петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Може ли и како Русија победити, или макар не изгубити, у наметнутој јој украјинској симултанци?

Kоментари (102) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 23 мај 2014 20:12
....
Само то да када „мека моћ“ одради добро посао онда дивизије, жртве, патња и погибељи можда нису ни потребни. С тим да ће Руси и Срби, као и обично, ту мудрост научити на тежи начин – и на сопственој кожи.



Сурово истинито!
Препоруке:
136
17
2 петак, 23 мај 2014 20:27
Миомир
Свеобухватна и веома озбиљна анализа.


Нема повлачења нема предаје!
Препоруке:
119
15
3 петак, 23 мај 2014 20:33
то је то
Но, истовремено, кад већ говоримо (само)критички о понекад горким историјским лекцијама, поукама и пропустима, онда се, не само као пука нада већ и као прилично рационална претпоставка на основу нагомиланог историјског искуства не може заобићи ни помисао која је саставни део нове, свим овим догађајима пробуђене руске самосвести, а која сугерише да ће и ово актуелно руско искушење бити окончано на исти, или сличан начин као и већина претходних током њихове славне прошлости. Дакле, мукотрпном, скупом, тешком, „ирационалном“, али славном – победом. То је оно што, рекао бих, помало леди осмех на лицу и квари срећу чак и онима којима се чини да су у Украјини руског медведа уболи у меки трбух.
Препоруке:
81
13
4 петак, 23 мај 2014 20:43
Иоанн Дубињин
Слажем се са мишљењем г. Вукадиновића: у овим, садашњим околностима ОПЦИЈА 2! Али, и за то је потребно много среће и Божија помоћ.
Препоруке:
70
12
5 петак, 23 мај 2014 20:47
Драган Петровић
Ђорђе је одлично анализирао ситуацију у Украјини и дао савим тачне "варијанте" развоја догађаја. Оно што је на мене нарочитао оставило устисак је:
Београд је био регионални центар праве руске политичке инвазије, каква одавно није виђена и која свакако није могла бити потпуно случајна и спонтана.

само се надам да ће Русија да настави такву праксу.
Препоруке:
139
15
6 петак, 23 мај 2014 21:07
Sinisa Bogdanovic
Bas lep tekst. I da se nadamo najboljem.
Препоруке:
66
8
7 петак, 23 мај 2014 21:10
ја
Нико озбиљан више не пориче да је Русија је била затечена, не толико правцем, колико темпом, брзином, радикалношћу и бескрупулозношћу којом је извршен државни удар у Украјини.


НАТО фашисти су на то и рачунали. Желе да понове "Барбаросу"



Одличан текст.
Препоруке:
97
7
8 петак, 23 мај 2014 21:14
Зоран К.
Слажем се са изнетим ставовима, а посебно би истакао улогу НСПМ у борби за истину око дешавања у Украини. НСПМ је скоро (ако не и практично) једини сајт у Србији који подржава Русију, бори се за КиМ, бори против Бриселског споразума. Само треба да истрајемо. Победићемо.
Препоруке:
107
8
9 петак, 23 мај 2014 21:18
Хризостом
Како да се све ово заврши добро по Русију? Мирним путем, неће.

Ако САД очигледно стеже крагну Русији где год и како може и не намерава да то престане, како ће Русија маслином против бомбе?

Многи су наивно поверовали да је Украјина освета САД за Сирију, Сноудена и остале "победе" Русије прошле године и прошлих година. Не, то је принцип, то је фатум, то је острашћеност која се неће прекинути док иједан Рус (или Србин) буде стајао Зверима на путу.

Ми смо одличан доказ за ову тврдњу, али (слободно могу да кажем) надмена и сујетна Руска бирократија то не капира. Барем не јавно.

Уосталом ратоваће Латини са Русима преко наших глава, пре или касније. Речено је.
Препоруке:
102
10
10 петак, 23 мај 2014 21:18
Шоми
Rusija ce probati da se vrati na velika u Srbiju, ali ne znam hoce li uspeti.

Zarad neke ravnoteze sa Zapadom, nadam se da hoce, jer smo ovako prepusteni EU, ali sa druge strane, ako Rusija i Zapad budu lomili koplja iznad nas, nisam siguran da bi Srbija mogla da izdrzi posledice te borbe.
Препоруке:
21
31
11 петак, 23 мај 2014 21:19
Акобогда
Руси су можда били изненађени али су брзим акцијама и у Грузији и у Украјини дали до знања да свако може, због непријатељства према Русији, да плати цену у територијама. Друго, не може се рећи да је Русија својим акцијама окренула од себе све Украјинце кад је већина њих из западне Украјине и било против ње. Треће, Запад је далеко од било каквог јединства, поготово по овом питању. И четврто, Русија се, после свег зла којег су САД починиле (Југославија, Ирак, Либија, Сирија, Украјина) намеће целом свету као сила правде и слободе.
Препоруке:
105
7
12 петак, 23 мај 2014 21:20
ivan3012
Postoji i cetvrta opcija..A to je da Rusija dovede bar 100 hiljada vojnika na samu granicu,i jasno i glasno kaze celom svetu da ce u slucaju bilo kakvog ulaska ukrajine u nato,preorati celu ukrajinu,/i nato zajedno s njom/a fasiste zbrisati sa lica zemlje.Tako ce je ceo svet postovati.Kada mocna vojna sila pokaze da je resena da stvari brutalnim metodama dovede u red,i najtvrdji jastrebovi na zapadu iznenada postaju-golubovi..Oduvek je najubedljivije i najdemokratskije sredstvo za ubedjivanje siledzije i njegovo prinudno izvodjenje na pravi put i privodjenje razumu bila batina.Tim pre sto ce Rusija na ovaj ili onaj nacin biti jednoga dana naterana da udje u sukob..Sto i jeste pravi cilj na zapadu.Zbog cega bi inace nato zeleo da u ukrajini pravi baze,nego za napad na Rusiju..A da ne govorimo o tome koliko ce to pomoci onom nedotupavnom delu srba /evroljubaca/ da konacno progledaju,iako ne uvazavaju ono sto nam je Sveti Sava ostavio u amanet: Budite slozni,i drzite se Rusije".
Препоруке:
109
9
13 петак, 23 мај 2014 21:20
Marko Gay
Cesto razgovaram s Rusima iz Rusije i Ukrajine i mogu da potvrdim da zaista, oni iz ukrajinskih desavanja nikakvu lekciju nisu naucili, bas nikakvu pouku izvukli.

Eto na primer, postoji u ruskim glavama ideja da su zapadni mediji ipak slobodni, pa se prema tome mogu ubediti i sarmirati.

To je toliko apsurdno, kao kad bi se mi zanosili idejom da cemo propagandno poraziti Putina na Prvom kanalu ruske drzavne televizije. Ili kada bi Churchill verovao da ce za vreme Drugog svetskog rata ubediti Goebbelsove medije da je Britanija u pravu.

Te ruske nade su naravno komicne kada znate kako stvari na Zapadu zaista stoje.

Rusi su slicni tinejdzerima: naivni, neiskusni, s dosta neznanja, predrasuda, nepoznavanja sveta, -- i posle se jos ljute sto nikako da pocnemo da ih tretiramo kao ravnopravne.
Препоруке:
77
19
14 петак, 23 мај 2014 21:28
Nuklearna batina
Ja licno mislim da je Ukrajina puna ruskih obavestajaca i da su uvek sve znali na vreme, jer da nije tako Janukovic ne bi bio ziv i operacija Krim ne bi bila izvedena tako savrseno.
Siguran sam da u samom vrhu sadasnjeg ukrajinskog rezima vrvi od ruskih dousnika i lepo sto je tako.
Amerikanci sigurno igraju na terenu koji ne poznaju dobro i napravili su krs gresaka.
Da su imali strpljenja i sacekali izbore u decembru 2014 mogli su uzeti i Krim.
Utakmica ce trajati jos dugo, bice zrtava sigurno, ali to je neminovno kao i to da ce Rusija dugorocno odneti jos jednu pobedu.
Bas dobro sto se oslobodila svih tereta koje je vukao sssr i smanjila troskove, neka se okrene sebi.
Malo po malo treba ukljucivati u svoje okrilje samo prijateljske drzave.
I normalno dan i noc se mora podmazivati nuklearna batina.
Препоруке:
81
7
15 петак, 23 мај 2014 21:44
Lazo
"Marko Gay" -
Slažem se, ali tome treba dodati da su svuda u svetu podložni toj iluziji, da su mediji na zapadu slobodni! Čak, najviše od svih su u tu ordinarnu glupost podložni upravo ti narodi koji žive na NATO teritorijama!
Gledao sam intervju na nekoj američkoj televiziji ( ne sećam se dali beše CNN, CBS, ili...) sa scenaristom kultne crtane serije "Simpsonovi". Voditelj ga je u čudu pitao, kako tumaču toliku popularnost te serije u Americi? Tek odgovor ga je zaprepastio - "zato što prikazuje prosečnu pameričku porodicu, za čijim kormilom je prosečni amerikanac - Homer Simpson!
Pa čekajte... pa on je kompletni idiot!?!
Pročitajte statističke podatke američkog GALUP instituta! Nalazi su veoma jasni! Prosečni Amerikanac je najgluplji stanovnik planete Zemlje!!!
Препоруке:
80
6
16 петак, 23 мај 2014 21:47
dobro jutro
Rusija je već pobedila u Ukrajini.Dobila je Krim.Stekla je poštovanje na međunarodnoj sceni kako u političkim krugovima tako i među običnim narodom širom sveta što potvrđuju postovi po raznim facebook stranicama kao što su russia and india report,zatim komentari ispod tekstova u svetskim novinama širom sveta,rusko-kinesko-iranski savez itd.Ne bi posebno precenjivao meku moć,nas zapad truje 14 godina konstantno pa ih mi još više ne podnosimo.
Препоруке:
62
12
17 петак, 23 мај 2014 21:59
jojo
Prednost Amera je u tome što njih boli d... za Ukrainu i narod, a u slučaju Rusije to nije.Amerima je bitno da stvore mržnju i razdor, a to je najlakše postići.
Препоруке:
80
5
18 петак, 23 мај 2014 22:01
dr mr
Неко ће можда рећи – све је то неважно када топови проговоре и када све своди на то ко је јачи и ко ће кога. И то је, у основи, тачно. У оном истом смислу у којем је донекле тачна и она својевремена Стаљинова опаска-питање „А колико папа има дивизија“? (Мада је, као што смо видели током осамдесетих, папа Војтила тај Стаљинов аргумент, ако не сасвим побио, а оно барем прилично релативизовао.)


http://www.youtube.com/watch?v=Ph3I1xRMBe4
Препоруке:
19
4
19 петак, 23 мај 2014 22:03
Краљ
Без контролисања Кијева, све друго је пораз.
Препоруке:
44
13
20 петак, 23 мај 2014 22:06
Koњец дело краси
"...налазимо се на прагу новог постдекадентног циклуса човечанства, дубоко несрећни што поново учимо исту историјску лекцију и утешени што ће нас кроз последњи стадијум спасоносно провести руска боготражитељска идеја, иста она која ће започети ново доба и о чијој је матушки још Рилке написао: „Русија је једина држава која се граничи са Богом“.
Препоруке:
79
3
21 петак, 23 мај 2014 22:16
Депрограмер
Све тачно у вези неупотребе "меке силе". Али зауставимо се на тренутак и запитајмо се да ли стварно желимо да Русија почне да употребљава "меку силу" на начин како то раде САД? А ако хоће да буде ефикасна, мораће да се служи чак и прљавијим методама од америчких. Да ли нам треба тек пуки наследник тренутног зла са Запада, а то би постала Русија, јер зло се не може победити сопственим методама и остати чист. Шта ће остати од чувене словенске душе ако почне да се служи таквим методама? Неће ли део света, жељан макар мало праведности, који са надом тренутно упире поглед ка Русији у том случају изгубити поверење у исту? Све је у поверењу, и рат два концепта је онај који се води и то много дуже од украјинске кризе. Нажалост мислим да ће све кулминирати у правом рату, и то тек када САД заиста нападну Русију. Можда тако и мора да буде, константе постоје и јесу оно што чини биће једног народа/расе.
Препоруке:
55
8
22 петак, 23 мај 2014 22:16
Алекса
Мислим да је теза о занемаривању у Москви значења "меке моћи" некако прејака.
Украјина у садашњем облику је настала као резултат катастрофалног пораза Москве и победник у том рату је имао велику предност у деловању на свест тих држављана Украјине,који нису били у старту одређени што се тиче могуће коначне припадности Западу или Русији.
Питам се на који је то начин и када Москва могла да делује у Украјини у условима власти олигархије,којој везе са Москвом баш нису на руку, а сасвим је природно било да их привуче Запад.Зар садашње улоге олигарха не говоре о томе?Та и Јануковича Руси нису сматрали за својег...
Не мислим ни да је "кашњење или занемаривање" употребе "меке моћи" резултат уверења да ће главно тежиште решења украјинског проблема морати бити везано са осећањем припадности,са идентитетом терена будуће Новорусије.
Русија се труди да минимализује жртве на обе стране и не може уопште да рачуна на договор са центром који је извршио инвазију на кијевску државу.Налазимо се у рату.
Препоруке:
29
5
23 петак, 23 мај 2014 22:17
Slavomir Srpski
Svidja mi se ova odmerena i racionalna analiza Djordja, jer daje vise mogucih scenarija, kao i realno sagledavanje "pobede" i "poraza" Rusije po pitanju Ukrajine.

Prvo, drago mi je da smo kocno uvideli da je Rusija oko Socija bila u teskoj defanzivi i nepripremljena, sto je i razlog situacije da NATO-Kijev kontrolisu 90% teritorije Ukrajine. Isto tako mi je drago da Djordje uvidja da je druga verzija federalizacije ono sto za sada zeli Moskva. Ali onda se postavlja pitanje zasto onda Mokva definitivno ne odbaci izbore 25 maja kao apsolutno neprihvatljive! Oko toga je bas Duma (i njen predstavnik u BGD koji se spominje) dala misljenje da su ti izbori nelegitimni i stroga politicki Moskva bi morala da ih odbaci. Cak i ako ne udje vojskom u Ukrajinu, Rusija bi morala diplomatski da odbaci izbore 25 maja, da legitimise jasno referendume na istoku, i da onda sa tih stavova trazi pregovore sa Kijevom oko federalizacije. Sve ostalo je puzeci poraz Rusije.
Препоруке:
28
10
24 петак, 23 мај 2014 22:26
Marko Gay
Eto, opet se javlja ovaj moj pro-ruski dvojnik, i lako ga je kao takvog prepoznati!

"Eto na primer, postoji u ruskim glavama ideja da su zapadni mediji ipak slobodni, pa se prema tome mogu ubediti i sarmirati."

Pa dvojnice mi se time ponosimo, jer smo tolike novce ulozili u medije da Rusima napravimo takvu sliku u glavi. To je bas onaj rezultat nase "meke sile" koju smo godinama ulozili da Ruse pretvorimo u dobre konzumere zapadnih vrednosti.

Sto se tice teksta Djordja mi necemo dozvoliti ni jednu od te tri teze "pobede" Rusije, jer nam to nikako ne odgovara, vec nam odgovara dugotrajno iscrpljivanje na tlu Ukrajine ruskih interesa. Za sada je inicijativa potpuno u nasim rukama, i CIA u Kijevu radi efikasno: necemo Rusima ostaviti ni ovih manje od 90% teritorije koju kontrolisu ovi secesionisticki teroristi.
Препоруке:
13
35
25 петак, 23 мај 2014 22:33
dr mr
Мислим да може. Али јако тешко и уз велике политичке, економске, па и људске жртве, које су могле бити мање да се деловало про-активно, да се није занемаривао проблем и потцењивала тзв. „мека моћ“, односно, да је на „русификацији“ украјинске јавности чињено барем упола онолико колико је на том пројекту радио Запад.


Zaista, sa srpskog gledišta izgleda nerazumno što Rusi to nisu Radili, a sa zapadnog gledišta, to je svakako Ruski politikološki propust.

Ali, treba uzeti u obzir rusko iskustvo. Ogroman, neviđeni napor je pre storo sto godina ulagan u "sovjetifikaciju" čitavog sveta. Ljudi, novac, svi resursi, nemilosrdno su žrtvovani u tom cilju. Skoro da je uspelo šezdesetih godina. A onda je došlo do kolapsa, jer se sovjetskom narodu sve zgadilo. kroz trideset godina je od Sovjetskog saveza ostalomalo toga, od sovjetske ideje ništa, a sovjetifikacija je postala ruglo narodima.

I Zapad je već 24 godine na istom putu propasti.
Препоруке:
29
6
26 петак, 23 мај 2014 22:40
dr mr
@Marko

CIA u Kijevu radi efikasno: necemo Rusima ostaviti ni ovih manje od 90% teritorije koju kontrolisu ovi secesionisticki teroristi.


Naravno da CIA u Kijevu radi efikasno. A da li u SAD radi efikasno? Radi. Gle, svuda radi efikasno. Ali, ko ima kontrolu nad njom?

Što se tiče Ruske neefikasnosti, preporučujem da pročitate impresiju nemačkog pisca Svena Hasela o njegovom prinudnom radu u ruskoj fabrici dok je tamo bio ratni zarobljenik.
Препоруке:
29
6
27 петак, 23 мај 2014 22:53
перфектна анализа
Јер, ма колико се трудили око западног јавног мљења, и без обзира на неке тамошње утицајне гласове, од Хенрија Кисинџера, до Берлусконија и Шредера, који указују на оно што је очигледно – да Русија није желела кризу у Украјини, нити ју је иницирала – доминантни став западних медија и западне политике остаће конфронтирајући, а Русија и Путин, ма шта чинили (сем уколико не капитулирају и пристану на додељену им улогу подређеног и регионалног играча), биће демонизовани, то јест, „хитлеризовани“, и проглашени за главног кривца за све лоше што се у Украјини догађа. Али та неравноправна медијска и духовна битка, коју сада у готово немогућим условима покушавају да воде по западним престоницама, можда није морала да буде изгубљена у Кијеву, и – још увек – не мора у Београду.

Ово је суштина. Не вреди се са њима убеђивати и аргументисати лопову да је лопов, него гледати како да се одбраниш, ако може. А има шансе, и у Украјини, па чак и овде у Србији.
Препоруке:
40
4
28 петак, 23 мај 2014 22:53
Aleksandar
Nikome Ukrajina ne treba osim samim Ukraincima.
Posledice Cernobilja jos nisu sanirane,problemi
su samo gurnuti pod tepih,a secanje na kataklizmu
jos nije iscilelo.Zemlja u kojoj postoji nekoliko
potencijalnih Cernobilja je problem i za Rusiju
i za Evropske zemlje.Haos mora da prestane u Ukraini,
jer kao sto se uverismo u Srbiji,kataklizme ne poznaju ni politicke,ni ekonomske,ni bilo kakve podele.
Препоруке:
16
5
29 петак, 23 мај 2014 22:56
Urosius
Државни удар који је Запад извео у Украјини је нешто најбезобразније што је могао да уради.
Нешто због чега по неком мом мишљењу може избити светски рат.
Како би изгледало када би Русија овако нешто урадила у Мексику и одлучила да постави ракете?
Јер и Запад поставља ракетни "штит" у Румунији, Пољској и Чешкој.

Нисам сигуран да ће бити потребне велике жртве, али сам сигуран да је Русији потребан велики безобразлук на рачун Запада првом могућом приликом.
Препоруке:
39
3
30 петак, 23 мај 2014 22:56
саша р.
Беспрекорно прецизно, г-дине Вукадиновићу!!!
Моје мишљење је да Русија не сме много да чека, а ево и зашто. Зло никад не спава, оно једноставно нема времена за то! Хронолошки гледано, напади на Русију иду вековима без престанка. Језуите су то прво радиле преко Немачке и Пољске, касније опет преко Немачке, па преко револуције, изузимам Стаљина који је прозрео игру и почистио прво Троцкисте, а затим Хитлеровце. Због тога запад има и даље фобију од њега. Ништа мање не мрзе ни Ивана Грозног, који је такође ослободио земљу од Германа. Иван Грозни и Стаљин нису имали пороке, којим би их запад сатанизовао. Онда су прибегли томе "да је Иван Грозни луд", а "Стаљин тиранин". Нажалост, томе су из сопственог незнања кумовали и неки руски велики уметници, као што је Иља Рјепин. Данас то раде преко САД и В.Б., покушавајући да опет увуку у своју игру Пољску и Немачку. Имају времена на претек, роваре нонстоп, хушкају све што се хушкати може и чекају попут хијена тренутак да се острве на Русију.
Препоруке:
41
5
31 петак, 23 мај 2014 22:58
чисто онако
Руси 'не изгубити' већ имају у шаци. Крим је већ завршена прича, а и југоисток ће свакако бити или потпуно независтан од Кијева (Новорусија) или ће бити неизоставни део неке будуће федерације. За то је свакако потребно време које ће се мерити месецима, али то што је покренуто са ДНР и ЛНР се сада више не може зауставити.

О тоталној победи је, за сада, још рано говорити.
Препоруке:
36
7
32 петак, 23 мај 2014 23:10
koautor
Nije problem u mekoj moci,vec u antiruskom sentimentu u 90% zapadnog j.mnjenja,u tome sto je oko polovine Ukr izrazito rusofobno(sa tendencijom povecanja sa dolaskom mladjih generacija-mediji i novac to ne mogu promeniti).Ali gl.razlog je totalna nadmoc Zapada nad Rus u svakom pogledu osim vojno-energetskom. Kad bi Putin bio na celu bloka od bar 20ak zemalja koje bi svi raspoznavali kao Istok,gde bi prosecni BDP bio oko 30 000$,i on bi upadao u dr.suverene drzave,nametao pravila igre i sl.On tu masineriju nema,prakticno je komplet SAM(Lukasenko malo-malo pa mu spusti,Kazah glume kinesku nezainteresovanost,nijedna zemlja CentrAz nije glasala marta za Rus u UN.Politika je vestina moguceg,Putin ce se zadavoljiti Krimom,Ukr ce biti finlandizovana,regionalizovana(ne i fedaralizovana ).Kao i Srb-na putu u EU,ali ne i NATO.
Препоруке:
18
6
33 петак, 23 мај 2014 23:17
Бојан, Приштина
Проблем Русије бр.1

Стална дефанзива. Време је сазрело, Русија је ојачала, данас је синоним за доста уређену, сигурну и богату државу са перспективом. Док је Европска заједница синоним за проблеме, међусобна препуцавања ко кога издржава и ко коме завлачи руку у џеп, док су на њиховим челима безличне, досадне бирократе, ничег вредног помена.

Када ће већ једном Русија да поведе иницијативу Докле више тај комплекс ниже вредности пред западом, земља толике културе и традиције, велике историје, највећа и најбогатија земља на свету, Православни трећи Рим.

Мора да предузме иницијативу барем у својој давно дефинисаној свери интереса, на којој варвари са запада и њихове домаће слугаре морају да се покоре пред том снагом - јер су они јели прстима док смо ми виљушкама па - боц боц, као што Манда у оном филму каже.

Шалу на страну, стална дефанзива пре или касније доводи до пораза, или ће преузети иницијативу или ће Евро-мајдановце ускоро чекати на црвеном тргу.
Препоруке:
44
6
34 петак, 23 мај 2014 23:20
asijat
Poceo je veliki rat

Ruska prica je i ostala da to sve izbegava a da zrtvuje svoje male sunarodnike
u ukrajini je 20 miliona nato+eu+kiew i 20 milliona russia i asija , ali asija ?????

Srbija gubi 21 vek jer nerazume 21 vek
21 vek je asija ????
tamo se asija obezbedi sa ruskim oil i gas i to vredi 400 milijardi a onda pravi planove za under-ocean TGV vacum sa amerikom ...

srbi treba svi mandarin i english i ako im treba gas russki ,
inace ovako ce da ko prezivi ceka dalje tragedije
van ekonomije i sveta !
i ceka raspad eu
jer ako katalanci i skoti osvoje izbore u eu laske se da postanu nezavisni u Eu i opet srbija to sve gleda i nerazume
zasto kako sta radi pa nezna nezna i nezna
zhaijian zao an
Препоруке:
26
5
35 петак, 23 мај 2014 23:22
s
Rusija da hoće, može danas da uzme celu Ukrajinu. Rusija ne radi na Ukrajini ovog momenta,nego na Evropi. Sada se vodi bitka za Evropu izmedju USA i Rusije.Rusija hoće,pomoću Ukrajine,da Evropu prebaci za sebe,protiv Amerike. To ne moze i ne sme vojno. To može i hoće preko gasa i velikog uvoza iz EU.
Препоруке:
33
5
36 петак, 23 мај 2014 23:25
Живко
Ђорђе као и обично-одлично!
Додао бих: Руси споро упрежу, али брзо возе!
Препоруке:
41
5
37 петак, 23 мај 2014 23:28
Aleksa
Ukrajina bez jugoistoka, a posebno bez izlaza na more ce biti manje-vise strateški nebitna država. Ali ipak mi se javlja da ce Putin, kao sa Krimom, ponovo prirediti potpuni šok svima, tako što će vojno uzeti celu Ukrajinu, sa sve zapadnim delom. Posadiće verovatno opet onog Janukoviča da vlada privremeno, do prvih izbora. I mirna Bačka.

confirm/deny?
Препоруке:
24
7
38 петак, 23 мај 2014 23:33
Бојан, Приштина
Нажалост, понижавајућа ситуација коју је у Србији доживео Наришкин, и скорашње препуцавање са једном " Црном гором " говори о тоталном одсуству визије и чак и краткорочне смислене стратегије. Чији је врхунац скорашња изјава Наришкина у Београду да Русија нема ништа против пута Србије у ЕУ.

Шта Русија има да нам понуди - Евроазијску унију !?
Шта је Евроазијска унија - Царинска унија, прекопирани модел Европске уније који су у пракси показао да води до пропасти свега осим мулинационалних компанија и банака.

Жалосно. Јединствени царински простор између земаља џинова и земаља патуљака.
Укидање царина и уједачавање пореза су смишљени за Мултинационалне компаније, пошто су већ власници производњи и са једне и са друге стране границе па да у промету и циркулацији робе не плаћају ништа државама. Или да једном фабриком на некој тромеђи покрију тржиште целог региона - тиме повећају продуктивност и профит.
Какве везе тај систем има са Руским вредностима ?
Препоруке:
35
5
39 петак, 23 мај 2014 23:35
Бојан, Приштина
Скоро је на нету изашао српски превод текста АЛЕКСАНДРА ДУГИНА под насловом ЗАШТО ЈЕ БИТКА ЗА УКРАЈИНУ СВЕТИ РАТ.

Брилијантан текст даје хиљаду одговора на хиљаду питања, на тему РУСИЈА.
Препоруке:
35
4
40 петак, 23 мај 2014 23:47
MJ
Некада је у спорту важило правило да је напад најбоља одбрана, а сада је златно правило успеха у спорту да је одбрана најбољи напад. Можда у геополитици није тако али, ипак, верујем да руски руководиоци то знају боље од свих нас. Ја сам, на пример, у свом приватном животу увек правио погрешне потезе и како сада могу било коме било шта да саветујем о било чему. А ви?
Препоруке:
27
2
41 петак, 23 мај 2014 23:55
Бојан, Приштина
И на послетуку.

Русија треба нама и сличним државама да понуди савез, да буде централна земља и централна идеја око које ће се други окупљати.

Око чега се окупио запад : просто и једноствно - око своје пориви са надубљом традицијом у њих - голом пљачком. Која је земља/земље у центру - па Англо-саксонска осовина.

Око чега се Русија и земље којима је драга могу окупити. Па око онога што је за нас архи вредност, а што је игром случаја дијаметрално супротно од запада, чисти антипод.

Колективистички дух - Православље и нека форма Социјализма. Антипод, Веберу, протестансском индивидуализму и нео-либералном капитализму.

Затим, Слободарских дух супротан западном моделу, у којем је и у најоданијим савезничким земљама сателитима, политички живот сведен на фарсу. Привреда клијентска а војска најамничка за Америчке инвазије.

Ал прво да Русија сама одбаци свој неолиберални концепт, који је прихватила као резултат пораза.
Без тога Света Русија тешко да ће наћи своју душу.
Препоруке:
44
4
42 субота, 24 мај 2014 00:13
Marko Gay @Marko Gay (prvi i drugi)
Oba moja dvojnika u rekli neke istine, iako ovaj drugi mi vise lici po nacinu analize i prospektivama.

Ono sto bih ja, pravi Marko ovde dodao jeste da mije slucajno sto je Putin dobro odglumio u St.Pitersgurgu da je miritelj Ukrajine, da ce prihvatiti bilo kakvu odluku Ukrajinskog naroda na izborima 25 maja.

Posle sastanka sa OEBS i sa nasim diplomatama dogovorili smo se da nam ne odgovara da ratujemo medjusobno, pa neka ostavimo blentave Ukraince da to rade za nas, a mi cemo da napravimo bisiness oko nafte i gasa na Arktiku.
Prvi potez u tom pravcu, jer nas je zabrinulo malo da pravi posao sa Kinom, je ovaj ugovor sa Francuskom za eksploataciju energenata u Sibiru, a zatim i novi ugovor sa ENI iz Italije. Ocekujemo jos vece dogovore sa Merkelevom, a zatim dolazi najveci zajednicki posao sa nama iz Washingtona: enormne energetske potencijale sa Arktika.
Препоруке:
6
10
43 субота, 24 мај 2014 00:26
Rusija nema istinsku strategiju, uvek ceka sta ce Zapad uraditi
Tekst se zavrsava predvidjanjem da ce se ovaj sukob okoncati "мукотрпном, скупом, тешком, 'ирационалном', али славном – победом. То је оно што, рекао бих, помало леди осмех на лицу и квари срећу чак и онима којима се чини да су у Украјини руског медведа уболи у меки трбух." Da, ali sta je ta "pobeda"? Vracanje dela onog sto je ionako bilo rusko, a sto je nemarom prepusteno ruskim dusmanima? Zato se uvek mora ponavljati da je glavni problem ruske politike - defanzivnost! Mnogi su skloni da to i pohvale, jer, toboze, Rusija, za razliku od Amerike, ne vrsi pritisak ni na koga. E, bas o tome se radi, da Rusija pusta da Amerika vrsi pritisak na rusko susedstvo, pa i na samu Rusiju, bez adekvatnog odgovora! To je ta naopaka defanzivnost, koja kod protivnika stvara utisak slabosti i tera ga da da ide sve dalje i dalje! Da, takvom defanzivnoscu, nedostatkom elmentarne strategije, CEKANJEM, Rusija naprosto stimulise agresivne akcije Zapada i Severa. Rusi jos ne umeju da rese tu "jednacinu!
Препоруке:
12
7
44 субота, 24 мај 2014 00:34
Гиле
Е, вала, га Ђорђе баш мајсторски написа. И објективно и патриотски истовремено.
Препоруке:
8
1
45 субота, 24 мај 2014 00:39
Немања Влаховић
Знате ли шта је Европа? Једно не много важно полуострво у Западној Азији.
Препоруке:
25
3
46 субота, 24 мај 2014 00:57
Ненад
Пре пар година сам написао пар коментара овде на сајту како у пропасти Украјине лежи спас Србије и српства! Брже боље јавио се један господин који се потписао са "Душан комуниста" називајући ме шовинистом и тражећи од модератора да не објављује моје коментаре!
Препоруке:
18
4
47 субота, 24 мај 2014 01:05
Сарајлија
Одлична анализа! И даље верујем да је најјефтиније да се изврши војни удар и да се све врати у законске токове. Избори неће ништа решити док дивља Десни сектор. Битно је спречити хомогенизацију запада земље где главну реч воде олигарси. Уколико се они заваде између себе, Русија може да преузме иницијативу. Оно што можда недостаје у овој анализи је утицај који би имала жестока интервенција Путина на истоку земље на остале државе бившег СССР-а. Можда би добио контролу над Украјином интервенцијом али би унео страх у Каѕахстану, Узбекистану итд. Био би то бумеранг. Верујем да је напад боља одбрана и да Руси треба да активирају поново своје присуство на Куби, заједно са Кином.
Препоруке:
18
2
48 субота, 24 мај 2014 01:07
Bojane
Gde na internetu mozemo naci taj tekst Aleksandra Gelyevicha ?

Njega treba pratiti jer je on realni ideolog politike VVP.

Sto se tice analize Djordja, pa ok. Ali ako gledamo kratkorocno. Ipak ukraina nije Srbija. BeograDZansku svest tamo ne mozes naci, pa tako i ovaj anti-rusizam.

Strateski ukraina je jedna od tacaka bitnih za Rusiju, ali ni jedina ni najbitnija. O ulasku u Nato iste nemoze biti ni govora jer je Rusija jasno rekla da sledi otvorena invazija. Za sada Rusi odradjuju ,,teren,, i Pobedjuju. Nema potrebe od invazije jer i ,,lokalci,, i poneki ,,dobrovoljac,, iz Rusije sasvim dobro rade. Jos uvek je faza pregovora i navlacenja. Znaci (Koliko surovo da zvucalo) mora pasti jos krvi, mora se podgrejati javnost ruska i mora novoizabrani ,,preSHjednik,, beskraJine (jer to je najobicnija zemlja u raspadu i marioneta najdonje vrste pa je i pisem sa podsmehom) da jasno kaze da zeli Jevro a pogotovo Atlantski put. Tacka bez povratka

Posle , opsta invazija i rat do kraja
Препоруке:
20
5
49 субота, 24 мај 2014 01:09
закључак
сугерише да ће и ово актуелно руско искушење бити окончано на исти, или сличан начин као и већина претходних током њихове славне прошлости. Дакле, мукотрпном, скупом, тешком, „ирационалном“, али славном – победом. То је оно што, рекао бих, помало леди осмех на лицу и квари срећу чак и онима којима се чини да су у Украјини руског медведа уболи у меки трбух.

Само једно велико БРАВО!
Препоруке:
12
4
50 субота, 24 мај 2014 01:30
Турас
Опција бр.2 коју помиње Вукадиновић као најреалнију . Коју , по до сада приказаном спроводи Путин .Ту се крије опасност .Путин верује у подршку западних (појединих)земаља нпр. Немачка ,која показује попустљив став за Украјинско решење .Опасност је што у неком касније пресудном тренутку Немачка ће обавезно да "окрене ћурак".Ми Словени , зато сваки иоле мали успех крваво плаћамо .Надам се да Путин има довољно мудрости да такав сценарио Украјинске кризе избегне . Иако Путинов тим не делује увек консолидовано - што се Србије тиче - верујем да ће се у важном тренутку решававати повољно - Путиновски .
Препоруке:
10
3
51 субота, 24 мај 2014 01:34
miki
Jedan zaista posten i pametan komentar Djordja Vukadinovica. Slozio bih se u svakoj njegovoj rijeci.
Samo da dodam par rijeci. Rusi kao i srbi su vrlo inertni narodi, podnose patnju dugo i imaju tendenciju da kasno reaguju. Slazem se da su rusi kasno reagovali u Ukrainskoj krizi kao i u mnogim historijskim dogadjajima, ali kada se pokrenu ta energija pobjedjuje. Molimo se bogu da tako bude i ovaj put.
Препоруке:
18
5
52 субота, 24 мај 2014 02:25
Принцип
Немачки војник на спавању у Москви је незамислив али руски војник у кади неког берлинског хотела није тако тешко замислив.Начин решења украјинске кризе зависи од способности Берлина да реално сагледа претходну мисао.
Препоруке:
23
3
53 субота, 24 мај 2014 03:40
srb a ne srp
Ovo je rat na visem nivou od svih prijasnjih.Ovo je rat za Energije,ne nafte ili plina.Rusi kasljucaju ozbiljno.Ameri imaju ekipu na drzavnom nivou puno jacu i organizovaniju nego bacuske ,koji su pojedinacno mocniji.Braca su veoma tanka sa planovima a,b,c i cl.Ameri su zlato sklonili na siurno iz Ukrajine,tako da je zadnja sansa bila potpis sa kinom za balans energija,o lovi kasnije.Smatram da Ruska dusa ne moze dobro da se nosi sa Mamonom,trebaju usa kreatori biti uposleni.Po mom misljenju skoro da su izgubili,jos ima sanse ,ali bojim se da ce platiti sa previse krvi.Resenje je uzmi ili ostavi ,otprilike.
Препоруке:
5
16
54 субота, 24 мај 2014 04:10
Татијана
...и тужно и смешно на какве се све начине покушавало са кидањем веза између Срба и Руса.Не могу са сигурношћу да се сетим где сам ових дана прочитала реченицу у којој се каже, како су житељи Обреновца били одушевљени спретношћу руских спасиоца. Па, добро, да ли смо стигли дотле да нам је дозвољен и омогућен непосредни контакт са Русима само ако смо до грла у води?! Мене је тако дотакла та реченица, да су ми кренуле сузе. Још је било речи и о томе да су они дошли не зато што су то хтели, него им је била обавеза када су већ правили некакав центар у Нишу. Наравно, ту се увек у таквим казивањима изоставља чињеница да им није никава обавеза ни била да ишта овде праве. Аха, а зашто су уопште то нешто и направили, имали су, наравно, неку своју корист и све у том смислу и тако у бескрај једно на друго. Коме то треба да се објашњава, тај у самом старту не уме да разуме. Није "одавле".Ускоро свањива.
Препоруке:
21
4
55 субота, 24 мај 2014 04:24
Татијана
1.
@asijat
"zhaijian zao an"
Немам појма шта ово значи, мада се надам да није ништа безобразно.
Srbija gubi 21
srbi treba svi mandarin i english Добро, а зашто Ви онда "треба српски"? У освајачке сврхе?
Није мени толико битно јесте ли Ви заиста азијат или нисте, али уз дужно поштовање према народу друге боје коже, хтела бих да питам нешто - знате ли ком се народу обраћате са "nezna i nezna"?
Прво, честитам на успешном договору са Русима. Друго, Руси су видите, наш братски народ, због кога смо ми Срби трпели овде на Балкану батине од Запада, и то вековима. Ви сте њихови суседи, али им нисте браћа. Мислим директно на крвну везу, ако је нешто ново откривено, јавите нам да знамо да имамо и у вама (свима) далеког рођака. Познато је да има ваших гена и на овом тлу, али то су појединачни случајеви. Такво место, било је свакаквих војски.
Али, кренули Сте да солите памет народу Николе Тесле и Милутина Миланковића.
Без намере да ово има чак и најмањи призвук надмености -
наставак
Препоруке:
10
4
56 субота, 24 мај 2014 04:27
Татијана
-први је сконтао како ради космос, а други је објаснио шта се планети Земљи у том Космосу догађало када су у питању климатске промене. Овде читајте између редова,знам да умете, или погледајте неке слике.Боље је једном видети, него сто пута прочитати. Али,сигурно да знате и за ово.То што ми нисмо у могућности, тренутно, да испољимо веће ангажовање у том Вашем TGV-у, није ништа страшно, и можда је у неку руку и боље, јер, не зна се шта све може пасти у погрешне руке. То је схватио наш Н.Т.Његова намера је била да свако живи боље на било ком месту на Планети, а не да сви живе на једном месту.
С времена на време, ово човечанство ипак нађе свој спас у новим нараштајима неког народа, независно од квантитета. Није то зато што неко напише план и програм одрживости зелених замисли, већ зато што је то закон одржања врсте, а сви припадамо једној истој.
Не бих даље да одузимам опште време и користим простор. Због TGV-а, наравно.
И само ако је нешто учтиво - zhaijian zao an!
Препоруке:
8
5
57 субота, 24 мај 2014 04:43
Ludi Milojko
Kada u rusiji prosecna plata predje 1000 evra, kada se njena industrija razvije a ona pocne da prima radnike istocne evrope u meri kao danas nemacka. Pocece ljudi da se okrecu ka njoj.
Mislim da gospodin vukadinovic gresi kada insistira na "mekoj moci" rusije. Meka moc bez realnog pokrica barem jednim delom ima tendenciju da postane komična. Neko u cijoj zemlji je prosecna plata manja nego u sloveniji jednostavno nema dovolljno manevarskih mogucnosti. Zato rusiji ekonomija mora biti na prvom mestu. Mi na zalost zivimo u takvom svetu u kome brat ubija brata kada je novac u pitanju a cudimo se kada do toga dodje izmedju dva "bratska naroda".
Препоруке:
14
7
58 субота, 24 мај 2014 04:58
Ludi Milojko
Moje misljenje je da rusija po pitanju ukrajine ne moze nista da uradi u skorije vreme. Mislim da su tacke 1, 2 i 3 gospodina vukadinovica sve do jedne tesko izvodljive (nemoguce!?!?). Meni kao najpoznatijem politickom analiticaru u mojoj ulici se cini da rusija insistira samo na jednoj stvari kada je ukrajina u pitanju a to je da ukrajina nikako ne sme uci u NATO pakt a samoproglasene republike su neka vrsta garanta.

Da ponovim jos jednom..zemlja koja ima manju prosecnu platu od slovenije sasvim sigurno ne moze u ocima vecine obicnog naroda da bude garant i sinonim za pristojan zivot. Pa zar iko od vas misli da bi ukrajincima (pa i onim zapadnim) palo na pamet da se okrecu americi i eu da rusija ima standard kao jedna nemacka ili japan ?!?! Ma covece oni bi se izjasnjavali i kao rusi samo da dobiju papire i mogu da rade tamo a rusi bi postavljali uslove za ulazak u carinsku uniju kao nama evropa danas.

Zato rusi pamet u glavu i razvijajte ekonomiju...a za sada to dobro rade
Препоруке:
20
6
59 субота, 24 мај 2014 04:59
ВДВ
Овај уговор са Кином значи опцију 4, узми шта сад можеш од фашиста који су ти јасно показали да се спремају за Барбаросу 2, јер за 5 година ћеш моћи ладно да ти да удариш санкције Западу у енергентима.

А онда за 5 година руске ВДВ јединице има да ослободе од фашиста целу Украјну за 48 сати као у Грузији.
Препоруке:
21
3
60 субота, 24 мај 2014 08:23
Doni
Djordje je napravio dobru analizu... Pro-ruski dvojnik Gay-a arka pravog je i ovoga puta u pravu.Kada Kralj kaza:Bez kontrolisanja Kijeva sve drugo je poraz!Bio je apsolutno u pravu.Ja sam pre vise oko tri meseca na stranicama ovog sajta napisao:Rusija ce morati vojno da intervenise u Ukrajini u cilju sprovodjenja demokratije isto onako kako to SAD radi po celom svetu uz sav rizik koji ta intervencija nosi.Kada ovo kazem ne mislim da anektira delove sa Ruskom vecinom a da Kijev prepusti NATO-u vec da u Kijevu pohapsi puciste,ima legitimnog predsednika i da Kijev nastavi dalje od potpisanog sporazuma sa trojkom iz EU a da ruske vojne snage nadgledaju sprovodjenje svega toga i buducih dogovora posle izbora isto onako kao sto to rade SAD na Kosovu i drugim delovima sveta.
Препоруке:
8
2
61 субота, 24 мај 2014 08:23
синиша бр.1.
Изгледа да је питање ЧИЈА ЈЕ УКРАЈИНА И ЧИЈА ЋЕ БИТИ, осим што је централна тема мсветсих медија и политичко интелектуалне елите ипак бесмислено.

Прво шта је Украјина? Држава, територија, геополитички ентит4т, мнечија домовина, нечији интерес, културни и историјски простор. Могли би набрајати до зоре и ништа не би рекли.

И Украјина, као и Србија или Велика Британија, као Русија, САД или Египат има своје банке, а банке имају власнике. Има и своје фабрике и њиве, а и њиве имају своје власнике, има своју историју, а и историја макколико диверзификована била некоме или боље речено некима припада. Култура, традиција, територија, народ.

Можда је боље било да се упитамо ко контролише путеве, ваздушни простор, море и реке, руднике, градове и села. Кад се одговори на сва та питања онда ће се добити и одговор на питање чија је Украјина и чија ће бити. Одговор ће бити једног дана, а за сада се заиста не зна.

Али то нису главна питања у Украјини. Главна питања су људи. Чији су они?
Препоруке:
10
4
62 субота, 24 мај 2014 08:32
синиша бр.2.
А људи у Украјини су дубоко подељени. То је оно што Викторија Нуланд није предвидела у својим ипак механичким плановима који су ишли као подмазани док људи нису рекли своје мишљење.

Дубоке су поделе у Украјини, и верске и регионалне и историјско политичке. Јако дубоке и непомирљиве. као Срби и Хрвати у Задру, као Срби и Бошњаци у Сарајеву. Непомирљиво је то. Неспојиво, за наредних сто година.

Ко ће и где однети превагу?

Једна је истина, већина руских жртава у другом светском рату је била у Источној и Јужној Украјини. Као Срби у херцеговини и Лици. Сваки трећи или четврти је преживео. И Немци, као агресори нису били глаавни уништитељи него Галицијани. То се није и неће се заборавити, и са тим треба рачунати. Бројчана премоћ галицијана почива на геноциду који су они починили у Другом светском рату. Као у Лици, лако је било елиминисати малу групу преосталих Срба тамо 1995 године.

Подела нема алтернативу. Остало је ствар времена и технике, новца, климе, памети, и околности.
Препоруке:
26
3
63 субота, 24 мај 2014 08:35
Драган
Шта хоћу да кажем? Само то да када „мека моћ“ одради добро посао онда дивизије, жртве, патња и погибељи можда нису ни потребни. С тим да ће Руси и Срби, као и обично, ту мудрост научити на тежи начин – и на сопственој кожи.


Историја је показала да је запад увек био агресиван и проактиван, да је он диктирао услове борбе и правила - у почетку! Мађутим касније, то би им се редовно обило о главу. Психологија истока и запада, нарочито Руса и Германа или Бритонса је посве различита. Мислим да запад понајвише брине управо то што не могу да предвиде следећи потез Русије. Руси за њих нису "предвидиви", и због тога се поједоше ки-месец. Та (за запад) мушичавост руског ума, која ствара код њих неспособност да се предвиди следећи потез Русије и уклопи у неки математички, физички прорачун, неки логички алгоритам, излуђује запад јер им одсеца један од важних инструмената у покушају да Русију подреде својој (иначе изопаченој и перверзној) вољи.
Препоруке:
19
4
64 субота, 24 мај 2014 08:42
Doni,nastavak
Ako sada za tako nesto Rusija nema snage vojno i ne bude u stanju politicki da obezbedi svoj ostanak u Ukrajini uz dogovor sa Nemackom i Francuskom svakako kroz UN onda ce rata velikog svakako biti i zato je mozda bolje sada nego kada NATO osvoji Ukrajinu bez delova sa Ruskom vecinom.Ako joj sada to ne podje za rukom kada su joj direktno ugrozeni interesi sigurno kasnije Ruske vojne snage nece dobiti mandat za neki drugi deo sveta Ili si Velika sila ili si samo jedna vise drzava u svetu.Ozbiljan ispit,ako Nato udje u Ukrajinu nema popravnog jer SAD preko UN nece nikad dati popravni rok.Sad je sansa ako ima snage i pameti.Nadam se da su Rusi odavno ovoga svesni.A bozja pomoc se podrazumeva jer je poznato da ON pomaze hrabrima.Asijat je svima odrzao lekciju iz politicke geostrategije kopiram:
Препоруке:
5
2
65 субота, 24 мај 2014 08:53
Doni,nastavak
петак, 23 мај 2014 23:20
asijat
Poceo je veliki rat

Ruska prica je i ostala da to sve izbegava a da zrtvuje svoje male sunarodnike
u ukrajini je 20 miliona nato+eu+kiew i 20 milliona russia i asija , ali asija ?????

Srbija gubi 21 vek jer nerazume 21 vek
21 vek je asija ????
tamo se asija obezbedi sa ruskim oil i gas i to vredi 400 milijardi a onda pravi planove za under-ocean TGV vacum sa amerikom ...

srbi treba svi mandarin i english i ako im treba gas russki ,
inace ovako ce da ko prezivi ceka dalje tragedije
van ekonomije i sveta !
i ceka raspad eu
jer ako katalanci i skoti osvoje izbore u eu laske se da postanu nezavisni u Eu i opet srbija to sve gleda i nerazume
zasto kako sta radi pa nezna nezna i nezna
zhaijian zao an bravo bravo i bravo
Препоручи коментар:
9
1
Препоруке:
5
2
66 субота, 24 мај 2014 09:14
Marko Gay
Prvi Marko Gay gore i ja smo ista osoba.

Drugom Marku Gay, iako je trol, nije bilo potrebno odgovarati, jer nije rekao nista netacno.

Medutim treci Marko Gay pokusava -- po ko zna koji put -- da vam poturi istu dezinformaciju, sto je i cilj njegovog trolovanja.

Dezinformacija se sastoji u tome da vam se pokusava sugerisati da postoji neki tajni i podmukli dogovor izmedju Zapada i Rusije i da se Putin iza vasih ledja sa Zapadom dogovara.

Trik je u tome da se Putinovi propusti iskoriste da se poseje mnogo veca sumnja u njega: ne samo u njegovu sposobnost, nego i u njegove namere.

Sto je naravno netacno: Putin je iskreni ruski patriota, a ne izdajnik.
Препоруке:
13
4
67 субота, 24 мај 2014 10:08
Anta
Ма ствар је проста... све док грађани Бремена, Бристола, Брисела или Бордоа не буду на звук сирене кретали у склоништа, запад ће безбрижно наставити са својим играма преврата, грађанских ратова и инсталирањем марионетских режима... и у тој игри пре или касније стиже до Москве..
Препоруке:
23
3
68 субота, 24 мај 2014 10:31
AНАЛИТИЧАР
Веома детаљна и занимљива и квалитетна анализа уваженог Ђорђа Вукадиновића гдје је дао правце према којима ситуација иде уз напомену да је Запад у шаховској игри за Украјину вукао бијеле фигуре - иницирао Кијевски Мајдан и уложио велики новац .

Сада бих покушао да изнесем своју визију . Русија је ушла у отворени рат са Англосаксонско масонском линијом Запада Лондон + Америка . У Сирији их је тешко поразила уз напомену да су вахабисти пјешадија Израела , Турске и Америке а да су недавно у Алепу на северу и на Југу на Кунеитри , Голану и Нави погинули бројни израелски командоси као вође вахабијских јединица на терену . Зашто правим дигресију са израелом и његовом улогом у Сирији . Управо да би објаснио изванредан рад Руса у Украјини који не можемо сагледати ако не знамо да 90 одсто ствари које обичан грађанин не зна управо одређује карактер дешавања . Русија се бори воно не против Десног Сектора и НациГарде на терену него против командоса НАТО-а Блеквотера , и иних
Препоруке:
26
4
69 субота, 24 мај 2014 10:32
Doni
Tri su Marka a jedan je Gay jer recenicni sklop je svoj trojici isti.Gay je sebi nasao dobru zabavu.
Препоруке:
12
2
70 субота, 24 мај 2014 10:40
АНАЛИТИЧАР
НАСТАВАК 2 .
Дакле нама обичним смртницима треба да буде јасно да огроман број информација које суштински одређују руски рат са масонеријом нећемо никада сазнати . План Русије - рецимо за Сирију је био - војна обавештајна сарадња са Ираном и Хезболахом , са Кином спречити увођење зоне забране летења у Сирији и пребити америчке слуге на терену , управо се то дешава на терену . На буквално свим фронтовима НАТО+вахабизам доживљава тежак пораз
Украјина - узели су Крим а знају да је Нацистичка опција - тренутно у Кијеву - регуларна украјинска армија први сегмент а Десни Сектор и НациГарда други и трећи . Руска тактика - што већи број украјинаца окренути на руску страну , до сада су веома успјели , многе елитне украјинске јединице прешле на страну Москве . Зато је Десни Сектор побио прије два или три дана украјинске војнике . Русе предводи веома искусни вук Стрелков добровољац у Војсци Реп. Српске . Дар мар је направио нацистима . Москва шути - мудро а војно слама Кијев на терену
Препоруке:
23
3
71 субота, 24 мај 2014 10:50
АНАЛИТИЧАР
НАСТАВАК 3
Шта би НАТО ПАКТ са мозгом у Лондону и песницом у Америци хтио . Да руска армија масовно уђе у Украјину , наравно да би добила рат али жртве огромне а народ Украјине би постао шта ? За сва времена покатоличен , поунијаћен , нова Пољска , нова НДХ . Путин зна шта НАТО хоће , шта Руси раде , јавно зликовце са Запада зову партнерима а на терену најмање 65 америчких специјалаца убијено , тешки губици Пољака , Данци заробљени , побише их Руси снајперима , засједама упадају у штабове Нациста . А јавно - Русија НИЈЕ У РАТУ . Мало по мало украјински војници прелазиће на руску страну . А сада кључно - Запад НЕМА ПАРА И НЕЋЕ ДАТИ ПАРЕ ХУНТИ . Ко ће хунти дати гас - ко има гас Русија . Споразум са Кином је задњи доказ да Путин иде до краја у рат са НАТО-ом . Кина је замјена за ЕУ . Сада је ЕУ извисила а швабе виде да их амерички зликовци гурају на руску цијев . Путинове маказе , војни тријумфи на терену комбиновано са неимањем пара у Кијеву . Покушао сам да дам своје виђење : )
Препоруке:
29
4
72 субота, 24 мај 2014 11:01
Алекса
Мислим да је само кориштење појма "победа" погрешно. Победити је једно, а остварити политички, национални циљ, одбранити се нешто друго.
Да би се говорило о победи, морало би се прерадити однос према убијеним и на различите начине "оштећеним". СССР је победио Немачку 1945. године. А цена? Увећава ту победу?
Историја односа Русије и Запада је унеколико слична "садо-мазо" релацији. Смер културног утицаја који обликује више слојеве у руским државама је непрестано ишао и иде са запада. Пробе политичког надирања се циклички понављају, са сваким новим стањем на Западу он се прелива ка Русији и мање или више бива искривљен и прилагођен условима Русије.
Петар Велики је на тај притисак одговорио "отварањем прозора на Европу"... Русија је та која се европеизирала... Русију се увек притишће аргументом више културе Запада.
Поједностављено - Русија ће победити тек онда, кад она сама почне да привлачи све своје људе... и осим тога Европу... Дугин погађа у сам центар кад пише о "шестој колони".
Препоруке:
16
3
73 субота, 24 мај 2014 11:47
Stanić Milan
Konačno je pred nama jedna dosta realna analiza stanja i odnosa na " istočnom frontu".Očito da je rekacija SAD i EU bila snažna da zaustavi Rusiju na "pola puta" da finalizuje početni uspeh vezano za pripajanje Krima.Ako Rusija prizna predsedničke izbore u Ukrajini naći će se u vrlo delikatnoj situaciji, pošto će time ukrajinska vlast koja je pod dirigentskom palicom NATO snaga dobiti legitimitet da se s najgrubljom vojničkom silom razračuna sa istočnim regionima.Naravno, sve ovo napisano su samo spekulacije jer osim šturih informacija sa MAS medija ne raspolažemo sa dovoljno ulaznih podataka kakve su stvarne namere jednih i drugi.U svakom slučaju mislim da je g. Putin pogrešio stajući na"pola puta",jer u koliko dođe do pacifikacije istočnih regiona ponovo će doći na red i pitanje Krima,Abhazije i Osetije.PO ko zna koji put se pokazalo da je vanjska politika SAD politika rata koga one kontinuirano vode na planeti, od formalnog završetka II.sv. rata.
Препоруке:
9
6
74 субота, 24 мај 2014 12:45
Татијана
@Doni,nastavak
"...a onda pravi planove za under-ocean TGV vacum sa amerikom ..."
Јесте ли Ви разумели овај део?
Ја нисам. Не знам за овај подводни ТГВ вакуум, али знам за Нови Зелени Дил - The New Green Deal. У ком делу зелени нови има утицаја на "политичку геостратегију"? Питам Вас, јер не могу да видим спону.
Ако Америчка администрација има намеру да спашава планету, онда треба одмах да изађе из НАТО-а. Ионако знамо да је војска приватна, а не њихова. Шта раде у Украјини? Спроводе политику Зелених душебрижника или планове енормно богатих капиталиста у сталном походу на руске ресурсе? Треба се обрачунати са капиталистима, и ето бољитка.
Можда би и Вама било мило да Руси покажу у неким моментима извесну сличност са Западом, али до тога сигурно неће доћи због постојећих цивилизацијских разлика.
Углавном, Руси се уздржавају од давања савета тамо где је неопходно дејствовати на други начин.
Поздрав!
Препоруке:
6
3
75 субота, 24 мај 2014 13:14
Г.С.
Велики новац биће уложен у Кину ради поузданог праћења и санирања климатских промена,изјавио је Ротшилд у једном интервјуу.Кина води мудру политику,сарађује са Русијом и не прави своје планове у зависности од тога да ли ће се ЕУ распасти или неће.Србија треба да се снађе,поручују азијат и дони,како ја разумем.
Препоруке:
6
3
76 субота, 24 мај 2014 13:44
Депрограмер @ Татијана
The New Green Deal је тек један из арсенала зеленог фашизма. Циљ је да се сваки човек лиши енергије, све под плаштом глобалног загејавања и псеудонаучне хистерије у вези са CO2. Знате то је као онај недавни догађај када је обама слетео у Африку, изашао из климатизованог авиона, и рекао африканцима да им нису потребни клима уређаји, да тако уништавају мајчицу Земљу. Или када Ал Гор, самопрозвани експерт, каже како морате да гасите светла по кући, док сам у свом дворцу од куће, има укључено расветно тело на сваком метру. Што се тиче TGV, мислим да се ради о амбициозном кинеском пројекту подводног воза који би повезивао САД са Пекингом.
Препоруке:
9
2
77 субота, 24 мај 2014 17:26
геолог
свако ради само оно што може а не оно што жели
Препоруке:
8
2
78 субота, 24 мај 2014 18:30
Doni @Tatijana,@G.S.
Ne zelim da ovde nesto pametujem jer i ne mislim da sam mnogo pametan,sto napisao danas Ludi Milojko koji je najbolji komentator u svojoj ulici,ja za sebe mislim da nisam najbolji ni na svom spratu jer nisam uopste u ovoj sferi (mislim na drustvene i vojne nauke).Sto se tice TGV-a radi se o ovome sto je napisao Deprograme samo bih napomenuo da se radi o izumu ruskih naucnika i da su brzine izuzetno velike.Za The New Green Deal danas sam cuo prvi put.Ovo za Rotsilda sto je izjavio,napisano u komentaru G.S. isto tako prvi put cujem.Sto se tice Kine i njene politike ja ne vidim zasto bi ona svoje planove pravila u zavisnosti od toga da li ce se EU raspasti ili nece ona se ni fizicki ni politicki ne nalazi u EU.Za razliku od Kine mi odnosno drzava Srbija se fizicki nalazi u Evropi a politicki je kandidat za EU (treba praviti razliku izmedju Evrope i EU).Evropa su fizicki i politicki zemlje Evrope prevashodno Nemacka i Francuska a EU je administracija u Briselu pod kontrolom Vasingtona
Препоруке:
5
2
79 субота, 24 мај 2014 18:50
Doni,nastavak
preko NATO-a koji je u istom gradu.Sto se tice naseg snalazenja kada sve ovo prethodno uzmete u obzir i kada znate da su krizu u Ukrajini izazvali Englezi i Amerikanci preko EU administracije u Briselu samo ce Vam se kazati kako i sa kim treba da pokusamo da se snadjemo.Zasad Rusija pametno postupa i pokusava da pridobije Evropu sto ni u kom slucaju ne kvari nase "snalazenje".Ako bude moralo doci do otvorenog sukoba izmedju Evrope i Rusije zna se na kojoj strani je Srbija i jos neke zemlje Balkana a zna se na kojoj strani je Albanija.Zar iko normalan u svetu veruje da ce crnogorci poslusati svoju vladu u Podgorici i ratovati protiv Rusa.Ja ne verujem a Vi?
Препоруке:
5
4
80 субота, 24 мај 2014 19:36
Татијана
Депрограмер
Doni
Хвала на одговорима.
Поздрав!
Препоруке:
5
0
81 субота, 24 мај 2014 21:48
from_HR
Dosta dobra analiza, međutim ja se nebih složio da Rusi u ovome loše stoje.Mislim da igraju vrlo pametno i lukavo, oni su se riješili izdržavanja UKR što su dosad radili i što ih je puno koštalo. Krim su uzeli a on je nabitnija točka u UKR. Federalizacijom praktički riješavaju sve probleme i guraju EU pola bankrotirane UKR na teret, ne podržavaju separatiste javno, što ostavlja prostor za daljnje jačanje ruskog sentimenta čak i na zapadu UKR ( u budućnosti ) A kad Ukrajinci vide šta im to EU nudi, evo njih na koljenima nazad...
Препоруке:
18
4
82 субота, 24 мај 2014 23:11
Petar
Rusija ima sve adute u ovoj igri. Ukrajina je vrlo blizu totalnog ekonomskog kolapsa. Zapad im novce nece dati, naprotiv, ucinice situaciju jos gorom ("reforme" IMF-a). Zapadni pajaci u Kijevu ce se medusobno boriti za vlast a izgubice i ono malo naroda sto ih sad podrzava kad ljudi jos vise osiromase.

Treba isto imati u vidu da je Ukrajina samo jedan mali dio globalnog sukoba na planetarnom nivou. Americki dug raste svaki dan za 2 milijarde dolara...Dolar uskoro gubi status svjetske rezervne valute. (Taj status je glavni izvor zapadne moci).EU je u sve dubljoj krizi. Prosjecni standard i kvalitet zivota je sve gori. (Sve manje privlacan drugima)...

Rusija, Kina, India, Iran, BRICS sve vise saraduju. Rusija i Kina ce graditi novi veliki kanal u Nikaragvi koji ce biti konkurencija Panamskom. Uz kanal je predvidena i Ruska pomorska baza...

Ukratko, zapadna nadmoc slabi, buducnost je u multi polarnom svijetu.
Препоруке:
10
6
83 субота, 24 мај 2014 23:41
Рђосав
Поука: мека моћ - заблуда интелектуалаца "меке струке" (soft sciences.)
Препоруке:
6
5
84 недеља, 25 мај 2014 00:02
Посматрач
Ђорђе је стандардно добар а добри су и коментари на задату тему. Ипак треба додати да је наше посматрање догађаја у Украјини из жабље перспективе а Русије из позиције роде. Ту је наш фундаментални неспоразум око анализе ситуације у Украјини и редоследа потеза. Русија једном за свагда жели да ствари постави на своје место и да трајно обезбеди стабилност својих граница и зоне утицаја. Због тога је Русија опрезна и понекад противуречна али тако је увек када се поставе високи циљеви и када је улог велик. Путина углавном погрешно тумаче а на Западу га стандардно потцене што му савршено одговара. У суштини потези Русије у Украјини су веома суптилни и добро промишљена пројекција меке моћи. На првом месту не изазива додатни анимозитет код украјинаца а ни код народа широм света. Истовремено је примена тврде силе одмерена да не ремети пројекцију меке силе.
Препоруке:
13
5
85 недеља, 25 мај 2014 00:11
Посматрач
Што се тиче Србије пројекција утицаја Русије је опрезна да не би својим деловањем у Србији прерано упалила црвене лампице код супарника (и тиме угрозила своје важније потезе) мада све мање има потребе за тим. Вероватно после кључних потеза око Украјине који ће бити најкасније до краја лета (искрено мислим и пре почетка лета) имаћемо потпуно отворене карте и неће бити потребе за суптилношћу. А базна инфраструктура је већ постављена (стратегија за Балкан). Велики су изазови пред свима.
Препоруке:
11
5
86 недеља, 25 мај 2014 00:20
IIpocbeтap
Ima ovde strava pametnih komentara....ali cudi me da nikome od tih pametnih nije palo na um ZIMA,tradicionalni saveznik Rusa/je u borbi s zlotvorima koji ih napadaju.U-krajina za mene je Rusija a U-krajinci malkice zalutali/otudjeni Rusi.

Ehhhh kada dodje prohladni Oktobar pa hladni Novembar pa ledeni Decembar ....dalje necemo...pametni nek' skontaju.

Sto se tice Amerike ona polako ide u 100 lepih PM...
Evo samo 1 lep ocit i znakovit primer da citate i odgledate kako izgleda danas bivsi grad slave,love i nezamislivog sjaja...grad ex centar auto-industrije kada je USA proizvodila preko 3 meleona auta a sada
ovako izgleda,pogledajte:


http://tacno.net/najcitanije/detroit-grad-avet-kojim-su-zavladali-psi-i-bande/
Препоруке:
8
4
87 недеља, 25 мај 2014 09:47
AНАЛИТИЧАР
@ POSMATRAC

Сјајна анализа о руској тактици . Срби који воле Русе а велика већина нас воли очекују од Русије да дјелује армијом , Запад нас Србе убија , мрцвари , понижава преко наше издајничке " елите " већ 25 година . У сваком српском патриоти чучи жеља да Русија војно пребије НАТО . Али ми заборављамо да је од руске армије једино јача руска дипломатија која је број један на планети . Поздрав Вама . Дали сте сјајну анализу на један фин начин : )
Препоруке:
10
5
88 недеља, 25 мај 2014 11:51
čitalac
Dobro promišljeno.
Ako ćemo baš gledati strogo geopolitički, Rusija bi trebala dobiti veći dio Ukrajine da može reći - dobro smo napravili. Ali zašto bi Rusija gomilila još zemalja? Kako reče jednom jedan poznati Rus, zemlja je rusko prokletstvo. Ovaj članak je dobar ali potpuno zaboravlja nešto još važnije: ekonomski razvoj Rusije. Rusija u stvari još nezna kako bi se razvijala, nemaju jasne ekonomske strategije. Parametri razvoja u poređenju sa razvijemnim zapadnim zemljama su još uvijek vrlo slabi. I sam Putin je više puta govorio o tome. Rade na tome ali ide odviše sporo. Zato bi možda bilo bolje da Rusija kontrolira najnužniji dio Ukrajine i posveti se razvoju: tako bi pridobila i ostali dio. Ne zaboravimo da je najači adut zapada upravo razvijenost.
Ali pošto geopolitika vidi samo realne opipljive stvari s time je još ništa nije rečeno. Putin smatra Rusiju kao društvo koje temelji na kršćanskim vrijenostima. Neka se drže onda toga, ali zaista. To će im dati pravu snagu.
Препоруке:
9
3
89 недеља, 25 мај 2014 21:20
Бојан, Приштина
Bojane
Gde na internetu mozemo naci taj tekst Aleksandra Gelyevicha ?
Njega treba pratiti jer je on realni ideolog politike VVP.


Само укуцајте назив текста у претраживач и избациће вам текст који је пренело неколико нажих сајтова.

Истина Дугина сматрају за идеолога Путинизма, и кажу да оно што Дугин најављује Путин накнадно реализује. Искрено и са настрпљењем се надам да ће тако бити и у овом случају.
Препоруке:
9
3
90 недеља, 25 мај 2014 23:36
Doni
Pa,dobro Bojane iz Koricana koji je naziv teksta da ukucam pa da pogledam.Unapred zahvalan
Препоруке:
6
2
91 понедељак, 26 мај 2014 11:02
Vuk@Doni
Imas ovde citav takst
http://fakti.org/rossiya/dugin-djavo-je-uvek-bio-jak-na-zapadu-bitka-za-ukrajinu-zato-je-sveti-rat
Препоруке:
3
2
92 понедељак, 26 мај 2014 14:25
Ares
Svaka cast na analizi!
Objektivno i kvalitetno kao i uvek.
Препоруке:
4
0
93 понедељак, 26 мај 2014 18:10
хм
Свака част на анализи. Али делим бојазан неких коментатаора, па донекле и Ђорђа, да ово са руским фактичким признавањем украјинских избора не мирише на добро.
Препоруке:
4
0
94 понедељак, 26 мај 2014 19:38
Боб
Опет је Ђорђе песимистичан. Превише!

Дакле, биће опција 4:

Све осим Галиције је наше, с тим да ће за Кијев и централни део можда требати мало времена. Крајњи запад изоловати са планом за "промену свести" кад крене веће европско тумбање - да се више нико не досети да постане унијат.
Препоруке:
4
5
95 понедељак, 26 мај 2014 19:45
Г.С.
Дони
Увек имам на уму да "ништа није онако како изгледа" а присутан је и осећај да Русија ради нешто ваљано на нетипичан начин.Отуда силне тешкоће да се проникне у сва догађања везана за Украјину.
Препоруке:
3
3
96 понедељак, 26 мај 2014 20:27
сељак беземљаш
Требало би испитати колико постсоцијалистички човек (и тамо и овде)разуме пароле и заставе којима млатара.
Требало би то испитати да би путинизам знао са чим се сусреће и код куће и у Украјини,и на нашим просторима и редом тако.(требало би али нема ко)

У фебруару месецу ПОЛИТИКА је на насловној страни објавила текст УКРАЈИНА ПРЕСЛИКАНА СРБИЈА ИЗ ДЕВЕДЕСЕТИХ.Стигле из Кијева две лепе и младе и образоване Украјинке, наше снајке па ПОЛИТИКА уз њихове фотографије објавила и њихове приче.

Каже Тања (или Ања)да јој је отац Рус а мајка Украјинка. АЛИ ОНИ, МЛАДИ, ГОВОРЕ УКРАЈИНСКИ.
Разлика између руског и украјинског каже Ања (или Тања) је ФОНЕТСКА. А она је студирала и дипломирала српски језик.Друга је дизајнер костима.
Обе у глас тврде да проблеме прави БЕРКУТ али ОНЕ (ОНИ)имају своје снаге. То је ДЕСНИ СЕКТОР ОНИ СУ ПРАВИ УКРАЈИНЦИ МЛАДИ ПОРОДИЧНИ ЉУДИ СНАЖНИ.....
(текст се може наћи на интернету па да ја непрепричавам)
наставак
Препоруке:
5
1
97 уторак, 27 мај 2014 00:52
nadmudrivanje
Rusi igraju veoma pametno u Ukrajini, zapad nema sta da ponudi 40 milionskoj zemlji osim bolnih rezova i reformi, dodatnog zaduzivanja i propadanja.Celokupna ukrajinska industrija posebno u istocnom delu je okrenuta Rusiji, ako se otkazu ugovori njihove proizvode na zapadu nema ko da kupi.
Препоруке:
4
1
98 уторак, 27 мај 2014 20:26
Geda gluperda
Nikako nije jasno kako je moguce pobediti nuklearnu drzavu...ako,naravno,ima 'petlju' da se u potpunosti brani. Jasno je da u veliki rat (mozda atomski), nije uci 'tek tako', ali sta je alternativa!!!??? Kriza,ekonomska,moralna,kriza modela,nedostatak resursa,
traje dugo... zemaljska kugla postaje mala.Borba za svako parce teritorije ce se nastaviti...i,jasno je cemu to vodi. Ovo nije nikakav pesimisticki, vec realisticki,opis stanja.
Rusija ima visekratno iskustvo sa nasrtajima na svoju teritoriju,...sto duze bude oklevala, bice skuplje. Iskustvo iz 1941(Staljin) je poucno.
Uzgred receno, nema oruzja koje je covek proizveo,a da ga nije i upotrebio. Tuzno,ali tacno.
Препоруке:
3
1
99 уторак, 27 мај 2014 21:13
Mile
Rusija ne može da pobijedi u ovom sukobu. Prosto zato što nema protivnika, tj on je nevidljiv. Zapad je to dobro zakuhao na 'meki' način tako da i Rus i nema protiv kog da ratuje sem protiv 'svojih'. Čim dalje bude išao na svog brata Ukrajinca sve više će da se udaljava od njega što je za Rusiju bolno gledajući historijski da su potekli iz Ukrajine. Lako je Ukrajinu odbraniti od zapadne invazije. Ali biće nemguće odbraniti je iznutra ako medju Ukrajincima nastane mržnja prema Rusiji. U tom slučaju Ukrajina je izgubljena a stvari idu u tom pravcu

Bojim se da identičan scenarij postoji za Rusiju, stovriti unutar-ruske sukobe i mržnju. Taj scenarij je sasvim realan jer je jedini protiv koga nema 'protivotrova'
Препоруке:
4
1
100 уторак, 27 мај 2014 21:26
Marko
najveći problem za Rusiju je što zapadni sistem demokracije još uvijek najbolje funkcioniše. Daleko od toga da je idealan, human itd ali za sada ne postoji efikasniji sistem. To potvrđuje i Rusija koja je i sama prihvatila liberalni grubi kapitalizam.

Znači Rusija se bori protiv društvenog sistema kojeg je i sama uvela. Nemoguća misija i izgubljena bitka.

Kada bi Rusija u praksi pokazala neki bolji, pravedniji, humaniji sistem našlo bi se dosta zemalja koje bi o tome videle šansu za bolji život. Ovako vide samo farsu i golu borbu dvaju velesila za premoć. Naravno da će prikloniti zapadu kao uspješnijem
Препоруке:
3
5
101 среда, 28 мај 2014 23:38
Рајко
Ако каниш побједити не смијеш изгубити.
Препоруке:
2
2
102 четвртак, 29 мај 2014 00:56
Боб
Ко жели да промаши мора гађати прецизно поред циља.
Препоруке:
3
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер