среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Београд на води - колосална обмана са несагледивим последицама

Kоментари (67) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 10 фебруар 2014 00:39
Дринко Кончаревић
Београд на води може врло лако да постане "Београд под водом". Хидролози кажу да ће се услед отапања леда на половима, ниво мора повећати за 63 метра. То значи да ће Шабац постати приморски град. Све ниже од Шапца биће бити под морем. Дунав и Сава скратиће ток. Тада ће доћи до изражаја претоварни капацитет на каналу Београд-Солун. Ја сам Вас упозорио. Немојте после да се правдате да нисте знали.
Препоруке:
59
24
2 понедељак, 10 фебруар 2014 01:24
Саша
А шта члан привремене управе Андрија Младеновић каже на ово? Ваљда би он требало да се огласи.
Препоруке:
95
11
3 понедељак, 10 фебруар 2014 01:40
Горан Јевтовић
Страшан текст и инзваредна аргументација, како у вези законске регулативе, односно безакоња и школског примера мега корпуције од стране "великог вође", тако и оних стручних, инжињерских аспеката.
Свака част аутору.

Још једна врло важна чињеница је овим текстом озбиљно потврђена, а то је да имамо "посао" са ликовима који не само да су ултра лажовчине, не само да раде по налозима западних ментора на разбијању Србије, да су веома богато награђени (неки су већ укњижили "кућице" на обали Темзе, све у духу крилатице "града на води") већ су поодавно зрели за одељење које се назива "психијатрија".
Препоруке:
144
6
4 понедељак, 10 фебруар 2014 01:46
Veritas Triumphus
Posle ovako strucno napisanog i objasnjenog clanka PPV izgleda jos smesniji nego sto je bio....a sad zamislite tek tomine ideje sa kanalima....pa sta smo mi to skrivili sto ovakve imamo da nam kroje kapu....mi smo ga tek na*ebali...a ne mogu da docekam da cujem radomira nikolica ideje....to ce tek da budu biseri....mozda predlozi tunel ispod hrvatske i slovenije, pa se tunelom spojimo sa italijom a ako budemo vredni i sa francuskom.

Mogu da zamislim turisticki slogan: "Posetite Srbiju, zemlju kanala i tunela"!
Препоруке:
78
3
5 понедељак, 10 фебруар 2014 01:48
Игор
Одличан чланак, нема шта. Али чињеница је да Бакарец свом снагом критикује Вучића на НСПМ, а седи у странци која је том Вучићу помогла да сруши Ђиласа и распише изборе, и која сада има представника у "Привременом органу" Београда.
Препоруке:
77
39
6 понедељак, 10 фебруар 2014 02:17
micky
Ako ovo bude pocelo da se gradi Srbija dobija jos pet tajkuna lopova tipa Miskovica, Djilasa, Kostica i njima slicnim. Imalo bi da se krade eeej mnogo. E sto ce da bude igranka bez prestanka a sve preko grbace naroda. Pa Dilasov most jedan je kostao 77 miliona evra. Ljudi opametite se.
Препоруке:
38
5
7 понедељак, 10 фебруар 2014 02:20
Marko Gay
Ako hocete da pocnu da vas ozbiljno shvataju, ne smete tolerisati prevare.

Drugim recima, ako vam je do necega bilo stalo, i neka partija vam je to obecala ali je prekrsila svoje obecanje, zakunite se sebi da necete glasati za njih.

Red u drzavi ne uvodi policija, nego ga uvodite bas vi takvim glasanjem. Jer ako politicar zna da mu karijera nece trajati duze od 4 godine ako vas krupno slaze, to vrlo vaspitno deluje na sve politicare. Ne oprastajte prevare, ostavite politicara koji vas je skagao bez posla!

Politicka ponuda u Srbiji je veoma bogata. Postoji jasan i cvrst blok proruskih stranaka (SRS+Obraz+Nasi), kao i pro-americka stranka (LDP). A postoje i razne prelazne opcije izmedu tih polova.

Prema tome, ima se sta izabrati.

U politickoj borbi, glas je vase oruzje. Ako ubacite beli listic, kao da ste polozili oruzje i izdali svoju zemlju. Zato GLASAJTE.
Препоруке:
63
13
8 понедељак, 10 фебруар 2014 02:43
Диктатура у окупацији
Страшно, живимо у доба власти разбојника, криминалаца и лешинара - друштву оштећеног морала.Завршио бих Прокоп и донео закон да се у савском и дунавском делу ништа сем озелењавања не сме градити бар 25 година после тога.Да Београд и Србију заштитимо док не постанемо држава и док на сцену не ступи нова генерација нормалних људи уместо ове мафије патолошких лажова и потпуно дегенерисаних лопова.
Препоруке:
74
0
9 понедељак, 10 фебруар 2014 04:17
Srboljub Savic
"Projekat" je jos jedan u nizu primera udruzene
prevare i pohlepe bez mere udryuzene sa politikantstvom.
"Prokop rupa" je "pobedio" "Cvetni trg" jos 1971.
Steta te "pobede", je jos nesaglediva, a ni izgradnjom zgrade nad "stanicom na dnu rupe" nece
se zavrsiti. Preko 40 godine traje "prica", a
stara, Glavna zeleznicka stanica je jos Glavna.
Privremena Glavna autobuska stanica, u funkciji,
a zilava logika, potrebe, odrzava je itekako zivu.
Zeleznicka postaja, na ploci, kod "buvljaka", niti,
a tesko da ce ikad postati stanica.
Ceo Novi Beograd je gradjen, bez integralnog resenja, a ni most preko Ade, nije kompleksno resio saobracaj.
Ponosili smo se, navikli i "prigrlili", interkontinentalno-kontinentalno-...-gradski autoput kojim je grad presecen, da bi sada, gradili obilaznicu oko Beograda.
Tzv. "projekat" je visestruko opasan. Ukoliko pocne, Beogradu ce naneti jos jedan udar pameti svih stanovnicima grada i cele Srbije.
[Primer "akva parka" u B. 44, NBG.]
S. Savic
Препоруке:
46
0
10 понедељак, 10 фебруар 2014 08:05
Форевер Јанг
С обзиром како нам се патриотски блок организовао пред ове изборе, Вучић може да нам "прода" и "Београд у космосу", и опет ће бити изабран.
Препоруке:
56
1
11 понедељак, 10 фебруар 2014 08:12
Самуило простачина
"Страшан текст"вели Јевтовић.Појма он нема као ни ја,али не воли Вучића,ни Ђиласа па му ово одговара.И сам мислим да је онај мост на ади Ђиласова петаљавина.Али је начињен,монументалан тамо где није морао такав да буде,прескуп,све је то тачно.Међутим морао би бар да буде функциомналан,ако ни то није,онда да од свега дижем руке.
Бакарец се заплео у акта .Сам каже да су прекомпликована,и да их треба мењати,али то није разлог да се такав простор никад не изгради.Каже 8 милијарди долара(Вучић каже 3) а онда тера Маркове конаке.Закључак је да је тио аматерско, лудо, безглаво, никакво.А и он је политичар.Није архитекта Митровић.Бојим се да се ми пристрасни и гневни на све и свакога сами заплићемо,сами себе кочимо.Никуд не стижемо сем тамо где смо против.И око Прокопа се водиле расправе.Сручњаци су саветовали да се од тога дигну руке,други да се насстави.Чујте, не знамо,шта на свету тражимо.И овај је аматер говори као да све зна.Јевта хоће да руши,ја од свега осустајем,Нисмо низашта
Препоруке:
10
68
12 понедељак, 10 фебруар 2014 09:02
Зоран М.Станишић, из Приштине
Странка која се одрекне једног Синише Ковачевића, странка која негује прелетаче,странка која на градским нивоима склапа интересне коалиције,странка која деценијама неуспева бити стожер принципијелне, зреле,одговорне и достојанствене опозиције,..., не заслужује нову шансу и пажњу. ЈЕР СВИ СУ ИСТИ...!!!
ГОГОЉ: " ЛОПОВ УЗЈАХАО ЛОПОВА И ЛОПОВОМ ГОНИ ЛОПОВА "
Препоруке:
48
27
13 понедељак, 10 фебруар 2014 10:45
Kiza
Clanak je odlican, kao i obicno od ovog autora. Medjutim, uzimati BnV ozbiljno je glupo. Evo citiram malo o Hitleru i njegovoj ljubavi s Englezima, sponzorima naseg vrlog Vodje. Hitler je tvorac pojma Kolosalna Laz (Große Lüge). U knjizi Moja borba iz 1925. godine Hitler opisuje "to je laz toliko kolosalna da niko ne bi poverovao da neko moze biti toliko bezobrazan da toliko iskrivi istinu". Goebels: "Englezi imaju princip da kad lazete, lazite ogromno i onda se toga drzite. Drzite se lazi cak i ako izgledate smesno s njom." Konacno, engleski psiholoski profil Hitlera: "njegovo primarno pravilo je nikad ne dozvoliti javnosti da se ohladi; nikad ne priznati da ste u krivu; nikad ne prihvatiti da i neprijatelji imaju nesto dobro; nikad ne ostaviti izbor; nikad prihvaititi odgovornost; fokusirati se na jednog naprijatelja u jednom trenutku i besomucno ga napadati; ljudi su spemniji da poveruju u ogromnu laz nego u malu laz; ako je dovoljno dugo ponavljate ona postaje kao istina.
Препоруке:
54
0
14 понедељак, 10 фебруар 2014 10:45
ЗР
Брзо ће се ово заборавити када ДСС буде ушао у коалицију са напредњацима, нешто се не сећам да је ДСС успела да се избори против најскуље варијанте моста на Ади иако су начелно били против и били у власти од 2000-08.
Препоруке:
24
27
15 понедељак, 10 фебруар 2014 10:59
drJela Bisic
Postovani g,sve je jasno i pre citanja-ali zasto ste uopste pisali ovaj tekst,trazili citate(iz zakona i podzakonskih akata!)mucili se.Zasto bi se mi mucili i citali ovo-pa to je sve,vec odavno,poznato,i samo mi nije jasno:zasto se oni,koji izmisljaju ove price,uopste trude da ih izmisle,kada valjda,i oni,moraju da znaju da su price glupe i da mi u njih ne verujemo?Nemoguce da to ne znaju.Nemoguce da misle da ce opet,po ko zna koji put,da nas prevare,kad nas,ni sve te puteve pre,nisu prevarili.Trositi impulse i mozak na pisanje o ovome je bacanje energije.To je Beograd u vazduhu,a ne na vodi,na Dunavskoj obali,gde su komarci nekada bili kao vrapci,.a sada su,valjda kao golubovi.Ko je lud tu da stanuje?Ko ce da otkupljuje te kvadratne metre,ko ce da kupuje u molovima?Cela Evropa i svi Emirati da se presele-mnogo im je.A nece se preseliti.Manite to sve-da vidimo mi,svi,individualno i kolektivno(pomazuci se medjusobno)od cega da zivimo.Ovo su sve letitice,koje ni ne lete.
Препоруке:
26
6
16 понедељак, 10 фебруар 2014 11:33
Београђанин
Врло темељан, детаљан и аргументован чланак, из кога се доста сазнаје. Честитам Бакарцу на чланку којим брани град од неозбиљне и лакомислене Вучићеве манипулације.
Препоруке:
50
4
17 понедељак, 10 фебруар 2014 11:35
@Дринко Кончаревић Београђанин
Ако буде 63 метра онда неће, јер је надморска висина Дунава код Калеша око 90 метара.
Препоруке:
23
1
18 понедељак, 10 фебруар 2014 12:16
брм
Марко Гај, портпарол "Империје" вам поштено саветује да гласате
дакле ако сте протов "ИМперије" НЕ ГЛАСАЈТЕ
бојкот бре!!!
после избора ће се јасно, чак именом и презименом видети ко је за "Империју", био он из редова русофилних или атлантистчких странака
Препоруке:
13
28
19 понедељак, 10 фебруар 2014 12:37
Дринко Кончаревић
@Дринко Кончаревић Београђанин
Надморска висина Београда је 117 м., а надморска висина Саве на ушћу у Дунав је 67 м. Научне прогнозе овог типа морају се узети са резервом по правилу: пи пута око, плус, минус три прста.
Препоруке:
15
0
20 понедељак, 10 фебруар 2014 12:40
1984
У окупираној држави на изборе излазе само квислинзи.

Окупатор се никад и нигде није истерао изборима.

Ко то још није схватио живеће до смрти под окупацијом.
Препоруке:
35
9
21 понедељак, 10 фебруар 2014 12:50
поводањ губитка разума
Веома солидан и потребан чланак, хвала г. Бакарецу. Он по правилу пише у своје име, а не у име ДСС-а.

Најбоља особина ове колосалне преваре јесте што је неостварива. Али, послужиће добро за ове изборе, изгледа, и то је све што је властима потребно.

Арапи који су је представили исте милијарде долара тешке бајке причају и обећавају и на Космету, у Црној Гори и ко зна где још.
Можда они однекле и мисле озбиљно, али под условима које још не знамо, а који ће бити сигурно као за познате послове у Србији после којих смо на крају остали голе гузице, без гаћа (Железара у Смедереву, нпр).

Нека корумпирана власт негде увек пристане на све, без обзира на огромну штету за државу, тако да ће им вероватно поћи за руком да неким несрећницима увале муда за бубреге.
Али, и тада, за остварење било чега потребно је много година и много претходно испуњених услова, о чему јасно говори чланак.
Препоруке:
28
1
22 понедељак, 10 фебруар 2014 12:52
фристајло
Самуило простачина
"Страшан текст"вели Јевтовић.

Не узимајте му за зло; нестрпљив је и несигуран. Добре су му намере.
Бојим се да се ми пристрасни и гневни на све и свакога сами заплићемо,сами себе кочимо.Никуд не стижемо сем тамо где смо против.

Управо тако.
Будите стрпљиви и чекајте- неће ово моћи још дуго; народ ће ускоро почети да ради оно што одавно није- да мисли.
Е, тад ће да буде занимљиво...
Препоруке:
27
2
23 понедељак, 10 фебруар 2014 13:14
Александар
Текст је одличан, али аутора донекле дискредитује чланство у ДСС, иако не пише у име странке. Партија која је годинама пасивна и "нити смрди, нити мирише", лоше утиче на рејтинг аутора текста, кога , као појединца, веома поштујем. ДСС може да "закочи" ову сулуду идеју извртања Београда на поставу, а ако не може, онда бар не треба да учествује у томе, већ да се повуче из привремене власти у граду, да не буде уфлекана овим масним лажима. То је што се тиче политике. Што се тиче струке, на Саобраћајном факултету је одавно рађена студија која доказује да би изградња аутобуске станице на левој обали Саве била саобраћајна бесмислица, јер преко 70% аутобуског саобраћаја на БАС се слива са југа. Тако да би измештање БАС на НБГ беспотребно оптеретило мостове. Једно од решења може бити изградња две мање станице у Земуну/НБГ и у зони Аутокоманде, на локацијама које гравитирају будућим станицама метроа.
Препоруке:
19
15
24 понедељак, 10 фебруар 2014 13:36
Vladimir
Beograd mogu samo da razvijaju i spasavaju Beogradjani.
Ako neki misle da primitivnim glasovima, infantlnom politikom, osvoje vlast, seprtljaju po Beogradu, lazu i prenemazu se, neka procitaju malo istoriju. Velike sile, i velika Carstva su lomili zube, a ne sacica partijskih alavaca.
Препоруке:
22
2
25 понедељак, 10 фебруар 2014 13:42
реална политика

понедељак, 10 фебруар 2014 Александар
Текст је одличан,... Партија која је годинама пасивна и "нити смрди, нити мирише", лоше утиче на рејтинг аутора текста, кога , као појединца, веома поштујем. ДСС може да "закочи" ову сулуду идеју ... бар не треба да учествује у томе, ... да се повуче из привремене власти у граду, да не буде уфлекана овим масним лажима. То је што се тиче политике.


Слажем се с Вама у великој мери, али, суштина бављења политиком је смисао за стварност. Добровољан излазак из власти је сваком политичару и странци последњи избор, кад више нема (другог) избора.

Ове масне (слажем се!) лажи и обмане нису једине, нити прве, актуелних власти, тако да је улога оних који се не слажу управо у томе да отворе очи јавности, а не да беже из ринга. Из њега могу да побегну само једном, први пут - како ће после да делују? То најбоље могу да чине, ипак, док су заштићени и имају инструменте (власти) да то чине.
Препоруке:
16
2
26 понедељак, 10 фебруар 2014 13:48
доктор ракетних наука
Успут, да ли Председник Србије има ишта легално: од диплома до кућа ...?
И, кад је све то стекао у опозицији, шта ли ће тек стећи сада на власти?
Препоруке:
32
1
27 понедељак, 10 фебруар 2014 14:01
Мићуновић
Где вам је Закључак госп Бакарац?
Дигните главу, покрените кривичне пријаве.
Очигледно је да пар црних гаврана гузана треба одмах ухапсити под сумњом подривања законодавства Србије. Е, да имамо Јавна тужилаштва и судове,како би имали посла и како би га о роковима завршавали.
Кренимо људи, отерајмо полуписмену мангупарију.
Препоруке:
19
4
28 понедељак, 10 фебруар 2014 14:28
Јован Анастасијевић
Не разумем чему се г. Бакарец чуди и од тога згражава? У суштини, све што он критикује је савршено нормално у Србији, у којој властодршци са Уставом.... раде шта хоће (из пристојности не смем тачно навести шта), и ником ништа. Затим - и сам аутор,а и сви у јавности тог истог Вучића упорно титулишу са Први Протпредседник Владе, уместо да оно Први ставе под знаке навода, јер по Закону о Влади, то место не постоји, постоје само потпредседници без оног "Први, други, трећи, итд.), и опет ништа. А најсмешнији ми је онај коментатор који захтева подношење кривичних пријава.... Па, где ви, људи, побогу, живите? Заборавили сте оно о кадији?
Препоруке:
18
4
29 понедељак, 10 фебруар 2014 14:38
odlično
Dobar Nebojša, po običaju. Ali, naravno, i sa malom slepom mrljom prema DSS-u. Ali stoji uglavnom sve što je rekao.
Препоруке:
9
9
30 понедељак, 10 фебруар 2014 14:46
mrks
63 metara visi nivo?
uzmite kocku leda i stavite u casu vode napunjenu do vrha. Kada se led istopi i postane tecna voda, da li ce ona preliti preko ivice case? Nece, ostace nivo vode do vrha case, ali nece preliti. Tako, sav led koji pliva na planeti Zemlji kada se istopi nece pomeriti nivo mora ni za jedan milimetar. Neka za podizanje nivoa budu pozvani metereolozi i fizicari koji znaju vise od nas u ovom domenu nauke, i neka oni kazu sta bi se desilo.
Препоруке:
13
6
31 понедељак, 10 фебруар 2014 14:53
...
е јеси ти неки паметњаковић.

Па човече, у Еуропи, се отопи с планина 15 цм снега и потопи пола Европе, скоро сваке године. Или три дана падају јаче кише и настану поплаве. Ашта би тек било да нису направљени насипи? Јеси ли ти Марсовац?
Препоруке:
8
10
32 понедељак, 10 фебруар 2014 15:48
Срђа
али смо против тога да се раде спорни пројекти који или не могу бити довршени, као што је била градња „Прокопа“ (која није довршена ни после 36 година)


Добар текст Небојше Бакареца. Недостају понуђене алтернативе.

Као што је познато, Прокоп је део замисли неспособних незналица школованих у СФРЈ и као такав не само што је скуп већ, што је далеко важније, није изплатив и не служи сврси.

Генерално (урбанистичко-плански) гледано, саобраћај у Београду не функционише на оном нивоу који један велики европски град захтева. Отежана је комуникација унутар града, као и комуникација између града и непосредног окружења и суседних држава.

То што се управа упире да град повеже најпре са другим државама, по мом мишљењу је заостатак аверзије комунистичке псеудо-елите према становништву Србије и то се ваља решити на ружан начин.

Вратимо се тексту - недостаје контра предлог.
Имовински.
Урбанистички
и изнад свега
Саобраћајни.
Препоруке:
10
1
33 понедељак, 10 фебруар 2014 15:51
Срђа @ Александар
Што се тиче струке, на Саобраћајном факултету је одавно рађена студија која доказује да би изградња аутобуске станице на левој обали Саве била саобраћајна бесмислица, јер преко 70% аутобуског саобраћаја на БАС се слива са југа.


То да су ствари које сзв. Саобраћајни факултет ради - бесмислица,
није потребно доказивати - довољно је погледати саобраћај у земљи.
Препоруке:
10
4
34 понедељак, 10 фебруар 2014 15:57
Срђа
Уз то Алстом је једна од најкорумпиранијих фирми у свету и суди јој се или је осуђена за корупцију у десетак земаља на свету.


Није ли ово претерано?

Алстом је у погледу саобраћаја, далеко мање корумпиран неголи конкурентне фирме, било оне велике транснационалне или мале националне.

Довољно је само погледати путарска и железничка предузећа у Србији (па и луку Бг) те видети да само тај степен крађе превазилази један Алстом... на глобалном нивоу.

Алстом гради једну метро линију... годишње.

Можда су те линије превише скупе, можда су те линије направљене у пакту са властима (јер истину говорећи, нема тог метро који се не гради под шапом властодржаца) али се не може порећи да Алстом спада у најкомпетентније фирме за железнички саобраћај у свету.
Препоруке:
3
8
35 понедељак, 10 фебруар 2014 15:58
Slavomir Srpski
Argumentovana analiza Bakareca je svakako pozitivna jer otvara oci i obesmisljava nebuloze Vuciceve ambicije, koji bi da menja svest Srbima, a koristi iste metode laganja i uzurpacije vlasti i zakona njegovih ptedhodnika. Pa da, on bi menjao svest drugima a sam bi nastavio po sopstvenoj ludosti neogranicene svemoci, kojoj ni zakoni ni Ustav ni bilo kakva institucija nisu prepreka.
Bolesna zelja ovog vise nego prosecnog tipa da postane "izgraditelj Srbije" i novi Mehmed Pasa, iako za razliku od Mehmeda ne raspolaze sopstvenim novcem i sredstvima da sebi gradi most na Drini.

On bi da mu most grade braca seici i to bezplatno. Toliko je velika pamet ovog slinavog Vucica. Ipak oko DSS ima dovoljno eksperata i ucenih da ne dozvole Vucicu da postane novi Dahija na Savi.
Препоруке:
12
3
36 понедељак, 10 фебруар 2014 16:25
Soči
Ja verujem u čuda. 50 mlrd je koštalo čudo u Sočiju a opet mu neki manišu. Za mene samo "labudovo jezero" onih ruskih klizača vredi toliko. "To na vodi" može da se napravi. Tu nije najbitnija procedura. Bitan je ugovor koji mora predvideti i najcrnji scenario. Najbitniji je arhitektonski projekat koji mora da aminuje naša arhitektonska elita od npr 10 najvećih stručnjaka i profesora. Sve ostalo je formalizam. DSS će ubiti taj formalizam. Znam ja da nama Vučić prodaje maglu, ali to nema veze sa studijom o izvodljivosti. Znam i da je reč utopija uglavnom vezana za ljudske odnose a manje za fizička dela. To važi i za plovni put do Soluna. Velika dela traže velike žrtve, a za nas se neće žrtvovati konkurencija, pogotovu ne iz EU. Koštunica mora da nauči da "preambula" ne štiti Kosovo. Kosovo štiti " spremnost onih koji su izglasali preambulu da poginu za nju!"
Препоруке:
13
4
37 понедељак, 10 фебруар 2014 16:40
Срђа @ Soči
Одлична примедба која није адресирана текстом.

Зашто су имовинска права важна? Зашто је важна регулација која може бити и одоздо, демократски подржана (што је за једну земљу попут Србије која још није разкрстила са тоталитаризмом пресудно) и одозго од стране градских власти и инжењерских стручних лица (страних и домаћих, обзиром да се ради о великом пројекту великог улагања)?

Пре свега је важно све зарад континуитета и одрживости инвестиције, правне сигурности и односа ризика и профита. Јер то је оно што разликује правне и безправне земље - у првима је могуће улагање са ниском стопом профита јер су ризици знатно мањи.

У питању је улагање (у правни систем) којим се добија први и много већи бенефит од пуког сипања пара у пресушени бунар.

Другим речима, ако је регулатива сложена и захтеви скупи, а јесу - не сме се властима дозвољавати изузетак а свима остлима не. Уништава се економија. Ваља се довести механизам регулације у ред. Нов ГУП, демократски и стручно подржан.
Препоруке:
4
1
38 понедељак, 10 фебруар 2014 16:47
Срђа
Нажалост, Србија и Београд су већ потписали међудржавни уговор са Француском и неке уговоре са Алстомом, а Ђилас се својевремено у име Београда упустио у набавку вагона за метро који не постоји


Дакле, Град Београд илити Ђилас&co су тражили израду пројектне документације за тачно предодређен тип саобраћаја и трасу. Идеја да се трамвај (који је предвишен за градове до 200k станивника) укопава није из Алстома него из канцеларије градоначелника. Оно што је Алстом урадио, то је непоштовање собственог кодекса у пројектовању одрживих и што је бољих могућих решења. Направили су компромис са тешком финансијском ситуацијом фирме у том тренутку. Градоначелник је направио компромис на уштрб саобраћаја Београда, зарад производње трамваја у Србији.
Препоруке:
1
4
39 понедељак, 10 фебруар 2014 17:18
Милош
Честитам г. Бакарецу на одличном тексту. Овакви текстови и медији који их објављују су последња брана једноумљу и незаконитом понашању власти у Србији.

Садашња власт нам прича о "Београду на води" а не подноси резултате истраге у вези изградње "Моста на Ади", уколико су такву истрагу уопште и спроводили.

Г. Бакарец само тако наставите!
Препоруке:
11
2
40 понедељак, 10 фебруар 2014 17:39
копоран
Драга моја браћо!Од људи који погазише УСТАВ,којима Светиња над светињама ништа не значи,нетреба очекивати да поштују остале законе. Које по потреби и својој вољи мењају као прљаве чарапе.
Што се Прокопа тиче још 1927 године је железница заједно са властима Београда урадила идејни пројекат будуће пролазне станице где се сада гради.А мост на Ади је изгурао покојни Ненад Богдановић. Када је његов стриц као директор Беочвора оставио иза себе подземну железницу и започео Прокоп поново 1998 год. за који се Ненад после 5. октобра залагао лично да се обуставе даљи радови. Стајао је преко годину и по без обављених радова на конзервирању објекта до поновног настављања истих.
А најважније је драга браћо да имамо престони град величине,као да нам држава има 30 милиона становника.
Нама треба развој целе Србије. Села и мале вароши поготову на истоку земље нам опустеше.Популација се смањива а ми трпамо у Београд.
Препоруке:
15
1
41 понедељак, 10 фебруар 2014 18:14
Срђа @ копоран
Што се Прокопа тиче још 1927 године је железница заједно са властима Београда урадила идејни пројекат будуће пролазне станице где се сада гради.

Београд из 1927. године није исто што и Београд из 2007. године а
Београд из 2007. године планира иста кратка памет из 1977. године.
Препоруке:
5
0
42 понедељак, 10 фебруар 2014 18:26
синиша
Све странке које претендују да су српске и Двери и СРС и ДСС треба да повуку своје листе и да бојкотују изборе. Тиме ће у случају да на изборе изађе мање од 50% са бирачког списка избори бити нелегитимни. Овако, са листама ДСС-а и СРС и Двери уз било коју излазност, може да буде излазност и 36%, поготово ако сви и Двери и СРС и ДСС пређу цензус и добију по 5% и по десет послабичких места НАТО коалиција све са СПС, СНС, ДС, ЛДП, СПО и остали не могу их од гађења ни помињати ће одиграти неку игру за публику, игру састављања владе, а онда ће добити списак из америчке амбасаде и прогласити ту владу.

Ја бих радо дао свој глас СРС, само зато што мије Шешељ рођак, али што рече један, пшод окупацијом нема избора. Изборе треба бојкотовати, али не појединци него странке.

Разлоге имају. Неправедна присутност у медијима и корумпирање јавност одгађањем плаћања рачуна за струју и гас. То је разлог да се избори одгоде и да се изгласа закон који забрањује предизборне коалиције.
Препоруке:
3
7
43 понедељак, 10 фебруар 2014 18:45
робокап@Дринко Кончаревић
Дринко.!.Одакле ти податак да ће ниво мора да порасте 63 метра.2.Кладово је на надморској висини од 67 метара а испред Кладова је Хидроцентрала висине бар 30 метара.зато не пиши небулозе.
Препоруке:
2
2
44 понедељак, 10 фебруар 2014 19:14
копоран@срђа
Брате не бих да полемишем. Садашња Главна станица када је грађена у 19. веку, пројектована је и изграђена као пролаѕна. Сви воѕови из правца аустро угарске прелаѕили су преко старог моста на Сави а преко ког је трамвај прешао за НБГД крајем прошлог века, и право у станицу. Док су једни путници излазили други улазили воѕ ја допуњен горивом и водом (није нигде скрета као сада)и настављао путовањ даље краће се бавећи у станици него данас са електро вучом. Када долази у Београд из правца НовиСад, Суботица, Шид.Сада путници пробаве најмање око сат времена за улазак и излазак из Главне а који су на пропутовању. Београду када буде имао новца треба ПРОЛАЗНА станица. А О ПАМЕТИ, ДА ЈЕ ИМА НЕ БИ САДА БИЛИ ТУ ГДЕ ЈЕСМО СВЕ УКУПНО. Поздрав.
Препоруке:
6
0
45 понедељак, 10 фебруар 2014 19:30
Срђа @ копоран
Београду када буде имао новца треба ПРОЛАЗНА станица.


Здрав разум говори да око овога нема полемике.
Полемика је изкључиво око тога да нису све пролазне станице исте а да је највећа разлика у њиховом ПОЛОЖАЈУ.
Препоруке:
3
1
46 понедељак, 10 фебруар 2014 19:30
drJela Bisic
Jedina sreca u svemu ovome je sto Oni ni ne nameravaju da ishta grade,vec samo da uzmu pare,koje dobiju za gradnju.Posle toga ce pasti sa vlasti(nisu oni toliko glupi da misle da ce ostati,takva im je uloga)i mirno krckati taj novac u nekoj daljini.A ko dodje posle njih opet ce pustati istu letiticu,i pricati nam o fantasticnim projektima,koji su tamnan za Barona minhauzena.Laze i paralaze.
Препоруке:
5
1
47 понедељак, 10 фебруар 2014 19:55
будућност
Рече ми познаник јутрос:
"прочитај текст Бакареца,растурио их је"
Треба ли да будемо задовољни што их је растурио?
Не.
Треба да призивамо нову Верицу Бараћ(свећом усред бела дана)док ђаво није однео шалу.
Препоруке:
8
1
48 понедељак, 10 фебруар 2014 19:56
копоран@срђа
Драги брате ја јој(станици Прокоп)НИСАМ бирао место.А из Твојих одговора мени, да се закључити НИ ТИ. А не би било домаћински поред већ упола саграђене куће,чију градњу су започели Твој или мој отац почињати нову на новом месту ако си домаћин. Надам се да јеси. Поѕдрав и свако ти добро од Бога дато.
Препоруке:
5
2
49 понедељак, 10 фебруар 2014 20:24
drJela Bisic
Od Prokopa je vec odustala jedna firma,cini mi se Grcka.Nisu mogli da shvate da ce da zidaju na zemljistu koje nije njihovo,vec ga uzimaju od drzave(koja je navodni vlasnik)na 50g.Sta biva posle,pitali su se.Nema ni govora o iole velikim projektima kod nas,pa ni o malim,dok se ne resi pitanje vlasnistva nad gradskim,gradjevinskim zemljistem,odnosno dok se ono (u vecini slucajeva)ne vrati vlasnicima,kojima je nacionalizovano.Nijedan ozbiljan investitor nece da zida u vazduhu.
Препоруке:
2
3
50 понедељак, 10 фебруар 2014 20:41
Срђа @ копоран
Драги брате,

Нисам бирао локацију а задовољан сам да ни ти ниси у тој глупости учествовао.

Међутим, ако је кућа на клизишту ваља престати са градњом у сваком тренутку и трезвено, као што би сваки домаћин урадио, почети са изградњом на другом месту.
Препоруке:
1
4
51 понедељак, 10 фебруар 2014 20:47
Срђа @ Jela Bisic
Od Prokopa je vec odustala jedna firma,cini mi se Grcka.Nisu mogli da shvate da ce da zidaju na zemljistu koje nije njihovo,vec ga uzimaju od drzave(koja je navodni vlasnik)na 50g.


Приватизација железничких станица је врло осетљиво питање које би, обзиром на природу окупационо-узурпаторске комунистичке касте Србије, подрило саобраћајне могућности железнице.
Препоруке:
6
1
52 понедељак, 10 фебруар 2014 22:17
@...
i kad prodje ta tvoja kisa i poplava, koliki je nivo mora? Povecao se za jedan angstrem (ako znas sta je to)?
Препоруке:
3
4
53 понедељак, 10 фебруар 2014 22:32
mrks
@...:
Jeste, ja sam Marsovac, tamo nema slicne atmosfere kao na Zemlji, hocu reci, ni onaj tvoj sneg, ni tvoje kise nisu pale sa Marsa nego su nastale isparavanjem vode sa povrsine planete. Kada se ta para negde na visini, a svakih kilometar visine temperatura pada izmedju 6 do 10 stepeni, pretvori u kisu ili nedajboze sneg, istina je da se na nekoj planini nadje 15 cm snega, a bogami moze i u ravnici, secas se spasavanja dece nedavno u Vojvodini, kazu bilo je i 4 metra snega. I sta sad, neki pametnjakovici kazu da se nivo mora podize, a neki kazu ne, sto meni govori da u majci Prirodi vlada RAVNOTEZA sveg sto je za zivot potrebno. Kad to shvatis, neces morati da prizivas Marsovce da bi ti objasnili ono o topljenju leda, nego uzmi neku literaturu, procitaj nesto o kruzenju tvari H2O u prirodi i izbeci ces opaske koje lice na opaske pametnjakovica (ja cak mogu, ovako sa mojim skromnim znanjem da pogodim za koju politicku partiju glasas iako te nikad nisam video)
Препоруке:
5
3
54 понедељак, 10 фебруар 2014 22:38
drJela Bisic
Za Srdju:iako je Srbija vec cetvrt veka navodno u kapitalizmu-jos nisu ni pocela da se rashchishchavaju najosnovnija pitanja vlasnistva.Zato i tvrdim da smo mi i dalje u specificnoj vrsti komunizma:burazerskom.Koji normalan investitor ce uloziti pare u zgradu,ako nije vlasnik zemljista pod njom?I ako vlasnik(drzava)moze da se predomisli,i za bezveznu naknadu promeni namenu zemljista i srusi njegovu zgradu?Ko ce da zida na zemljistu koje je nacionalizovano,i vlasnici ga traze nazad(dakle sporno je ko je vlasnik?Zato su ovo sve prazne price.
Препоруке:
1
3
55 понедељак, 10 фебруар 2014 23:32
Срђа @ Jela Bisic
Слажем се ја да на сцени "подивљали комунизам" - и то онај исти који је Србију задесио између '44-'46 када су отимачине, пљачке, масовна убиства и безправна притварања била уобичајена појава.

Наравно да нико при здравој памети неће да улаже собствени новац (био Србин или не) у земљи која такву пљачку велича и где се може сутра задесити да ти власти, по узору на Броза и бандите, отму омовину.

Са друге стране (да се разумемо), ја сам присталица приватног управљања и власништва у железници али исто није могуће уколико у земљи de facto не постоје имовинска права или капитализам, а клика је продукт Кумровачке школе (за изпирање мозга). Дакле, то је фин и пажљив процес а приватизација станице попут Прокопа (која је положајем уклета) доноси губитке (који би власти фашистичлим методима 'покриле') и немогућност изградње на правилној локацији.

ЛОКАЦИЈА ПРОКОПА ЈЕ НЕПРАВИЛНА.
Препоруке:
6
0
56 понедељак, 10 фебруар 2014 23:40
Срђа @ Jela Bisic
ЛОКАЦИЈА ПРОКОПА ЈЕ НЕПРАВИЛНА ИЗ БАР ТРИ РАЗЛОГА:

1. Не налази се периметру потенцијалних одредишта нити полазишта - (НАЛАЗИ СЕ У СРЕД НИЧЕГА);

2. Не налази се на пресеку железничких праваца што је основ модерних пролазних станица - насупрот томе, сама станица корумпира правце, додаје пут, одузима време;

3. Решење (допунски превоз) којим се надомешћују ови недостаци представљају додатне трошкове путовања (време и новац) који релативно брзо сустижу трошкове изградње нове станице на новој локацији.

ЈАСНО ДА ЈАСНИЈЕ НЕ МОЖЕ БИТИ КОЈЕ ЈЕ ШТЕТОЧИНСТВО У ПИТАЊУ.

Разлог зашто се инсистира на томе је тај да циљ није унапређење железничког саобраћаја (или саобраћаја уобште) него стварање још једне могућност да се уновчи простор Савског амфитеатра а да се трошкови, као и много пута до сада, пребаце на становништво - што је један добро уходан фашистички механизам Брозоидне клике!
Препоруке:
7
0
57 уторак, 11 фебруар 2014 00:45
Byakuya-sama
"Аутор текста је грађевински инжењер са вишедеценијским искуством у локалној самоуправи."


Istina, vladali ste neprikosnoveno od 2000. do 2008. u Beogradu sa DS, a onda ste plakali(Zajedno sa PiPi) kad vas je ispalio Dači, pa ste se i 2012. nadali da ćete zajahati ponovo, ali Dači opet ispali i DSS i SNS.

I sad ćete u vlast u Beogradu bez ikakvog gađenja, samo ako vas budu zvali.


Inače ceo taj koncept ''prstenja'' je bezvezan, i strašno loš.
Препоруке:
4
8
58 уторак, 11 фебруар 2014 06:31
kukuruz
Odlican tekst-pun pogodak. Oko je ovaj decko iz DSS, treba da ga stave za nosioca liste. Ima moj glas.
Препоруке:
6
1
59 уторак, 11 фебруар 2014 11:46
drJela Bisic
Za Srdju:Nisam strucnjak za saobracaj,ali se,kao laik,slazem sa Vama.Uglavnom,kada je bilo sta u Srbiji u pitanju-uvek je u pitanju neki lopovluk,a on ide sa laganjan,Znate kako se kaze:ko laze taj i krade,ko krade taj i ubija.Nema postenog kapitaliste u svetu(koji vodi racuna o svom novcu,a pre svega o svom dobrom glasu)koji hoce sa ovima nasima da se petlja.Znate kako se kaze:trgovac(novosrpski:biznismen)moze sve da izgubi i vrati,sem dobrog glasa.Ko god cuje za kombinacije ovih nasih kombinatora-bezi glavom bez obzira,verujte.Znam za slucaj Arapskog biznismena koji je hteo da ulaze u secerane(i u Srbiji)i koji,kada je cuo da fabriku(makar bila staro gvozdje)prodaju za 25 000E-nije vise hteo ni da misli o tome.To tako lici na neku pevaru da svakoga odbija.Nasi vladari,da ih tako nazovem(a to je kompliment za njih)pojma nemaju o biznisu,svima su smesni.Mislim da se Emiracani lepo zabavljaju,i zamisljam ih,u njihovim palatama,kako se,posle razgovora sa Trojkom,smeju do suza
Препоруке:
4
1
60 уторак, 11 фебруар 2014 13:25
s.p.Lajković
Čekajte malo, a to što je sve ružno - nema veze? Utući će toliki beton i pare u ružne i neoriginalne zgrade, trgove, platoe koji izgledaju bezveze i jeftino ( na slikama samo nebo izgleda lepo )i ako su skupo plaćeni. Srušiće pola starog Beograda da bi sagradili zgrade kao u Dubaiju ? Ne bi se čudio da sruše i Kalemegdan ako se ispreči arhitekti. Koja je ovo budalaština . Pa samo zbog ovoga treba Vučića na robiju poslati uz prigodan monolog: "Ma daću ja tebi Beograd na vodi ( pa rigodna psovka)"...

Leteće ovaj, još ove godine sa vlasti !
Препоруке:
8
0
61 уторак, 11 фебруар 2014 15:49
OKVIR
Bojim se da posle ovog idiotskog spina i notorne lazi o Beogradu na vodi - ne dodje do stvarnog Beograda na vatri.
Препоруке:
6
0
62 уторак, 11 фебруар 2014 16:05
Vladimir
Dodacu jos nesto, posto komentari ocito lutaju, a i botovi se ne snalaze u kritikama autora.
Meni kao Beogradjaninu, a i Nebojsi, malo je vazniji Beograd od neke stranke, kako god se zvala...
Nazalost, STRANKE postavljaju glavesine, sa sve partijskim strukturama, koaliciono, za sta im daje "legitimitet" BROJ glasova...nazalost liste ne mogu da se ocenjuju od strane gradjana, i pojedinci, vec samo PARTIJE.
A Partije(ili mozda jedna, ona stara Partija) se bave prostim tehnikama dovodjenja glasaca, na teritoriju Beograda, prekomponovanjem prostora, prekomponovanjem znacaja odredjenih NASELJA u birackom procesu...
A koliko je to bitno, da Vam bude jasnije, kao primer, Novi Beograd, gradska opstina, ima 240.000 biraca. Naselje Bezanijska Kosa...26.000 glasaca...
Novi Sad je imao 280000 upisanih u biracki spisak...pa napravite razmeru....
I izbornom procesu i sluze razne nebuloze u kampanji, vazno je oteti moc uprave, dovsti svoje verne..i brljati za "nadnicu"..ceo mandat
Препоруке:
6
0
63 петак, 14 фебруар 2014 21:06
Боб
@Дринко Кончаревић

Слутим да си нешто заборавио. Мама Динара је "мало" виша од 63 метра. А да вода стигне с друге стране, румунске, прво треба да потопи пола Евроазије. Није то баш тако лако.
Препоруке:
0
0
64 субота, 15 фебруар 2014 00:52
Боб
Кад сам опет погледао свој коментар, схватио сам да се ту и не ради о води! Одлично ')
Препоруке:
0
0
65 понедељак, 17 фебруар 2014 18:45
glavomozid
Interesantan tekst. Interesatno je i kako autor smatra da je teski metro adekvatan projekat za grad sa tricavih 2.5 miliona stanovnika (da se razumemo, Ub je deo Beograda isto koliko i Novi Sad), dok grad na vodi to nije. Licno, mislim da su oba projekta cista glupost. Kada BG bude imao 5+ miliona stanovnika (tada ce BG i NS verovatno biti maltene spojeni) onda mozemo pricati o projektima na vodi i metroima koji bi zapravo bili pozeljni i korisni jer bi spajali desetak miliona ljudi i gomile radnih mesta, a ne da se gradi metro da bi se prelazila distanca od 10km. Svestan sam da je i 10km vremenski zahtevan poduhvat kada ga prelazite automobilom, ali metro vam to nece resiti zar ne? Nas mentalitet je takav da bi kolima isli od dnevne sobe do toaleta, kada bi bilo ikako izvodljivo...
Препоруке:
2
0
66 уторак, 18 фебруар 2014 17:36
Valentina
Ne verujem nikome ko ne sme da stavi svoje ime ispod napisanog clanka.
Препоруке:
0
0
67 понедељак, 24 фебруар 2014 12:15
Starcevo
Ono sto je najkriminalnije u svemu tome je sto niko nije trazio dozvolu od zavoda za zastitu spomenika i od arheoloskog durstva, za most koji se gradi preko Vince a prolazi direktno kroz najstarije svetsko arheolosko nalaziste u Vinci i gazi trasom celokupno nalaziste u Stracevu.

Za ovo oni znaju da nikada po zakonu ne mogu dobiti dozvolu i zato je nisu ni trazili od Zavoda za zastitu spomenika.

Ono sto me zabrinjava je izuzetno nepoznavanje sopstvene istorije i porekla naseg naroda koja je iznenadjujuca cak i kod akademskih gradjana. Pa otud i totalna indiferentnost i ni jedan komentar u javnosti ili na internet portalima na moguce unistenje nalazista njaveceg grada - prve velike civilizacije Starcevo-Vinca koje datira iz 5 v.p.n.e sto je starije i od Mesopotamije za koju se do sada smatralo da je prva civilizacija.

Ko unistava nasu istoriju i poreklo i zatire sansu da otkrijemo nase pravo poreklo ne zasluzuje da sebe naziva Srbinom i zivi u ovoj zemlji !
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер