четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Бивши припадник полиције БиХ: Гранату на Маркале испалила Армија БиХ по налогу Алије Изетбеговића

Kоментари (66) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 17 фебруар 2014 16:36
Marija
Hvala Bogu da neko priznaje istinu.
Препоруке:
148
1
2 понедељак, 17 фебруар 2014 16:39
Горан Јевтовић
Ово сведочење улази у историју. Истина полако испливава на видело, свака част сведоку.
И, да видимо сада марионете свих боја из Београда.

Е, овако ће, пре или касније изаћи на светлост дана све лажи, подметања, све прљаве игре запада и 80-тих и 90-тих, али и о 2000-тим.
Овако ће документовано бити обелодањено све о српској петој колони, о свим агентима, превратницима, плаћеницима и комплетном политичком и осталом шљаму и мафији која је срушила СРЈ и Србију.

Тек ће бити падања у несвест и тек ћемо се наслушати онога због чега ћемо се стидети као народ.
Но, добро, није се могло без те "чаше жучи".
Препоруке:
179
3
3 понедељак, 17 фебруар 2014 17:03
фристајло
Караџићу ово неће помоћи, он је већ осуђен.
Но- добро је да стоји у записницима, због неких времена која ће доћи...
Препоруке:
160
0
4 понедељак, 17 фебруар 2014 17:20
Херцеговац
Маркале и Сребреница су добро познате јавне тајне.Постоје и Маркале 2 али то су толико лоше одрадили да се више и не помињу.Идејни творац тих пројеката је Бил Клинтон(специјалитети из нато кухиње).Што се Сребренице тиче,американци су тамо авионима достваљали оружје и то су приказивали као хуманитарну помоћ.Друга ствар,УН трупе када су ушле у Сребреницу нису извршиле демилитаризацију иако је то било договорено у споразуму.Свима је било јасно да муслимани немају никакве шансе да одбране Сребреницу а они су цјело врјеме нападали српска села и правили велике злочине.На крају баладе јасно се види да им је оружје достављано да би се испрвоцирарала ВРС и ВРС је морала да интервенише.О броју жртава нећу писати јер сам и без тога опширан али морам написати да је у акцији за ослобађање Сребреница ВРС користила САМО 1 ТЕНК !!! и Сребреница је ослобођена са минималним губитцима.Са друге стране је било више од 5000 Орићевих ''јунака''који нису ни покушали да бране Сребреницу.
Препоруке:
131
0
5 понедељак, 17 фебруар 2014 17:33
@Горан Јевтовић
И, да видимо сада марионете свих боја из Београда!

е, то је кљечна реченица у вашем коментару.

Иначе, баш ме занимају аргументи ове двојице који су вам дали минусе.Вучко, то си?

Можда би НСПМ требало да уведе обавезан коментар за оне који оцељују.
Препоруке:
94
3
6 понедељак, 17 фебруар 2014 17:34
Велизар М.
Ја и даље не верујем да једна једина мина може да побије толико људи. Нарочито на онаквој локацији. Склон сам да поверујем овом сведоку али само у делу у којем прича о разговорима у "председништву". То да ли је и одакле испаљена мина теже ми је да прихватим, уосталом и сведок се сам ту ограничава јер каже да није био присутан. Можда и јесте тако али мора да је био и неки МРУД (клејмор) на самој локацији, да "припомогне".
Препоруке:
50
7
7 понедељак, 17 фебруар 2014 17:59
Горан Јевтовић
Велизар М.

Некоректно Велизаре.
Прво, морали би сте да будете стручњак балистике за оно што тврдите, друго, да озбиљно познајете војну науку, а треће, откуда то да су тамо сви лешеви били људска тела?

Јесте ли некада видели фотографије истих?
Бар половина су убачене и маскиране филмске лутке.
Проучите детаљније случај "Маркале" (али и све остале случајеве "лажних застава" и "црних операција", а било их је на стотине током ратова 90-тих) пре него што овако излећете.
Препоруке:
88
2
8 понедељак, 17 фебруар 2014 18:33
Teoreticar zavere i blagi paranoik
@ Горан Јевтовић

Ja i dalje tvrdim da od jedne monobacacke mine nije moglo toliko ljudi smrtno da strada i toliko da bude ranjeno. Srapnel kada udje u telo tu i ostaje tako da su multipla povredjivanja iskljucena, a kako je mina pala na tvrdu podlogu (beton, asfalt) povredjivanje sekundarnim parcicima je minimizovano.

Za stradanje i povredjivanje tolikog broja bilo je potebno nesto jace i drugacije koncepcije.

Povucite paralelu sa Bostonskim maratonom i bice vam jasno kako mina ustvari deluje.
Препоруке:
47
1
9 понедељак, 17 фебруар 2014 18:40
Велизар М.
Побогу Јевтовићу, читате ли ви оно на шта одговрате? Прво, вашом причом о луткама управо потврђујете моју тезу да не може бити онолико жртава.А да ли су то биле лутке или не, појма немам. Ни фотографија ни видео не могу бити довољне да се то оцени.
Друго, не морам да будем ни "стручњак за балистику" ни да "озбиљно познајем војне науке". Имао сам више прилика да видим ефекат мина 60, 82 и 120мм, почев од демонстрација на обуци у ЈНА (где је, на пример, поређано више фронтално трчећих мета у круг око мине а после детонације је бар четвртина остала неоштећена). Знам и физику помало а знам и разлику "бласт" повреда у односу на повреде шрапнелом. Ако ви мислите да је могуће да једна мина може да побије 66 и приде рани 140 људи онда то и образложите. Немојте дискредитовати саговорника позивањем на "озбиљне војне науке", не треба нам генерал да би ово проценио. Уосталом ваљда се слажемо да је то била намештаљка, оваква или онаква.
Препоруке:
76
0
10 понедељак, 17 фебруар 2014 18:54
Žalosna sova
Naravno da su pored mrtvih ljudi postavljane i lutke zbog prikaza što većeg broja žrtava. Na jednoj fotografiji se vidi veštačka noga, a nigde vlasnika noge. Jedino ako je vlasnik noge sa onom jednom nogom otrčao kući. Srbi su izgubili medijski rat jer su bili samouvereni i sigurni da će pravda pobediti.
Препоруке:
71
0
11 понедељак, 17 фебруар 2014 19:00
Горан Јевтовић
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Srapnel kada udje u telo tu i ostaje tako da su multipla povredjivanja iskljucena
Па ко је вршио обдукцију? Исти они који су све то и организовали.
Јели био неко присутан са српске стране и јели ико неутралан видео те лешеве?
Није.

a kako je mina pala na tvrdu podlogu (beton, asfalt) povredjivanje sekundarnim parcicima je minimizovano.
Ово је апсолутно нетачно. Управо је обрнуто. Када мина из минобацача 120 мм (или 81 одноносно 82 мм) падне на бетон, парчад од исте добија додатно убрзање, поред тога што се не губе као, рецимо, када мина падне на земљано тло или на ораницу.

Обашка што је поред мине могла бити употребљена нека од експлозивних направа која се активира даљинским путем а која је раније инсталирана на месту догађаја.
Управо онако како су правовремено доведени и ТВ сниматељи и припремљено болничко особље.
Препоруке:
62
1
12 понедељак, 17 фебруар 2014 19:14
Србенда
И накнадна истина је корисна.
Дејство овог свечења је минимално јер ни медију у СРБИЈИ јавни сервис, Политика неће објавити овакву вест у ударним терминима, рубрикама.
Ни наши политичари неће предузети нешто да се овакве ствари пропагирају и искористе за побољшање положаја ни Србије ни Републике Србске.
Препоруке:
57
0
13 понедељак, 17 фебруар 2014 19:19
Шиљо
Ко с шејтаном тикве сади ...
Препоруке:
38
0
14 понедељак, 17 фебруар 2014 19:23
Косово и Метохија су Србија
Свети владика Николај Велимировић је рекао: ,,Истина не зависи од времена и није ни нова ни стара, него управо Истина- јуче, данас, сутра.'' Истинитост ових речи се може показати и на овом бесрамном потезу муслиманских власти у Сарајеву.
Препоруке:
47
1
15 понедељак, 17 фебруар 2014 19:36
Peter RV
Pa, nemojte vi svjedoci.
Samo sto radite kvarite bezbrojnu anti-srpsku literaturu od koje su lijepo zivjeli neki humanitarci.
Stavljate u nezgodnu situaciju Bernarda Henry-Levija i njegovu filozofsku druzinu- koji su nam se vec zakleli na osam-hiljaditu Srebrenicu i 200 hiljada silovanih Muslimanki.
Препоруке:
53
1
16 понедељак, 17 фебруар 2014 19:57
Hercegovac II
@Jeftovic
@Teoreticar

Mozda bi svjedocenje prof. Manojla Calije,koji je, kako biljezi u svojoj knjizi, stajao u redu za vodu, ali skroz pozadi, tako da je bio neposredni svjedok,
moglo odgovoriti na Vase i nase nedoumice!
On tvrdi da je eksplozivna naprava gurnuta sa krova obliznje zgrade! On ne kaze da li je to minobacacka granata ili nesto drugo!Snajperisti koji su bili postavljeni na okolne zgrade pucali su na svakoga ko je pokusao prici i ukazati pomoc!
Kad je "komendija" snimljena za javnost, izvrsioci su sisli s krova, a onda su udavljeni u u wc u istoj zgradi!Tipicni turski izum, odvajkada!
Mrtva usta ne govore!
Drugo, na bilo kom snimku, ako se pazljivo pregleda vide se plasticne lutke i otkinuti dijelovi( noge, ruke) tih lutaka!
Isti scenario je isproban jos u ljeto 1992 u logoru u Konjicu! Armija BiH i HVO su granatirali sportsku salu.Ubijeno 13 ljudi, da bi optuzili
Srbe!
Srdacan pozdrav !
Препоруке:
68
0
17 понедељак, 17 фебруар 2014 20:02
Горан Јевтовић
Велизар М.

ОК, онда вас нисам разумео на шта сте мислили.
Препоруке:
40
4
18 понедељак, 17 фебруар 2014 20:02
Jasna*
Karadzica su fasisti vec osudili,ali u svakom slucaju prija kad se cuje istina od druge strane .
Препоруке:
44
1
19 понедељак, 17 фебруар 2014 20:25
Danilo
Kao prvo,krater od te navodne granate,bio je precnika oko 30 cm,a dubine,ne vise od 5 cm i ljudi koji su strucnjaci iz tog domena tvrde da je samo eksplozivna naprava postavljena ispod prodajnog stola na pijaci mogla napraviti takav krater,a ne granat,i da su lesevi,vec ranije doneseni sa ratista tu odmah postavljeni.

Ima jedan video koji pokazuje neke ljude koji zurno napustaju pijacu kada dolaze medjunarodne snage i znaju se imena tih ljudi,ali nema ko da ih natjera da kazu istinu.
Tacno je sto kazu neki komentatori da jedna granata nije mogla napraviti toliki masakr.

A,onaj ko kaze da ce,konacno,istina izici na vidjelo,je krajnje naivan,jer Zapad tako bestidno i bez ikakvih skrupula falcifikuje jasnu i ocevidnu sliku o WWI i WWII,optuzujuci Srbiju i Rusiju,poredeci Staljina sa Hitlerom,a da nece falcifikovati pijacu Markale.Ma,hajde.

Za Zapad je prica o Srbima kao losim momcima zavrsena i nema sanse da se bilo sta promjeni,osim sto u Hagu sude i Njegosevim srpskim kostima.
Препоруке:
49
1
20 понедељак, 17 фебруар 2014 20:28
гаврило
знам да смо ми бијесни и да их не волимо баш због тога што су спремни на свакаве злочине, али стојим да су ЗВИЈЕРИ из ЕУ горе од њих јер они их на све наговарају, ови то чине, а онда им кроз све њихове мисије од посматрачких до медицинских сву прљавштину перу!
Препоруке:
42
0
21 понедељак, 17 фебруар 2014 20:34
Београђанин
Прва велика намештаљка била је масакр у улици Васе Мискина почетком рата. Сви знају да су тв екипе биле сакривене у оближњим уличицама пар сат раније. Прича се (обавештени) да су то биле противпешадијске мине усмереног дејства, постављене у отворе за убацивање ћумура у подруме. Такође се прича да је у тој акцији аутосаботаже прсте на руци изгубио специјалац за експлозиве Митхат - Мидо ?, иначе зет Харудрина Сомуна, човека који је за време рата био веза Изетбеговића са исламистичким режимима на Блиском Истоку.

Иначе, СВАКА ЧАСТ овом човеку који је сведочио. Спасао је душу и рехабилитовао део свог народа у мојим очима.
Препоруке:
63
0
22 понедељак, 17 фебруар 2014 20:36
маркале
Мојој ташти је познаница(муслиманка), из скупштине, тај дан саветовала да не иде у град зато што ће се нешто десити.
Препоруке:
59
0
23 понедељак, 17 фебруар 2014 20:40
ПЛАСТИЧНА НОГА
Сведочећи у одбрану Караџића, бивши припадник полиције БиХ изјавио да је гранату на сарајевску пијацу Маркале испалила Армија БиХ по налогу Алије Изетбеговића.


уосталом, на слици се лепо види пластична нога. То не значи да није било жртава. Имате на ФРОНТАЛ.РС чланак о томе. Како су мине бацане са зграде од стране припадника Армије БиХ, који су касније ликвидирани од "својих".

итд.
Препоруке:
42
0
24 понедељак, 17 фебруар 2014 20:45
маркале
Мојој ташти је познаница(муслиманка), из скупштине, тај дан саветовала да не иде у град зато што ће се нешто десити.
Препоруке:
35
0
25 понедељак, 17 фебруар 2014 20:51
Велизар М. @Горан Јевтовић
ОК, онда вас нисам разумео на шта сте мислили.

Ако је ово извињење онда у реду. Али није вам први пут да не прочитате оно што нападате. А и пребрзи су вам прсти на тастатури. Ево и у одговору Теоретичару завере: Исправно одговарате да секундарно фрагментарно дејство није мање на бетону али како то образлажете? Кажете да фрагменти добијају "додатно убрзање"! Како може постојати додатно убрзање кад нема додатне енергије? Исправно је рећи да се на тврдом медију апсорбује мање кинетичке енергије и да брзина фрагмената спорије опада. И сад може неко вас да дискредитује на основу тога као што ви радите другима. Човек је направио лапсус, вероватно је мислио на цигле или нешто слично, где би било и већих и споријих фрагмената али зар је то толико важно? Апелујем на вас да мало размислите пре него што се распишете. Ово кажем без зле намере већ да не оде опет расправа у странпутицу. Поздрав.
Препоруке:
30
1
26 понедељак, 17 фебруар 2014 21:06
Београђанин
Јамаковић.
Препоруке:
11
0
27 понедељак, 17 фебруар 2014 21:08
ПЛАСТИЧНА НОГА
...преноси нам Чалија и оно што је процурило у јавност преко појединих припадника Прве брдске бригаде, десило се сљедеће: „Граната је бачена са зграде Планике. Бацили су је војници Прве брдске бригаде Армије БиХ, који су касније убијени.


http://frontal.rs/index.php?option=btg_novosti&catnovosti=18&idnovost=39799
Препоруке:
23
0
28 понедељак, 17 фебруар 2014 21:15
Горан Јевтовић
Велизар М.
Ако је ово извињење онда у реду. Али није вам први пут да не прочитате оно што нападате.

Извињење је било искрено. Међутим, ово мало "предавање" у наставку, потпуно је сувишно и за циљ има нешто друго, а то је ово горе што сам апострофирао.
Ако хоћете да се препиремо, онда је и то у реду.

Успут, поред тога што сам минобацаче свих познатих калибара (не само наше већ свих важнијих војски света) и мине, морао до детаља да теоретски савладам кроз предмет "Наоружање и настава гађања" (пуне четири године учења), затим кроз предмет "Балистика" (пуне две године), већ сам кроз предмет "Тактика" (пуне четири године), морао да испалим једно 1000 комада.
И то не на обичним, простим гађањима, већ у мало компликованијим условима и борбеним супозицијама.
И да након тога ефекте дејства проучавам на циљу.
О ратним искуствима, где ме је, ваљда Божјом вољом, промашило "за длаку" бар 10 неприајтељских мина, овај пут нећу.

Срдачан поздрав Велизаре!
Препоруке:
29
9
29 понедељак, 17 фебруар 2014 21:18
Zalosna sova
Ko je prosao ratove taj zna, jer je video svojim ocima da granata minobacaca ume da NE eksplodira nego rokne u asvalt na ulici i zakuca se do peraja.Toga je bilo u Vukovaru koliko hoces. Tako da bi krater od granate 120 mm sigurno bio dubok najmanje koliko je granata dugacka, a sirok koliko eksploziv moze da razori beton na pijaci, To bi bila rupetina za pricu, a ne neko udubljenje od 30 cm precnika. Ocigledno je istovremeno ispaljena neka slabija granata ali je aktiviran i eksploziv ranije pripremljen izpod tezge sa srapnelima kao sto koristi Al Kaida nasih prijatelja iz Katara, da ne idemo bas do Emirata.
Препоруке:
41
0
30 понедељак, 17 фебруар 2014 21:34
@ žalosna sova
jeste junače, na Vukovaru ste polomili zube monstruozne...
Препоруке:
5
47
31 понедељак, 17 фебруар 2014 21:54
Ala
Treba ispitati i novinare JUTEL-a koji su tada jos bili u Sarajevu/Gorana Milica,direktora AL Jazeere-a,Mirjanu Bobic,tehnicko osoblje koje radi po beogradskim TV/.Oni su tada tvrdili da je to Alijin insceniran zlocin protiv svog naroda.
Zasto cute?
Препоруке:
43
0
32 понедељак, 17 фебруар 2014 22:03
Професор универзитета, Вашингтон
Bosanac koji se zove КW-586 .Evo - samo da se jugo-komunjare pomire , izljube i uhvate u novo kozaracko , Briselsko oro .Oj-ha evropa .
Препоруке:
18
7
33 понедељак, 17 фебруар 2014 22:05
онолико
Тешко да ће Срби имати нешто од овог сведочења.
Али,хоће ли Муслимани,Бошњаци,Босанци или Турци,како год да се сада изјашњавају,чути уживо(лајв-ливе)оно што се шушка или отворено прича у чаршији,видећемо.
Вреди ли та жртва онолико?
Посебно сада кад се дејтонска Босна распада!
Препоруке:
29
1
34 понедељак, 17 фебруар 2014 22:09
Majka
Dobro reče majka : "Moj sin je poginuo u ratu koji Srbija nije vodila u zemlji gde Srbija nije ratovala.
Niko ne laže tako dobro kao mi reče Dobrica.....
Препоруке:
8
40
35 понедељак, 17 фебруар 2014 22:12
Славко Требиње
Људи,
Клинтон је ругло целог света, аморалан и агресор. Штета што је такав и Николић, са Дачићем и Вучићем.
Караџић је у Хагу, брани Српску, брани србе, а не себе. Караџић је песник, сентиментални караџић. Србија и срби му не помажу, бори се сам као лав.
Овај сведок се пробудио, нанео себи материјалну штету, а спасао душу. Не пишекоје је нације, што није ни важно.
Зашто ово није ударна вест на Јавном тоалету Усране Србије, Вучићеве ППВ Србије?
Овај сведок је препрека на путу без алтернативе у европско ђубриште, нихт вар, што би рекли Немци.
Бог му помогао, сведоче,био си на непријатељској страни. Хвала ти за истину.
Препоруке:
33
2
36 понедељак, 17 фебруар 2014 22:17
Велизар М. @Горан Јевтовић
Ако хоћете да се препиремо, онда је и то у реду.

Нећу. Мало "предавање" је заиста било добронамерно.
Препоруке:
18
0
37 понедељак, 17 фебруар 2014 22:47
@@zalosna sova
u Vukovaru su tvoje ustase, videvsi da je vrag odneo salu, uskocile u bele mantile i odjednom je vukovarska bolnica dobila 200 novih medicinskih tehnicara...vrlo hrabro i junacki od strane vasih monstruoznih branitelja. Hrvati se ne stide nicega, stid ne poznaju! Tako i ti, junacino.
Препоруке:
49
0
38 понедељак, 17 фебруар 2014 22:49
Nije bitno
Poznajem ovog svjedoka. Čak imam i video traku na kojoj se vide Alija i on.
Препоруке:
29
0
39 понедељак, 17 фебруар 2014 22:54
Kosta
"...u cara Trjana, kozje usi!"
Препоруке:
13
0
40 понедељак, 17 фебруар 2014 23:04
Ma kakvi!
Сад ће то наша власт да демантује! Легија је покајнички признао да је то масло Радомира Марковића по налогу Слободана Милошевића.
Препоруке:
23
0
41 понедељак, 17 фебруар 2014 23:08
Генерал Манојло МИловановић
Одмах после тог случаја, јавно је изјавио:
Стаћу на Маркале а ви одведите најбоље стрелце на српске положаје па нека ме гађају са свим оруђима које тамо Срби поседују.

Није вредело...
Препоруке:
39
0
42 понедељак, 17 фебруар 2014 23:14
Aleksandar
У унаркрсном испитивању, тужитељка Керолин Еџертон (Carolin Edgerton) назвала је сведоков исказ вишеструком теоријом завере, тврдећи да је он све измислио да да би се додворио "онима који га сада штите".

U normalnom sudu advokati bilo odbrane ili tuzilastva samo smeju da postavljaju pitanja, a ne da karakterisu tvrdnje svedoka. U normalnom sudu ovaj iskaz tuziteljke bi bio izbacen iz protokola i ona bi bila kaznjena. Ali u Hagu nista nije normalno!
Препоруке:
52
0
43 понедељак, 17 фебруар 2014 23:40
сарадник УДБЕ
КW-568 тврдио је да је имао прилику да чује шта су председник Председништва Изетбеговић, његов син Бакир, поглавар Исламске верске заједнице БиХ реис-ул-улема Мустафа Церић и други званичници говорили на састанцима


тај Церић је према писању штампе, био ве у СФРЈ сарадник УДБЕ ! (ваљда док је муфтијашио у ЗГ).

а остали....
Препоруке:
23
1
44 уторак, 18 фебруар 2014 01:02
Ернан Кортес
Велизаре, Велизаре, ти ћеш нашем пуковнику да објашњаваш војне и остале ствари, од преисторије до далеке будућности. Па он не само да зна војне науке него и све стрипове Алана Форда зна напамет.

Јевто, мајсторе, овај Велизар наш'о тебе да учи шта је ратовање. Него, бац, види, има основаних сумњи да се тог дана у Сарајево илегално пребацио Коштуница! Само пссст, немој о томе ником ништа да кажеш, још није научно доказано, а сви знамо како ти волиш само "аргуметоване доказе", јел' тако.
Препоруке:
2
18
45 уторак, 18 фебруар 2014 01:32
Haske sudije gore od siledzija!
Skandalozno ponasanje tuziteljice! Nije njen posao da vredja svedoka, nego da unakrsnim ispitivanjem pomogne da se utvrdi istina. E, bas u tom grmu i lezi zec! Oni su istinu vec unapred utvrdili, pa se ova tuziteljica silno naljutila sto neko kvari tu unapred odredjenu "istinu"! Tuziteljica cak okrivljuje svedoka kako se dodvorava onima "koji ga sad stite"!? Pa, zar ne stiti njega sam sud, jer je on zasticeni svedok?! Ona je za ovakve procese kvalifikovana isto koliko i Vucic za vodjenje drzave -inace i ja ocekujem da ce Vucic kazati kako ne veruje svedoku, jer, Vucic se zakleo zivotom, i svim tajnama koje se o njemu u Londonu i sire znaju, da ce poricati svaku krivicu bilo koga ko nije Srbin, i da ce na srpska ledja prebaciti tudje krivice, pocev od biblijskih vremena, pa sve ovamo do Jasenovca i "oluje"! A ovome svedoku svaka cast! Mnogi bosanski muslimani znaju sto i on, ali cute! To cutanje o zlocinima, i nad svojim narodom, dodace jos jednu istorijsku traumu "nasim" muslimanima.
Препоруке:
17
0
46 уторак, 18 фебруар 2014 03:05
Srboljub Savic
Markale 1 i 2, (kao i Srebrnica) su "odradjene" po
tipicnoj americkoj shemi.
[Podmetnuli bombu na svom brodu, da bi poceli
"revoluciju".
Pustili su Japance da napadnu Perl Harbur, ubiju
preko 5000 i rane N, Butros Butros Galiju
ali zadrzan dok SB UN nisu izglasale sankcije
Srbiji/ostatku J.
Ko je vladao i vlada Srbijom, treba da nam je jasno.
Nikad, nije nijedna vlast nije iskoristila ovu cinjenicu-merodavni izvestaj.
Takav odnos, sam po sebi je teska izdaja i doprinos
najvecem zlocinu-genocidu nad Srbima.
[Istraga, cak povrsna, mogla je pokazati i dokazati
(aranzirana scena, vec ubijeni Srbi doneti, lutke..) veliku prevaru.]
Medjutim, kako nam nije do casti, slobode i opstanka, dozvoljavamo da nas vuku po blatu
svega najgoreg, i sopstvenoj krvi ..
S. Savic
Препоруке:
13
0
47 уторак, 18 фебруар 2014 06:40
Teoreticar zavere i blagi paranoik
@ Горан Јевтовић

Ово је апсолутно нетачно. Управо је обрнуто. Када мина из минобацача 120 мм (или 81 одноносно 82 мм) падне на бетон, парчад од исте добија додатно убрзање, поред тога што се не губе као, рецимо, када мина падне на земљано тло или на ораницу.


m1vv=m2v2 - ova relacija mora biti zadovoljena kod svakog sudara. Kod neelasticnog sudara mine i tvrde podloge (asfalta) efekat je takav da je ocigledno konusno rasprsivanje jednog dela srapnela prema podlozi sto ostavlja tackasta ostecenja precniku od oko 80 santimetara. Sama ostecenja lice kao da ih je neko izvadio supenom kasikom. Stabilizator mine ostaje gotovo neostecen. Dodatno ubrzanje zbog kolizije sa tvrdom podlogom se kosi sa gore nevedenom relacijom, kao i sa svim zakonima odrzanja. Srapnel je prema gornjoj relaciji odigrao svoju ulogu, a ti sekundarni parcici podloge tesko da mugu da izazovu smrtan ishod.
Препоруке:
9
1
48 уторак, 18 фебруар 2014 06:55
Teoreticar zavere i blagi paranoik
@ Горан Јевтовић

ostatak srapnela se siri kousno prema gore, a ubitacnos i gustina eksponencijalno opadaju sa udaljavanjem od centra.
Pilikom udarca u betno, oataju pukotine i oderotine, tako da nema cak ni tih sekundarnih projektila, dok je taj deo srapnela izgubio kineticku energiju.
Posle svezeg oranja, udarac u beton je najneefikasniji.
Minobacaka mina je najefikasnija na kraskim i sljuncanim terenima, uz predpostavku da je teren ravan.

Dakle, a to se slazemo, od jedne mine nije moglo smrtno da strada 60 ljudi i jos 130 da bude ranjeno.
Препоруке:
12
0
49 уторак, 18 фебруар 2014 09:11
гаврило
драга браћо, никаква непознаница нису злочини ни у васе мискина,то може да потврди и подпредсједник РС г-дин Емил Влајки који је очевидац овог злочина, ни маркале!Амери су специјалисти за ове намештаљке, само је тешко добити сагласност за такав злочин против сопственог народа.Изгледа да муслиманима ту сагласност није било тешко да дају:А ми упамет браћо,РС треба да бранимо до последњег као и Србију јер без њих неће бити ни нас!Они могу да нас разоре само преко наших људи за сада то сјајно функционише у Црној Гори и у Београду.зато нам не требају никакви избори, него устанак и растјерати фукару!
Препоруке:
17
1
50 уторак, 18 фебруар 2014 10:50
primjer iz istorije
I danas nije jasno ko je u Staljingradu u martu '42. ispalio granatu na Sostakovicev trg. Poginula su 24 civila. Njemacki analiticari i balisticari tvrde kako je to uradila grupa Crvene armije kojom je neposredno komandovao Staljin. Kada bi se ovaj slucaj rasvjetlio vjerovatno bi se onda utvrdilo da je i onih 10-ak miliona granata na grad ustvari ispalila Crvena armija a ne Njemci kako to istorija tvrdi.
Препоруке:
9
9
51 уторак, 18 фебруар 2014 11:07
Slavisa
Ne mogu se razumeti Markale ako se ne krene od prvog incidenta u ovoj seriji. Reda za hleb u ulici Vase Miskina. Svakome je bilo jasno a ima i obilje dokaza da se radilo o MRUD-u ili "Klejmoru" i da su ljudi bukvalno "streljani". Cak su se videli i kuglageri po ulici, prozorima i u ljudima i jasna je i bila i pozicija mine. Tezge su na pijaci morale pruziti kakvu takvu zastitu, a postaviti napravu u tezgu nije bio nikakav problem. Meni je jedino sporno ko je u Srbiji znao za sve ovo, imao dokaza o namestaljkama, pociniocima i sta je sa time uradio, to jest zasto nista nije uradio i ko je u Srbiji sprecavao da se predoci prva istina o ovim namestaljkama? Dokle sezu pipci hobotnice u nasoj zemlji? I da li su ti pipci i dalje aktivni? Ja mislim da cemo se sloziti da ovi "pipci" i dalje palacaju inace ne bi smo o ovome razgovarali danas?
Препоруке:
13
0
52 уторак, 18 фебруар 2014 11:27
primjer iz istorije
Imam neoborive dokaze kako su zelene beretke ispalile 90% granata na Sarajevo. Tek poneku su ispalili na okolna brda. Posto njihova pjesadija nije smjela napasti hrabru srpsku vojsku pucali su granate po svojim gradjanima kako bi u rat uvukli NATO da za njih uradi posao.
Jedina 'hrabra' jedinica u redovima muslimanske vojske bio je specijalni odred kodnog naziva Destroymosque kojeg je oformila americka obavjestajna sluzba. Taj odred se tokom cijelog rata ubacivao duboko u srpsku pozadinu i na prostorima gdje nije bilo ratnih dejstava unistavao islamske vjerske objekte.
Zapadna propaganda je za te dogadjaje optuzivala srbe.
Препоруке:
18
4
53 уторак, 18 фебруар 2014 12:43
Betelgeuse
За primjer iz istorije

Када пишете коментаре, молим вас немојте у ребусима. Вашем првом коментару сам дао ГРЕШКОМ минус! Зато тај минус не важи. Још једном, пишите тако да не постоји никаква могућност неразумевања.
Препоруке:
4
0
54 уторак, 18 фебруар 2014 13:53
primjer iz istorije
Vasa podsvjest odlicno je razumjela,
a to gdje cete staviti minus najmanje je bitno
pozdrav
Препоруке:
7
2
55 уторак, 18 фебруар 2014 14:13
Rajna
Pitam:
Zasto ovo svedoccenje tv u Srbiji nikako , a i novine izuzetno ili samo simbolicno, pominju? Da li im je vazniji bajkoviti Bal(Beograd) na vodi ili istina cijim falsifikovanjem je satanizovan ceo narod?
Препоруке:
6
0
56 уторак, 18 фебруар 2014 14:50
Дринко Кончаревић
Овакво, неоспорено сведочење је оптужница против Хашког трибунала. Треба им двадесет година да чују истину. У међувремену направили су велике трагичне штете Истини. Овај суд НАТО пакта под плаштом УН, треба не расформирати већ разорити.
Препоруке:
6
0
57 уторак, 18 фебруар 2014 17:53
Sten
@Велизар М. @Teoreticar zavere i blagi paranoik
Nisam strucnjak za mine niti za kinetiku. Uocavajuci da ni vi ne vladate najbolje tom oblascu usudicu se da uocim "rupe" u vasoj teoriji baziranoj na zakonima fizike. Naravno da mi ne pada na pamet da osporavam zakone fizike, ali pre nego sto se primeni zakon fizike potrebno je da se zna koji zakon primeniti. Verujem da bi vasa teorija bila tacna ako bi energija oslobodjena od eksploziva proizvodila samo pravolinijsko kretanje srapnela. To naravno nije moguce iz vise razloga. Zato se postavlja pitanje da li je moguce da se deo energije srapnela koji ne proizvodi pravolinijsko kretanje u sudaru sa tvrdom podlogom pretvori u energiju koja daje pravolinijsko kretanje i na taj nacin ubrza srapnel. Posto igram tenis znam da se to redovno desava kod "top spina", u sudaru sa tvrdom podlogom rotaciono kretanje loptice (spin) se pretvara u pravolinijsko kretanje i loptica naglo ubrzava.
Препоруке:
1
1
58 уторак, 18 фебруар 2014 18:47
Peter RV
@Велизар М. @Горан Јевтовић
Komplicirate isuvise jedan prosti fizicki fenomen koji se zove- eksplozija.
Sistem koji eksplodira, ako mu se ogranici ekspanzija na jednu stranu, energija eksplozije se usmjeri na suprotnu, na kojoj je ,logicno, smrtonosnija.
Препоруке:
2
2
59 уторак, 18 фебруар 2014 19:54
Бели Орао
""Славко Требиње.
Драги пријатељу, немој да ме држиш за реч и молим да ме нико не схвати погрешно.
Има теорија да Клинтон није хтео да нас бомбардује, али пошто се ништа не пита сместили су му Монику и рекли шта треба да ради.
Амерички председници се ништа не питају, осим пилота Буша који се пита помало.
Препоруке:
0
1
60 уторак, 18 фебруар 2014 20:31
Велизар М. @Sten @Peter RV
Мислим да сте промашили тему. Поента наше преписке није била физика. Јевтовић је прво лоше разумео мој први пост а потом добро исправио Теоретичара али са погрешним образложењем. Ја сам му замерио што олако одговара и сугерисао да буде пажљивији управо како би се избегла расправа коју сад водимо. И то сам илустровао тим несрећним убрзањем. Е сад, детаљ који је од споредног значаја за тему превише често бива искоришћен за скретање теме што мене нервира. Такве детаље користе или страствени коментатори ненамерно или тролови намерно. А суштина, у овом случају то да су несрећни цивили изгинули због нечијих смицалица, остане у сенци небитних прича. Као да је важно да ли је неко погинуо од гелера са спином или без спина.
Ако још увек инсистирате на физици, реците и покушаћу да одговорим колико умем.
Препоруке:
3
1
61 уторак, 18 фебруар 2014 21:55
Danilo
@ Velizar.M,
Slazem se vasim komentarima,logicni su i bez imalo filozofiranja o nekim detaljima eksplozije,a to sto su se neki komentatori okomili na vas,nije samo vas problem.To se desava i mnogima od nas kad vas neki ljudi,svojom iskljucivoscu,tvrdoglavoscu,pa cak i nicim izazvanim uvredama,uzmu za metu i zele da negiraju vase misljenje,ili vas licno,pa makar i bez ikakvih valjanih argumenata.
Pozdrav,
Препоруке:
2
2
62 уторак, 18 фебруар 2014 23:16
Sten
@Велизар М.
Moj komentar nije bio upucen samo Vama nego i gospodinu Teoreticaru ...
Ovo rekoste Vi:
Кажете да фрагменти добијају "додатно убрзање"! Како може постојати додатно убрзање кад нема додатне енергије?

Da li je to fizika ili sam ja promasio temu?

Ovo rece gospodin Teoreticar ....:
m1vv=m2v2 - ova relacija mora biti zadovoljena kod svakog sudara.

Moguce da sam ponovo promasio temu.

I slazem se s Vama da ne bi trebalo biti mesta sitnicarenju, ali ovde se radi o principu. Ako se ne varam okvalifikovali ste gospodina Jeftovica kao povrsnog, a ja sam samo zeleo, navodeci cinjenice, da kazem da ljude ne treba diskvalifikovati niskim udarcima i licnim uvredama, a pogotovu ne ako i sami posedujete osobinu koju vam smeta kod drugog.
S tim sto verujem da gospodin Jeftovic nije povrsan. Moguce da on nije dobar fizicar, ali to nije ni bitno, jer sam uveren da je skolujuci se ucio iz knjiga koje su pisali fizicari i oni koji su mine i napravili.
Препоруке:
0
1
63 уторак, 18 фебруар 2014 23:45
Велизар М. @Sten
Прво, поновићу да је то са убрзањем била само илустрација а не тема.
Друго, нисам квалификовао Јевтовића као површног али неке његове коментаре јесам. Јевтовић доста пише овде и омакне му се, имам разумевања за то, просто указујем на последице. Како да останем миран ако ми каже да сам некоректан па онда тврди исто што и ја али на други начин.
Треће, које сам ја то ниске ударце и увреде употребио? Мислим да би се и сам Јевтовић сложио са мном да је наша дискусија била потпуно у границама лепог понашања.
Четврто, доказ позивањем на ауторитет није доказ већ је уџбенички пример ненаучног приступа. Сматрам да се хипотеза мора образложити, бар кад је доведена у питање.
Пето, нисте експлицитно одговорили. Треба ли да идемо у детаље са том физиком или не?
Препоруке:
2
0
64 уторак, 18 фебруар 2014 23:49
Велизар М. @Данило
Хвала на подршци. Не бих баш ово звао увредама, само се мало жустрије дискутује. Или бих бар волео да је тако. Није то ништа страшно, мала цена ако се дође до добрих закључака.
Препоруке:
2
0
65 среда, 19 фебруар 2014 02:51
Sten
@Велизар М.
доказ позивањем на ауторитет није доказ већ је уџбенички пример ненаучног приступа.


Pesnik bi rekao :
"Polovno znanje,
To ti je odelo
Uzano i tesno -
A ko se u njemu
Još razmeće besno,
Pući se i širi,
Podere ga brzo,
Pa golota viri."

Gospodine dragi da Vi to ne shavcate previse bukvalno. Vi biste sada naterali naseg pukovnik da dokazuje zakone fizike ponovo pre nego sto moze da ih primenjuje u svojoj profesiji.
Kada bi tako bilo i u nauci i sama nauka bi tesko napredovala, jer bi nove generacije, ne postujuci autoritet prethodnih, uvek iste stvari morale da dokazuju ispocetka.
Zato molim vas ne banalizujte stvari. Oni koji se bave naukom i koji sumnjaju u nesto treba i da to provere ne plaseci se autoriteta koji je to vec dokazivao, a oni koji naucna dostignuca upotrebljavaju kao alat za obavljanje svoga posla treba da uvazavaju autoritete inace nikada nece uspesno obaviti svoj posao.
Препоруке:
0
1
66 среда, 19 фебруар 2014 12:01
Велизар М. @Sten
Ах, Змај. Како је он лепо говорио са мало речи. За разлику од нас овде. Дакле, ваш лепршави сарказам би можда био симпатичан да сте у праву. Јер, ја сам одговорио на ово што сте ви написали:
jer sam uveren da je skolujuci se ucio iz knjiga koje su pisali fizicari i oni koji su mine i napravili

а тек ово:
...da dokazuje zakone fizike ponovo...

Ето, ја схватам буквално. И никако да схватим како сам ја то тражио од било кога.
И зато нећу више читати своје уџбенике, нећу више слушати своје професоре (зашто ли сам уопште онолико времена провео слушајући их), нећу више учити већ ћу веровати! Зашто бих нешто знао кад имам Вас, чтеца коме могу да верујем.
Сад можемо да закључимо ову бесмислену расправу, ја идем даље да се бавим својим досадним формулама а ви можете мирно да играте тенис све цитирајући поезију.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер