петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Украјина и "косовски преседан" - сила права и право силе

Kоментари (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 18 март 2014 17:01
Горан Јевтовић
одлука да се у једном случају, тј. Косова и Метохије, призна право народа на самоопредјељење као принципа који је примарнији од принципа суверенитета,
Крим и Косово и Метохија немају ама баш никакве додирне тачке у правном смислу.
Случај Крима треба поредити са уједињењем две Немачке, што је најприближније или са случајем разбијања СФРЈ, односно распада СССР-а када нису поравнати рачуни и исправљене комунистичке, антинародне и по тадашњем њиховом Уставу, противуставне брљотине.

Шиптари су били и осталих национална мањина која ни према Повељи УН нема право на самоопредељење.
Они могу бити само пример како се силом и агресијом нелегално одузима део територије суверене земље и додељује тој националној мањини.

Позивање Русије на пресуду Међународног суда правде о Косову, у овом случају односи се само на "декларацију" о проглашењу независности у смислу поступања запада и органа међународног правосуђа и ништа више.

Текст је одличан Богдана.
Препоруке:
87
4
2 уторак, 18 март 2014 17:07
Miroslav
Imam reprint izdanje knjige Dr. Radovana Kazimirovića iz 1939. godine, gdje on pisao o svom susretu sa Ocem Zarijom, kumom Tarabića i u kojoj je rekao da će doći vrijeme opšteg rata gdje će se svako tući sa svakim.
Препоруке:
31
9
3 уторак, 18 март 2014 18:01
Pol Korektan
Da kažemo prvo da ste upotrbili sve važne ''key words'' tako da tekst ima početak i kraj što je dostignuće, i to ne samo na ovom portalu.
Znate i sami da mali pas njuši ali veliki uzima. Da li je čovečanstvo spremno da taj, prevedeno na polje kulture - *princip* promeni u jedan dogovorni civilizacijski čin, da ga institucionalizuje i poštuje? Naravno da je odgovor odrečan. Otuda se SB UN nije ništa pitao pre bombardovanja Srbije. Otuda je svet postao jedan globalni ''Free Market''. Čudim se da još postoji! Ako se setimo npr. sporazuma Molotov-Ribentrop videćemo kako je pravni akt poslužio u taktičke svrhe. Mada se kaže da je Zapad 'kolevka demokratije' to je nešto što važi samo one kojima je naređeno da manje ili više /ne/uspešno glume demokratuju. U tom smislu je koncipirana spoljna politika ''Središnjeg Subjekta''/po Habermasu/, a anarhija,destrukcija i dekonstrukcija tkz. humanih načela u međunarodnom ponašanju i pravu služe da bi se upotreba sile opravdala ispraznom retorikom.
Препоруке:
28
3
4 уторак, 18 март 2014 18:24
Stanić Milan
Šta su danas UN?Dali one imaju neophodan instrumentarij pozivajući se na praksu međunarodnbog prava o nepovredivosti granica, rešavanja sukoba između država mirnim putem - koje je jače pravo, da li pravo na samoodređenje do otcepljenja ili fizički kontinuitet države? Očito da "veliki"ovo tumače na način kako im odgovara u datom trenutku,a ne na osnovu međunarodnog prava.
21. 12. 1965 usvojena je Deklaracija generalne ansambleje UN u kojoj se između ostalog kaže:
" Nijedna država nema pravo da neposredno ili posrednbo interveniše iz bilo kog razloga u unutrašnje ili spoljkne poslove ma koje druge države.Sledstveno tome, zabranjeni su oružana intervencija i svi drugi oblici mešanja ili pokušaja ugrožavanja ličnosti države ili njenih političkih i kulturnih osnova.
2.Nijedna država ne sme upotrebiti ekonomske,političke ili ilo kakve druge mere ili da podstiče upotrebu ovih mera da bi prinudila drugu državu da joj se podvrgne u vršenju svojih suvereni prava(nastavak)
Препоруке:
29
2
5 уторак, 18 март 2014 18:36
Stanić Milan 2
(nastavak)
ili da obezbedi za sebe bilo kakve prednosti.Isto tako,ni jedna državva neće organizovati,pomagati,podsticati,finansirati,podstrekivati ili tolerisati subverzivne,terorističke ili oružane aktivnosti usmerene na nasilno svrgavanje režima druge mdržave ili mešanje u građanski sukob u drugoj državi.
3.Svaka država ima neotuđivo pravo da bira svoje političke, ekonomske,socijalne i kulturne sisteme,bez mešanja u bilo kom obliku od strane druge države"...(etc)

Da zaključim.Poziciju jedne zemlje određuje njena unutrašnja kohezija,sposobnost da odbrani suverenitet,politička i ekonomska stabilnost a ne načela međunarodnog prava.Rezolucijom 777 od strane SB UN(za koju je glasala Rusija)konstatovano je da je SFRJ prestala da postoji,a daljnjim rezolucijama 758,761,764 Srbi su proglašeni za agresore i građanima uvedene neviđene sankcije da bi odbrana zemlje bila teška i uluzorna.Narode - uvek veliki pišu pravila za druge,a izuzetke ostavljaju za sebe.
Препоруке:
37
3
6 уторак, 18 март 2014 19:41
vemi
Pitam se koliko neko mora biti nakaradnih pogleda na pravo, na pravdu, da bi tekst Milana Stanica ocenio minusom?!? Ili koliko je taj rukovodjen zlom? I takvi su uvek medju nama i miniraju svaki pokusaj da se moralne norme ponovo uspostave kao drustvene vodilje - jer su, na zalost, veoma oslabljene od kako nas Big Brother uci "ljudskim pravima i humanosti"....
Inace, izuzetno dobar clanak, kao i komentari Milana Stanica.
Препоруке:
23
1
7 уторак, 18 март 2014 19:46
ivan3012
Ili najkrace receno: Samo sila Ruskog Oruzja moze i mora da uspostavi planetarni red i postovanje zakona..A mir dolazi kao logicna posledica spremnosti Rusije da ga upotrebi.I jos nesto:Uveren sam da je Rusija daleko spremnija i odlucnija da naredi lomljenje pecata komandantima nuklearnih podmornica-kao prvom udarnom esalonu-nego sto to idioti na zapadu i mogu da pretpostave..Jer definitivno-Rusija je najjaca i najodlucnija vojna sila danasnjice..Njena era upravo pocinje,na radost i srecu svih ponizenih,potlacenih slobodoljubivih naroda..Neka Bog podari neumoljivu silu Ruskom Oruzju kao sto je podario mudrost Velikom Vladimiru Putinu.
Препоруке:
42
1
8 уторак, 18 март 2014 20:30
фристајло
Зато би било од пресудног значаја да се ово време испостави као време успостављања принципа који ће бити обавезујући на светској равни.

То би било добро, слажем се.
Међутим- прилично сам скептичан да ће до тога и доћи, и то из два разлога.
Први- да би сила права била доминантан модел у решавању конфликтних ситуација, мора да постоји каква- таква равнотежа у сили којом располажу у неколико геополитички стратешких пунктова света; овај период "права силе" је и наступио јер је та равнотежа изостајала.
Друго- неоварварски концепт евроатлантске хорде је у таквом "амоку", да треба бити баш оптимиста, па се надати да ће се "дозвати у памет". Та друштва су потпуно криминализована и политички слаба.
Ипак, има наде да се поново успостави- Русија и Кина се враћају на ноге, а свакако су неупоредиво мања опасност за силу права од оне, коју представљају англо-саксонсци са прирепцима, окупљени у НАТО.
Богдана, као и обично- хируршки прецизна и јасна.
Препоруке:
36
0
9 уторак, 18 март 2014 20:35
Милутин
КРИМ је раније отет (Хрушчов је отео)од РУСИЈЕ, ....сада је КРИМ враћен својој матици, мајци РУСИЈИ!


КОСМЕТ је раније делимично отет(агресија НАТОа на Србију без дозволе УН), ....доћи ће време да се КОСОВО и МЕТОХИЈА врате својој матици, мајци СРБИЈИ!

Резолуција УН 1244 , је темељ за сада!


Србиа ће вратити свој Крим(Космет)
на било који начин, па и на руски начин!


Догодине у црском Призрену и србском Скадру!
Препоруке:
45
0
10 уторак, 18 март 2014 20:42
Београђанин
Космет је отет правом силе, а Крим се присајединио силом права.

Доказ?

По Србији су падале бомбе, по Криму нису.
Препоруке:
47
0
11 уторак, 18 март 2014 21:11
Nuklearna batina
Gledao sam jutros CNN i prikazali su izjavu nekog poznatog ruskog televizijskog voditelja koji je bukvalno izjavio sledece: Mi smo jedina drzava na svetu koja moze Ameriku da pretvori u radioaktivni pepeo!

Dopalo mi se, opustilo me.
Препоруке:
46
1
12 уторак, 18 март 2014 22:04
Србин
"... је гола сила узурпирала власт – и да је ту понајмање реч о аутентичном догађању народа. Или, прецизније, када је међународно право већ у највећој мери урушено - и када за један део западних држава постаје прихватљиво насилно преузимање Украјине од стране групација од којих су многе повезане са савременим фашизмом – по логици ствари, и повратна употреба силе постаје легитимно политичко средство. То је обрт који се нужно враћа као бумеранг у свакој ситуацији у којој се напусти терен силе права и на њено место постави право силе."
Препоруке:
16
0
13 уторак, 18 март 2014 22:17
Mirko
Vi baš ne znate da se historijski suočite sa stvarnošću. Šta biste vi sa Kosovom, tamo je 90% Albanaca. šta će vam to, svaki tamošnji referendum znači glas za otcjepljenje ili protusrpske zakone, mjere itd.

Imate smo dvije opcije, da protjerate silom sve Albance sa Kosova ili da okupirate i zavedete diktaturu, tj da se Albance ništa ne pita.

prva opcija je u današnje vrijeme nemoguća. Ne možeš u Evropi protjerati milion ljudi bez kazne. Druga je neprihvatljiva i nemoguća bez rata.

Znači Kosovo je praktički izgubljeno, bez obzira na Nato, priznanje i druge gluposti. To treba da prihvatite a ne da gubite koliko vidim ogomnu energiju na nešto što je nemoguće preokrenuti.

RS je također izgubljena bitka, ruska enklava uNato okruženju. Rusija može samo da vam pošalje dobrovoljce vozom (ako imaju uredne karte).

Znači koncentrirajte se na Vojvodinu jer nju još možete da sačuvate iako svakim danom sve manje
Препоруке:
1
39
14 уторак, 18 март 2014 22:35
Дејан
Мислим да је анексија Крима добра за Србију.

Запад је задњих 24 године корак по корак радио на опкољавању Русије. Југославију су растурили као пробу. Србију су напали да вежбају стварање нација на територији Русије. Сваки потез Запада и НАТО је прорачунат на преузимање Украјине и постављање НАТО 500 километара од Москве.

О журби и фаталној грешци Америке говори и нестрпљење са пучем и већ чувене речи Нуландове (фак ЕУ). Ако им пропадне завршни потез, ако Русија сада одоли, може да се деси да злотвори са Запада пристану на нови Берлински конгрес. Косово је било амерички хир и знак обести, а кад подгреју Каталонију, Шкотску, Трансилванију и друга жаришта, неће им пријати косовски преседан.
Препоруке:
25
0
15 уторак, 18 март 2014 22:50
Pol Korektan
@Mirko
Mirko, pazi Slavko!
Hrvati /kojima pripadate po načinu na koji koristite štokavski dijalekat/ se osećaju kao onaj čuveni vrabac koji se smrznuo pa upao sa oluka u konjsku balegu, ugrejao se, zacvrkutao a mačka ga čula i ... dalje znate i sami. To što ste u Jasenovcu / najviše / i u građanskom ratu 90-ih ''rešili srpsko pitanje'' postaje hrvatska nacionalna iluzija koju ćete skupo platiti. Doslovno skupo jer ćete u Dalmaciju dolaziti kao turisti, puni nostalgije. Slično kao što preko 200 000 proteranih Srba iz Hrvatske ili želi ili ponekad i poseti svoje nekadašnje domove koje ste im pokrali i oduzeli. Ne bih vam bio u hrvatskoj koži ni da me prime u sve ''Evrope'' sveta. Na kraju Hrvati su civilizaciju zadužili kravatama, što će reći omčama za ljude i stoku.
Dakle Vi, Mirko, možete mirno da spavate. Neće Vam biti dobro. Naprotiv.
Na Kosovo i Metohiju ćete se vratiti sa Vašim zemljacima Janjevcima. Možda vas pustimo u Srbiju da kao evro-škart otpevate Danke Deutschland
Препоруке:
33
1
16 уторак, 18 март 2014 23:43
Darko@Mirko
@Ne možeš u Evropi protjerati milion ljudi bez kazne
Vi ste u toj istoj Evropi proterali 400.000 ljudi i slažem se sa tobom da to svakako neće ostati bez kazne.
Препоруке:
29
0
17 среда, 19 март 2014 00:10
Обсервантес
Кристално јасан текст. Етиолошки дефинише проблем, проблем „силе права“ и „права силе“. Зато је Милошевић један од двадесет највећих Срба у историји овог народа (супериоран као Милошевић једном се роди у 100 година српском народу, за двадест векова нове историје роди се тек 20 таквих, значајних!). Али Милошевић није само српска имовина већ је универзални пример којим се српски народ вековима квалификује као историјски и слободоуман. Милошевић је "силом права" победио удружено зло и голо „право силе“. Зато су и дигли зликовачке авионе, сипали уранијум јер на џентлменство поражених по цивилизацијским конвенцијама, показало се, више нетреба рачунати...
Препоруке:
21
1
18 среда, 19 март 2014 00:13
Обсервантес
... Постоји само беснило гранулираних мозгова што је еквивалент за дефиницију данашњег „права силе“ . Русија данас демонстрира силу права, на изненађење многих који су успут још и шокирани. „Сила права“ постаје сила и примењива је само ако је „право силе“ превентивно(сопственом снагом) онемогућено психопатском мозгу. Русија управо сада уџбенички дели лекције једној размахнутој свести зла али и упозорава цивилизацију!
Препоруке:
18
1
19 среда, 19 март 2014 00:27
Darko za uvažene komentatore
Hrvati nemaju neprijatelja. Sem možda Srba a njih se ne bojimo. Što se tiče protjerivanja, tih 300,000 moglo je lako da se pretvori u 700,000 nakon Banja Luke jer vi ste rekorderi u masovnom beganju bez razloga. U strahu su velike oči, no to nije opravdanje da besmisleno optužujete za genocid. Radije poradite na hrabrosti vlastitih boraca

Izvinite na direktnom odgovoru
Препоруке:
3
30
20 среда, 19 март 2014 00:38
Pogled sa Strane
Mirko, naivni!

"Ne možeš u Evropi protjerati milion ljudi bez kazne."

Ne samo da moze, nego je i pozeljno ako su u pitanju "mali rusi" i Rusi.

Vise od million Srba je proterano iz svojih vekovnih domova.
Препоруке:
19
0
21 среда, 19 март 2014 01:11
Darko@ Darko za uvažene komentatore
Molim vas nemojte više, barem nama Srbima da pišete o vašoj hrabrosti i junaštvu, imali smo prilike da se dobro upoznamo tako da je krajnje bespotrebno o tome govoriti. Jedino ako vam to služi za nabijanje samopouzdanja, onda je u redu. Evo i ja se pridružujem, vi ste najhrabriji narod na svetu, ne zato što se ničeg ne bojite, već zato što se ničeg ne stidite. Pozdrav pokatoličeni, ispričavam se zbog osobnog obraćanja.
Препоруке:
24
1
22 среда, 19 март 2014 01:25
miu
Mirku , Darku i sl.

Zaista ste izopačeni! Besmislene optužbe? Znam lično ze zaklanih 36 staraca koji su ostali jer im je Tudjman garantovao bezbednost. Vi uživate u svom zlu!
Препоруке:
28
2
23 среда, 19 март 2014 06:16
Stefan Kanada
Bolesna mrznja prema Srbiji kao osnova identiteta -croata (ili kako ih vec nazvase) je za zaljenje.

Kod pristojnih ljudi i razgovor o ovome po svemu krvolocnom i primitivnom balkanskom plemenu izaziva stid.

Kao i tugu za zrtvama njihovih strasnih zlocina.

Pravi zlocinci su i njihove gazde koji instrumentalizaju ove jadnike.
Препоруке:
16
0
24 среда, 19 март 2014 06:48
Светислав Костић
Све почелоГоебачевим разбијања Совјетског Савеза. Његова награда, шака библијских златника, за предавање на америчк
им универзитету једном годишње за суму од 250.000 долара. у пракси се свело на једно предавање и једнократну исплату апанаже
од 250.000 јуес долара.

Ваљда ради лоше савјести јер Горбачов здушно помогао уједињење неисточне и западне Њемачке. Неколико година Горбачов позиван у Берлин и "награђиван" писменим захвалницама и смјештај Горбачове тешко обољеле супруге Ларисе да умре у једној реномираној њемачкој болници.

Ја сам се увијек надао да ће Горбачов најкасније доласком Путина на власт бити позван на одговорност његовом недјелу недјелу адекватно кажњен. А када на тв видио Јелцинов помпезни погреб, схватио да Путин тим гестом враћа високи значај положах предсједника Русије да Предсједнику русије поставио преседан за вискоки положај свих будућих предсједника Русије, који пијандура Јелцин играјући кловна свео на ниво баналног циркуса.
Препоруке:
10
0
25 среда, 19 март 2014 07:09
Светислав Костић
Горане све што си написао у реду је. Сем што си забовравио подвући да за домаће издајнике за њихов дио у разбијању Србије нема аболиције јер су се свјесно са пуним ангажманом западним агресорима ставили на располагање за финалне извршиоце у разбијању Србије.
Препоруке:
13
0
26 среда, 19 март 2014 07:18
Светислав Костић
Nuklearna batina! Да сам на мјесту Русије не би ни једног дана оклијевао, а западни Европу деградирао у нуклеарног талоца док се не скоже за силу права једнаких.
Препоруке:
11
1
27 среда, 19 март 2014 09:15
Jasna Simonović
Kao i uvek čisto napisan tekst...hvala, Bogdana...
Da, odavno je svet stasao za globalno pravo...
Izrabljeno međunarodno pravo sa svojevoljnim tumačenjima i dokaznim slepilom koje uništava osnovni princip prava - život - nisu put koji su toliki sveti i pametni ljudi toliko puta pokušali da nam utru bivajući uglavnom iskorišćeni, neshvaćeni i često ismejani... Između sile prava i prava sile srećom danas postoje silice ljudi koje komunikaciju dovode u ravan neophodnu da "principi obavezujući na svetskoj sceni" možda i zažive...
Препоруке:
14
0
28 среда, 19 март 2014 10:53
НСПМ web
Поштовани коментатори,
молимо вас да се, што је могуће више, држите теме текста, или ваши коментари неће бити објавиљивани
Препоруке:
12
1
29 среда, 19 март 2014 12:17
ivan3012
Nema sile prava bez prava sile/koja to omogucava.
Препоруке:
13
1
30 среда, 19 март 2014 15:43
Gedža
Biće da se Rusija naplatila preko leđa Srbije.
Slučaj Kosmeta je samo poslužio Rusima da postignu svoje ciljeve. A Srbi i Srbija???
Препоруке:
3
9
31 среда, 19 март 2014 16:19
Соко са Грмије
Богдани замерам што о par exelance политичким темама хоће да расправља само са нормативног аспекта изостављајући историјско памћење. Кад би ово друго призвала, тешко да би могла да разазна "суверенитет Украјине"!
Препоруке:
2
4
32 среда, 19 март 2014 17:17
Светислав Костић
Никакав "мирослав" ти ниси него један злобни пакосник Ратослав.
Препоруке:
3
0
33 четвртак, 20 март 2014 23:49
mrkopalj
Rusi su na ovo čekali sve od odvajanja Kosova. Niko tada ni reč nije rekao a sada kobajagi ih smeta. Nakon deset godina, baš da verujemo.
Препоруке:
1
0
34 петак, 21 март 2014 03:26
ДРАГАН
Крим и Косово и Метохија су политичики слични, комунисти су одлучили о њиховој судбини, а запад намерно то избегава да каже ( било је пар изузетака), нормално да се та одлука комуниста уклапа у интересе запада и сепаратиста ..када сте чули једног Албанца или Хравата да тражи да се пониште авнојске границе или устав из 1974? тако је и са илегалном бандом у Кијеву ,нико од њих неће да каже да је комуниста Хрушчов ( украјинац) 1954 Крим отео од Руса. Увек се политика водила силом ,запад ( англосаксонци)је од 1990 отворено кренуо на освајању источне европе, а пут су им отворили Горбачов и Јелцин , а то што се сепаратисти и слуге балкана ( Мирко) крију иза господара то је и нормално! господар је увек волео верну слугу, а ми Срби не можемо се спустити на тај ниво
Препоруке:
0
0
35 субота, 22 март 2014 16:05
stefan.borota@gmail.com
ПРАВО НА САМООДБРАНУ
Пошто је поводом Сирије указала на „руски дипломатски тријумф“, га. Кољевић данас истиче украјинску „тачку прелома“. Али, прво треба увидети да Сирију за сада није спасла никаква дипломатска умешност него оружана спремност Русије да свим средствима и по сваку цену, затре примицање блискоисточног исламистичког хаоса руским границама. Још значајнија је Украјина јер у сваком стратешком погледу игра пресудну улогу на безбедност Русије, па тако и одговарајућем зенитно-космичком аспекту војног одвраћања. Према томе, смутно време изнад свега захтева одлучно промишљену акцију. Правични повратак Крима само наговештава смер расплета украјинске кризе. Питам се шта ће следеће рећи они који се већ увелико згражају над заоштравањем руске реторике укључујући и тзв. косовски преседан? Зар су нешто друго очекивали? Учтивост има своју меру а попустљивост домашај, иако се сиротом човеку може причинити фајда и када му мува улети у уста. [,]
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер