петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

У сусрет изборима у Српској

Kоментари (26) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 23 август 2014 12:11
Brane
Ne prodajite se za novac onih koji ne žele dobro našem narodu.Ne služite njihovim interesima.Ujedinite se po nacionalnom pitanju.Radite u interesu naroda a lični interes stavite u drugi plan.
Препоруке:
31
5
2 субота, 23 август 2014 13:54
Резултати локалних избора 2012 г. демантују истраживање!
С обзиром на то да је и сада тако, преостало је само да се поуздамо у не баш најпоузданија истраживања која традиционално пред сваке изборе обавља амерички НДИ. Последње у низу – дато медијима на малу кашичицу - каже да у Српској СНСД Милорада Додика ужива подршку од 44 одсто, а водећа опозициона странка СДС 30 одсто бирача. Даље, за Жељку Цвијановић као СНСД-ову кандидаткињу за српског члана Председништва БиХ гласало би 51 одсто бирача, док би за њеног противкандидата испред опозиције окупљене у “Савез за промене” Младена Иванића гласало 45 одсто. Према истом истраживању, Милорада Додика као кандидата за председника РС подупире 48 одсто бирача, док кандидат опозиције Огњен Тадић из СДС-а може да рачуна на 43 одсто гласова[1].


Наручено и плаћено истраживање демантују резултати општинских (локалних) избора 2012.године,када је СДС "помела СНСД" и освојила 2/3 општинских скуштина и позиција начелника општина у Републици Српској!
Препоруке:
14
30
3 субота, 23 август 2014 13:57
Ко се продаје Бране?
Brane
Ne prodajite se za novac onih koji ne žele dobro našem narodu.Ne služite njihovim interesima.Ujedinite se po nacionalnom pitanju.Radite u interesu naroda a lični interes stavite u drugi plan.


Бране буди конкретан и напиши коме је, то јест којој политичкој опцији је порука написана.То јест за кога сматраш да се продаје за новац и да шурује са непријатељима српског народа.Ко?Јасно и гласно да ли СНСД, да ли СДС, да ли актуелна власт или опозција.Ко је тај?Овако си недоречен и коментар не говори ништа.
Препоруке:
13
5
4 субота, 23 август 2014 14:00
Значи лажу?Лажу и за изборе!
Претходно (опет на кашичицу) објављено истраживање НДИ говорило је, такође, о предности Додиковог СНСД-а над опозиционим странкама, док се о кандидатима није тако јасно говорило, јер још нису били сасвим познати, осим Додика. Но, баш у тој објављеној кашичици крије се нешто што отвара сумњу и у веродостојност осталих резултата до којих је дошао НДИ, а реч је о “податку” да би БиХ у ЕУ и НАТО-у радо видело 76 одсто испитаника у Српској[2]. Ако би се тај проценат могао некако и учинити разумљивим када је реч о ЕУ интеграцијама, потпуна је непознаница како су се испитаници у Српској баш у истом проценту определили и за чланство у НАТО-у, тим пре јер је ту “љубав” у свим досадашњим истраживањима исказивала највише петина испитаника. Но, одговор на то и друга питања из НДИ нећемо добити, као што ни оно мало података који су објављени нису у јавност стигли њиховом милости, већ заслугом других, је ли, неименованих страначких извора.

Значи лажу?Лажу и за изборе!
Препоруке:
6
3
5 субота, 23 август 2014 14:09
Тачно СДС ће дати "Александра Вучића" у Српској!
Даље, не треба сметнути с ума ни да СДС покушава да појача своју подршку Тадићу међу потенцијалним бирачима и тиме што промовише свог вођу Младена Босића у „будућег премијера РС“, док Додик и СНСД тај потез покушавају да прикажу као изнуђен потез. Они настоје да оквалификују Босића као „политичку кукавицу која није смела да изађе на црту ни Додику, ни Цвијановићевој“, дочим из СДС-а ту оптужбу одбацују тврдњом да је Босић „спреман да преузме место премијера као најодговорнију функцију у РС“. За овом следи и СДС-ова порука да ће Босић малтене постати овдашњи Вучић који ће „рашчистити са криминалом Додика и осталих“, док, упоредо с тим, пљуште СНСД-ове оптужбе да је СДС „пробосанска странка“ итд.


Тачно СДС ће дати "Александра Вучића" у Српској!
Препоруке:
26
4
6 субота, 23 август 2014 14:30
Brane
Nisam želio biti nekorektan. Samo želim poslati poruku svim Srbima koji se bave politikom u Srpskoj Republici, a kojima možda nedostaje osjećaja morala, pravde i nacionalnog ponosa, kako i na koji način da postupaju ako im se pruži prilika da osvoje vlast. Dakle svima! Bojim se da ne mali broj njih, bilo da su u vlasti ili opoziciji,isključivo vode računa o svom ličnom interesu i da su spremni na sve po cijenu da osvoje vlast ili da je zadrže. Želim ovom svojom porukom da utičem na njihovu svijest, ako je bar nešto od nje ostalo. Takođe, želim da pošaljem poruku da je nesloga vrlo opasna i može da bude kobna kao i mnogo puta do sad u našoj istoriji...
Препоруке:
20
2
7 субота, 23 август 2014 14:50
Значи власт је власт
Brane
Nisam želio biti nekorektan. Samo želim poslati poruku svim Srbima koji se bave politikom u Srpskoj Republici, a kojima možda nedostaje osjećaja morala, pravde i nacionalnog ponosa, kako i na koji način da postupaju ako im se pruži prilika da osvoje vlast. Dakle svima! Bojim se da ne mali broj njih, bilo da su u vlasti ili opoziciji,isključivo vode računa o svom ličnom interesu i da su spremni na sve po cijenu da osvoje vlast ili da je zadrže. Želim ovom svojom porukom da utičem na njihovu svijest, ako je bar nešto od nje ostalo. Takođe, želim da pošaljem poruku da je nesloga vrlo opasna i može da bude kobna kao i mnogo puta do sad u našoj istoriji...


С моралне стране си у праву,није да ниси,већ јеси.Али у борби за власт нема "братства,пријатељства,милости и сентименталних осјећаја".Значи власт је власт,нека мора бити горњи а неко доњи,па ко побједи,па ко изгуби?
Препоруке:
5
16
8 субота, 23 август 2014 15:14
Купујмо домаће 7
Као по обичају, врло користан , поучан и нада све нестраначки чланак господина Слободана Дурмановића.
Нажалост, оваквим новинарима, није свијетла будућност.Кућа у којој ради већ годинама је објешена на стуб срама од стране наше власти, иако има највећу посјећеност од свих медија у Републици Српској.
Препоруке:
13
11
9 недеља, 24 август 2014 11:36
Marko Gay
Pronasli smo recept kako da instaliramo marionetsku vladu u bilo kojoj zemlji. Cak i na mestima gde nas narod provereno mrzi, kao sto su Palestina, Srbija, Pakistan, Latinska Amerika, Afrika -- i Republika Srpska.

Ceo proces podjarmljivanja jedne zemlje smo sazvakali u jednoj knjizi, da se studenti slucajno ne zamaraju: moze i dete da nauci kako da smeni neposlusnu i postavi marionetsku vladu. Putin relativno lako moze da nam ukrade tu knjigu, primeni je doslovno npr na Nemacku i Bugarsku, i tako u te dve zemlje instalira pro-ruske marionetske vlade.

Ali Putin je iz svima misterioznih razloga zapeo da pregovara s nasom nemackom marionetom frau Merkel i bugarskom marionetom Plevnelievim umesto da ih jednostavno potkopa i smeni i postavi nekog ko ne mrzi Ruse. Kad ste vi nas videli da ozbiljno pregovaramo s Dodikom? Pa nismo sisli s uma. To sto je kolicnik politicke inteligencije u Rusiji tragicno nizak nije nas problem.
Препоруке:
9
2
10 недеља, 24 август 2014 20:38
Darth Vader
Najstrasnije u svemu ovome je mogucnost da Ivanic postane srpski clan Predsjednistva. Ako se to desi, ona komunisticka ..., Zivko Radisic, ce dobiti svog nasljednika u gasenju Republike Srpske.Ono sto mi nikako nije jasno i sto pokusavam da odgonetnem vec dobrih petnaest godina, je zasto Ognjen Tadic, inace pametan covjek, nije u stanju da shvati da je njegova prirodna pozicija na mjestu srpskog clana Predsjednistva? Em bi mu sanse da pobjedi te izbore bile mnogo vece (on je davnih dana mogao da pobjedi tu trku), em je tu neko poput njega, iskren i odan patriota, bio daleko znacajniji nego na poziciji Predsjednika Republike Srpske/Premijera gdje se ustvari odlucuje o podjeli izbornog pljena (budzeta RS). Ja sam duboko ubjedjen da, da je on nasljedio Zivka Radisica, Republika Srpska bi danas imala mnogo vise svojih dejtonskih ovlascenja i da se ona katastrofa prije dodikovog drugog mandata ne bi dogodila.
Препоруке:
5
5
11 недеља, 24 август 2014 23:28
Narodna Skupština prenosi nadležnosti a ne predsjedništvo
Darth Vader
Ono sto mi nikako nije jasno i sto pokusavam da odgonetnem vec dobrih petnaest godina, je zasto Ognjen Tadic, inace pametan covjek, nije u stanju da shvati da je njegova prirodna pozicija na mjestu srpskog clana Predsjednistva? Em bi mu sanse da pobjedi te izbore bile mnogo vece (on je davnih dana mogao da pobjedi tu trku), em je tu neko poput njega, iskren i odan patriota, bio daleko znacajniji nego na poziciji Predsjednika Republike Srpske/Premijera gdje se ustvari odlucuje o podjeli izbornog pljena (budzeta RS). Ja sam duboko ubjedjen da, da je on nasljedio Zivka Radisica, Republika Srpska bi danas imala mnogo vise svojih dejtonskih ovlascenja.

Odgovor.Efektivna vlast je u republici Srpskoj, ane u predsjedništvu BiH i Ognjen Tadić mora da mijenja situaciju u Republici Srpskoj (slično Aleksandru Vučiću,borba protiv korupcije,kriminala,bijede i nazaposlenosti) a nadležnost na BIH prenosi Narodna Skupština a ne srpski član predsjedništva.
Препоруке:
3
5
12 понедељак, 25 август 2014 04:45
Darth Vader
@Narodna Skupština prenosi nadležnosti a ne predsjedništvo

Da, ali ce stranci i u buducnosti, kao i u proslosti, uvjek moci naci dovoljno "Srba" koji ce svoje pozicije mjenjati onako kako vjetar duva (i kako se srebro sipa). Uvjek ce im biti lakse da nadju par desetina lopova u Skupstini koji ce izvrsavati zelje zapadnih vlada nego da natjeraju tvrdoglavog pojedinca da promjeni svoje misljenje. To primjer Dodika najbolje pokazuje, i nas je samo Bog spasao time sto je Dodik u istom trenutku, primoran od strane nerazumnog Silajdzica, promjenio politiku i dobio apsolutnu vlast. Da je Tadic tu bio da ulaze veto na sve sto je islo protiv interesa RS, zapadu bi bilo mnogo teze da sprovodi odluke Amerikanaca. Zavadi pa vladaj je moguce sprovesti na grupi ljudi ali ne i na pojedincu; pojedinca morate ili umoliti ili ukloniti.

Sto se tice korupcije...to je problem drustva koji ce zahtjevati decenije da se rjesi ko god da je na vlasti...ja ovde govorim o opstanku RS.
Препоруке:
4
0
13 понедељак, 25 август 2014 12:04
АНАЛИТИЧАР
@ darth vader

Господине ако нисте упознати са чињеницама немојте да уопште пишете о њима . Милорад Додик није дошао на власт као падобранац 1998-ме него уз знање Радована Караџића , операција је договорена са Србима у УСА . Дакле Милорад је Радован 2 - унапређена верзија , мало је рећи . Реп. Српска је 1997-ме била у катастрофалној изолацији , СДС је био под санкцијама , Радовану је казано - Рашо мораш отићи , да би сачувао СДС и РС а Милорад ће глумити умјерену опцију док РС не изађе из изолације . Као друго док нас је водио СДС злотвори са Запада су нас уцјењивали ратном хипотеком . Даље не спомињете срамног Чавића који је тастер МИ6 у Бања Луци , даље Тадића представљате као апостола , он је промјенио партију , био Радикал ,. сада је Сдс . Док нас је СДС водио 2005-те умало смо и МУП РС изгубили , а плате у РС биле куд и камо слабије него у ФБиХ . Даље , РС није имала ни један свој конзулат у свету . Данас имамо 8 . Русија изузетно цијени Милорада Додика . Пишите ћирилицом
Препоруке:
10
3
14 понедељак, 25 август 2014 18:42
Купујмо домаће 7
+АНАЛИТИЧАР

Ви појма немате шта пишете.

Линч Момчила Крајишника и чланова СДС у и испред хотела Босна, по вама, било је договором Радована и Милорада, како би Миле извукао Републику Српску из пропасти.
Боже, какво знање. Ни Рајко Васић неби овако нешто написао.
Препоруке:
4
4
15 понедељак, 25 август 2014 19:21
АНАЛИТИЧАР
@ KUPUJMO DOMACE

Сво Ваше знање о Реп. Српској сте " показали " хвалећи хушкачку ТВ БН . Узгред пошто видим да Ви све знате да ли знате да у Сенату РС којим председава Председник Додик су рецимо један Никола Поплашен и у оквиру СДС-а такозвани ОСНИВАЧИ , мислим на екипу Вучуревић или Момчило Крајишник

Радована Караџића је за Вашу информацију шеф ДБ Србије Јовица Станишић " Ледени " у Хан Пијеску убјеђивао да се повуче , испада да импутирате Председнику Додику да је хтио да изазове грађански рат . Ако већ нисте упознати а видим да нисте кажите ми да ли сматрате да је Плавшићка знала за Додиков план . Наравно да није , искориштена је као " тројански коњ " од стране Председника Додика али она је стварно инструментализована од страних окупатора , радио сам у ОЕБС-у са мужем од госпође која је преводила на састанцима окупатора и Биљане Плавшић . Договорена је " демократска револуција " тј. Плавшићкина такозвана борба против криминала - суштински велеиздаја ала Вучић
Препоруке:
6
0
16 понедељак, 25 август 2014 19:34
АНАЛИТИЧАР
@ KUPUJMO DOMACE

Да ли хоћете да браните убиства по Бијељини , Палама и српском Сарајеву ескадрона смрти СДС-а , убиство шефа Бијелих Вукова или Маузера . Шта је требао Додик да ради , да пусти да Срби примају 2 одсто помоћи а ФБиХ 98 одсто . Да пусти да СДС говори Србима немојте се враћати у Дрвар , Грахово , Гламоч док су се Бошњаци масовно враћали у РС .
Кажите ми шта мислите о Додиковој идеји да Бања Лука буде главни град РС - изванредан потез . Док нас је СДС водио по баракама нам се састајала Влада , Пале и Бања Лука . Нисмо имали администритивни центар . Нон стоп били у дефанзиви . У РС 1996-те рођено 12 000 беба а у Федерацији БиХ 34 000. Слушали претње Силајџића о 100 % Босне . Председник Додик је УГАСИО Силајџића и Б. Изетбеговића за сва времена . СДС је имао сјајну екипу али губитничку политику . С Додиком нико више не наређује Б. Луци као Вучићу Кирби . Имам пријатеља Србина у Сарајеву у ФБиХ - каже Бошњаци кажу Додик је јачи него Лагумџија + Бакир + Радончић скупа
Препоруке:
9
0
17 понедељак, 25 август 2014 20:46
Купујмо домаће 7
+АНАЛИТИЧАР
@ KUPUJMO DOMACE

Врло културно и писмено. Права слика, својеглава.
Сва срећа па смо два различита свијета.
Препоруке:
0
6
18 понедељак, 25 август 2014 21:24
искрено
@АНАЛИТИЧАРА

СДС је имао сјајну екипу али губитничку политику .

СДС тек сад има праву екипу : Босић, Тадић, Пандуревићка, Латиновић,Савановић и још много младих и некомпромитованих људи.
Кажу од главе смрди риба.И јесте тако у СНСД-у.
У СДС-у људи на челу немају ни једну мрљу у својој досадашњој каријери.
Препоруке:
1
9
19 понедељак, 25 август 2014 21:58
Darth Vader
Gospodine Analiticar, vas "odgovor" nema skoro nikakve veze sa mojim postom.
Ja ne znam da li je Karadzic znao i odobrio prvi dodikov dolazak na vlast, ali znam da je odobrio zaustavljanje kontraofanzive VRS ka Bihacu, tako da njegovo aminovanje moze znaciti mnogo toga.

Tadic nije nikakav apostol, ali jeste najiskreniji patriota medju znacajnim politicarima u RS. Stranke je mjenjao zato sto su se Radikali raspali ali ne vidim kakve to veze ima sa njegovim patriotizmom.

Sto se tice Cavica i ostale te...kako da ih nazovem...bande ljudi i politicara malog kalibra, oni su morali bitisati u RS u kojoj je Dodik na primjeru Poplasena pokazao da suprostavljanje strancima vodi smjeni koju je moguce izvesti zato sto je tu bio Dodik da preuzme vlast i strancima ponudi neophodnu legitimnost. Dodik je nakon 2006 mogao da se suprostavlja zato sto mu je SDS stitio desno krilo i stranci su imali izbor izmedju Dodika i SDS-a, pa nisu mogli Dodiku da urade ono sto su uradili Poplasenu.
Препоруке:
0
2
20 понедељак, 25 август 2014 22:23
АНАЛИТИЧАР
@ ISKRENO

Пријатељу прије 15 година био сам ближи опцији СДС + СРС РС него СНСД-у за длаку . У међувремену сам сазнао благо речено милион података а имам изворе информација као слободан стрелац које су јаке и пишем на националним порталима годинама . Радикалима сам 2008-ме најавио да ће их Вучић + Николић издати - њих и српство а како видимо и Космет нажалост

Председник РС Милорад Додик је не само најјачи политичар у РС и БиХ него је уз Виктора Орбана једини државник на овим просторима . Младен Босић је најобичнији калкулант , елементарно неспособан политичар . О издајницима Иванићу и Чавићу ( МИ6 ) не бих ни трошио простор . Са Додиком РС је из тоталне дефанзиве постала незаобилазан фактор . Нико више и не помишља на укидање РС . Треба истаћи и позитивно оценити и СДС али треба искритиковати Шаровића и издајничку политику у Сарајеву ( Космет рецимо ) . Недавно је агенција ПАТРИА из Фед. Сарајева казала да СНСД води политику јачања РС а Шаровић јачања БиХ
Препоруке:
7
0
21 понедељак, 25 август 2014 22:34
АНАЛИТИЧАР
Издвојићу само неке победе Председника Додика
1 - Јужни Ток - укључио РС у најважнији планетарни пројекат - цијеви ће ићи " случајно " коридором да спасу Крајину за сва времена
2 - Андрићград
3 - Изградња административног центра РС у Бања Луци
4 - добијање награде за најважнију лиучност комплетног Православља у 2013-ој . Руски Патријарх га наградио
5 - Заустављање преноса надлежности са РС на БиХ
6 - МУП РС наш
7 - Елиминација Хариса Силајџића тотално !
8 - Меморијални центар Градина , дизање на ниво од националног значаја
9 - Најјачи ИГРАЧ Москве ван руских простора
10 - Замјеник руског Патријарха у РС - Иларион Алфеев
11 - Генерал Леонид Ивашов био у РС , директор " Путиновог " РИСИ института Леонид Решетњиков био у РС
12 - Редовна исплата пензија ( мале нажалост )
13 - Случај Сејдић - Финци - тотални тријумф РС
14 - Отварање 8 практично конзулата РС у свету
15 - Стабилност политичког система у РС
16 - Русија као гарант РС ( Боцан Харченко ) ИТД ИТД ИТД ИТД ИТД
Препоруке:
10
0
22 понедељак, 25 август 2014 23:28
искрено
@АНАЛИТИЧАР
Не мислим да је Вучић издајица. Издајице су они који су и Србију и Републику Српску у задњих 10 година економски уништили а народ повели у дужничко ропство.Знамо сви који су политичари били на власти у задњих 10 година.
Вучић је само прагматичан и покушава да води реал- политику.
Ми Срби у Источном Сарајеву смо у изузетно тешком положају.Власт у задњих 10 година није ништа уложила у Источно Сарајево чак је и угасила РАОП фирму која је могла да буде носилац развоја Источног Сарајева заједно са Фамосом који је такође пред гашењем.
На жалост 90 % радно способног становништва је принуђено да посао трази у Федералном Сарајеву јер би умрло од глади.
Ово показује ко је и шта је ова тренутна власт.
Ја као борац ВРС од 92 до 95 нисам се борио за овакву државу и сад ми је као и већини мојих другова криво што нисмо на вријеме напустили ове просторе и нашој дјеци тиме омогућили нормалан живот.
Препоруке:
1
6
23 уторак, 26 август 2014 08:43
АНАЛИТИЧАР
@ iskreno

У следећем мандату Председника Додика треба улагати више у источни дио РС јер нам је он мање развијен , иначе до прије рата живио сам у Сарајеву , сада сам у Бања Луци . Сви дијелови РС морају нам бити развијени . Ићи у Русију , нека Путин заложи сваку од великих руских регија да " покрије " са улагањима један дио РС . У Русији када се спомену имена Војислав Шешељ , Милорад Додик , Радован Караџић и Ратко Младић сви устају са поштовањем . Када су питали Русе зашто се више не заложе за Воју Шешеља Русија је казала , ми не можемо поправити његов статус , Хаг је каубојски суд а Шешељ је јачи правник него било ко у Русији мада је Русија ИМПЕРИЈА . Брате ИСКРЕНО желим све најбоље српском Сарајеву , то је и мој град , Бошњаци су ми оца убили у Сарајеву , нисам ја никакав " мекани " Србин . Вама обећавам да ће Срби бити брањени у свакој тачки РС . Велика развојна шанса српског Сарајева су универзитет , велики број становника али првенствено Јахорина , направити АНДРИЋГРАД 2
Препоруке:
8
0
24 уторак, 26 август 2014 13:58
Kohlhaas
"Lista Nebojše Vukanovića osuđuje policijsko postupanje protiv građana koji su pjevali „Pada vlada" Pripadnici MUP Republike Srpske legitimisali su goste jednog nevesinjskog lokala i najavili podnošenje prekršajnih prijava protiv više lica koja su pjevala Bajaginu pjesmu „Pada Vlada" u trenutku dok je premijerka Željka Cvijanović sa pratnjom i stranačkim prvacima šetala ulicama Nevesinja, navodi se u saopštenju Za pravdu i red – Lista Nebojše Vukanovića."

Благо нама...
Препоруке:
1
2
25 недеља, 31 август 2014 10:43
Miro
za @Analitičara

Da, razvijte nam RS čim više da ne bude ovaka pustopoljina kao sada. Tako kada je mi Hrvati preuzmemo da bude neke koristi od toga a ne samo pašnjaci i ovce.
Препоруке:
0
1
26 недеља, 31 август 2014 10:55
Mile
Dodik je kleptoman kojemu je kleptomaniju omogućio sopstveni narod, sve zarad neke jalove retorike.

Ko god dirne u kleptomana taj je neprijatelj Srba. Ajde to neko da protumači ako može, šta ovaj narod može sve da proguta
Препоруке:
0
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер