петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Шта (ни)је променио пад Берлинског зида - успон Немачке и слом совјетске империје

Kоментари (36) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 20 новембар 2014 15:01
Aleksandar
Veoma nizak nivo razmisljanja. U rangu prosecnog srednjoskolca.
Препоруке:
48
6
2 четвртак, 20 новембар 2014 15:04
Mikus Trikus
Zaprepascen sam nepoznavanjem politicke teorije i njenim potpuno proizvoljnim tumacenjem. NA osnovu ovako diletantski napisanog eseja mogu samo da zakljucim da je u pitanju propagandni pokusaj da se destabilizuje protivnik i da se pokaze superiornost u ideologiji, iako se Fridman cuva da to tako nazove. Neverovatno je da se fridman upustio u toliko pojednostavljivanje problema da je sve sveo na grotesknu ideju, koju nije u stanju da potkrepi dokazima vec samo svojim ubedjenjem da je u pravu.
Ovo je pravi primer propagande.
Ili preciznije, specijalnog rata.
Po srpski - ispiranja mozga besmislicama.
Препоруке:
53
5
3 четвртак, 20 новембар 2014 15:18
Арчибалд Рајс
''Империја се распала на мале делове који не могу бити спојени, упркос лидеру који воли да за себе мисли да је Стаљин, али у стварности је боље обучени Брежњев.''
Како вашингтонска протува не може а да не избаци свој отров, колико год се трудио да буде објективан, маска је морала да спадне.
Препоруке:
57
3
4 четвртак, 20 новембар 2014 16:10
МР
Вредност овог чланка састоји се у томе што тачно приказује како Американци гледају на Совјетски Савез и комунизам, па чак на крају и Путина. Знам да изнето личи на пропагандни материјал, али верујте ми, тако се ствари виде у Америци сасвим озбиљно.
Препоруке:
38
3
5 четвртак, 20 новембар 2014 17:53
ТОПОЉ
"Империја се распала на мале делове који не могу бити спојени,упркос лидеру који воли да за себе мисли да је Стаљин,али у стварности је боље обучени Брежњев".Не може западњак бити него западњак,ма колико покушавао прикрити необјективност.Невиђена доза цинизма,то је кратак сиже ове реченице.Не читају на Западу Грачову,отуда оволика неинформисаност."Света Русија против Хазарије" или када "Власт није од Бога",не постоје двије књиге боље од ових које би могле описати каквој Русији данас заправо тежи Владимир Владимирович Путин.Ко их није протичао не може да коментарише данашњу Русију а ни самог Путина.То је исто као хтјети уписати електротехнички факултет и на то се чак одважити али без елементарног знања математике и физике.Такви су осуђени на пропаст баш као и Фридманово поимање предсједника Путина и данашње Русије.То је господин Шешељ већ успио доказати када у судници Хашког трибунала није добио одговор на питање колико је други корјен од минус 4.Имагинарно 2 или имагинарни Фридман.
Препоруке:
33
2
6 четвртак, 20 новембар 2014 18:07
Zoran
"Али истина је да марксизам не само да није успео да створи друштво које је желео, већ такође није ефективно мотивисао нову левицу."

Otkad je to marksizam radio da pridobije komuniste? Marksizam nikad nije imao tu namenu, niti je iko to zelepo od njegovih tvoraca. Vec samo da pokaze kako funkcionise kapitalizam.
Препоруке:
28
3
7 четвртак, 20 новембар 2014 20:11
Kons Kanada
Zbunjen članak. Pokušava da poveže propast staljinizma sa marksizmom. Staljinizam je revizija marksizma tako da se propast staljnizma ne može automatski prebaciti na marksizam. Fridman to odlično zna ali pokušava da "zamaže" što ovaj članak čini propagandom.

"Маркс је аргументовао да ће се револуција десити у напредним индустријским земљама, попут Немачке. Уместо тога, дошла је на место које је >>нарушилонемогућаmarksizam kao takave je živ i zdrav. Evo sa današnjeg BBC site-a.

http://www.bbc.com/news/world-europe-30124725
Препоруке:
9
3
8 четвртак, 20 новембар 2014 22:37
apricot brandy
Рецимо да је Фридманов чланак СТВАРНО ИДЕОЛОШКИ и да је идеологија у његовој ИНТЕРПРЕТАЦИЈИ веома ПЛИТКА, тачније то је врста ПРОПАГАНДЕ, али зато на НЕКЕ реченице из текста ваља обратити пажњу!? Рецимо ови редови: "Марксизам је уништио себе зато што је дошао до моћи, а то ће га на крају коштати кредибилности. Марксизам има репутацију идеологије, чак и када је то било уопштено. Он је био кулминација просветитељства не само зато што је имао најекстремнију премису једнакости која је замислива, већ и зато што је био немилосрдно конзистентан." Од оног што сам болдирао, друга, трећа и четврта премиса су ТАЧНЕ, али бих ипак коментарисао прву премису са закључком: "Марксизам је уништио себе зато што је дошао до моћи, а то ће га на крају коштати кредибилности." Ајде да почнемо од тога да су СВЕ ЉУДСКЕ СОЦИЈАЛНЕ СТРУКТУРЕ, било материјалне, било духовне, СКЛОНЕ ОПАДАЊУ и ДЕКАДЕНЦИЈИ, тако да поменути закључак НЕ ВАЖИ само за марксизам, већ и за ТРЖИШНУ ДЕМОКРАТИЈУ!?
Препоруке:
11
5
9 четвртак, 20 новембар 2014 22:44
Марио Калик
Каква каша у глави и папазјанија од текста. Тако то бива када се неко ко није дорастао а уобразио да јесте у'вати епохалних филозофско-историјских тема...

Само сам прелетео текст, и нашао гомилу конфузије и противречности. Само једна: "Стаљин је био последњи велики комуниста. Не само да је он веровао већ је деловао на основу тог уверења...Стаљин је убио комунизам".

А да су Зид рушили марксисти - no comment. Ко ми нађе иједну слику рушења Зида на којој се види неки марксистички (комунистички) симбол, повлачим све што сам рекао против тог чина.
Препоруке:
17
4
10 четвртак, 20 новембар 2014 22:54
Марио Калик
Ево сведочења из прве руке, у тексту Ђорђа Милошевића:

"Лично сам гледао како група левичарских активиста у Берлину носи велики транспарент на коме је писало: 'Када се Немачка рађа, Европа умире'"

Толико о Фридмановим "марксистима" који руше Зид и славе тај догађај...
Препоруке:
22
3
11 четвртак, 20 новембар 2014 23:47
Reddy
@kajsijevača/thinking maize/ i ostala boranija.....

Dakle, kada se dohvate Marksa to je kao kada meda stane na led s klizaljkama. Smejurija i ostala atrakcija zavladaju gledalištem! O Marksu toliko ništa ne znaju, prvo, ovi što ga ne podnose što je stvar, dakako, njuha, ne znanja, drugo, ni oni koji ga kobajagi uvažavaju. Na kraju, ni sam Mario Kalik koji marksa dovodi u ravan socijalizma!?!?!? Marks nije nikakav teoretičar socijalizam do kritičar klasične političke ekonomije. Onaj ko to ne kapira neka nauči napamet. Bolje i tako nego da lupa gluposti. I na kraju ono najvažnije. pad Berlinskog zida je fenomen nevezan za socijalizam već za hladnoratovski režim međunarodnih i međudržavnih odnosa! To je ključna razdelnica koja deli ove komentare od pretpostavljene poente. Ideja socijalizma je zahvaljujući padu birokratsko-etatističkih režima u istočnoevropskim zemljama sebi otvorila perspektivu i to je ono što čini osnovnu poentu oko naznačenog fenomena/pada nekakvog zida/.
Препоруке:
4
11
12 петак, 21 новембар 2014 00:09
OKVIR
Kad god je u pitanju neka objektivno skakljivija tema koje se primi neki tzv. intelektualac sa "zapada". Tada se iz tih tipova tj. tzv. zapadnih intelektualaca pojavi velik i tupavi idiot kome se automatski pomuti razum od takve teme - sto se lako uocava i kod ovog primerka koji dolazi iz napred pomenute jazbine PREDATORA.
A, sta drugo da covek ocekuje nego smrad od coveka koji izlazi na Sunce svojom spin-pricicom iz dupke pune septicke jame - nego SMRAD i bezumlje.
Od demoNkratora se mogu cuti samo demoNkratorske price - tj. ono sta oni zovu SPIN.
Oni su od rodjenja podvrgnuti "kondicioniranju" koje pravi od dece kroz odrastanje - idiote.
Препоруке:
7
3
13 петак, 21 новембар 2014 05:01
Боб
Ситуација је таква да смо још и тада били напумпани и препумпани информацијама; шта рећи тек данас у време свеопште идиотарије интернета?
Да будемо реални, све ово трабуњање око рушења зида ме весели; помало и растужује. Једна мала небитна епизода из европске и САМО уске локалне европске историје. Никаква велика сила Немачка није постала после тога (осим међу несрећним Балканцима), никакво рушење граница ни подизање нових зидова се није десило, све је то било и раније.

Чак, заправо, ништа битно ни по питању некаквих политичких или економских система се није променило; брљотине западњачких учења у разним варијантама се хватају за гушу; а неки тупаџије реагују као навијачи на утакмици. Док фудбалери грабе милионе за глупости, навијачи оду кући са разбијеним главама.
Препоруке:
8
1
14 петак, 21 новембар 2014 08:08
aprikot brandy@ Reddy или У ЧЕМУ ЈЕ ПРОБЛЕМ!?
НИЈЕДНОМ РЕЧЈУ се НИСАМ ИЗЈАШЊАВАО око Маркса, марксизма& социјализма, констатовао сам да су ове премисе Фридмана мање-више ИСПРАВНЕ: "Марксизам је уништио себе зато што је дошао до моћи, а то ће га на крају коштати кредибилности. Марксизам има репутацију идеологије, чак и када је то било уопштено. Он је био кулминација просветитељства не само зато што је имао најекстремнију премису једнакости која је замислива, већ и зато што је био немилосрдно конзистентан." Ајмо редом, јел је марксизам "кулминација просветитељства" са таквом АПОЛОГИЈОМ РАЗУМА какве нема ни у једној другој идеологији од његовог времена до данас!? ЈЕСТЕ! Јел је У СРЖИ његове ДОКТРИНЕ имао "најекстремнију премису једнакости"!? ЈЕСТЕ! Јел је У ПРАКСИ и у ТЕОРИЈИ био НЕМИЛОСРДНО КОНЗИСТЕНТАН, независно од контроверзи око неких његових ПРЕМИСА (нпр. класна борба, детерминисаност историје)!? ЈЕСТЕ! И на крају јер је марксизам САМ СЕБЕ ПОЛИТИЧКИ УНИШТИО кад је за СТАЉИНИЗМА стекао МОЋ!? ЈЕСТЕ!
Препоруке:
7
7
15 петак, 21 новембар 2014 08:18
aprikot brandy@ Reddy или У ЧЕМУ ЈЕ ПРОБЛЕМ, наставак и крај
А то, да ли ће се марксизам РЕВИТАЛИЗОВАТИ после губитка политичке МОЋИ и његовог ТРЕНУТНОГ УРУШАВАЊА као ПОЛИТИЧКЕ СНАГЕ по паду Берлинског зида, то оставимо БУДУЋНОСТИ!? Ја и други не-марксисти у том погледу можемо имати једно, Ви и други марксисти можете имати друго мишљење, но КАКО ће се ТЕОРИЈСКИ (а и ПРАКТИЧНО!) РАЗВИЈАТИ (и да ли ће се УОПШТЕ развијати) марксизам у овом пост-реал-социјалистичком, а мондијалистичком свету, то нека одговор да БУДУЋНОСТ, а не неки "врли мислилац" ове или оне оријентације!? Примећујем НЕКЕ НАЗНАКЕ даљег развоја марксизма, истина само У ПРАКСИ или ВЕРБАЛНОМ изјашњењу као нпр. код многих марксиста у Латинској Америци, као и код неких "ополченаца" (нпр. Мозговој) у Донбасу, али зато нема назнака неког ПРОДУБЉЕНИЈЕГ ТЕОРИЈСКОГ РАЗМАТРАЊА АКТУЕЛНИХ ДЕШАВАЊА!? Оно што нам се преноси на нпр. НСПМ, а што је интенције ГЛОДУР-а г-ђице Кољевић, то је ЗАСАД прилично ФЛУИДНО, да би се уопште стекао неки одређенији дојам, а камоли вредновало то мишљење!? SALUT!
Препоруке:
7
7
16 петак, 21 новембар 2014 08:45
Reddy
thinking

"Рецимо да је Фридманов чланак СТВАРНО ИДЕОЛОШКИ и да је идеологија у његовој ИНТЕРПРЕТАЦИЈИ веома ПЛИТКА, тачније то је врста ПРОПАГАНДЕ, али зато на НЕКЕ реченице из текста ваља обратити пажњу!? Рецимо ови редови: "Марксизам је уништио себе зато што је дошао до моћи, а то ће га на крају коштати кредибилности. Марксизам има репутацију идеологије, чак и када је то било уопштено. Он је био кулминација просветитељства не само зато што је имао најекстремнију премису једнакости која је замислива, већ и зато што је био немилосрдно конзистентан." Од оног што сам болдирао, друга, трећа и четврта премиса су ТАЧНЕ," Zaista je teško svariti ovoliku količinu gluposti koju podmeću kojekakvi aspiranti/thinking maize ili apricot brandy/. Bilo bi dobro da je u pitanju samo neznanje. Mnogo dalje od toga. Čak neupućenost a pri tome nezdrava ambicija! Pa, implicitna kotva celokupnog marksizma je baš oponiranost spram prosvetiteljstva /Dijalektika prosvetiteljstva Horkhajma i Adorna/.
Препоруке:
1
10
17 петак, 21 новембар 2014 08:50
Reddy
@thinking maize ili apricot brandy

ne znam ni sam koja količina bezobrazluka je potrebna da bi se lupetale ovakve gluposti!!! I to od doktora nauka iz mikrobiologije!?!?!?!?!? Ili ova nauka u svoje redove prima svakoga ili je, moguće, na tragu epohalnog otkrića nekog novog genoma!!!!!
Препоруке:
1
10
18 петак, 21 новембар 2014 10:45
apricot brandy@ Reddy
Узгред, ШТА сте СТВАРНО ЖЕЛЕЛИ да кажете овим: "...implicitna kotva celokupnog marksizma je baš oponiranost spram prosvetiteljstva /Dijalektika prosvetiteljstva Horkhajma i Adorna/"!? Јел жели марксизам да ЕМАНЦИПУЈЕ "широке народне масе" истина "предвођене радничком класом", тј. њеном "авангардом"!? ЖЕЛИ! Јел то ради на ДРУГИ, револуционаран начин односно просветитељства који иде ЕВОЛУТИВНИМ ПУТЕМ!? РАДИ, али САМО ПРИВИДНО, јер да ПОДСЕТИМ, папа Маркс је ТЕОРИЈСКИ уобличавао оно што ће после У ПРАКСИ, РЕВОЛУЦИЈОМ, као "првом фазом комунизма" РЕАЛИЗОВАТИ Лењин!? Као што је после просветитеља дошла Француска буржоаска револуција, а пре њих у Енглеској, Кромвелова, онда "Славна" револуција, обе проистекле из протестантизма, као и холандска борба за слободу против Шпанаца, који су сами по себи ОТКЛОНИ од Средњег века!? И шта се десило као РЕЗУЛТАТ тих РЕВОЛУЦИЈА!? Западноевропске силе су се УЗВИСИЛЕ и њихов ПОЛЕТ још траје, а у Русији!? Знате, шта, ваљало би да ИПАК ПОШТУЈЕТЕ ЧИЊЕНИЦЕ!?
Препоруке:
6
7
19 петак, 21 новембар 2014 11:04
apricot brandy@ Reddy, други наставак
Знате, ако кажете, а ослањајући се на Хоркхајмера& Адорна да је марксизам СУПРОТАН просветитељству због НАЧИНА реализације, а уз СУШТИНСКУ ИСТОВЕТНОСТ ИНТЕНЦИЈА, шта је то него "није шија него врат"!? Обашка што су и француски просветитељи ПРИПРЕМИЛИ Француску буржоаску револуцију слично томе као што је Маркс ТЕОРИЈСКИ ПРИПРЕМИО све потоње комунистичке револуције!? Него, нешто не расправљасмо о ЧИЊЕНИЦАМА ДЕСТРУКЦИЈЕ ДРУШТАВА која су претрпела комунистичке револуције и које су не само последице не само ПРАКСЕ тих комунистичких револуција, већ и интенција САМЕ Марксове ТЕОРИЈЕ, као и што те комунистичке револуције УПОРНО ОБИЛАЗЕ баш тај исти Запад где су ТЕОРИЈСКУ УОБЛИЧЕНЕ, а ПОГАЂАЈУ сва НЕЗАПАДНА ДРУШТВА, са не само добрим, већ и ЛОШИМ ПОСЛЕДИЦАМА тих друштвених преврата!? Стварно ШТА ЋЕМО СА ТИМЕ!? И шта ћемо са ПРОКЛЕТОМ ЉУДСКОМ ПРИРОДОМ, која је ТАКО НЕСАВИТЉИВА већ 150 година и која ПОГАЂА и САМЕ РЕВОЛУЦИОНАРЕ, па се ПРАКТИЧНО СВЕ ТЕ РЕВОЛУЦИЈЕ ИЗРОДЕ у ЛАЖ, НЕПОТИЗАМ и НАСИЉЕ!?
Препоруке:
7
7
20 петак, 21 новембар 2014 11:13
apricot brandy@ Reddy, крај!
Стварно ШТА ЋЕМО са ЧИЊЕНИЦАМА које чак ни Хазјаинов и Маов (обашка Броз, Чаушеску и Пол Пот!) ТЕРОР не УНИШТИ, већ ће ето лепо шире по кинеским "специјалним економским зонама", међу руским тајкунима иии... бившим члановима ЈУЛ-а, као што је Милан Беко и Горан Матић!? Ајте лепо, ОБЈАСНИТЕ нам КАКО ТО и ЗАШТО то, да код тих ЉУДИ, који очигледно не хајаше за неки "ревизионизам" и "реформизам", већ СКЛИЗНУВШЕ ДИРЕКТНО из "авангарде" у УДОБНЕ ФОТЕЉЕ!? Кажеш "крив" "априкото-брендијевски тхинкинго мејзујући болето сатанствујући плумо-пичо брендујући SRBIJANAC"!? АЈДЕЕЕ!!! Знаш, прикане, мораћеш ЗНАТНО ВИШЕ да се ПОТРУДИШ да ОБРАЗЛОЖИШ ДИСКРЕПАНЦЕ између КОМУНИСТИЧКЕ ТЕОРИЈЕ и ПРАКСЕ коју ПРАКТИКУЈУ сви ти ДЕКЛАРАТИВНИ или СУШТИНСКИ КОМУНИСТИ!? Уосталом, давно је бесмртни Бранко Ћопић писао његово дело "ОДУМИРАЊЕ МЕЂЕДА"!? А нису баш тако "млади" ни ВИБ-ови афоризми!? Све је то народ лепо препознао! Све те "црвене другове" који живе у "белим викендицама" на "плавом мору"!? Знате, имамо ОЧИ!
Препоруке:
6
7
21 петак, 21 новембар 2014 11:29
са стране
Ова "теорија" (Фридманова) почива на интересу стране којој сам Фридман припада. Зато је квазинаука, колико год се китио звањима и титулама. Већи део Фридмана на Планети подржава ову "теорију" и најрадије би, да може, уништио слободну Русију. Уништили су слободу свуда где су могли и стигли, а имају намеру да то чине и даље. Уздамо се у Бога, Русију, Кину, земље Брикса и слободномислеће људе на Планети.
Препоруке:
15
0
22 петак, 21 новембар 2014 13:18
@Reddy
ovakve gluposti!!! I to od doktora nauka "


Никакво чудо. И медведа науче да тера бицикл. Уосталом, видиш из никова да - конзумира.
Препоруке:
7
7
23 петак, 21 новембар 2014 13:55
apricot brandy@ @Reddy
"Бако", "бако", како ти имаш ВЕЛИКИ и ОСЕТЉИВ НОС, па намиришеш преко интернета!? "Бако", "бако", а из КОЈЕ си ти "ЦРВЕНЕ" БАЈКЕ дошла, дал имаш ТОЛИКИ НОС на Вују из шуме, ил ти је нос ТОЛКИ због Пинокијевог "РАЗЛОГА"!? У сваком случају "бако" СМЕШНА си "ко ЦРТАНИ ФИЛМ"!
Препоруке:
7
6
24 петак, 21 новембар 2014 18:35
@apricot brandy
", дал имаш ТОЛИКИ НОС на Вују из шуме"


Не, него на воју, као и сви моји дугаји, до кавлобага
Препоруке:
5
7
25 петак, 21 новембар 2014 19:49
Нео
Сваки систем има свој век трајања. Капитализам је већ увелико доживео свој врхунац и сада је на силазној путањи.Једино што му је преостало да продужи своје трајање је стварање тоталитаристичког поретка фашистичког типа, што и ради.Ако и то не успе, некој будали ће пасти на памет да притисне дугме и да цела планета нестане у нуклеарном рату. Од капиталистичких лудака и њиховог лудила и то је за очекивати.
Препоруке:
6
2
26 субота, 22 новембар 2014 06:31
Боб
@aprikot brandy@ Reddy

Ко је глодур, а ко је глодар?

Ко нас вози, а ко нас воза.
Препоруке:
3
1
27 субота, 22 новембар 2014 11:11
aprikot brandy@ Боб
Написасте: "Ко је глодур, а ко је глодар? Ко нас вози, а ко нас воза." "Глодур" је кратица за "главни и одговорни уредник" (неког листа), настала за социјалистичког вакта, а ко је "глодар", пааа..., не бих баш, није у реду за понеке (R....!?!?!?), а и (супер) модератор је можда "устао на леву ногу", па да га не једимо!? А возе нас они мучени возачи ГСБ-а, док нас ВОЗАЈУ из "BUS-Pljuc"-a, "Bljicija", "PINK"-a (БЕЗ Pantera!) и НАРАВНО Џеј, пардон Џеј, ти си ГОСПОДИН за ОНОГА! Мислим, Jasninog(*) ФАВОРИТА, а "дипломчевог" "сина"!? Оног ЛАЈАВОГ!?
Препоруке:
7
5
28 субота, 22 новембар 2014 15:25
Reddy
@Боб

Pročitajte prethodnika/Heo/ pa će/te znati i ko je glodur i ko je glodar. Jasno i bez ostatka! A kajsijevača uvek kasno zri a kada padne s grane obično je neko umulja te podseća na ekskrement.
Препоруке:
1
12
29 недеља, 23 новембар 2014 02:15
Боб
@стани Нео

Тумачити историју на овај, тупо-идиотски класни и/или економски начин - ето, то је заоставштина марксиста. Није радило објашњење ни тад, ни сад, ни у време папе, ни у време СССР-а, никад. Али тврде главе су тврде и ту би челичане нешто могле да патентирају.

Ево, могу да вам шапнем део мудрости: нема срозавање запада никакве везе са капитализмом: просто и једноставно, њиховој цивилизацији долази крај и то је све. Али едипалци не би били едипалци кад не би мрзели нешто: мрзе себе и упорно хоће да буду нечији трабанти и периферија. Одлазите ви марксисти на ђубриште историје као и цео ваш творац - запад. Епизода историјски небитног комуно-лудила на истоку Европе остаје само то - епизода на периферији запада. Никог више није ни брига за то.

https://www.youtube.com/watch?v=j_H9AAD7D3o
Препоруке:
3
2
30 недеља, 23 новембар 2014 10:53
Heo
Чему љутња и толики бес? Има ли разлога за такав иступ? Марксисти одлазе на ђубриште историје. Да, и шта онда. Ваљда крај историје, шта ли? Или васкрсење Христа? Чему таква галама? Као да вам је повређена сујета.
Препоруке:
3
2
31 понедељак, 24 новембар 2014 04:37
Боб
Да, бес... за бес је потребно много више. Те ваше комунске теоријице су истог порекла као и либерал, наци и фаци глупости. Тичу се само запада и њихове распадајуће цивилизације.
Срамота је што људи одавде, из земаља које немају везе са тим трабуњањима мозга који је почео да се распада, упорно опстају на идеолошком лудилу, макар одвели милионе људе у смрт. Како то назвати? Зло?
Препоруке:
2
1
32 понедељак, 24 новембар 2014 13:57
Petrushin
Da nije Amer-Kenjizma bio bi dobar tekst, ali on bez tog samovelicanja ne moze! Zato i ne moze da napise nesto par excelence.

Mad je u mnogome u pravu sto se tice Marksa i njegove nemogucnosti da shvati jacinu "nacionalizma", koji je urusio Marksizam kao ideologiju. Sovjeti su Slovenima utjerivali marksizam i komunizam na silu, jer su Marksova djela pisana za urbanizovane i maksimalno industrijalizovane sredine, i odnose koje sa sobom nosi takva sredina, dok je seoska i feudalna istocna Evropa zahtijevala jedan citav Modernizam i industrijalizaciju koja je tek bila u zacetku.

Ono sto Fridman namjerno zabopravlja da naglasi je da su market ekonomija i privatno vlasnistvo izgubili smisao i znacaj u ovoj vjestacki kreiranoj KRIZI, jer su obesmisljeni i degradirani centralizovanim nacinom uticaja drzave i finasijske elite, da je too-big-to-fail postala norma koja apsolutno nema nikakave veze sa decentralizovanim nacinom na koji bi trebala da funkcionise trzisna ekonomija.
Препоруке:
0
1
33 понедељак, 24 новембар 2014 13:58
Petrushin
Da nije Amer-Kenjizma bio bi dobar tekst, ali on bez tog samovelicanja ne moze! Zato i ne moze da napise nesto par excelence.

Mad je u mnogome u pravu sto se tice Marksa i njegove nemogucnosti da shvati jacinu "nacionalizma", koji je urusio Marksizam kao ideologiju. Sovjeti su Slovenima utjerivali marksizam i komunizam na silu, jer su Marksova djela pisana za urbanizovane i maksimalno industrijalizovane sredine, i odnose koje sa sobom nosi takva sredina, dok je seoska i feudalna istocna Evropa zahtijevala jedan citav Modernizam i industrijalizaciju koja je tek bila u zacetku.

Ono sto Fridman namjerno zabopravlja da naglasi je da su market ekonomija i privatno vlasnistvo izgubili smisao i znacaj u ovoj vjestacki kreiranoj KRIZI, jer su obesmisljeni i degradirani centralizovanim nacinom uticaja drzave i finasijske elite, da je too-big-to-fail postala norma koja apsolutno nema nikakave veze sa decentralizovanim nacinom na koji bi trebala da funkcionise trzisna ekonomija.
Препоруке:
0
1
34 понедељак, 24 новембар 2014 14:09
Petrushin (2 dio)
Da je Fridman umjesto monologa morao da odgovori u ovom tekstu na pitanja koja se ticu $14 triliona dolara ubacenih papira (quantitative easing) od strane G4 drzava, koje nema nikakve veze sa trzisnim nacinom poslovanja, ili sa spasavanjem bankarskog sektora tako sto su stednja gradjana i penzioni fondovi prebaceni u dzepove tih finansijskih lopova i kazino-kapitalista na ime moranja da se too-big-to-fail po svaku cijenu spasavaju kao panacea svih problema Zapadnih ekonomija, te da je od pocetka krize njegova Ameri-Kenjska vlast uvecala dug Ameri-Kenjaca sa $10 triliona na preko $17 triliona na danasnji dan (70% rast), iako su kamate na takav pozajmljeni novac (pazite sad teorije i prakse zapadnog trsista kapitala!?) manje nego sto su bile prije krize, pa je kamata na $10 triliona prije krize od $453 milijarde pala na $415 milijardi, iako je osnovica USA duga za 70% veca tj. $17 triliona dolara!

I ovo Fridman sove trzisni kapitalizam!?

Ovo ni Sovjeti nijesu mogli da rade!
Препоруке:
0
1
35 понедељак, 24 новембар 2014 14:36
Petrushin (3 dio)
Da li je trebalo izigravati proroka da se pretpostavi da ce ujedinjavanje Njemaca u jednu drzavu poremetiti ne samo EU, vec kompletnu vec ugovorenu podjelu moci izmedju Nemaca, Franzuza i Engleza, i da ce na duzi rok unistiti tu istu EU?

Dovoljno je da pogledate nacin na koji se donose odluke unutar EU i njene nemogucnosti da u tu formulu ubace drzavu velicine Turske.

Isto se desilo i sa Njemcima koji su od 60 miliona postali drzava od 80+, sto je stavlja iznad svih ne samo po broju nego i jacini, koja raste iz dana u dan a razdor imedju nje i ostatka EU.

Moja procjena je da ce se Velika Britanija u narednih 5 godina raspasti na tri dijela, kao i Spanija, dok ce Njemacka napraviti neki novi vid moderne Austro-ugarske, sto za Rusiju moze da bude i dobro (ako napravi pravoslavnu transferzalu do Grcke) i lose ako se ta nova unija na celu sa Nemcima okrene Ameri-Kenji.

U svakom slucaju bice krvavo stoljece, sa mnogo novih prekrajanja granica i regionalnih ratova.
Препоруке:
2
1
36 четвртак, 27 новембар 2014 13:41
АНАЛИТИЧАР
@ TOPOLJ

Брате Ваше коментаре је милина читати , погађају у суштину као Достојевски , интелигенција Вам је изванредна и зрачите Православним десним погледом . Суштина разлике између нас Срба + Руса ( Словена који вјерују у Бога и правду ) и разбојничког фашистичког Запада ( Фридман им је један од мозгова и креатота ТХИНК ТЕНК института ) је у ономе што је Достојевски казао , ПРАВОСАВЉЕ је ДА а католици су отпали од Бога и истине и ставили зликовца папу изнад Господа , они су НЕ а Протестанти су НЕ од Не као негација католика . Дакле Запад је богоборачки ( Ниче ) а Русија божија ( Достојевски ) . Западу технологија мијења Бога , тамо је неистина истина а истина је лаж . Масонски антихристов поредак , зато хероји Шешељ , Караџић и Младић могу бити злочинци а нацисти у Кијеву и наказе ИСИС-а и кољачи су за Запад борци за слободу као и туђманове усташе . Западу не сметају агент Ротшилда Лењин и Рокефелера Троцки Бронштајн , њима смета Стаљин јер је Русију вратио Русима а данас ВВ Путин
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер