може без проблема одбити било чији нуклеарни напад јесте Русија.Више нико на овоме свијету.Ни Американци,надобудни,нахваљени,и ко зна какви све не.Искључиво и само Русија.
- овде си 100% у праву (извини што се мешам) - чак и у случају тоталног нуклеарног рата Русија би опстала. Претрпела велику штету али и опстала. Територија плус супериорне ракете.

- а Америке више не би било на "политичкој карти света". Можда неки Тексас, Калифорнија и још неколико државица. Али УСА - више не.

- знају они то. Зато само лају.
Препоруке:
21
1
85 петак, 12 децембар 2014 00:51
ТОПОЉ
@Рђосав...Драго ми је што иима људи који разумију руску војну моћ.Ја сам коментар и написао због чињенице да нико на овоме свијету не може предвидјети понашање предсједника Путина захваљајући војној супериорности Русије у односу на све остале.Ми данас гледамо тзв.ЕУ а сутра већ можемо гледати згариште исте.То је оно што не разумије @Reddy.Искључиво пласира бајке о економској величини Запада,само то данас не пије воде.Колико нуклеарних бојевих глава толико суверености.Шта вриједи Њемачкој њена економија кад нема суверенитет.Није војна мега сила и зато понизно слуша Америку.Имао је и Гадафи економију,и то не било какву.Нажалост,није имао довољно јаку војску да узврати нацистима.Свако добро и све најбоље!!
Препоруке:
26
4
86 петак, 12 децембар 2014 01:47
за "вецу вештицу", "ср југославију" и сличне ложаче
Хајде да престанемо са ложењем типа "Русији нико ништа не може", "све су то Руси знали и предвидели", "има Русија злата да поплоча не знам ни ја шта" итд. Такве галамџије обично прве подвију реп и први промене ћурак. Погледајте само данашње напредњаке, тако су и они били највећи Срби и русофили.
Препоруке:
12
13
87 петак, 12 децембар 2014 04:04
veca vestica
Za xxx

Opet imas nekih problema,verovatno sanjas ruse na TERAZIJAMA.Jedno obavestenje cu onako ofrlje da ti dam, kad si spomenuo ono oko zlata.Posle raspada SSSR-a cena jedne dijamanske narukvice u Cirihu je bila 80.000 SF,pa je odjednom "pala" na 15.000 SF.Pitas se kako je to moguce? pa objasnjenje je prosto,ljudi bliski vlasti u Rusiji su donosili nebrusene dijamante u NAJLON KESAMA.Preplavili su zapad,a o zlatu da ti ne govorim.O cemu se tu onda radi,obican svet samo moze o tome da sanja.
Препоруке:
6
7
88 петак, 12 децембар 2014 07:43
СР ЈУГОСЛАВИЈА
@ за "вецу вештицу", "ср југославију" и сличне ложаче

Будите уверени да вам западна пропаганда сервира бајке о могућностима рушења власти у Русији путем обојене револуције. Ако којим случајем верујете у војни пораз Русије, онда сте посебно наивни. Само толико.
Препоруке:
19
5
89 петак, 12 децембар 2014 08:58
важна напомена
Такође, као што је речено, ни руска политика у и према Србији није била увек довољно јасна и профилисана. Тачније, сувише је било различитих порука, са различитих нивоа – уз кључно потцењивање значаја „меке моћи“ и ослањање на проблематичну логику „није важно шта српска власт прича, није важно ни што иду ка ЕУ, није важно што се у јавности и медијима води перфидна антируска кампања, само да ми протерамо цеви, а после ће све доћи на своје место“

Ово је можда најбољи и најсажетији опис мањкавости руског наступа у Србији. И још кад се на то надовеже неискреност и глупост домаћих актера добијамо то што имамо, то јест, добро да није још и горе, што не значи и да неће бити.
Препоруке:
10
3
90 петак, 12 децембар 2014 09:43
лицермери без краја
Али ово је ипак најсмешнији део.
Зато су се одмах узмували и разлетели, а бројни емисари похитали у Анкару да – без икаквог зазора или блама – поруче како Турска, коју иначе деценијама понижавају и држе као политичког парију у статусу „кандидата за кандидата“ одједном „има јасну европску перспективу“ и како се на њу „озбиљно рачуна у заједници европских народа“.
Препоруке:
8
2
91 петак, 12 децембар 2014 10:42
Сељак Беземљаш
српска сарма, а може и пасуљ@ Byakuya-sama @четвртак, 11 децембар 2014 08:30 Сељак Беземљаш, наставак и крај
"Сва та достигнућа Русије била су у потпуности ПРЕКРИЖЕНА Кримским ратом 1853-56"

Суштински Кримски рат је почео из геостратешких разлога.Да се Русија сведе на територију пре Петра Великог и збрише са карте.
Формални повод за рат је руска заштита православља у Светој земљи и на Балкану.
Тако да ово ваше "ПРЕКРИЖИТИ" звучи тачно.

Мада бих рекао да се овде ради о врло честој и из мени нејасних разлога код већине народа уобичајеној грешци да се УМЕСТО ПРЕЦРТАТИ ПИШЕ ПРЕ КРИЖ ИТИ.
Не замерите пријатељу.

Иначе све је на свом месту.
Када је Европа мирна а Русија слаба ми страдамо.Када Русија ојача нама крене.
Да буде што није било, може само ако би јачала сарадња Турске и Русије.
Препоруке:
16
6
92 петак, 12 децембар 2014 11:58
богме
Судећи по броју минуса на прве коментаре, ботови су на висини задатка. Биће повишице или бар бонуса за предстојеће празнике:)
Препоруке:
14
7
93 петак, 12 децембар 2014 12:27
goran
Odličan tekst. Ipak moram dodati, kako nema govora o kiksu ruske politike previdom Majdana. Majdan je realnost (zapadne) Ukrajine, ka što je Hrvatska bila realnost SFRJ. To, da je Ukrajina (i SFRJ) raspala nije nikakav previd ili zlo već neminovnost. Pogrešno je smatrati kako se Rusija mora iscrpljivati manevriranjem oko delova naroda koji svoje interese gledaju drugamo. Ako Jacenjuk hoće u Evropu - neka mu je; Rusiji nije nimalo potreban. Rusija neka odcepi jugoistočnu Ukrajinu i od nje napravi sebi prijateljsku državu, poput Belorusije.
Препоруке:
13
11
94 петак, 12 децембар 2014 13:19
Кијев није "западна Украјина"
Горане, слажем се да се не треба исцрпљивати са непријатељском популацијом Галиције и западне Украјине, али то не значи да је Мајдан требало допустити, или не спречити ако је икако било могућности. Јер вам са пучем у Кијеву није отпао само запад него и цела централна Украјина са Кијевом који је колевка руске државе, као и већи део Истока. Тако да Вам, нажалост, није добар аргумент.
Препоруке:
4
11
95 петак, 12 децембар 2014 13:21
Петар Велики
Русија је већ неколико пута била у тешкој ситуацији. Једини пут кад суњени непријатељи са запада били близу њеног уништења је увођење комунизма од старне западе олигархије. Проћи ће и ово. Пар година биће тешко али кад се ова олуја прође почеће игранка без престанка. Надам се да ће Русија и сам Путин овај притисак издржати. Чак шта више верујем у то. Још увек постоји могућност да Русија Немачкој, и њеним сателитима уведе озбиљније санкције као одговор на овај дефакто економски рат. Русија је ту у предности јер се њен народ кроз историју суочавао се са много горим стварима док размажени становници запада рушиће своје властодржце чим осете пад животног стандарда. За горе поменуту анализу све похвале.
Препоруке:
12
9
96 петак, 12 децембар 2014 13:47
rt.com tamo sve objasnjavaju sjajni ameri i svi koji rade za russe i za rt
Srbi gledajte rt i tamo sve imate
o cemu se radi
ako imate tvs
Nemojte da pricate napamet i gluposti
Russi jako dobro znaju sta rade
i ucraina nije bila russija sada je rusija stavila pod kontrolu veliki deo crnog mora i sada neka otvaraju hotele tamo ...
ucraina je nista
a rat je
na severu
Pricaju srbi mi u svedskoj mi na baltiku i bla bla
i sve lepo
kako lepo tamo russija prelece nuklearnim bombarderima do nemacke i kaliningrada i rat je
a nato ...to je glupost sveta
i ovde je nejasno koju svest imaju nemci
kada danas strajjuje italija i sta mi to sa fijatom radimo kada italija strajkuje danas a za par dana bruxell sta mi to ko smo mi
pa olos vodi srbiju
skroz je upropastio
sa idiotismom
pozdrav a asija se nemoze nacuditi idiotima i olosu srbima , pozdrav i pozdrav za cuvenog mr seselja i sjajan gaf i tip ....xinnien kuaile 2015 bozic svima i hristos se rodi
Препоруке:
13
7
97 петак, 12 децембар 2014 15:16
P
Žao mi je što na izvestan način zloupotrebljavam prostor za komentare povodom ovog članka g. Vukadinovića, ali bio bih mu zahvalan ako bi se osvrnuo i komentarisao tvrdnju Vilijama Engdala, da su dva ministra vlade Srbije /unutrašnjih poslova i pravde/ vodili pregovore sa Majklom Kirbijem o dolasku američkih zvaničnika koji su nadležni za "suzbijanje" prometa droga. Po tvrdnji Engdala ne radi se o potpisivanju dogovora sa DEA nego sa CIA, koja je glavni distributer, korisnik i upravljač od novca dobivenog prodajom droge.
Препоруке:
19
0
98 петак, 12 децембар 2014 15:47
ak
@ Seljak bezemljas

Na onaj vas prvi komentar da kazem,da nisu "nasi" slicno pripojili sever Kosmeta kao sto je Hruscov pripojio Ukrajini Krim,nasi su pripojili celi Kosmet
siptarima 1945.e jer prethodno nikada nije postojao Kosmet kao bilo kakva administrativna jedinica u kraljevini Jugoslaviji.Tada su postojali najvise okruzi kao oblik teritorijalne organizacije drzave.Kako vi(i ne samo vi)iznosite ispada da je samo sever Kosmeta bio srpski a ostatak je oduvek i prirodno bio siptarski.Da samo podsetim u tzv.sever Kosmeta pre 1961.e su spadali samo Leposavic,Lesak i Zubin Potok,ali vi necete naci razliku kada odete tamo u ambijentu u odnosu na "siptarski" Zvecan',K.Mitrovicu,Vucitrn,Gracanicu,Kosovsku Kamenicu i Strpce.
Препоруке:
6
0
99 петак, 12 децембар 2014 15:51
Г.С.
Ако се још увек не зна(?) шта је Турска одлучила,бар се зна шта је изјавио њен званичник:

Глава МИДа Турции Мовлуд Чавушоглу заявил: "Мы рассмотрим и оценим предложение Владимира Путина по новому газопроводу через Турцию. Но приоритетом для Турции является проект TANAP".
Препоруке:
2
0
100 петак, 12 децембар 2014 16:39
Поштовалац НСПМ
Анализа је реална и указује на дубину сукоба између не само запада и Русије већ запада и истока. Турска је показала да је озбиљна земља и да води државотворну политику. Чега се то Турска није уплашила а претпоставила да ће јој требати и сутра? У овим питањима лежи одговор на Турски поступак. Зашто је Путин повукао овакав потез и колико је блокирао НАТО на евроазијској позицији. Какву ће санкцију ЕУ тек да извуче из неконструктивне економске пилотике и санкција према Русији је последица коју ће тек да у будућности обрачунавају. Једно је сигурно Русија је устала и њено време тек долази на дужи временски рок она је у стању да опстане а да ли такву виталност има и запад а за нас пре свега ЕУ је питање. Мислим да ће пролеме осетити прво најсиромашније земље ЕУ и оне које теже економском расту зато што се Немачка и остале развијене економије неће одрећи свог колача биће оптерећене САД захтевима. Живела Србија.
Препоруке:
7
0
101 петак, 12 децембар 2014 17:04
Peter RV
Ne slazem se sa ovim Vukadinovicevim dramaticnim, 'ruskim biti ili ne biti na Balkanu'.
Rusi znaju da srpskom narodu (a to i nas narod zna) nema spasa bez njih- tako, da kad god se odluce da predju u stvarnu ofanzivu na Balkanu, imace u nama saveznike.
Zasad, vazno je samo da Rusija ojaca.
To sto mi nemamo strpljenja, nije krivica Rusa.
Oni nam nijesu organizovali peti Oktobar!
Препоруке:
17
8
102 петак, 12 децембар 2014 17:11
@ Рђосав, Четвртак, 22:08
„...а шта губе? Подле и покварене балканске једноверне и једнородне народе Бугаре и Србе које су стотину пута ослобађали од тих Турака, па Немаца... - а сад Бугари и Срби (са својом истакнутом подврстом: Црногорцима!)...“

„Сјајни су момци ови Срби, они умеју да бране своју земљу. Тек у Србији 1914. схватио сам да је љубав према слободи малих народа јача сила од насиља великих и моћних. Тек у Србији сам схватио да неумитна сила-воља савлађује све, а да је слабост силе у томе што верује у силу.“(Егон Ервин Киш, аустроугарски војник и писац)

Тај слободарски, истинољубив, правдољубив, аутентично демократски, храбар и изнад свега државотворан народ убраја, нажалост, међу своје припаднике и знатан број бедника и презрења достојних сподоба, србомрзитеља и пљувача по сопственој браћи, који се усуђују да српски народ назову подлим и поквареним.
Препоруке:
14
4
103 петак, 12 децембар 2014 17:46
Ginter Zibert
@Reddy
Čitajući vaše komentare,čovek uvek može da dozna, kakav se alkohol troši kod manjih i većih igrača na političkoj sceni.Sad spomenuste "tursku vodku",pa dajte, kažite ko pije bolje piće Erdogan ili Francetić? Za Dražinu prepečenicu vas neću pitati ,jer ste rekli da je ista kao i Francetićeva...
Препоруке:
5
4
104 петак, 12 децембар 2014 18:29
Reddy
Ginter Zibert

Erdogan ne pije već iz poznatih razloga a "turska vodka" je za mene nepoznat destilat. Možda ste vi upućeniji, pa, izvol'te!
Препоруке:
3
5
105 петак, 12 децембар 2014 18:33
Reddy
@@Рђосав

Косово, моје драго огледало истинољубивости, слободарства, храбрости и јуначности........
Где стати а да вам не припадне мука?
Препоруке:
4
7
106 петак, 12 децембар 2014 18:46
телетабис
Пажљиво сам читао и текст и коментаре и морам да приметим нешто заједничко у свему овоме:

1. Чланак је коректан са становишта Србина. Ми се убисмо анализирајући да ли је тамо неко против некога повео или није или шта већ. Постоји једна врло једноставна ствар: ја имам робу и нудим је ономе ко хоће да је купи. За мене уговор о градњи гасовода са Турком је ствар две суверене земље а нјважнија ствар везана за њега се прећуткује: плаћање у валутама земаља потписницаплаћање у валутама земаља потписница.

2. Где је Србија у целој ствари? Нигде је најтачнији одговор. Ми и када коментаришемо не видимо даље од ЕУ, то је наш цео Свет. Постоје још многе земље, још многи континенти, ко ми не верује нека погледа глобус. Ми имамо поглед на Свет исти онолики који има и коњ коме су стављени ђозлуци.

Крајње је време растеретити свој мозак од свакодневице, која је тако суморна, и покушати да схватимо своје место у свему и како да се извучемо.

Запамтите није Свет ЕУ.
Препоруке:
9
1
107 петак, 12 децембар 2014 18:47
Ginter Zibert
@Reddy
Zar vi ne rekoste:"kad nema Južnog toka, dobra je i turska vodka".Dakle,
očigledno ste kompetentni za to pitanje.Dajte, molim vas,Erdogan ne pije!?!?Pa vi očigledno smatrate da je on idealista kao vi...ili bi želeli da se stekne takav utisak...
Препоруке:
7
4
108 петак, 12 децембар 2014 18:50
Бели Орао
80:30 за ћирилицу.
Препоруке:
12
4
109 петак, 12 децембар 2014 19:01
Сељак Беземљаш
АК
У праву сте. Био сам непрецизан.Север су додали накнадно.
Катастарски, са севера Косова излази се до Панчићевог врха. Са тог врха Копаоника види се цела Србија.
Иза одлуке, стајали су по мом личном мишљењу стратешки разлози.

Није оправдање за моју непрецизност, али више пута сам писао о стратегији разбијања српског етничког простора.
Препоруке:
8
4
110 петак, 12 децембар 2014 19:17
српска сарма, а може и пасуљ @Reddy @Ginter Zibert
Коментар: "Erdogan ne pije već iz poznatih razloga a "turska vodka" je za mene nepoznat destilat. Možda ste vi upućeniji, pa, izvol'te!" Друже "Reddy", однос Турака и алкохола НИЈЕ једнозначан. Југоисточни део Турске око Адане, према граници са Сиријом је познати ВИНОГРАДАРСКИ крај, а Турци ПРОИЗВОДЕ неколико ИЗВРСНИХ ВИНА, од којих сам нека дегустирао, кад сам послом тамо био у марту. Такође сам видео кад познати турски проф. Ismail Cakmak (Sabanci Univercity, Istanbul) наздравља и ИСПИЈА ЧАШУ ВИНА!? Поред тога и други Турци присутни на том скупу ИСПИЈАЛИ су ВИНО, умерено и отмено, али ДО ДНА! Даље, оснивач модерне Турске Мустафа Кемал Ататурк је био ПОЗНАТИ ПИЈАНИЦА, па се цироза јетре узима као један од узрока његове преране смрти!? Више турских султана имало је надимке "ПИЈАНИЦА", а 2009 на једном међународном скупу у Београду, бројни присутни Турци су се ИНТЕРЕСОВАЛИ, али и КОНЗУМИРАЛИ НАШУ ШЉИВОВИЦУ!? Поред тога, ПРАВОСЛАВНИ Турци-Гагаузи из Молдавије, НАРАВНО КОРИСТЕ ВИНО!?
Препоруке:
6
6
111 петак, 12 децембар 2014 19:40
Боб
Наравно, цела ујдурма са турцима је изнуђен потез. Тако је то, кад Руси нисте на време мислили на Балкан. Шта је ту је. Ако вас турци не з..., што је врло вероватно. А кад се досетите шта сте и ко сте, можда буде касно? Ево, рецимо, вашу вољену Булгарију нећете вратити ни за 50 година. Од Руса, једини већи идиоти за геополитику су Немци.
Препоруке:
7
8
112 петак, 12 децембар 2014 19:43
Byakuya-sama
@Rđa


To državotvornost su nam priznavali i najžešći germani, od kojih je jedan valjda tvoj(eh da jedan od njih je i radničko-socijal, ali je nacio, pa tog neću da pominjem), mada vi ste, yu-komunisti pili vode austrijskog marksizma, glavni 'mislioci' Tito i Kardelj(možda još Đilas).

Tako da nas ne mešate sa veštačkim narodima i veštačkim državama, koje su nastale u austrijsko-ruskom projektu rasrbljivanja Balkana(razlog očigledan, da bi ga podelili).
Препоруке:
8
3
113 петак, 12 децембар 2014 23:06
@Reddy @@Рђосав
“Косово, моје драго огледало истинољубивости, слободарства, храбрости и јуначности........
Где стати а да вам не припадне мука?“

Приземне и приглупе особе, буквалисти који траже да све буде непосредно видљиво, написано и нацртано јер су им недоступни симболика и скривена значења разних појава, тумаче свет на свој приземан начин. За те особе рецимо не постоји „дух закона“ јер га оне не виде записаног на одређеној страни одређеног закона. Прелистале су цео закон али опис „духа закона“ нису пронашле. Такав опис заиста не постоји али, ето, „дух закона“ ипак постоји.
За те особе не постоји ни „морална победа“. Прочитале су све што се може прочитати о боју на Косову али нису наишле на опис поворке кнеза Лазара како после боја на Косову испод славолука улази у Крушевац. Такав опис заиста не постоји али, ето, морална победа кнеза Лазара и српске војске заиста постоје.

Уколико се на глупост ових особа надовеже и патолошка мржња, онда је сваки покушај објашњења беспредметан.
Препоруке:
9
4
114 субота, 13 децембар 2014 01:20
ККС
Текст сам прочитао два пута, што не значи да сам га схватио. Нисам га схватио. Признајем, али нисам сагласан да је Русија у таквом стању како је види уважени гоисподин Вукадиновић.Ових дана видим многи користе Шекспира и Хамлета, али не онога из Мрдуше доње. Шалим се, млађе генерације вероватно не знају да је Атеље 212 у доба чувене Мире Траиловић имао предсатву "Хамлет из Мрдуше доње". Да, да, to be or not to be, само не знам за кога је то питање сада - бити или не бити, да ли за Империју или Русију, да ли за цели Запад или за цели Исток. Пре неки дан Русија је пустила у рад најмодернији одбрамбени ценар на свету, који је коштао неколико милијарди долара.Иако сам оптимиста са искуством, не бих потеценио спремност Русије. У много чему је претекла Империју. Са становишта једне од четири теорије у Међународним односима, Теорије игре (још су Теорија асоцијација,Теорија комуникација и Теорија кибернетике), мислим да је Русија у предности. Путин одлично води игру у који спада и јужни ток.
Препоруке:
7
6
115 субота, 13 децембар 2014 01:47
Putin je bio krenuo po pravilima
Ukrajina je ključ svega. I odluka Janukoviča je posledica želje Matuške da se odazove na vapaj svoje dece. A Srbi su najviše kukumavčili.Najgori su oni koji sanjaju da Šojgu opali "topolom" po Kaliforniji... Rusi,a pogotovo Ameri su "normalni tirani" za razliku od Nemaca. Daleko im lepa kuća. To je zlo koga se Srbi neće lako spasiti! Dok Rusija ne bude duvala za vrat Rumuniji i Bugarskoj,a bogami i Crnoj Gori,Srbi mogu samo da sanjaju kao u onoj pesmi o rjabini i dubu. Mogli su doduše Rusi zaobilazno preko Srbije da postignu efekat kao i EU primanjem BG i ROM pre redosleda. No istorija uči Ruse da su Srbi još od pre 1389. labilni.Više vredi Rusima Krim od celog Balkana.Ja se plašim da će oni i sa Turcima proći kao i sa Montenegrinima. Iako daleko ozbiljniji od Srba,Turci su isto podvojen narod po mnogim osnovama.Rusima je glavni cilj da eliminišu ukrajinske "ustaše" pod uticajem USA iz tranzitne zone.Pristaće rado da EU uradi gasovod Jadranskim morem od Trsta,preko Grčke do Turske.
Препоруке:
5
2
116 субота, 13 децембар 2014 01:56
"Пантер"
"Такође, као што је речено, ни руска политика у и према Србији није била увек довољно јасна и профилисана."

Суштинско питање је следеће.
Имајући у виду преврат 5. октобра, његове актере (видљиве и мање видљиве) и његове циљеве (декларисане и недекларисане) - да ли би јасније профилисање руске политике према Србији могло да промени ток догађаја?
Или је уклањање Слободана Милошевића представљало стављање тачке на једну епоху и утврђивање гвоздених правила игре за период који је уследио.А у тој игри и у тим правилима није било места за Русе и Русију. Напротив. Изборне смене водећих политичара, програма, партија... нису више имале никаквог значаја баш као што у претходној епохи није имало значаја ко се налази на челу Председништва - Дража,Живан Васиљевић, Грачанин... Укратко, никакво профилисање није могло променити правила које су спонзори поставили октобра 2000.
Препоруке:
5
1
117 субота, 13 децембар 2014 04:10
Dingo
Na zalost, po mom misljenju, a iz ugla razocaranog i ogorcenog rusofila, tekst je pun nepotrebnih eufemizama i dilema kojima nema mesta.
Rusiji a i Americi sve je kristalno jasno, naizgled konfliktne situacije su paravan koji treba da prikrije dogovor o ostroj podeli interesnih sfera a tekstu komentatora Dr koji sve objasnjava ne bih imao sta da dodam osim da se potpisem ispod njega.
Препоруке:
3
1
118 субота, 13 децембар 2014 08:25
Србин обични
Чланак Ђорђа Вукадиновића сасвим је добро мјесто да се направе разни резимеи, мање или више важни, тачни или нетачни. Напримјер ова збивања око Русије добар су лакмус папир Србима да оцјене своје будуће односе вис-а-вис Запада. Зашто? Док год је Русија била слаба, а таква је била под Горбијем и Јелцином, била је толерисана на Западу као археолошка рушевина. Истина загађена бројним нуклеарним главама али и са хипотеком земље тотално неспосбне та рат.

Путин је означио Русију која се придиже, која полако стаје на сопствене ноге. У фази док је сервисирао огромни инострани дуг и продавао јефтине сировине било му је дозвољено да се уживи у улогу "партнера". Чим је ојачао и почео повлачити самосталније потезе суочио нсе са западним санкцијама увјежбаним наљ примјеру Југославије.

Србија је дана, привидно, негдје у+на крају "пртедпутиновске фазе". Ако се усправи имало следује јој каштговање као и Русији. Укратко тамо немамо пријатеља.
Препоруке:
5
1
119 субота, 13 децембар 2014 09:39
Рђосав, петак, 23:21
1.
- Немам појма шта је по народности тај Киш, а није ни важно. Навео сам њега зато што је цитат кратак а могао сам навести десетине странаца – војсковођа, политичара, књижевника, просечних људи који су са дивљењем и поштовањем писали о српском народу.
- Генетски код једног народа је непроменљив баш као и карактерни склоп једног појединца. Али као што појединац - частан и високо етичан може у некој животној ситуацији да се огреши о морална правила, тако и један народ - слободарски и поносан може у одређеном тренутку своје историје да се понаша супротно својој природи. То је управо случај са српским народом у последњих десетак година. Зашто? Зато што је комунистичка власт скоро пола века радила на томе да сломије дух и понос српског народа и да од њега направи безобличну масу без историјског идентитета и упоришта како би га изједначила са неисторијским народима осталих југо република.
Препоруке:
7
3
120 субота, 13 децембар 2014 09:41
Рђосав, петак, 23:21
2.

- Пошто 40 година Срби нису смели да певају о Војводи Синђелићу (јер су им то бранили српски комунисти у које и ти спадаш), не треба се чудити што сада радо слушају Оливера Драгојевића.

- Забрана „Војводе Синђелића“ је само један од ситнијих примера терора који су комунисти 40 година спроводили над духом српског народа. Да разрађујем ту тему нема сврхе јер си и ти буквалиста и почео би да причаш причу о неком сељаку из твог села који је једном баш запевао о Војводи Синђелићу, или о неком другом који је, ето, славио славу, или пак о неком који је причао (у четири зида) о зверствима Хрвата из 42. домобранског пука 1914. у Мачви.
Препоруке:
7
4
121 субота, 13 децембар 2014 12:08
Jasna
Srbija danas.
Samo gledaju da se docepaju nekog polozaja kako bi mogli nesto da maznu,ucare na ustrb drustva i drzave.Ostali cute ,trpe srecni dok im nesto kaplje.Takvima dati da gazduju je ravno katastrofi.Nema tu samosvesti ni trunke.Nije ni cudo u Kikindi stalno za najboljeg gazdu (neke pekare ili cega vec ne secam se tacno)radnici proglasavaju jednog gazdu Nemca.
Dok Srbin samo sebe glede ,a drugome bi da odere kozu s ledja,ako moze,a moze .
Препоруке:
8
0
122 субота, 13 децембар 2014 15:52
НСПМ Web
Поштовани коментатори,

молимо Вас да се држите теме текста јер у противном Ваши коментари неће бити објављени.
Препоруке:
8
3
123 субота, 13 децембар 2014 17:30
српска сарма, а може и пасуљ@ српска сарма, а може и пасуљ@ Byakuya-sama @четвртак, 11 децембар 2014 08:30 Сељак Беземљаш, наставак и крај
Пошто видим да су се ДОБРОНАМЕРНИ, а међусобно супростављени коментатори ЗАПЛЕЛИ у "класично српска" лево-десна ПРЕПУЦАВАЊА, ред би био да ПОНОВИМ један мој претходни пост: "... Очигледно је да и овај ЗАСАД "теоријски" договор (тачније "писмо о намерама") Русије и Турске доводи до КОНСТЕРНАЦИЈЕ модерну ЕУ, тако да само "слеп код очију" може да пренебрегне његов ЕВИДЕНТАН ГЕОСТРАТЕШКИ ЗНАЧАЈ!? Наравно, у њему има КРУПНИХ ПУКОТИНА (нпр. РАЗЛИЧИТИ ставови Ердогана и Путина око Сирије), али факат је да док Империја ЕВЕНТУАЛНО СТОПИРА и овај руски план, у међувремену ће Русија У ПОТПУНОСТИ ЗАВРШИТИ ГАСОВОДЕ и НАФТОВОДЕ ка Кини, чиме ће не само свој гас и нафту усмеравати према Далеком Истоку, већ и гас и нафту бивших совјетских средњоазијских република..." Тј. МОЖДА Путин вуче ИЗНУЂЕНЕ ПОТЕЗЕ, како тачно примети г-дин Вукадиновић, али И Западу "ЦУРИ ВРЕМЕ", а отвара се СВЕ ВИШЕ "БРЕША" у "јединственом" Западном "фронту" против Русије!? Уосталом, видите ПРЕТЊУ оног Луксембуржанина Грцима!?
Препоруке:
8
9
124 недеља, 14 децембар 2014 14:02
@српска сарма
Dokoni - pa pretaču gasove. Može im se. A nama ništa. Mada smo se ponadali. Jer sirotom je od koristi i muva u ...u... gasovod da uleti, a kamo li
Препоруке:
8
5
125 недеља, 14 децембар 2014 15:48
српска сарма, а може и пасуљ@ српска сарма
Нису Руси докони, већ су ДОКОНИ СНС БОТОВИ, којима припадате и Ви! Но, фала Драгом и Вишњем Богу, биће ДОСТА ПОСЛА за СВЕ у Србији по успостави ПАТРИОТСКЕ ВЛАСТИ, па и за Вас, СНС-ДОКОЊАКЕ, мада не онаквог ВИРТУЕЛНОГ "посла" каквог Вам даје АВ-АВ!? Већ, ПРАВОГ ПОСЛА, да се опљуне у шаке!
Препоруке:
5
8
126 недеља, 14 децембар 2014 18:01
@српска сарма
Ваши коментари су брза, плитка речица (Увац?), у коју се излио toxic waste са западних депонија културе, па зато нема пастрмке...

ПРАВОГ ПОСЛА, да се опљуне у шаке!"

Тако ви замишљате посао.
... А јел'те, шта су вам то ботови, да ли је то нешто из генетике? Или митологије?
Препоруке:
9
5
127 недеља, 14 децембар 2014 22:53
Perspectiva za SRBE-Republika Srpska fer savez sa Madjarima
Za Srbiju I Srpsku I jadan Srpski narod na Balkanu koji se nalazi u kanjama djavolola koji ne prjestaje da unisti sve sto je narodno I izvorno. Madjarska je vjekovima bila poizavaan I od strane velikih u okruzenju isto kao I Srbija gledali su na Madjarsku samo ako su imali dvostruku korist. Srbija moze da gradi prijateljstvo sa Madjarskom doduse madjari su nam bilizi I bolji od Sipara I Ustasa 100 puta. Srbija dobre odnose sa Madarskom ,Italijom ,Rumunijom ,Grckom,Slovaskom ,Ceskom naravno Njemce imati na koncu ni neprijatelji ni prijatelji kao sto oni gledaju nas. Cekati perspektivu geopoliticke promene I onda uraditi ono sto valja za Srbe , Srbiji I Srpsku podela u Srpskom narodu vise nesmje biti cetnici ,partizani itd sada smo svi Srbi kao u vrijeme Hajduka.
Препоруке:
3
1
128 уторак, 16 децембар 2014 04:07
gordana
Rusko ne biti na Balkanu znaci srpsko ne biti na Balkanu.Vidim da se radujete sporazumu Rusije i Turske koji bi mogao da znaci da nas je Rusija ustupila Turskoj, mada potpuno opravdano s ruske strane.Ovi nesrecnici iz SNS-a ce nas potpuno i konacno obrisati odavde.Moze biti da su zato i dovedeni na vlast a moz biti i da misle da su neki igraci pa ce oni da balansiraju i izvuku nekakvu korist za Srbiju.Vucic i voli da se izdaje za pijavicu koja ume da cucne malo zapad malo Rusiju, a sve za dobro naroda i drzave.Valjda mu ankete koje rade kazu,oce narod pare i dobar zivot, za pare moze savez i sa onima sto probase dvaput da nas skroz istrebe.
Препоруке:
2
0
129 среда, 17 децембар 2014 22:36
Micko
Dobar članak iako je Rusija danas blizu 'socioekonomskog kolapsa' kao 1991. I tada je cena nafte smanjena veštački a Jelcin nije imao izbora jer je privreda kolabirala. Danas se Rusija približava tom scenariju i Putin nema leka da se suprotstavi.

60% je pala vrednost rublje u pola godine. Znači da su krediti postali nemoguće skupi, standard se prepolovio a devizne rezerve su stanjene. Zapad u izveštajima predviđa da Rusija može da se održi 2-3 godine pre nego što ekonomski kolabira.

Nafta je pala 50% a cilj je da ide do 20 dolara. Ako se to desi ništa neće zaustaviti rasulo u Rusiji jer nema prihode kao zamenu za izvoz energenata.

Lukavi latini ništa ne prepuštaju slučaju pa istovremeno uz rublju vrše napad na tursku liru. Ima da se vidi dokle je Turska spremna da trpi pad vrednosti koji predti da uništi ekonomiju i standard. Od pada standarda do smenjivanja Erdovana kao 'islamista' mali je korak.

Pred Rusijom su teški dani, a pred Srbijom?
Препоруке:
0
0
130 понедељак, 22 децембар 2014 16:21
Душко Милошевић
Одличан текст, наравно, као и увек. Мало ми је нејасна ова "изједначеност" у гласању "за" и "против"! Канда имамо неке "госте"!?
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер