уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Oслободимо се неолибералних заблуда

Kоментари (89) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 25 април 2014 14:02
Депрограмер
Тако се шири и дефетизам у сопственом народу, јер смо тобоже неспособни да се сами старамо о себи.

Тај дефетизам се намеће малом човеку на свим плановима. Крајњи циљ на глобалном нивоу је тзв. "nanny state" http://en.wikipedia.org/wiki/Nanny_state . На речима се величају капитализам и либерализам, док се на делу на сваки могући начин онемогућава појединцу да буде ефикасан предузетник (без уплитања у корупцију). Ако питате било којег омладинца, припадника неке странке, зашто се определио за ту странку, као из топа ће вам рећи да је разлог обећање "повећање запошљавања". Дакле одавно је људима наметнута идеја да само некаква странка, држава, страна корпорација може да вам да посао. Нико се не пита зашто је у једном капиталистичком систему тако тешко започети поштен приватан посао. Дакле декларативан капитализам (резервисан само за велике корпорације), а у стварности перверзија социјализма где вам држава одређује како, шта и колико радите и колико зарађујете.
Препоруке:
54
4
2 петак, 25 април 2014 14:45
копоран
Уздај се усе и у своје кљусе.Рече ми мој деда давно. И би старина у праву. Кад год сам нешто радио сопственим снагама најбоље пролазио.
Препоруке:
44
1
3 петак, 25 април 2014 14:55
Агент
Немате ви појма професоре, другарица Дана и другови из цлдс-да знају много боље. Свако добро вама и проф. Зецу, Ковачевићу и осталим ретким примерима који се нису огрешили о науку, задржали су лично достојанство и говоре истину по цену да буду скрајнути како из јавности тако и из стручних кругова.
Препоруке:
48
1
4 петак, 25 април 2014 15:01
по обичају
Одличан текст професора Душанића.
Препоруке:
38
0
5 петак, 25 април 2014 15:06
Дринко Кончаревић
Свака држава може да успе ако је снаге споља потпомогнуте снагама унутар државе, не гуше. Код нас овај процес гушења увелико траје. Док траје, нема напред. Намаме вас да покренете мали, приватан бизнис а онда вас са свих страна "нападну" инспекције деру са казнама тако и толико да вам више не пада на памет, да се упутите у приватан бизнис. Шлаг на торту су изјаве политичара, како ето код нас нема снага за бизнис итд. При том заборављају напр. на младе образоване људе који су отишли у иностранство. Ко је остао? Бирократе и затуцани са убеђењем да тако треба. Наша најважнија привредна грана јесте мито и корупција. Овде се треба сетити писма једног бишег Хрвата који је отишао негде у Европу и исти бизнис почео испочетка. Ужива. Писмо је објављено, недавно, у готово целој српској штампи. Писмо није имало неког одјека међу званичницима. И даље се форсира страни капитал јер је тако боље. Зашто? Зато јер странац не мора да плаћа порез у Србији. Зашто? Јер су им то наши политичари омогућили.
Препоруке:
36
4
6 петак, 25 април 2014 15:09
Агент@Депрограмер
Дакле декларативан капитализам (резервисан само за велике корпорације), а у стварности перверзија социјализма где вам држава одређује како, шта и колико радите и колико зарађујете.
Ако дозволите надовезао би се на ову вашу мисао. Уништава се национална држава и то тако што се националне вредности исмевају и замењују неиким тобож универзалним. Национална држава и национално свесно друштво се растачу да би се направила гомила испразних мозгова са потрошачким менталитетом којом се лако управља. Националне државе се разбијају тако што се праве или мале патуљасте државе или се праве покрајине у већој држави које су више везане за неки административни центар типа брисел него за матичну државу. Ови патуљци државе и/или покрајине биће феуди корпорација које су успут на све начине ослобођени пореза а терет тих скупих феуда пада на потрошачко робље испраног мозга.
Препоруке:
44
1
7 петак, 25 април 2014 15:35
Dragan
Oслободимо се неолибералних заблуда


Vi koji ste im robovali - oslobodite se, mi koji nismo smo davno slobodni od tih zabluda, ali ne i od posledica neo-liberalne aždahe, uprvo zbog ovih koji su joj robovi.
Препоруке:
28
0
8 петак, 25 април 2014 16:11
Reddy
@Депрограмер

Koliko sam s razumeo vi se zalažete za profiltrirani kapitalizam e da bi već jednom otklonili zamku koja nam se iznova nameće poturanjem u "praksi" nekakvog socijalizma pod čime podrazumevate sveprisutnost države. Pa, dobro, da vidimo kako stvari stoje u jednoj od ključnih sfera. Na primer, u monetarno-finansijskoj oblasti. Zar mislite da je tu država suvišna!?!?!? Možda i jeste, ne sporim, samo pitam. Ali da vidimo šta bi se desilo ne nama nego velikim kapitalističkim ekonomijama ako bi ukinuli centralno bankarstvo i šta ono danas znači a tek šta je značilo da bi se ubrzao istorijski hod ovog sistema i njegovih nacionalno-državnih formi. Da li mislite da je to socijalizam /a mislite/? Ako tako mislite, opet je lako naći kontraargumentaciju i z takav stav. Mislim da ideologizirate i unusite smutnju u tvari koje su daleko kompleksnije od najobičnijeg privida kojim manipulišete.
Препоруке:
13
19
9 петак, 25 април 2014 16:12
Најмањи
Јавно мњење је у великом мери под контролом. Не може се променити политички концепт док се не додирне дно.
Најбржи пут до дна је пропаст економије. А ја сам у дилеми: да ли га прижељкујем?
Препоруке:
27
2
10 петак, 25 април 2014 16:46
Мирослав Анђелковић
Погледајте ово лепо друштванце у ЦЛДС-у.
Познато нам је докле су нас довели својим неолиберализмом.
Изненађен сам да се међу њима налази и Слободан Самарџић.
Амерички доларски грантови ипак врте свуда, где бургија неће!

http://www.clds.rs/newsite/onama.html

Сваки разуман човек који влада собом и својом свешћу је апсолвирао све ово о чему прича проф Душанић и без његове помоћи.
Али такви су у мањини, укључујући и моју маленкост.
Препоруке:
34
2
11 петак, 25 април 2014 16:48
Здравка
Надовезала бих се на текст цитирајући проф Ломпара из данашњег интервјуа "Kada stave pod kontrolu jednu zemlju, poput Srbije 2000. godine, oni joj nametnu takvu privatizaciju koja pospešuje sve oblike koruptivne destrukcije društva. Sve to posmatraju i podstiču. Kada je društvo raslojeno u svakom području, kada je njegov unutrašnji izgled približen ciljanoj kolonijalnoj organizaciji, onda se – sa presudnom podrškom okupacionih sila – pojavljuje vlast koja kaže kako se bori protiv korupcije, premda se ne bori – nota bene – i protiv onih naloga koji su pospešili koruptivnost celokupnog društva: privatizacije resursa. Tako se izdaja nacionalnih interesa i otpisivanje Kosova i Metohije medijski i propagandno prekrivaju borbom protiv korupcije. Kao da se ta borba načelno nije mogla voditi u ime socijalne ili nacionalne države.
Препоруке:
34
1
12 петак, 25 април 2014 16:49
Здравка 2 део
Nastaje društveni bastard, kao osobena mešavina – na starinski način kazano – levičarske ideologije i desničarskih proizvodnih odnosa, jer se neke levičarske ideološke teme (ljudska prava, ravnopravnost polova, ideološka jednoobraznost, politička podobnost, odnosno korektnost) potenciraju – zbog kompenzacije – u onoj meri u kojoj se zanemaruje ključna levičarska tema: kakva je struktura eksploatacije i kuda se odliva društveno bogatstvo? Ta tema je sklonjena sa medijskog i javnog vidokruga, jer je ideja eksploatacije postala suvišna. Što je više sekundarne levičarske ideologije na pozornici, što je poredak više cool, eksploatatorski društveni odnosi su sve više hot"
Препоруке:
33
0
13 петак, 25 април 2014 18:42
Jasna*@Miroslav Djordjevic
A sto ste iznenadjeni sto se medju njima nalazi Slobodan Samardzic?
Препоруке:
17
3
14 петак, 25 април 2014 18:44
Jasna*@Miroslav Andjelkovic
Pardon Miroslavu Andjelkovicu je upuceno moje pitanje.
Препоруке:
5
3
15 петак, 25 април 2014 18:45
ivan seljak
juče reče vučić da naši prvrednci treba da uče od švajcarskih privrednika ali se nije setio da kaže da inaša vlast treba da uči od švajcarske. sette se kako su, a i zašto, veoma brzo rešili problem naglog rasta franka u odnosu na evro i na taj način spasili kokurentnost svoje privrede.
Препоруке:
14
0
16 петак, 25 април 2014 18:59
фристајло
Господин Душанић прецизно и јасно сецира проблем и детектује мане.
Но- бојим се да се то причом неће решити; неолиберални концепт је криминална идеја, а такве се само силом уклањају.
Такви без пушке неће отићи.
Предвиђам два могућа сценарија- први, да ће бујати ултралевичарски покрети, који ће имати све више присталица, са растом броја сиромашних, и други- национал-социјалистички покрети, који ће ићи на увећавање уплива државе на економију и строгу контролу привредних кретања од стране националних елита (нордијски концепт, који је дао добре резултате 70-их и 80-их).
Први је болнији- други је тежи.
Препоруке:
19
0
17 петак, 25 април 2014 19:03
Miroslav Andjelković
@Jasna*
Zato što su nas Biljana Nikolić i g.din "misleći kukuruz" godinama ovde ubedjivli da su "Različak" i njegovi DSS-ovci nevidjene patriote! Samo smo mi, miloševićevci, slepi kod očiju, pa to ne vidimo!
PS: Uočite Vašu grešku u vezi mog prezimena.
Препоруке:
11
8
18 петак, 25 април 2014 19:19
Београђанин
Сада, када је све продато? после боја копљем у трње.
Препоруке:
13
1
19 петак, 25 април 2014 20:32
герман
"Пошто су менице покривене изведеним радовима, емитовани новац се аутоматски усмерава у инвестиције и стварање нових материјалних вредности, тако да не постоји опасност од инфлаторних потреса."

Извините, али како је ово могуће и у чему је цака ако јесте? Дакле: држава која нпр. 1. маја нема пара у буџету изда меницу (да има пара, не би морала да издаје меницу), то јест гаранцију да ће нешто платити рецимо 1. септембра милијарду динара за изведене радове. Онда нпр. путари изграде неке мостове у тој вредности и добију менице. Тог 1. септембра, ако држава прикупи паре да плати радове из пореза, све је у реду. Ако стварних пара у буџету нема, држава ће да их "наштампа" и створиће се инфлација. Или ће да се задужи и по том основу "креира" додатни новац и опет исто. Макар инвестиција и била исплатива, сигурно неће моћи да донесе потребне приходе у тако кратком року.
Препоруке:
4
8
20 петак, 25 април 2014 21:19
Депрограмер @ Reddy
Mislim da ideologizirate i unusite smutnju u tvari koje su daleko kompleksnije od najobičnijeg privida kojim manipulišete.

Нисте ме добро разумели, систем нам свима потура социјализам када треба да платимо порез, здравствено осигурање и гомилу других намета. Када треба да уживамо у благодетима свега тога, налетимо на знак забране на којем пише капитализам: плати па клати, ако хоћеш да се школујеш, лечиш, имаш кров над главом а о пензији немој ни да сањаш. И сад Ви мени реците ко се ту служи најобичнијим привидима и злоупотребљава идеологије. И није то комплексна ствар, ради се о најобичнијем мајмунисању великог дела човечанства. Што се тиче државе она се трпа у све, само не у оно што треба, а то је да обезбеди правни систем, да спроводи законе и поштује устав. Уместо тога држава је ту да нам каже колико смемо да трошимо, шта да читамо, да стежемо каиш, да смо мали, глупи и немоћни који ништа не могу без некаквих визионара, експерата и фигура очева.
Препоруке:
19
4
21 петак, 25 април 2014 21:19
Jasna*@Miroslav Andjelkovic
A da slazem se.
Uocila sam gresku i ispravila sam je.
Препоруке:
5
0
22 петак, 25 април 2014 21:27
Jasna*@Fristajlo
Naravno, u pravu si Fristajlo.Nakon sloma od 5.oktobra uspostavljene neoliberalne(desnicarske) ideologije,a taj slom ce se neminovno desiti,jasno je kao dan da ce ponovo doci do jacanja levicarskih pokreta koji su sada marginalizovani ,skrajnuti i prakticno ne postoje.
Препоруке:
11
1
23 петак, 25 април 2014 21:35
Miroslav Andjelković
@Ivan seljak
Ništa Švajcarci nisu samos
    talno odlučili niti uradili u vezi jakog franka,
    već su naterani od briselske birokratske megahidre da i oni počnu enormno da štampaju franak bez pokrića, kako bi se prikrila činjenica da je "car go", tj da je evro na izdisaju!
    Uostalom, šta će Vam bolji dokaz da ni oni nisu gazde u svojoj kući, od izjave Obame da će blokirati "Putinove milijarde" u nekoj od švajcarskih banaka?!
    Препоруке:
    17
    3
    24 петак, 25 април 2014 21:55
    Неолибералне заблуде
    Хоћемо ли живети као Кинези ? Не хвала, плате су катастрофа као и животни стандард, али и Кинези имају страховите инвестиције са Запада, има у овом излагању контрадикције!
    Препоруке:
    3
    13
    25 петак, 25 април 2014 22:12
    Miroslav Andjelković
    @german
    Šta mislite, zašto je Jevropa dugo nastojala da Orbana spreči da preuzme kontrolu nad svojom NB?
    Kad mu je to najzad pošlo za rukom, rešio je sve madjarske probleme i ratosiljao se MMF-a!
    Racionalno korišćenje primarne emisije u nacionalnom interesu daje na madjrskom primeru čudovišne rezultate!
    Zbog jeresi koju ću sada izreći pašću u nemilost neoliberalnih talibana kao i druga Reddy-ja:
    Naštampaš, investiraš u infrastrukturu ili proizvodnju, a potom izrežeš u rezance ono što si naštampao! Nema inflacije, a investicija počinje da stvara novu vrednost, pod uslovom da se ne radi o skijalištima na planini bez snega poput Dinkićevih!
    Препоруке:
    25
    4
    26 петак, 25 април 2014 22:45
    Teoreticar zavere i blagi paranoik
    Za hrvate je vec kasno, jer sve sto oni misle da je hrvatsko sada je 1/1 u vlasnistvu stranaca, pa se "zabavljaju" domoljubljem i "herojeskom" povijescu.

    Za srbe ima teorijske nade, sa velikim koeficijentom izvesne propasti na kladionicama. Za to je potreban radikalan zaokret (postenje) i stavljanje moratorijuma na sve pregovore - kako ekonomske, tako i politicke i izvsavanje totalne revizije "poslovanja" i poslovanja.
    Naravno sve je to u domenu statistice greske na marigini naucne fantstike, jer radikalan zaokret, samo od sebe nije moguc.
    Druga je mogucnost uciniti to na silu, ali i to je malo verovatno zbog opste "smorenosti".

    Za poslednje dve decenije je ucinjen zaista veliki posao lobotomizovanja citavih naroda, kao glavna pouga nartanja liberalizma na tudju imovinu.

    Ono sta je preostalu jeste da svako odabere sa koje ce strane bica da bude.
    Препоруке:
    14
    1
    27 субота, 26 април 2014 06:11
    Reddy
    @Мирослав Анђелковић

    ne preteruj! nećeš me ni razočarati ni očarati. Pokazao si šta umeš. Ništa! Dakle, za tebe je najbolje da se više ne javljaš inače ću još jednom ponoviti kakve si gluposti ovde izvalio.
    Препоруке:
    6
    9
    28 субота, 26 април 2014 06:17
    Reddy
    @Депрограмер

    Biće, ipak, da sam te jako dobro razumeo. Pokušao si da prokrijumčariš averziju prema socijalizmu preko tobožnjeg osporavanja "velike i svuda pisutne države". Iz tvoga odgovora se razaznaje da ti, prvo, ne shvataš šta je država, njen karakter. Zamišljaš je kao idealnu zajednicu dok j ona samo kompromis ili prostije rečeno izraz sukoba klasnih interesa u jednom ruštvu. Već kao takva ona nije u stanju da deluje onako kako ti misliš da bi to trebalo. A misliš tako jer je nrealno zamišljaš kao neku dobrovoljnu zajednicu gde se dogovaramo kako će/mo se najbolje organizovati i družiti!?!?!? Dakle, pre pisanja o kakvom fenomenu potrebno je raspolagati i kakvim znanjima. Prvo nauči da plivaš pa tek onda nadrugu obalu. Ovako, moramo da te spasavamo od davljenja. Nije fer!
    Препоруке:
    6
    11
    29 субота, 26 април 2014 08:19
    @Jasna*@Fristajlo
    Како тумачите чињеницу да само десничарске партије у Европи подржавају Путина?

    П.С. Да будем јасан.Сматрам да је економски либерализам синоним за експлоатацију.
    Препоруке:
    9
    1
    30 субота, 26 април 2014 08:48
    Pocetak
    Za pocetak treba staviti van snage Prelazni trgovinski sporazum sa EU.
    Препоруке:
    13
    0
    31 субота, 26 април 2014 09:28
    Boki I deo
    Moram se sloziti sa profesorom Dusanicem, iako mi se negov stav o znacajnom mesanju drzave u ekonomiju ne svidja. Medjutim, nije "ekonomska motorika" ono sto je problem Srbije. Potpuno je nevazno da li je kapital "domaci" ili "strani". Strani kapital po pravilu vec ima trziste pa brze postize "optimalnu proizvodnju" i odmah donosi devizni prihod. Obzirom da politicari moraju da slusaju "inostranog tatu", to se njima najvise i svidja jer ne moraju da revidiraju SSP, politiku carina, kurs,... odnosno najbitniju meru stimulisanje supstituisanja uvoza domacim proizvodima, i to pocev od banaka (domace banke i krediti,...), pa trgovina jer strani trgolanci su najvece zlo odnosno, sama trgovina je znacajan "prirodni resurs" koji ne smete dati strancima bas kao ni druge prirodne i prostorne monopole. Problem Srbije prevashodno je nepostojanje institucija sistema i tu nema pomoci bez obzira da li ste u "socijalizmu" ili "liberalizmu". To se nekako uvek zaboravlja. Korupcija je samo posledica
    Препоруке:
    4
    9
    32 субота, 26 април 2014 09:42
    Boki II deo
    Takodje sem vecite potrebe za despotom (Karadjordje, Knjaz Milos, Josip Broz, Milosevic, Djindjic, Vucic,...) Srbija vecito ima fobiju od domacih proizvoda. To je mentalitet koji je tesko menjati. Setite se Brozove izreke o drzanju za zakon ko pijan za plot, ili Djindjicevvog "pragmatizma" o Milosevicu ne vredi ni trositi reci jer je tada radio ko je sta i kad hteo,...Sve u svemu za moga zivota (imam skoro 50) jedina konstanta u Srbiji je negativna selekcija. Da spomenem i Balasevicevu pesmu "Kao Bane" koja jasno odslikava bas tu stranu naseg drustvekonomskog poretka. Dakle, u Srbiji se uvek uspevalo i zivelo "na foru". Nikada ovde nije promovisan posten rad, stednja, inovativnost, kreativnost, odricanje,...Srbija je oduvek "zemlja amatera" a to mozete videti i po najnovijem izboru ministara. Uporedjivati taj mentalitet sa Japanom, Korejom,... i ocekivati odricanja "Gospodja Beogradskih" od "usca" , "Delta Sitija",...to je naivno...
    Препоруке:
    13
    5
    33 субота, 26 април 2014 11:20
    Miroslav Andjelković
    @Reddy
    Ostavljam Vas Vašoj duševnoj bedi!
    Препоруке:
    9
    4
    34 субота, 26 април 2014 14:10
    Депрограмер @ Reddy
    А зашто не бих имао аверзију (најблаже речено) према лажном социјализму, лажном комунизму, лажној демократији, лажном капитализму. Не знам које си годиште али ја сам имао прилике да живим у свим тим лажима разних боја. Далеко је то од компромиса, како покушаваш да представиш, то је обично мазање очију и искориштавање људи. Него одговори ти мени директно на питање колико тренутно и шта уживаш од социјализма и исто тако од капитализма.
    Препоруке:
    8
    2
    35 субота, 26 април 2014 14:13
    Депрограмер @ Reddy
    A misliš tako jer je nrealno zamišljaš kao neku dobrovoljnu zajednicu gde se dogovaramo kako će/mo se najbolje organizovati i družiti!?!?!?


    Ово што си написао показује да си не само антисоцијалиста него и антихуманиста. Па чему бих то требало да тежим, некаквом тлачитељском уређењу где се ништа не питам или чак не смем ни да посумњам у натурену догму? Исто тако противречиш себи, јер ако је по теби држава "недобровољна заједница где неко други одлучује како да нас организује" (а то тренутно и јесте, ја о томе и пишем цело време) шта је то онда него свеприсутна држава, појам који ти толико смета. И коме сада овде треба појас за спасавање, да чујем?
    Препоруке:
    8
    2
    36 субота, 26 април 2014 15:19
    Reddy
    @Депрограмер

    ne trudi se da me kvalifikuješ ovakvim ili onakvim. Nisam ni jedno od toga što navede. Ako ne razumeš istorijsku ulogu države onda i možeš od nje očekivati ono što nijeealno. A pri postojanju klasnih interesa u jednom društvu sasvim je nerealno od države tražiti kakvu pravednost ili apelovti na humanost. Država postoji, zapamti, postoji da bi sprečila takve aspiracije. Onj ko uporno na tome insistira bez sagledavanja nužnih pretpostavki za kakav društveni preokret pokazuje da ništa od svega ne razume. Niko ti ne brani, ponajmanje ja, da tako i razmišljaš pa da se u tom smislu i angažuješ. Samo ukazujem da je to unapred izgubljena bitka. Ne može se boriti protiv države apstraktno nekonkretizujući snage koje takav pokušaj čine jalovim. A ti upravo to radiš ne shvatajući nužne etape na putu preobražaja i odumiranja države. Ti si adolescent za ovu polemiku jer ne poznaješ problematiku države, njenog konstituisanja i odumiranja tako i njene nužne istorijske prolaznosti.
    Препоруке:
    4
    6
    37 субота, 26 април 2014 16:15
    Депрограмер @ Reddy
    A pri postojanju klasnih interesa u jednom društvu sasvim je nerealno od države tražiti kakvu pravednost ili apelovti na humanost. Država postoji, zapamti, postoji da bi sprečila takve aspiracije.


    А где сам ја то написао да очекујем хуманост и праведност од тренутног система!? Првим коментаром сам управо и критиковао оне који то раде, који су се наивно препустили дадиљању система (а који је заправо зла маћеха), што је тек један од многих механизама којима се исти служи да држи људе у незнању и покорности. Зар није први корак у свакој битци разоткривање правог непријатеља? Нема ту ничег апстрактног. Систем је тај који изнова и изнова измишља разне апстракције а све да би усмеравао своје робове једне против других и држао их у мраку о правим разлозима њихове беде. Дакле или не желиш или не умеш да ме разумеш исправно.
    Препоруке:
    7
    2
    38 субота, 26 април 2014 18:14
    Ујка Васа за Редија
    Ти си један идеалиста-утописта.
    Препоруке:
    4
    2
    39 субота, 26 април 2014 18:33
    Reddy
    @ Ујка Васа

    Ako nemaš šta pametnije dobro je i to što napisa mada nema blage veze. Moja utopija je realna ili učena utopija, docta spes. Nadam se da si bar čuo za Ernsta Bloha und "Das Prinzip Hoffnung"!
    Препоруке:
    4
    3
    40 субота, 26 април 2014 18:52
    Ујка Васа за Редија
    Не знам да ли ће бити паметније или можда још глупље, али кад завршим књигу (до краја ове године) гледаћу да ти је некако дотурим.
    У сваком случају ценим идеалисте и утописте. Не подносим "реалисте" и прагматичаре.
    Искрено те поздрављам.
    Препоруке:
    4
    1
    41 субота, 26 април 2014 19:06
    За Редија
    П.С.
    Читао сам у француском преводу."Le principe espérance",Gallimard, 1976, 1982, 1991.
    Препоруке:
    4
    0
    42 субота, 26 април 2014 20:12
    Reddy
    @Ујка Васа

    Kad je već tako bilo bi mi draže da ste je čitali u originalu a interesovao bi me i sam recenzent. Inače, pogrešno ste me protumačili, daleko sam od utopije na koju mislite. A to koga volite, pa to je samo vaš problem ili samo vaša simpatija koja ne bi trebalo u ovakvim prilikama da se saopštava. Ja, napotiv, smatram, da ovde ima malo onih koji shvataju šta trese današnj svet. To nije čak ni tehnološka utopija. Pre će biti ona monetarno'finansijska i to u doslovnom smislu!
    Препоруке:
    6
    1
    43 субота, 26 април 2014 22:07
    Ујка Васа за Редија
    Преводилац је била Françoise Wuilmart.Издање које сам ја читао имало је само кратке и општепознате напомене из биографије Е.Б. Иначе о тој жени, преводиоцу,ништа не знам.
    Кад кажем да "некога ценим" подразумева се да то значи да "нешто ценим", тј да ценим ставове које је та особа изнела. Дакле ради се о ставовима а не особи.
    Е сад, кога (или шта) ћу да ценим то је разуме се моја лична ствар, али коментари и служе за то да читаоци износе своје личне ставове - који су њихова лична ствар.

    Реди, још једном вас искрено поздрављам и - не будите мрзовољна цепидлака.
    Препоруке:
    4
    1
    44 недеља, 27 април 2014 09:07
    thinking maize@ онако, успут, о којечему, претежно о ничему, сад о... РУШЕЊУ НАФТНОГ ДОЛАРА!
    Пошто видим да су се овде сакупили ЕТАТИСТИ свих боја& назора (против чега У НАЧЕЛУ немам ништа, пошто је ЕТАТИЗАМ по Марксу и Кејнзу ДОБАР), ред би био да Вас, као ОЗЛОГЛАШЕНИ "различковити" нациЈоналиста (нео)православног усмерења (о тамјану други пут), нешто УПИТАМ!? КАКО МИСЛИТЕ да се Душанићеве и ине (ergo "лапо" Маркса, "лапо" Кејнза) етатистичке замисли ОСТВАРЕ БЕЗ НАЦИОНАЛНОГ КОНСЕНЗУСА!? Да се тај КОНСЕНЗУС ОСТВАРИ потребно је његово ЖИВО ОТЕЛОТВОРЕЊЕ, ergo нека СРПСКА верзија Путина!? (Да ПОЈАСНИМ, Слоба је ОД СВИХ БИО НАЈБЛИЖИ том ИДЕАЛУ, али Он сам је био МНОГО ДАЛЕКО од Путина! Под 1, НИЈЕ СЕ ПРЕКРСТИО! Не мора да верује, то је његов ЛИЧНИ ИЗБОР, али НИЈЕ СЕ ПРЕКРСТИО!) Па да Вас у том смислу УПИТАМ (пошто неки од Вас мени& колеги пуковнику Јевтовићу ПРЕБАЦУЈУ за догађања у Украјини): Да ли ће Путин ИЗВУЋИ "КЕЦА из РУКАВА" и РУШИТИ АМЕРИЧКИ НАФТНИ ДОЛАР простом изјавом да ће Русија нафту& гас ПРОДАВАТИ и ЗА ДРУГЕ ВАЛУТЕ не само за доларе!? Последице: Dollar down, Euro up!
    Препоруке:
    10
    2
    45 недеља, 27 април 2014 11:45
    @thinking maize
    То са државом је прилично компликовано. Марксисти су се залагали за "одумирање државе", либерали за "минималну државу", сада сви говоре о глобалном управљању... Теоријски хаос.
    Оно што је извесно, међутим, то је да нам је неопходан национални консензус о нашем месту у свету и како се изборити за то место. На којој идеји изградити тај консензус?
    Препоруке:
    6
    0
    46 недеља, 27 април 2014 12:02
    Биљана Николић
    Zato što su nas Biljana Nikolić i g.din "misleći kukuruz" godinama ovde ubedjivli da su "Različak" i njegovi DSS-ovci nevidjene patriote! Samo smo mi, miloševićevci, slepi kod očiju, pa to ne vidimo!


    Драго ми је да неко може (попут Мирослава Анђелковића) по потреби да буде невиђени патриота час у оделу социјалиста час у оделу радикала. Тако је одувек са левичарима, час Стаљин, час Труманова јаја за јачање антиимретијализма, час не Стаљину и споразум са НАТО,развијамо социјализам западним кредитима и дознакама од гастарбајтера, час од сада нисмо комунисти сада смо социјалисти, па нисмо више за рат сад смо за мир, ура приватизација али кад ми крадемо и добијамо друштвене станове, - и увек у праву и НИКАД ОДГОВОРНИ, било да воде рат, предају територије славе као победу, куну се да никад више неће ратовати, и кад су највећи противници запада и кад су највећи западњаци.

    Под дијагнозом "слеп код очију", нема адекватне терапије, то је ствар личног избора.
    Препоруке:
    6
    2
    47 недеља, 27 април 2014 12:48
    Reddy
    @Биљана НиколићKom ti držiš ovde predavanje? Šta ti znaš o komunistim i socijalistima.
    Препоруке:
    2
    5
    48 недеља, 27 април 2014 12:57
    thinking maize@ @thinking maize
    Питате се: "... Оно што је извесно, међутим, то је да нам је неопходан национални консензус о нашем месту у свету и како се изборити за то место. На којој идеји изградити тај консензус?", па да Вам одговорим. На СРПСКОЈ идеји ИЗГРАДИТИ међусрпски консензус! Како!? Па, ПОГЛЕДАЈТЕ ПРЕКО Дрине!
    Препоруке:
    5
    2
    49 недеља, 27 април 2014 14:06
    Miroslav Andjelković
    Poštovani Nikolići, da ne cenim vaše stavove, sem strančke DSS ostršćenosti, ne bih vam ni slao dojavu. Imam ja na ovoj temi i drugih iskaza o kojima bih bio rad čuti vaše mišljenje.
    Nacionalni konsenzus DA, ali KAKO, kad nas malo pametnih ovde ne možemo ni oko čega da se složimo?!
    Pozdrav.
    Препоруке:
    3
    3
    50 недеља, 27 април 2014 15:24
    thinking maize@ Miroslav Andjelković
    ИСТИНА малих (Срби, БРОЈЕМ, то НА ЖАЛОСТ ЈЕСУ!) је, као што вам је познато, најчешће СКРАЈНУТА, но НЕ МОРАМО и ми САМИ да је скрајњујемо! У том смислу КОНСЕНЗУС је могућ не на племенском, крвном, ни политичком фону, већ на плану КУЛТУРЕ! У том смислу интересантан је пројекат Андрићград, који се са ПОЈЕДИНИМ ИНТЕЛЕКТУАЛЦИМА са ОБЕ СТРАНЕ Дрине ВЕОМА АНГАЖУЈЕ око СПРЕЧАВАЊА НАМЕТАЊА КРИВИЦЕ Србима за 1-ви светски рат!? То је ЈЕДАН ПРИМЕР КОНСЕНЗУСА!? Друго, "различак" је САМО ЈОШ ЈЕДАН НЕУСПЕШАН српски политичар за наше нововековне историје, шта ћете човек се мало "ЗАНЕО" умислио да је неки "историјски фактор", но да је СВЕ ШТО ЈЕ РАДИО ЛОШЕ, опростићете мало сте претерали! Слажем се да НИЈЕ ИМАО ТАКВИХ (ПОЛУ)УСПЕХА као Слободан Милошевић (Дејтон& Резолуција 1244 vs. Устав& "Јужни ток") и да су за његова вакта (засад!) "отишли" Црна Гора и Косово, али за Слобе се деси ЕГЗОДУС крајишких Срба... Укратко, НЕЗНА СЕ КОМЕ ЋЕ Бог ДАТИ да ПОВРАТИ Косово!? Претходни пут га ПОВРАТИ МАТОРИ Пера...
    Препоруке:
    4
    2
    51 недеља, 27 април 2014 16:01
    thinking maize@ Miroslav Andjelković, јоште једном, па додајте и сами нешто Анђелковићу!?
    Ево ДРУГОГ НАЦИОНАЛНОГ КОНСЕНЗУСА, а који може бити ОДЛИЧАН УВОД у СУШТИНСКО ПРИБЛИЖАВАЊЕ Русији! Елем, "другосрбијанци", као НАЈЕКСТРЕМНИЈИ од Титића& Титића увеока, непрекидно "КО Шваба ТРА-ЛА-ЛА" понављају МАНТРУ о "Србији на Западу"!? Рецимо да ми КУЛТУРНО НИСМО на Западу, већ УПРАВО ЈЕСМО Исток на Западу и Запад на Истоку, тј. ми смо ВИЗАНТИНЦИ, модерније речено ЕВРОАЗИЈЦИ! Јел нас ИКО МОЖЕ СПРЕЧИТИ да ИНСИСТИРАМО на тој ПРОСТОЈ ЧИЊЕНИЦИ и постепено КУЛТУРНО УВЕРИМО "широке народне масе" да је НАЈПРИРОДНИЈЕ за Србе да буду СА ДРУГИМ Византинцима, од којих су, ето "случајности", Руси НАЈВЕЋИ& НАЈВАЖНИЈИ!? Треће, ЗАШТО НЕ ПОСТОЈИ КОНСЕНЗУС, бар међу патриотама (са или без наводника), да на СПИНОВЕ Бранкице Станковић и иних ТАЛАМБАШЧИЈА Титоленда о "патриотској пљачки", ИСПОСТАВИМО НАРОДУ ПРАВУ ЕКОНОМСКУ ЦЕНУ Косова& Метохије cc. 3000 МИЛИЈАРДИ ДОЛАРА!? Баш ме живо ЗАНИМА КО ће од Србаља ТАД ПОТПИСАТИ ПРИЗНАЊЕ "Kosova", после ШИРОКОГ ИНФОРМИСАЊА НАРОДА о овој ЕКОНОМСКОЈ ЧИЊЕНИЦИ!?
    Препоруке:
    4
    2
    52 недеља, 27 април 2014 16:18
    Reddy
    KukuRusDokle ćeš, majke ti, lupati bez odgovornosti. Napisa da je Marks bio etatista!!!!?????!? Zanemeh_________________!?!?!? Ti toliko "slobodoumno" koračaš po Marksu da to već prelazi u smejuriju!
    Препоруке:
    2
    3
    53 недеља, 27 април 2014 16:44
    @thinking maize
    Српски консензус на српској идеји? Али којој идеји?

    Срби западно од Дрине су тај консензус изградили на ИДЕЈИ СТВАРАЊА СВОЈЕ ДРЖАВЕ. Елем, Срби источно од Дрине су још ПРЕ 100 ГОДИНА, и мало више, на тој идеји остварили консензус, а Бога ми и своју државу. Према томе поредите неупоредиво.
    А што се тиче Слобе, он је помогао Крајину исто колико је Крајина помагала браћу од 1804. до 1918. да створе државу-матицу. Једно се заборавља - сви смо били поробљени и свако је могао да постане матица.
    Препоруке:
    4
    2
    54 недеља, 27 април 2014 19:09
    thinking maize@ онако, успут, о којечему, претежно о ничему, сад о... старој причи, ДВА Србина, ТРИ ПАРТИЈЕ!
    Без коментара, наслов све говори. Ајд здраво! Уосталом, не само да ће бити продати ЕПС и Телеком (знате, МОРА се "наранити" СНС-овска "СТОКА"!?), већ ће бити ПРОДАТЕ и КОМУНАЛНА ПРЕДУЗЕЋА по општинама, па ће СКОЧИТИ ЦЕНЕ ВОДЕ, СТАНАРИНА, КАНАЛИЗАЦИЈЕ, ГРЕЈАЊА, па ће "ради уштеде" доћи до ДИЗЕНТЕРИЈЕ и осталих болести везаних за ЗАГАЂЕНУ ВОДУ и сл. Уосталом, ЗАТО се и ДОВОДИ Кори Удовички, ако нисте знали!? "Рецепт" већ проверен у Латинској Америци, нпр. Боливији!? Уосталом, "врли српски комунци" СЕТИТЕ се већ једном ТИХ Ваших партизана и П.... у руке, а не само по мени и осталим националистима! Уосталом И Вучко И Дачић су НЕ НАЦИОНАЛИСТИЧКИ, већ Ваши МАНГУПИ!? Јел грешим или не!? Ајд здраво! PS. @ thinking maize: Знате, куцате на ОТВОРЕНА ВРАТА!? У чему је Ваш проблем!?
    Препоруке:
    5
    2
    55 недеља, 27 април 2014 20:44
    Биљана Николић@Miroslav Andjelković
    Текст сам прочитала, преко коментара сам само прелетела и налетела на Вашу "дојаву". Од консензуса нема ништа јер је и последњи консензус (око Устава)направљен само због обавезних избора након доношења Устава.
    Надала сам се (нисам веровала) да смо се коначно заиста сложили око НЕЧЕГ и то у миру, у једном како тако стабилном периоду и да ће тај Устав бити мотив да почнемо са прихватањем самосталне Србије као своје државе. Зато ако мислите да ми је Устав битан јер се Коштуница потрудио да се донесе или Јужни ток јер је потписан под притиском Коштунице на Тадића, морам Вам рећи да грешите.
    Резолуција 1244 у тренутку доношења за мене је била разочаравајућа јер је (по мени) минимум минимума, али сам исто тако свесна да је се морамо држати као пијан плота јер боље немамо.

    Пре скоро две године написала сам да се, за почетак, морамо окупити око сваког документа који је у нашу корист јер та документа не могу променити памет као политичари. Још увек сам тог мишљења.
    Препоруке:
    5
    1
    56 недеља, 27 април 2014 20:45
    Reddy
    @Trogium pulsatorium alias KukuRus

    E, ti baš hoćeš da ti nacrtam. Pišeš Vučić i Dačić nisu vaši nacionalistički već "naši", valjda "levi mangupi"!?!?!? Ko smo to "mi" i kako "oni" nama to pripadaju. Knižice partijske im nisam video a za Vučića znam da je "bio" nacionalista. Kao što su bili i brojni nemački nacisti, mislim, posle Drugog svetskog rata. I ni dlaka sa glave im nije falila! Nije nemoguće i da ti i tvoji jednog dana ne budete to ili nešto slično s tim što bi redosled bio obrnut. Jer, ti si prethodno bio SKJotovac! Hitler je, međutim, vidiš, ostao dosledan nacionalista, onako do kraja s tim što je, takođe, slično tvojoj ideološkoj i partijskoj putešestviji, zakratko bio član Nemačke radničke partije a Musolini čak i više od toga, urednik Avanti-ja!!!Dakle, unekoliko, ti si sledio njihovu putanju. A to kako si uspeo da u sve utrpaš i jednog Marksa pa još etatistu u tu papazjaniju samo ti znaš i za to odgovaraš, ovde pred javnošću! I baš te briga! Valjda računaš sa
    Препоруке:
    3
    2
    57 недеља, 27 април 2014 20:53
    Reddy
    Trogium pulsatorium alias KukuRus

    ....srbijanskom intelektualnom indolentnošću! I ostavi se, molim te, tog fiktivnog srpstva koje u stvarnosti baš ništa ne znači nego protresi tom svojom zbunjenom glavicom pa se poduhvati ozbiljnijih napora i konstituiši neku odmereno zrelu i serioznu političku partiju koja bi na svoju stranu privukla sve one do sada razočarane i malodušne tipove kakvi se, koliko primetih, okupljaju oko tvojih "inteligentnih dogodovština". Moguće da bi i mene "prelomio" mada partijski ni ideološki nikada nisam bio aktivista. Samo se Marksa ostavi jer ti nekako ne leži i stalno ti iz ruku ispada njegov Kapital. Ili menjaj dioptriju ili savetnike i sagovornike. Trećeg nema mada je moguće dbi ti prijao i jedan razgovor samnom, onako "uživo".
    Препоруке:
    2
    3
    58 недеља, 27 април 2014 21:28
    thinking maize@ Reddy, alias ЦРВЕНИ Протеј
    Пошто си заузео ВРЛО УДОБНУ ПОЗИЦИЈУ a la оне двојице старкеља у "Мапет шоу" и пошто ВРЛО УСПЕШНО СВЕ МИНИРАШ, молићу те да нам ПОЈАСНИШ са становишта Das Kapital-a и папа Маркса, ШТА БИ СЕ ДЕСИЛО УКОЛИКО би Путин једноставно ПРОГЛАСИО да Русија ПРОДАЈЕ ЊЕНУ НАФТУ& ГАС и за ДРУГЕ ВАЛУТЕ, а не само за долар!? Чисто онако, да нас ПОУЧИШ!? Уосталом, скоро негде овде на овом сајту, један од америчких МЕШЕТАРА јавно НАПИСА да је то "Путинова СМРТНА БОМБА за амерички финансијски систем ТАКО ЗАВИСТАН од "нафтног долара", па те МОЛИМ да то ПРОКОМЕНТАРИШЕШ!? Очекијем са ЗАНИМАЊЕМ твоје објашњење!?
    Препоруке:
    4
    2
    59 недеља, 27 април 2014 23:23
    Miroslav Andjelković
    @Biljana Nikolić
    Od 9. marta 1991., preko 5. oktobra 2000., Koštunicine privatizacije, desetogodišnje invazije žutih skakavaca koji su nam sve pojeli (pa i budućnost), zatim prošlogodišnje izdaje Kosmeta od ustavokršilaca i SPC, pa do današnjeg cirkusa u antisrbskoj Skupštini tarje ubijanje Srbije! (Sa)učesnika u toj kriminalnoj raboti je mnogo i što je najstrašnije njihov broj se stalno povećva!
    Srbija nam, zbog takvog razvoja dogadjaja nema šanse da još dugo živi!
    Zato, moja poslednja nada je Bożja pomoć, a zatim Putin!
    Bogu se moramo moliti za oprost sagrešenja prema majci Srbiji, e da bi nam On pomogao da iznedrimo našeg srbskog Putina!
    Ova stvar je definitivno u Božjim rukama.
    Mi se tu više nemamo šta petljati!
    Препоруке:
    5
    3
    60 понедељак, 28 април 2014 00:11
    drJela Bisic
    Postovana braco i sestre,procitah vase komentare(narocito kraj)i samo ocekujem(a mozda je i bilo,a ne primetih)da iskoce,kao chupavci iz kutije(igracka iz mog detinjstva)patizani i cetnici.Ekonomija je ozbiljna tema, na njoj, kao na zdravoj osnovi, pociva svaka politika. Bez ekonomske ideje kako i sta-sve politike su samo-teorije.Pre prevlasti, u svetu, ideja chikaske skole(pogresno nazvane-neo liberalizam)postojao je kapitalizam, kao uspesan sistem, vec decenijama. U svojoj uspesnosti nije mogao da se poredi sa komunizmom-sistemom koji uvek, da prezivi, mora da prima transfuziju para od kapitalizma. Bilo i ostalo. Ne povratilo se. U vreme druge polovine 20.v. kapitalizam je bio nacionalni, tj kapitalisti su ulagali u privrede svojih drzava, zaposljavali svoje suradjane, koji su(kao i kapitalisti)pare trosili u svojoj drzavi, i u njoj placali i porez-od koga se ta drzava izdrzavala,pa su gradjani (svi)imali odredjene usluge. Sada su kapital i robe globalizovani-ali treci faktor=radna..
    Препоруке:
    0
    2
    61 понедељак, 28 април 2014 00:38
    drJela Bisic
    ...snaga, ostao je zarobljen, zatvoren u svoje nacionalne granice i za kretanje treba mu novac za karte, pasoshi i vize. Oslobodjeni kapital je, kao (zli) duh pusten iz boce- poceo da kruzi svetom, unistavajuci, kao neka nechastiva energija, i bogate zemlje(iz kojih odlazi, ostavljajuci nezaposlene)i nerazvijene(u kojima unistava domaci kapital,a kada to ucini- ide dalje, u sve nove i nove nerazvijene zemlje, ostavjajuci za sobom unistenu domacu proizvodnju, porast cena svega i svacega, i (novo)nezaposlene radnike). Izlaz je u zatvaranju granica za strane robe(sem najneophodnijih-npr lekovi)Razvoju domaceg kapitala(ciji vlasnici mogu da budu stranci=strani drzavljanji)ali koji mora da proizvodi robu pre svega od domacih sirovina,za domace tzrziste,da zaposljava pre svega domicilne radnike,i da se trosi(kapital)pre svega u zemlji gde je stvoren(i da tu placa porez).
    Препоруке:
    0
    2
    62 понедељак, 28 април 2014 06:58
    dr Jela Bisic
    Поштована сестро, ствари са економијом стоје овако

    1.„Pre prevlasti, u svetu, ideja chikaske skole (pogresno nazvane-neo liberalizam), postojao je kapitalizam, kao uspesan sistem, vec decenijama“.

    Капитализам је био успешан само у Западној Европи и само између 1945. и 1975. То је период познат као „тридесет величанствених.“
    У Јужној Америци је капитализам био и остао синоним за беду и најцрњу експлоатацију а у Северној Америци за беду и кризу која је превладана тек захваљујући рату и индустрији наоружања.А и сада се одржава само захваљујући сталним ратовима и чињеници да може да штампа доларе као тоалет папир.
    Зашто је само у З.Европи успостављен тај СПЕЦИФИЧНИ КАПИТАЛИЗАМ?
    Препоруке:
    2
    1
    63 понедељак, 28 април 2014 07:03
    @dr Jela Bisic
    наставак
    Зато што је цела Европа дочекала рат као наци-фашистичка или про нацистичка У том рату је побеђена од комунистичког СССР-а. Као велики мајстори пропаганде и лицемерја, западњаци су бестидно почели своју капитулацију да славе дан победе у Другом св. рату – ваљда дан када су победили сопствене армије.
    Ипак, тамо где се душа не шали, било им је јасно да морају правити неки заокрет у односу на предратни "нормални" капиталиситчки модел који је остао непромењен и у обе Америке. Осим тога на истоку Европе су биле земље совјетског блока са развијеном социјалном државом. И тако је створен специфичан западноевропски капитализам. Дакле, само у Западној Европи и само од 1945. до 1975.
    Препоруке:
    4
    0
    64 понедељак, 28 април 2014 07:10
    @dr Jela Bisic
    nastavak
    Али, капитализам, баш као и свака злоћудна болест, има своју унутарњу логику и мора да метастазира. Чекао се само погодан тренутак за нови налет болести. То је била нафтна криза 1975. која је отворила пут за „решавање" те кризе методама предвиђеним још 1947. „масонском ложом неолиберализма“ – Друштвом Мон Пелерен (Хајек, Мајзес, Фридман...).
    И тако се капитализам вратио својој правој природи.
    Препоруке:
    4
    0
    65 понедељак, 28 април 2014 07:19
    @ drJela Bisic
    наставак
    2. „....komunizmom-sistemom koji uvek, da prezivi, mora da prima transfuziju para od kapitalizma“

    Да би преживео капитализам мора да прима трансфизије у сировинама, јефтиној радној снази и тржиштима у својим колонијама или неоколонијама.
    Зато је и водио колонијалне ратове. Узгред, није јасно које су то паре примили СССР или Кина од капиталистичких земаља.

    3.“ U vreme druge polovine 20.v. kapitalizam je bio nacionalni, tj kapitalisti su ulagali u privrede svojih drzava... Sada su kapital i robe globalizovani“

    Глобализација, тј. метастазирање, је једини начин да овај систем опстане. Кад у свој канцерогени систем укључи преостале територије у Африци и Азији онда ће ући у терминалну фазу.

    П.С. Надам се, сестро, да нисте доктор економије, социологије, историје или нечег сличног.
    Препоруке:
    3
    1
    66 понедељак, 28 април 2014 07:42
    Reddy
    Uzmi taj Kapital pa će ti se samo kas'ti! Al' ajd' i tebe da skinem....
    Elem, sve dok se Saudijci budu držali aranžmana postignutih početkom sedamdesetih godina prošlog veka sa Amerima o prodaji svoje sirovine ya suve dolarenema jačih iygleda da se bilo šta promeni u poziciji načetog zelembaća. Dakle, nikakvo obrtanje ćurka naopako u ruskom slučaju neće provocirati kakav iygledniji potres na berzi dolara. Ne kontaš, valjda, da su kineske devizne rezerve manji adut u svemu tome pa se opet ništa ne zbiva a one već iznose 3,8 hiljade milijardi dolara. Dakle, kKineyi drže keca u rukavu a ne Vladimir. Te rezerve su i svojevrstan amortizer kakve moguće mundane apokalipse. U svakom slučaju "oružje sudnjeg dana". Dumaj malo više o tome, moj saplemeniče!
    Salut!
    Препоруке:
    3
    4
    67 понедељак, 28 април 2014 07:48
    Miroslav Andjelković
    @Biljana Nikolić
    Od 9. marta 1991., preko 5. oktobra 2000., Koštunicine privatizacije, desetogodišnje invazije žutih skakavaca koji su nam sve pojeli (pa i budućnost), zatim prošlogodišnje izdaje Kosmeta od ustavokršilaca i SPC, pa do današnjeg cirkusa u antisrbskoj Skupštini tarje ubijanje Srbije! (Sa)učesnika u toj kriminalnoj raboti je mnogo i što je najstrašnije njihov broj se stalno povećva!
    Srbija nam, zbog takvog razvoja dogadjaja nema šanse da još dugo živi!
    Zato, moja poslednja nada je Bożja pomoć, a zatim Putin!
    Bogu se moramo moliti za oprost sagrešenja prema majci Srbiji, e da bi nam On pomogao da iznedrimo našeg srbskog Putina!
    Ova stvar je definitivno u Božjim rukama.
    Mi se tu više nemamo šta petljati!
    Препоруке:
    5
    3
    68 понедељак, 28 април 2014 08:09
    Reddy
    @Jela Bisic

    Mada nosite meni tako drago ime nemojte nas gospođo doktor zamarati vašim apsolutnim nesuvislostima jer se u ovoj kompleksnoj materiji dibidus ne snalazite. Ovo nije ni na nivou pijačnog ubeđivanja. nerado ste me naterali da ovo napišem.
    Препоруке:
    4
    7
    69 понедељак, 28 април 2014 14:04
    thinking maize@ Reddy
    Нисам се НАДАО да ћеш Друже "Reddy" ТАКО ОШЉАРИТИ: "Uzmi taj Kapital pa će ti se samo kas'ti! Al' ajd' i tebe da skinem... Elem, sve dok se Saudijci budu držali aranžmana postignutih početkom sedamdesetih godina prošlog veka sa Amerima o prodaji svoje sirovine ya suve dolarenema jačih iygleda da se bilo šta promeni u poziciji načetog zelembaća. Dakle, nikakvo obrtanje ćurka naopako u ruskom slučaju neće provocirati kakav iygledniji potres na berzi dolara." Тј., да ли ће Јевропљани на РУСКУ ПОНУДУ да ИМ ПРОДАЈУ НАФТУ& ГАС за ЈЕВРЕ, НЕ ЗА ДОЛАРЕ, бити БАШ ТОЛИКИ "савезници" са Америком, па и ДАЉЕ КУПОВАТИ РУСКИ ГАС& НАФТУ за ДОЛАРЕ уместо за ЊИХОВЕ ЈЕВРЕ, тј. И ДАЉЕ ПЛАЋАТИ КОНВЕРЗИЈУ ДОЛАР-ЈЕВРО на РАДОСТ Волстрита!? Питам те ПРОСТО ПИТАЊЕ, а ти ТАЛАМБАСАШ о папа Марксу und Das Kapital-u! Ради се о томе да ли ће се И ДАЉЕ ОДРЖАВАТИ Бретон-Вудска ХИМЕРА ЗАМЕЊИВОСТИ ДОЛАРА за ЗЛАТО и СВЕ ДРУГЕ РОБЕ или не!? Која је као што знаш од ПРЕ 1973 ХИМЕРА!? Знаш, Никсоново финансирање Вијетнама!?
    Препоруке:
    6
    2
    70 понедељак, 28 април 2014 14:07
    thinking maize@ Мирослав Анђелковић
    Мирославе, ПОМОЗИМО САМИ СЕБИ, па ће нам И Бог ПОМОЋИ! МОЛИТВА, зна се, али нису џаба католици још на почетку ЊИХОВОГ монаштва смислили оно: "ORA et LABORA"!
    Препоруке:
    5
    2
    71 понедељак, 28 април 2014 16:14
    Мирослав Анђелковић
    @thinking maize@ Мирослав Анђелковић
    Поштовани, свима би нам било боље да ови Срби што раде, али погрешно, престану са работом и окрену се искључиво молитви.
    У супротном, грешке, а и греси, према Србији се само нагомилавају.
    Ако мислите на ово што на НСПМ-у радимо Ви, ја, Reddy, Биљана, Јефтовић и други ''прегаоци'', можемо то да ''окачимо мачку о реп'', јер резултати су нам никакви!
    Имао сам директора, верника и православца, каснијег Коштуничиног министра и виђенијег члана његове странке, који је све проблеме решавао тако, што их је одлагао у фиоку и пуштао да се сами реше. И за дивно чудо, неки су се и решавали сами од себе?!
    Поздрав и свако добро Вам желим.
    Препоруке:
    5
    3
    72 понедељак, 28 април 2014 20:11
    thinking maize@ Мирослав Анђелковић
    Па што јес-јес, уосталом свети Петар Цетињски рече у аманету свом синовцу, владики Раду: "Моли се Богу и држи се Русије!" Него, можемо се "држати" Русије и на АКТИВАН начин, имам неке идеје, али то НЕ ИДЕ овако "добро јутро чаршијо на све четири стране"... Уосталом, идете ли сутра да слушате Решетњикова и друге у хотелу "Москва"!?
    Препоруке:
    5
    3
    73 понедељак, 28 април 2014 21:11
    Reddy
    Trogium pulsatorium alias KukuRus

    Lepo ti odgovorih a ti po starom. Što si tražio to si dobio. A ti meni da ošljarim! Nisi drug a još manje gospodin. Das Kapital je fiziologija apitalističkog organizma koji kao i svaki živi stvor kada se iznuri neminovno hlapi. Tebi je to blisko, mislim profesionalno. Čemu uopšte pitanja sem da me navedeš na klizu. Ali, jasam negda igrao hokej i to u "prvom napadu" pa sam tu jako spretan i okretan. Za tebe koji često gacaš po blatu čak izuzetno. Mogu da te obiđem i s levai s desna a i da te prikucam kad poželim mada mi daješ i vanredn povode. Naravno, to je sve igra puck-om i ništa "Više od igre". Znaš kako je iz Gradine otperjao onaj agent. nekako me podsećaš nanj!
    Препоруке:
    3
    4
    74 понедељак, 28 април 2014 22:43
    Miroslav Andjelković
    @Thinking maizeOvog tipa što ovde pravi nesnosnu buku, jednom prilikom sam uporedio sa onim egzibicionistom iz "Amarkorda" što malo-malo pa protutnji svojim motociklom glavnim trgom usnulog malog mesta.
    Препоруке:
    5
    2
    75 уторак, 29 април 2014 00:40
    thinking maize@ Мирослав Анђелковић
    Не, Поштовани, то није ни "весела", а још мање "смртоносна мотористика" (ко, ако не Аца Поповић, ЊИХОВ "црвени", по идеологији, а НАШ СРПСКИ по ХУМОРУ!?), то је "клизање", али НЕ "хокеј" како жели да нас "увери" овај БЕСОМУЧНИК, то је ОНО "клизање" по Милки Бабовић, са "шљокицама и сијалицама"!? Далеко је тај од "оклопника", ма колико се ИЗДАВАО за "немањића"!? Уосталом, знате већ КОЈИ је ПРЕДУСЛОВ ДА НЕКОМЕ ПРОЂЕ ЖИВОТ у "ВЕСЕЉУ"!?
    Препоруке:
    4
    2
    76 уторак, 29 април 2014 09:57
    Miroslav Andjelković
    @Thinking maize
    Ovog tipa što ovde pravi nesnosnu buku, jednom prilikom sam uporedio sa onim egzibicionistom iz "Amarkorda" što malo-malo pa protutnji svojim motociklom glavnim trgom usnulog malog mesta.
    Voleo sam filmove i njihove naslove i kultne sekvence asocijativno koristim u zgodnim prilikama u svojim komentarima.
    Pade mi na pamet "Tačno u podne" sa prelepom i gracioznom Grejs Keli i muževnim Gari Kuperom.
    Dakle, danas tačno u podne u "prestonici evroazijske unije"!
    Da li će motociklista odoleti izazovu?
    Препоруке:
    3
    2
    77 уторак, 29 април 2014 15:05
    Мирослав Анђелковић
    @Thinking maize
    Управо сам се вратио из ''Москве''.
    Шта да Вам кажем, видели сте ко је све био тамо.
    Путеви Господњи су чудни: непосредно поред мене су стајале две највеће горопаднице србске данашњице: Соња Бисерко и Јелена Милић!
    Шта сам Свевишњем толико згрешио да ме стави у такво друштво?
    Сликали су их као чудо и наравно мене поред њих, тако да ћу бити силно компромитован у очима оних који ме познају, ако те фотографије неко објави!
    Тражио сам погледом господина са кукурузом као знаком распознавања, али таквог нажалост нисам успео да у публици уочим.
    И као што рече Решетњиков: ''Ништа у мојој књизи није толико важно, колико сам њен наслов''!
    Највећи аплауз је ипак добио млади руски говорник који рече: ''Европа мисли да је глава, али се вара. Глава је у Москви, а Европа је задњица''!
    До неке друге прилике, поздрав и свако Вам добро.
    Препоруке:
    6
    3
    78 уторак, 29 април 2014 16:29
    Reddy
    @Мирослав А.

    Miroslave, Mroslave, kako ti slabo kapiraš! Nisu one dve dame bile u centru pažnje već TI! Mora da su čuli i pročitali kakvu si kolosalnu glupost odvalio pa te brže uslikali za vječnaju pamjat. Da podsetim one koji nečuše takav misaoni raritet. Elem, odvali naš ekspert za mundane monetarno-finansijske relacije da se vrednost savremenih moneta određuje spram količine zlata sadržane u njima!?!?!?!?!?!?!? Ako budeš u prilici dobavi mi fotografiju! Živo me zanimaš u pratnji dve dame s one strane čuda. Ne brini, ti si, garantovano, bio glavna zvezda evro-azijskog cirkusa. Bez tvog prisustva mislim da bi i vrednost rublje dalje nastavila da pada. TI SI ČUDO NAD ČUDIMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Препоруке:
    4
    5
    79 уторак, 29 април 2014 18:15
    Miroslav Andjelković
    Da bi nekome ceo život prošao u "veselju", mora da bude "veselin".
    Elem, Veselin me netačno citira odnosno laže!
    Rekao sam da svaka valuta vredi onoliko koliko se zlata za nju može kupiti.
    Apsurdno je da to čak važi i za nejaki dinar na sledeći način:
    Kupiš evre po 115,50 u menjačnici u Bgd, zatim odeš u Beč i u banci kupiš zlatnog Franju od jedne unce (31 g) čistoće 24 karata po ceni nešto malo većoj od one na berzi u Londonu.
    Ovako rade obični smrtnici.
    Oni koji nisu obični, kupuju i prodaju elektronsko zlato koga u stvarnostio i nema.
    Izgleda neverovatno da na ovaj način dinar iza koga ništa konkretno ne stoji ipak može da se konvertuje u zlato?!
    No, to su opsenarska neoliberlna čuda čiji je životni vek kratak poput onog u vilinskih konjica!
    Препоруке:
    3
    3
    80 уторак, 29 април 2014 19:10
    Miroslav Andjelković
    Ne dao Bog ovima što kupuju elektronsko zlato da svi istovremeno zatraže da im se isporuči na kućnu adresu.
    Imali bi samo dve mogućnosti: da prihvate lažne poluge i da se prave blesavi ili da insistiraju na pravim, pa da budu likvidirani kao protivnici novog svetskog poretka. Cavez je istrajao na ovom drugom, ali ga je stigao polonijum sa odloženim dejstvom?
    Nemci su svoje prave poluge zamenili za lažne, elektronske.
    Ne insistiraju mnogo na vraćnju pravih, jer i oni vide da je vrag odneo salu! Nego, opet kupuju pravo zlato dok mu je cena ovako nerealno niska.
    Kad konačno pukne mehur i zlato dobije pravu cenu, razdužiće Nemci svojih 2000 mlrd evra sa samo 200 mlrd!
    Препоруке:
    5
    1
    81 уторак, 29 април 2014 19:16
    Reddy
    @Miroslav. A.Bruko, od stida ti ne pominjem ni prezime! Trebalo bi bar na tome da mi zahvališ da nekome ne ostaneš u rđavom sećanju a i da sebi ne kvariš eputaciju eksperta. Pa ti iz jedne skačeš u još veću glupost. No, to j zakonitost i za mene nije iznenađenje. Držiš se onog...klin se klinom izbija. Tako imaš šanse da postaviš rekord u gluposti jer ćeš, bojim se, početi neodoljivo sam sebe da prevazilaziš. Dakle, vrednost jedne monete se određuje, kako ti napisa a ne kako kažeš, iznosom zlata koji se za nju može dobiti. Pa ti ne razlikuješ vrednost od tržišne vrednosti robe! I to još podmećeš kao objašnjenje nečije "laži".
    Препоруке:
    3
    5
    82 уторак, 29 април 2014 19:46
    Dr Jela Bisic
    Nisam, naravno nikakav ekonomista,niti bilo sta od onoga sto ste naveli-po profesiji sam penzionisani lekar. Ukratko- smatram da je komunizam propao(iako je bio lepa ideja)zato sto nije priznavao defektnost(iracionalnost,sebicnost)ljudske prirode. Prirode vecine. Propao je zato sto je trebao (i jedini mogao)da ga izgradjuje Novi covek,a Novog coveka nije bilo,ni od korova. Taj perpetuum mobile, koji se oslanjao na ljudsku prirodu,koja nije postojala-to verovanje "da ce novo drustvo da gradi Novi covek,koga ce stvoriti novo drustvo"-osnovni je uzrok propasti komunizma. Na koju je potrosen ceo 20.v. U danasnjoj krizi,koja hara svetom, trazi se kapitalisticki Novi covek, koji ce doneti zakone koji ogranicavaju njegovo bogacenje. Oni koji su najuticajniji kada je bilo kakva politika u pitanju,pa i donosenje zakona koji treba da smanje zamah samih kapitalista- su upravo oni koji najvise zaradjuju na sadasnjoj situaciji. Trazi se novi Warren Buffet,i to u dovoljnom broju..
    Препоруке:
    2
    2
    83 уторак, 29 април 2014 19:48
    Dr Jela Bisic
    ...Naravno da je kapitalisticka socijalna drzava postojala, sve do pada Berlinskog zida-koji je(pad)znacio nestajanje konkurencije. Ipak, i dan danas postoji ogromna razlika izmedju razvijenih Evropskih zemalja i SAD, a da ne govorim o skandinavskom modelu. Za sve ovo je potrebna svest vecine,koja se protivi promenama(na gore)i svest elite(finansijske)Nepostojanje socijalne(uspesne)kapitalisticke drzave u zemljama Latinske Amerike samo potvrdjuje ovu tezu-da samo jake nacionalne drzave mogu da imaju jaku nacionalnu privredu. Dok su zemlje Latinske Amerike bile nezavisne-bile su ekonomski uspesnije od Evrope. Nisu Argentinci dolazili da rade i zive u Italiju,npr-vec obratno, sa razlogom. Svest kpitalista, da mogu lakse da " uspevaju" u jakoj nacionalnoj drzavi(a ne u razjedenoj koloniji,koja je kao bushan camac)-pa sledstveno tome njihova namera da brinu o svojoj drzavi, da bi u njoj mogli mirno da zaradjuju-potrebna je vecini zemalja u svetu,a uskoro ce trebati svim zemljama u svetu.
    Препоруке:
    3
    1
    84 уторак, 29 април 2014 22:23
    Боб
    Реддиста опет има свој show! Где си Редду недостајао си нам, кућо капитална.
    Препоруке:
    2
    1
    85 среда, 30 април 2014 13:21
    Драгославић
    ...Наша најважнија привредна грана јесте мито и корупција...
    каже аутор текста.
    Зашто бих се ја, који сам у власти одрекао масне провизије при узимању иностраних кредита?
    Зашто бих се одрекао примања мита за уговарање тендера и увозних квота?
    Зашто бих се ја било чега одрекао да би неки тамо радник примио већу плату?
    Зашто би се ја устручавао у било ком погледу кад је она будала доле гласала за мене?
    Препоруке:
    0
    0
    86 среда, 30 април 2014 23:23
    Dr Jela Bisic
    Za Dragoslavica:Uradili bi ste to zbog morala. Ako takav moral vise ne vazi u drustvu kome pripadate-uradicete sve sto ste gore naveli.
    Препоруке:
    0
    0
    87 петак, 02 мај 2014 03:23
    Dr Jela Bisic
    U komentaru od 28.4.,@ DrJela Bisic, navodite da je zapadna Evropa bila "pobedjena od komunistickog SSSR-a..."Mislim da to, u sustini, nije bas tako, i da se danas, sa protokom vremena(i (planskim)razvijanjem situacije, od strane SAD)to jasno vidi. Ovo je sve u vezi i sa "planom" neo-liberalne globalizacije: to su dve, sukcesivne faze istog procesa, plana, sistema(koji se uspostavlja). Jedno ne moze da se razume bez drugog. Deo iste price. Prvi svetski rat je bio rat za rusenje velikih kontinentalnih imperija: Otomanske, Austrougarske i Ruske. Ruska je srusena unosenjem komunizma, koji ju je ekonomski rusio od iznutra, implodirao, a poslednji cin tog rusenja Ruske( carske) imperije vidimo danas, u Ukrajini. Druge dve imperije su prosto raskomadane, a kao visenacionalne tvorevine pogodan sistem za njih je bio sistem nacionalnog oslobadjanja(potcinjenih, pokorenih, diskriminisanih)naroda. Dobili smo potpuno novu geografiju Jugoistocne Evrope i Bliskog Istoka. Drugi svetski rat je bio...
    Препоруке:
    0
    0
    88 петак, 02 мај 2014 03:31
    Dr Jela Bisic
    ..posvecen rusenju interkontinentalnih kolonijalnih imperija. U toku rata, Evropa(u kojoj su se takve imperije nalazile, odnosno njihove metropole-V. Britanija, Francuska, Spanija, Portugal, Belgija(Nemacka i Italija u manjem stepenu)je bila prvo poplavljena nemackom okupacijom, a zatim oslobodjena, i kao plen podeljena izmedju pobednika: SAD i SSSR-a. Pri tom podela nije bila ravnopravna: SSSR je dobio zemlje na svojoj granici koje su bile u fazi industrijalizacije i dostizanja zemalja Zapadne evrope u ekopnomskom pogledu.Ove zemlje(Cehoslovacka,Madjarska,Poljska,Rumunija, Bugarska,Jugoslavija)zaustavjene su na taj nacin u svom razvoju, i pripojene na ideologiju kojoj se u buducnosti "smesila" sigurna propast. Kao takve bile su predodredjene da u (ne tako dalekoj) buducnosti(koju sada prozivljavamo) budu pogodne kolonije.Zemle Zapadne evrope,ekonomski razvijene(uglavnom, ne sve-Italija,Spanija,Grcka,Portugal?)postale su kolonija SAD,sto se sada jasno vidi. Izgubile su pravo na..
    Препоруке:
    0
    0
    89 петак, 02 мај 2014 03:43
    Dr Jela Bisic
    ..nacionalne spoljne politike(sto se sada, na slucaju Ukrajine, sve jasnije vidi)Izgubili su nacionalne valute(uvodjenjem Evra). O njihovoj kulturnoj ugrozenosti se vec odavno govori. (Sada je ta kultura toliko ugrozena da se vec vise ni ne govori). SSSR nije "uveden" kao saveznik SAD u okupaciji Evrope iz nekih altruistickih, saveznickih razloga, vec zato da posluzi za blokiranje drzava ,koje su mu date na upravljanje, a i za plasenje onih koje su podpale pod kontrolu SAD.
    Препоруке:
    0
    0

    Анкета

    Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
     

    Република Српска: Стање и перспективе

    Банер
    Банер
    Банер
    Банер
    Банер
    Банер