недеља, 25. август 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Преписивачи

Kоментари (74) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 20 јун 2014 11:46
Дринко Кончаревић
Сурфујући по интернету "налето" сам на чланак: "Zbog čega univerziteti uništavaju znanje"?!
Poslednja stvar koju diktatorat u najavi želi jeste da ima potpuno informisano i svesno stanovništvo. Što manje ljudi znaju, manju će im muku kasnije predstavljati. U tih nekoliko reči imate razlog (a) zbog koga je „obrazovni“ sistem napravljen u svom sadašnjem obliku, i (b) zbog čega on stvarno uništava znanje ili ga barem sputava.

Znanje se ne može uništiti, ali se može držati podalje od ljudske svesti. Sistem „obrazovanja“ i zakoni koji se na njega odnose su odlični instrumenti indoktrinacije dece i omladine od najranijeg detinjstva kako bi oni videli svet u skladu sa reptilskim zlokobnim planom...
Чланак је објављен у листу "Треће око". Колико Вам је овај лист неприхватљив толико је овај чланак изузетан. Можда би било добро да га НСПМ објави у целости.
Препоруке:
55
6
2 петак, 20 јун 2014 11:55
Дринко Кончаревић
Циљ већине која се определи за студирање јесте стицање дипломе као ренте и стављање себе у функцију поретка. Шта раде није им важно. Важно је да је диплома једна врста ренте, која власницима дипломе омогућава да раде ништа а добијају добру плату и пензију са свим другим привилегијама. Наука? Коме то треба? Прича се да ће Србија за коју годину постати Краљевина. Замислите муке будућег Краља. Сви Срби ће му под нос потурати доказе да су потомци тог и тог војводе, кнеза, бега, грофа, сродници итд. Наравно све са циљем добијања апанаже и у складу са тим друштвеног угледа и других повластица. Такви смо ми Срби. За циљ, леба без мотике, зезнути све, па и себе саме.
Препоруке:
44
9
3 петак, 20 јун 2014 11:57
TOPLIČANIN POTOČIĆ
Voleo bih da je sve u članku izmišljeno, ali nije. Mog novog profesora srpskog jezika su izbacili iz gimnazije zbog niskog nivoa nastave. Bilo je to pre mnogo vremena.

Prošlo je 12 da oni koji su se odlučili da se bave politikom iz raznoraznih razloga i vode državu, shvate značaj obrazovanja za jedan narod.
Препоруке:
36
0
4 петак, 20 јун 2014 12:02
Пречанин
Одавно - али баш одавно не прочитах бољи чланак! Све честитке младом аутору!
Препоруке:
73
0
5 петак, 20 јун 2014 12:04
Саша
Језиво бриљантно!
Препоруке:
55
1
6 петак, 20 јун 2014 12:10
jojo
Bravo!
Jezgrovito i sadržajno.
Препоруке:
42
1
7 петак, 20 јун 2014 12:11
Милош
Неколико питања се намеће овом афером. Како менаџмент може да буде наука? Како неко може уопште да студира нешто што није наука, а камоли да докторира? Шта се чекало до сада? Стефановић је месецима био председник скупштине, зашто се до сада ћутало? Одакле нашим научницима у инострансву тек сада време и жеља да се позабаве Стефановићевим шкработинама? Да се разумемо, уопште не браним министра полиције. Таквих као он у Србији има гомила, управо захваљујући вишегодишњем ћутању и толерисању размножавања приватних факултета,и деградације државних. Само желим да кажем да мислим да иза овога стоји нека политичка игра и мућка, а не брига за високо образовање у Србији. Многим функционерима, и садашњим и бившим, су дипломе сумњиве, па се о томе ћутало. Понављам, не браним Стефановића, само кажем да је брига лажна, и да ће након овога све бити као и пре. Тобожња брига за образовање ће утихнути када циљ (још не знамо који) буде испуњен.
Препоруке:
46
3
8 петак, 20 јун 2014 12:14
Небојша
Танасић учитава свој идеолошки став чак и у случај плагијата докторског рада.Интонира да Европи требају преписивачи а негде друго су пожељни критички интелектуалци.Бесмислено,овде треба увести и став руских научника који су прошле године жестоко критиковали фабриковање институција високог школства и инфлацију научних часописа.Ова идеја је и одређена врста излазне стратегије,јер ако некога оптуже за плагијат он ће одмах потегнути политички систем и наставиће по старом.О научној вредности академских звања одлучује једино научни ауторитет а не политика или идеологија.Аутор ради исто што и браниоци Мегатренда само са другом агендом.
Препоруке:
6
58
9 петак, 20 јун 2014 12:14
SuperBad
Istinito,do plakanja
Препоруке:
35
1
10 петак, 20 јун 2014 12:19
sokrat
Živeli radnici, seljaci i poštena inteligencija!
Препоруке:
30
0
11 петак, 20 јун 2014 12:24
Милош
А текст је одличан. Објашњава суштину - колонији не требају паметни људи, већ празноглави послушници. Па још ако имају и путера на глави, онда су савршени и најбрже ће напредовати. Ако дођем до неких пара, отворићу ФКИ-Факултет за корисне идиоте. Уложено ће ми се вратити више и брже него да сам негде открио нафту.
Препоруке:
44
2
12 петак, 20 јун 2014 12:41
Вања
Браво, Никола, одличан текст.

Тема је широка и слојевита и има ту ствари које нису видљиве на први поглед. Алтисер је пре пола века писао о томе да је образовање у функцији "продукције и репродукције друштвених односа", хоће рећи да има сасвим одређену друштвену и политичку улогу. Углавном је случај да онај ко контролише политику једне земље, он контролише и образовање, и формално и садржински, упркос смоквином листу о "аутономији универзитета".
А тај контролор не мора бити само један центар политичке моћи, спољни или унутрашњи, заправо најчешће је у питању мрежа утицаја разних центара моћи. Оно што редовно промиче критичарима је утицај тајних друштава на рад универзитета. Бизарно али тачно је да је велики број бивших и садашњих декана, ректора, професора на Универз. у Београду, САНУ, на самом Мегатренду и др активни чланови масонских организација. Ко контролише саме те организације је сасвим друга и велика прича. Посебна тема је да ли је уопште могуће бити научник овде и сада.
Препоруке:
22
1
13 петак, 20 јун 2014 13:03
Манда
Сада разумем оне Мандине речи из филма "Лепа села лепо горе":"Да се ви школовани шта питате отишли би и Срби и Србија у ..... одавде."
Препоруке:
25
0
14 петак, 20 јун 2014 13:13
дао банку да уђе..
Указаћу вам на нову димензију случаја лажног докторанда-каквог ли министра.
Искрено верујем у невиност министра Стефановића.
И његову жељу да буде користан,својом посебношћу допринесе"заједничкој ствари".
Утолико су опасније ове игре.
Нешто слично министарској краткој али бљештавој каријери Радуловића.
Сећате ли се овога?
Е,па овај поменути је,будући мало старији искуснији лисац,дозволио да буде увучен у једну непријатну ситуацију у којој је на провери,не неоспорно знање и способност,већ послушност.
И положио је,пао зависно са које стране посматрате,праведне,поштене или са аспекта оног ко га је поставио ту где јесте за сврху коју овај не може да испуни из МОРАЛНИХ разлога.
И како су остали"опрали"руке(Дачић и цо)?
Није он за политику.
И министар Стефановић је прихватио у својој наивности игру којој није дорастао.
Само за разлику од Радуловића,нема петљу да каже лопову да је лопов,јер је и сам увучен у лоповску игру.
А шта би дао да изађе.
Препоруке:
22
3
15 петак, 20 јун 2014 13:25
sbo
свака част мајсторе.
анализирао и сабрао си текст за десетку.
било би јако добро упоредити квалитет ове анализе и доктората данашњег министра (алиас "винска мушица) па да видимо...
Препоруке:
22
1
16 петак, 20 јун 2014 13:37
thinking maize@ о ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТИМА
Да не дужим, аутор је све ово што је коректно и аргументовано изложио, могао сажети у цигло ДВЕ РЕЧИ: ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТА, по називу филма и представе Славенка Салетовића!? Но, аутор такође не иде ДУБЉЕ у анализу, пошто је исти МЕНТАЛИТЕТ био запажен и од Јована Цвијић и Слободана Јовановића 1920-тих и 1930-тих година у време Краљевине Југославије!? Посебно је интригантан случај тадањег министра финансија и потоњег председника Владе Краљевине ДР Милана Стојадиновића, који је био један од тадањих "СНАЛАЖЉИВАЦА" са најимпресивнијом КАРИЈЕРОМ!? Тај човек ЈЕСТЕ обезбедио да ДИНАР у једном тренутку, пре светске економске кризе 1929 буде КОНВЕРТИБИЛАН, као и да Краљевина ПОВОЉНО ОТПЛАТИ ГРО РАТНИХ ДУГОВА, али исто тако је тај ВРХУНСКИ ПОЛИТИКАНТ користио МЕДИЈСКУ ПРЕСУ, као власник листа "Време", поред "Политике" и "Правде" најважније новине у Београду и Краљевини!? Обашка што је уводио једну врсту ЛИЧНЕ ВЛАСТИ, инспирисане Мусолинијем, са ким је (као и са Герингом!) био ИНТИМУС!
Препоруке:
14
10
17 петак, 20 јун 2014 13:43
фристајло
Ова истинска елита мора бити способна да критички мисли, да на креативан и интелигентан начин решава проблеме који се пред њу представе, али истовремено мора имати моралну обавезу према самоодржању и будућности сопственог друштва, и спремност да допринесе бољитку и благостању тога друштва, што до сада углавном није био случај.

Управо стога је уништавање образовног нивоа један од првих задатака транзиције.
Јер- необразован човек је послушан; он нема реално знање да се успротиви лошем решењу, јер не препознаје шта је у њему лоше; он је слепо послушан послодавцу, (крупном капиталу) не преиспитује и не усуђује се да сумња, свестан своје лаке замењивости.
Тога сам се нагледао у једној "угледној" медијској кући, радећи 12 година- што веће незнање- то боља позиција. Само спроводе одлуке "одозго", и пазе да буду стриктно спроведене.
Танасић тачно и јасно описује проблем.
Да би се он решио- потребна је револуција.
Дакле- корак назад.
Препоруке:
33
0
18 петак, 20 јун 2014 13:50
thinking maize@ о ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТИМА, наставак
Да појасним (информације за те догађаје ми је познанство са заступником наследника М. Стојадиновића) УЛОГУ Стојадиновићеву у ОТПЛАТИ ратних дугова Краљевине. Наиме, у Лиги Народа у Женеви постојала је нека врста банке за поравнања, где су се међусобна дуговања земаља износила на својеврсну берзу и тако вршила њихова наплата, при чему је ЦЕНА тих дугова била често ИСПОД НОМИНАЛНО ДОБИЈЕНОГ КРЕДИТА, због тржишних законитости. Но, на тој берзи дугова Лиге Народа могли су да ТРГУЈУ САМО "неутрални" појединци, тако да Краљевина НИЈЕ МОГЛА да повољно ОТКУПЉУЈЕ своје дугове. Но, Стојадиновић је тамо "инсталирао" једног "БРОКЕРА" са којим је имао НЕСМЕТАНУ ТЕЛЕГРАФСКУ ВЕЗУ, тако да је могао да ПОСРЕДНО ОТКУПЉУЈЕ ратне дугове Краљевине!? Тиме је Стојадиновић (иако је Краљевина била привредно неразвијена) успео да ОТПЛАТИ ГРО РАТНИХ ДУГОВА, но ЊЕГОВ "брокер" је УЗИМАО ПРОЦЕНАТ за извршене услуге, али ПРОЦЕНАТ је УЗИМАО и сам Стојадиновић, чиме је убрзо постао један од НАЈБОГАТИЈИХ Југословена!
Препоруке:
18
3
19 петак, 20 јун 2014 13:56
Saša
Tekst je odličan, samo bih dodao nešto u odbranu današnjih studenata (pre 5 godina sam završio Saobraćajni Fakultet u Beogradu, pa mogu nešto da kažem o tome).

Ljudi slušaju 6 ispita po semestru, i po pravilima treba da predaju najmanje ukupno 12 seminarskih radova za 3 meseca (uz po 2 kolokvijuma ,
pismeni i usmeni ispit x 6, semestralni rad...). Godišnje 12 puta pismeni i usmeni ispit.

Budimo realni, da li je uopšte moguće da se svakom seminarskom radu posveti vremena koliko bi trebalo? Koliko košta ako student iz unutrašnjosti stanuje godinu dana duže u Beogradu ? Nastavni programi idu mnogo u širinu (mada je to "Bolonja", koju mnogi psuju, negde dovela u red).

Jedino što studentu preostaje je da se fokusira na ono što želi da bude njegovo uže polje interesovanja, a ostalo se ili polaže najbrže što se može, ili se studira duplo duže nego što se mora (što je do skoro bilo uobičajno, a sada prosto onemogućeno).

Inače, "loši đaci" odavno vladaju ovom državom. Ništa novo.
Препоруке:
29
3
20 петак, 20 јун 2014 13:57
Дринко Кончаревић
Један од задатака који нам је поставио "еу казамат" као услов уласка у унију, јесте да Србија има око 30,40% факултетски образованих грађана. То је око 3 милиона становника. Једини начин да се то оствари јесте хипер продукција факултетских кадрова. Једини ко је то могао да уради, јесте Мића Мегатренд. Раскринкавањем Миће (ако смо га раскринкали) онемогућили смо брзо остваривање овог услова и самим тим улазак у "еу казамат". Истини з а вољу и ови које имамо су незапослени. Шта би радили новообразовани није ми јасно. Не помажу ни запослења по партијској линији.
Препоруке:
21
3
21 петак, 20 јун 2014 14:02
thinking maize@ о ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТИМА, други наставак
Новодобијено богатство омогућило је Стојадиновићу да прво себи обезбеди МЕДИЈСКИ ОСЛОНАЦ, а онда је у мутним временима по смрти краља Александра успео да се успне на САМ ВРХ ПОЛИТИЧКЕ ПИРАМИДЕ Краљевине, при чему је заступао ауторитарно интегралистичко југословенство, уз либерализам у привреди, ослоњен углавном на ревизионистичке земље из Првог Светског Рата! Успео је штавише да створи блиске односе са ондањим политичким ајкулама Мусолинијем и Герингом, лагано напуштајући дотадању југословенску упућеност на либералне демократије Француску и Немачку. Но, на унутрашњем плану та политика није била омиљена не само код Хрвата, већ и код доброг дела Срба, па је изазивала одијум и кризе, од којих је конкордатска била највећа! То је довело до његовог сукоба са НОМИНАЛНО ВИШИМ ЧОВЕКОМ у државној хијерархији кнезом Павлом, а онда последично и до његовог пада са власти, што је омогућио привремену релаксацију у унутрашњој политици ПРАВЉЕЊЕМ бановине Хрватске, али све је то било КРАТКОГ ДАХА!
Препоруке:
13
5
22 петак, 20 јун 2014 14:02
Шоми
Потпуно се слажем с текстпм.

Проблем почиње пре факултета:

У основној и средњој школи ђак који је преписао је „мангуп“ и „шмекер“, а ђак који је сам научио градиво је „бубалица“ и „штребер“; „бубалица“ која одбија да омогући „мангупу“ да препише је „цава“ (да не употребимо пластичнији израз који данас употребљава српска омладина), а ђак који се усуди да пријави преписивање је „друкара“, и буквално бива искључен из друштва и шиканиран.


Не подстиче се оплемењивање духа уметношћу, као ни оштрење ума науком ни у основној школи, а ни у средњој. Ученике који желе да уче најчешће искључе из друштва, а као пожељан модел постављају се сналажљивци. Школа, као систем, то толерише и демотовише вредне ученике жељне знања.

Аутор је добро приметио који су студенти друштвено активнији. Али проблем није само у студентима, већ и у асистентима и професорима који се не труде да предају и држе наставу како треба. Ако они не поштују свој предмет, зашто би га поштовали студенти?
Препоруке:
21
2
23 петак, 20 јун 2014 14:11
Шоми
Ако професор не може да предаје а да не чита с презентације, зашто би студенти морали да знају градиво а да се не служе помоћним материјалом на колоквијумима и испитима?
Ако професор презентацију прекопира из књиге на енглеском или преузме с неког другог универзитета, а не наведе извор, зашто би студенти оцену стекли само својим знањем и радом, зашто и они не би преписали и украли као њихов професор? Зашто би ишта морали да знају?
Ако професор није у стању да напише скрипту нити књигу за свој предмет, јер, како објашњава, нема времена да се посвети свом предмету од послова које обавља приватно, онда зашто би се од студената очекивало да седе над књигом по 10 сати дневно?

Извор псеудоакадемизма у Србији нису студенти, него професори.

Они морају бити пропуштени кроз сито, јер дрво које добре плодове не рађа сече се и у огањ баца (Јеванђеље по Матеју).
Препоруке:
32
3
24 петак, 20 јун 2014 14:17
thinking maize@ о ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТИМА, трећи наставак
Наставак мање више знате, но ваља напоменути (пре него кренемо са паралелама са данашњицом) да је и по WW2 Стојадиновић имао извесну улогу код тадањег аргентинског председника Хуана Перона, саветујући га у економском остваривању ЊЕГОВОГ ПОПУЛИЗМА!? Написао је мемоаре ("Ни рат, ни пакт"), а поменути извор ми је наговестио да је Стојадиновић ПОСРЕДНО учествовао у послератној економији СОЦИЈАЛИСТИЧКЕ Југославије тако што је на име ДИЛА са тадањим властима (ради ослобађања његовог заточеног брата) ОБЕЗБЕДИО ВРХУНСКО ШКОЛОВАЊЕ на најбољим западним школама за двоје младих српско-југословенских економиста, који су потом направили сјајне каријере! (Додаћу да су то двоје економиста (једно од њих је мушкарац, а друго жена) постали шире познати јавности за 1990-тих.) Све у свему једна фасцинантна каријера наговештава ШТА ЗАПРАВО лежи у основи феномена које описује Танасић. Одавно је познато да РАСПАД ПАТРИЈАРХАЛНЕ КУЛТУРЕ носи губитак СИСТЕМА ВРЕДНОСТИ, бар до успостављања ДРУГОГ КУЛТУРНОГ КОДА.
Препоруке:
15
6
25 петак, 20 јун 2014 14:29
thinking maize@ о ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТИМА, четврти наставак
(Таква ситуација је иначе дубоко карактеристична за све ЦИВИЛИЗАЦИЈЕ у РАСПАДУ, ако је веровати Арнолду Тојнбију!) Сам процес распада наше патријархалности добро је описан у целој нашој 19-то вековној књижевности, а добрим делом карактеристичан је и за 20-ти век. Поред тога био је искомпликован због геостратешке ЗНАЧАЈНОСТИ ПРОСТОРА на коме живимо (били смо, а и сада јесмо ДЕО тзв. "Источног питања"!), па је уплив СТРАНИХ СИЛА БИО једноставно речено ДЕВАСТИРАЈУЋИ! Неке делове животног пута М. Стојадиновића сам скицирао, не само што су КАРАКТЕРИСТИЧНЕ за ИНТЕЛЕКТУАЛЦА на ВЛАСТИ у нас, већ и зато да УКАЖЕМ на случај ИНТЕЛЕКТУАЛЦА који се још СОЛИДНО НОСИО са СТРАНИМ ПРИТИСЦИМА и био колико-толико "НЕЗАВИСТАН"!? Не помињући случај краља Милана (и још неке) и његове Тајне конвенције са Аустроугарском, који је нашу земљу довео у положај ВРЛО СЛИЧАН овом у коме се сад налазимо, у контексту Танасићевог наратива и података које износим је НАСУШНА ПОТРЕБА да се НЕ ЗАДРЖИМО само на ДИЈАГНОЗИ!?
Препоруке:
10
5
26 петак, 20 јун 2014 14:32
Little Big Serb
У општој медијској помами која је уследила након објављивања кратке критичке анализе докторског рада министра унутрашњих послова Србије Небојше Стефановића веома брзо .... pocinje autor svoj sta ? Svoj prilog opstoj mediskoj pomami ili on smatra da on svojim tekstom oplemenjuje opstu raspravu o ovom "doktoratu"! Autor uocave dve glavne struje u odnosu na ovaj problem. Opozicionu i drzavnu. To je besmislica jer opozicije nema. Kritika stanja naseg skolstva ne moze se poceti sumnjivim nivoom Megatrenda ili poganim namerama njegovog gazde, Dr.Mucke ! Nijedan univerzitet ne moze da nosi jedno takvo ime a da se pritom ne prouzrokuje nagla i izuzetno visoka smrtnost gusenjem od smeha. Zamolio bih vas da mi navedete tacan naziv ministrove teze, da se zabezeknete pred njenom apsurdnoscu a da se zatim pozabavite nemogucim : prevedidite taj naziv na neki od ovih jezika : engleski, francuski, nemacki, talijanski. Upozoravam na opasnost !
Препоруке:
8
3
27 петак, 20 јун 2014 14:39
thinking maize@ о ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТИМА, пети наставак
О ЧЕМУ СЕ ТАЧНО РАДИ, а што Танасић ПРОПУШТА да ДИЈАГНОСТИФИКУЈЕ!? Наиме, ТВОРЕВИНА у којој живимо која се НОМИНАЛНО ЗОВЕ "Република Србија" НЕМА НЕКЕ од ОСНОВНИХ ПРЕРОГАТИВА ДРЖАВЕ, па тиме НЕМА ни НЕКЕ од НЕОПХОДНИХ ПРЕДУСЛОВА за ОРГАНИЗАЦИЈУ СИСТЕМА ОБРАЗОВАЊА и НАУКЕ, као ОРГАНИЗОВАНЕ ПРИПРЕМЕ за БУДУЋНОСТ! Једноставно речено, као земља у статусу НИЖЕМ од НЕДИЋЕВЕ "Србије", немамо МОГУЋНОСТИ за ИЗМЕНУ СТАТУСА ОБРАЗОВНОГ СИСТЕМА! Код Недића НИЈЕ РАДИО Универзитет, али су се ПОЛАГАЛИ ПРИВАТНО ИСПИТИ, што је бивало НАКНАДНО ВЕРИФИКОВАНО и од Титиних власти, да не помињемо што су деца (и децу избеглице у Србији!) ишла у какве-такве основне и средње школе упркос СТРАШНОМ ОКУПАЦИОНОМ РЕЖИМУ! Шта сад имамо? Исто то, али СТРАШНИЈЕ! Универзитети РАДЕ, али КАКО? Како је ОПИСАНО! Боље би било да је ПРЕСТАО да РАДИ Универзитет ових 14 година и да су ДОСАДАЊИ ПРОФЕСОРИ ПРИВАТНО пропитивали студенте, него што је НАМЕТНУТА "Болоња"& ПРИВАТНИ "универзитети"!? Но, то је САМО "ВРХ ЛЕДЕНОГ БРЕГА"!?
Препоруке:
11
5
28 петак, 20 јун 2014 14:47
thinking maize@ о ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТИМА, ево, сад ће...
Шта нам је чинити у контексту ове "просветне" АНОМИЈЕ!? Да се ОСВРНЕМО КАКО су "реформатори" то РАДИЛИ ПРЕ НЕГО ШТО СУ ЗАСЕЛИ на ВЛАСТ!? Сећате ли се тзв. "Алтернативне академске мреже" позних 1990-тих, чиме је део професора и студената Београдског Универзитета, који се НИСУ СЛАГАЛИ са мерама тадање власти, спроводио, а ФИНАНСИРАНО од Сороша!? Лепо, незнам ЗАШТО НЕШТО СЛИЧНО НЕ БИСМО и ми ПАТРИОТЕ то исто УРАДИЛИ, али ОСЛАЊАЈУЋИ се на ПОСТОЈЕЋЕ МЕЂУДРЖАВНЕ СПОРАЗУМЕ из просвете& науке између Србије и Русије и Кине!? Ти међународни споразуми ОМОГУЋАВАЈУ да се наши научници усавршавају, а студенти школују у тим далеким и ПРИЈАТЕЉСКИМ ЗЕМЉАМА, које имају у појединим областима врхунске, па и НАЈБОЉЕ МОГУЋЕ УСПЕХЕ и КВАЛИТЕТ у СВЕТУ!? Да не помињем руске математичаре и хемичаре, као и кинеске биологе, довољно је поменути само "Ломоносов" и ЧИЊЕНИЦУ да Кина има СКОРО ИСТО ТОЛИКО Универзитета на Шангајској листи 500 најачих светских Универзитета колико и сама Америка! Неко ће поменути ПАРЕ!?
Препоруке:
9
3
29 петак, 20 јун 2014 15:04
thinking maize@ о ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТИМА, још малчичице...
Паре су ВАЖНЕ, али чему служи САМОПОМОЋ& СОЛИДАРНОСТ, тј. задужбинарство ако не оном што раде те националне УСТАНОВЕ (Текелијанум, "Привредник", Коларац итд.). Јел нас ико СПРЕЧАВА да КОНТАКТИРАМО НВО из пријатељских земаља!? Цитат са сајта "Глас Русије": "Тимур Блохин, 18.06. 20h 47 m.: "Руско-српска омладинска сарадња: потребни људи за потребне људе" (http://serbian.ruvr.ru/2014_06_18/Rusko-srpska-omladinska-saradnja-potrebni-ljudi-za-potrebne-ljude-5194/): Овај пројекат очекиван је одавно, још пре 2 године од руских студената. Тад покушаји нису били овенчани успехом. Сад смо добили подршку водећих универзитета, амбасаде Србије у РФ, фондова који се баве народном дипломатијом. Један од праваца пројекта је помоћ омладинском бизнису. Шта то значи у пракси? Замислимо Србина који је сазнао да су у Москви у моди ”еколошке намирнице”. Он има квалитетну продукцију у довољном обиму, али при томе слабе представе о изласку на руско тржиште и бирократским тешкоћама. И он се ту обраћа нама..."
Препоруке:
11
4
30 петак, 20 јун 2014 15:14
thinking maize@ о ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТИМА, ... па крај!
Само тако, на КРЕАТИВАН НАЧИН и ОСЛАЊАЈУЋИ се на ПРИЈАТЕЉЕ можемо надиграти те, те... ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТЕ и СКИНУТИ ихса власти, а онда и од УТИЦАЈА!? Утицај нећемо постићи САМО ОДУЗИМАЈУЋИ им ИМОВИНУ (често пута нелегално стечену!), већ више ИЗМЕНОМ СИСТЕМА ВРЕДНОСТИ, но то је већ друга прича! Не треба толико ЖИГОСАТИ Мићу Јовановића или Нешу Стефановића (иначе овај "назадњак", некад "вадикал" је СИН некад ИСТАКНУТОГ припадника пост-Титиног "система"!), колико АКЦИЈОМ помоћи не само ИСТИНСКИ СПОСОБНИМ, већ и МОРАЛНИМ ЉУДИМА!? На тај начин ваља нам да МОРАЛНЕ и СПОСОБНЕ МЛАДЕ ЉУДЕ ПОМОГНЕМО да ПОСТАНУ и УСПЕШНИ!? Знате, није овај капитализам баш скроз лош, некад некоме да ПРАВУ ШАНСУ, па онда ваља да те примере истичемо, а не да кукамо ЗАШТО је онај са "ДВА ПРСТА му ВИРИ ЧЛАНСКА КАРТА" "успео", а добар није!? О друштвеном систему, неком другом приликом, да не започињемо расправу "шта је старије, кокош или јаје"!? Свако добро свима иии... СЛЕДЕЋЕ ГОДИНЕ у Призрену, ОНЕ ДРУГЕ у Книну!
Препоруке:
15
4
31 петак, 20 јун 2014 15:56
Brane2
Mislim da ste ovde podbacili i da je Marko Matić (e-novine) bitno dublje i temeljitije zahvatio celu priču:

Režirana prevara u pet činova



http://www.e-novine.com/srbija/srbija-tema/105186-Reirana-prevara-pet-inova.html


e-novine inače smatram smećem, zato me je ovaj članak prijatno iznenadio.
Препоруке:
2
9
32 петак, 20 јун 2014 16:21
још неколико и може бити боље
Па, за почетак је довољно оголити једног "доктора наука" (Мића) из области образовања, и једног из области политике (Стефановић).
То за почетак може да делује као сигнал опасности многима,другима као упозорење, и само треба наставити, јер се онда систем опоравља сам од себе. Као у криминалу. Не можете никада победити криминал, али га можете држати на узди хапшењем криминалаца и поштеним суђењем.

Дакле, ко је следећи? Ко је рекао Тома Диплома? Да видимо његов мастер, датуме кад је полагао испите и остало. И како је стекао онолику имовину од посланичке плате. Има ли новинара, судија, инспектора, наших стручњака из иностранства који би се позабавила овим?
Препоруке:
10
2
33 петак, 20 јун 2014 16:47
Stef
Odličan tekst koji, naravno, neće ništa promeniti.
Zašto? Zato što srpskim obrazovnim sistemom vedri i oblači Svetska banka! Pitaće neko kakve veze ima banka sa obrazovanjem? U projekciji globalne podele rada nama je pripala uloga obrazovne parije, a da bi se zasenila prostota i stvorio privid brige o obrazovanju nacije, pribeglo se najjeftinijem rešenju - inflaciji zvanja i neznanja. Otud silne akcije, strategije, planovi i ostala silesija papira bez smisla i značaja. Ministarstvo prosvete je tu nemi posmatrač, neko ko tuđu vodu nosi. Naš ministar (koga, inače, pogrešno titulišu kao doktora fizike) je tu došao uz befel Svetske banke (tj. SAD, čija privredna komora finansira Petnicu kao njihov a ne naš naučni podmladak, što je sasvim logično, jelte; kod banke nema džabaluka). Formalno obrazovanje je upokojeno, spas je u alternativi, samoobrazovanju, školovanje kod kuće, jednom reči - radu na sebi. Do nekog boljeg vremena...
Препоруке:
11
0
34 петак, 20 јун 2014 17:14
Конобар
Одличан текст...и тачан, на сваком кораку се ''доживљава''. Замислите када ''ПРЕПИСИВАЧ''залегне на радно место где се доносе важне значајне одлуке и где се одлучује ...боже мили чуда великога...а да знате колико је таквих у Србији. НЕЗНАЊЕ ПОСЛА КОЈИ СЕ ВРШИ ДОЛАЗИ НАМ ГЛАВЕ. Е то је та ТРАНЗИЦИЈА драги моји и ништа ту није случајно. Ево таман се ПЛАГИРАЊЕ са докторатом завршило иде нова афера о несталој документацији у ПОЛИЦИЈИ и тако редом и тако стално док нам потпуно не исперу све што су наумили да исперу у ТРАНЗИЦИЈИ. ППВ је идеалан да то спроведе.
Препоруке:
13
0
35 петак, 20 јун 2014 17:56
Обсервантес
Овај чланак, који је иначе одличан јер удара у генезу настанка доминантне субмедиокритетске Србије, директно је повезан с одличним текстом г. Вучинића. Честитке ауторима.
Препоруке:
15
0
36 петак, 20 јун 2014 18:08
нада петровић
Шта министру полиције доноси докторат? Вероватно су му то пунудили још док је био председник Народне скупштине а он се полакомио. Неки Космајац води игру и без доктората!
И то није једини случај у државној администрацији. направите анкету ко је пријавио тезу и ко је већ докторирао. То указује да имају слободног времена да пишу дисертацију или је то већ написано, па се штанцује на copy-paste. У сваком случају би се требало позабавити тим докторантима са више одсле 40 година!
Препоруке:
12
1
37 петак, 20 јун 2014 18:52
Татијана
Априла 1998. године, Драгош Калајић је описујући општу планетарну ерозију националних суверенитета и свега осталог што то за собом повлачи, рекао да таква "тенденција заправо, парадоксално, даје за право комунистима. Ако је то алтернатива комунизму, дакле, једна свеопшта пљачка, једно свеопште насиље, и једно стравично раслојавање на једну мањину која ужива и огромну већину која пати и гладује, и умире од глади, онда су комунисти у праву".
Ми живимо у тој алтернативи - у капитализму. У таквом систему је могуће купити свако академско звање или титулу. И шта је сада ту предмет расправе? Ако држава постоји само формално, ако нема границу своје територије, па нема онда границу нигде другде. Све је дозвољено, све може да се купи и да се уводе своја правила. А прво правило капитализма гласи - што мање образованог света, то више могућности за експлоатацију радне снаге. Капиталисти виде људе као живи извор енергије коју треба искоришћавати као и сваки други природан ресурс. Образовање...
Препоруке:
18
1
38 петак, 20 јун 2014 19:04
од врха
Дакле, ко је следећи? Ко је рекао Тома Диплома? Да видимо његов мастер, датуме кад је полагао испите и остало. И како је стекао онолику имовину од посланичке плате.


Баш тако!
Без тога нема излечења.
Препоруке:
12
0
39 петак, 20 јун 2014 19:48
Honor and glory
Svaka čast druže,
redovno čitam tvoje tekstove,
sjajno si ispekao ovaj zanat (uživanje ih je čitati, da ne kažem, učim od tebe) ali u malo čemu sam se slagao sa tobom (sto ljudi sto ćudi).

Sve do ovog teksta! Ovaj tekst, to je onaj pravi Tanasić kakvog pamtim!

Ovakav komentar do sada još nigde nisam pročitao. Izneo si samu suštinu problema. Malo je reći briljantno (osim što onom traktatu o EU nije mesto ovde (jeste, i sa tim se slažem, ali ovde mu malo dođe kao grandmothers and frogs, na šta si, čini mi se, i sam negde ukazao)).

Sve ostalo...moglo bi da stoji u preambuli nekog budućeg ustava.

P.S.

Dugo se ne videsmo,
pre neki dan sretoh Remu,
ne znam da li ti je preneo pozdrave,
u svakom slučaju,
sve najbolje do nekog viđenja,
koje će, nadam se, biti uskoro!

Drug iz gimnazije :)
Препоруке:
9
0
40 петак, 20 јун 2014 23:34
thinking maize@ Brane2
Кад помињете "E-novine" као "извор информација" о "завери отуђених центара моћи против проевропске владе", било би згодно да КОМЕНТАРИШЕТЕ и ПОПЛАВЕ које ПРЕТХОДИШЕ овој "просветној" БЛАМАЖИ и које ПО ДЕФИНИЦИЈИ НИСУ ОРГАНИЗОВАЛИ "отуђени центри моћи", а при чему се та иста Влада ЈОШ ЖЕШЋЕ ИЗБЛАМИРАЛА, да не помињем огромну материјалну штету и десетине мртвих (ЗВАНИЧНО до 70)!? Или су можда ти "отуђени центри моћи" "РЕНТИРАЛИ" HAARP да би "срушили проевропску владу"!? Знате, са ТАКВИМ "новинарима" као што су ови из Е-смећа и ТАКВИМ ПОЛИТИКАНТИМА као што су "назадњаци", Србија НИКАД НЕЋЕ ПОСТАТИ "нормална европска земља", а вероватно више неће бити ни Србија, већ неки БАНТУСТАН!? Знате шта, ПУН МИ ЈЕ КУФЕР тих "нормалних" ЕУ-ропејаца са ЗАВРШЕНОМ СРЕДЊОМ ШКОЛОМ (као што је има ШЕФ "Е-смећа"!), као и "министара" са Сега-Мега-ТРЕШ "докторатима"!? PS. "Докторати" Пајтића и Драгина су ТАКОЂЕ СМЕЋЕ, али да би се СВЕ то РАШЧИСТИЛО МОРАО би да се врати у Србију НАЈМЛАЂИ ДОКТОР НАУКА СФРЈота!
Препоруке:
7
2
41 субота, 21 јун 2014 06:53
Депрограмер
Но, чему толико кукњаве. Није све ово од јуче, већ је само крајња последица погрешног система образовања. Главни проблем је тај што људи упорно покушавају силом да студирају нешто, иако то не воле, тек да би се "добро" запослили. Ето, неко је измислио да су менаџери потребни као 'леба, па сви кренуше да студирају то. Неко опет размишља како ће као доктор медицине или правник да млати паре, иако му је то занимање "контраиндиковано". Када се друштво и појединци буду променили, па схватили да свако треба да се бави оним што воли, и када свако занимање буде мање више исто плаћено/вредновано (наравно наградити онога ко је посебно добар у нечему и наградити онога ко се бави некаквим слабо пожељним послом), тек онда ће да нам сване. Онда онај који студира нешто неће ни имати жељу да вара, јер би тиме варао самог себе. Оно што сада имамо је гомила самонабеђених стручњака и варалица, којима сви остали морају да плаћају цео живот, јер су се сироти "крваво мучили" на студијама.
Препоруке:
7
1
42 субота, 21 јун 2014 13:00
Доха
Скоро нисам прочитао овакву изванредну анализу нашег "Образовања". Захваљуем аутору на искрености, смелости, изванредној аналитичности, знању и жељи. Молио бих што пре за други текст о поткупљивости и поштењу српских интелектуалаца.
Нажалост, пристижу рачуни за вишегодишњи немар и пропусте у образовању, који морамо платити. Уколико се хитно не предузму мере за санирање оваквих пропуста, сигурно ће мо имати тешке последице.
Препоруке:
5
0
43 субота, 21 јун 2014 13:13
@thinking maize
али да би се СВЕ то РАШЧИСТИЛО МОРАО би да се врати у Србију НАЈМЛАЂИ ДОКТОР НАУКА СФРЈота!

Пошто овде има млађег света који не зна, зашто ен написа о коме је реч. О ономе ко је докторирао са 24 одине. И који је, без гледања у папире, из главе препознао да је плагијат рад Б. Миљуша. Остало је историја.

Уз то, мало се ко сећа једне друге ствари у вези поменутог: Он је прва јавна личност која је рекла да се комунизам не може поправљљти, него га треба рушити.
Да, господо!
Марксисти Ђурић, С. Стојановић, Коштуница, "праксисовци" били су збиља мљрксисти који су хтели да комунизам и маркссизам поправљају, а поменути млади др је први рекао да га треба рушити.
Препоруке:
5
2
44 субота, 21 јун 2014 14:27
Зона
Данас се на жалост не цијени рад. Већини студената дипломске и мастер радове раде други углавном магистри и доктори наука, док они вриједни који сами ураде радове буду награђени нижим оцјенама, јер то професори нису хтјели препознати. Кад сам ја радила мастер рад добила сам примједбу од професора методологије да немам довољно наведених извора,да би било боље да имам више фус нота, са чиме се ја нисам сложила. Објаснила сам му да сам ја неко ко ради дуже у привреди и дам сам у својој пракси написала безброј извјештаја, учествовала, исто тако, у изради безброј пројеката, планова,санационих програма, програма за консолидацију привредних субјеката, који би могли бити мали мастер радови. Такође сам присуствовала разним семинарима, конгресима, симпозијумима и при томе прочитала безброј научних и стручних радова , гдје се понавља углавном иста терминологија.Ја сам хипотезе које сам поставила потврдила и доказала,а да ли сам при томе понешто парафразирала, што је могуће, није толико битно.
Препоруке:
3
0
45 субота, 21 јун 2014 15:27
Пантелић
БРАВО!!! ПРАВО У МЕТУ.
Препоруке:
2
0
46 субота, 21 јун 2014 15:40
ПРИМИТИВАН СТОЧАРСКИ НАРОД
петак, 20 јун 2014 13:37
thinking maize@ о ОРИГИНАЛ ФАЛСИФИКАТИМА
..., пошто је исти МЕНТАЛИТЕТ био запажен и од Јована Цвијић и Слободана Јовановића 1920-тих и 1930-тих година у време Краљевине Југославије!?


већ много раније, ако сте имали "треће око".

наиме, неки путописац је у 16. или 17. веку пролазио кроз Србију (за њега је била Србија већ "изнад" Дубровника - дакле Херцеговина), пише да су житељи ВЕЛИКИ КРАДЉИВЦИ.
Препоруке:
0
8
47 субота, 21 јун 2014 19:39
Цмок Торонто
Цела *држава*,власт а и забавишта су лаж .
Ако је за утехи све то је илузија мада српски народ има довољно маште да то све види али не може ништа.
Лажна власт задаје домаћи задатак политичким аналитичарима тако да им није досадно и не морају да користе своју машту.
Препоруке:
0
1
48 субота, 21 јун 2014 20:03
Dr Jela Bisic
Ne bih da ponavljam svoje komentare,pogotovo takoreci istog dana-ali moram da primetim da je svo ovo lose stanje(i)u skolstvu(zakljucno sa visokim skolstvom,dakle sa doktoratiima)posledica moralnog pada naseg naroda.Nas narod je izgubio postovanje prema obrazovanju i obrazovanima,kao sto je izgubio postovanje prema postenima.On ceni nepostene koji love u mutnom,u svakoj oblasti,iskljucujuci i obrazovanje.Nije ni cudo sto oni koji su pravi profesionalci,koji posteno znaju svoju struku,koji hoce da uce i rade na sebi-po pravilu idu van zemlje.I to traje vec odavno,od kada su se, 60ih,otvorile nase granice.To se odnosi i na strucnjake tehnickih i bio-medicinskih nauka,a i na strucnjake u oblasti lingvistike,drustvenih nauka....samo sto su oni redji,a i manje trazeni.Osvrnula bih se usput na nekoliko teza: Da je ovo pojava koja postoji svuda u trecem svetu. Nije tacno.Mnoge zemlje treceg sveta imaju vrlo ozbiljno skolstvo,koje moze u mnogim aspektima da se uporedjuje sa razvijenim...
Препоруке:
5
3
49 субота, 21 јун 2014 20:08
Dr Jela Bisic
... zemljama.I roditelji i ucenici/studenti se trude da steknu sto vise znanja,kako bi mogli profesionalno da se probiju u najrazvijenijim zemljama.Druga stvar koja nije tacna je da je stanje ovakvo zato sto to "spoljni faktor" namece,i da ni u inostranstvu nisu vise potrebni znalci-vec samo pseudoobrazovani poslusnici.Spoljni faktor nikada ne bi mogao da nas natera da imamo situaciju koja postoji-da roditelji ne zele da im deca imaju lazne diplome i zvanja.I kod nas,i dan danas,jos uvek postoje obrazovane porodice,koje se trude da svoju decu stvarno obrazuju.Problem je sto je takvih roditelja malo,sto ih drustvo odbacuje kao pojavu,i sto njihova deca,obicno,zavrsavaju negde u inostranstvu.U zemljama "stranog faktora" gde se istinsko znanje itekako ceni.I gde se zna ko su i sta su politicki poslusnici-a ko su pravi strucnjaci.Zato nema nikakve promene-ako se sami ne promenimo.A to je vrlo tesko ostvariti.
Препоруке:
4
5
50 субота, 21 јун 2014 22:06
ДИНАМИЧНИ ПРОЦЕС МИСЛИ
субота, 21 јун 2014 20:08
Dr Jela Bisic

Spoljni faktor nikada ne bi mogao da nas natera da imamo situaciju koja postoji-da roditelji ne zele da im deca imaju lazne diplome i zvanja.


па кад већ од Вавилона успевају у својим Сотонским работама, онда је јасно да у вашим речима има смисла.

људи су махом и злобни (види Канта и "Radical Evil

KANT ON THE RADICAL EVIL OF HUMAN NATURE
1
PAUL FORMOSA

http://www.academia.edu/175810/Kant_on_the_Radical_Evil_of_Human_Nature


Захваљујући особинама "демократског пука", Сотона чини зијан већ од Вавилона. Данас је алтернатива Сотони ускрсла Русија !

Од ове планете су захваљујући особинама горе поменутих, махом подлаца, подмуклих хијена, лицемера, моралних гмазова,...направили од ове планете пакао....сви би могли да без рада примају burgersgeld, ali iygleda nisu ni boqe yaslu\ili od FED, WTO,UN,....
Препоруке:
3
0
51 субота, 21 јун 2014 22:15
thinking maize@ ПРИМИТИВАН СТОЧАРСКИ НАРОД
Стоји и то, али стоји да су Срби тада били ОКУПИРАНИ, па бих то схватио као ВИД ГЕРИЛЕ, а не као крађу!? Узгред, кад већ то пишете, а што не НАВЕДЕТЕ КАКО су Турци КАЖЊАВАЛИ УХВАЋЕНЕ такве "крадљивце", што би могло да буде и ОБЈАШЊЕЊЕ и ЗАШТО је УПРКОС ТАКВИМ ДРАКОНСКИМ КАЗНАМА тадањи српски народ и даље крао!? Вероватно зато што је био ОЧАЈАН!? И сад Ви ОЧЕКУЈЕТЕ да кад ТАДАЊОЈ СРПСКОЈ СИРОТИЊИ УЗ НОС ПОЧНУ ДА ПАРАДИРАЈУ на бесним ђогатима надобудни Турци, одевени у "свилу и кадифу" или њихови "ПОСЛОВНИ ПРИЈАТЕЉИ" из ЛАТИНЛУКА, такође у БАРШУНУ и свему топлом и лепом, да она СВЕ ТО МИРНО ПОСМАТРА!? Уосталом, читајте "Старог Вујадина", тамо све ЛЕПО ПИШЕ! Даље, турска ОКУПАЦИЈА је ПРЕДУГО ТРАЈАЛА, еј бре, ПЕТ ВЕКОВА, не може то одмах да ПРОЂЕ, обашка ШТО СУ БАШ Западњаци ти који су ЗА ЧИТАВ ВЕК ПРОДУЖИЛИ ТУРСКУ ВЛАСТ у неким деловима Балкана!? Наравно, стоје и примедбе Рудолфа Арчибалда Рајса из његовог "Чујте ме Срби", али да смо "примитивни сточарски народ" то причајте неком другом!
Препоруке:
6
0
52 субота, 21 јун 2014 23:17
Шоми
Dr Jela Bisic је у праву.
Препоруке:
2
6
53 недеља, 22 јун 2014 10:09
Бели Орао
""
ПРИМИТИВАН СТОЧАРСКИ НАРОД.

Само о крађи да ми не причају задригли Саси и остали Англи, који су код нас крали од дивљег прасета до злата којим су направили хуманизам и ренесансу.
Немачка нам је разнела све фабрика, а имали смо фабрике авиона кад су други гледали у небо, а пошту разносили голубовима писмоношама.Њима не треба плаћати никакав дуг. Остави се празне приче са Хистори ченела који је за тебе Дискавери.
Препоруке:
7
0
54 недеља, 22 јун 2014 10:31
усијани казан
субота, 21 јун 2014 22:15
thinking maize@ ПРИМИТИВАН СТОЧАРСКИ НАРОД
Стоји и то, али стоји да су Срби тада били ОКУПИРАНИ, па бих то схватио као ВИД ГЕРИЛЕ,


Узалуда ваше довијање, у настојању да "разводните" суве чињенице.

Ако смо прецизни, то уосталом махом ни нису били Срби, већ "Власи", мада Херцеговином назива Србијом.

Морамо признати да су као грабљивци били познати и Срби - Гети.

А у вези суседа, нарочито оних насталих из мешавин Татара, Авара и Хрвата (регионалних Срба)....од којих су неки описани као крадљивци напуштених српских села, приликом геноцида усташког накота....

а ако су у неким стварима можда напреднији од Срба, то је због немачког елемента углавном у ЗГ базен, који је временом асимилован у Хрвате.

„Народ Срба, које зову и Хрватима“ (Скилица), или „Народ Хрвата, које неки зову и Србима“
(Зонара).

Дакле, "неки" - што је само "статистичка гешка"
Препоруке:
1
5
55 недеља, 22 јун 2014 10:36
@ПРИМИТИВАН СТОЧАРСКИ НАРОД
пише да су житељи ВЕЛИКИ КРАДЉИВЦИ"


аматери,дилетанти, наива, према сународницима тога који је писао
Препоруке:
1
0
56 недеља, 22 јун 2014 12:19
усијани казан
@thinking maize

могуће је да су ти "велики крадљивци" били ти што се данас сматрају (чистокрвним) хрватима (одн, татаро-аваро-хрвати - дакле хибрид између крадљиваца, крволочности и подмуклости ?). Шта ће тек да "произведу" ев. ГМО "науком" ?!

јер...

“Latini” postaju Hrvati
Miloš Žutić | 12. jun 2014. 19:55

....Klaić je “priznao” da bosanski franjevci sve do fra Ivana Jukića (sredina XIX veka) nisu ni sami znali “tko su i što su”, i da su bosanski klirici tek u Đakovu, kod Štrosmajera, “spoznali” da su “sinovi hrvatskog naroda”, dok se narod “rimskog zakona u Bosni i Hercegovini zvao “Latinom”.


http://www.novosti.rs/dodatni_sadrzaj/clanci.119.html:495916-Latini-postaju-Hrvati
Препоруке:
0
0
57 недеља, 22 јун 2014 13:02
сељак беземљаш 1
Да једна ласта чини пролеће,текст господина Танасића користио би се као опис квара.
Опис дефекта је увек прва фаза у отклањању описаног.
У другој фази потребно је да се већина сложи са оценом па да се крене у излечење.
Како ствари стоје једни не виде проблем а други га виде у једном једино случају.
Општа невиделица.
Значи ништа, значи хладно,мрачно и депресивно и ласти се не пише добро.
У праву су они који тврде да је у питању један докторат.
У праву су али мало касне.
Касне 167 година.
Стерија је 1847.г. у комедији СУДБИНА ЈЕДНОГ РАЗУМА описао истинит случај извесног доктора Спасића.
Преиспољна будала и незналица а докторирао.

У есеју НОЋНИ РАЗГОВОР СА СТЕРИЈОМ прочитаном на Симпозијуму о Стерији децембра 2006 Милован Данојлић је између осталог написао:

"..У међувремену (доктор Спасић) добио је бројно и грлато,докторирано потомство. Често сам их у животу сретао, са сличним или истим презименом,на одговорним положајима.
наставак
Препоруке:
3
0
58 недеља, 22 јун 2014 13:55
Др. Неле Карајлић
Стерија је 1847.г. у комедији СУДБИНА ЈЕДНОГ РАЗУМА описао истинит случај извесног доктора Спасића.Преиспољна будала и незналица а докторирао. а браду јел имао ?
Препоруке:
3
0
59 недеља, 22 јун 2014 15:04
сељак беземљаш 2
наставак
..Једно време су се посебно истицали као теоретичари самоуправљања, а дали су својеврстан,данас запостављен допринос разним помодним струјањима оје су стизале до нас, од структурализма до пост-модернизма.
За ту врсту преносилаца лоше схваћених идеја, који сами себе не разумеју, а хтели би да другима објасне оно што не схватају, у народу се каже да су преучили.
Ишчупани из сопственог а непримљени на туђем тлу, они потврђују оно од чега панично беже-своју инфериорност у односу на узоре које опонашају." завршен цитат.
наставак
Препоруке:
4
0
60 недеља, 22 јун 2014 19:14
Dr Jela Bisic
Nadjite mi roditelja,u danasnjem Srpstvu,koji ce da ode u skolu i protestvuje sto mu dete ima vecu ocenu nego sto zasluzuje.Napravicu fondaciju,Bogom vam se svima kunem,i nagradjivati takve roditelje.Godisnja nagrada,kolika god bila,u spomen mog oca.Necu da se(opet)raspisem i opisujem sadasnje roditelje,i kako oni vide brigu o svom potomstvu.Uostalom i Dr Micha(Bozinoff)je imao oca:laznog Narodnog heroja(sahranjen u aleji istih-a nije.Sta je-ponestalo mesta na grobljima?)koji je isto bio i pocasni doktor nauka sinovljevog(i svog)privatnog faklteta.Gde to ima? Da li ste vi svi normalni kad ovo vec godinama(decenijama!)citate i ne komentarisete.
Препоруке:
2
1
61 недеља, 22 јун 2014 22:49
Бели Орао
@Др. Јела Бисић.
У своје време сам испред 30 родитеља "одбрано" "страшну" професорку француског језика Драгославу коју су нападали тада још увек увинклани и ливелирани под висак родитељи. То може да се провери. После се ћерка мало љутила на мене, али с обзиром да је по мени тачка 1. Професор је увек у праву, а тачка 2. Ако професор није у праву погледај тачку 1, све је испало добро.
Што се фондације тиче имамо Ђорђа Вукадиновића као нашег пријатеља, имате рецимо Комисију НСПМ састављену од одличних стручњака из свих области, па изволте.
Препоруке:
2
1
62 понедељак, 23 јун 2014 08:13
Dr Jela Bisic
Za B.orla:kao i uvek,obicno se sa vama slazem.Samo bih napomenula jednu prostu,sociolosku istinu:Ima dobrih i losih,postenih i nepostenih sistema,teskih i lakih.Kad god je neko uspesan,po merilima sistema koji posmatramo-znaci da je on (vrhunska)ocena tog sistema.Ako u nasem sistemu skolstva NEKO ima veliki uspeh(a doktorat je vrhunac obrazovanja)onda uspesnost te osobe i tog nacina ziVota pokazuje kakAv je sistem o kome govorimo.G. Micha je nasa slika i prilika.
Препоруке:
1
2
63 понедељак, 23 јун 2014 10:53
@Dr Jela Bisic
Nadjite mi roditelja,u danasnjem Srpstvu,koji ce da ode u skolu i protestvuje sto mu dete ima vecu ocenu nego sto zasluzuje

Не мислите ли да би таквог родитеља било тешко наћи и изван српства? Погледајте Јев. по Матеју 7. 9-11. Ко је од вас такав отац да детету које му тражи хлеба, даје камен, итд
Али, испричаћу, укратко, оно што памтим. Један познати крагујевачки уролог, М.Ј., may rest in peace, давно, рекао је да његов син у школи има најбоље оцене итд. Он је добро познавао своје дете, његове навике, начин живота, па се у једном тренутку, гласно, пред пријатељима упитао: да ли је његов син заиста тако добар ђак као што би се према његовим оценама могло закључити, или је то зато, што је он, његов отац, угледни уролог у поменутом граду? Била су то стара времена, док је још било стида, и пријатељства.
Препоруке:
5
0
64 понедељак, 23 јун 2014 13:12
Бели Орао
""др. Јела Бисић.
Ма Мића је супер у односу на Небојше и остале Бојше.
Мене садашњи систем подсећа на Обреновац. Значи горе него Скопље `63.
Препоруке:
1
0
65 понедељак, 23 јун 2014 14:35
Dr Jela Bisic
Za @dr JelaBisic:takvoh roditelja je svuda malo-mislim:malo u odnosu na ono sto treba, ali ih na mnogim mestim ima mnogo vise nego kod nas.Vas primer je iz nekih,za vas, davnih vremena, ali taj urolog nije bio u pravu: on je morao da svog sina upise u skolu u drugom gradu,gde ni ne znaju sta je ucenikov otac.Mogu vam samo reci,da ne navodim detalje,da znam za slucaj profesora srednje skole, koji je promenio radno mesto,kad se njegovo dete upisalo u istu skolu(gimnaziju).Otisao je da radi u drugi grad,i tako putovao cetiri godine.Nije mogao da sakrije da mu je taj ucenik dete-prezime je bilo retko.Ali se trudio da nicim ne ucestvuje. O tome da zna,da su njegovom detetu kolege poklanjale/povisavale ocene, zato sto su morali da znaju/ znali cije je to dete-nije bilo ni govora. Savestan roditelj ne dozvoljava,ni pasivno(da samo trpi sta se desava) da mu dete bude privilegovano,jer to kvari vaspitanje deteta, a posle vaspitanja-i njegovo obrazovianje.
Препоруке:
0
2
66 понедељак, 23 јун 2014 16:36
Dr Jela Bisic
Za belog orla:Paralela je jasna: odnos Dr Micha:Dr Stevanovic(mentor:doktorantu)je isti kao odnos skoplje 63.:Obrenovcu.A o Bozinu(ocu Bozinoffa) necemo ovaj put,da ne sirim pricu i ne raspisem se.Ukratko,to Vam je proporcija,kao u matematici. Koliko je Bozin: Dr michi,toliko je i Dr Micha: Stevanovicu(i jos vise) a tako je i Skoplje 63.(katastrofa,ali savladana sistemom(koji je jos uvek funkcionisao):Obrenovcu 2014.Nikada u zivotu nisam videla vodu 4m na ulici.Bas bih volela da znam kako je to postignuto)
Препоруке:
0
2
67 понедељак, 23 јун 2014 17:22
@DrJela Bisic
znam za slucaj profesora srednje skole, koji je promenio radno mesto,kad se njegovo dete upisalo u istu skolu(gimnaziju)"

А ја, видите, знам за случај где су такво дете професорови пријатељи у школи испитивали много више него другу децу, чак толико да је све то ишло до малтретирања, само да околина не би помислила да му чине уступке; и обрнуто, професорови непријатељи малтретирали су његово дете из непријатељства према професору. То поуздано знам. Ја сам, госпођо, давно, био то дете.
Препоруке:
0
0
68 понедељак, 23 јун 2014 17:25
@DrJelaBisic
taj urolog nije bio u pravu: on je morao da svog sina upise u skolu u drugom gradu,gde ni ne znaju sta je ucenikov otac.

За крагујевачког уролога М.Ј. знала је читава Шумадија; околни градови нису ни мали урологе. Пребацивање детета у други град значило би кажњавање што му је отац частан човек.
Препоруке:
0
0
69 уторак, 24 јун 2014 00:59
Dr Jela Bisic
Za @DrJelaBisic:Skola ne sluzi samo da dete u njoj uci i da ga ocenjuju.Ona je jos vaznija kao ustanova koja decu socijalizuje-uci ih kako je to ziveti u ljudskom drustvu,jer porodica je u mnogim aspektima,u mnogim slucajevima neznija prema detetu,nego sto ce biti drustvo.Ovo ponasanje koje ste opisali je tacno-ali takvi su ljudi,i dete to treba da nauci.Ne kazem da ljudi treba da budu takvi-ali jesu.I nazalost-dete ce sa takvim ljudima ziveti ceo svoj zivot.A biti castan-uvek se kaznjava na neki nacin,uvek se placa.Nije,nikada,nikome,nigde lako biti castan.Zato je anonimnost(da okolina ne zna cije je dete ucenik/ucenica)najbolje resenje,jer omogucava detetu da bude kao sva druga deca.Ni to nije bas lako-ali je,u mnogo slucajeva lakse.
Препоруке:
0
0
70 уторак, 24 јун 2014 07:44
@Dr Jela Bisic
.Nije,nikada,nikome,nigde lako biti castan

Свакако. Само, није у реду да се неко целог живота бави проблемима своје хипертрофисане савести, док битанге завршавају посао у животу. Друго, не слажем се са величањем улоге школе у некаквој социјализацији. Ја сам, рецимо неке најдрагоценије ствари научио ван школе, и може се рећи упркос школи а не захваљујући њој. У оквиру дружења поготову савремене школе не могу да понуде ништа добро ни паметно. Оне су превазиђене. Њиховим укидањем подигао би се културни ниво нације мада би формално-образовни опао.[/b]Каква "социјализација", молим вас! Ни за одраслог није добро да се дружи са људима који му се наметну него са онима које сам одабере[/b], а камо ли за дете.
Препоруке:
0
0
71 уторак, 24 јун 2014 07:49
@Dr Jela Bisic
Zato je anonimnost(da okolina ne zna cije je dete ucenik/ucenica)najbolje resenje,jer omogucava detetu da bude kao sva druga deca.

Ако дете " bude kao sva druga deca" - ОНДА СМО ДЕФИНИТИВНО ПРОПАЛИ! Онда ускоро неће бити никога да размишља, планира, одлучује и одговорно и креативно ради.
Препоруке:
0
0
72 уторак, 24 јун 2014 18:00
Jelena
Prvo sam se smejala , pa kada sam prestala sa potiskivanjem istine , tj. 'priznala' ponovo da se radi o mom narodu , 'briznula sam u plac' - jecanje jos traje ... Nikola Tanaskovicu , Vi ste genije , pa Vam je obaveza da se obznanite narodu , deleci kopije ovog Vaseg teksta onoj vecini (koje ja nazivam 'stoka grdna'...), kazem toj vecini opasnoj za opstanak nase drzave - jer oni biraju te 'prepisivace' da upravljaju svima nama , podjednako , filosofima i onima koji misle da su to... Znam da je ovaj moj komentar UZALUDAN ....
Препоруке:
0
0
73 уторак, 24 јун 2014 19:07
Dr Jela Bisic
Za @DrJela Bisic 1.:Zivotna cinjenica je da,u vecini drustava,bitange cine vecinu,i jos se i udruzuju."Posao"koji oni obavljaju mozete i Vi,i ja,i svako drugi,za to nije potrebna nikakva posebna pamet.Mi to necemo,i sa tim se treba pomiriti.Protiv njih ne mozete mnogo-mozete jedino da im se pridruzite,I to je vrlo lako,verujte.Ali,posto,vidim,i Vi necete da budete bitanga-onda sa tim(da niste bitranga)ide i ceo paket.Ovakvom drustvu(bitangi)socijalizuje Vas(i) skola.Kada vidite kako se dobijaju ocene-bice Vam jasno i kako se dobijajun pare.Sve u svoje vreme.To sto skola,kao i sve institucije drzave(koja je vlasnistvo bitangi)izigrava da Vas uci nekim idealima-to su price(koje nisu ni za malu decu).To je hipokrizija,koja sluzi kao test inteligencije:ko god ne uvidi tu laz,ne samo da nije bitanga-nego je jos i glup.Druzenje,kakvo se danas pruza deci u skolama sluzi za kvarenje dece.Skole jesu prevazidjene-ali sluze gore navedenom cilju.Ja ne velicam skole-samo konstatujem da su one...
Препоруке:
0
0
74 уторак, 24 јун 2014 19:17
Dr Jela Bisic
...onakve kakvo je i drustvo,u kome ce,sadasnji ucenici,ziveti ceo svoj zivot,bili bitange ili ne.Mozete da drzite dete zatvoreno u porodicnom krugu,obezbediti mu cak i druzenje sa vrsnjacima-decom Vasih prijatelja i istomisljenika,ali jednog dana,verovatno,to dete ce,ta osoba ce morati da izadje u svet.Ili zamisljate da cete moci da stvorite "zatvoreno drustvo",neku vrstu svetovnog manastira,u kome ce ziveti samo oni koji nisu bitange, i to ce trajati generacijama,dok se postojanje bitangi,u spoljnem,"nevaljalom" svetu,potpuno ne zaboravi. 2.mislila sam kao "sva druga deca"kada su u pitanju pozitivne(i negativne)privilegije.Inace,naravno-deca ce,u vecinin slucajeva,postati bitange.I ona ciji su roditelji to,a i mnoga ciji nisu.A mi smo propali,kako sada stvari stoje,i to stalno ponavljam,jer u svemu,u svakoj pojavi imate razlicite stepene kvaliteta i kvantiteta. U nasem drustvu-i kvantitet i kvalitet bitangi su vrlo visoki.Velike bitange,i mnogo ih je.Bog Vam(i nama svima)pomogao.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, до краја 2019. бити постигнут споразум Београда и Приштине?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер