Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Monopoli koji uništavaju Srbiju - notaroši su samo vrh ledenog brega

Komentari (55) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 26 septembar 2014 14:09
Momir
Javni monopoli Srbije novo javno preduzeće za zapošljavanje stranačkih kadrova.
Preporuke:
98
2
2 petak, 26 septembar 2014 14:12
Drinko Končarević
Notare nam objašnjavaju kao stručnjake za pravo i pravne odnose. U objašnjenju kažu da nam ta lica pružaju pomoć. Zamislite, na ulici me zaustavi neki čovek, predstavi se da je notar, i kaže mi da će mi pružiti pomoć za prelazak preko ulice i naravno da mu to platim. Malo karikiram stvar, kako bi postavio pitanje: ako je pomoć, onda se ista traži a ako se ne traži a moram je koristiti, onda to nije pomoć, već pravno nasilje države nad građanima. Uzmimo za primer dva pravnika, u sve potpuno isti osim što je jedan notar a drugi nije. Ovaj što nije notar mora se obratiti svom kolegi za pisanje nekog prostog pravnog akta. Smejurija. U celoj priči prisutan je Veberov (Tenis, i drugi mangupi), formalizam koji je udavio i socijalističko samoupravljanje. U Veberovom formalizmu, važna je forma a ne sadržaj. Putem forme možete ostvariti sve a da se stvari u biti ne menjaju. Npr. brojna sudska rešenja koja se ne ostvaruju a sudu, notaru i državi ste platili sve. Iispunili ste sve uslove i opet ništa.
Preporuke:
112
3
3 petak, 26 septembar 2014 14:15
Goran Jevtović
Tek kada se pročita ovako sjajan tekst sa inzvarednim argumentima, može da se potpuno shvati koje su razmere okupacije onoga što još uvek nazivamo Srbijom.
I kako je u svemu vrlo precizan plan koji realizaju imperijalni agenti uticaja, koji su samo formalno Srbi.

Čestitke gospodine Ristivojeviću!
Nadam se, kada jednom oslobodimo Srbiju, da ćete biti najozbiljniji kandidat za ministra pravde.
Ali, da bi smo do toga došli, slaba vajda nam je u pisanju peticija (iako je i to dobro sredstvo), pozabavimo se stvaranjem Pokreta otpora.
Nema nam druge, stvari su otišle predaleko.
Moramo motivisati masu za sveopštu pobunu. Za tako nešto nemaju odgovor.

Zemlju nam je okupirao isti onaj agresor koji nas je 1999.godine zločinački tukao do iznemoglosti.
Konvencionalnim, odvojenim i jednokratnim protestima i demokratskim raspravama, nemamo nikakve šanse.
Preporuke:
154
7
4 petak, 26 septembar 2014 14:18
dr mr
Članku nedostaje jedan važan element - recizno navođenje koj su to poslovi postali monopol notara. Ta činjenica je grozna, pošto je u njihovu korist uspostavljen posao overe prenosa apsolutnih prava (kupoprodaja nepokretnosti, besteretni prenosi prava na nepokratnostima kao što su poklon i nasleđivanje). Vlada je legalizovala time legalizovala notarsku iznudu, pošto su njihove takse neuporedivo više od cena advokatskih usluga koje su se slobodno formirale na tržištu. Ograničila je imovinsku odgovornost notara do 80.000 dinara i proizvela ih u organ javne vlasti (za razliku od privatnih izvršitelja), iako je iz njihovog položaja nedvosmisleno jasno da oni posluju potpuno u sopstvenom imovinskom interesu.
Preporuke:
104
2
5 petak, 26 septembar 2014 14:27
Dušan
Ne ulazeći u politička razmatranja, iako u tekstu ima dosta tačnih zapažanja, treba konstatovati da je notarima dato previše ovlašćenja i, doista, radi se o monopolu. Predlog: da zadržimo i notare, i razne overe kao i dosad u sudovima i opštinama. Logično je i to da advokati nastave da sačinjavaju ugovore. A što se tarifa tiče, idemo kod onih koji manje naplaćuju. Ako paradajz nije svuda po istoj ceni, zašto bi bili ugovori? Važno je da su zdravi i ispravni jedni i drugi. Znači, neka notari smanje dosadašnje nenormalne gužve u sudovima i opštinama, a ne da se prave novi redovi kod njih samih, i to po većim cenama.
Preporuke:
90
3
6 petak, 26 septembar 2014 15:09
Boško
+1 za tekst i apel

Nebulozno je da diplomirani pravnik ili ekonomsta sa sastavljenim ugovorom odlazi kod "notara" da bi mu notar naplatio "sastavljanje ugovora".

Posle uterivača dugova koje je testirano sa kriminalnim društvom EPS snadbevanje koje je uvelo dodatnu pljačku građana koji moraju da izdržavaju monopolski EPS sa 600 direktora te da plaćaju "angažovanu snagu" i "troškove snadbevača" (preimenovana taksa za opnjačkana brojila građana)
te 13 plate svim zaposlenim u EPSu kao saučesnicima u pljački građana

vlastodršci organizuju još jednu kriminalnu grupu koja će "zakonski" da pljačka građane dokle god 20 procenata opljačkanog uplaćuju organizatoru pljačke četnicima gibaničarima i antisrpskim komunjarama.
Preporuke:
90
4
7 petak, 26 septembar 2014 15:18
MR
Kad mi je nekada trebalo da notorski overim neka dokumenta, to sam radio kod moje banke ovde u Americi - besplatno.
Preporuke:
81
2
8 petak, 26 septembar 2014 15:29
seljak bezemljaš
Stručan i politički izuzetno jak predlog gospodina Ristivojevića.
Masovni potpis peticije bila bi osnova koja vodi do promena u Srbiji i do mogućnosti realizacije APELA 20 intelektualaca.
Ima li da neko ovo ne razume.
Preporuke:
95
5
9 petak, 26 septembar 2014 15:30
Gledač
Ova država i sistem sve preokrenu i ono što možda ne radi dobro uspeju da unište da ne radi nikako. A stalno pričaju da je tako u EU i da će biti bolje. Rezultati katastrofa i skupa propast.
Preporuke:
57
1
10 petak, 26 septembar 2014 15:36
Drinko Končarević
Prisiljavanjem građana da im pravne spise čini notar, je u suprotnosti sa Ustavom koji nam garantuje slobodno izražavanje volje. Filosofija, do dana današnjeg nije definisala šta je glupo a šta pametno, pa koristimo neka druga iskustva. Država je ovaj problem rešila na veoma prost način. Pametne i glupe, obrazovane i neobrazovane stavila je u istu ravan. Time ostvaruje načelo da smo svi ravnopravni pred zakonom. E nismo. Priča se o stručnosti notara. Da li je on stručniji od sudije? A jedan sudija na prvoj strani presude, napisao je da je lice već kažnjavano za slične aktivnosti, da bi na kraju druge strane istog lista napisao, kao olakšavajuća okolnost se uzima da lice nije kažnjavano. Gde je tu stručnost? Ili u jednom gradu za isti prekršaj kažnjavaju oštrije a u drugom blaže. Gde je tu stručnost sudije, tužioca, notara, advokata? Svi se "gađaju" sa stručnošću koju dokazuju formom a gde je stvarni rezultat? U državnim dugovima, u "poslušnosti" pred jačima, gde?
Preporuke:
68
3
11 petak, 26 septembar 2014 15:55
Zoran
Notarosi ili notari?
Preporuke:
10
15
12 petak, 26 septembar 2014 16:00
SuperBad
Overa saglasnosti, da dete ide na ekskurziju, kod notara moze biti skuplja od same ekskurzije.Mislite o tome i o onome ko je sve to smislio
Preporuke:
77
1
13 petak, 26 septembar 2014 16:04
Neša
@Goran Jevtović

"Konvencionalnim, odvojenim i jednokratnim protestima i demokratskim raspravama, nemamo nikakve šanse."

Neprijatelji Srbije uvek su računali na nejedinstvo Srba i poltrone koji to nejedinstvo iz sopstvene koristi stvaraju i produbljuju.
Preporuke:
57
4
14 petak, 26 septembar 2014 16:27
Bojan, Priština
Brilijanatn tekst, hvala na dragocenim informacijama, objašnjenjima i zaključcima.
Za mene je B. Ristivojević oduvek bio jedan od najkvalitetnijih ljudi u DSS.
Preporuke:
70
3
15 petak, 26 septembar 2014 16:54
Velizar M.
Mi smo majstori da preokrenemo, upropastimo i devalviramo svaku dobru ideju. Postojanje javnih beležnika moglo je da reši dosta problema i državi i građanima ali kada se ta institucija uvede na ovakav način onda dobijamo potpuno suprotan efekat. Ponavlja se priča o javnim preduzećima i državnim agencijama. I državne agencije su trebale biti mesta gde vlada struka a ne politika i gde se rukovodstva i način rada neće menjati posle svakih izbora. Od svega toga naravno nije bilo ništa. Očigledno je svaka, ali baš svaka, institucija države isprostituisana i stavljena isključivo u funkciju nepravde - otimanja para od naroda a u korist odabranih pojedinaca ili interesnih grupa.
Iznenađen nisam, od bande koja sebe zove "političari" bolje i ne očekujem. Ali jesam malo razočaran ponašanjem građana koji sve ovo trpe, savijaju kičmu i ne pokušavaju da se bore za pravdu. Ok, znam da narod sam po sebi ne može biti kriv ali ipak očekujem više pojedinaca koji će dići glas protiv ovoga.
Preporuke:
63
2
16 petak, 26 septembar 2014 17:13
Laki
Još jedan ZA. Profesorski od profesora prava. Nadajmo se da će bar ovo malo ljudi što pišu za NSPM, istrajati i izdržati i da ćemo doživjeti da pamet, istina,čestitost, hrabrost, rodoljublje, logika budu ispred gluposti, laži, poltronstva, kukavičluka, izdaje, paradoksa. Nažalost, sve dok ove mane i vrline ne budu jasno i svakodnevno isticane u državnom dnevniku u pola osam, znak je da ta državna institucija nije narodna, i nikakvo isticanje "nacionalni dnevnik evropske srbije" ne može dokazati ni n od nacionalnog. Predlažem da neko napiše tekst o platnim razredima za školstvo, kao još jednoj koski bačenoj među opljačkane i ponižene prosvjetare, sa ciljem da se međusobno bore oko ionako nedovoljne crkavice od plate. Huškanje jednih porobljenih na druge je oproban recept i odlično im prolazi. Al neće dovijeka. Balon mora pući. Izdržimo.
Preporuke:
51
1
17 petak, 26 septembar 2014 17:20
Bojan, Priština
@ Goran Jevtović

Konačno da dočekam da i vi pohvalitete nekog iz DSS, i da ne budete vojnički kruti i isključivi.
Bilo je šta je bilo, skinuli smo Slobodana i isporučiti ga na onako sraman način dušmanima.
Ali šta je tu je, mora se raditi sa onima koji su nam preostali - da je sreće da nam je ovaj Ristivojević, intelektualac i Srbenada par ekselans ministar pravde a ne Selaković koji studenta opominje zbog vode Jana a istovremeno potpisuje akt kojim gasi sudove Republike Srbije na Kosovu i Metohiji.
Preporuke:
62
5
18 petak, 26 septembar 2014 18:54
Jovan, Holandija
Institucija javnih beležnika (notara) je jedno od važnih dostignuća pravnih država na Zapadu. Oni su diplomirani pravnici notarskog smera (dakle, nisu ni advokati, ni tužioci, ni javni pravobranioci) i njihov posao je da se brinu o zakonistosti i redu u zaključivanju kupoprodajnih ugovora, oformljenju testamenata, osnivanju preduzeća i drugih pravnih ugovora/dogovora. Pri tome, oni – kao npr. kod prometa nekretnina, npr. proveravaju pravovaljanost i kredibilitet prodavca, kupca, postojanje/nepostojanje hipoteka, postojanja/nepostojanja zalaganja imanja ili poreskih dugovanja na imovinu koja se kupuje-prodaje, upisu vlasništva u katastarske knjige, itd.... Ni kupac, ni prodavac ne moraju da jurcaju po šalterima sudova, poreskih uprava, opština, i štajaznam šta sve ne – što je, izgleda, omiljeni sport Srba koji protestuju protiv uvođenja notarijata? Sve to u uređenim zapadnoevropskim državama postoji i razvija se već vekovima. Problem je što je srpska vlada neznalačka i murdarski je sve sprovela.
Preporuke:
43
16
19 petak, 26 septembar 2014 18:56
nebitan
kaže autor teksta, poredeći različit tretman advokata i notara:
Poreklo ove razlike u tretmanu dvaju poslenika pravne profesije nije predmet ovog teksta pa to neću komentarisati.


Pa evo da ja prokomentarišem. Uvođenje notara je školski primer principa na kojima funkcioniše ova antisrpska vlast, a to je nasilno nametanje troškova i uterivanje manje talentovanih kadrova na bolja mesta (kako to zvuči kao SNSova kadrovska politika, zar ne?). Naravno, pošto su advokati stručniji i sposobniji, a time i samostalniji od vlasti, prirodno je da u SNSrbiji neko na silu bude uguran da pored njih živih obavlja pravne poslove, bez mogućnosti da mi građani biramo da li nam takva pomoć treba, a još manje da biramo da tu "pomoć" ne platimo preskupo. I eto jednostavnog načina da naivni Srbi još malo plate svoju dobrovoljnu okupaciju.
Preporuke:
45
1
20 petak, 26 septembar 2014 19:06
Johnny
@ Goran Jevtović
Ovo su neke statistike Pukovnice ,verovatno ih znate , ali da se ponove
Uticaj raznih Medija
Informacija se zadrzava posle 3 sata
70 % Radio
72 % Stampa
85 % Televizija
Informacija se zdrzava posle 3 dana
10 % Radio
20 % Stampa
65 % Televizija
Ovo je podatak i za vredne ljude sa NSPM lokala.
Preporuke:
32
1
21 petak, 26 septembar 2014 19:12
Miroslav Andjelković
Branislave, brate, svaka ti je ka' Njegoševa!
Bravo!
Preporuke:
43
1
22 petak, 26 septembar 2014 19:41
robokap
Zamislite slučaj. SUDIJA SA 20 godina radnog staža PRODAJE kuću ADVOKATU sa isto toliko godina radnog staža MORAJU DA IDU kod N O T A R A:
Preporuke:
74
2
23 petak, 26 septembar 2014 19:55
Deda Djole
Ako ceo kulturni i razvijeni svet ima notare, znaci da su potrebni i korisni.
Zar su Srbi nesto posebno ?
Preporuke:
7
79
24 petak, 26 septembar 2014 20:21
seljak bezemljaš
Velizar M.
Gospodin Ristivojević je naveo tačke,(monopole)na kojima se može snažno pritiskati vlast.
Nisu potrebne ni pare ni veliki broj ljudi.
Mediji ne bi mogli ignorisati one koji bi stručno i popularno napadali "monopole".Hteli ne hteli pisali bi na veliko, jer se ne može izbeći snažan javni interes i nadlični i nadpartijski zahtev za skidanjem monopola.

Vlast ovo ne može da odbrani a svako odstupanje od bilo koje tačke ličilo bi na paranje džempera.
Naravno, to ne mogu raditi ljudi koji imaju politički balast na leđima.
Dakle imamo li tu grupu politički pismenih,što bi se reklo "mladih lavova".
Preporuke:
33
3
25 petak, 26 septembar 2014 21:51
Čedomir - Sića
Sve je tačno, danas sam bio kod notaroša u N. BGD. Rekao sam mu da imam gotov ugovor za stan. Odgovor je bio ja pravim ugovor, a iz tog vašeg mogu uzeti samo podatke. Kakav bezobrazluk, nije on kriv nego taj vajni mlađani ministar u koga sam imao poverenje, sada prezir, šta je ovo uradio jadnom narodu. Diletanti nastupaju, počev od Prvog pa do poslednjeg, kakvo koristiljubljivo vladanje ovim narodom, kakva plazma od ljudi na vrhu države, kakva kolonijalizacija društva.
Preporuke:
53
2
26 petak, 26 septembar 2014 22:07
...
Izvrstan tekst. Stručan i jasan istovremeno. To je ono što nmam treba.
Preporuke:
41
4
27 petak, 26 septembar 2014 22:14
Forever Jang
Sve jasno. Oslobođenje je neophodno. Slažem sde sa Jevtovićem, i sve čestitka za sjajan tekst budućem ministru pravde.
Preporuke:
41
3
28 subota, 27 septembar 2014 06:23
dragoslav pavkov
Autora teksta izuzetno cenim kao stručnjaka i poštenog čoveka ali...
U nesumnjivo dobronamernom tekstu koji (valjda?) poziva na mobilizaciju nacije radi ukidanja monopola, (moram da primetim :( ) tipično DSSovski promašuje i najopasniju "vatrenu tačku" neprijatelja i VES koji mu je potreban za pobedu. Dakle,
slažem se da je inače korisna institucija javnog beležnika po starom srbijanskom običaju izvrgnuta ruglu i pretvorena u još jedan monopol. Ali; koliko građana je spremno da se žrtvuje, da odvoji deo svog slobodnog vremena na potpisivanje peticije, javni protest u Nemanjinoj, i sl. samo da bi neki ljudi po svemu slični notarima - advokati, ili pripadnici druge parazitske kaste - sudski overivači, preuzeli beležnička ovlaštenja i beležnički "biznis"? Siromašak koji prodaje stan da mu ga ne bi prodavali uterivači dugova (privatni izvršitelji) je savršeno ravnodušan prema ceni overe ugovora jer je plaća kupac... Što bi neki friški beskućnik protestovao da bi onaj kome je ispod cene (nastavak)
Preporuke:
13
28
29 subota, 27 septembar 2014 06:36
dragoslav pavkov 2
prodao stan prošao jeftinije?
Što nesrećnika koji mora da uzme lihvarski kredit da bi reprogramirao bogznašta zanimalo da li njegov bonitet proverava advokat ili notar?! I tako dalje...

Ako neko stvarno želi da "diže Srblje", morao bi da računa pre svega na najugroženiji sloj srbijanskog društva - neoproletarijat. Na ljude kojima privatni izvršitelji za uterivanje duga JKP od 47,00rsd ispostavljaju račun od 18000,oo dinara, i naplaćuju pod pretnjom popisa pokretne imovine dužnika. Na one kojima ovih dana isključuju grejanje jer ljudi u penziju od 25000,oorsd nikako ne mogu da uklope ratu od osam hiljada koju im nudi toplana. I tako dalje.
Lično, izgubio sam ambicije da crtam očigledno, ali na dobronamerni ali promašeni tekst sam morao da odreagujem. Bez obzira na očekivane kontraudare internet odeljenja DSSa. Pozdrav autoru i njegovim fanovima.
Preporuke:
14
17
30 subota, 27 septembar 2014 08:22
Alex
@dr mr

Nisam autor clanka ali kad vec pitate za tacne podatke koji su to poslovi postali monopol notara. Za pocetak poslovi sa nekretninama, a od prvog marta 2015 planiraju sve da prebace na notare. Iskreno oko prvog naslednog reda planirane su neke "olaksice" ali sve jedno pljacka kako okrenes.
Preporuke:
28
0
31 subota, 27 septembar 2014 09:02
Ja
1993 je davano mnogo para da bi vas neko zaposlio da radite na pumpi i carini, Al ipak se vremena menjaju na bolje. sad pored veza i para morate i fakultet da imate da bi ste se zaposlili na mesto gde se može neograniceno i bez kontrole bogatiti na račun naroda
Preporuke:
27
1
32 subota, 27 septembar 2014 09:55
Forever Jang
@Dragoslav Pavkov
Vi pa skroz promašiste VES.
Ali; koliko građana je spremno da se žrtvuje, da odvoji deo svog slobodnog vremena na potpisivanje peticije, javni protest u Nemanjinoj,

Što bi građanin iz Vranja dolazio u Nemanjinu i potpisivao išta na terazijama. DAkle nije stvar u građanima, nego je stvar u organizovanju. Zato režim sputava potencijalne organizatore protestovanja i potpisivanja. Nemojmo optuživati narod. Usmerimo se na glavni problem.
Preporuke:
19
3
33 subota, 27 septembar 2014 10:29
dragoslav pavkov
@Forever Jang

"...koliko građana je spremno da se žrtvuje, da odvoji deo svog slobodnog vremena na potpisivanje peticije, javni protest u Nemanjinoj..."

Što bi građanin iz Vranja dolazio u Nemanjinu i potpisivao išta na terazijama.

Ako (za promenu) pažljivije pogledate tekst komentara, videćete da iza reči "peticije" stoji zarez. Što znači da je "javni protest u Nemanjinoj" nabrajanje mera koje treba preduzimati da bi se nešto od iznetog u tekstu ostvarilo. A ako baš moram da vam crtam poente, hteo sam da kažem da javnobeležnički monopol nije dovoljan razlog za mobilizaciju većeg broja građana, a inicijativa za ukidanje privatnih izvršitelja prinudne naplate bi to mogla da postane, naravno - kada bi je pokrenuo neko relevantan. Ako ne verujete, pitajte prvog čoveka koga sretnete na ulici.
Preporuke:
17
3
34 subota, 27 septembar 2014 11:55
Jasna@Dragoslav Pavkov
Potpuno se slazem sa vama,samo mala ispravka,do sada advokati uopste nisu imali obavezu da proveravaju bonitet prodavaca (culi ste sigurno za slucajeve prevarenih kupaca zbog duplih ,pa i visestrukih prodaja stanova), dok sada notari imaju tu obavezu i odgovornost(odgovaraju svojom imovinom ,pa i krivicno).
Preporuke:
11
33
35 subota, 27 septembar 2014 11:59
Jasna@Dragoslav Pavkov
I da potpuno ste u pravu da privatni izvrsitelji mnogo vise deru ,nego notari,ali advokatima to pitanje nije interesantno jer im ne zadire u nadleznost,tj u novcanik.
Preporuke:
10
29
36 subota, 27 septembar 2014 13:31
momo
Pridružujući se autoru ovo teksta iznosim svoj primer za overu punomoćja kod notara: Napišem tekst i odnesem u sud za overu istog, ali, tamo mi saopštavaju da to sada overavaju notari, ali nisu znali da mi kažu gde mu je sedište Odem zatim u opštinu, gde sam ranije overavao neka dokumenta,činovnik me uputi da platim taksu ( nešto oko 700 din), a pri povratku , iako je prethodno video o čemu se radi, saopštava mi da možda njegova overa neće biti validna, nego da odem kod notara; i opet na pitanje gde se nalazi sledi odgovor da neznaju, a jedna od stranaka koje čekaju u redu mi saopštava adresu (na moju nesreću krivu), te kad sam konačno posle više upita prolaznika po gradu saznajem adresu i sav sretan dolazim , dajem tekst punomoćja i na moje zaprepaštenje, notar mi saopštava da će me to zadovoljstvo koštati 4000,00 RSD , a kad sam rekao da nemam toliko kod sebe, saopštava mi da može i za 2000 dinara, a pošto ni toliko nisam imao vratim se kući neobavljena posla....
Preporuke:
25
3
37 subota, 27 septembar 2014 13:40
kaca
Notari još nemaju fiskale kase!Kako se kontroliše priliv sredstava u budžet od overa u notarijatu?
Na reč?!Srpska Vlast je "majstor" da od dobre zamisli i provereno dobre prakse napravi burlesku!
Preporuke:
21
2
38 subota, 27 septembar 2014 14:11
gordana ilic
Bravo.I ja potpisujem peticiju.Ovo sto je napissno na zalost ne citaju svi.Ovaj tekst treba dati u sve novine i ostala sredstva javnog informisanja da se cije istina a ne da objavljuju neistine.Mediji sasvim zakazali.Gde je skoboda stampe koju su trazili i dobili?
Zakonom o javnom beleznistvu urusena sloboda ugovaranja u sklapanju pravnih poslova.Drzava uvela monopol u ovim poslovima ali ne u svom interesu jer ga ona tu i nema.U cijem interrsu se Ministar pravde bori za ovaj nakazni zakon?
Preporuke:
25
2
39 subota, 27 septembar 2014 14:18
DSS
Jos jedanna ponos DSSa clan!
Preporuke:
14
6
40 subota, 27 septembar 2014 14:48
Poštovalac NSPM
Osvrnuo bih se na neke komentare poput G. Jevtovića i konstatovao da za jednog g. Ristivojevića kao čoveka akademske elite način rešavanja jeste peticija i to je normalno međutim vi razmišljate vojnički t.j. hoćete sad i odmah promenu, i to u našim uslovima ima smisla ali je za to neophodna sila, a šta ona nosi gotovo svima je poznato. G. Ristivojevića kako u ovom tekstu tako i u ostalim ne vidim kao prepisivača političke-DSS pameti već intelktualca sa sopstvenim vrednosnim sistemom, dakle nije bitno da li je zvezdaš ili partizanovac. Gospodin Pavkov ima vrlo dobru moć opažanja ali voli da pametuje. Sve što je naveo kao kontra argument u stvari sam Ristivojević i ni ne negira zapravo je objasnio sveobuhvatnost monopolskog sindroma, notari su samo još jedn u nizu postupaka kojima se ograničava sloboda građana i isti izlažu samovolji državnih monopolista. Dežurni kritikolog je lako biti mislim da i vama sve ovo smeta ali iz ovog kala se samo na jedan nači može izaći. Živela Srbija
Preporuke:
19
6
41 subota, 27 septembar 2014 16:08
minja
Kakav tekst!I kakav intelekt! Bravo,bravo, bravo!
Zbog ovakvih intelektualaca za ovu zemlju ipak ima nade.
Nema pijačarenja, nema prizemnosti i vredjanja u obraćanju , nema tračarenja,nema neistine,nema ničega što je svakodnevni vokabular naših poslanika i ministara.Samo gole i jasne činjenice, i dobronamerni predlog kako da se zaustavi ovo sveopšte urušavanje države i sveopšta korupcija.
Pametni vladari oduvek osluškuju intelektualce.
Valda će se i u ovoj našoj vladi naći neko sličan.

Bilo bi dobro i vrlo korisno kada bi našeg ministarčića pravde odmah zamenio neko sa ovakvim kvalitetima i načinom razmišljanja kao autor ovog izvanrednog teksta.
Preporuke:
27
2
42 subota, 27 septembar 2014 18:34
petar
Odgovor ovom čitaocu koji misli da notari odgovaraju svojom imovinom. Kojom to imovinom kad im niko nije radio imovinske karte. Ko ima i koliku imovinu od njih. Niko to ne zna. Osigurani su na iznos do 80.000EU i tačka. Pa i advokati su obavezni da plaćaju osiguranje.U slučaji spora po ugovoru koji su sastavili, koju ugovornu stranu će zastupati.Da li je neko od njih obezbedio fiskalne kase, sefove i ostalo što treba. Nije, naravno , ali to nije problem da rade. Dosta im je i mesec dana da rade, pre nego budu ukinuti ili se ne ukinu sami svojim nekvalitetom, pa da nabace dovoljno para da isplate mentore koji su ih postavili.
Pa zar je normalno da bude ovolika kriza u zemlji, da nas jadni penzioneri vade iz bede, a vlast pravi dodatne rashode i dodatna opterećenja narodu i blokira pravni promet , da i oni što nešto rade prestanu da rade.
Preporuke:
29
2
43 subota, 27 septembar 2014 19:49
Dimitrije Vukomanović
Setom zakona koji su stupili na snagu 01. septembra 2014.godine izvršen je "desantni" upad u pravni sistem, a svim poslovno sposobnim građanima oduzeta je poslovna sposobnost - da slobodnom voljom zaključuju pravne poslove, bez ikakvih posrednika. Zar nije bio dovoljan, ne tako davni eksperiment sa uređenjem sudova i tužilaštava? Zašto ponovo neiskustvo, neznanje i voluntarizam pobeđuju struku, znanje i zvanje? Ne dozvolite to, slobodoumni građani Srbije. Peticija je, svakako prihvatljiva.
Preporuke:
38
1
44 nedelja, 28 septembar 2014 14:42
ARSIĆ V.
Analizirajći postupanje ministra pravde, opravdano se namaće pitanje zbog čega je ovakvim postupanjem otvorio prostor za revolt i nezadovoljstvo celokupne pravničke struke u Srbiji? Nije li možda njegov cilj bio, da Vladi Srbije umanji poverenje kod naroda? Nestručnim postupanjem jednog ministra u Vladi, pnižavanjem svih pravnika u Srbiji, čitava Vlada će izgubiti autoritet, ako ga već nije u dobroj meri potrošila. Zašto bi jedan mladi ministar ometao celokupni Vladu? Nemojmo to dozvoliti!
Preporuke:
16
0
45 ponedeljak, 29 septembar 2014 15:37
Deki
Odlična analiza (lošeg) stanja u Srbiji.Zakoni se donose po meri dosetljivih lopova iz vlasti a ne po meri građana Srbije.Ovo je stvarno povratak u feudalizam.Sutra će verovatno uzeti i PDV jer im se može.Srbija kao država odumire u svakom pogledu.
Preporuke:
7
0
46 ponedeljak, 29 septembar 2014 20:40
zanima me
Da li notari moraju da poštuju službeni jezik u skladu s Ustavom?
Šta da uradim ako dobijem od njih dokument štampan neustavnim jezikom/pismom? Postoji li kakav pravilnik kojeg moraju da se pridržavaju?
Preporuke:
8
0
47 ponedeljak, 29 septembar 2014 22:02
fristajlo
Ma, potpuno se slažem- trenutno nemamo preči problem za rešavanje, nego spor između naših sirotih advokata, i monopolista- notara...Možda je ova tema Ristivojeviću bitna, ne znam.Ali, izneću jednu jeres- trnutno me više zanimaju problemi sirotinje, koju u ovoj bivšoj državi niko ne zastupa, pa ni gorepomenuti Advokati, a notari- još manje. Između problema bogatih, i problema siromašnih- ja znam šta mi je preče, za rešavanje.Ristivojević, očito, ima druge prioritete.U tom redosledu se može otkriti suštinski razlog fijaska njegove stranke. Nije tu samo šef nio "neobavešten", svi su oni bili u svom mehuru od sapunice, i strašno se iznenadili kad je pukao, a oni ljosnuli o tlo.Sve je ovo zamajavanje naroda, da ne gleda šta mu rade pred nosem; neki to rade namerno i svesno....
Preporuke:
4
9
48 utorak, 30 septembar 2014 11:37
Bojan
Kada idem kod advokata za bilo koji pravni dokument koji mi sastavi on ničim ne garantuje ispravnost dokumenta ni njegove posledice pa sam lično imao situaciju da po dokumentu koji mi je advokat sastavio uđem u sudski proces a da sam advokat za to nikad nije odgovarao! Inače, trebalo mu je 10 minuta i jedan šablon iz kompjutera da mi uzme 100EUR što je bilo više od važećeg cenovnika! Ja platio, velim, adv. kancelarija od renomea. Setite se samo višestruko prodavanih stanova od kojih je ugovor za svaki sastavljao (često isti) advokat.
Razlika sa notarima je da oni sada svojom imovinom garantuju ispravnost dokumenata što advokati i dalje ne žele! A o porezu advokata ili naplati troškova van zvaničnog cenovnika ili tolikom suprotstavljanju uvođenja fiskalnih uređaja i da ne pričam - za mene kao privatnika to je nonsens!
Greška je napravljena - trebalo je ili da se poveća broj notara ili da se zakon promeni tako da i advokati ličnom imovinom odgovaraju za svaki dokument koji klijentu sastave.
Preporuke:
3
9
49 utorak, 30 septembar 2014 17:59
seljak bezemljaš
Bojan
Da li vi stvarno mislite da su brljotine sa stanovima, od kojih vi spominjete višestruku prodaju kreirali advokati.I još zato što ne odgovaraju imovinom.
I da je zakon o javnim beležnicima osmišljen da vas zaštiti.
Preporuke:
7
0
50 utorak, 30 septembar 2014 20:40
Pravnik
Poštovani autoru,
Sudeći po Vašim referencama, može se zaključiti da Vam domen građanskog prava nije uža specijalnost, kao ni ekonomija na koju se veoma često pozivate u Vašem autorskom radu. U tekstu se navode paušalni stavovi o notarijatu i njenom značaju za svaku državu koja sebe hoće da svrsta u red pravno uređenih. U svim zemljama u kojima notarijat postoji u formi latinskog notarijata, prihvaćen je sistem "numerus clausus" odnosno unapred određeni broj notara koji se može menjati shodno potrebi stanovništva i privrede. Jedini izuzetak je Holandija u kojoj je tržište notarijatskih usluga liberalizovano i prepušteno tržištu. Napominjem da države na koje se Srbija ugleda(Nemačka, Francuska, Austrija, itd,) već vekovima imaju upravo ovakav monopol koji Vi navodite kao štetan. Ukoliko se uzmu sve gore navedene informacije, može se jedino zaključiti da autor nije dovoljno stručan da obrađuje temu koje se prihvatio. Konačno, može zaključiti i to da su Srbi pametniji od ostatka sveta
Preporuke:
0
12
51 četvrtak, 02 oktobar 2014 07:34
kole
Notari su najnovije zlo. A šta reći za privatne izvršitelje. Zar nisu mogfli u sudiovima zaposliti nove ''kadrove'' pa ažurirati posao, nego su rešili da presiopaju iz šupljeg u prazno, a sve iz već ionako praznih džepova građana. Dakle treba organizovati potpisivanje dve liste i to hitno.
1.Lista za ukidanje notara
2.Lista za ukidanje privatnih izvršitelja!
Preporuke:
4
0
52 četvrtak, 02 oktobar 2014 19:15
Rodoljub Pašćanović
Član 58. Zakon o javnom beležništvu glasi :

Javni beležnik je dužan da naknadi štetu koju je prouzrokovao u obavljanju delatnosti.

Privi stav člana Član 59. istog zakona glasi

Javni beležnik je dužan da pre početka rada zaključi ugovor o osiguranju za štetu koju bi mogao prouzrokovati obavljanjem delatnosti.
Obavezno osiguranje od profesionalne odgovornosti

Član 37. Zakona o advokaturi glasi .

Advokat je dužan da zaključi ugovor o obaveznom osiguranju od profesionalne odgovornosti kod organizacije registrovane za ovu vrstu osiguranja.
U odgovornosti advokata i javnog beležnika za štetu nanetu profesionalnom greškom nema Zakonom definisane razlike . Odgovornost advokata i javnog beležnika za svaku štetu koju nanesu strankama je ista .
Da je ministar pravde ozbiljan pravnik i da je pročitao Zakon o advokaturi i Zakon o javnom beležništvu znao bi da je odgovornost advokata i javnog beležnika ista .
Preporuke:
5
0
53 četvrtak, 02 oktobar 2014 23:20
Resavska
zar nije logicno da trazite reviziju zakona o notarima, umesto peticije o ukidanju? Notari su potrebni da bi olaksali overu dokumenata ili sastavljanje istih, ali ne notari koji su uvedeni ovako nakaradno kojima se daje monopol na imovnsko pravne odnose kako je to uradila drzava i resorni ministar.Znaci ako notari mogu da pomognu i pojeftine pravno tehnicke usluge mogu biti vrlo korisni. Za sada to nije slucaj.
Preporuke:
3
0
54 petak, 03 oktobar 2014 22:50
Notar
Ma ljudi, ne mogu ja ovo vise. Sto je mnogo, mnogo je. Slava djed Djoletu, ali ja vec u ponedeljak trazim od gospodina ministra da me razresi dunosti. Nisam ocekivao ovakvu anarhiju.
Preporuke:
2
0
55 sreda, 08 oktobar 2014 12:36
Jovan
Svaka čast, tekst je odličan!
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner