петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Нови Закон о раду - држава против радничке класе

Kоментари (44) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 28 јул 2014 12:26
Биљана Николић
Треба додати да се успостављено партијско самоуправљање овим законом уопште не додирује. Партијски послушници нису и неће бити запослени код приватних послодаваца и инвеститиора као обична радничка класа, већ ће и даље радуцкати у државној управи, локалној самоуправи, јавним предузећима и за њих ће важити Закон о државним службеницима.
Препоруке:
40
0
2 понедељак, 28 јул 2014 12:55
Бојан, Приштина
Господине Марко Копривица, клањам вам се до земље, из поштовања и захвалности на овом непроцењиво добром тексту !

Честитам и НСПМ-у на одабиру сарадника и на једном од најбољих, најсадржајнијих текстова у овој години.
Препоруке:
54
1
3 понедељак, 28 јул 2014 12:56
суштина
Одличан и поштен текст. Ово је октроисана, компрадорска клика, наметнута да влада у интересу странаца и крупног капитала. То је поента, а после можемо да разговарамо о синдикатима, овоме или ономе.
Препоруке:
41
1
4 понедељак, 28 јул 2014 13:07
hmmm
odgovor dolazi, a da se i ne vidi, veliki deo sveta vec ucestvuje u procesu odgovora na ovakvu situaciju; u srbiji se opet kasni; inace znate li da nacin na koji delujete vi na vlasti predstavlja klicu odgovora na vase delovanje: nezakonitost radja nezakonitost;
Препоруке:
22
0
5 понедељак, 28 јул 2014 13:08
Дринко Кончаревић
Текст је одличан уз услов да игноришемо чиењнице да држава постоји а радничка класа не постоји. Неки ће казати да ни држава не постоји. Дакле, све се одвија у виртуелном свету.
Препоруке:
24
0
6 понедељак, 28 јул 2014 13:14
Бојан, Приштина
Ја половину времена проведем на Косову(нарочито на северу) а другу половину у остатку Србије.

Због оваквог односа ткзв власти, страних амбасадора и уопште странаца, као и тајкуна страниух и домаћих - и овако амбивалентног и незаинтересованог одговора народа на то, ја много већи утисак да живим окупацију и окупираној земљи имам кад сам у ужој Србији него кад сам на Косову.
Невероватан парадокс.

Друго, овде је окупација толико страшна и толико стеже са свих страна да је то неподношљиво, а нарочито је неподношљиво анестезирање од стране медија - који су главна полуга и ударна песница окупатора, империјалиста, зликоваца и капиталиста израбљивача.

На Косову, то је много једноставније, имааш Кфор и Еулекс, имаш шиптаре који су сви окупљени око идеја екстремизма и сецесионизма, какви год били људи на личном нивоу. И то је то - они су на другој страни и између нас је јасна црта која нас раздваја, и то је и оном последњем Србину јасно.

Док ово овде у Србији је хорор окупација.
Препоруке:
57
0
7 понедељак, 28 јул 2014 13:50
srbin
Americki sistem manipulacije narodom , jako dobro funkcionise u zemlji Srbiji. Bacate polako narodu prasinu u oci, dok mu iza ledja , po ubrzanom postupku kopate jamu. Svako ko iole pokaze bilo kakav otpor, kao i u Americi u vreme Makartija, se proglasava za komunistu-teroristu. Patriotizam je postao negativna karakteristika.
Hvala vam na pravoj analizi.
Препоруке:
37
0
8 понедељак, 28 јул 2014 13:59
Komunista
Slazem se s misljenjem g Bojan, Pristina. No, veoma je vazno i bitno sto autor teksta razotkriva ˝znacenje˝ reci tj ko stoji iza njih: kapitalisti stoje iza svega i sve sto se cini, cini se za njihovo dobro, a na stetu i nesrecu naroda u celini i radnika kao dela.Problem je danas isto znacenje pojma ˝radnicka klasa˝koje neki dovode u pitanje.Dal je isto ˝radnicka klasa˝danas i pre jednog i vise vekova? Da, jeste. Radnicku klasu cine svi oni koji iznajmljujuci svoj rad zaradjuju za zivot pa bili obicni fizicki radnici(fizicki rad) ili visoki intelektualci(intelektualni rad).Pa u pojam ˝radnicka klasa˝spadaju podjednako i radnici koji ciste ulice kao i profesori na univerzitetu bez obzira sto su razlicito placeni za svoj rad.Takodje ovaj pojam ukljucuje u sebe kako proizvodne tako i sve druge kategorije radnika koji ne poseduju nista vise osim licnog rada i koji rade za gazdu-kapitalistu pa bio on fizicko lice ili drzava.Zato je neophodno da se ujedine radnici i da se ovaj sistem dikta..
Препоруке:
26
2
9 понедељак, 28 јул 2014 14:03
Komunista
...ture kapitalista kao klase zameni diktaturom radnicke klase (inverzija koju su oni uradili 2000g). Medju intelektualnom radnickom klasom treba da se pojave Robini Hudovi da Srbija ne zajauce: ˝Aoj jadna, hude ti sam srece...˝
Препоруке:
16
2
10 понедељак, 28 јул 2014 14:06
маре.
Камо среће да Србије постане рај за светске капиталисте(шта фали Швајцарцима)не би била незапосленост 22%. Кад западни капиталисти остваре велики профит они тај новац не потроше на 100 јахти или 10,000 кућа већ реивестирају у свој бизнис кроз проширење производње, и нова радна места ничу ко печурке после кише. Тако се развио цео Запад...све је то плод приватне иницијативе, а не државне. Скоро 2/3 неамчке привреде чине мала и средња предузећа(породичне фирме..)које запошљвају од 50 до 500 радника. Неки људи који су и даље у мислима у неком пропалом радничком самоуправљању апсолутно не знају како настају нова радна места,како расту плате и сл. Инвеститорима је радна снага само једна мала ставка,битно је и тржиште,услови пословања,сигурност улагања,политичка стабилност(овде ја НАТО добродошао)радна снага мора буде квалитетна и то је то. Инвестиције се итекако потребне овој Срвији али само без субвенција од 10,000 евра по радном месту(хвала Радуловићу што их је укинио).
Препоруке:
6
41
11 понедељак, 28 јул 2014 14:19
Бојан, Приштина
@Komunista

И ја се слажем са вашим одличним коментаром.

Овде ми у очи највише упадају паралеле између Бриселског споразума и Закона о раду.

Оба документа су донета на захтев Меркелове, оба документа су подржали и поздравили исти актери.

Вулин се у обе ситуације појављује како некаква особа за специјалне операције. Са својом неподношљивом злобом и цинизмом - Док нам је рушио Србију на Косову и гасио наше државне институције у корист Репубљик Косове говорио нам је без стида у лице да то управо ради да би ојачао Србију на Косову.

Тако и сада, руше права радника која су у овом историјском савременом трнутку најбитнија људска права за сваког човека у Србији, под изговором да то раде да би заштитили раднике, повећали запосленост и сличне бљувотине које нам опет без стида сасипа у лице.

Ту је и медијска сатанизација свих који мисле друкчије на првом месту синдикалиста - једино још хвали инсајдер са неком темом "Синдикална пљачка" и да циркус апсурда буде комплетан
Препоруке:
35
1
12 понедељак, 28 јул 2014 14:28
Jos jedan "Tribalac"
Bilo na celu pseudocetnickih odreda, bilo na braniku tajkuna i kriminalaca, smrt gradjana Srbije je bio i ostao jedini posao Aleksandra Vucica i njegovih radikalnih kolega. Bilo po pseudocetnickim odredima ili kroz trpljenje losih uslova zivota i rada jedini posao Srba je da omoguci lagodan i bezbrizan zivot svojim tiranima da bi se u slobodno vreme na srednjim stranama Kurira identifikovali sa uzivanjima svojih tlacitelja. Svaki narod ima bas onakvu vlast kakvu zasluzuje, a vlast u Srbiji je rezultat srpske odluke da zivi za gospodara dok moze, pa kad vise ne moze - da legne i umre od stida.
Препоруке:
25
1
13 понедељак, 28 јул 2014 14:37
Jos jedan "Tribalac"
Dalje, ako neko zeli investitore taj treba da obezbedi efikasno privredno sudsvto, jasne zakonske regulative i njihovu primenu, razumnu i logicnu dokumentaciju koju investitor treba da poseduje i da ume da ubedi zasto je bas Srbija sjajno mesto za pokretanje nekog posla?

Strani investitor je u Srbiji mitsko bice poput Jednoroga upravo jer ovi uslovi nisu nikad bili zadovoljeni. Ovi uslovi nisu zadovoljeni jer su upravo losa zakonska resenja, komplikovana i nelogicna papirologija i visoki troskovi legalnog poslovanja raj za "dodatne prihode" od kojih vladajuca stranka i sluzbenici odlicno zive. Ne zeleci da se odreknu svojih privilegija koje su jedan od vecih razloga za mirnodopsko urusavanje srpske privrede zakonodavac se nada da ce omogucavanjem pojacanog izivljavanja nad zaposlenima od strane poslodavca i velika konkurencija medju radnom snagom kompenzovati sistemske nedostatke. Ishod svi znamo: Djindjoreforma = Djindjorezultat.
Препоруке:
14
1
14 понедељак, 28 јул 2014 15:17
zalutali
22.5.2013. Ambasador Kirbi dao je duzu izjavu. Procitajte, i uporedite sa Zakonom o radu

http://mondo.rs/a576614/Info/Ekonomija/Kirbi-Olaksajte-otkaze-i-imacete-investitore.html
Препоруке:
6
0
15 понедељак, 28 јул 2014 15:37
Zemunac
DOMACI ZADATAK,je u toku,predati sve NASE STRANCIMA.To se vidi na primeru FICE,ranije smo mi vozili automobile iz Kragujevca,a sada SMO SAMO JEFTINA RADNA SNAGA!Ako sa petrodolarima polupismeni seik pokupuje NASE oranice,dolazimo do nesto novca za trenutnu VLAST,ali vlasnik zemlje postaje STRANAC!U tom kontekstu je CEO DOMACI ZADATAK!Nije dovoljno zeleti oporavak,a ovi eksperti SA PREPISANIM DOKTORATIMA i iz SKOLA CIE,ne rade za Srbiju,nego za NOVIO SVETSKI POREDAK i kreditore MMF.PRAVNIM pise koncept o oporavku,odnosno prevodi DOMACI ZADATAK MMF.ZASTO sada ne odgovaraju za korupciju VASI PRETHODNICI i TAJKUNI,OPLJACKALI su 51 milijardu kredita?Zato sto ste NA ISTOM DOMACEM ZADATKU da se Srbija RASPRODA I KOLONIZUJE!
Препоруке:
19
0
16 понедељак, 28 јул 2014 16:05
Време за изјашњење уместо демагогије
Вучићу пошто трткаш без престанка (никада ништа друго ниси ни радио), изјасни се сада да ли си успео у том опсесивном сну да се наметнеш Србима за ДИКТАТОРА уз помоћ и у служби крупног капитала споља?
То ти је и обавеза, јер је непоштено сакривати истину на јавној функцији и (као претходници) вечно залуђивати наивни део чланова своје партије и становништва док га претварају у беду.
Ниси ти Броз, тај је поштено рекао шта ради и радио је једним делом и за народ, а ово је ситан, крајње негативан антипод и само служба крупним интересима.
Таквих је некад било широм средње и јужне Америке колико хоћеш, сада их чак ни тамо више нема.
Препоруке:
13
0
17 понедељак, 28 јул 2014 16:20
Sten
@Бојан, Приштина
U poslednje vreme se u srpskim pisanim medijima odomacila hrvatska rec "odabir". Samo da podsetim da se ne zaboravi, na srpskom se kaze "izbor".
Препоруке:
14
1
18 понедељак, 28 јул 2014 16:51
pančevac
Jedan od boljih tekstova objavljenih u poslednje vreme potpuno razgolićuje tužnu ulogu naših nedoraslih političara i slugeranjskih medija,dezorijentisanost radnika- gubitnika i tragikomičnih "sindikalnih lidera". Taj magični "četvorougao nemoći" ne obećava ništa
što bi ulilo nadu običnom čoveku i mladom naraštaju.
Četvrt veka kontinuirane krize u kojoj živimo promenilo nam je "hemiju",otupelo borbenost uspostavilo bolesnu ravnodušnost i mirenje sa svim
nevoljama koje nam se već dugo dešavaju.
No nikad ne treba potpuno klonuti duhom i izgubiti
nadu-uveren sam da će se uskoro pojaviti "probuđeni predstavnici bolje Srbije",oni su tu oko nas,među nama a ovi koji su danas"a sceni" pojavljivaće se samo u budućim delima nekog novog Nušića.
Препоруке:
16
0
19 понедељак, 28 јул 2014 18:00
фристајло
Komunista

Zato je neophodno da se ujedine radnici i da se ovaj sistem diktature kapitalista kao klase zameni diktaturom radnicke klase (inverzija koju su oni uradili 2000g). Medju intelektualnom radnickom klasom treba da se pojave Robini Hudovi

Јесте неопходно, али- врло тешко изведиво.
По природи ствари, веома сам упућен у проблематику, и одговорно тврдим- радници су сами- неспособни за било који ниво политичке борбе, јер су потпуни лаици у тој сфери; они су стручни у својим професијама, али су политички "идиоти", којима се врло лако манипулише (што смо и видели ових 25 година, у назад) и докле нас је то довело- сви знамо.
Једино што им треба утувити у главу је да је десна опција погубна по њихове интересе, а и друштво у целини, јер нужно води ка овоме што имамо данас- друштво социјалних неправди, несигурне егзистенције и угрожених елементарних права.
Посао комуниста је да предводе раднике.
Радници су следбеници, а не вође.
Препоруке:
15
1
20 понедељак, 28 јул 2014 18:14
Super Stupid
Nakon dve - tri decenije antikomunističke histerije polako se budimo iz sna jer život ipak nije "Dinastija". U tom smislu ovaj tekst i slični koji će da uslede su jako značajni. Ipak treba ovde dodati da država nije samo protiv radničke klase nego i protiv seljaka a takođe i protiv srednje klase i većeg dela, ajde da to tako nazovemo, inteligencije. U tom smislu ova analiza je malo crno-bela i teorijski kruta, ali dobro, bolje išta nego ništa.
Препоруке:
16
1
21 понедељак, 28 јул 2014 18:39
Komunista
фристајло, U pravu ste,al tu je onaj deo koji nije bezznacajan radnicke klase koji je intelektualan (profesori, inzenjeri...) koji se razume u politiku i koji treba da pokrene mase. Nadam se da i oni sebe smatraju radnickom klasom u najsirem smislu jer prodaju svoj rad kapitalisti-ma.Mislim da je generacija rodjena 1950-1965 najodgovornija za sve sto nam se dogadja i najvise pogodjena. To je generacija danas najproduktivnija, najobrazovanija u svakom smislu i bogata iskustvom. Da, prolazi i skoro da je prosla antikomunisticka histerija cak i kod generacija mladjih posle 1980g jer u sudaru sa stvarnoscu i prica, informacija po netu, rapidno menjaju "svoje" neoliberalno, demokratsko misljenje.Treba ih samo pokrenuti: partijski i sindikalno.
Препоруке:
9
0
22 понедељак, 28 јул 2014 18:48
Marko Gay
Nije tacno da ne shvatamo da je sadasnji kapitalisticki sistem los za vecinu.

Pogledajte sta pricaju Warren Buffett, Soros, ja i mnogi drugi bogati ljudi -- svi smo slozni da bi veca jednakost bila u korist ogromne vecine.

Pa zasto onda uopste opstaje sadasnji institucionalizovani sadomazohizam?

Prosto, nije nam u interesu da menjamo sistem. Nama je sjajno.

Neka menja ko nije (pre)zadovoljan.
Препоруке:
8
3
23 понедељак, 28 јул 2014 18:48
Радгост
Похлепа и себичност уместо заједништва и удрживања
Пингвини на Антарктику
Када се мали испиле,родитељи морају да их оставе саме да би отпловили морем у потрази за храном.То представља веома тешко питање,јер су мали пингвини прекривени паперјем,недовољно да их одржава у животу на тим хладноћама.Тада се пилићи скупе, на хиљаде пингвина се нагурају једни преко другихда би задржавали топлоту.Да сене би смрзли они који су споља,пилићи стално круже тако даниједно пиле не буде изложено хладноћи дуже од неколико секунди.Да су људи и жене остварили ово довитљиво колективно решење,говорило би се о људској солидарности;али млади пингвина,за разлику од нас,не разумеју се у речи,и ако се узајамно штите, то је зато што тако имају више изгледа да преживе.

Или,зашто се људи и жене не смењују на пословима,пола радног времена за пола плате-довољно за основне потребе?И робовласнике би то натерало(пошто желе да се обогате) да повећају плате јер нема незапослених да их уцењују.
Препоруке:
8
0
24 понедељак, 28 јул 2014 20:28
фристајло
Komunista
radnicke klase koji je intelektualan (profesori, inzenjeri...) koji se razume u politiku i koji treba da pokrene mase.

Мислим да ту грешите, по инерцији претходних комунистичких идеологија.
Високообразовани људи никад себе не доживљавају као радничку класу, и најчешће су врло отуђени од те социјалне групе, и ближи по поимању политичког размишљања власничким структурама. Проверио...
To je generacija danas najproduktivnija, najobrazovanija u svakom smislu i bogata iskustvom.

То треба да схвате и прихвате млади и нервозно- нестрпљиви.
Пето-октобарци, речју...
Treba ih samo pokrenuti: partijski i sindikalno.

Партијско удруживање је компромитовано, а синдикално је и сувише лабаво.
Радници морају да се организују мал-те-не као секта, јер су иначе врло подложни колебању, услед неспособности препознавања ширег интереса од личног.
Дуга прича; познајем радника, и сам сам један од њих, само нешто образованији.
Препоруке:
8
2
25 понедељак, 28 јул 2014 20:49
Ниче, визионар
Нови Закон о раду - владајућа клика против Срба и државе Србије!
Препоруке:
5
0
26 понедељак, 28 јул 2014 20:52
Grgur
Stvorene su sve pretpostavke za propast. Država je najveći poslodavac. Realno gledano, ima najmanje tri puta više zaposlenih nego što je u ovom trenutku potrebno. Sa druge strane, privredu na izdisaju i ogroman broj nezaposlenih i, za ozbiljan posao, neupotrebljivih ljudi, jer, jedno je šta svako od tih ljudi misli o sebi, a nešto, sasvim drugo, koje su njihove realne vrednosti u poslovnom smislu. Činjenica je, da svi oni, koji u kontinuitetu spoje nekoliko godina ne radeći ništa, teško će se uklopiti u bilo kakav posao. Zaposleni, takođe, poslodavcu svojim ponašanjem, mogu napraviti ogromnu štetu koja je u većini slučajeva teško dokaziva. Zakon u tom smislu slabo štuti poslodavca.
Препоруке:
2
7
27 понедељак, 28 јул 2014 21:30
mile
E...davno je to bilo,kad su radnici više hteli da budu Srbi pa im je podmetnut kapitalizam u najpogubnijoj formi.Isto važi i za komšiluk,ali nijedni ne kapiraju prevaru ni dan danas.Oni još uvek ne misle da je to povezana igra.
Препоруке:
10
1
28 понедељак, 28 јул 2014 21:31
Grgur
Uzgred, moram dodati i to, da se i država i njena privreda suočavaju sa bankama koje su 100% zelenaške. Nemilosrdne i beskrupolozne one će biti grobari Srbije. Pogledajte samo jednu od niza, potpuno nerazumnih propisa. Neko se našao pametan da uvede depozit za fiskalne kase koji se mora svakodnevno nositi i podizati u banci. Zamislite, koje su to budalaštine? To je potpuno apsurdna stvar, samo da se napravi način da banke profitiraju. Da ne pričamo o drugim stvarima, kamata na kamatu, naplata opomena, "održavanje računa", kao da je račun auto pa treba da ga održavaju. Šta bi bilo kada bi neka trgovinska firma naplaćivala održavanje svojih kupaca? Sa bankama sam na ratnoj nozi od kada znam za sebe. Često imam običaj da kažem: Nemojte održavati moj račun, ja želim da bude zapušten.
Препоруке:
12
0
29 понедељак, 28 јул 2014 23:29
@mare.
"...tako se Zapad razvio..."
Nije se Zapad tako razvio, Zapad se "razvio" hiljadugodisnjom pljackom i otimanjem, sto rade i dan danas. I Srbija bi bilabogata da je toliko vekova nekaznjeno nekoga pljackala.
Ponavljam, Zapad nije samo da krade od drugih, tvoji miljenici i ubijaju ako ne mogu drukcije da otmu ono sto su naumili.
Primera radi i opste ti kulture radi, nadji istoriju krstaskih ratova i videces da su, blagosloveni od tadasnjeg pape, pod izgovorom da oslobadjaju Jerusalim od nevernika, jednostavno opljackali Konstantinopolj i usput pobili koju desetinu hiljada ljudi!
Zar ne radi i danas isto? Papa, onaj poljskog porekla je na neki nacin blagoslovio Klintona da upotrebi oruzje i da pobije koju hiljadu Srba, sam si tome svedok!?! Valjda si video kako je zlikovac Klinton bahato zgrabio mikrofon da objavi rat, ne vanzemaljcima, nego nama, srbima.
Nije im razvoj cilj, pljacka i otimanje su im ciljevi, sad gledaju i procenjuju da li mogu da napadnu Rusiju!
Препоруке:
14
0
30 понедељак, 28 јул 2014 23:31
mala i porodicna preduzeca
Скоро 2/3 неамчке привреде чине мала и средња предузећа(породичне фирме.

kad bi se zezali

Siemens Employees 362,000
Volkswagen Employees 572,800
Daimler AG 275,087
BMW Employees 105,876
ThyssenKrupp Employees 180,050
Bayer Employees 110,500
BASF Employees 112,206
itd . . .

sve mala porodicna preduzeca .
Препоруке:
16
0
31 уторак, 29 јул 2014 00:01
фристајло
mala i porodicna preduzeca


kad bi se zezali

Siemens Employees 362,000
Volkswagen Employees 572,800
Daimler AG 275,087
BMW Employees 105,876
ThyssenKrupp Employees 180,050
Bayer Employees 110,500
BASF Employees 112,206
itd . . .

sve mala porodicna preduzeca .

Тачно како сте рекли.
Ови гиганти се "хране" пропастима малих и средњих, преузимају њихове купце и технологије, а и капитал, умањен банкротом.
Зато нас на то и наговарају, а будалетине се "ложе"...
Поздрав...
Препоруке:
18
0
32 уторак, 29 јул 2014 07:14
O Srbiji uopsteno
Par meseci zivim u Srbiji, i mogu reci da je to jedan uzas kakva je svakodnevnica ljudi. Kao prvo, vlada totalni teror sofera nad korisnicima gradskog saobracaja. Na zapadu, ni prevoz zivotinja nije dozvoljen na taj nacin.
Institucije Srbije, iako svi imaju kompjutere, izgleda niko ne zna na koji nacin oni bi trebalo da budu olaksanje za obicne ljude. Za svaki papir, potvrdu ili sl. salju vas na sto mesta, na razlicitim delovima grada, I sve zboj jednog obicnog pecata ili papira. To je mozda lako onima koji zive u centru Beograda, ali kako je jadnim ljudima iz okoline, odakle, iako samo 30 km. od glavnog grada, imaju mozda 2-3 prevoza dnevno.
Uzas! uzas! uzas!
Препоруке:
8
2
33 уторак, 29 јул 2014 07:28
Zaboravih...
... da spomenem pause. U najvecoj guzvi, sluzbenice zatvaraju salter I idu da pauzu?. To nema nigde u svetu. Na pause se ide ali se ostavlja zamena, tako da salteri stalno rade. Mozda u Srbiji "moraju" zajedno da piju kafu?!.
Da li su u Srbiji culi, da bi sprecili da ljudi ko stoka stoji u redu I ceka satima da dodje na red, postoje brojevi I mali monitori (vrli jeftina investicija), koji vam kazu koji ste broj I na monitoru se pokaze kad ste na redu, tako da ne mora da se satima stoji u redu u zagusljivoj i ttesnoj prostoriji?-
Препоруке:
5
1
34 уторак, 29 јул 2014 08:20
Svetislav Kostic
A sta drugo moglo da se ocekuje od jedne sluganske vlade koja doslovno slijedi najdrasticnije forme jednog kapitalistickog sistema iz njegovih najdrasticnijih vremena.

Srpsko srbijanski plitkoumni i neprosvjeceni birac snosi najvecu odgovornost. Meni nikada ne daju mira scene sa masama primitivnih srpsko srbijanskih birackih masa kako u nacionalnu izdajicu Vucica i njegove saucesnike u porobljavanju Srbije pilje kao u bogove. Uzas jedan na kakve niske grane spala ta Srbija.
Препоруке:
9
1
35 уторак, 29 јул 2014 09:25
Бојан, Приштина
@ Sten

U poslednje vreme se u srpskim pisanim medijima odomacila hrvatska rec "odabir". Samo da podsetim da se ne zaboravi, na srpskom se kaze "izbor"


На крају ове игре, када као народ прихватимо Веберову философију, када нам промене свест по моделу западног човека, кад се одрекнемо сопствених и прихватимо њихове вредности - на крају ћемо и постати Хрвати, без обзира којим дијалектом говоримо и које национално име користимо.
Јер Хрвати су управо то на шта нас они наговарају да будемо - у пуном смислу позападњачени Срби.
И они су нам одлична слика, дали треба да будемо то што они већ јесу и како изгледају Срби са свешћу и духовношћу западног човека.
Препоруке:
7
1
36 уторак, 29 јул 2014 09:26
Бојан, Приштина
@ Sten U poslednje vreme se u srpskim pisanim medijima odomacila hrvatska rec "odabir". Samo da podsetim da se ne zaboravi, na srpskom se kaze "izbor"На крају ове игре, када као народ прихватимо Веберову философију, када нам промене свест по моделу западног човека, кад се одрекнемо сопствених и прихватимо њихове вредности - на крају ћемо и постати Хрвати, без обзира којим дијалектом говоримо и које национално име користимо. Јер Хрвати су управо то на шта нас они наговарају да будемо - у пуном смислу позападњачени Срби. И они су нам одлична слика, дали треба да будемо то што они већ јесу и како изгледају Срби са свешћу и духовношћу западног човека.
Препоруке:
2
2
37 уторак, 29 јул 2014 10:02
@bojan pristina
Не постоје хрватске речи, као што не постоји ни хрватски језик. Оно што називате хрватским речима су новоговор западних срба који себе зову хрватима. Новоговор настаје као део доктрине да су они "посебан" народ, који вуче порекло од.....трт, мрт, прт, само да се не би звали Србима. Жалосно али истинито.
Препоруке:
8
0
38 уторак, 29 јул 2014 11:55
kgh
Nisam procitao novi Zakon o radu, ali znam kakvi su bili stari zakoni. Ti, stari zakoni, su forsirali sve samo ne rad, zalaganje,strucnost itd. Glavnu rec u preduzecima su vodili neradnici(i bili najvece bundzije), razni foliranti, partijski poslusnici, "sindikalci", neznalice,nestrucnjaci, sekretarice i vozaci...A mnogi posteni radnici su govorili: dajte mi da radim u nabavci i ne treba mi plata. Svi smo pricali o Zapadu i tamosnjim firmama, i zaradama. Samo smo zaboravljali da tamo postoji gazda, kao nekad davno u Srbiji.I sta sad? Nista!Sta je to minuli rad ni Marks nije uspeo da objasni. A sta su to otpremnine? Po starom zakonu mnogi su uzeli po dve otpremine i nikom nista. Ako smo kao drustvo izabrali kapitalizam, onda je to ovaj novi zakon. Svako ko se nesto buni, javno, ili u sebi, neka se uzivi u ulogu privatnika-gazde, pa ce shvatiti o cemu se radi.Kad kod seljaka kopas ili beres kukuruz, imas li pravo na minuli rad, nemas. Ali imas topli obrok, i ne samo jedan. Ziveli!
Препоруке:
2
6
39 уторак, 29 јул 2014 21:14
Dr Jela Bisic
Izgleda da se,polako,specijalizujem za ekstremna resenja.Ja bih stanovnicima Srbije,u svetlu dopisa za novine i govorancija PV,kao i ovih shinterskih zakona koji se donose,savetovala:Nemojte da radite.Nadjite sebi nesto od cega mozete da prezivite,nesto za sta vam ne treba dozvola,poslovni prostor,fiskalna kasa,za sta nece moci da vas uhvate pa da placate porez.Budite skromni u trosku-i gledajte da imate sto manje posla sa drzavom i svim njenim pretstavnicima.Ako bi samo polovina onih,na cije vreme i zdravlje pikiraju ovi lesinari,ucinila ovo sto savetujem-cena rada na trzistu bi skocila,i to bi svima bilo bolje.Pretice vam da ce da dovedu radnike iz Kine.Da to moze-vec bi uradili,ali oni racunaju da ste vi u skupoj Srbiji jeftiniji od Kineza.
Препоруке:
3
1
40 уторак, 29 јул 2014 21:20
Svetozar D.
Zbog cega toliko nezadovoljstvo? Pa dobri radnici sigurno nece da izgube posao. Gde to ima da zaposleni dobija novac za hranu (topli obrok), nekakav minuli rad, cak i novac za prevoz da bi dosao na posao? Pa nema nigde! Mi smo toliko obozavali taj zapad i privatnu inicijativu, a sad nam ni taj zapad ni ti stranci ne valjaju. Ako ja uzmem molera da mi okreci stan, a ja njegovim radom nisam zadovoljan, jer ne radi kako JA hocu, ja mu pokazem vrata. Komunizam je prohujao, a to je ono vreme kada su prosti radnici dobijali stanove, a visokoskolovani strucnaci isli u Australiju da bi resili stambeno pitanje. Clanak je cista demagogija, zalosno!
Препоруке:
1
2
41 уторак, 29 јул 2014 21:58
Svetozar D.
Odgovor na mala i porodicna preduzeca

Tacno je, 2/3 nemacke privrede cine mala i srednja preduzeca, a 1/3 cine preduzeca koja je onaj gospodin sa nikom MALA I SREDNJA PREDUZECA pobrojao. Svajcarska nema ni Siemens, ni Daimler, ni Bayer, ali ima ekstremno visok zivotni standard zahvaljujuci malim i srednjim preduzecima. Ja sam ranije radio u jednom velikom srpskom preduzecu, sto bi rekli onovremskom gigantu, i tu su radnici u toku radnog vremena spavali po budzacima, a vecina onih budnih prosto je zazjavala, i cekala kraj radnog vremena. Ako Srbin ceka da mu Siemens zaposli 300,000 radnika, onda ce malo duze da ceka!
Препоруке:
1
0
42 уторак, 29 јул 2014 22:04
Svetozar D.
KGH, odlican komentar!
Oni kojima zakon o radu ne valja, kod seljaka da kopaju ili beru kukuruz. Pa tamo neka trazi regres za odmor, a kad se zavrsi berba, neka trazi 300 evra otpremnine po godini staza.
Препоруке:
2
3
43 уторак, 29 јул 2014 23:08
Svetozar D.
Opet ja!
Komuniste je 1944/1945 na vlast dovela radnicka klasa. Mislili su, sad vise necemo da imamo gazde, pa cemo moci da uzimamo koliko god nam treba, a dace bog, i vise od toga. I tako bi! Kralo se, nije se radilo, stanovi, sigurna radna mesta, poklon-krediti, sto niza kvalifikacija, to veci ugled u drustvu. Ali hoces! Vremena se promenila, od nerada se nije moglo vecito dobro ziveti,i onda radnicka klasa odluci da ponovo uvede kapitalizam: gazda ti plati, pa ti radis!!! Naravno, pod uslovom da taj gazda placa odmor, da radnicku klasu hrani, placa dividende u obliku nekakvog minulog rada, placa putne troskove, najvaznije da daje masnu platu, i da ne moze da otpusti onoga koji mu nije preko potreban. Jedini problem: tako nesto nigde na svetu ne postoji. Radnicka klaso, ako mislis da je drzava protiv tebe (a drzava, to si ti) zasuci rukave i pocni da radis, ali istovremeno i da mislis. Onda ce svaki zakon o radu da ti bude dobar!
Препоруке:
1
3
44 среда, 30 јул 2014 08:42
@svetozar
Ви стварно мислите да је комунисте на власт довела радничка класа?Колико ја знам историју, ј.б.гроз је био задужен за "прављење" радничке класе! Тј. комунисти су направили од сељака пролетере, да би имали корисну масу идиота који ће гласати за њих!
Ето нама узрочно-последичног ефекта, после 60 година комунистичке владавине, имамо квази ј.б.тита на челу, владајућу странку и опозицију са "промењеном свешћу", народ без свести, новинаре без савести, стварност без наде.......
Препоруке:
5
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер