четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

О „колонијалној интелигенцији“ у Србији

Kоментари (111) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 03 август 2014 13:56
Deprimirani srpski rodoljub
Sjajno.Zaista sjajno profesore Antonicu.Uvek zeljno i nestrpljivo iscekujem vase kolumne na NSPM-u.
Препоруке:
147
8
2 недеља, 03 август 2014 14:08
irbo
Ja kako sabiram, a izgleda da sam u pravu, ceo ,ili skoro ceo nas tkz. intelektualni deo naseg naroda je, blago receno ,otpad. Dobro da imamo ovakve ljude, koliko toliko, da ih je barem desetak.
Препоруке:
158
8
3 недеља, 03 август 2014 14:21
Deprimirani srpski rodoljub
Uh...poslednji pasus je bas deprimirajuci cak i za mene.Znaci nacisto smo propali.Sta da se radi to nam je sto nam je.Sami tome znacajno doprinosimo.Ja se samo cudim kako smo uspeli ovako dugo da pretrajavamo.Kako uopste jos uvek postojimo.
Препоруке:
104
6
4 недеља, 03 август 2014 14:23
софи
Мада нисам знао, осећао сам да мора бити и друга књига. Наравно и она ће постати моје омиљено штиво. Професор Брдар је један од ретких, честитих и поштених Срба интелектуалаца. Желим му свако добро.
Препоруке:
146
6
5 недеља, 03 август 2014 14:26
Goran
Apsolutno odličan i potreban tekst. Potpuno pogađa suštinu i rasčlanjuje sve elemente 'kolonijalne inteligencije'. Očekujem isto tako analitičan i objektivan članak i o crkvenoj eliti. Pozdrav.
Препоруке:
122
10
6 недеља, 03 август 2014 14:27
Deprimirani srpski rodoljub
Odlicna emisija dr Brdara na JuTjubu : http://youtu.be/SLrwlwnj2P0
Препоруке:
73
3
7 недеља, 03 август 2014 14:44
Ludvig
Sve je ovo, nažalost, tačno i veoma, veoma tužno. Mnogi srpski intelektualci trebalo bi ozbiljno da se postide pred svojim narodom za ono šta su, ili, još bolje rečeno, šta nisu učinili. Zarad nekih sitnih interesa i sitnih para radili su na štetu svoje države, što je, vrlo sramotan čin. Godinama su bili u službi političara koji su u faktičkom smislu bili eksponenti stranih nalogodavaca. Cilj je bio da se Srbija baci na kolena sistematskim zaduživanjem i uništavanjem domaće ekonomije, što je, uglavnom i pistignuto. Ovakva Srbija iz dana u dan sve manje vredi i nije daleko dan kada će se ona prodati u bescenje. Tokom svih tih godina, niko od pizvanih i kompetentnih intelektualaca nije se bavio ovom problematikom da, jednostavno, narod upozori šta ga čeka. Umesto toga, bavili su se permanentnim zaluđivanjem nacije i u tome su dali prilično dobre rezultate. Sram da ih bude.
Препоруке:
89
1
8 недеља, 03 август 2014 14:46
panta reić
„клијентистичком или колонијалном интелигенцијом“

Od prvih đačkih klupa do univerzitetskih diploma se vrši atak na um da se isti privede klijentističkoj i kolonijalnoj servilnosti, ko se odupre biva najstrašnije nagrđen od preovlađujućih prvobranilaca odnarođene i dehumanizovane svesti! Najnoviji česti slučajevi tzv. konverzije mišljenja i svesti kod protagonista javnih funkcija su najbolji primer onoga o čemu piše uvaženi g. Brdar a g. Antonić najbolje tumači!
Ipak, Duh vremena ne pokreće intelektualni prosek već buđenje genija a toga je uvek bilo i biće.
Hvala za genijalni tekst!
Препоруке:
82
3
9 недеља, 03 август 2014 14:48
nikola
Skoro nisam procitao tako istinit prikaz naseg naseg stanja.Imam samo jednu primedbu. Nasa Pravoslavna Crkva cuti mesto da probudi narod a Ona ima tu moc.Treba da bude ono sto je bila vekovima pre komunizma?
Препоруке:
80
8
10 недеља, 03 август 2014 14:51
Шоми
Веома добар текст.

Хтео бих да прочитам све.
Препоруке:
51
0
11 недеља, 03 август 2014 15:02
Intelektualna prostitucija oduvijek i sada
Zar autor zaista misli da je bilo kada postojala neka poštena inteligencija,koja nije zavisila i podržavala vlast, ma koja bila?!Nema slobodne inteligencije i misliš kako te plaćaju i ko te plaća, da misliš?Bez obzira koje vrijeme bilo i koja vlast vladala, inteligencija će uvijek biti u sprezi sa vlašću, pa to nije samo danas slučaj već oduvjek je tako i biti će.Znači čim postoji neko, onda tu nema intelektualne slobode?!
Препоруке:
40
5
12 недеља, 03 август 2014 15:06
Драган, Катун
Хвала Слоби, Милану и коауторима и НСПМ, а ја ћу и даље да навијам пре за камен но за оног одисеја и његову реинкарнацију.
Препоруке:
62
3
13 недеља, 03 август 2014 15:44
cogito ergo sum
Zamislite doktora nauka koji je spreman da ustukne pred tri evra Miodraga Kostića koji je jedva završio srednju školu, ako vam je to nezamislivo a vi onda razmislite da li je bilo bolje bežati sa časova! Uostalom, u školama se uče efemerne stvari, ko ima kefalo i dušu zvanje mu samo smeta da shvati suštinu stvari!
Препоруке:
50
6
14 недеља, 03 август 2014 16:25
Сташко Стојковић
Броз је деценијама чистио универзитет од српских интелектуалаца, а на универзитет доводио само оне Србе који су аутошовинисти. Броз је служио интересима САД и када је он умро, они који су служили антисрпским интересима САД и даље су наставили њима да служе, али Више не преко Броза, већ директно. Броз је умро, али брозовићи нису и они су сада највећа рак рана српског друштва.
Препоруке:
89
13
15 недеља, 03 август 2014 16:26
Stanić Milan
Uvek je pravo osveženje pročitati studiju,članak,novinarski kroki i već ne znam šta od ovog pravog srpskog intelektualca.Posebno je interesantan njegov osvrt na srpsku(malogrđansku)intelektualnu elitu.
Prof.dr Đuro Šušnjar u svom osvrtu"Društveni uslovi i kulturno stvaralaštvo"(Encyclopedia moderna str.20 - 1971.god) tačno ovako opisuje srpskog intelektualca,kako ih prikaza prof. Antonić.Svoj traktat o intelektualcima ovako počinje(segment po ličnom izboru):Intelektualci su"Specijalizovana skupina u društvu čiji je posao da skuplja,čuva,interpretira,reinpretira,širi i stvara najrazličitije ideologije i vrijednosti...Intelektualci sami nisu klasa,ali u pogodnom trenutku se vežu za neku klasu,oni se sastaju,ali se ne mogu organizovati,oni glasaju,ali retko imaju svoje kandidate,oni pišu sve moguće programe,ali nemaju svog vlastitog i dalje:..oni istražuju sve i svašta,ali su sami sebi ostali nepoznanica etc.Vredi pročitati i jedno i drugo.
Препоруке:
50
5
16 недеља, 03 август 2014 16:30
Припросте занатлије
Драги господине, како те људе можете звати српском интелигенцијом, или интелигенцијом уопште?
Препоруке:
54
2
17 недеља, 03 август 2014 16:38
Дринко Кончаревић
Речи, речи, речи. А дела? Нема их. Каква је то интелигенција? Србија је пропала. Шта су ти интелектуалци учинили да се то не деси. Доприносили су пропасти. И сада да их човек поштује. Мало сутра. Не знам коме као несрпски интелектуалци требају? Србији сигурно не. Ако их "нападнемо" чућемо само речи. Празно. А да ли их треба нападати? Не. Нападали, не нападали, резултат је исти. Ништа. Њихов интелектуализам је исто што и празна мешина. Споља гладац а у души јадац. Вебер? Манимо се ћорава посла. Игноришимо их. Не ценимо њихове дипломе. Разлог за све ово, јесу њихова "дела". Нема их. Нема дела, нема ни новаца, па да видимо.
Препоруке:
37
3
18 недеља, 03 август 2014 16:38
Професори факултета без животне праксе
Посљедица свега овога о чему аутор пише је урушавање економске стабилности друштва и државе и одатле све је на продају само да се опостане, па и образ!Због тога се и интелигенција продаје, јер шта ако неки професор факултета буде избачен са посла, обичан теоретичар који у пракси не зна ни ексер да закуца?Уколико га избаце, умријет ће од глади, ма какве титуле носио.Нити се зна гурати префише је културан за то, нити се зна шакама тући, књиге пуно читао па заборавио, нити зна копати, нема кондиције ни лопату узети, још да га истјерају са факултета, понављам умро би од глади док би се негдје друго снашао...
Препоруке:
38
3
19 недеља, 03 август 2014 16:42
sokrat
Nije Brdar napisao Sveto Pismo, ni otkrio Ameriku. Dovoljno je samo kazati Srpska akademija nauka i umetnosti i kazati sve o srpskoj inteligenciji.
Препоруке:
53
0
20 недеља, 03 август 2014 16:50
Jugoslovenska milicija je znala da udara
Сташко Стојковић


Josip Broz dobar skroz!
Hej ti,šta imaš protiv Tita?
Trebao si to ranije, prije nego je umro ili barem do 1989.godine,ali negdje unutar granica Jugoslavije!
Препоруке:
11
67
21 недеља, 03 август 2014 16:51
Jos jedan "Tribalac"
"Srbi su narod bez zakona i vere, to je narod razbojnika i terorista“ (Zak Sirak). „Neka uzmu Ustav pod mišku, pa neka se prošetaju Kosovom, ako mogu.” (Ivica Dacic). Dok je D.S. voleo da stvara privid umerenosti na osnovu ekstremnog delovanja LDP-a i na osnovu infantilnih poziva na promenu inostrane percepcije o nama (to je najcesce i pocinjalo i zavrsavalo se na vazdizanju maloumnog humora i performansa Novaka Djokovica u pauzama meceva), za Aleksandra Vucica apsolutno nema dilema: Za sve sto se desilo sami smo krivi, ne postoje zavere protiv nas, a inostrana percepcija o nama je istinita i ona se ne sme menjati vec se mi sami moramo menjati. Kao sto gornji citati pokazuju mi smo kao narod fenomen koji je 13 godina od okoncanja sukoba neumorno radio da se uredjenje drustva, sistem vrednosti i vodjenje drzave oblikuju po nekadasnjim marketinskim pamfletima firme Ruder & Finn. Mislim da bi ovaj fenomen trebao da se proucava na relevantnim fakultetima.
Препоруке:
40
3
22 недеља, 03 август 2014 17:15
Мика Дорћолац
Професоре Антонићу, јасно одређујете вредност радова професора Брдара. Моја једина, додуше лингвистичка примедба је - зашто ту интелигенцију називате "наша". Чија наша? Ако је југословенска - није наша. Ако је Европска или било која друга сем српска - није наша. То "наша" треба одбацити.
Нажалост, и САНУ нија наша. Зар је проф Иве Вејвода - наш. Или Соња Лихт, они не могу по сути да буду наши. Нису никада били нитиће бити. Ни под којим околностима. Они раде против нас. И никада неће престати.
Ко их држи?
Замислите да наши не могу да сачувају од те "њихове" интелигенције - ћирилицу.
Ни ћирилицу.
Шта можемо? Они тј њихови су заузели све позиције.
Професоре Антонићу,
Дајте програм да их пошаљемо њиховим, да наши заузму позиције.
Има ли нас или нема или ћемо нестати?
Са таквом "нашом" назови интелигенцијом.
Имају ли "наши" памети или им је мозак - Мр долар!
Препоруке:
65
1
23 недеља, 03 август 2014 17:17
Иван
Брдар, Ломпар, Антонић, Ћурковић, Ковић... Имамо ми националну (као контра-тезу компрадорској) интелигенцију, само "неко" неће да јој да микрофон у руке. Похвала за овај Антонићев текст
Препоруке:
70
2
24 недеља, 03 август 2014 17:43
putinovska mudrost
Spisak je duzi..
Препоруке:
40
0
25 недеља, 03 август 2014 17:48
Божа Србин
Читам ове коментаре, слажем се скоро са свима, једино никако не могу да се начудим онима који су толико забринути због свега што се дешава код нас,а пишу хрватским писмом. Тешко им је да се потруде бар толико да промене тастатуру, већ се задовољавају што само пишу своја запажања и исказују своју велику забринутост за Србију.
Препоруке:
44
31
26 недеља, 03 август 2014 18:01
катана
Увек волим дас читам ауторове чланке
Препоруке:
19
0
27 недеља, 03 август 2014 18:16
гаврило
Све је тачно!Нажалост!
Препоруке:
29
0
28 недеља, 03 август 2014 18:17
Дринко Кончаревић
Од већине интелектуалаца треба дићи руке. То што имају дипломе, "научне радове" и друго је обавеза њима самима а не нама. Ово је суштина приступа "интелектуализму". Ретки су интелектуалци који ће изаћи на прву линију. Углавном, понашају се компромисно а у науци нема компромиса, итд. Практично, успут, туристичка сезона у Хрватској је по неким показатељима подбацила. Није им помогла чињеница да је први доктор туризмолошких наука у СФРЈ из Хрватске. ЈНА је имала старешине, академске грађане. Остали су без војске и без државе а неки и без главе на рамену. Као друштво, о интелектуалцима смо створили мит надприродних људи који ће нам створити боље сутра. Ја сам оматорио али боље сутра нисам доживео. Једино, позитивно што сам приметио у коментарима читалаца нема више оваквих захтева:"ја сам поштено студирала и дала све испите у року и то треба да се вреднује тј. плати". Нема више социјализма, дам диплому а друштво мени плату, 40 год. а затим пензију. За шта? За ништа.
Препоруке:
39
4
29 недеља, 03 август 2014 19:18
Цмок Торонто
Ово је позив за БУЂЕЊЕ....пуноглаваца,пацова и можда мртвих душа.
Испод наслова би написао упозориње..ПОЈЕДИ (ПОПИ) НЕШТО ПРЕ ЧИТАЊА.
Ако ти се не окрене нешто у стомаку значи да си клинички мртав.
Ако је за утеху...Има нас много више него што мислимо.
Препоруке:
32
0
30 недеља, 03 август 2014 19:49
ел србињо
данас интелектуалца можеш купити за кавурму и килу белог. било је и пре тога, али никада овако.
Препоруке:
31
0
31 недеља, 03 август 2014 19:51
Тата-мата
Сјајно! Свака част професорима Брдару и Антонићу, и свим истинским српским интелектуалцима, упорним, образованим, проницљивим, храбрим, вредним и непоколебљивим.
Препоруке:
36
0
32 недеља, 03 август 2014 20:36
Београђанин
Зато је Империја тренутно спремна да одвоји део системске ренте за намирење материјалних аспирација локалне компрадорске интелигенције


То је стари модел. У Латинској АМерици широко примењиван. Функционише овако:

1) Пљачкате неку земљу посредно, преко њене однарођене елите.

2) Њима дате део толики колики НИКАКВИМ радом не би сами могли да остваре. Према томе, они постају МОТИВИСАНИ за пљачку.

3) Пошту народ овакву елиту мрези, јер их пљачка, она МОРА да буде лојална странцима, јер су им они тада ЈЕДИНИ ослонац.

4) Ви испумпавате паре из земље ВИШЕ него и једним другим начином.

Перметумобиле?

Да. До револуције.
Препоруке:
54
1
33 недеља, 03 август 2014 20:38
kaca
U početku je Brdar,kao i Lompar(odličan esej u nastavcima u Pečatu),bio osamljeni pojedinac intelektualac,uz prećutnu podršku nekih,zatim se prećutna podrška tih nekih pretvori u govornu i pisanu podršku,zati se pojaviše drugi koji jednako i isto misle kao Brdar,Lompar Antonić,Ković,Bjelajac , i drugi kao i plejada mladih čija imena ni neznamo ali su tu.Samoosvešćenje Srba je proces kome na ruku, u smislu ubrzanja procesa ma kako poradoksalno zvučalo,idu i dogadjaji koji se trenutno odvijaju u Svetu i Evropi.Jednostavno ni jedna mantra "demokratskog "zapada koju je kvazi srpska elita zastupala poslednjih 25 godina ne pije vodu.Kamen je bačen u ustajalu baruštinu kvazi srpske elite,talasi koji se šire su ohrabrujući i biće sve snažniji.Pesimizam S. Antoniča u zaključku teksta je delimično obeshrabrujući jer to je postojeće stanje, ali zar upravo knjiga Brdara sa preciznim i jasnim stanjem kao i njen prikaza nisu nagovešaj ozbiljnih promena.
Препоруке:
34
3
34 недеља, 03 август 2014 21:04
Наше име
Deprimirani srpski rodoljub
Odlicna emisija dr Brdara na JuTjubu : http://youtu.be/SLrwlwnj2P0
Препоручи коментар:
32 1


Најбољи коментар, ако ни звог чега оно због линка, али незаслужено мало плусева. То говори о лењости и површности српског коментатора. Погледајте емисију. Хвала Депримираном (замерка на латиници)
Препоруке:
24
4
35 недеља, 03 август 2014 21:30
Обсервантес
Постоји проста једначина која лакше објашњава:
Академик проф. др Војислав Шешељ – интелектуални капацитет – жртва – родољубље ( – морал?) = данашња српска „интелектуална елита“.
Иста једначина важи и када је „политичка елита“ у питању.
Препоруке:
20
9
36 недеља, 03 август 2014 22:37
какав "академик, проф. др..."
Поштовани "обсервантесу", морам приметити да, уз сво поштовање за његову жртву и борбу у Хагу", Шешељ не заслужује ни ове титуле које му наводите, ни тај морални патос који му приписујете. Напротив, много од овога што сада гледамо он је закувао, скупа са својим следбеницима и ученицима.
Препоруке:
32
22
37 недеља, 03 август 2014 23:03
Marko Gay
Mozda smo bili uspesni u obradi srpske inteligencije, ali postoji jedna grupa gde smo spektakularno omanuli, a UBILI smo se da je prevedemo na svoju stranu.Verovali ili ne, ta grupa su homoseksualci.Da rezimiramo, posle silnih nasih napora, sta imamo?Wikileaksu je nase tajne odao ko? Bradley Manning -- homic.Ko je bio Snowdenova desna ruka koji je svetu razglasio nase najvece tajne? Novinar Glenn Greenwald -- inace p... A ko je Snowdenova leva ruka, koja po svetu kao kurir Jovica raznosi Snowdenova dokumenta: David Miranda, takodje homic i Greenwaldov ljubavnik.To je malo preveliki procenat p... (daleko veci nego sto je inace u stanovnistvu) u prvim redovima borbe protiv Imperije. Pa vi recite da su plasljivi.
Препоруке:
25
11
38 недеља, 03 август 2014 23:11
Saša
Na našu sreću ili nesreću, neće to još dugo: budžeta je sve manje i manje. A i strana finansijska podrška će da presuši kada "uvaženi" profesori završe asistenciju prodaje svega što je srpsko. Izdajice nikada nikome nisu trebali, pa će i ovi biti bačeni čim se potroše.
Препоруке:
22
1
39 недеља, 03 август 2014 23:17
сељак беземљаш1
Господин Брдар је јасан, гласан и изричит.
Често се дешава да се овакве оцене наше хуманистичке интелигенције дају (нехотично) и на прикривен начин.
Ево примера.
У тексту ВЛАДА ЗА СМЕХ,СУЗЕ И СРАМОТУ господин Вукадиновић (наводим по сећању)пише да патриотски став, проруско расположење,антихашки став имају МАХОМ НЕОБРАЗОВАНИ.Даље господин Вукадиновић наводи да они мрзе НАТО и скептични су према ЕУ.
А већина образованих? Јасно је.

(Евентуалног читаоца овог коментара подсећам да су два аутора НСПМ негативно оценила моје коментаре. Госпођа-гђица Ана Рдмиловић оценила је да ја читам праве али погрешно а господин Калик да ја пишем псеудо историју)

Корене можемо потражити још у периоду средине деветнаестог века.Појавила се "нова наука" и "нови људи" Ево како нове људе" описује Слободан Јовановић у првој књизи ВЛАДА КНЕЗА МИЛАНА Геца Кон 1925г.

"Њихов разум је још био неразвијен,њихово знање ограничено,њихово искуство ништавно....
Препоруке:
16
6
40 недеља, 03 август 2014 23:18
Боб
Писмо НСПМ

Драга редакцијо,
веома сам забринут променом Ваше уређивачке политике последњих недеља.
Наиме, допустили сте инфлацију, епидемију, инвазију стаљинистичких
коментара, чак неколико пута и позиве на масовно клање нуклеарним оружјем.

Можда се у редакцији десила некаква волшебна промена свести, ја то не
знам, али ипак мислим да нисте направили такав радикални заокрет и да
имате одређене, минималне, демократске интенције. На крају, ипак мислим
да сте свесни да убеђени стаљинисти први заврше у логору, а у нуклеарном
рату, ко побеђује - то је свеједно.

Писмо пишем у најбољој намери, не само да Вас не би напустали добри
коментатори, него и да се олоши не би спрдали на Ваш рачун називајући
Вас Нова Стаљинистичка Политичка Мисао.

У нади да нам узор неће бити ни фашизам ни комунизам, ни Америка ни
Северна Кореја, срдачно Ваш

Боб
Препоруке:
14
44
41 недеља, 03 август 2014 23:31
Содома и Гомора
Можда има наде можда се нађе који праведан у Србији и спаси нас од западне пропаст.

Марко Г. не хвали се, српске геј НВО раде за запад.
Препоруке:
12
1
42 недеља, 03 август 2014 23:35
Izdajnici Srbije = SRPSKI izdajnici
Brdaru svaka cast - i na beskompromisnoj analizi i na ljudskoj cestitosti! Srbija je danas zemlja BEZ INTELIGENCIJE! JDakle, ako inteligencija ipak postoji, ili se nazire - onda je to samo u ilegali!
Препоруке:
15
1
43 недеља, 03 август 2014 23:41
@Марко Геј
Па код професионалних хомосексуалаца и ЛГБТ активиста сте били прилично успешни.
Препоруке:
12
1
44 недеља, 03 август 2014 23:42
Зли језик
Проблем српоског народа је политичка елита. Кроз историју је иста матрица понашања - од Карађорђа и Милоша Обреновића ништа се није променило.Проблем је што ниједна политичка елита није реално сагледала положај и снагу српског народа, већ је митомански желела да буде ''сељак'' у граду, ''лидер'' у региону, односно да помодарски прихвати европски (не ЕУ) образац живота, размишљања, одевања и слично, а да у стварности делује малограђански, сељоберски. Елита је вечито поредила своју земљу и народ са Американцима, Русима, Кинезима и другим великим народима, никада са Словацима, Португалцима, Данцима и сличним мањим нацијама, јер те нације не изгледају сувише моћно. Типично сељачење. То су основне слабости. Са таквом политичком елитом у спрези је и интелектуална елита, а ово данас изгледа више него фарса, гледајући обе елите. И шта да се очекује од сељачења на политичко-инетелктуалној сцении? Сељачење на сваком кораку. А Империја нас је давно прочитала и ради са нама шта јој падне на памет.
Препоруке:
16
1
45 недеља, 03 август 2014 23:43
Обсервантес
@какав "академик, проф. др...",
Није закувао. Својом жртвом и бескомромисном борбом то доказује. Ако то невидите онда ништа нисте видели. Шешељ је на српску срећу репер свега онога што Србији недостаје. Није то мало. То је највише. Добили су основно образовање од њега а помислили су да су му равни. Шта мислите дал' се кају? Њима Шешељ није био газда. Био им је учитељ. Шешељ је имао ту несрећу што је, испоставиће се, имао слаб српски материјал у учионици. Епидемија их је тако слабоимунитетне захватила. Полакомила се деца на ђинђићевске доскочице и безбрижност живљења. Шешељ није могао да их вакцинише. До Ђинђића један степеник, до Шешеља десет. Па ви видите шта је лакше, комотније... (по Србију поразније, срамотније, несрећније...). Нису одбранили учитеља, изабрали су газду!
Препоруке:
24
11
46 недеља, 03 август 2014 23:53
Зарја, Зарја
У нашој трагичној историји бивало је и оваквих, сличних данашњем, времена. Густи, црни мрак прекривао је све и чинило се да нам нема будућности, а да и у садашњости једва претрајавамо.
Српски род се много пута уздизао и, буквално, из пепела. И опет ће!
Ту, дубоко испод црног пепела, у женским недрима, у мајчином млеку и материном крилу, у детињем плачу и чистим сузама, у песми птица, у шуму планинског потока,у рици јелена, у љубавном урлику вучице, у испосницама где год да су, а широм српске земље су, у народном предању, у души народа,
светлуцају жишке неугасле, нашег свенародног ума и мудрости, неподмитљиви и непоткупљиви, звездоточци и звездоносци, чувари највреднијег блага нашега, дувају једном силином у пепелиште, распирују дрхтаве жишкице, џарају машицама, пале лиле као луче у мртвоме мраку и скупљају све то на једно место,
да када дуне један веома посебан ветар све буде спремно за тај један веома посебан дан.
Препоруке:
14
3
47 недеља, 03 август 2014 23:57
НСПМ Web
Поштовани "Боб",
допустили смо ми, или су нам се догодиле разне "поплаве" разних коментара, и то не само у последње време. И то не само оне врсте коју помињете и која, очигледно, Вама није по вољи. Вама, као и другима који су, некад са разлогом, а некада без разлога, незадовољни појединим коментарима (а и ми смо, верујте, врло често) можемо само препоручити да их НЕ ЧИТАЈУ и не коментаришу. Ако смемо да подсетимо, текстови су овде оно главно и оно због чега је НСПМ оно што јесте, а ако коментари ту могу да допринесу утолико боље. Али понекад имамо утисак да неки коментатори текстове ни не читају, већ само воде неке своје међусобне ратове.
Препоруке:
37
5
48 понедељак, 04 август 2014 00:07
Зарја, Зарја
И занавек ће у забораву умрети имена чауша, чувара у казамату, капоа у логору, слуга слугиних злог господара.
Памтиће се они који нас одржаше у вери, у нади и са љубављу, да своје име не заборавимо, да не заборавимо ко смо, што смо и чији смо, они што су машицама џарали по угљевљу к`о по тешкој рани народној, тражећи жишкицу да им да до знања да нису сами у густом мраку, да их ко чује, да имају са ким да прозборе српским језиком.
А има вас, има, па ја сама тридесетак могу побројити врхунских, Богу хвала! Мало ли је на оволику тмину?!
Препоруке:
15
3
49 понедељак, 04 август 2014 00:27
Не клепећи нанулама
Господине Антонићу , Ви то нећете чути , али Ви знате шта значи бити истински интелектуалац.Универзтетско , некритичко , звање професора је нула, могу ти квази интелектуалци размишљати о себи шта желе , да су господ Бог, ипак суд како рече г-дин Брдар необразованих људи или свесних образованих људи етаблира такву врсту интелигенције као " гладне мачке" !
Препоруке:
8
2
50 понедељак, 04 август 2014 00:34
Трећепозивац
БобПисмо НСПМ Драга редакцијо, веома сам забринут променом Ваше уређивачке политике последњих недеља. Наиме, допустили сте инфлацију, епидемију, инвазију стаљинистичких коментара, чак неколико пута и позиве на масовно клање нуклеарним оружјем.ХА, ХА, ХА!
Препоруке:
12
6
51 понедељак, 04 август 2014 01:09
thinking maize@ сељак беземљаш
Поштовани г-дине "беземљаш", прво примите изразе ЛИЧНОГ извињења за моју пренагљену и НЕТАЧНУ примедбу на ваш цитат из "Травничке хронике". (Ако има неког добра у тој мојој грешци, то је што сам после критика неких колега са-коментатора, поново узео у руке да читам то Андрићево дело!?) Друго, поред тих НАШИХ ПОЛУИНТЕЛИГЕНАТА који су се ВРЛО РАНО ПОЈАВИЛИ (а које помињете у вези са књигом Слободана Јовановић), ваља УВЕК помињати и ПОЗИТИВНЕ ПРИМЕРЕ!? У том смислу наводим текстове Јована Цвијића "Нова генерација-Из писама српској напредној омладини", као и "Утицаји и личности", поред осталих објављени и у зборнику "Научници" у оквиру едиције "Српска књижевност у сто књига", издање "Матице српске" и СКЗ. Такође је значајно мишљење Јосифа Панчића, поред осталог публиковано и у књизи Александра Матејића "Пионири југословенске науке", издање "Младо поколење"!? Оба та наша ВЕЛИКАНА на овим местима лепо и на и данас АКТУЕЛАН начин говоре о ПРАВИМ ЗАДАЦИМА науке и научног подмлатка у Срба!?
Препоруке:
7
9
52 понедељак, 04 август 2014 03:19
Др
Професоре, ти (не заслужују да их ословљавам у трећем лицу множине) не могу да буду срБска ( а не ”српска”) јер то стварно и нису, како по свом менталном склопу тако и по опредељењу. Одрасли су и одгајани у средини која је преко 50 година уништавала у њиховим главама све што је срБско, а ви сада очекујете од њих да њихов вектор деловања и чињења буде срБски. Она елита која је била срБска је побијена од стране усташа и комуниста. Оно што нису стигли да побију усташе, касније су побили комунисти. Шта је решење? Учити омладину да су СрБи а не Српи!
Препоруке:
6
10
53 понедељак, 04 август 2014 04:33
Sta ce Basara reci...
Pa, Bob, jeste li Vi nekad procitali njihove pisanije! Otkad su to oni postali MORALNA VERTIKALA srpskog drustva, dragi Bob?!
Препоруке:
14
2
54 понедељак, 04 август 2014 06:21
Сара
Marko Gay*која је то вијуга интелигенција, и да ли је имају људи који ће се тек родити, да ли се стиче или је урођена?Има ли неписмен или слеп човек интелект?А видовит?
Препоруке:
2
3
55 понедељак, 04 август 2014 08:08
strast
Pogledajte Akademiju Nauka
Препоруке:
11
1
56 понедељак, 04 август 2014 12:19
Дивови и патуљци
Године 1921. умро је Коста Стојановић, познати математичар и вишеструки министар привреде у Краљевинама Србије и СХС. Миланковић је на
испраћају рано преминулог Стојановића говорио у име Београдског универзитета и рекао:
Дошао је, да као свештеник науке, у овом храму, проповеда велике истине, које се дотле нису чуле. Математичка физика бави се мртвом природом, али је њега интересовао цео свет, њега је интересовао живот. Зато је катедра била уска за његов рад. Стојановића је занимао друштвени живот - та жива машина са милионима точкова, коју је звао друштво, и на којој је применио законе термодинамике.

Када се на њиви сеје а не ђубри, онда се после неколико родова, жетва изметне. Тако је са нама, нисмо очистили жито од кукоља!
Препоруке:
10
3
57 понедељак, 04 август 2014 12:26
Пречанин
"морални јаничари у овој земљи.
Лако је бити уз јачег и тај избор је најбољи показатељ ко је хуља, а ко не“
„Несрећу Србије не чини необразовани свет“, вели Брдар, „него такозвани образовани људи, јер они шире несрећу. Зато што су раскорењени, искомплексирани, по правилу стваралачки јалови, а поврх свега обавезно слуђени импортовном идеологијом. Зар је онда чудо што су морбидни и неодговорни?“ При томе се ...чуди онима који „раде онако `из уверења`“

Читам, полако, тешке, бритке, истините речи. Има примера на сваком кораку, колико хоћеш. Питања се намећу, не може све одједном ; нпр. како је било у комунизму, нарочито са тадашњом опозицијом. Али, читајући горе цитирани текст, сетих се Светислава Стефановића, овде понекад хваљеног. Може ли се нешто рећи о томе? А што се тиче онога да "несрећу Србије не чини необразовани свет" - ту заиста не могу да се сложим. Необразовани јесу несрећа. Нити је шире, нити је чине, они то јесу.
Препоруке:
6
6
58 понедељак, 04 август 2014 12:55
Slavomir Srpski
Dakle dolazimo do zakljucka da Srbima treba menjati svest? Neko je to vec ranije primetio, i uzeo za svoj pobednicku politicki izbornu pobedu.

Samo da se onda dogovorimo i napisemo dug spisak kome to treba menjati svest, silom ili milom. Narod to svakako ne zna, ili za narod smatramo nesto drugo pa kolonijalna inteligencija ne pripada ovom narodu, vec Marsovcima. Mozdabidne da je ovaj narod oduvek bio ovakav, i kada se poturcivao i kada se ponemcivao austrougarski i kada je sekao glave Karadjordju i kada je od vazala pravio kraljevica Marka. Ali ipak, imali smo hrabrosti da vojujemo protiv m,nogo jacihy, pa i skorasnjeg rata sa NATO. A mnogi jaci od nas ni to ne smeju!
Препоруке:
10
0
59 понедељак, 04 август 2014 14:40
брм
Marko Gay
мораш бити мало прецизнији у коментарима ..
нисте успели са "поштеним" хомсексуалцима који јавно говоре о својем сексуалном опредељењу) ...
не тугуј, све латентне (оне којима је главни проблем Србије у ери демоцида геј парада) сте обрадили, а њих је далеко више
Препоруке:
3
2
60 понедељак, 04 август 2014 17:18
Пера
Хвала господине Антонићу што сте нам кроз овај приказ омогућили да се упознамо с тезама господина Брдара. Жао ми је што Вас нема чешће у другим медијима. Господина Вукадиновића често гледамо, али Вас као да су избрисали после 2009/2010.То говори о много тога. Све у свему поштовање и хвала и Вама и господину Брдару.
Препоруке:
8
0
61 понедељак, 04 август 2014 18:23
сељак беземљаш 2
@thinking maize
Стоји стара оцена да је у време Јована Цвијића,Јосифа Панчића,Бране Петронијевића, Стевана Мокрањца......
"постојала спортска дисциплина скок из блата, ми би смо били прваци света" Уписали су нас на научну и културну мапу света и онда смо са те мапе углавном нестали.
Ако некоме није јасно зашто се то десило нека погледа оцену историчара:
"да је титоизам био дегенерација од стаљинизма ка тоталитарној католичкој идеологији и диктатури средње Европе између два светска рата"(Милорад Екмечић)

И да се подсетимо оцене Достојевског да су "сви они изашли из генијалног Гогољевог ШИЊЕЛА"
Све (скоро све) што је ушло у јавни живот од почетка седамдесетих па до данас изашло је из Титовог шиљела, из титоизма, ИЗ ДЕГЕНЕРАТИВНЕ ДИКТАТУРЕ.
И сви се одликују некомпетентношћу и борбом против "великосрпске хегемоније".
И сви су они род, рођени.(нека врста перверзног "духовног" сродства. Њихови сукоби су нека врста "породичних" свађа.
Препоруке:
19
6
62 понедељак, 04 август 2014 18:52
Размишљање је опасно за неупућене, али да покушам....
После написа слушао сам неколико сати излагања г. Брдара. Елоквентно (истина, мало неједнаким ритмом и јачинама речи) веома тачна критика дешавања. Држећи се држава и националног, чини се да намерно не улази дубље у саме социјалне-економске поставке друштва, донекле бранећи смер (али не и касније извршење 2000-те), што је донекле у супротности са критиком интенција запада.
Свако има право на сопствено уверење (или да нема дефинитиван став) о систему, али би те ствари (национално и социјално) по мени било боље јасно раздвајати. Колико да не буде забуне и коришћења једног око другог.
Препоруке:
4
1
63 понедељак, 04 август 2014 21:34
дете
Ако одлучим да постанем новинар па макар и квази, прво ћу да испитам како један млађахни напредњачки апаратчик за само пар година од дипломираног машинца постане мастер социолог на Филозофском факултету у Београду и директор од "предузеће" наравно државно?
Препоруке:
3
0
64 понедељак, 04 август 2014 22:16
thinking maize@ сељак беземљаш
A propos Броза и Титића& Титића-увеока, каже ми пријатељица, овдашња коментаторка да је њено дете студирало код Брдара (пошто је овај текст заправо ПРИКАЗ Брдареве књиге, надам се да овај екскурс није заметан!?), да је одушевљено њиме, али да ју је највише одушевило кад су га студенти питали: "Кад ће нам бити боље? Знате децо, КАД МОЈА И 15-так ГЕНЕРАЦИЈА ИЗА, КОЈЕ ПАМТЕ Броза ИЗУМРУ!? Јер и АНТИТИТОИСТИ, а не само титоисти су ЗАРАЖЕНИ тим "ЛЕТАЛНИМ ВИРУСОМ", па морамо да изумремо да би НОВИ НАРАШТАЈИ ЖИВЕЛИ БЕЗ ЛАЖИ!" (Наведено по сећању на пријатељичину интерпретацију, чија је ћерка била Брдарева студенткиња) Мислим да НИШТА БОЉЕ НЕ ОДСЛИКАВА овај ПАД који и даље траје, а чији је УЗРОЧНИК Броз иии... НАШЕ СЛАБОСТИ!? Према томе г-дине "беземљаш" да се ми ОПРЕМИМО СТРПЉЕЊЕМ док МЛАЂИМА ПРИПОВЕДАМО о Дедињском КРВОЛОКУ, ОЦУ СВИХ ОВИХ БАНДИТА& МАНГУПА!? Јер, КАО И У ГУСЛАЊУ ВАЉА РЕЛАТИВИЗОВАТИ ЗЛО, да би се оно ПОБЕДИЛО и ЛАНАЦ БРОЗОМОРЕ ПРЕКИНУО ИЗА НАС, за ДОБРО НАШЕ ДЕЦЕ!?
Препоруке:
7
8
65 уторак, 05 август 2014 01:17
Anahronik
Zli jezik nezlobivo i tačno zbori. I istinito. Posebno mi se dopada paralela sa Slovacima.
Препоруке:
1
1
66 уторак, 05 август 2014 04:36
Dijapazon
Fora je u tome da je srpska inteligencija takva jos od vremema dok su Srbijom vladali Osmanlije, kada je utvrdjen taj antisrpski, gradski intelektualni kod. Jedino je period pod Obrenovicima bio mali predah antisrpstva, jer je gotovo odmah nakon preokreta i uspostavljanja karadjordjevicske dinastije, stvar krenula u losem smeru, da bi kulminirala intelektualnim genocidom pod komunistima. Ni posle pada komunizma, Srbi nisu uspeli da predahnu, vec ih je progutao liberalni, konzumeristicki talas koji ne jenjava ni dan danas...
Препоруке:
3
2
67 уторак, 05 август 2014 10:33
Пречанин
@Anahronik
"Posebno mi se dopada paralela sa Slovacima"

И мени. Паралеле су добре: по дефиницији, никада се не додирују.
Препоруке:
5
2
68 уторак, 05 август 2014 11:09
Станић Милан
Станић М.-thinking maize
Невероватно, са колико упорности(већ знате које)покушавате да једно време и један друштвени феномен покушате објаснити личним интерпретацијама, које немају ни главу ни реп,да не кажем да немају никакво научно фундирано објашњење.Ерго.Тито је био продукт једног система.И да није било лично њега појавио би се неки други Тито(истина и бог не сигуно са таквим нервом за политику).
Друго.Социјализам није пао с неба,него је настао на магистралном путу развоја човечанства.Једном сам Вам саветовао да се манете коментара везано за друштвене науке,јер за то немате неопходно знање које би Вам било потребно за разумевање друштвени процеса.Шта мислите какав би био Ваш коментар, кад би ја обрадио тему:Хромозомска аберација код ГМО ради употребе пестицида.То би сигурно изазвало чуђење и подсмех - исто као Ваши коментари о друштвеним феноменима.
Препоруке:
8
4
69 уторак, 05 август 2014 12:22
thinking maize@ Станић М.
Да, ПОСТОЈАО је "други Тито", тј. то је био ПРВИ "Тито" и звао се Мустафа Голубић, солунски добровољац, црнорукац, потоњи комуниста, Стаљинов АГЕНТ од ПОВЕРЕЊА (између осталих ОРГАНИЗОВАО и убиство Троцког у Мексику 1940), ГЕНЕРАЛ НКВД-а, који је 1941 ПОСЛАТ у Југославију да ПРЕУЗМЕ УПРАВЉАЊЕ КПЈ, тј. да буде ЊЕН НОВИ Генсек!? Но, НЕКО (шушка се да је то био Броз или неко БЛИЗАК ЊЕМУ!? Можда Стево Крајачић!? Копинич!? Званична верзија је да га је одала прва жена Моме Марковића, тј. МАЈКА Мире Марковић!?) га је ОЦИНКАО GESTAPO-u и човек је ухваћен и по ЗВЕРСКОМ МУЧЕЊУ ПОГУБЉЕН, при чему није никог одао. По ослобођењу Београда, Совјети су му нашли гроб, ексхумирали и пренели његове остатке у СССР, где је сахрањен уз почасти. Мислим да је био и ХЕРОЈ СССР. Да је Голубић, иначе НАЦИОНАЛНО ИЗЈАШЊЕН као Србин, постао Генсек КПЈота имали бисмо ТВРДИ СТАЉИНИЗАМ који не би био тако ОДБОЈАН према српству као ТИТОИЗАМ, али би исти ТЕМЕЉНИЈЕ РАЗВЕЈАО НАШЕ ЗАБЛУДЕ о комунизму. Толико и размислите.
Препоруке:
10
13
70 уторак, 05 август 2014 18:18
фристајло
Она је до 1990. слуђивала народ причама о социјализму, да би се тада лако и елегантно пребацила на нарацију о демократији и тржшту.

Мислећи на "интелигенцију"- Брдар описује овом реченицом њено понашање (у највећем броју).
Но- то су само мало "начитанији" опортунисти.
Зашто такве убрајамо у интелигенцију? Опортунисти прећуткују целу истину из користољубља, а интелигенцији је она идеја-водиља и без обзира на интерес- изнесу је комплетну; дакле, свакако их не треба "бркати".
То је моја једина примедба на текст.
Иначе, интелигенција постоји; она продуктивна и национално и политички одговорна.
Но, тражимо је на погрешним местима.
Она се крије у народу, а не на факултетима, институтима и осталим местима са хладовином и удобним смештајем.
Код нас су дипломе прецењене, а знање потцењено, и врло често су у комичној диспропорцији.
Зато нам и јесте овако.
Препоруке:
14
1
71 уторак, 05 август 2014 19:51
Боб
Социјализам није пао с неба,него је настао на магистралном путу развоја човечанства


Колико знамо историју, социјализам је споредни пут развоја човечанства. Пук'о је к'о звечка. На жалост, или на срећу (свеједно) магистрални пут је либерални капитализам. А оба су из исте кухиње.

Него, дај да ми видимо како да се ратосиљамо тих извора аутошовинизма код Србаља. Да ли су социјализам, турцизам или либерализам, не правим разлику, зло је зло.
Препоруке:
7
7
72 уторак, 05 август 2014 23:18
namcor
Gospodin Brdar je samo, opsirnije, ogoljenije, danasnjim recnikom napisao isto ono sto je pre skoro jednog veka napisao Dr. Arcibald Rajs. I nesto, sto ja ovako nemocan, sa strane (iz Londona) pisem vec nekoliko godina, gde god stignem.
Препоруке:
5
0
73 среда, 06 август 2014 05:11
kvazi drzava kvazi inteligencija
O kakvoj intelektualnoj eliti ili klasi uopce moze biti govora kada je ona poginula i pobijena u ratovima.Ovo malo Srba i Svetosavaca nije dovoljno ni za bolju srednju skolu,a kamoli za vodjstvo drzave.I sustina svega u Zemlji Srbiji nije pozeljno biti Srbin.Ipak,ne treba klonuti Duhom,malodusnost je ono sta Imperiji najvise treba.Sreca da od ovih par miliona Srba ima bar Tri miliona filozofa,tako da ipak ima od sta da se stvori Preporod.Samo treba kopirati Siptare i praviti Paralelne sisteme. i to ce stvoriti novu silu.Koliko god smece bila ta ineligencija i vladajuca elita ,Ipak se jos nitko nije usudio staviti potpis na predaju Kosmeta,sta znaci..da je energija naroda veca od sve olos elite,a do kada e to se jos ne zna.Ima nas koji to ne dozvoljavamo-borimo se Zdusno.
Препоруке:
3
2
74 среда, 06 август 2014 10:20
Поштовалац НСПМ
Рад проф. Брдара као и још понеког часног и одважног интелектуалца јасно указује на чињеницу да појам агресије на једну земљу не подразумева само војну компоненту, оружану борбу. Она не само данас већ деценијама уназад подразумева комплексан приступ деструкције неке државе и разара све кохезионе и животне институције и чиниоце у тој држави. Закључак је да и филозофска као и војна компонента имају једнак и терет и обавезу очувања државе и одржања народа коме служе. То је високо морални чин али ако му се компрадорски мотиви могу супротставити онда је затајила филозофска алава ''елита''. Живела Србија.
Препоруке:
7
1
75 среда, 06 август 2014 10:54
Stanić Milan
Stanić M.- Bob

"Него, дај да ми видимо како да се ратосиљамо тих извора аутошовинизма код Србаља. Да ли су социјализам, турцизам или либерализам, не правим разлику, зло је зло".

Izrekošte gornju misao i ostadoste živi.Ergo.Koliko ja razumem reč turcizam on bi trebao biti lingvistički,a ne politički pojam.

Vaš zanje iz društveni nauka je insuficijentno.Socijalizam je bio i ostao nada stotinama miliona ljudi.Nije moguće zaustaviti rađanje soc. univerzuma pljuvanjem na njegove domete.Jednog dana ON će sa istorijske scene potisnuti kapitalistički univerzum kao istorijski i civilizacijski istrošen,ili kako kaže"papa" Marx,kada je tvrdio da će se socijalizam rađati u dugim porođajnim bolovima.Na koncu; da li sebi možete priznati kako se živelo u Srbiji 1980.a kako se danas živi?Za to Vam nije potrebno posebno obrazovanje,već trunka istine(pod uslovom da od toga niste "operisani")
Препоруке:
6
6
76 среда, 06 август 2014 11:46
Жељко
@Боб

Какав успаљенко! Сни да му жеље постају стварност. Има на то право. Као и на право да испадне будала. Свакоме према способностима. Чист социјализам! Не мрзи га без разлога. Све је то људски и по мало луцкасто.
Препоруке:
2
4
77 среда, 06 август 2014 11:48
Stanić Milan
"Marx, je tvrdio da će se socijalizam rađati u dugim porođajnim bolovima."


Хоће, ако га буде рађао Марко Геј. Међутим, надам се да ће бабицa бити неки нови Лењин, та "мисаона лабараторија" нпр у лику друга Редија, у тангама.
Препоруке:
5
5
78 среда, 06 август 2014 12:02
Gordana
Savrsen tekst.
Hvala profesorima Brdar i Antonicu za ogoljenu sliku srpske intelektualne "elite" koja ninakoji nacin ne zasluzuje taj epitet.
Ako na Beogradskom Univerzitetu, na katedri istorije, predaje jedna Dubravka Stojanovic, koja u kamru izgovori da je Srpski narog genocidan jos od Prvog Srpskog Ustanka, sta dalje trteba da se prica i ocekuje.Zgrozena sam godinama od kako sam to videla!
Uostalom, ni nasa Akademija Nauke i Umetnosti se nicim nije proslavila u ovako teskim vremenima ( cast izuzetcima koje mozemo nabrojati na prste jedne ruke). Nije slucajno da joj je predesnik isti vec neznam koji mandat.
Istovremeno se u okruzenju izmisljaju jezici, istorija,poreklo,... i ostale osnove nacija koje to nikada bile nisu.
Na savest vam srpska "elito". Bez nas , ni vi nepostoite , osim kao posluga bahatim osvajacima.
No,verovatno, vam to i jeste maksimalan domet.
Препоруке:
7
0
79 среда, 06 август 2014 13:13
Ент
@Зарја, Зарја
Хвала Вам што сте нам омогућили да прочитамо овако леп коментар. Свака реч, коју сте написали има душу. Поздрављам Вас.
Препоруке:
1
0
80 среда, 06 август 2014 14:36
thinking maize@ Stanić Milan, други наставак
Познато је да је Брозов систем био врло сложена појава са низом некад потпуно несагласних елемената, но сви се они могу свести на "KEEP AFLOAT Tito" БЕЗ ОСТАТКА, укључујући један од најпозитивнијих легата тог доба по нас, несврстаност!? Несврстаност је делом СПОНТАНО, делом ПРОЈЕКТОВАНО, направљен као ПРОЈЕКАТ ОДВЛАЧЕЊА новослобођених нација од СССР!? То је ПРАВИ ГЕОСТРАТЕШКИ ЗНАЧАЈ несврставања!? Иначе не би Насер и Сухарто тепали комунце скоро исто као ескадрони смрти из латиноамеричког дворишта Империје!? Имали су Совјети делом успеха код несврстаних, али ОЧИГЛЕДНО је да кад је њима било НАЈПОТРЕБНИЈЕ, код Авганистанске авантуре, Тито је СПРЕЧИО да несврстани ПОДРЖЕ Совјете!? Зато је Горбачов кренуо у перестројку, но систем је већ ИСТРУЛИО, па је све отишло низбрдо, на страну НЕКОМПЕТЕНЦИЈА Горбачова& екипе, па и повремена ОТВОРЕНА ИЗДАЈА!? Наравно, СВА ТА РАЗМАТРАЊА не да немају везе са папа Марксовим НЕБУЛОЗАМА, већ су му супротна и што је МНОГО ВАЖНИЈЕ у сагласју са СТВАРНОШЋУ!?
Препоруке:
2
7
81 среда, 06 август 2014 15:40
Станић Милан
Станић М.-thinking maize
Тачно.Социјализам није био бескомфликтно друштво.По његовом настанку ОН се затворио у регионалне и блоковске границе и од производно и цивилизацијски развијенијог капитализма штитио се све општим државним монополом,жмирећи на закон вредности као епохални закон,коме не може измаћи ни једна економија док се производне снаге не развију до нивоа на коме је могуће докидање профита.
Друго. Социјализам има будућност само ако се буде развијао као отворено друштво, односно као цивилно друштво.
Треће.Мој став о Титу је више пута изречен на овом сајту - понављам га у делу са којим негирам његов комунистички хабитус,међутим то не значи да није био један од најабољих политичара 20-ог века.
Четврто.Дефинишући покрет несврстани политиколози(оног времена) описују га, као филпозофски поглед на вањску политику.Заиста, то је у време хладног рата било врхунско умеће,које је СФРЈ омогућило кораке од 7 миља.Али, како то кореспондира са логиком:усе,насе и подасе!
Препоруке:
6
4
82 среда, 06 август 2014 15:48
Зарја, Зарја
Ент,хвала Вама на лепој речи!
За ширину моје душе најмање сам одговорна ја, а није то ни само наша и туђа интелигенција већ, веровали или не, то што ме је Неко ко ме много, много воли, ставио у крило српског сељака у најранијем узрасту.Хвала Њему!
Када сам упознала то наше право, природно, истински живо Царство под Небесима са Земљом под ногама, све остало једва да се са њим могло мерити!
На двору његовом зна се ред од искона, зна се Часни Крст и помоз` Боже и Бог Ти помог`о и, ко коси,а ко воду носи, нико сувишан, свако користан, а намерник увек добро дошао; могла бих да ређам три дана и три ноћи сва "тајна" знања којима ме је опремио ( беше то најлепша, најбогатија и највреднија девојачка спрема, мој мираз ) и послао у Бели Свет.
Хвала Сељаку Српском за све што је био, што јесте, а нарочито на ономе што ће бити!
Препоруке:
7
2
83 среда, 06 август 2014 16:25
thinking maize@ Milan Stanić
Ви написасте: "Социјализам има будућност само ако се буде развијао као отворено друштво, односно као цивилно друштво." Хммм, "млади Маркс"!? Узгред, ВИДЕЛИ смо где је све те југословенске "праксисовце" и "младомарксисте" ОДВЕЛО "отворено"& "цивилно друштво"!? Са ЧАСНИМ ИЗУЗЕТКОМ покојног академика Михајла Марковића, до ДС-а, Наташе Кандић и Соње Бисерко, али то је већ тема овог прегледа, па је боље да наново прочитате Антонића и набавите Брдара, они су то БОЉЕ ОБРАДИЛИ него ја. Свако добро у личном животу.
Препоруке:
4
6
84 среда, 06 август 2014 17:19
prepona
@Stanić Milan

nemojte, molim vas, raspravljati o Marksu i uopšte o socijalizmu sa izvesnim gospodinom jer je u pitanju ne samo ideološka nagluvost već i apsolutno neznanje. Na "otvoreno i slobodno društvo" koje pominjete u kontekstu priznavanja "zakona vrednosti" taj tip brzopleto pominje "mladog Marksa", praksisovce i dobro je da se zaustavi tu jer ko zna šta bi sve do tada nalupao!?!?!? Madi Marks su njegovi Ekonomsko-filosofski manuskripti pa me baš zanima gde nađe sve to što napisa. A o praksisovcima kojima je "zakon vrednosti" ostao da "visi u vazduhu", sve skupa sa Mihajlom Markovićem, koji je uz ostalo, Marksa jedva i poznavao, jedva da je potrebno i šta reći. Praksisovci su a pre svega M.M. zastupali tzv. "integralni socijalizam". To je nešto potpuno različito od tvrdnji ovog našeg pređašnjeg ideološkog potrčka. Ako se dotični nije ni osvrnuo na vaš apel da se mane "duboke vode" pustite ga da i dalje mlatara rukama. U svom neznanju Mogao bi i vas da povuče na dno.
Препоруке:
5
4
85 среда, 06 август 2014 17:44
Боб
Stanić Milan

Не знам за бољу реч. Ако сте већ потковани у лингвистици и хуманистици, кажите ми праву реч за "турски утицај на дух, понашање и културу народа".

Иначе добро се живело око 1980, рецимо, као и око 1800, џабалебарски. Прија социјалистичком уму тај туски талог у души, тај турцизам.

Што није ни битно. Бавите се ви стомаком, док не схватите да се не живи од 'леба. Сваком своје.
Препоруке:
4
7
86 среда, 06 август 2014 17:45
thinking maize@ prepona @ Stanić Milan
Мало питање: ЗАШТО марксизам и његова ПРАКТИЧНА ИЗВЕДБА нису ДОСАД ЗАЖИВЕЛИ, ето већ 131 годину по Марксовој смрти!? Питам чисто онако, пошто је и по Марксу ПРАКСА судија свему!? Знате, било је досад различитих ВАРИЈАНТИ практичне изведбе марксизма, па СВЕ ДОСАД испадоше ДЕФИЦИЈЕНТНЕ!? Сам Маркс је ПИСАО у његовим "Тезама о Фојербаху": "Филозофи су досад тумачили свет, а дошло је време да се свет ПРОМЕНИ!?" Колко се може приметити, свет, тј. ЉУДИ и ЊИХОВО ПОНАШАЊЕ, се баш и нису ПРОМЕНИЛИ за ових 131 годину од Марксове смрти!? Сем што НОВИ ТЕХНОЛОШКИ ПРОНАЛАСЦИ стварају НОВЕ, углавном ЛАЖНЕ ПОТРЕБЕ, што јесте било Марксово предвиђање, али његово ПРЕДВИЂАЊЕ да ће људи РАЦИОНАЛНО УВИДЕТИ ШТА су им ПРАВИ ИНТЕРЕСИ није се ДОСАД ОСТВАРИЛО!? Чудновато је да се СВЕ ПОНАВЉА у ЉУДСКОМ ПОНАШАЊУ, а Маркс баш предвиђа да ће људи ПРОМЕНИТИ ПОНАШАЊЕ!? Никако да ПРОЂЕ та "предисторија" и да наступи та "права историја", тј. како неко луцидно примети МАТЕРИЈАЛИСТИЧКИ "Рај на Земљи"!? Објасните ми то!?
Препоруке:
4
6
87 среда, 06 август 2014 19:00
Zdravka
Prof Brdar i prof Antonic se bave sustinskim pitanjem opstanka Srba sa integritetom istinskih rodoljuba i mislilaca danasnjice. Puno postovanje za obojicu koji odbijaju da se bave nametnutim efemernostima nasuprot sustinskim pitanjima .
Препоруке:
6
1
88 среда, 06 август 2014 19:17
Ivan Lukić
Ima jedna odlična sintagma, koju je prvi upotrebio Slobodan Jovanović, a koja je ekvivalent sintagmi "ološ elita". To je sintagma "diplomirani primitivac". Evo šta o njemu kaže Slobodan Jovanović:

On sve ceni prema tome koliko šta doprinosi uspehu u životu, a uspeh uzima u "čaršijskom" smislu, dakle, sasvim materijalistički... Školska diploma, kao ulaznica u krug inteligencije, dala mu je preterano visoko mišljenje o sebi samom. U društvenoj utakmici taj diplomirani primitivac bori se bez skrupula, a s punim uverenjem da traži samo svoje pravo, koje mu je škola dala.
Препоруке:
8
1
89 среда, 06 август 2014 23:04
Ент
@ Зарја, Зарја
Задовољство је читати Ваше текстове. Треба да се бавите писањем.
Препоруке:
4
4
90 четвртак, 07 август 2014 12:24
Grcka ostrva
Isti gospodin je svojevremeno izneo tezu da niko ko nije marksista nije mogao da zavrsi filozofski fakultet??!!
Sada sa distance od dvadeset trideset godina postavlja se pitanje da li je to vazilo i za ostale fakultete?!
No glavo pitanje je da li bi sva ta danasnja inteligencija mogla da bude to sto jeste, putuje u Grcku na more i prosiruje svoje stambene jedinice,dosta njih i mnogo vise od toga,a da nije presla taj put od marksista do neoliberala?

Na kraju ko je tu stvarno inteligentan a ko ne?!
Препоруке:
3
1
91 четвртак, 07 август 2014 22:02
thinking maize@ grčka ostrva
Кад написа: "Isti gospodin je svojevremeno izneo tezu da niko ko nije marksista nije mogao da zavrsi filozofski fakultet??!!", да ли си мислио на Брдара или Антонића!? Пошто Брдар НИКАД није предавао на ДРЖАВНОМ факултету (иако има дужу и солидну каријеру) и пошто се зна да ПОСЛЕ 1968 и говора Друга Тите НИКО ко није био ПРИСТАЛИЦА "братства и јединства"& "самоуправног социјализма" НИЈЕ МОГАО да буде ПРЕДАВАЧ на факултету друштвених наука, да ли то значи да Брдар НЕ СПАДА оне који "посећују грчка острва"!? Даље, пошто Антонић ПРЕДАЈЕ на ДРЖАВНОМ факултету, ако је ТАЧНО то што говориш, а ГДЕ си БИО ДО САДА!? Све у свему твоје: "Sada sa distance od dvadeset trideset godina postavlja se pitanje da li je to vazilo i za ostale fakultete?! No glavo pitanje je da li bi sva ta danasnja inteligencija mogla da bude to sto jeste, putuje u Grcku na more i prosiruje svoje stambene jedinice,dosta njih i mnogo vise od toga,a da nije presla taj put od marksista do neoliberala?" СМРДИ на ТРОЛОВАЊЕ!?
Препоруке:
2
3
92 четвртак, 07 август 2014 23:46
@thinking maize@ grčka ostrva
Вероватно се оба коментатора сећају института морално-политичке подобности. И ја га се сећам. Као дипломирани правник (просек 9,1) са знањем два језика, нисам могао да останем као асистент на факултету, нисам могао да будем судија,нисам могао да радим у спољној трговини, нисам могао да радим у дипломатији, нисам могао да радим као новинар (осим да извештавам о ценама на пијаци). Могао сам да бирам између предузећа, банке или општине где бих радио као петоразредни мастиљар коме би шефовао неки морално-политички медиокритет.И тако сам отишао у иностранство.
Колико знам,Закон о усмереном образовању и васпитању из 1986. је укинуо институт морално-политичке подобности.
Препоруке:
8
1
93 петак, 08 август 2014 00:02
Стефан Стојановић
Ово мислим о нашој интелектуалној елити још од студентских дана. То су људи који немају шта да продају, јер ништа не производе, па продају оно што је најсветије: дух, морал, ставове. То је много већа проституција од продаје гениталија.
Препоруке:
4
1
94 петак, 08 август 2014 23:36
Турас
Господин Брдар насупрот многим коментаторима који залуд претресају , био је јасан .Наши интелектуалци мањкају морално . Криминалци имају чвршћи морал од њих .Да није тако служили би друштву на општу и личну корист .Олошка елита како рече неки коментатор ствара пиједестал у Србији лажних вредности и примитивизма .Србија не може да се ослободи таквих јер је "системски квар"по среди .Ново друштво је могуће само уз елиминацију старог .То траје дуго - генерациски или путем рата - брже .Ко то рече ;Рат је чистилиште душа - у праву је .Патње и трпње стварају морално вредне личности .Тате и маме одшколоваше нашу "елиту" у лумпен пролетеријат , кога не можемо да се и данас ослободимо .Они што су вредели - побегоше(тинкинг) Који су остали - знамо да су маме и тате нашле "прави"посао за своју дечицу . Србијо , блудницо !
Препоруке:
2
1
95 субота, 09 август 2014 00:01
Рђосав
ел србињо:
данас интелектуалца можеш купити за кавурму
- за кавурму? - јок. Али за добру спржу би` се продао, што јес - јес...
Препоруке:
1
1
96 субота, 09 август 2014 11:42
thinking maize@ Турас и остали, а посебно непотписани @ thinking maize@ grčka ostrva
Код последње поменутог коментатора приметих ово: "... нисам могао да радим као новинар (осим да извештавам о ценама на пијаци). Могао сам да бирам између предузећа, банке или општине где бих радио као петоразредни мастиљар коме би шефовао неки морално-политички медиокритет. И тако сам отишао у иностранство.", па се сетих мученог Владе Кривокуће који ЈОШ извештава у његовој 6-тој ДЕЦЕНИЈИ са пијаца или Јована Павличека који је имао 1980-тих сјајну емисију "У сну сан" па је почетком Слобине ере напрасно нестао, да не помињем трагичног Срђана Кнежевића који је по ШИКАНИ због његовог ТВ патриотизма 1996 доживео стрес тако да је остао ПАРАЛИСАН од врата наниже и тихо се угасио ко биљка!? Обашка Оливера Катарина и њена голгота, тако да је Риста Кубура још најбоље прошао отишавши у ИЗБЕГЛИШТВО!? И све то са ПОПЛАВОМ цурица у ДОП........! Сетите се преноса са Олимпијаде у Атини 2004!?
Препоруке:
2
0
97 уторак, 12 август 2014 14:43
Dr Jela Bisic
Postovani g.Antonicu,obiman i vazan rad autora,obiman Vas clanak o tome,i mnogo komentara-kako to da savladam?Ali potrudicu se.Moram samo da na brzinu napisem:1.nasa intelektualna elita ne samo da je izdajnicka,vec je i neobrazovana.Kada ih poredite sa drugim stranim intelektualcima-pojma nemaju.Nista ne citaju.Nista ne uce.Istina,te strane elite rade u korist svojih drzava-dakle nisu izdajnicke.Americka podrzava njihovu imperiju.Nasa-podrzava isto,njihovu imperiju. 2.znate kako se kaze:Ko laze taj i krade,ko krade taj i ubija.Dakle laz je koren svakog zla.A kod nas se laz vise uopste ne smatra necim losim.Laze covek-pa sta.Svi lazemo.Ne moze da se zivi bez lazi(moze)(I nisu sve lazi iste-kao sto nisu ni sve kradje,ni sva ubistva.Kao sto postoji ubistvo u nuznoj odbrani,surovo ubistvo,ubistvo iz koristoljublja-postoje i lazi koje su ovome slicne,odnosno motivi su im identicni.Uvek pisem:mi smo moralno pali narod.Zato imamo takvu vlast(ona na nas lici)i takve"intelektualne gromade"...
Препоруке:
1
0
98 уторак, 12 август 2014 14:47
Dr Jela Bisic
...koje smo mi,srpski narod,iznedrili.Postenje je,po opstem misljenju,najgora osobina koju covek,u Srbiji,danas moze da ima,i to mu je siguran put u propast.A ne samo da smo moralno pali-nego smo i nesposobni paraziti.Sva ta shkrabala,koja sluze vlasti-zaradjuju manje od vestog piljara ili vlasnika samoposluge.Svi ti koji "Sluze"vlasti"" ne zaradjuju ni kao vestiji seljak.Ili elekktricat.Pa je time njihovo ponasanje ne samo degutantno nego i pokazuje njihov intelekt.U susti9ni-da nije glup[ pokvarenjak ne bi bio to st jeste.
Препоруке:
1
0
99 уторак, 12 август 2014 15:07
Dr Jela Bisic
Za Grcka ostrva:"Onaj ko nije bi0 marksista..."Izgleda da su nove generacije,da tako kazem(koje su sad vec sredovecne,i da je reda,imali bi unuke)sve pozaboravljale.Naravno da su samo marksisti mogli da zavrase fakultete drustvenih nauka.Ono ostalo,sve,ucilo se samo za informaciju-da bas ne budu ljudi potpuno nepismeni.Sve ostalo,sem marksizma,pa i to marksizma ODREDJENIG sastava,nije se smelo ni izustiti.Ni spomenuti,sem da se kritikuje.Zar se to vise ne zna?Zar se to zaboravilo?Pa svi nasi disidenti su nastupali sa marksistickih pozicija-mladi Marks,stari Marks,itd.Ljudi su gubili posao(a sa time i celu egzistenciju-stan,osiguranje....) samo zato sto su isli da u crkvi slusaju koncert Baha ,na orguljama(dakle kao slusaoci-a ne kao vernici) ili zato sto su nosili brade(slucaj u Drinjaci,i to je nekad bila ova,nasa zemlja)
Препоруке:
1
0
100 среда, 13 август 2014 12:59
thinking maize@ @thinking maize@ grčka ostrva
Написасте следеће: "Колико знам,Закон о усмереном образовању и васпитању из 1986. је укинуо институт морално-политичке подобности.", па бих да Вас обавестим да је БАШ ТЕ ИСТЕ ГОДИНЕ Јован Аћин снимио НАИЗГЛЕД лепршави филм "Бал на води", са врло ИНТЕЛИГЕНТНО ПРОВУЧЕНИМ АНТИКОМУНИЗМОМ!? Но, не лези враже, иако је тад био УКИНУТ "институт" "морално-политичке подобности", БАШ ПОВОДОМ ТОГ ФИЛМА ЈАВИО се тадањи Председник Универзитетске омладине Бг универзе и ВРЛО "перспективни" КАДАР ОНЕ СТРАНКЕ Тахир Хасановић да нам приопћи да тај филм "руши све тековине наше револуције" и тако даље, којечему претежно ничему и бла-бла и трућ-трућ!? Сад, постављате питање ШТА ЈЕ БИЛО са АКТЕРИМА те "афере"!? Јован Аћин је УМРО, а Тахир Хасановић је био НЕСУЂЕНИ Слобин зет, са Душком Михајловићем оснивач "Нове демократије", све време БИЗМИСМЕН, па главни кадровик ДОС-а, онда стиже да буде и Слободни Зидар при Великој Регуларној Ложи и тако даље, бла-бла и трућ-трућ, тј. "Развојни пут Боре Шнајдера" УЖИВО!
Препоруке:
1
0
101 среда, 13 август 2014 13:33
thinking maize@ @thinking maize@ grčka ostrva, наставак и крај!
Ах, да, ЗА КРАЈ, "посластица", Тахир Хасановић је завршио ФИЗИКУ на ондањем ПМФ-у у Бејограду, ergo НИЈЕ БИО "друштвењак", већ "фундаменталиста", што само говори о ПАДУ ЦЕЛОКУПНЕ, а не само ХУМАНИСТИЧКЕ интелигенције!? Уосталом, јер су доскорашњи ректор Бг универзе проф. Бранко Ковачевић и Председник САНУ Никола Хајдин ИНЖЕЊЕРИ, па опет за вакта Бранковог дадоше оном СРБОЖДЕРУ Волцеру титулу доктора Бг универзе honoris causa, а Прешједник САНУ Хајдин се, поред ЋУТАЊА у вези ЗАШТИТЕ СРПСКИХ НАЦИОНАЛНИХ ИНТЕРЕСА, "прославио" и са ЧИЊЕНИЦОМ да је ЊЕГОВ РОЂЕНИ СИН МУЉАО око НАБАВКЕ ЧЕЛИЧНИХ САЈЛИ за Мост на Ади, при чему се ШУШКАЛО да је ту ТАТА преко његовог ПАЈТОСА из Академије тада СРЕДИО ту ЦИЉАНУ "набавку" код ТАДАЊЕГ "просрпског" "врховника"!? Према томе, БИТИ ХУЉА у Србији се не ограничава тиме који факултет завршите!? Једино што је сад ситуација са "ПРОДУКЦИЈОМ" ХУЉА у Србији "олакшана" преко нове гране "ПРИМЕЊЕНЕ" "хуманистике": Сега-МегаТреш МИЋОЛОГИЈЕ!?
Препоруке:
1
0
102 среда, 13 август 2014 18:35
Dr Jela Bisic
...Druga razlika je raskid sa Staljinom(a ne sa staljinizmom-mi smo im dalje imali staljinizam,samo se,po nasem Staljinu zavo Titoizam)Posle 48. mi smo bili zemlja sa "komunizmom za unutrasnju upotrebu".Unutra,za gradjane,bili smo komunisticka zemlja,a pri tom smo bili izlozeni ekonomskim i drugim uticajima sa Zapada.Mi nismo imali ni onoliko slobode za sopstveni razvoj,makar i u komunizmu,koliko su imale te,ostale zemlje sa kojima se poredimo.Sa jedne strane smo imali ideologiju koja je propovedala egaltarizam-a sa druge smo imali stalan priliv novca i ideologije sa Zapad.Nas pokusaj da budemo"Mala Amerika"zavrsio je s time da nas je okupirala Velika Amerika,dok smo se uljuljkivali da smo izumeli perpetuum mobile socijalnog razvoja:da imamo pogodnosti komunizma,ma kakve one bile,a da uzivamo blagodeti kapitalizma,parazitski se nakachivsi Zapadnim zemljama.Mislili smo da smo izmislili besplatan rucak-ali je racun,jos uvecan za kamate,stigao kasnije.Ta iluzija:da se moze ziveti...
Препоруке:
1
0
103 среда, 13 август 2014 18:37
Dr Jela Bisic
...onako kako smo ziveli,odnosno kako mislimo da smo uspevali da tako zivimo,osnova je nasih problema.Mi i dalje mislimo da je moguc sistem koji smo imali-a ljudi iz drugih bivsih koministickih zemalja niti su takav sistem igde videli,niti su mogli da ga vide,pa o njemu ni ne sanjaju.
Препоруке:
1
0
104 среда, 13 август 2014 19:11
Dr Jela Bisic
Zasto imamo ovakvu elitu?Da li smo stvarno,kako neki misle,razliciti od ostalih postkomunistickih zemalja,zemalja koje su prosle/prolaze istu tranziciju(?)kao mi?Neko od mladih,reci ce da smo mi,stara generacija(pa i oni pre nas)koji smo ziveli u komunizmu,preziveli njegove najzesce cistke-a cutali,lazovi i nemoralni.Da se koren problema izdajnicke elite nalazi u vremenu proslom,kad smo cutali,umesto da rusimo komunizam.Ako se razlikujemo od ovih zemalja-onda treba da pogledamo:po cemu smo se u proslosti od njih razlikovali,i da li je ta razlika uzrok sadasnje razlike.Mislim da se razlikujemo,pre svega po gradjanskom ratu i raspadu zemlje,koji su tekli paralelno sa prelaskom,tranzicijom iz komunizma.Argument da su se i Rusija i Chehoslovacka raspale-nije dobar.Uporedjenje SFRJ sa SSSR/Rusijom je kao da poredite misa i slona.Jeste,oba su sisari,ali,valjda tu ima neke razlike.Chehslovacka se mirnon rastavila,nije bilo medjunacionalnih ubijanja i sl.Zasto je tako bilo nije sada vazno...
Препоруке:
1
0
105 среда, 13 август 2014 20:33
thinking maize@ dr Jela Bisic
Поштована г-ђо написасте: "Neko od mladih,reci ce da smo mi,stara generacija(pa i oni pre nas)koji smo ziveli u komunizmu,preziveli njegove najzesce cistke-a cutali,lazovi i nemoralni.Da se koren problema izdajnicke elite nalazi u vremenu proslom,kad smo cutali,umesto da rusimo komunizam.", па да Вам кажем да је до скора била у Музеју историје Југославије на Тргу Николе Пашића (бивши Трг Маркса и Енглеза) изложба "Политички прогони у Југославији 1944-53" где је описано ЗАШТО није дошло до МАСОВНЕ ПОБУНЕ против комунизма!? Прво, Срби су били у периоду 1941-44 изложени ГЕНОЦИДУ од стране окупатора, још и више квислинга, посебно усташа, да би потом комунисти дошли на власт ИЗА СОВЈЕТСКИХ ТЕНКОВА!? Тад су се припадници ЈВуО просто СЛАЊАЛИ испред ЦРВЕНИХ савезника, што су ТИТОИСТИ вешто искористили, а потом 1948 ОТКАЧИЛИ и Стаљина. Но, у поменутом периоду ГЛАВНИ КЛАСНИ НЕПРИЈАТЕЉ НОВЕ "власти" је била СРПСКА ГРАЂАНСКА КЛАСА, која није само ЕКОНОМСКИ упропашћена, већ и ФИЗИЧКИ ДЕЦИМИРАНА!?
Препоруке:
1
0
106 среда, 13 август 2014 20:46
thinking maize@ dr Jela Bisic, наставак
То ЕКОНОМСКО УПРОПАШТАВАЊЕ и ФИЗИЧКО ДЕЦИМИРАЊЕ СРПСКЕ ГРАЂАНСКЕ КЛАСЕ, али и СРПСКОГ СЕЉАШТВА, било је тако ДРАСТИЧНО, да неки аутори ТВРДЕ да је САМО у периоду септембар 1944-лето 1945 ПОБИЈЕНО у Србији до 300000 људи, што уз ПРОТЕРАНЕ КОЛОНИСТЕ из Македоније и са Косова (тј. из Старе и Јужне Србије како се до 1941 говорило), чини можда и до 10% Срба источно од Дрине и јужно од Саве и Дунава!? (А зна се КОЛИКО су ПРОЦЕНТУАЛНО ВИШЕ СТРАДАЛИ Срби западно и северно од тих река!?) Но, сами аутори поменуте изложбе тврде да поседују КОМПЛЕТНУ ДОКУМЕНТАЦИЈУ о ФИЗИЧКОЈ ЕКСТЕРМИНАЦИЈИ за око 67000 "КЛАСНО НЕПОЋУДНИХ ЕЛЕМЕНАТА", што је ВЕЛИКА БРОЈКА, посебно ако се узме у обзир да су ТАКО СТРАДАЛИ људи представљали ОБРАЗОВНУ и ЕКОНОМСКУ ЕЛИТУ НАШЕГ НАРОДА, па је тиме ОТПОР бивао САСЕЧЕН у КОРЕНУ, јер НИКО УГЛЕДАН НИЈЕ ИМАО да ПРЕДВОДИ НАРОД у ПОБУНИ ПРОТИВ Броза!? Наравно, морамо узети у обзир и ДРАСТИЧНУ ПРОМЕНУ Америчке стратегије на Балкану после 1948, сажете у девизи "KEEP AFLOAT Tito"!?
Препоруке:
1
0
107 среда, 13 август 2014 20:53
thinking maize@ dr Jela Bisic, други наставак
Све то, уз ДАЉИ ДРАСТИЧАН ПРИТИСАК на сељаштво ("разкулачивање") и ПРИСИЛНУ ИНДУСТРИЈАЛИЗАЦИЈУ и УРБАНИЗАЦИЈУ, ИЗБАЦИЛИ су из вековне колотечине МИЛИОНЕ Срба, који можда јесу имали НИЖИ СТАНДАРД неко за време Титиних "златних 1970-тих", али су КУЛТУРНО, али и ВЛАСНИЧКИ били САМОСВЕСНИ ГРАЂАНИ, док су овако, бачени Титиним ВОЛУНТАРИЗМОМ постали социјалистички НАЈАМНИЦИ, којима су ЗАМАЗИВАНЕ ОЧИ са једне стране тзв. "самоуправљањем", а са друге стране БУКВАЛНО ПОКЛОНИМА од стране Америке!? Но, темпо те индустријализације био је исувише спор и СТИХИЈАН, тако да је већ средином 1960-тих тадања врхушка СПОЗНАЛА да је СИСТЕМ већ био БАНКРОТ, економски, а и ИДЕОЛОШКИ, што је ПАЛИЈАТИВНО РЕШАВАНО ИЗВОЗОМ ЉУДИ ("гастарбајтери"), али још и већим ИДЕОЛОШКИМ и ПОЛИТИЧКИМ ВОЛУНТАРИЗМОМ и на крају ПОПУШТАЊЕМ НАЦИОНАЛИСТИМА пре свега католичких народа бивше Југославије, док је Србији био НАМАКНУТ ЈАРАМ од њених ОБЕЗКОРЕЊЕНИХ КОМУНИСТИЧКИХ ПОЛУИНТЕЛИГЕНАТА врло просечних, па и СУМЊИВИХ способности!?
Препоруке:
1
0
108 среда, 13 август 2014 21:06
thinking maize@ dr Jela Bisic, крај!
Све у свему тако је код Титиних Срба стварана "НОВА КЛАСА" ПРОСЕЧНИХ, па и ИСПОДПРОСЕЧНИХ КАДРОВА, уз хиперпродукцију ЛУМПЕНИНТЕЛИГЕНЦИЈЕ, прво код Срба, онда и код МАЊИНСКИХ или ВЕШТАЧКИХ ЕТНИЈА, што је, уз ДАЉЕ КОРУМПИРАЊЕ условљено КОЦКАРСКИМ КРЕДИТИМА довело до тога да је С. Милошевић, као ПРВИ СРПСКИ КОМУНИСТА са иоле елементарним националним разумевањем, био дочекан као СПАСИЛАЦ!? Били или не за или против Слободана, ВРЕМЕ у коме се он појавио било је ИЗУЗЕТНО НЕСКЛОНО НАШЕМ НАРОДУ, па је то уз нашу стару бољку да ствари "решавамо" "преко колена", довело до ове КАТАСТРОФЕ!? Све у свему, није проблем што смо ПАЛИ, већ што НЕ УСТАЈЕМО, а за то ДИРЕКТНУ ОДГОВОРНОСТ сноси тзв. ОЛОШ-ЕЛИТА о којима је предметну књигу написао проф. Брдар, а коментарисао проф. Антонић!? Но, једно МОРАМО СХВАТИТИ, ДУГО смо ПАДАЛИ, па ће требати ВРЕМЕНА и да се ДИГНЕМО!? Но, нашем националном "РИВАЈВЛУ" једно је сигурно, НЕСМЕ БИТИ МИЛОСТИ за ОЛОШ-ЕЛИТУ!? Бар ЕКОНОМСКЕ, јер они САМО ТАКО ФУНКЦИОНИШУ!?
Препоруке:
1
0
109 четвртак, 14 август 2014 07:56
Dr Jela Bisic
Postovani g.Thinkng,kosa mi se dize na glavi kada slusam/citam hvalospeve zivotu u Yu pod komunistickom diktaturom.Jos ti matori,koji se selektivno secaju,usadjuju te price u glave mladih,od kojih se mnogi(svi ispod 40-45 g)ni ne secaju tog sistema.Jos kad mi neko od Arapa pocne da hvali Tita-jedva se uzdrzavam.Obicno kazem:"Da Bog da ga imali i vi).Pre svega-ta slika nije uopste tacna.Nama je data roba siroke potrosnje,niskog kvaliteta(koju niko od nas nije hteo da uveze) dok su zemlje Istocnog bloka slale ljude u kosmos i imali naucne i umetnicke domete o kojima ne mozemo ni sada ni da sanjamo(pogotovo sada).Kod nas je odliv mozgova(ono malo sto smo ih imali)poceo vec 6oih,taman kada smo se oporavili od genocida elite,koji spominjete.Ubijan je svako-mogu ovi danas da veruju ili ne,njihov problem.Znam za slucaj da je covek,poznati lekar,etnolog,lingvista i sta sve nije bio-jednstavno odveden iz svoje ordinacije.Imao je tada preko 9o g.!Nikad se nije vratio.Posle su medicinskom...
Препоруке:
0
0
110 четвртак, 14 август 2014 07:58
Dr Jela Bisic
... centru,u gradicu u kome je proveo svoj zivot,dali njegovo ime.Ubili ga-a posle centar naavali po njemu(kako se i danas zove)!Ubijen je iako nije bio bogat,nije se mesao u politiku,cak je potpuno podrzavao socijalni program,da to tako nazivem,komunista.Ubijen je bas zbog toga.Ugledan,slaze se,a nije vatreni podrzavalac svakog zlodela.Od kako nova ekonomska kriza(koja je namerno stvorena)drma svetom-povampirio se duh komunizma(dirigovano,iz istih krugova koji su i stvorili krizu).Posto citam sve i svasta pogubim se-ali se tacno secam da je prvi clanak u ovom "duhu"bio o tome da su nezaposleni,sirotinja,u ruralnoj Shpaniji poceli da,u bandama,pljackaju samoposluge.Samoposluze se,a ti posle vidi.Znam da sam komentarisala da je to fino,ali kako ce vlasnik samoposluge da plati svoje dobavljace kad je opljackan?I da ce rezultat toga biti samo da ce vlasnici da zatvore radnje-a ti posle idi u Madrid da kupis kilo shecera.I ovo nasi pametnjakovici gustraju.Zbog takve "svesti"danas u...
Препоруке:
0
0
111 четвртак, 14 август 2014 08:01
Dr Jela Bisic
...Srbiji nema lekara,odnsno nece ih biti kada ovi,sto sad imaju po 50g.,poumiru i porazboljevaju se.Jos 10g.-i lecice nas baba Stane i kovaci.Necu da pisem o stvarima koje svi(valjda,trebalo bi)znamo:kada nekoa nedoucenog darujete diplomom-taj uvek ima putera na glavi,pa mora da slusa.Kad coveka stalno plasite(kako se(i sada)sa nama radi)-on se oseca bespomocno i mora da radi sta mu se kaze.Pogledajte clanak o strukturi obrazovanja,u srbiji danas-40% ima maksimum osnovnu,a znamo kako se diplome kupuju.Bez ikakve zelje da budem pesimista i katastroficar:kakva je nasa buducnost,kao nacije,i sta ce biti sa nama u 22.v.?
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер