субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Студентски протест који (скоро) никога не занима

Kоментари (38) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 01 децембар 2014 18:22
Дринко Кончаревић
Ако ће мо право, сваки студентски протест је генерацијски протест и ништа више. Студенти који протестују немају снагу коју даје "критична маса", поготово не у условима у којима ми данас живимо. Још увек, оног до мене, није брига за мене. Гледа он своја посла, иако добро зна, да ако се удружимо, заједно смо јачи. Е то нећемо! И још једна напомена. Шта су урадили студенти из 68-ме?, док су радили (радни однос) да се протести не понове. Ништа. Ако ја лажем, овај чланак не лаже.
Препоруке:
35
4
2 понедељак, 01 децембар 2014 18:32
Радио Јереван јавља
Кога је брига за Филозофски факултет?

Провером вести, утврдили смо да је и ова информација истинита, али само делимично. Наиме, српски народ се не брине за филозофски факултет, јер деца пролетера немају средстава за школовање, и одавно је научно утврђено да међу студентима више нема поштене интелигенције.
Препоруке:
26
10
3 понедељак, 01 децембар 2014 19:05
Форевер Јанг
тако су и студенти који факултет блокирали потпуно равнодушни, како према судбини сопственог друштва, тако и сопственог факултета.

Ово је трагична чињеница. Али заиста трагична. Студенте није брига ни за Косово, ни за пропаст економије, ни за колапс наталитета, ни за пљачку, ни за лажљиву власт... Наши студенти су момци идевојке који су 5.октобра 2000, имали 5-10 година. Они су одрасли у ЕУ лажима, шпанским серијама, сулејманима, ПИНК култури, Геј парадама, немаштини.... Они не знају шта је држава, шта је школа, шта је универзитет.... Они живе у времену куповања диплома и плагијата доктората. Они су одрасли на наопаким вредностима.
А они су будућност ове земље. Где су били кад је потписиван бриселски споразум? Нигде. Видим по њиховим транспарентима да су се тек сад сетили да постоји ћирилица. Сад кад је готово потпуно протерана из Србије. Не смета им што њихови професори штампају латиничне уџбенике. Е зато нису никоме интересантни. А тако анационални неће ни бити.
Препоруке:
94
9
4 понедељак, 01 децембар 2014 19:45
Младен
Тачан и објективан чланак Малбашког.
Врло, врло тачан коментар који је написао Форевер Јанг.
Скренуо бих пажњу и на веома информативан текст о другој, мрачној страни блокаде Филозофског објављен на:
http://srb-akcija.blogspot.com/2011/11/blog-post_07.html
Тек када то све знамо моћи ћемо да оценимо оно што се у овом часу дешава у Чика Љубиној 18.
Препоруке:
36
9
5 понедељак, 01 децембар 2014 20:52
Дринко Кончаревић
У окупираној земљи. као и до сада што Историја може да потврди, философија мора да ћути. Овом стању, значајан допринос дале се претходне генерације. Посебно оне који су и сами били студенти. Јадни су то били студенти, јадни интелектуалци.
Препоруке:
37
5
6 понедељак, 01 децембар 2014 23:04
Шоми
Знате, чињеница што су студентски захтеви усмерени на школарине и финансијске недаће, а не на питање светске правде, уопште не треба никога да чуди.

У ситуацији када сте гладни, прво решавате проблем хране, а тек онда тражите праведније друштвено уређење и залажете се за циљеве од којих вам тренутно не зависи егзистенција. Зашто? Зато што ако не једете тридесет дана, умрећете, али ако за тих тридесет дана не прочитате ниједну књигу, нећете. Прво се решавају егзистенцијални проблеми, а школарина свакако то јесте.

Из тог разлога никога не треба да чуди зашто студенти толико инсистирају на томе.

Уџбеници свакако да треба да буду бољи, предавања квалитетнија, програми знатно организованији и наравно да то треба да буде један од захтева студената, тако да је замерка наместу, али када се постављају приоритети, на вишем месту налазе се други циљеви.

Да су студенти обезбеђени, они би се бунии због квалитета наставе.
Препоруке:
16
21
7 понедељак, 01 децембар 2014 23:19
Јован Т.
Почетком 2008.г. у Београду је био велики протест студената више српских универзитета против нелегалног проглашења независности Косова и Метохије. Дошло је 10-ак хиљада студената и после говоранција, колона студената је уз родољубиве песме прошетала центром града. Нисам очекивао да ће бити толико омладине, на крају крајева, нисмо ништа конкретно ни постигли тим скупом, али ипак сам био срећан и поносан што су студенти ипак изашли и показали да имају националну свест. http://www.youtube.com/watch?v=T8fduzWdtmQ Студентски скуп је одржан на платоу испред Филозофског факултета, али чини ми се да је међу присутнима најмање било студената тог факултета. И током самог скупа кроз велике, затворене прозоре на свим спратовима Филозофског на окупљене је гледало десетине и десетине начичканих студената, без икакве намере да се придруже својим колегама. Ни на повике "изађите" и сл, а касније и понеку псовку нису реаговали, сишли. Прошло је од тада 6 година, али какви су нови студенти Филозофског?
Препоруке:
37
5
8 уторак, 02 децембар 2014 00:10
@Јован Т.
Сећам се тог протеста, сви смо се тада подсмевали филозофима који нас посматрају са свог "трећег спрата" и као да се чуде откуд ми ту (или је по среди било нешто сасвим друго - о чему овде говори г. Малбашки).

Али ни ми доле се нисмо прославили. Један од организатора тог великог студентског протеста био је млади и надахнути српски патриота Марко Ђурић, који је своје организационе способности и патриотски стаж искористио да се чим пре ухлеби у непосредно након тога основаној Српској напредној странци.

Штета коју је Ђурић као кербер данашње издајничке политике на Косову нанео српским интересима кудикамо је већа од утехе коју нам пружа сећање на тај достојанствени, али јалови протест.
Препоруке:
35
2
9 уторак, 02 децембар 2014 01:42
petar
Dobar tekst i zanimljivi komentari.

@Forever jung

Prvo, nisu samo studenti buducnost ove zemlje, to su i zanatlije, zemljoradnici, i slicno. Drugo, nisu se studenti tek sada setili da postoji cirilica, ja pisem i cirilicom i latinicom, i ne mislim da me to cini manjim patriotom od vas. Trece, mnoge studente je briga za stvari koje ste nabrojali ali sta da urade tim povodom. Da li je vas briga i sta vi konkretno radite. U kakvom ste vremenu ziveli, u vremenu lepih komunistickih bajki o bratstvu i jedinstvu gde se vecina ljudi odrekla zdravog razuma zarad partije. Plagiranje diploma je proizvod decenija urusavanja svega i u tome nismo ucestvovali samo mi nego i vi.

@Jovan T

Dobro, zasto niste krenuli ispred nekog drugog fakulteta gde ste imali uporiste. Neki studenti FF su siti raznih protesta u kojima ucestvuju njihove kolege iz navodno nacionalnih, komunistickih, gradjanskih ili ko zna kakvih pobuda, a onda profitiraju razni Djurici i ostali. Sta se valja iza brda
Препоруке:
8
16
10 уторак, 02 децембар 2014 02:13
Tekst nisam procitao, a naslov je dovoljan
Srednje i visoko skolovanje nije obavezno. Pre 25 godina studenti su se takodje bunili, a bukvalno petorica najglasniji od dve hiljade, su se probila u prve redove i skandirali : "Slobo Sadame". Na krilima studentskih protesta iz Bog zna kog razloga, uzdigli su se mnogi "lideri". Jedan od njih je Ceda, a drugi se svekodnevno prosipa "mudrostima", a jos je i ministar.

Moram da podesetim danasnje bundzije da su im ovu situaciju jednim delom skuvali strariji rodjaci, a bogami, i majke, i ocevi koji su se nesto bunili pre cetvrt veka. Nije im valjalo totalno besplatno skolovanje, jeftina hrana i smestaj u studentskim domovima. Da, upravo ti iz domova su bili pokretaci i najglasniji. Kome su roditelji dali zadnji dinar za memljivu sobicu su grejali stolicu i ucili.

Na kraju - da se mene pita - poslao bi policiju da razjuri kriminalce. Da kriminalce koji blokiraju instituciju i cine pregrst krivicnih dela.
Препоруке:
7
15
11 уторак, 02 децембар 2014 08:51
@petar
То што пишете латиницом, па још "осисаном", не чини Вас непатриотом, већ Вас само чини неписменим.
Препоруке:
9
4
12 уторак, 02 децембар 2014 10:11
Форевер Јанг
Prvo, nisu samo studenti buducnost ove zemlje, to su i zanatlije, zemljoradnici, i slicno. Drugo, nisu se studenti tek sada setili da postoji cirilica, ja pisem i cirilicom i latinicom, i ne mislim da me to cini manjim patriotom od vas.

Занатлије и земљорадници јесу будућност ове земље, али без интелектуалаца који руководе процесима могу бити само робови странцима- менаџерима. Ја свом народу судбину робова не желим.
Ја говорим енглески, руски и немачки, и сваки од тих језика пишем одговарајућћим, њиховим писмом. А захтевам и да се српски језик и његово писмо поштује. А то свакако није латиница, а о томе постоје многи документи и стандарди ЕУ и УНЕСКО.
Препоруке:
24
3
13 уторак, 02 децембар 2014 11:14
Зоран Ђорђевић
Али за све те године, студенти ниједан једини пут нису захтевали побољшање квалитета школовања на Факултету – нису тражили озбиљније и строже испите, борбу против епидемије плагијата и преписивања на свим нивоима школовања, борбу против корупције, непотизма и лењости, ниједном нису тражили бољу, савременију и обимнију литературу, нити попуњавање наставног кадра да би се изашло на крај са превеликим бројем студената.
Овако је на свим факултетима. Болоња је упропастила студирање, а ништа корисно није донела. Студенти мисле само како да скупе довољно бодова, знање је у другом плану. Квалитет дипломираних је низак, што добрим делом има корене у ниским критеријумима у средњим школама.
Не могу да се отмем утиску да је све то део плана, својеврсни удружени злочиначки подухват.
Препоруке:
16
2
14 уторак, 02 децембар 2014 11:28
Зоран Ђорђевић
Чуди ме што студенти на врата факултета нису окачили паролу:
Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate. (Оставите сваку наду ви који улазите: Данте, "Пакао", треће певање, девети ред.)
Препоруке:
11
3
15 уторак, 02 децембар 2014 12:51
Tugomir
Deco
Vi ste poslodavci vasim profesorima i svima koji su zaposleni na BU.
To je cinjenica.
Rukovodite se tim saznanjem.
Препоруке:
11
2
16 уторак, 02 децембар 2014 13:48
Сарајлија
Мислим да је сасвим оправдан протест студената. Оно са чим се не слажем је следеће и имам неколико питања: Ако наметнете систем да свако гледа свој интерес и да се сви понашају тржишно, зашто онда очекивати од тих студената да делују другачије? Како то да исти студент студира на БУ 10 година и онда оде у иностранство и све завршава у року? Зашто се на БУ и на свим другим универзитетима плаћа пријава испита, сваки папир који се узме са факултета + школарина? Још ће почети да наплаћују резервацију места у амфитеатру. Они што очекују од студената да се боре да бољи квалитет студија, треба да крену од професора јер..не разумем шта се то тачно плаћа том школарином? Можда зграду која је изграђена од новца свих грађана? Клупе старе неколико десетина година? Таблу? Шта се то плаћа школарином на Философском? Колико наших доктораната из иностранства су запослили на факултету? Сви се понашају као да је факултет њихова прћија из које музу паре. Муштерија (студент) је увек у праву.
Препоруке:
24
1
17 уторак, 02 децембар 2014 13:48
Jasna Simonovic
Odlično, zaista...
Препоруке:
9
1
18 уторак, 02 децембар 2014 14:48
Млада студенткиња која редовно чита НСПМ
1) Не слажем се са изјавом да само код нас студије трају 10 година, то није тачно јер и у другим земљама са сличним сиситемом образовања ситуација није другачија. Аутор је вероватно узимао у обзир искључиво англосаксонске универзитете на којима је јако тешко пасти испит јер се бодови добијају као награда за редовно обављање домаћих задатака и присуствовању на радионицама.
2) Сматрам да је ван памети жалити се на студенте оптужујући их да нису родољубиви. Потписујем да то није тако, и да их има много са јако пуно енергије и воље за променом. Нажалост такви се не чују јер су сви канали који би водили до часне реализације неког родољубивог чина запушени. Решење је у том случају у копању нових, зашта треба времена али ће се десити. Обратите пажњу на квалитетне младе људе и подржите их.
3) Не треба бити сумњичав према протестима, можда су баш ти протести прво предавање из "примењене политике" студентима који нису ни увиђали бахатост система. Сада када знају колико је све труло (наставак)
Препоруке:
16
1
19 уторак, 02 децембар 2014 14:56
Млада студенткиња која редовно чита НСПМ
Сада када су увидели колико је све труло можда неки и добију полет да стварају нешто боље, поштеније и племенитије.
Препоруке:
16
0
20 уторак, 02 децембар 2014 14:57
фристајло
Први оптужују друге да су грамзиви, лопови и преваранти, други оптужују прве да су лењи, неспособни и аутодеструктивни.

Проблем је што су и једни и други у праву, поприлично...
Чланак добро анализира стање у друштву. Та деца, која су изабрала једну елитистичку професију која, по дефиницији ствари не би смела да се осврће на материјални моменат- управо се тим бави. Препознали су ту високу установу као регрутни центар за "нове лидере", пут којим се лакше иде. Мало их је тамо ушло са племенитом потребом за знањем и схватањем света око себе.
Препознаћете их по томе што не учествују у било каквим протестима, јер- знају шта не знају, па се и не петљају у то.
Ту подвалу нам стално сервирају наши бројни непријатељи- да треба слушати младе.
Кад будем видео да су на власти у САД "млади", да најбогатије чичегање света своја богатства дају младима на управљање и да млади показују мудрост несвојствену младима- јавите ми...
Препоруке:
16
2
21 уторак, 02 децембар 2014 16:33
Ares
Nije baš začno da nijefna studentska organizacija ne postavlja "prava pitanja". Ornas ih i te kako postavlja.
Препоруке:
3
7
22 уторак, 02 децембар 2014 17:20
Mikica
Tekst je napisan pristrasno. Studenti se bore za sta se bore, a vi, ako su vam prohtevi veci, izvolite, slobodno se upustite u borbu. Nemojte docirati studentima, nego izvolite, pravo u Nemanjinu,..
Препоруке:
8
8
23 уторак, 02 децембар 2014 17:27
nije bitno ime nego princip
Na osnovu cega donosite ikakve zakljucke, da li ste informacije dobili iz medija ili neposredno, od samih studenata u blokadi. Ne skupljajte sitne poene na racun studenata, koji se, za razliku od vas, kako tako bore za svoja, kao i prava svojih kolega. Nije lepo to sto cinite. Vise sam ocekivao od NSPM.
Препоруке:
3
8
24 уторак, 02 децембар 2014 17:50
Ne slazem se s vasim ocenama, pausalne su i provizorne
Pa, mozda vas licno ovaj protest ne zanima, ali on, svakako, zanima studente. A i Zakon i pravda su na strani studenata, ma sta vi o zahtevima mislite. I uz to, protest je ohrabrio i druge studente da na slican nacin reaguju na svojim fakultetima, i dobiju bitke. Uostalom, kako vi znate, sta su nasi dalji koraci, i da li cemo se zaustaviti na blokadi. Uozbiljite se, pisete za ugledni casopis.
Препоруке:
7
7
25 уторак, 02 децембар 2014 17:54
Ilija
Ministar danas rece da su studentski zahtevi ok, i jos rece da dekanove tvrdnje nisu. Sta sad kazete, pametnjakovici?
Препоруке:
7
5
26 уторак, 02 децембар 2014 18:13
Vladimir Dž
Ja bi ukinuo dotacije države za visoko obrazovanje, stime da bi prvo počeo od ovih filozofa.
Препоруке:
3
6
27 уторак, 02 децембар 2014 18:21
Brigo moja predji na studenta :)
A ko brani autoru teksta da pokrene pitanja o kvalitetu nastave, falsifikovanju diploma i dr. Pa to nije samo pitanje univerziteta, nego i shire zajednice. Zashto samo od studenata ochekivati da pokrecu ovakva pitanja. A gde su profesori, uprave, ministarstvo, poslodavci i ini.
Ono za shta se borimo, izboricemo. A vashe bitke vojujte vi, ako vec imate sveobuhvatnije pretenzije.
Препоруке:
6
6
28 уторак, 02 децембар 2014 21:51
hm
U pravu je i autor ovog odličnog teksta (koji ja nisam shvatio kao da je nešto previše antistudentski nastrojen), ali su donekle u pravu i studenti koji mu zameraju što od njih traži previše. Činjenica je da su ovde bili u pitanju samo čisto "socijalno-sindikalni" studentski zahtevi i zato to nikoga nije previše zanimalo. Ipak, mora im se priznati da su, slično kao i advokati, barem bili veoma uporni i prilično složni, za razliku od drugih društvenih slojeva, a naročito nas patriota.
Препоруке:
5
3
29 среда, 03 децембар 2014 00:39
petar
@@petar

Milo mi je sto ste vi pismeni ali nikad se ne bih menjao sa vama.
Препоруке:
1
3
30 среда, 03 децембар 2014 02:00
petar
Sarajliji

Odlican komentar!
Препоруке:
0
2
31 среда, 03 децембар 2014 03:17
Tekst nisam procitao, a naslov je dovoljan
Da se malo dopunim.Jednina briga studenata su studije. Barem vecini, a svaka cast statistickoj gresci koja i radi, i studira.
Svagde u EU visoko sklovanje se placa. Ako nemas sredstava, ili stipendiju, lepo dignes kredit, koji otplacujes nakon studija. To je odlicna stvar, jer veoma brzo shvatis da li si, ili nisi za studije, pa se zarad manjeg duga brzno odustane. Ono koji izguraju do kraja, izguraju godinu za godinu, a diplomiraju na vreme, pa planu i programu.
Za ovakvu pobunu, sledila bi suspenzija, a verovatno i izbacivanje is skole. To je od strane skole. Sta bi tuzilastvo reklo, to je vec druga stvar.

Licno mislim, da kada bi malo "protumbali" najglasnije u protestu, zatekli bi sledece stanje:

- dugo studiranje
- los prosek

Ja se dobro secam bundzija i najprivrzenjih nekoj "pravdi za sve" iz mog vremena studiranja, ali ne mogu da se setim da je iko od njih diplomirao. Mozda i jeste, ali daleko posle mene.
Препоруке:
1
3
32 среда, 03 децембар 2014 13:19
Сарајлија
@Tekst nisam procitao, a naslov je dovoljan

Није тачно да се у ЕУ плаћају студије у свим земљама. У Немачкој, Грчкој, Шведској се не плаћа ни цент. У Грчкој сваки студент добија и бесплатне књиге од државе (Грчка није баш богата земља али се ипак брине о својој омладини). За нас би требала да буде узор Грчка (или бивша Југославија) а не Енглеска. Понашати се као да су студије луксуз не доприноси развоју, изласку из зачараног круга сиромаштва и не оспособљава државу за њену самосталност у доношењу важних одлука. Ја бих увео систем..да је све бесплатно за 4 + 2 године студија, а ако не завршиш до тада, онда плаћаш школарину и сав новац од школарина би ишао у један фонд за науку. Не да се пуне џепови професора, него да се финансирају научни пројекти/експерименти/патенти.
Препоруке:
4
0
33 среда, 03 децембар 2014 21:28
student filozofije
Pazi, pazi, konformista kritikuje borce. I dobacuje iz fotelje sta treba da cine. Pa samo izvolite, mi nase izborismo, a sad vi vase. A i inace, nece nas mnogo zanimati to za sta se vi borite.
I naravno, poenta za kraj - filozofi su uvek u pravu. :)
Препоруке:
5
0
34 четвртак, 04 децембар 2014 01:41
student Filozofskog fakulteta
Pa, posto ste vrlo analiticni, bilo bi lepo da se malo pozabavite likovima i delom uprave FF, Milosa Arsenijevica, Zivana Lazovica, Lidije Merenik, Cedomira Antica i slicnih. Kako su ovakvi likovi uopste dosli na FF? Preko partijske linije i kapitalizovanjem ranijih studentskih protesta. I sta? Da li su se oni borili za kvalitet nastave, ili su pijancili, spletkarili, namestali kolegama otkaze, izvodili besmislene performanse, fizicki nasrtali na studente, itd. Ako ste zaista nepristrasni, ocekujemo da se pozabavite i ovim stvarima, koje zapravo nikoga ne interesuju.
Препоруке:
5
0
35 четвртак, 04 децембар 2014 12:41
stojanka
koga jos zanimaju vase relativizacije? studenti su pobedili, borili su se legalno, ministarstvo je ocenilo da su studenti u pravu.
ali, mene interesuje, koje su vase pobude da relativizujete neciji uspeh?

to mi zaista deluje oportuno, i nimalo fer.
Препоруке:
3
0
36 четвртак, 04 децембар 2014 23:14
Dr Jela Bisic
Postovana braco i sestre komentatori,vecina nas je sredovecna,ako ne i stara(kao ja)i vecina nas ima decu(ili unuke)koji su(skoro)studenti.Uspeli smo nesto gotovo nemoguce;da stvorimo kompletnu genetaciju idiota(nemojjte da me cenzurisete,molim vas!).Nosali smo ih i ljuljali,sve dok nisu toliko otezali da nismo mogli da ih dizemo.Tada smo im kupili auto(moderan i brz,ako mogucnosti dozvoljavaju),dali im dzeparac od svoje crkavice i poslali da se provode.Ionako je sve propalo,posla nema-pa sto bi se deca mucila da se opismene.Od takvih...(da me ne cenzurisete)ne mozete ocekivati (ni)suvisli protest.Oni uopste nisu navikli da protestvuju-navikli smo ih da nam samo podviknu-i sve je tu.U drzavi koja je odumrla(to su nam komunisti obecali,secate li se.E i sto-sta drugo su obecali,ali samo ovo su ispunili)moralo je da odumte i skolstvo,samo sto to niko,od drugih stvari,nije imao vremena da primeti,Cini se,ponekad,kao da smo i mi,svi,odumrli
Препоруке:
1
0
37 петак, 05 децембар 2014 16:38
Dr Jela Bisic
Vrlo je opasno(a cesto se cuje i cesto se pise.Ima ga i u gornjim komentarima)da su strani fakulteti(gvorimo(i)o filozofiji(i drustvenim naukama)shala-igracka,skup provod dokonih bogatasa(arapskih sheiha i sl)i da nasim fakultetima,naravno,nisu ni do kolena.Da su to kao neka obdanista za odrasle,sa nekim radionicama,i da se ispiti polazu tek onako.Malo sutra.Ta tipicno srpska iluzija,nadobudna,uobrazena,neobavestena u isto vreme moze neupucenim studentima BU da stvori opasne iluzije.Na stanim fakuotetima koji imaju iole ugleda(a da ne govorim o onima koji su svetske marke)uci se mnogo,konkurencija je jaka,i ko god misli da se studenti tamo igraju vara se,Neka se upise(nije kompikovano,morate samo da imate dobar prethodni uspeh)i neka zavrsi LSE,Oksford,Kembridz ili sl.Na tim faskultetima,naravno,nema gubljenja godina,ispiti se ne prenose.Pre negop se upisete dobijete program,literaturu i broj sati koji su prosecnom studentu potrebni da to savlada.Izvolite,mili moji,guglujte.
Препоруке:
0
0
38 понедељак, 08 децембар 2014 15:04
pedjauae
Oba posta Dr Jele Bisic potpisujem, 100% tacno I vrlo lepo objasnjeno. Opasne se iluzije gaje medju omladinom vec decenijama, pa evo I ocekivanih rezultata. Za jos par komentatora da razjasnim nesto - nisu studenti musterije. Musterija je drustvo, kome trebaju odredjeni profile strucnjaka, pa ih shodno tome I skoluje. Doza realnosti u proceni koliko skolovanje zaista kosta, koji deo te sume placa drustvo, a koji deo student isto ne bi bilo naodmet.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер